DSG Şanzıman Tamiri

DSG Şanzıman Nedir?

Yarı ve tam otomatik, çift kavramalı, kuru ve ıslak kavramalı şanzımanlar üretici firmaların kullandıkları teknolojiye göre DSG, DCT, CVT, EDC, Tiptronik, ZF ve Poweshift olarak adlandırılmaktadır. DSG şanzıman diğer otomatik şanzımanlara göre çift kavrama özelliği ile öne çıkan otomatik şanzımanlar arasında yer almaktadır. Volkswagen grubu markalarda kullanılan şanzıman türü 2008-2012 yılları arasında üretilen modelleri ile sık arıza veren bir yapıya sahip olsa da, kullanıcıları, DSG şanzımanın yaşattığı konfor karşısında yaşadıkları arızlardan çok memnun olmasalar da vazgeçmek istemezler. DSG’nin mekanik kısmı, manuel vites şanzımanlarla güvenilirlik açısından karşılaştırılabilir.

DSG Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. 

DSG Şanzıman Kullanan Araçlar

İlk olarak Porsche’nin 1980’şerde 962 yarış arabalarında kullandığı DSG şanzımanlar, şu anda VW grubun birçok aracında karşımıza çıkmaktadır. Volkswagen 7 ileri DSG şanzıman kodu literatürde 0AM – DQ200 olarak geçerken, 6 ileri DSG şanzıman kodu literatürde 02E – DQ250 olarak isimlendirilmektedir. Aşağıda ülkemizdeki araç parkına göre DSG şanzıman kullanan araçları sizler için sıralamaya çalıştık:

  • Audi: A1, A3, Q3
  • Seat: Ateca, Ibiza, Karoq, Kodiaq, Leon, Toledo
  • Skoda: Fabia, Octavia, Rapid, Superb, Yeti
  • VW: Beetle, Caddy, Caravelle, Golf, Jetta, Passat, Polo, Scirocco, CC, Tiguan, Transporter

DSG Şanzıman Nasıl Çalışır?

DSG şanzımanlarda çift kavrama olarak ifade edilen özellik, kavramalardan biri fiilen çalışırken diğerinin verilecek yeni vites komutuna hazır olmasını anlamına gelmektedir. DSG şanzıman sistemindeki bu özellik diğer CVT, EDC ve tam otomatik şanzımanlardan ayıran bir özellik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sistemde çift kavrama olduğundan vites boşluğu olmaz dolayısıyla vites geçişlerini hissetmezsiniz. Ayrıca DSG şanzımanlara sahip araçlarda geri kaçırma gibi bir durumda söz konusu değildir. DSG şanzımanlar kullanım kılavuzunda belirlen kurallara göre uygun kullanıldığında kolay kolay arıza yapmaz. Genel olarak DSG şanzımanlarındaki arıza mekatronikten kaynaklanmaktadır. DSG şanzıman tamiri usta kişiler tarafından yapıldığı takdirde şanzımanınızı  uzun yıllar sorunsuz kullanma imkânı sunmaktadır.

DSG’nin geleneksel otomatik şanzımanlara göre avantajı DSG daha hafif, daha kompakt, daha ekonomik, daha hızlı çalışır,  otomatik olanlardan daha ucuzdur.

DSG Şanzıman Ömrü

Manuel şanzımanda olduğu gibi, DSG şanzımanın debriyaj ünitesi aşınma ve yıpranmaya maruz kalır. Bunun yoğunluğu, çalışma koşullarına bağlıdır. Güvenilirlik açısından, elektrohidrolik kontrol sistemi, geleneksel otomatik şanzımanlardaki tork konvertörü ile karşılaştırılabilir. DSG’nin üreticiye göre kullanım ömrü sınırsızdır fakat kullanım stilinize bağlı olarak değişkenlik gösterir. Aracınızın bakım periyodlarını düzenli takip edip, zamanında yaptırmanıza etkili diğer bir faktördür. Nizami ve ortalama sertlikte bir sürüş ve düzenli bakımlarla 180-200 bim km leri sorunsuz geçebilirken, agresif bir sürüş tarzıyla, ani kalkış ve duruşlar içeren bir sürüş stili ile 20 bin km de arıza veren modellerde olmuştur.

DSG Şanzıman Arızaları

Aşağıda sıklıkla karşılaşılan DSG şanzıman şikayetlerini, 7 ileri DSG şanzıman sorunları ile 6 ileri DSG şanzıman sorunlarını birlikte değerlendirmekteyiz.

