Volkswagen Golf Otomatik Şanzıman Tamiri

Volkswagen Golf otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız, doğru yerdesiniz. VW Golf otomobillerinizin otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda VW marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.

VW Golf Otomatik Şanzıman Çeşitleri

VW Golf araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • VW Golf 4 >> 01M Otomatik Şanzıman Tamiri
  • VW Golf 5 >> 09G (Aisin TF-60SN) Otomatik Şanzıman Tamiri
  • VW Golf >> DSG Otomatik Şanzıman Tamiri (6 vites 02E)
  • VW Golf >> DSG Otomatik Şanzıman Tamiri (7 vites 0AM)

VW Golf Otomatik Şanzıman Arızaları

Volkswagen Golf 4 ve Golf 5 araçlarında tam otomatik şanzımanlar kullanırken, Golf 5’in son üretimlerinde, Golf 6 ve Golf 7 araçlarda DSG şanzıman kullanılmaktadır.

Golf 4 otomatik şanzıman arızaları:

Golf4 araçlarda Volkswagen’ın kendi üretimi olan 01M serisi şanzımanlar kullanılmıştır. Temel problemleri ısınma ile birlikte başlayan vuruntular ve tork konvertör problemleridir. Ayrıca şanzıman içerisinde aşınmalardan mütevellit oluşan basınç kayıplarından vites geçişlerinde devir saatinin yükselmesi ve aracın boşa düşmesi gibi sorunlar ile de karşılaşılmaktadır.

Golf 5 Tiptronic Otomatik ŞanzımanVuruntu Sorunu:

2009 yılına kadar Volkswagen Golf 5 araçlarında tam otomatik şanzıman olarak 09G, yada üreticisi Aisin’deki adı ile TF-60 şanzımanı tercih etmiştir. DSG’den farklı olduğu anlaşılması amacıyla, bu araçlar piyasaya Tiptronic olarak lanse edilmiştir.

Aisin TF60 şanzıman, yumuşak vites geçişlerine sahiptir. Bununla birlikte zaman içerisinde, diğer Aisin şanzımanlar gibi, özellikle valf gövdesi kısmından (hidrolik ünite) arıza vermeye başlarlar.

VW Golf Aisin 09G şanzımanların en çok karşılaşılan sorunları, vites geçişlerinde vuruntu – sanki arkadan başka bir araç çarpmış gibi (özellikle 3-4 geçişi), park (P) konumundan drive (D) konumuna alınca sarsıntı, devir yükselmesine rağmen aracın hızlanmaması ve şanzımanın vites değiştirememesi ve şanzımanın kendiliğinden vitesi yükseltme ve düşürme gibi problemlerdir. 

Bu problemlerin büyük çoğunluğu şanzıman beyni ve selenoidlerden kaynaklanır. Eğer probleme zamanında müdahale edilmez ise, şanzımanın mekanik kısmında da hasarlar başlar. 

Piyasada genel kanı, selenoid burçları değişimi ile şanzımandaki birçok problemin giderileceğidir. Oysa ki, eğer valf gövdenizde aşınma varsa, selenoid tamiri boşuna para harcamak olacaktır. Doğru yöntem, hem valf gövdesinin, hem de selenoidlerin birlikte revizyon yapılması olacaktır.

Aisin TF60 şanzıman beyni ve selenoid tamiri hakkında detaylı bilgilere sanzimanbeyni.com sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Golf DSG Şanzıman Arızaları 

Atco Mühendislik olarak Golf 6 DSG şanzıman arızaları ve Golf 7 DSG şanzıman arızalarını sizler için bir araya getirmeye çalıştık.

* Golf 6 DSG Şanzıman Isınma Problemi:

Daha çok Golf 6 araçlarda, özellikle şehiriçi trafikte, yoğun dur-kalk yapılması durumunda DSG araçlarda arıza lambasının yanması ve şanzıman uyarısı vermesi sıklıkla görülebilen bir durumdur. Bu durumda yapılabilecek en iyi şey, aracı bir kenara çekerek kavramanın soğumasını beklemektir. Benzer bir durum uzun süreli şekilde yokuşlarda dur kalk yaparak ta meydana gelebilir.

* Golf 6 ve Golf 7 DSG kavrama sorunu: 

Golf DSG titreme sorunu olarakta bilinen bu arızanın nedeni DSG kavrama setidir. DSG şanzımanların kavramaları, mekanik şanzımanların baskı balata görevini görür. Eğer aracınızda kavrama problemi ilerlemişse, aracınız hiç hareket etmeyebilir. Genellikle aşınmış kavramalarda durum daha çok kalkışta titreme ve vites geçişlerinde vuruntu olarak hissedilebilir. Golf aracınızın kavrama problemini en rahat şekilde yokuşta kalkış yaparak anlayabilirsiniz.

Şanzıman kavramasının değişimi bu sorunları çözecektir. En uygun Golf 7 DSG kavrama değişimi fiyatı için firmamız ile 02163659500 nolu telefondan irtibata geçebilirsiniz.

