Bmw 3.20d Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW 3.20d şanzıman arızası yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites BMW 3.20d araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. BMW 3.20d otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. BMW 3.20d otomatik şanzıman sorunu için kesin çözüm üretmekteyiz.

BMW 3.20d Otomatik Şanzıman Çeşitleri

BMW 3.20 serisi araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. BMW 3.20d grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

    • BMW 3.20d (E46) GM 5L40E Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw3.20d5L40Eotomatiksanziman

    • BMW 3.20d (E90) ZF 6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • BMW 3.20d (E90) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw3.20d6HP21otomatiksanzimannn

    • BMW 3.20d (E91) ZF 6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw3.20d6HP19otomatiksanziman

    • BMW 3.20d (E91) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw3.20d6HP21otomatiksanzimann

    • BMW 3.20d (E92) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw3.20d6HP21otomatiksanziman

    • BMW 3.20d (E93) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw3.20d6HP21otomatiksanzimannn

    • BMW 3.20d (F30) ZF 8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • BMW 3.20d (F31) ZF 8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW E46 3.20d Otomatik Şanzıman Arızaları

BMW 3.20d E46 şanzıman arızaları, araçlarda kullanılan GM 5L40E şanzıman üzerinden incelenebilir.

  1. Otomatik Şanzıman Arıza Lambası Yanması: Her iki şanzıman türünde de sıklıkla karşılaşılabilecek bir arıza türüdür. Tecrübelerimiz çoğu zaman lamba yanma sebebinin devir sensörü arızası olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte eğer arıza lambanız yanıyorsa, en yakın arıza tespit cihazından alacağınız arıza kodları size yardımcı olmamızı kolaylaştıracaktır. 
  2. E46 ilk kalkışta gecikme problemi: Işıklarda durup kalkmalar esnasında araç geç kalkış yapıyorsa genelde karşılaştığımız hata (92-Can Tork Arabirim) hatası oluyor ve tork konvektörünün revizyon olması gerektiğini gösteriyor.
  3. Vuruntu problemleri: D ve R’de vuruntu, ani yüklenmelerde araç kendini korumaya alıyor ise vites dişli oran arızası atmaktadır ve şanzımanın revizyon olması gerekir
  4. Şalter hataları: Eğer aracınızda P-R-N-D veya manuel bölümlerine aldığınızda aracınız konumu göstermiyosa arızanız pozisyon şalterinden ya da Ecu beyninden kaynaklı olabilir yılından dolayı tesisat konrolü yaptırmanız gerekir.

Bmw E46 Şanzıman Türbünü Tamiri

15 yaşın üzerinde olan E46 kasalarında kullanılan tork konvertörleri zaman içerisinde aşınmayla birlikte bozulurlar. Özellikle 80-90 km/h kendini titreme ve devir saati 1500-2000 devir aralığında devir saatini oynatarak kendini belli etmekte. Araç yaşı itibariyle karşılaşılabilecek şaft ve mafsal arızalarıda kendini ilk kalkışlarda vites ile orta konsol aralığında kendini belli eden bir titremesi vardır. 

BMW E90 Tork Konvertör Sorunları

6HP serisi ZF şanzıman kullanan BMW E90 3.20d araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Tork konvertör arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır. Ayrıca şanzıman tork konvertörü kaçırmaya başlayınca şanzıman ısınması meydana gelir. İlerleyen dönemde otomatik şanzıman basınç kaybı yaşayacaktır ve zaman içerisinde şanzımanın iç aksamında ciddi zarar oluşacaktır.

Bir başka bilinen 3.20d Bmw şanzman arızası, E90 ZF şanzıman alt devirlerde sarsıntı problemidir. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.

3.20d Tork Konvertör Tamiri

Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri (E90 şanzıman türbünü), eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir. Firmamızda ZF şanzımanlara ait tork konvertörleri tam otomatik makineler ile garantili olarak yenilenmektedir.