DSG şanzıman sorunları 7 ana başlık altında özetlenebilir:

1. DSG Mekatronik Arızası:

Sarsıntı, gürültülü ses, titreşim ve vites geçişlerinde gelmeye başlayan bir ses mekatronik probleminin habercisidir. Eğer aracınızı bu şekilde kullanmaya devam ederseniz, hasar artacak ve aracınız bir sabah marşa bastığınızda hareket etmeyecektir. Mekatronik arızası olduğunda genellikle arıza kodu ile karşılaşırsınız.

DSG Şanzıman Arıza Kodları

  • P189C Yetersiz basınç oluşumu nedeni ile fonksiyon kısıtlaması
  • P17BF pompa koruması maksimum sınıra ulaştı
  • P068A Ana röle çok erken açılıyor
  • P0562 Gerilim beslemesi  – gerilim çok küçük
  • P0841 Şanzıman hidrolik basıncı sensörü 1 – uygun olmayan sinyal
  • P1604 Dahili kontrol ünite arızası

Her iki durumda da şanzımanın mekatronik ünitesinin sökülmesi gerekmektedir. Türkiye’nin en büyük şanzıman merkezi olan firmamız ülke genelindeki servis ağı ile ilinizde sizlere mekatronik arızalarının çözümü hakkında yardımcı olmaktan memnuniyet duyacaktır.

2. DSG Şanzıman Kartı Arızası:

DSG şanzıman kartı arızası nasıl anlaşılır?

Eğer ekranınızda PRND ışıkları yanıp sönüyor ise, büyük ihtimalle mekatronik kartı arızası yaşıyorsunuz. DSG şanzıman kartı arızaları daha çok marşa bastığınız zaman ekranda vites pozisyonlarının karışması ile kendisini belirli eder. Bazen R’ye aldığınızda ekranda aracınız P konumunda gözükür, bazen D’ye aldığınızda ekranda aracınız N veya R konumunda gözükebilir. Ayrıca bir başka belirtisi vites konumuna aldığında ekranda anahtar işareti çıkmasıdır. Nadir durumlarda kartların içerisindeki yollar bozularak selenoid arızaları gibi arızaların DTC olarak araç bilgisayarında oluşturulduğu da uzman ekibimiz tarafından saptanmıştır. Firmamızda maalesef şu etapta DSG şanzıman kartı tamiri yapılmamaktadır.

3. DSG Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle şehiriçi trafikte, yoğun dur-kalk yapılması durumunda DSG araçlarda arıza lambasının yanması sıklıkla görülebilen bir durumdur. Bu durumda yapılabilecek en iyi şey, aracı bir kenara çekerek kavramanın soğumasını beklemektir. Benzer bir durum uzun süreli şekilde yokuşlarda dur kalk yaparak ta meydana gelebilir.

4. DSG Titreme Problemi:

Daha çok DSG kalkışta titreme sorunu olarak bilinen, özellikle düşük devirlerde ve düşük viteslerde, 2.viteste titreme olarak hissedeceğiniz bu arıza, daha çok 2012 Şubat öncesi üretimli DSG şanzımanlarda görülür. Eğer aracınızda benzer bir şikayet hissediyorsanız, öncelikle yetkili serviste yazılım güncellemesi olup olmadığını kontrol etmenizi tavsiye ederiz. Zira VW sıklıkla bu tip problemleri giderebilmek adına güncelleme yazılımı göndermektedir. Yeni nesil kavramaya geçildikten sonra sürüş esnasında titreme yönündeki şikayetler ciddi oranda ortadan kaybolmuştur. Bununla birlikte ışıklar ve ilk kalkışlarda titreme, DSG kavramanın kullanım ömrünün bittiğini göstermektedir.

5. DSG Şanzıman Kavrama Arızası:

Kavramadaki kaçırma özellikle yokuşlarda araca gaz verilirken hızlanmama, çekişte zayıflık yada ilk hareket sırasında duran aracı yerinden güçlükle kaldırma şeklinde kendisini gösterebilir.

Eğer sorunlarınız devamlılık gösteriyorsa, muhtemelen kavrama balatalarınız incelmiştir ki bu da ani kavrama problemlerine yol açar ve siz bunu araç içerisinde vuruntu ve titreme olarak algılarsınız.

Bazı durumlarda VW, Seat, Skoda, Audi araçlardaki DSG kavrama arızası kendisini P1741 arıza kodu ile belli edecektir. Firmamız İstanbul ve İzmir’deki servis noktaları ile kavrama problemlerinize garantili servis hizmeti sunmaktadır.