* Golf 6 ve Golf 7 Mekatronik arızası:

DSG mekatronik beyni (şanzıman beyni) üniteleri sıklıkla arıza çıkartabilmektedir. Sorun mekatronik üzerindeki selenoidten kaynaklanabileceği gibi mekatroniğin hidrolik kısmı veya akümülatöründen de kaynaklanabilir. Sarsıntı, gürültülü ses, titreşim ve vites geçişlerinde gelmeye başlayan bir ses mekatronik probleminin habercisidir.

* Golf mekatronik kartı arızaları:

Eğer ekranınızda PRND ışıkları yanıp sönüyor ise, büyük ihtimalle mekatronik kartı arızası yaşıyorsunuz demektir. Golf mekatronik kartı arızaları daha çok marşa bastığınız zaman ekranda vites pozisyonlarının karışması ile kendisini belirli eder. Bazen R’ye aldığınızda ekranda aracınız P konumunda gözükür, bazen D’ye aldığınızda ekranda aracınız N veya R konumunda gözükebilir. Kısaca ekranda PRND harfleriniz karışabilir.

Ayrıca bir başka belirtisi vites konumuna aldığında ekranda anahtar işareti çıkmasıdır. Nadir durumlarda kartların içerisindeki yollar bozularak selenoid arızaları gibi arızaların DTC olarak araç bilgisayarında oluşturulduğu da uzman ekibimiz tarafından saptanmıştır.

P189C ve P17BF Golf Mekatronik Arıza Kodu

Mekatronik arızası vites geçişlerinde ses ile başlar, ilerlediği zaman marş yaptığınızda aracın hiç hareket etmemesi ile son bulur. En sık karşılaşılan arıza kodları:

  • P189C-00 Yetersiz basınç oluşumu nedeni ile fonksiyon kısıtlaması
  • P17BF-00 Hidrolik pompa koruması maksimum sınıra ulaştı
  • P1604-00 Kontrol ünite arızası
  • P068A-00 Ana röle çok erken açılıyor
  • P0562-00 Gerilim beslemesi  – gerilim çok küçük
  • P0841-00 Şanzıman hidrolik basıncı sensörü 1 – uygun olmayan sinyal 

Eğer arızanız ilerlememişse aracı kapatıp açarak kısa süreli bir çözüm yaratabilirsiniz fakat sağlıksı Golf DSG mekatronik tamiri veya mekatronik beyni değişimidir.

Golf DSG Şanzıman Tamiri ve Mekatronik Tamiri

Türkiye’nin en büyük şanzıman revizyon merkezi olan firmamızda Golf 6 ve Golf 7 araçların, 6 ileri DSG şanzıman sorunları ve 7 ileri DSG şanzıman problemleri garantili olarak çözülmektedir. Ayrıca sadece Golf değil her türlü DSG şanzıman tamiri de firmamızda gerçekleştirilmektedir.  Aynı şekilde bu araçların mekatronik ünite tamiri ve Golf kavrama seti değişimleri tarafımızca garantili olarak yapılmaktadır. Güncel DSG tamiri fiyatı, Golf DSG kavrama fiyatı, DSG mekatronik fiyatı, DSG mekatronik kart fiyatı için servis danışmanlarımız 0 216 365 95 00 nolu telefondan sizlere destek sağlamaya her zaman hazırdır.

Volkswagen Golf Otomatik Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Volkswagen Golf otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Volkswagen Golf araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Volkswagen Golf şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Volkswagen Golf mekatronik fiyatı, Golf DSG kavrama fiyatı ve Golf otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Volkswagen Golf Şanzıman Yağı Değişimi

Volkswagen Golf şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Volkswagen Golf otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Volkswagen Golf şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Volkswagen Golf otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Volkswagen Golf Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Volkswagen Golf aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

2 thoughts on “Volkswagen Golf Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. cengiz kaçar
    cengiz kaçar / Cevapla 15 Ekim 2019 at 12:35

    S.a ustam arcim 2003 golf 4. Sanziman devamli arizaya geciyor arizayi sildirdigimde duzeliyor ariza p1780 SANZIMAN KONTROL DUGMESI (0/D) KENDI KENDINE TEST ARALIGINDA P0342. Eksantrik konum sensoru dusuk girisi cikiyor sorun ne olabilir yardimlarinizi bekliyorum..

  2. Ömer poyraz
    Ömer poyraz / Cevapla 10 Nisan 2020 at 22:54

    Iyı gunler bende2006 model 6 ileri Dsg Caddy aracım var araç soguk iken vıtes 1ve 2 ve 3 viteslere 3500 ve 4000 devirde geçiyor araç 2 km yaptığı zaman vıtes geçişleri 2000 ve 2500 devir arasında değiştiriyor neden bu durumu yapar yardımcı olurmusunuz birde bir konudaha var hiç bir hata vermiyor cıyazda

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.