                               

BMW E90 Şanzıman Yağı Değişimi: BMW 3.20d 6 ileri vites araçlarda otomatik şanzıman beyni yağ kirlenmesine karşı oldukça hassastır. Yağın içerisindeki kirler ve tozlar, dur kalk sonucu ısınan yağın balataları soğutamaması sonucu zaman içerisinde artış gösterirler. Bundan dolayı Atco Mühendislik E90 BMW araçlarda olarak periyodik aralıklarla otomatik şanzıman yağı değişimini önermekteyiz. 

E90 3.20d Otomatik Şanzıman Arızaları

Bmw E90 şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 4 vitese geçerken boş yapma, titreme, 4’ten 5.vitese geçerken devir saatinde kaydırma yapmasıdır. Bir başka E90 şanzıman arızası 1’den 2.vitese vuruntulu geçiş, aracın her zaman 2.vitese geçmemesi, 2.vitese geçtikten sonra ayağınızı gazdan çekerseniz vuruntu, 6.vitese geçmeme ve 5.viteste kalma olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğer arıza ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir. Bu şanzıman içerisinde artan basınç kayıplarını işaret etmektedir ve akabinde şanzıman arıza lambası yanar. Genellikle şu arıza kodlarını atar:

4F85: Ratio monitoring

4F8A: 4-5 geçisi problemli

4F83: C Clutch Failure

4F57: Shift Monitoring 1-2

4F5B: Shift Monitoring 5-6

4F4E: Gear Monitoring

Eğer aracınızda bu yukarıdaki arızalardan bir yada birkaç tanesi mevcutsa, şanzımanın tamir edilmesi gerekmektedir. Firmamızda bu sorunlar garantili olarak çözüme ulaştırılmaktadır.

Makyajlı kasa E90 3.20d şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 5.vitese devirlenmede problem, 1’den 2.vitese geçerken zorlanması hissi ve vuruntu, 5’ten 4.vitese geçerken boşa düşme hissidir. Eğer bu arızalar ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar.

E90 vuruntu sorunu: E90 araçlarda meydana gelen bir diğer problem ise aracı D’ye veya R’ye aldığınızda karşılaşılan vuruntudur. Bununla birlikte sıklıkla karşılaşılan bir başka sorun motoru çalıştırdığınızda park konumunda gelen bir vuruntudur. Genellikle bunu şu iki arıza kodu izler:

4E8A Monitoring of valve position

507D Parking gear incorrectly disengage

Şanzıman beyni ile alakalı olan bu arızalar firmamızda garantili olarak tamir edilmektedir.

BMW F30 Şanzıman Arızaları

BMW F30 Şanzıman Vuruntu Sorunu: 8HP45 serisi şanzımanlarda daha çok mekanik aksamlarda (kavrama tasları) yaşanan aşınmalardan dolayı vuruntu problemi ile karşılaşılmaktadır. Normalde keyifli şekilde cereyan eden F30 vites geçişleri, bu vuruntularla kullanıcılar tarafından net şekilde hissedilmektedir. Uzman teknisyenlerimiz ile şanzımanınız garantili olarak revize edilmekte ve vuruntu problemi ortadan kaldırılmaktadır.

3.20d BMW F30 Titreme Sorunu: Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F30 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. BMW şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, sabit hızda devir dalgalanması gibi arızalar F30 BMW araçlarda da görülebilmektedir.

F30 yağ soğutucu patlaması:

Bmw F30 şanzımanların diğer bir sorunu şanzıman yağ soğutucusunu (eşanjörü) patlatmasıdır. Ortalama 100.000 km civarında gördüğümüz bu arıza sonucu şanzımanların sökülerek revize olması gerekmektedir. Eğer bu operasyonda şanzıman beyni ve selenoidleri incelenmez ve gerekli müdahale yapılmazsa, araçta vuruntu ve durmaya yakın titreme sorunları yaşanabilmektedir.

BMW ZF Şanzıman Selenoid Valf Sorunları

Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Otomatik şanzıman selenoid testi ve şanzıman beyni videolarımızı www.sanzimanbeyni.com sitemizden izleyebilirsiniz.

