Volkswagen Golf otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız, doğru yerdesiniz. VW Golf otomobillerinizin otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda VW marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.
Volkswagen Golf Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Levent, İstanbul Ataşehir, Ankara, Bursa ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.Tüm servislerimiz randevulu çalışmaktadır ,lütfen gelmeden önce ilgili servisimizi arayıp randevu talep ediniz!
VW Golf Otomatik Şanzıman Çeşitleri
VW Golf araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:
- VW Golf 4 >> 01M Otomatik Şanzıman Tamiri
- VW Golf 5 >> 09G (Aisin TF-60SN) Otomatik Şanzıman Tamiri
- VW Golf >> DSG Otomatik Şanzıman Tamiri (6 vites 02E)
- VW Golf >> DSG Otomatik Şanzıman Tamiri (7 vites 0AM)
VW Golf Otomatik Şanzıman Arızaları
Volkswagen Golf 4 ve Golf 5 araçlarında tam otomatik şanzımanlar kullanırken, Golf 5’in son üretimlerinde, Golf 6 ve Golf 7 araçlarda DSG şanzıman kullanılmaktadır.
Golf 4 otomatik şanzıman arızaları:
Golf4 araçlarda Volkswagen’ın kendi üretimi olan 01M serisi şanzımanlar kullanılmıştır. Temel problemleri ısınma ile birlikte başlayan vuruntular ve tork konvertör problemleridir. Ayrıca şanzıman içerisinde aşınmalardan mütevellit oluşan basınç kayıplarından vites geçişlerinde devir saatinin yükselmesi ve aracın boşa düşmesi gibi sorunlar ile de karşılaşılmaktadır.
Golf 5 Tiptronic Otomatik ŞanzımanVuruntu Sorunu:
2009 yılına kadar Volkswagen Golf 5 araçlarında tam otomatik şanzıman olarak 09G, yada üreticisi Aisin’deki adı ile TF-60 şanzımanı tercih etmiştir. DSG’den farklı olduğu anlaşılması amacıyla, bu araçlar piyasaya Tiptronic olarak lanse edilmiştir.
Aisin TF60 şanzıman, yumuşak vites geçişlerine sahiptir. Bununla birlikte zaman içerisinde, diğer Aisin şanzımanlar gibi, özellikle valf gövdesi kısmından (hidrolik ünite) arıza vermeye başlarlar.
VW Golf Aisin 09G şanzımanların en çok karşılaşılan sorunları, vites geçişlerinde vuruntu – sanki arkadan başka bir araç çarpmış gibi (özellikle 3-4 geçişi), park (P) konumundan drive (D) konumuna alınca sarsıntı, devir yükselmesine rağmen aracın hızlanmaması ve şanzımanın vites değiştirememesi ve şanzımanın kendiliğinden vitesi yükseltme ve düşürme gibi problemlerdir.
Bu problemlerin büyük çoğunluğu şanzıman beyni ve selenoidlerden kaynaklanır. Eğer probleme zamanında müdahale edilmez ise, şanzımanın mekanik kısmında da hasarlar başlar.
Piyasada genel kanı, selenoid burçları değişimi ile şanzımandaki birçok problemin giderileceğidir. Oysa ki, eğer valf gövdenizde aşınma varsa, selenoid tamiri boşuna para harcamak olacaktır. Doğru yöntem, hem valf gövdesinin, hem de selenoidlerin birlikte revizyon yapılması olacaktır.
Aisin TF60 şanzıman beyni ve selenoid tamiri hakkında detaylı bilgilere sanzimanbeyni.com sayfamızdan ulaşabilirsiniz.
Golf DSG Şanzıman Arızaları
Atco Mühendislik olarak Golf 6 DSG şanzıman arızaları ve Golf 7 DSG şanzıman arızalarını sizler için bir araya getirmeye çalıştık.
* Golf 6 DSG Şanzıman Isınma Problemi:
Daha çok Golf 6 araçlarda, özellikle şehiriçi trafikte, yoğun dur-kalk yapılması durumunda DSG araçlarda arıza lambasının yanması ve şanzıman uyarısı vermesi sıklıkla görülebilen bir durumdur. Bu durumda yapılabilecek en iyi şey, aracı bir kenara çekerek kavramanın soğumasını beklemektir. Benzer bir durum uzun süreli şekilde yokuşlarda dur kalk yaparak ta meydana gelebilir.
