Volkswagen Bora Otomatik Şanzıman Tamiri

Volkswagen Bora otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Volkswagen Bora araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Volkswagen Bora otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Volkswagen Bora otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Volkswagen Bora araçlara garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre şanzıman tipleri:

  • VW Bora >> 01M Otomatik Şanzıman Tamiri

  • Volkswagen Bora >> 09G (Aisin TF-60SN) Otomatik Şanzıman Tamiri

  • Volkswagen Bora >> DSG Otomatik Şanzıman Tamiri (7 ileri 0AM)

VW Bora Otomatik Şanzıman Arızaları

2011 yılına kadar Volkswagen Bora araçlarında tam otomatik şanzıman olarak 09G, yada üreticisi Aisin’deki adı ile TF-60 şanzımanı tercih etmiştir. DSG’den farklı olduğu anlaşılması amacıyla, bu araçlar piyasaya Tiptronic olarak lanse edilmiştir.

Aisin TF60 şanzıman, yumuşak vites geçişlerine sahiptir. Bununla birlikte zaman içerisinde, diğer Aisin şanzımanlar gibi, özellikle valf gövdesi kısmından (hidrolik ünite) arıza vermeye başlarlar.

VW Bora 09G şanzımanların en çok karşılaşılan sorunları, özellikle ısınınca vites geçişlerinde vuruntu – sanki arkadan başka bir araç çarpmış gibi (özellikle 3-4 geçişi), park (P) konumundan drive (D) konumuna alınca sarsıntı, devir yükselmesine rağmen aracın hızlanmaması ve şanzımanın vites değiştirememesi ve şanzımanın kendiliğinden vitesi yükseltme ve düşürme gibi problemlerdir. 

Bu problemlerin büyük çoğunluğu şanzıman beyni ve selenoidlerden kaynaklanır. Eğer probleme zamanında müdahale edilmez ise, şanzımanın mekanik kısmında da hasarlar başlar. 

Piyasada genel kanı, selenoid burçları değişimi ile şanzımandaki birçok problemin giderileceğidir. Oysa ki, eğer valf gövdenizde aşınma varsa, selenoid tamiri boşuna para harcamak olacaktır. Doğru yöntem, hem valf gövdesinin, hem de selenoidlerin birlikte revizyon yapılması olacaktır.

Aisin TF60 şanzıman beyni ve selenoid tamiri hakkında detaylı bilgilere sanzimanbeyni.com sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Volkswagen Bora Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Volkswagen otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Volkswagen araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Volkswagen Bora şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Volkswagen Bora otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Volkswagen Bora Şanzıman Yağı Değişimi

Volkswagen Bora şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Volkswagen Bora otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Volkswagen Bora şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Volkswagen Bora şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

22 thoughts on “Volkswagen Bora Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Engin genç
    Engin genç / Cevapla 20 Nisan 2019 at 16:06

    VW Bora 09G şanzımanların en çok karşılaşılan sorunları, özellikle ısınınca vites geçişlerinde vuruntu – sanki arkadan başka bir araç çarpmış gibi (özellikle 3-4 geçişi), park (P) konumundan drive (D) konumuna alınca sarsıntı, devir yükselmesine rağmen aracın hızlanmaması ve şanzımanın vites değiştirememesi ve şanzımanın kendiliğinden vitesi yükseltme ve düşürme gibi problemlerdir.

    Bu problemlerin büyük çoğunluğu şanzıman beyni ve selenoidlerden kaynaklanır. Eğer probleme zamanında müdahale edilmez ise, şanzımanın mekanik kısmında da hasarlar başlar.

    Piyasada genel kanı, selenoid burçları değişimi ile şanzımandaki birçok problemin giderileceğidir. Oysa ki, eğer valf gövdenizde aşınma varsa, selenoid tamiri boşuna para harcamak olacaktır. Doğru yöntem, hem valf gövdesinin, hem de selenoidlerin birlikte revizyon yapılması olacaktır.

    Kolay gelsin bu sıkıntılar şu an benim aracımda var 2002 comfortlıne araç üçüncü viteste takılı kaldı komple revizyon dediler yaptılar ama hala aynı sıkıntılar Aydın’da yaptırdım yolda kalınca ama sıkıntı devam ben Ankara’da oturuyorum bunlaron düzelmesi için nasıl bir yol izlemeliyim masraf bedeli ne tutar yoksa satmalımıyım 😉 bilgi verirseniz sevinirim

  2. AtcoAdmin
    AtcoAdmin / Cevapla 21 Nisan 2019 at 16:20

    Engin Bey, öncelikle geçmiş olsun. Aracınız üçüncü viteste takılı kaldı ise şanzımandan dolayı kendisini korumaya almıştır. Bu durumda araç mutlaka bir arıza kodu yaratır. Cihaza bağlanıp arıza kodlarını bize iletirseniz, size daha çok bilgi verebiliriz.

    • Engin genç
      Engin genç / Cevapla 23 Nisan 2019 at 01:26

      Üçte takılı kaldığında mecbur aydın sanayine girdik ordaki usta böle gidemeyeceğimizi ve şanzımanın sökülmesi gerektiğini söledi kodunu göremedim ve söktü aradan dört ay geçti ama sizin yukarıda belirttiğimiz problemlerin hepsi var ve yola çıkmaya korkuyorum bu konu ile ilgili nasıl bir yol çizmeliyim ufak rütüşlerle kurtarabilirmiyim yoksa bir söküme daha bünyem dayanmaz ne yapabilirim fikir verirseniz sevinirim

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 23 Nisan 2019 at 11:22

        Engin Bey, arıza kodlarınız olmadığı için çok fazla yardımcı olamıyoruz. Ankara’da hangi ilçede aracınız?

  3. cemil
    cemil / Cevapla 28 Mayıs 2019 at 15:26

    Merhaba,
    benim aracım bora 2005 pasifik model ve dün aracın stop ikaz ışığı yandı. daha öncede yokuşta durup kalktığımda balata kokusuna benzer bir koku gelmişti. Usta şanzıman içindeki balata grubunun yandığını ve 3500 ile 5000 tl arasında bir masraf olduğunu söyledi. ne yapmalıyım.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 19:04

      Cemil Bey, muhtemelen bir grup balatanız yanmıştır. 09G şanzıman beyin ve selenoidleri oldukça problemli bir şanzıman tipidir. Bu konuda selenoid ve hidrolik valf ünitesini araç dışında test edebilen bir yerde revizyon işlemini yaptırmanız faydalı olacaktır.

  4. mete
    mete / Cevapla 28 Mayıs 2019 at 17:32

    merhabalar,

    2003 model wv bora trendline aracımda geçen hafta seyir halindeyken birden bire devir alıp hareket etmeme sorunu başladı. hareket ediyor fakat sanki şanzıman içinde boşa dönme ve gaza bastıkça sarsıntı olmaya başladı. ayrıca d den p aldığımda vuruntu oluyor fakat vites geçişlerinden her hangi bir sıkıntı yok gibi duruyor. 1 kaç ustaya götürdüm şanzımanın indirilip tork konventörüne bakılması gerektiğini söylediler. desteğinizi rica ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 19:04

      Mete Bey, aracınız kaç kilometrededir? Eğer aracınızın kilometresi yüksek ise, tork konvertör revizyonu arızayı düzeltmeyebilir.

  5. Levent
    Levent / Cevapla 10 Haziran 2019 at 23:04

    Aracım sabahları ilk çalıştırdığımda park konumundan d konumuna aldığımda 1 sefere mahsus gec dolduruyor ama d ye aldım sonra hemen n ye alıp tekrar d ye geçersem hemen kavrıyor vites geçişlerinde bir sıkıntı yok sorun nedir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Haziran 2019 at 20:27

      Levent Bey, aracınızın şanzıman yağ seviyesini kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.

  6. murat bozlak
    murat bozlak / Cevapla 11 Haziran 2019 at 10:00

    2003 model otomatik bora fites geçişlerinde sorun yok yalnız ısındıgında d iken yürümüyor r ye atıyom geri yapıyom sonra d ye atıyom normale dönüyor kırmızı ışıklarda hep bunu yapıyorum yardımcı olurmusunuz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Haziran 2019 at 20:28

      Murat Bey, müsait bir zamanınızda uğrarsanız master teknisyenlerimiz aracınızı test ederek size yardımcı olacaklardır.

  7. Metehan GÜNDÜZ
    Metehan GÜNDÜZ / Cevapla 16 Haziran 2019 at 19:35

    İyi günler. 99 model bora comfortline aracım ara sıra 3. viteste takılı kalıyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda düzeliyor. Normal çalıştığı zaman vites geçişlerinde hiçbir problem yok gayet rahat geçiyor. Ancak 3. vitese takılı kaldığı zaman manüel kullanıyorum orada 2 den 3 e geçerken bazen vuruntu yapıyor diğer viteslerde sorun olmuyor. Birde ilk D ye aldığımda 4-5 saniyede dolduruyor. Bu problem kaynağı selenoid ve kablosundan kaynaklanıyor olabilir mi? Değilse ne olabilir. Şimdiden teşekkür ediyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 21:47

      Metehan Bey , aracınızın 3.viteste kalması demek şanzımanın korumaya alması demektir. Bu durumlarda bir arıza kodu atar. Bu kod arızanın detayını bizlere sağlayacaktır. Probleminiz selenoidlerden, tesisatından, hidrolik üniteden veya şanzımanın içerisinden kaynaklanabilir .Eğer İstanbul’da ikamet ediyorsanız, buyurun gelin, birlikte aracınıza bir ekspertiz yapalım (bunun için bir bedel talep etmiyoruz), size daha fazla yardımcı en iyi bu şekilde olabiliriz.