GM 5L40E Selenoidler

BMW ZF Otomatik Şanzıman Testi

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW 3.20d otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

BMW 3.20d araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW 3.20d şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel BMW 3.20d otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

BMW 3.20d Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

En iyi tamir, önleyici bakımdır. Düzenli değiştirilen şanzıman yağı, şanzımanınızın ömrünü uzatacaktır. Servisimizde BMW 3.20d şanzıman yağı değişimi tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. BMW 3.20d otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

BMW 3.20d şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve BMW 3.20d şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Bmw E90 ve F30 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer E90 ve F30 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

21 thoughts on “Bmw 3.20d Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Ramazan
    Ramazan / Cevapla 19 Mayıs 2019 at 01:09

    Sa benim 320 d m47 n2 motor aracımın türübünden ses fazla geliyor oda rahatsız ediyor araç traktör gibi çalışıyor firesiz gecişlerde hiçbir sorun yok acaba tütübünde arıza ola bilirmi motordan fazla türübünden ses geliyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 20 Mayıs 2019 at 01:14

      Ramazan Bey, türbün sesi sürekli olarak geliyorsa acilen baktırmanızı tavsiye ederiz. Eğer İstanbul’da yaşıyorsanız, biz de yardımcı olabiliriz.

    • Muzaffer
      Muzaffer / Cevapla 7 Eylül 2019 at 16:45

      Merhaba, F30 316i aracımda 40-60 km/s arasında ıslığa benzer bir ses geliyor. Gazdan ayak çekince gidiyor. Aynı şekilde geri geri gelirken de bu ses var ama gaza basmadan da bu ses geliyor. Şanzuman ile alakalı bir durum acaba? Öyleyse basit bir sorun mudur?

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 08:17

        Muzaffer Bey, sesi dinlemeden sağlıklı bir yorum yapmamız doğru olmayacaktır. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz, buyurun bir çayımızı için, ücretsiz bir test sürüşü ve ekspertiz yapalım.

  2. ali
    ali / Cevapla 1 Ağustos 2019 at 09:25

    F30 aracımda ısı eşanjörü patladığı için şanzuman su almış. ve çok vuruntu yapıyordu. Tüm balatalar,pistonlar,conta takımları değişti içinde orjinal ZF parçalarıyla. Ancak vuruntular hala devam ediyor. Özellikle R ye geçişlerde, ve durmaya yakın sanki araba stop edecekmiş gibi peş peşe 5-6 kez araba cok şiddetli şekilde sarsılıyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 10:39

      Ali Bey, sorun hidrolik ünitenizden ve selenoidlerinizden kaynaklanabilir. Hidrolik üniteyi gönderirseniz, testini gerçekleştirmeye yardımcı oluruz. Bu arada aracınızda bir arıza kodu var mıdır?

  3. Emre berkan
    Emre berkan / Cevapla 6 Ekim 2019 at 04:11

    Merabalar aracımla sabit hızda giderken sirkeleme yapmaya başladı araç 320D e90 1 yıl öncede seloneid 4.5 vites geçiş hatası arzası yakmıştı ama sonra sıkıntısız kullandım son zamanlarda hafif rampa yukarı tırmanırken gazdaymen araç sanki sirkeleyip gazdan düşecek gibi hareketler yapmaya başladı birde acayip d v r takarken tak diye kendini öne atıyor ne yapmam lazım yardımcı olurmusunuz?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 08:21

      Emre Bey, tork konvertörünüz sorunlu olabilir.

  4. serdar
    serdar / Cevapla 20 Şubat 2020 at 09:06

    merhabalar f30 3.20d aracımda vitesi d ye alıp hiç gaz vermeden kendisi çok yavaş kalkıyor araba ve tahrik uyarısı veriyor sorun ne olabilir çekiştende düştü araba

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 08:24

      Serdar Bey, aracınızda tahrik uyarısı varsa mutlaka bir arıza kodu beyine atılıyordur. Müsait olduğunuzda buyurun birlikte hem arıza kodunuza bakalım, hem arızanızı inceleyelim. Bu işlemler için bir ücret talep etmiyoruz.