* Golf 6 ve Golf 7 DSG kavrama sorunu:
Golf DSG titreme sorunu olarakta bilinen bu arızanın nedeni DSG kavrama setidir. DSG şanzımanların kavramaları, mekanik şanzımanların baskı balata görevini görür. Eğer aracınızda kavrama problemi ilerlemişse, aracınız hiç hareket etmeyebilir. Genellikle aşınmış kavramalarda durum daha çok kalkışta titreme ve vites geçişlerinde vuruntu olarak hissedilebilir. Golf aracınızın kavrama problemini en rahat şekilde yokuşta kalkış yaparak anlayabilirsiniz.
Şanzıman kavramasının değişimi bu sorunları çözecektir. En uygun Golf 7 DSG kavrama değişimi fiyatı için firmamız ile 0 850 640 06 85 nolu telefondan irtibata geçebilirsiniz.
* Golf 6 ve Golf 7 Mekatronik arızası:
DSG mekatronik beyni (şanzıman beyni) üniteleri sıklıkla arıza çıkartabilmektedir. Sorun mekatronik üzerindeki selenoidten kaynaklanabileceği gibi mekatroniğin hidrolik kısmı veya akümülatöründen de kaynaklanabilir. Sarsıntı, gürültülü ses, titreşim ve vites geçişlerinde gelmeye başlayan bir ses mekatronik probleminin habercisidir.
* Golf mekatronik kartı arızaları:
Eğer ekranınızda PRND ışıkları yanıp sönüyor ise, büyük ihtimalle mekatronik kartı arızası yaşıyorsunuz demektir. Golf mekatronik kartı arızaları daha çok marşa bastığınız zaman ekranda vites pozisyonlarının karışması ile kendisini belirli eder. Bazen R’ye aldığınızda ekranda aracınız P konumunda gözükür, bazen D’ye aldığınızda ekranda aracınız N veya R konumunda gözükebilir. Kısaca ekranda PRND harfleriniz karışabilir.
Ayrıca bir başka belirtisi vites konumuna aldığında ekranda anahtar işareti çıkmasıdır. Nadir durumlarda kartların içerisindeki yollar bozularak selenoid arızaları gibi arızaların DTC olarak araç bilgisayarında oluşturulduğu da uzman ekibimiz tarafından saptanmıştır.
P189C ve P17BF Golf Mekatronik Arıza Kodu
Mekatronik arızası vites geçişlerinde ses ile başlar, ilerlediği zaman marş yaptığınızda aracın hiç hareket etmemesi ile son bulur. En sık karşılaşılan arıza kodları:
- P189C-00 Yetersiz basınç oluşumu nedeni ile fonksiyon kısıtlaması
- P17BF-00 Hidrolik pompa koruması maksimum sınıra ulaştı
- P1604-00 Kontrol ünite arızası
- P068A-00 Ana röle çok erken açılıyor
- P0562-00 Gerilim beslemesi – gerilim çok küçük
- P0841-00 Şanzıman hidrolik basıncı sensörü 1 – uygun olmayan sinyal
Eğer arızanız ilerlememişse aracı kapatıp açarak kısa süreli bir çözüm yaratabilirsiniz fakat sağlıksı Golf DSG mekatronik tamiri veya mekatronik beyni değişimidir.
Golf DSG Şanzıman Tamiri ve Mekatronik Tamiri
Türkiye’nin en büyük şanzıman revizyon merkezi olan firmamızda Golf 6 ve Golf 7 araçların, 6 ileri DSG şanzıman sorunları ve 7 ileri DSG şanzıman problemleri garantili olarak çözülmektedir. Ayrıca sadece Golf değil her türlü DSG şanzıman tamiri de firmamızda gerçekleştirilmektedir. Aynı şekilde bu araçların mekatronik ünite tamiri ve Golf kavrama seti değişimleri tarafımızca garantili olarak yapılmaktadır. Güncel DSG tamiri fiyatı, Golf DSG kavrama fiyatı, DSG mekatronik fiyatı, DSG mekatronik kart fiyatı için servis danışmanlarımız 0 850 640 06 85 nolu telefondan sizlere destek sağlamaya her zaman hazırdır.
Volkswagen Golf Otomatik Şanzıman Tamiri
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Volkswagen Golf otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir. Volkswagen Golf araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır.
VW Golf Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatı
Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Volkswagen Golf şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Bununla birlikte otomatik şanzıman tamiri fiyatları dövizle alınan parçalardan dolayı sürekli değişmektedir.
VW Golf Otomatik Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
VW Golf Kavrama, Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ataşehir, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Volkswagen Golf Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi
Volkswagen Golf şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Volkswagen Golf otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Volkswagen Golf şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Volkswagen Golf otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Volkswagen Golf Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
- Aracınızın model yılı
- Aracınızın motor hacmi
- Aracınızın yakıt tipi
- Varsa arıza kodunuz
eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ataşehir, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü işlemlerinizi yaptırabilirsiniz.