6. DSG Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer DSG şanzımanınızda vites geçişlerinde vuruntu hissediyorsanız, mekatronik ünitenizde problem başlamış demektir. Aracın bu şekilde kullanılması problemin büyümesine neden olacaktır. Sorun bir tek selenoidden olabileceği gibi mekatronik ünitenin diğer parçalarından da olabilir. DSG Vuruntu sorunu ve mekatronik arızaları için uzman ekibimiz ile irtibata geçebilirsiniz. 

7. DSG Volant Arızası – Çatırdama Sesi:

100.000 kilometreyi doldurmuş DSG araçlarda sıklıkla kavrama arızası ile karıştırılan bir arıza türü DSG volantının bozulmasıdır. Volant ilk kalkışta ve araç viteste iken yoğun, aşırı bir çatırdama sesi yapmaktadır. Birçok servis ve kullanıcı bunu kavramadan geliyor zannetmektedir. Doğrusu işin uzmanı bir servisin aracınıza teşhis koymasıdır. 

DSG Mekatronik Tamiri

DSG şanzımanların en önemli parçalarından biri mekatronik parçasıdır. Bu parçanın temel işlevi elektronik sinyali ya da veriyi mekanik hareket oluşumuna çeviren ve DSG şanzımanda vites geçişlerini gerçekleştiren robotik bir sistemdir. Bu parça tüm yönetim mekanizmasını sağladığından DSG mekatronik ünitesine şanzımanların beyni demek yerinde bir ifade olacaktır. Dsg mekatronik ünite, aşırı sıcaklıkları sevmez ve arıza verebilir. Özellikle dur-kalklı trafik ortamları şanzımanın ısısının aşırı yükselmesine ve akabinde mekatronik ünitenin arızalanmasına neden olabilir.

Sarsıntı, gürültülü ses, titreşim ve vites geçişlerinde gelmeye başlayan bir ses mekatronik probleminin habercisidir. Genellikle P189C,P17BF, P0562, P1604, P177D gibi arıza kodları ile karşılaşırsınız.

Tavsiyemiz aracınızı bu şekilde kullanmamanız ve acilen mekatronik ünitenizi tamir ettirmenizdir. Firma olarak garantili gerçekleştirdiğimiz DSG mekatronik tamir fiyatlarımız, sıfır mekatronik fiyatından oldukça uygundur. Tamir esnasında aracınızn kendi DSG şanzıman kartı kullanılarak sizlere ciddi bir maliyet kazanımı sağlanmaktadır. Zira yeni mekatronik ünite aldığınız zaman tamir gerektirmeden kullanılabilecek olan DSG şanzıman kartınız da gereksiz yere değişecektir. Bundan dolayı mekatronik tamiri ve değişimi fiyatlarımız müşterilerimize oldukça uygun gelmektedir.

Her türlü DSG mekatronik tamiri için, Türkiye’nin en modern tesisi olan firmamız ile irtibata geçebilirsiniz. İstanbul ve İzmir’de kendi yerlerimizde, Anadolu’da ise anlaşmalı servislerimizde bu hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz.

DSG Şanzıman Tamiri

Audi, VW, Seat, Skoda… Golf, Jetta, Passat, Polo, A3, Leon, Octavia, Superb… Markası ve modeli ne olursa olsun DSG şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük şanzıman revizyon merkezi olan firmamızda DSG şanzıman tamiri garantili olarak gerçekleştirilmektedir. Güncel DSG tamiri fiyatı, DSG kavrama fiyatı, DSG mekatronik fiyatı, DSG mekatronik kart fiyatı için servis danışmanlarımız 0 216 365 95 00 nolu telefondan sizlere destek sağlamaya her zaman hazırdır.

DSG Şanzıman Yağı Değişimi

DSG şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. DSG otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

DSG mekatronik beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve mekatronik beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – DSG Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

57 thoughts on “DSG Şanzıman Tamiri

  1. arslan
    arslan / Cevapla 16 Mart 2019 at 23:45

    merhaba benim megan 2 1.5 dci otomatik 2009 model arabam var araç kalkarkan çok yavaş kalkıyor
    bazen sabah giderken bir vuruntu oluyor bazen D konumunda ekranda D işareti kayboluyor vites değiştirmiyor D ve N konum işikları yanmıyor bazende sorunsuz çalışiyor bir yanıyor bir yanmıyor her usta bir başka birşey diyor kafam karıştı birde kalkarken çok titreme yapıyor yardımcı olurmusunuz çözümü varmı

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mart 2019 at 01:39

      Megane otomatik şanzımanlarda klasik 1’den 2’ye geçerken vuruntu, yokuşlarda çekmeme gibi problemler, otomatik şanzıman selenoidlerinden kaynaklanabilmektedir. Fakat bu arızalar daha çok araç şehiriçi trafikte kaldığında, şanzıman çok ısındığında gerçekleşmektedir. Kalkarken aşırı titreme ve çok yavaş kalkma daha çok bir kalkış tası veya tork konvertör arızasını işaret etmektedir. Atco Otomatik merkezi olarak bu arızaları garantili olarak giderebilmekteyiz. Doğru yöntem tamirattan önce, aracınıza doğru teşhisi koyabilmek için test etmek olacaktır.