  5. Kadir
    Kadir / Cevapla 9 Nisan 2020 at 20:51

    Slm 2012 e 90 d aracım varşanzıman yağı ve filtresini yeni değiştirdim daha önce hiç sıkıntım yoktu şimdi 2 bin 3 bin devir arasında gaza yavaş bastığımda hafif titreme ve devir yavaş yavaş yükseliyor acaba neden oluyor aracım 194000 km rede teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 08:26

      Kadir Bey, şanzıman yağınızı değiştirdiğinizde muhtemelen kavramaların arasındaki tortularda temizlendiği için kavrama boşluklarınız artmıştır. Biz Atco olarak yüksek kilometrelerdeki araçlara bu yüzden şanzıman yağı değişimi önermiyoruz. Aracınız adaptif öğrenme ile bu durumu bir süre içerisinde toparlayacaktır. Eğer toparlayamazsa, şanzımanın revizyon olması gerekecektir.

  6. Kadir
    Kadir / Cevapla 11 Nisan 2020 at 21:17

    Slm 2012 model 3 20 d aracım var şanzıman yağı ve filitresini değiştirdim aracımda hiç sorun yoktu yağ demişti şimdi 2 bin 3 bin devir arasında gaza vavaş bastığımda devir saati oynamaya başlıyor sanki yola çakıl dökülmüş gibi araç titriyo çok az yapıyo ama rahatsız ediyo sorun nedir ve fiyatı ne olur acaba

    • Can
      Can / Cevapla 11 Mayıs 2020 at 01:37

      Sorun çözümü bulundu mu?

      2000 devirde titreşim sorunu ise bende de var ani gaz yüklenmesinde veya ara hızlanmalarda ara sıra yapıyor!?

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 08:28

        Can Bey, eğer İstanbul’da iseniz, aracınızdaki bu problemi birlikte bir test etmek istiyoruz. Bu arızanız sabir devirde mi gerçekleşmektedir?

  7. ibrahim tekin
    ibrahim tekin / Cevapla 27 Nisan 2020 at 03:55

    2010 bmw x1 2.3d xdrive . araç 205000km. 190000 kmde ihtiyaten şanzıman yağı değiştirildi. 10000km sonra 1300-1900 devir aralığında araba kasisteymiş gibi silkeliyor. o arada km devir saati de titriyor. yağ değişimi teknik bir yerde yapılmadı. yardımcı olursanız sevinirim. 05323013942

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 20:46

      İbrahim Bey, arkadaşlarımız sizinle irtibata geçecekler. Yüksek kilometrede araçlarda yağ değişimi yapıldıktan sonra bu tip vuruntu ve silkelemeler olabilmektedir.

  8. melih
    melih / Cevapla 23 Mayıs 2020 at 22:16

    2008 320cd e92 aracım var . araç 40-45 arası ve 80-85 km hızla sabit gidince araçta bir vuruntu oluyor vites kararsız gibi ibre bir artıp bir düşüyor. yani yavaş hızla haraket edince bu sorun hissediliyor ama hızlanırsanız birşey hisettirmiyor. sizce neyi var?

  9. Deniz
    Deniz / Cevapla 18 Haziran 2020 at 22:57

    Iyi gunler

  10. Ugur
    Ugur / Cevapla 18 Haziran 2020 at 23:01

    2004 3.20 bmv benzinli devir gozlemi 2 ve 3 vites gosteriyo bilgisayarla baktirinca bu konuda ne yapmak gerekir nelere dikkat etmemiz lazim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Haziran 2020 at 09:08

      Uğur Bey, şanzımanınız içerisinde vites geçişlerinde kaçırmaya neden olacak mekanik hasarlanma mevcut. Müsait olduğunuzda İstanbul veya izmir’deki servis noktalarımızdan birisine uğrarsanız hem aracınızı ücretsiz test edebiliriz, hem de size daha faydalı bilgiler sunabiliriz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.