Eğer Volkswagen Golf aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
S.a ustam arcim 2003 golf 4. Sanziman devamli arizaya geciyor arizayi sildirdigimde duzeliyor ariza p1780 SANZIMAN KONTROL DUGMESI (0/D) KENDI KENDINE TEST ARALIGINDA P0342. Eksantrik konum sensoru dusuk girisi cikiyor sorun ne olabilir yardimlarinizi bekliyorum..
Cengiz bey aynı problem bende de var sorunu çözdüysrniz lütfen bana yazar mısınız. 0533 3843840
Cengiz Bey, aracınızın eksantrik konum sensörü bozuk. Öncelikle onu tamir ettirmeniz gerekmektedir.
Iyı gunler bende2006 model 6 ileri Dsg Caddy aracım var araç soguk iken vıtes 1ve 2 ve 3 viteslere 3500 ve 4000 devirde geçiyor araç 2 km yaptığı zaman vıtes geçişleri 2000 ve 2500 devir arasında değiştiriyor neden bu durumu yapar yardımcı olurmusunuz birde bir konudaha var hiç bir hata vermiyor cıyazda
Merhaba ustam ben konya da golf 4 2004 model lpg li otomatik arızası için yazdım aracım isikda dururken D konumda rölanti yüksek oluyor R konum da yapiyor N konuma getirdigin de düzeliyor sakinliyor araç birakiverirsen hızlı gitmek istiyor gaza basmadan burda otomatik vites yapan lara güvenemiyorum kısa zaman önce yüksek vites de kaldığı için bakım yaptırdım yağ değiş ti yürür ken vites geçişi düzeldi ama bu sorunu verdi fiyat ne çıkar ne yapmalıyım bilemedim
S.a. ustam benim araç 2007 golf 1.6 lpg li trafikte çok kalıp ısınınca şanzıman vites geçişlerinde ve parka alırken vuruntu yapıyor bazende 4 den 3 e alırken vuruntu yapıyor yokuşu 2 ile çıkıp duze gelince 3 e atması geç kaliyo bu kullanimdanmi hatamidir bunları cevaplayıp ne kadar bu şekilde idare edebileceğini ve maliyet bildirirseniz sevinirim hayırlı işleriniz olsun.
Uğur Bey, LPG aracın aşırı ısınmasına neden olur. Öncelikle LPG’yi iptal edip aynı sorun var mı yok mu bakmanızı tavsiye ederiz. Ayrıca vuruntu 09G şanzımanlarda sıklıkla yaşanan, bir ihtimal selenoid tamiri ile düzelen bir arızadır. Öncelikle LPGsiz kullanıp bize bilgi vermenizi tavsiye ederiz. Ona göre size daha net bilgiler verebiliriz.
Merhabalar, Golf 7 aracımda araç soğukken ilk harekette 1’den 2’ye geçerken vites sarsıntı yapıyor ve ses geliyor sonrasında araç ısınınca bir sorun olmuyor. 2015 model 1.2 TSİ 45000 km bu vuruntunun nedeni nedir?
Selam saygılar Golf3 1.6 confotline 1998 model otomatik bundan 2 ay önce İzmir 4 düncü sanayide aracım şanzıman tamircisi ne götürdük vitese vuruntu lu geciyordu sözde balataları ı kablosunu deyiştirdiğini söyledi aracı aldığında hiç memnunolmadım viteslere zor geciyor sözde ayar yapacaklardı onuda beceremediler bilgisayarda göyya olmuyormuş vesayre bussürü yalan hikayeler şimdi 2. 3 vites zor geciyor bukonuda bana yardım ı olurmusunuz saygılar
Selam saygılar Golf3 1.6 confotline 1998 model otomatik bundan 2 ay önce İzmir 4 düncü sanayide aracım şanzıman tamircisi ne götürdük vitese vuruntu lu geciyordu sözde balataları ı kablosunu deyiştirdiğini söyledi aracı aldığında hiç memnunolmadım viteslere zor geciyor sözde ayar yapacaklardı onuda beceremediler bilgisayarda göyya olmuyormuş vesayre bussürü yalan hikayeler şimdi 2. 3 vites zor geciyor bukonuda bana yardım ı olurmusunuz saygılar
Ustam bukonuda yardımcı olursanız memnun olurum saygılar
Merhabalar bende 99 model golf 4 var araçta vites geçişlerinde vuruntu var çözümü nedir acaba birde araç 4 .vitese geçmiyor bi süre otobanda 3.viteste 2500 devirde kullandıktan sonra sorun düzeliyor nedendir acaba hava hortumu patlamıştı değiştirip adaptasyonu yaptırdım ama düzelmedi yardimci olursanız sevinirim
2015 model 1.2 otomatik golf aracım d viteste ilerlerken aracı p de park edin diye uyarı veriyor bu neden kaynaklıdır? nasıl giderilir?
