Discovery Otomatik Şanzıman Tamiri

Land Rover Discovery araçlarınızın otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Range Rover marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız. Land Rover Discovery serisi araçlarında ZF şanzıman kullanmaktadır. Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Discovery otomatik şanzıman tipleri:

  • Discovery 3: ZF 6HP26 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Discovery 4: ZF 6HP26 ve 6HP28 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Discovery 4: ZF 8HP70 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Discovery 5: ZF 8HP45 ve 8HP70 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Discovery Sport: ZF 9HP48 Otomatik Şanzıman Tamiri

Discovery 3 & Discovery 4 Otomatik Şanzıman Arızaları

Discovery 3 ve Discovery 4 araçlarda kullanılan 6HP serisi şanzımanların ortak arızaları şunlardır:

  1. Vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artması: Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 5.vitese devirlenmede problem, 1’den 2.vitese geçerken zorlanmas hissi ve vuruntu, 5’ten 4.vitese geçerken boşa düşme hissidir. Eğer bu arızalar ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar.
  2. Pozisyon şalteri problemleri: Bir diğer problem ise motoru çalıştırdığınızda park konumunda gelen bir vuruntudur. Bazen araç lambada dururken kendisini boşa veya parka alabilir.
  3. Tork konvertör problemi: 1500-2000 devirde sabit hızda giderken devir saatinde gezinti ve 80-90 km’de araçta titreme en belirgin tork konvertör arızalarıdır. Kalkışta viteste titreme – özellikle rampada tork balatasının bittiğini göstermektedir. Tork konvektör revizyonlarında ileriye dönük problemler olmaması için şanzıman beynininde işlemler esnasında test edilmesini önermekteyiz.

Discovery 4 & Discovery 5 Otomatik Şanzıman Arızaları

Discovery 4 ve Discovery 5 araçlarda kullanılan 8HP serisi şanzımanların ortak arızaları şunlardır:

  1.  Eşanjör ( Yağ soğutucusu) patlaması: Şüphesiz şanzımanın başına gelen en kötü şeydir. Şanzıman içerisi su karışır. Bazı servisler şanzıman yağının değiştirilmesi önersede maalesef bu işlem çözüm değildir. Bu olay başımıza geldiğinde şanzımanın iç kısmına giren su balataların şişmesine ve şanzıman beynin ara contasının işlevini yitirmesine sebebiyet vererek vites geçişlerinde vuruntular, durmaya yakın vuruntular, aracın vites konumlarını D ve R olarak değiştirdiğimizde vuruntu-çift doldurma gibi problemlere sebebiyet verir. Yapılması gereken şanzımanın açılması ve giren suyun verdiği zararın gözlemlenmesi buna bağlı olarak şanzımanın revizyon edilmesi.
  2. Tork arızası: 1300-2000 devir arası silkemele, 70 km hızda kasa titretme ve devirde dalgalanma en belirgin tork konvektör (türbin) arızalarıdır. Tork konvertörünün revizyon olması ve ileriye dönük sıkıntılar olmaması için şanzıman beyni kontrollerinin yapılmasını önermekteyiz.

Discovery Tork Konvertör Tamiri

Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir. Türkiye’nin en modern ve yüksek teknoloji tork konvertör makinalarına sahip firmamızda 6HP ve 8HP ZF şanzımanlara ait tork konvertörleri tam otomatik makineler ile garantili olarak yenilenmektedir.

Firmamızda yapılan işlemler ile ilgili kısa tanıtım videomuzu izleyebilirsiniz.

Garantili Discovery Şanzıman Tamiri

Atco Mühendislik olarak Discovery otomatik şanzıman arızalarına garantili çözümler üretmekteyiz. Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Land Rover Discovery ZF otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir. Garantili Discovery şanzıman tamiri, Discovery tork konvertör tamiri ve Discovery şanzıman beyni tamiri için 02163659500 nolu telefondan ekibimize ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Land Rover Discovery Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Land Rover Discovery aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

9 thoughts on “Discovery Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Halil
    Halil / Cevapla 15 Haziran 2019 at 00:59

    Merhaba. Discovery3 aracım hafif rampalarda titreme yapıyor. Konfor iyice düştü. Devir saatinde yükselme düşme oluyor. Genellikle 1500-2000 arasında yapıyor. Tork konvertörü oldugunu düşünüyorum. Teşhis sanırım ücretsiz. Bağlayıcı olmamakla birlikte yaklaşık tamir ücretini belirtirseniz ilk fırsatta gelmek isterim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Haziran 2019 at 10:48

      Halil Bey, bahsettiğiniz tork arızası olarak gözükmektedir. Teşhisimiz ücretsizdir. Yaklaşık tamir tutarı, araç komple bize gelmesi durumunda 3.000-3.500 TL aralığındadır.

  2. Yasin
    Yasin / Cevapla 18 Ağustos 2019 at 18:07

    Merhaba discovery 3 aracım da bazen ekranda f harfi çıkıyor aracım çekmiyor ve yokuşlarda özellikle kalıyo nedeni şanzıman lamı alakalı bilgi alabilirmiyim teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:05

      Yasin Bey, aracınızı bir cihaza bağlattığınızda bir arıza kodu verecektir. Bu kodu bizimle paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz. Bahsettiğiniz problem şanzıman torkundan yapabileceği gibi elektriksel bir problem de olabilir.

  3. Yasin
    Yasin / Cevapla 11 Eylül 2019 at 22:16

    Aracımın ekranında transmission fault limited gears available yazısı çıkıyor ve F harfi çıkıyor aracım Discovery 3 tahmini masraf ne kadar olur acaba Bilgi verirseniz sevinirim Teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Eylül 2019 at 13:29

      Yasin Bey, eğer torkunuz arızalı ise yaklaşık 3.500-4.000, şanzımanınız arızalı ise 10.000 TL civarında çıkacaktır. Kesin maliyet ancak aracınız incelendikten sonra söylenebilir.

  4. Akif
    Akif / Cevapla 11 Mart 2020 at 16:43

    Merhaba aracta hafif rampada titreme vardi, sanzuman yagini degistirdik ama duzelmedi, yorumlardan anladigim bende de tork arizasi mevcut. Benim sormak istedigim bu tamiri yaptirdiktan sonra ilave yag masrafi cikiyor mu? yoksa eski yag kullanilabiliyor mu?

    Gelmeden once randevu almak gerekli mi?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2020 at 19:23

      Akif Bey, genellikle tork revizyonu yaptığımız zaman şanzıman yağını değiştiriyoruz, eğer yakın bir zamanda değiştirmemişseniz. Biz her daim müşterilerimize yeni yağ ile olan fiyatımızı veriyoruz. Gelmeden önce randevu almanıza gerek yoktur.

  5. Yüksel ÇATAN
    Yüksel ÇATAN / Cevapla 8 Temmuz 2020 at 16:32

    Merhabalar. Discovery 2 td5 aracımda 1 vites 2 ye geçerken ya rahat geçiyor yada yüksek deveride sıkıştırma ile geçiyor. Sıkıştırma ile geçtiğinde 3 vites in hızına yakın olduğu için hızlıca 3 geçip korumaya alıyor. M S uyarısı ile bu şekilde başlangıç vites 3 oluyor kapatıp tekrar açtığımız da uyarı gidiyor ve yine tekrarlıyor. Sizce sorunum nedir ne yapmalıyım.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.