      • Ahmet Tek
        Ahmet Tek / Cevapla 22 Ekim 2020 at 22:33

        Merhaba kolay gelsin 2016 model 1.4tdi dsg polo aracım 3 den 2 ye geçerken vuruntu yapmakta ve bazen ışığa yaklaşırken aşağıdan tık diye bi ses geldiğini duyar gibi oluyorum yardımcı olursanız sevinirim

    • Bülent Özer
      Bülent Özer / Cevapla 9 Şubat 2020 at 16:56

      2013 Opel Insignia aracım Park konumunda iken vitesi D veya R getirdigim zaman düz konumda az yokuş aşağı konumda sert vuruntu yapıyor yolda herhangi bir problem yok yardımcı olursanız sevinirim

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 26 Mayıs 2020 at 09:38

        Bülent Bey, problem şanzımanınız içerisindeki bir tastan kaynaklanmaktadır.

    • Nuri Ölmez
      Nuri Ölmez / Cevapla 5 Aralık 2020 at 20:08

      Merhaba
      2008 model 2.0 TDI Comfortline 6 ileri dsg şanzıman jetta aracım var. Vites geçişleri normal yokuşta geri kaçırma yok. Tek sorunum ara sıra normal gittikten sonra P’ye aldığımda veya R’ye aldığımda 3 defa tak tak tak ses geliyor ve göstergede bulunan hangi modülde oldugunu gösteren PRNDS ışıkları hepsi birden yanıp yanıp sönmeye başlıyor. Şanzımancıya gittiğimde mekatronikten kaynaklanan bir sorun oldugunu söylediler. Çıkma parça almak istemiyorum. Acaba bu sorun tamir edilebiliyor mu. Bana maliyeti ne olur. Değerli desteğinizi rica ederim. 05396554825

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 22 Aralık 2020 at 14:26

        Merhaba Nuri Bey aracınızda bulunan mevcut şanzıman tipine şuanda hizmet veremiyoruz. Araçtaki arızanın sebebide vites konum kontağından yapmaktadır.

  2. Ramazan
    Ramazan / Cevapla 30 Mayıs 2019 at 00:27

    Merhabalar A3 slein 2008 DSG 140 Ps arabamdaki sorun vites düsüslerinde. 3 ten 2 ye gecerken. Eger ben Vites düsüslerinde frenle destek verirsem ses ayok denecek kadar azaliyor. Sanziman yagini degistirfim sorun gitmedi. Sizden bilgi istiyorum tamir süresi nekadar ve ortalama ücreti nedir. Trsekkürederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Haziran 2019 at 00:37

      Ramazan Bey, muhtemelen şanzıman içerisinde mekanik bir problem, senkromenç gibi, bulunmaktadır. Maliyet için aracı test etmemiz gerekmektedir.

  3. Hasan Yılmaz
    Hasan Yılmaz / Cevapla 17 Haziran 2019 at 22:15

    Merhaba,
    2014 Skoda Octavia 1.6 tdi dsg aracımda vites düşüşleride özellikle yoğun tafikte şiddetli vuruntu oluyor. Mekatronk kartını, tasını, kavramaya ve volantı değiştirdiler ama sorun çözülmedi. Sarılma ve vurmalar çok rahatsız edici.

    Konu hakkında yardımıcı olabilir misiniz?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 09:08

      Hasan Bey, mekatroniği komple mi değiştirdiler, yoksa sadece kartını mı değiştirdiler?

  4. MURAT YILMAZ
    MURAT YILMAZ / Cevapla 29 Temmuz 2019 at 13:23

    Selamlar
    2009 Touran 1.4 tsi 6 ileri dsg aracımda genelde motor sıcakken zaman zaman rölantide D konumunda ışıklarda beklerken fren pedalında ve araçta hafif titreme hissediliyor.Ayrıca ilk kalkışlarda gaza basıldığında normalden hızlı ve ani bir kalkış yapıyor.N ye alınca titreme kesiliyor.Kavramayla ilgili olabilirmi.Vites geçişlerinde bir sorun yok.Tahmini maliyet bilgisi ne olur.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 09:09

      Murat Bey, sorununuz kavrama ile ilgili olabilir. Bazen volant ta bu şekilde ses yapabiliyor. Aracınızı test edersek size sağlıklı arıza teşhisimizi ve doğru maliyeti sunabiliriz.

  5. Volkan öz
    Volkan öz / Cevapla 6 Ağustos 2019 at 00:58

    Merhaba. Aracım 2013 Tiguan 1.4 TSİ 150 HP. Dsg. Araç 70 binde hor kullanılmamış. Şanzıman yağı 10000 km önce değişti. Aracım ısındıran sonra yaklaşık 50 km sonra özellikle yokuşa denk geldiğinde 2.vites ile çıkarken titremenin fazlası şeklin de vuruntu yapıyor o sıra da gazı verince azalıyordu ancak son zamanlar da hiç bir şekilde azalmıyor. D3 e geçince az da olsa azalıyor ama azalarak onda da yapıyor. Manuele çekince aynısı devam ediyor. Dü yolda o vuruntunun %10’u kadar anca vuruntu oluyor. Diyebilirim. Açıkcası baskı Balat’a ve mekatronik arasında kaldım. Göstergede ise herhangi bir uyarı yok. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 09:10

      Volkan Bey, öncelikle aracı konusunda uzman bir servise gösterip test ettirmenizi tavsiye ederiz, zira iki parça da (mekatronik ve kavrama) pahalı parçalar ve gereksiz değişimi sizi yorar. Eğer İstanbul’da iseniz biz de yardımcı olmaya çalışırız.

    • Volkan öz
      Volkan öz / Cevapla 18 Ağustos 2019 at 20:15

      Cevap için teşekkürler. İstanbul’da değilim ama yolum düşerse tabiki görüşmek isteriim. Saygılarımla.

  6. Ercan bulut
    Ercan bulut / Cevapla 6 Şubat 2020 at 12:28

    Merana benim 2010 Skoda superb 2.0 dizel var bazen düşük km vites 123 arasında sankı boşlama yapıyor ve vites işigi yanıp sönüyor ve motor arıza lamlabası yakıyor kontak açılıp kazanınca sorun yok devam edebiliyorsunuz motor arıza bir süre sonra sönüyor yardımcı olursanız sevinirim not sevis Şanjuman arıza diyor Tamir yok sadece değişim serviste 1 olmamişdir megatronık degişdim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 26 Mayıs 2020 at 09:40

      Ercan Bey, size daha fazla yardımcı olabilmek için aracınızın arıza kodlarına ihtiyacımız bulunmaktadır. Bu kodları bizimle paylaşabilir misiniz? Eğer İzmir veya İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, aracınıza ücretsiz bir inceleme yapıp, arızanızın ne olduğunu netleştirelim. Böyle bir arızadan dolayı şanzıman değişimi yapmanıza gerek yoktur.

  7. SÜLEYMAN
    SÜLEYMAN / Cevapla 25 Nisan 2020 at 23:52

    merhaba. yaklaşık bir yıldır golf 6 2010 model 1.6 bse motor benzin-lpg li aracımda tek viteslerde özellikle yokuşlarda sarsıntı ile beraber devir dalgalanması problemi yaşıyorum. 2019 aralık ayında 95 000 km kullanım olan kavramadan kaynaklanabileceği düşüncesiyle ankarada kavrama değişti. ilk 10 gün hiçbir sıkıntı ve problem yoktu. 10 gün sonra yine tekli viteslerde sarsıntı ve beraberinde devir dalgalanması yeniden başladı. son 2 aydır şunu tespit ettim. araç belli bir kilometre bazen 20 bazen 30 km sonra şanzımanın ısınmasıyla bu titreme ve sarsıntı geçiyor. birkaç yerden fikir aldım. mekatronik hidrolik ünitesi arızalı olabilir dendi. bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim. ankarada yaşıyorum ve bu sorunla ilgili net bir teşhis koyulabilmiş değil. araç şu an 177.000 km de.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 26 Mayıs 2020 at 09:41

      Süleyman Bey, aracınızı test etmemiz gerekiyor fakat maalesef Ankara’dasınız. Birkaç ay içerisinde Ankara’ya kendi servisimizi açmayı planlıyoruz. Bu süre içerisinde dilerseniz İstanbul veya İzmir’e yolunuz düşerse memnuniyet ile yardımcı olmaya çalışırız.

  8. yakup
    yakup / Cevapla 13 Mayıs 2020 at 10:36

    Mrb. 2014 model rapid spaceback dsg 7 ileri dizel aracımla kalkışlarda ve viteş geçişlerinde sorun yaşamıyorum sadece gaza yüklenip ayağımı gazdan çekip kendi halinde düşüş yaşarken yani 7 – 6 – 5 -4 3 vites düşüşlerinde hiç sorunum yok sadece 3 ten 2 ye (ayağımı gazdan çekip kendi halinde düşüşte) bir anda bayılıyor sert düşüyor bunu sadece 3 ila 2 arasında yapıyor normal mi ?? aracımla giderken durmak için frene bastığımda bunu hissettirmiyor sadece ayağımı gazdan çekip kendi düşüşünü sağladığında yapıyor. 75.000 km.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 26 Mayıs 2020 at 09:42

      Yakup Bey, genellikle bu tip arızaları şanzımanın mekatronik ünitesinin içerisindeki selenoidler yapabilir.

    • Babür Çiflik
      Babür Çiflik / Cevapla 23 Ekim 2020 at 18:19

      Merhaba, 2014 Skoda Yeti 1.6 TDI Dsg 52bin km deki aracımda son bir haftada birkaç defa kalkışta D veya R konumunda gaza bastığımda kısa süreliğine vites boştaymış gibi tepki verdiğini gözlemledim ve araç ilerlemedi. Birkaç saniye bekleyince veya vitesi boşa alıp tekrar D konumuna alınca sorun ortadan kalkıyor ve yoluma devam ediyorum, bu durum çok nadir başıma geldi sürüş anında da başka hiçbir sorun olmuyor. Bu sorun hakkındaki önerilerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum. Teşekkürler.

  9. Murat doğan
    Murat doğan / Cevapla 5 Haziran 2020 at 20:25

    Mrb ustam Dsg6 ileri yağlı şanzıman Passat aracımda kavrama aşınma sorunu var. kavrama tamiri oluyor mu yoksa doğrudan kavramamı değişiyor. Tşkler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Haziran 2020 at 03:27

      Murat Bey, aracınızın kavraması tamir olabilmektedir. Doğrudan değişim gerekmemektedir.

      • Murat doğan
        Murat doğan / Cevapla 6 Haziran 2020 at 18:53

        Teşekkürler sadece İstanbul’da mı yeriniz başka şubelerimiz de var mı

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2020 at 11:32

          Murat Bey, İzmir’de kendi yerimiz, birçok ilde de anlaşmalı servislerimiz mevcut. Siz hangi ildesiniz?

      • Murat doğan
        Murat doğan / Cevapla 6 Haziran 2020 at 18:59

        Birde DSG 6 yağlı şanzıman kavrama tamir fiyatı nedir ustam

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2020 at 11:32

          Revizyonlu kavramanın ücreti 3.000 TL’dir.

  10. Berk Başar
    Berk Başar / Cevapla 7 Haziran 2020 at 01:58

    Merhaba 2006 golf 5 triptonik midline aracım özellikle 2.3. Viteste ve park halinde D de vuruntu yapıyor. Bunun sebebi nedir acaba? Teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2020 at 11:33

      Berk Bey, problem şanzıman selenoidlerinden olabilir.

  11. Osman
    Osman / Cevapla 1 Temmuz 2020 at 01:23

    2012 Dizel Jetta DSG’nin hafif yokuşlardaki ilk kalkış esnasında geri kaydırması normal midir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 10:23

      Osman Bey, kavrama bilyanız bozulmaya başlamış olabilir.

  12. Necdet
    Necdet / Cevapla 29 Temmuz 2020 at 22:52

    Merhaba,

    Skoda Octavia 2 2006 DSG Tamir fiyati nekadar? Araci hergün 100km kullaniyorum ama tuaf sesler gelneye basladi DSG den


    SAYGILAR
    Necdet

  13. irfan
    irfan / Cevapla 11 Ağustos 2020 at 12:38

    Merhaba,
    2012 model skoda yeti 7 ileri DSG aracın kavrama ve mekatronik parçaları yenisi ile değişti. Ancak değişimden sonra D geçişte bir vuruntu yapmakta. Kavrama – Mekatronik tanım ve ayarları ile sürüş ayarları yapıldı, yazılım kontrol edildi. Sorun devam ediyor. Sorun nasıl çözümlenebilir.

  14. dogan
    dogan / Cevapla 15 Ağustos 2020 at 20:30

    iyi günler benim aracimda sanzumanda problem yapti gösterttim hata olarak P173A Birde P0841 YARDIMCI OLURSANIZ SEVINIRIM……

    • dogan
      dogan / Cevapla 15 Ağustos 2020 at 20:32

      vw golf dsg 7 ileri

  15. Erkan
    Erkan / Cevapla 18 Ağustos 2020 at 21:06

    Aracım golf 2011 kalkarken hiç bir sıkıntısı yok yokuşlardada sıkıntı yok ama 80 de 90 da gaza yüklenince araç titreyerek atıyor kendini bazen belirgin bazen hafif neden dir acaba

  16. Hüseyin
    Hüseyin / Cevapla 28 Ağustos 2020 at 12:34

    İyi günler benim aracım passat 2.0tdi DSG şanzıman problem ise arada bir 3. vitese geçişlerde vuruntu ve 3 ten 2 ye düşerken tak diye ses geliyor sorun ne olabilir acaba bilgi verirseniz sevinirim

  17. Ekrem
    Ekrem / Cevapla 8 Eylül 2020 at 12:15

    Iyi aç caddy 2010 194 binde bi aracım. Ar aracı park haline alırken n ye attığımda on kısımda ufak bir vuruntu yapıyor bunun sebebi nedir

  18. Timuçin
    Timuçin / Cevapla 20 Eylül 2020 at 02:23

    Merhabalar ,
    Aracım 2005 model golf 5 confort model
    Aracımda ara sıra ,
    D – N ve N -D
    Geçişlerinde vuruntu yapıyor , bu olayı motor sıcak-soğuk fark etmiyor .
    bu sorun neden kaynaklı olabilir.
    Teşekkürler

  19. Kadir gönülaçar
    Kadir gönülaçar / Cevapla 4 Kasım 2020 at 16:42

    Aracım 2008 model a3 s-tronic araç lpg’li araçla giderken birden bire ekranda prnds ısıkları yanıp sönmeye başladı kapatık actiğimda bir süre gidiyor sonra aynı hataya tekrar düşüyor. sonra ilerlemek için manuel olarak 5’inci viteste hataya düştü sonra tekrar kapattım arabayı 4 viteste yola devam ettim bugün sabah 10 km yol gittim D konumunda sıkıntı olmadı 12 yada 13 km yine hataya geçti acaba sebebi ve maliyeti nedir.

  20. Oğuz
    Oğuz / Cevapla 14 Kasım 2020 at 15:10

    İyi günler Aracım 2011 jetta confortline 1.6 dci 182binde p175d arizasi veriyor sorun tam olarak nedir ve maliyetleri ne olur acaba

  21. Muhammed Said Buğurca
    Muhammed Said Buğurca / Cevapla 18 Kasım 2020 at 21:07

    Merhabalar benim 2009 model 1.4 tsi 7 ileri passatım var.aracım yokuştan inerken 3. Vitesten 4. Vitese geçmiyor deviri baya yükseliyor bu acaba ne problemidir çözümü nedir .

  22. İlkay Kaykantepe
    İlkay Kaykantepe / Cevapla 7 Aralık 2020 at 09:21

    Merhaba
    Polo 2015 confortlıne dsg kullanmaktayım 2019 aralıkta mekatronik değişti bu ekim ayındada kavrama ve volanı değiştirdik fakat eskisi olmamada ilk kalkışlarda yokuşta ve vites 2 den 3 geçerken titreme ve vuruntu devam etmekte fakat bunları araç ısınmışlar ve yoğun trafikte yapmakta zamanla gececeğini söylüyorlar ama bir gelişme sağlamayamadık ne yapmamız gerekiyor
    Desteğinizi için ye ederim

  23. UĞUR ERKAN
    UĞUR ERKAN / Cevapla 10 Aralık 2020 at 14:29

    MERHABA,

    2014 GOLF 7 1.2 TSİ ARACIM BİR KAÇ KERE ŞANZIMAN HATA UYARISI VERDİ
    ŞANZIMAN VE MEKATRONİK YAĞINI DEĞİŞTİRDİK
    ŞUAN VERDİĞİ BİR HATA YOK FAKAT 7. VİTESTE YÜKSEK HIZDA GİDERKEN GÖTERGE VİTES 7 DE GÖÜNÜRKEN BİR KAÇ KEZ VİTES VOŞA DÜŞÜP TEKRAR 7 YE GEÇİP DEVAM ETTİ
    SORUN NE OLABİLİR ACABA?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Aralık 2020 at 15:49

      Merhaba Uğur Bey aracınızdaki arıza kart ve mekatronik kaynaklı olabilir. Aracınızı bir obd cihazına bağlatarak bizimle arıza kodlarını paylaşmanızı rica edeceğim. dilersenizde İstanbul yada izmir şubemize ücretsiz test için bekleriz.