Merhaba 2000 model golf 4 aracım var. Aracım ilk çalıştırmada motor soğukken birinci vitese geçip geçip çıkıyor. Isınınca bu durum ortadan kalkıyor. Yine ilk hızlanmada 3 vitesten boşa düşüp tekrar düzeliyor sonra tekrarlamıyor. Servise gidiyorum tabi gidene kadar ısındığı için test sürüşlerinde hiçbirşey yok diyolar. Lütfen yardımcı olun ne yapılması gerek bilmiyorum. Aracım gazlı.
Bendede aynı problem var. Araç ilk çalıştığında boşta gibi çalışıyor. Isınana kadar vitese geçiyor yada boşa düşüyor. Araba vuruyor. Isınınca geçiyor. Sorun nedir Şanzuman kablosu mu acaba
Merhaba, problem büyük ihtimal şanzımanın içerisinde mekanik sorundur.
Arda Bey, muhtemelen şanzıman içerisinde bir kavramanızda problem bulunmaktadır.
Dsg golf 5 manuel moda geçiş yapmiyor d ile devam ediyor sorun ne olabilir sikinti yaratirmi
19.tdi golf 4 triptonic 5 ileri şanzımana sahip aracım ilk çalıştırmada 1.vitesten yukarı yükselmiyor. Bir müddet sonra kendine geliyor sebebi ne olabilir ?
Melih Bey, şanzımanın kalkış tasında mekanik aşınma olma ihtimali yüksektir.
Hocam merhaba,
Golf 5 FSI 2007 model triptonik vites aracım var.
Motor ısındığı zaman; vites 2’den 3’e geçince bir vuruntu oluyor. yaklaşık 2 denedir böyle. Bu biraz canımı sıkmaya başladı. Sorun nedir? Nasıl bir yol izleyebilirim? Kolay gelsin.
Merhaba Onur Bey, araç ısındığında şanzıman içerisindeki teflon, oring ve piston grupları aşınmaya bağlı olarak işlevlerini yerine getirememektedirler. Dolayısıyla sıcak ve soğuk kullanım arasında bu tip farklılıklar meydana gelebilmektedir. Aynı şekilde hidrolik beyin ünitesindeki solenoid ve piston grupları da bu şekilde çalışmaktadır. Bu durumlar bütün şanzıman sistemini gitgide bozmaktadır. Şanzıman yağının kontrolünden sonra yağda çapaklanma ve yanık olması halinde komple revizyon öneririz. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Hocam merhaba,
Golf 5 FSI 2007 model triptonik vites aracım var.
Motor ısındığı zaman; vites 2’den 3’e geçince bir vuruntu oluyor. yaklaşık 2 denedir böyle. Bu biraz canımı sıkmaya başladı. Sorun nedir? Nasıl bir yol izleyebilirim? Kolay gelsin.
Merhaba Onur Bey, araç ısındığında şanzıman içerisindeki teflon, oring ve piston grupları aşınmaya bağlı olarak işlevlerini yerine getirememektedirler. Dolayısıyla sıcak ve soğuk kullanım arasında bu tip farklılıklar meydana gelebilmektedir. Aynı şekilde hidrolik beyin ünitesindeki solenoid ve piston grupları da bu şekilde çalışmaktadır. Bu durumlar bütün şanzıman sistemini gitgide bozmaktadır. Şanzıman yağının kontrolünden sonra yağda çapaklanma ve yanık olması halinde komple revizyon öneririz. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
2007 model
FSI GOLF 5
OTOMATİK
BENZİNLİ SADECE
Araç ile yolda giderken 2 den 3 geçişlerde aşırı vuruntu yapıyor
Bazen 4 den 5 e geçişlerde de yapıyor
Sebebi ne olabilir
Merhaba Fatih Bey, aracınızda şanzıman beyninde problem var gibi görünüyor. Size en yakın servise gidip arıza kodlarına baktırmanızı öneriyoruz. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Aracım 2003 model golf 4 1.6 tüplü Kayseri’den yazıyorum. Aracımdaki sorun şanzıman devir sensörü ile alakalı bilgisayara başlattığımda öyle söylüyor yalnız o sensörü değiştirtip arızayı sildirmeme rağmen yine aynı arızaya düşüyor. Aracım d de iken vites atmıyor sadece 3. Vites de gidiyor çözümü nedir şubenize gelmeyi düşünüyorum ?
Merhaba Talha Bey,öncelikle aracınızın arıza kodlarına baktırmanız gerekiyor. Şirket olarak lpg li araçlara hizmet vermemekteyiz.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler