DSG Şanzıman Tamiri

DSG Şanzıman Nedir?

Yarı ve tam otomatik, çift kavramalı, kuru ve ıslak kavramalı şanzımanlar üretici firmaların kullandıkları teknolojiye göre DSG, DCT, CVT, EDC, Tiptronik, ZF ve Poweshift olarak adlandırılmaktadır. DSG şanzıman diğer otomatik şanzımanlara göre çift kavrama özelliği ile öne çıkan otomatik şanzımanlar arasında yer almaktadır. Volkswagen grubu markalarda kullanılan şanzıman türü 2008-2012 yılları arasında üretilen modelleri ile sık arıza veren bir yapıya sahip olsa da, kullanıcıları, DSG şanzımanın yaşattığı konfor karşısında yaşadıkları arızlardan çok memnun olmasalar da vazgeçmek istemezler. DSG’nin mekanik kısmı, manuel vites şanzımanlarla güvenilirlik açısından karşılaştırılabilir.

DSG Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. 

DSG Şanzıman Kullanan Araçlar

İlk olarak Porsche’nin 1980’şerde 962 yarış arabalarında kullandığı DSG şanzımanlar, şu anda VW grubun birçok aracında karşımıza çıkmaktadır. Volkswagen 7 ileri DSG şanzıman kodu literatürde 0AM – DQ200 olarak geçerken, 6 ileri DSG şanzıman kodu literatürde 02E – DQ250 olarak isimlendirilmektedir. Aşağıda ülkemizdeki araç parkına göre DSG şanzıman kullanan araçları sizler için sıralamaya çalıştık:

  • Audi: A1, A3, Q3
  • Seat: Ateca, Ibiza, Karoq, Kodiaq, Leon, Toledo
  • Skoda: Fabia, Octavia, Rapid, Superb, Yeti
  • VW: Beetle, Caddy, Caravelle, Golf, Jetta, Passat, Polo, Scirocco, CC, Tiguan, Transporter

DSG Şanzıman Nasıl Çalışır?

DSG şanzımanlarda çift kavrama olarak ifade edilen özellik, kavramalardan biri fiilen çalışırken diğerinin verilecek yeni vites komutuna hazır olmasını anlamına gelmektedir. DSG şanzıman sistemindeki bu özellik diğer CVT, EDC ve tam otomatik şanzımanlardan ayıran bir özellik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sistemde çift kavrama olduğundan vites boşluğu olmaz dolayısıyla vites geçişlerini hissetmezsiniz. Ayrıca DSG şanzımanlara sahip araçlarda geri kaçırma gibi bir durumda söz konusu değildir. DSG şanzımanlar kullanım kılavuzunda belirlen kurallara göre uygun kullanıldığında kolay kolay arıza yapmaz. Genel olarak DSG şanzımanlarındaki arıza mekatronikten kaynaklanmaktadır. DSG şanzıman tamiri usta kişiler tarafından yapıldığı takdirde şanzımanınızı  uzun yıllar sorunsuz kullanma imkânı sunmaktadır.

DSG’nin geleneksel otomatik şanzımanlara göre avantajı DSG daha hafif, daha kompakt, daha ekonomik, daha hızlı çalışır,  otomatik olanlardan daha ucuzdur.

DSG Şanzıman Ömrü

Manuel şanzımanda olduğu gibi, DSG şanzımanın debriyaj ünitesi aşınma ve yıpranmaya maruz kalır. Bunun yoğunluğu, çalışma koşullarına bağlıdır. Güvenilirlik açısından, elektrohidrolik kontrol sistemi, geleneksel otomatik şanzımanlardaki tork konvertörü ile karşılaştırılabilir. DSG’nin üreticiye göre kullanım ömrü sınırsızdır fakat kullanım stilinize bağlı olarak değişkenlik gösterir. Aracınızın bakım periyodlarını düzenli takip edip, zamanında yaptırmanıza etkili diğer bir faktördür. Nizami ve ortalama sertlikte bir sürüş ve düzenli bakımlarla 180-200 bim km leri sorunsuz geçebilirken, agresif bir sürüş tarzıyla, ani kalkış ve duruşlar içeren bir sürüş stili ile 20 bin km de arıza veren modellerde olmuştur.

DSG Şanzıman Arızaları

Aşağıda sıklıkla karşılaşılan DSG şanzıman şikayetlerini, 7 ileri DSG şanzıman sorunları ile 6 ileri DSG şanzıman sorunlarını birlikte değerlendirmekteyiz.

DSG şanzıman sorunları 7 ana başlık altında özetlenebilir:

1. DSG Mekatronik Arızası:

Sarsıntı, gürültülü ses, titreşim ve vites geçişlerinde gelmeye başlayan bir ses mekatronik probleminin habercisidir. Eğer aracınızı bu şekilde kullanmaya devam ederseniz, hasar artacak ve aracınız bir sabah marşa bastığınızda hareket etmeyecektir. Mekatronik arızası olduğunda genellikle arıza kodu ile karşılaşırsınız.

DSG Şanzıman Arıza Kodları

  • P189C Yetersiz basınç oluşumu nedeni ile fonksiyon kısıtlaması
  • P17BF pompa koruması maksimum sınıra ulaştı
  • P068A Ana röle çok erken açılıyor
  • P0562 Gerilim beslemesi  – gerilim çok küçük
  • P0841 Şanzıman hidrolik basıncı sensörü 1 – uygun olmayan sinyal
  • P1604 Dahili kontrol ünite arızası

Her iki durumda da şanzımanın mekatronik ünitesinin sökülmesi gerekmektedir. Türkiye’nin en büyük şanzıman merkezi olan firmamız ülke genelindeki servis ağı ile ilinizde sizlere mekatronik arızalarının çözümü hakkında yardımcı olmaktan memnuniyet duyacaktır.

2. DSG Şanzıman Kartı Arızası:

DSG şanzıman kartı arızası nasıl anlaşılır?

Eğer ekranınızda PRND ışıkları yanıp sönüyor ise, büyük ihtimalle mekatronik kartı arızası yaşıyorsunuz. DSG şanzıman kartı arızaları daha çok marşa bastığınız zaman ekranda vites pozisyonlarının karışması ile kendisini belirli eder. Bazen R’ye aldığınızda ekranda aracınız P konumunda gözükür, bazen D’ye aldığınızda ekranda aracınız N veya R konumunda gözükebilir. Ayrıca bir başka belirtisi vites konumuna aldığında ekranda anahtar işareti çıkmasıdır. Nadir durumlarda kartların içerisindeki yollar bozularak selenoid arızaları gibi arızaların DTC olarak araç bilgisayarında oluşturulduğu da uzman ekibimiz tarafından saptanmıştır. Firmamızda maalesef şu etapta DSG şanzıman kartı tamiri yapılmamaktadır.

3. DSG Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle şehiriçi trafikte, yoğun dur-kalk yapılması durumunda DSG araçlarda arıza lambasının yanması sıklıkla görülebilen bir durumdur. Bu durumda yapılabilecek en iyi şey, aracı bir kenara çekerek kavramanın soğumasını beklemektir. Benzer bir durum uzun süreli şekilde yokuşlarda dur kalk yaparak ta meydana gelebilir.

4. DSG Titreme Problemi:

Daha çok DSG kalkışta titreme sorunu olarak bilinen, özellikle düşük devirlerde ve düşük viteslerde, 2.viteste titreme olarak hissedeceğiniz bu arıza, daha çok 2012 Şubat öncesi üretimli DSG şanzımanlarda görülür. Eğer aracınızda benzer bir şikayet hissediyorsanız, öncelikle yetkili serviste yazılım güncellemesi olup olmadığını kontrol etmenizi tavsiye ederiz. Zira VW sıklıkla bu tip problemleri giderebilmek adına güncelleme yazılımı göndermektedir. Yeni nesil kavramaya geçildikten sonra sürüş esnasında titreme yönündeki şikayetler ciddi oranda ortadan kaybolmuştur. Bununla birlikte ışıklar ve ilk kalkışlarda titreme, DSG kavramanın kullanım ömrünün bittiğini göstermektedir.

5. DSG Şanzıman Kavrama Arızası:

Kavramadaki kaçırma özellikle yokuşlarda araca gaz verilirken hızlanmama, çekişte zayıflık yada ilk hareket sırasında duran aracı yerinden güçlükle kaldırma şeklinde kendisini gösterebilir.

Eğer sorunlarınız devamlılık gösteriyorsa, muhtemelen kavrama balatalarınız incelmiştir ki bu da ani kavrama problemlerine yol açar ve siz bunu araç içerisinde vuruntu ve titreme olarak algılarsınız.

Bazı durumlarda VW, Seat, Skoda, Audi araçlardaki DSG kavrama arızası kendisini P1741 arıza kodu ile belli edecektir. Firmamız İstanbul ve İzmir’deki servis noktaları ile kavrama problemlerinize garantili servis hizmeti sunmaktadır.

6. DSG Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer DSG şanzımanınızda vites geçişlerinde vuruntu hissediyorsanız, mekatronik ünitenizde problem başlamış demektir. Aracın bu şekilde kullanılması problemin büyümesine neden olacaktır. Sorun bir tek selenoidden olabileceği gibi mekatronik ünitenin diğer parçalarından da olabilir. DSG Vuruntu sorunu ve mekatronik arızaları için uzman ekibimiz ile irtibata geçebilirsiniz. 

7. DSG Volant Arızası – Çatırdama Sesi:

100.000 kilometreyi doldurmuş DSG araçlarda sıklıkla kavrama arızası ile karıştırılan bir arıza türü DSG volantının bozulmasıdır. Volant ilk kalkışta ve araç viteste iken yoğun, aşırı bir çatırdama sesi yapmaktadır. Birçok servis ve kullanıcı bunu kavramadan geliyor zannetmektedir. Doğrusu işin uzmanı bir servisin aracınıza teşhis koymasıdır. 

DSG Mekatronik Tamiri

DSG şanzımanların en önemli parçalarından biri mekatronik parçasıdır. Bu parçanın temel işlevi elektronik sinyali ya da veriyi mekanik hareket oluşumuna çeviren ve DSG şanzımanda vites geçişlerini gerçekleştiren robotik bir sistemdir. Bu parça tüm yönetim mekanizmasını sağladığından DSG mekatronik ünitesine şanzımanların beyni demek yerinde bir ifade olacaktır. Dsg mekatronik ünite, aşırı sıcaklıkları sevmez ve arıza verebilir. Özellikle dur-kalklı trafik ortamları şanzımanın ısısının aşırı yükselmesine ve akabinde mekatronik ünitenin arızalanmasına neden olabilir.

Sarsıntı, gürültülü ses, titreşim ve vites geçişlerinde gelmeye başlayan bir ses mekatronik probleminin habercisidir. Genellikle P189C,P17BF, P0562, P1604, P177D gibi arıza kodları ile karşılaşırsınız.

Tavsiyemiz aracınızı bu şekilde kullanmamanız ve acilen mekatronik ünitenizi tamir ettirmenizdir. Firma olarak garantili gerçekleştirdiğimiz DSG mekatronik tamir fiyatlarımız, sıfır mekatronik fiyatından oldukça uygundur. Tamir esnasında aracınızn kendi DSG şanzıman kartı kullanılarak sizlere ciddi bir maliyet kazanımı sağlanmaktadır. Zira yeni mekatronik ünite aldığınız zaman tamir gerektirmeden kullanılabilecek olan DSG şanzıman kartınız da gereksiz yere değişecektir. Bundan dolayı mekatronik tamiri ve değişimi fiyatlarımız müşterilerimize oldukça uygun gelmektedir.

Her türlü DSG mekatronik tamiri için, Türkiye’nin en modern tesisi olan firmamız ile irtibata geçebilirsiniz. İstanbul ve İzmir’de kendi yerlerimizde, Anadolu’da ise anlaşmalı servislerimizde bu hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz.

DSG Şanzıman Tamiri

Audi, VW, Seat, Skoda… Golf, Jetta, Passat, Polo, A3, Leon, Octavia, Superb… Markası ve modeli ne olursa olsun DSG şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük şanzıman revizyon merkezi olan firmamızda DSG şanzıman tamiri garantili olarak gerçekleştirilmektedir. Güncel DSG tamiri fiyatı, DSG kavrama fiyatı, DSG mekatronik fiyatı, DSG mekatronik kart fiyatı için servis danışmanlarımız 0 216 365 95 00 nolu telefondan sizlere destek sağlamaya her zaman hazırdır.

DSG Şanzıman Yağı Değişimi

DSG şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. DSG otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

DSG mekatronik beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve mekatronik beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – DSG Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

57 thoughts on “DSG Şanzıman Tamiri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.