  24. Mohammed
    Mohammed / Cevapla 20 Aralık 2020 at 01:13

    Merhaba kolay gelsin. Araç VW Golf 6 1.4 TSI Dsg 7 ileri , Mekatronik karti arizaliydi yenisin taktirdik simdi sorun araba hic calismiyor ariza kodu hic vermiyor usta diyor taktigimiz mekatonik karti arizali ama kartin saticisi karta sorun yok diyor arabayi bir sekilde calistirdiktan sonra arabada hic bir sorun yok simdi usta kablo cekemek istiyor nerden cekecekse artik ama uzaman her neye taksak vites kolunu araba calisacak P,N,D,R ama tabi guvnli degil , sizce sorun neyden kaynaklaniyor sorun kart vites kolunu okumuyor olabilirmi sanziman kademe anahtarinda’da sorun yok dedi. Teşekkürler,

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 22 Aralık 2020 at 11:06

      Merhaba Mohammed Bey aracınızdaki arızayı yerinde tespit etmek isteriz. Dilerseniz İstanbul yada İzmir şubelerimizde ücretsiz test için bekleriz.

  25. Mehmet Ali
    Mehmet Ali / Cevapla 24 Ocak 2021 at 19:50

    1.4 tsi dsg 6 wolswagen touran aracın buji değişirken usta turbo valfinin hortumu kırdı sinra jaoonla yapıştırdı sonra tabi uzun yolda düşmüş aracta vuruntu seklinde bizde pis gaz diye devam ettik öyle sonra yenisi ile degistirdim arac 3 vitesten 4 gecerken vuruntu yapiyor bazen yapmiyor isininca yapiyor bazen 5 te de oluyor alttan küt diye vuruyor sanki ama valfi kendim taktim ariza sildirmedim ondan olabilir mi

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 25 Ocak 2021 at 10:32

      Merhaba Mehmet Bey aracınızdaki problem mekaniksel bir arızadır. Bizimle arıza kodlarınızı paylaşabilirseniz size yardımcı olmak isteriz. İrtibat numaramız 0530 567 8991

    • Doğan Bulut
      Doğan Bulut / Cevapla 28 Şubat 2021 at 00:25

      merhaba aracim vw jetta 1.4 tsi dsg 7 ileri 2008 model. 1 den 2 ye geçerken zaman zaman titreme yapiyor bazende hafif bir tık sesi geliyor. 1 aydır arabayı çalıştırıp D veya R vitese aldığında boşa düşüyor gaz alıyor yürümüyor kontak kapatıp açınca düzeliyor giderken bir problem yapmıyor, kavrama değişecek muhtemelen ama bir usta mekatronik karti da değişecek diyor diğeri kart sağlam mekatronik pompa değişecek diyor. Ariza kodlari söyle 06298 P189A kavrama1 boşluk çok küçük Diğer kod ise 01836 P072c 1. vites ayarlanamiyor ara sira

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 2 Mart 2021 at 09:52

        Doğan Bey, aracınızda anlattıklarınız mekatronik pompa arızasıdır. Muhtemelen kavramanızda da aşınmalar mevcutttur.

  26. Mevlütt
    Mevlütt / Cevapla 16 Şubat 2021 at 10:48

    Merhabalar.2011 1.6 TDI dsg 7 ileri Jetta aracım park halindeyken R ye aldım ve vites ışığı yanıp sönmeye başladı aracım hareket etmedi.kontagi açıp kapattigimda normale döndü.P072B arıza kodunu verdi.aracimin sorunu nedir ve bana ne kadara mal olur.tesekkurler iyi calismalar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 22 Şubat 2021 at 07:19

      Mevlüt Bey, bu arıza geri vites sıkışmış arızasıdır. Kolay kolay atmaz. Bunun tamiri için maliyet bilgisini ancak aracı bire bir inceledikten sonra söyleyebiliriz.

  27. Kadir
    Kadir / Cevapla 25 Nisan 2021 at 00:35

    İyi günler 2.0 TDI Passat 2008 model 170 HP bmr motor… Aracım hareket halinde iken birden bire gaz tepkimesi değişti ve geç almaya başladı. Sonra aracımı sağa çektim motora baktım herhangi bir problemi yok altına bakınca yağ akiytigini gördüm pazartesi günü servis bakıp inceleyecek acaba masrafınız ne olur hocam

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Nisan 2021 at 17:55

      Kadir Bey, DSG şanzıman türünden şanzıman fazla yağı almadığı için yağı kaçaklarında şanzıman içerisinde ki mekanik parçaların yağsız çalışması sonucu dişlilerde malzeme kalitesi yitirme, kırma gibi durumları görmekteyiz fiyat konusu gelicek olursak gideceğiniz servis size nasıl bi fiyatlandırma çıkarır bilemiyorum.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.