  8. Tarık
    Tarık / Cevapla 19 Haziran 2019 at 00:49

    Merhaba.2001 model boram var. Aracım bundan 3 hafta önce 3.viteste takılı kaldı. Bir kaç gün binmedim ve sonrasıda düzeldi. Şehir içinde kullandım bir süre. Daha sonra yine aynı şekilde takılı kaldı yüksek devire getirdiğimde 2.vitese düşüyor ve ikide devam edip yüksek devire tekrar çıkardığımda bazen hafif vuruntulu bazende vuruntusuz 3 e geçiyor ama 4 e hiç geçmiyor. Geçiş sönsörü selenoit kablosu hız sensörü vs diyorlar acaba hangisi. Makinaya bağlattım hız sensörü gibi birşey yazıyordu. Usta bırakman lazım arızanın nerde olduğunu tesbit etmem lazım dedi.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 21:50

      Tarık bey, aracınızın 3.viteste kalması demek şanzımanın korumaya alması demektir. Aracınız muhtemelen 4.vitese geçemiyor, bu geçiş selenoidleri veya kavramalarında sıkıntı olabilir. Makinadaki kodu söylerseniz size daha fazla yardımcı olabiliriz.

  9. Nurettin Topuz
    Nurettin Topuz / Cevapla 19 Haziran 2019 at 19:19

    Selamin aleyküm ustam Aracım 2004 model otomatik pacifik bora.. oncesinde hiç bir sıkıntı yoktu fakat şanzıman yağ değişim ve filtre değiştirdim birde şanzıman yağ soğutucusunu değiştirdikten sora hemen 1 gün sora aracım 2 gündür 3. Viteste gidiyor ne düşüruyor vitesi nede yükseliyor.. sorun ne olabilir ustam.. şimdiden ilginiz için teşekkur ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 21:51

      Nurettin Bey, şanzımanınız bir sebepten dolayı korumaya almış durumdadır. Bu şekilde kullanmayın, zira kullanırsanız şanzımanın içerisine ciddi zarar verebilirsiniz.

  10. Kenan
    Kenan / Cevapla 2 Temmuz 2019 at 12:00

    Iyi gunler ustam aracim 2000 model akl motor vw bora.benim sorunum vites gecislerinde vuruntu vardi.aracimin beyinleri degisti ve vuruntu gecti.fakat simdide 4 5 binde vites gecisi yapiyor.sanki vites bosta gibi bagirarak vites degisiyor ve kendini 3 viteste korumaya aliyor.bunu neden yapar ne yapmam gerekli tsk ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 21:52

      Kenan Bey, muhtemelen değiştiğiniz beyin problemli. Bir diğer sebep şanzımanın içerisinde mekanik arıza olabilir.

  11. Mustafa özcan
    Mustafa özcan / Cevapla 13 Temmuz 2019 at 19:54

    Merhabalar. 2001 bora otomatik aracımda şöyle bir problem var tam olarak. Istanbul da 1 kac otomatik sanziman tamir merkezini gezdim net olarak bir teşhis koyamadılar. Aracim bundan 3 ay önce. Otoban yolculuğu sırasında 130 140 km hızdayken birden vites düşürdü. Yavaşladım emniyet şeridine geçerken durana kadar her seferinde 1 er vites düşürerek durdum. Kapattım kontağı açtım her düzeldi. Sonra dönerken uzun yolda 2 3 kez daha yaptı sonra bunu yüksek hızda yaptığını farkettim. 100 km ile uzun süre gittim yapmadı. Şimdiler de ise tam olarak şöyle yapıyor. 90 100 ile sabit son vites de bi 15 20 dakika veya uzeri gittiğin zaman sonra yavaslarken vitesleri sarsıntılı düşürüyor. Yükseltirken de zorlanıyor çok geç değiştiriyor. 3 bin 3500 da sabit tutmama rağmen değiştirmiyor. Iyice yüklenince değiştiriyor ama çok hissettiriyor. Sonra kontağı kapatıp bi 10 dakika bekleyince herşey çok normal. Ayrıca 20 30 km veya daha fazla dur kalk trafiğinde ya da düşük hızlarda hiç bir problem yok. Araç 230 binde hiç sanziman yağı değişmemiş değiştirmeye cekiniyorum vuruntu baslarsa diye. Bir de yağ değişimin de tork konventorundeki yagı bosaltiyormusunuz? Yardımcı olursanız ve ya istanbulda neredeyseniz gelicem

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:52

      Mustafa Bey, şanzımanınızda mekanik aşınma var gibi gözükmektedir. Yağ değişiminde tork konvertöründeki yağı da boşaltabiliyoruz. Yerimiz İstanbul’da Şerifali’dedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.