Peugeot 3008 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 3008 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 3008 otomatik vites sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 3008 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
Peugeot 3008 otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ataşehir, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı‘daki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.Tüm servislerimiz randevulu çalışmaktadır ,lütfen gelmeden önce ilgili servisimizi arayıp randevu talep ediniz!
Peugeot 3008 Otomatik Vites Çeşitleri
Peugeot 3008 araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:
- Peugeot 3008 DPO şanzıman tamiri – 4 ileri AL4 Otomatik Şanzıman
- Peugeot 3008 AT6 otomatik şanzıman tamiri – 6 ileri TF-80 (AF40)
- Peugeot 3008 EAT6 şanzıman tamiri – 6 ileri EAT6 (TF-70SC)
Peugeot 3008 Otomatik Vites Vuruntu Problemi
Eğer üzerinde DPO şanzıman olan Peugeot 308 aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 3008 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.
Peugeot 3008 Robotlu Şanzıman Tamiri
ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda Peugeot 208 araçlarda bulunan robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız. Robotlu şanzımanlara sahip 208 araç modelleri şunlardır:
- 2010-2011 model 1.6 Hdi Peugeot 3008 araçlar
- 2011-2014 model 1.6 e-Hdi Peugeot 3008 araçlar
Peugeot 3008 AL4 Selenoid Valf Değişimi
Peugeot 3008 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, her Peugeot 3008 otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Peugeot 3008 selenoid valf fiyatları için 0 850 640 06 85 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.
Peugeot 3008 EAT6 Şanzıman Sorunları
2011 yılında arasında üretilmiş olan 3008 1.6 THP araçların bazılarında Aisin üretimli AF40 şanzıman, Peugeot adıyla EAT6 şanzıman, kullanılmaktadır. Bu şanzıman arızalandığında nadiren şanzıman arıza lambası yakmaktadır. Buna karşın kullanım ömrü sonlarına doğru özellikle ilk kalkışlarda ve geri viteste vuruntu sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Bu problemi özellikle araç ısınınca dur kalklarda, örnek vermek gerekirse trafikte lambada durduktan sonra kalkarken yaşayabilirsiniz. Aracınız önce bir iki saniye bekleterek vitese geçecek ve ardından bir vuruntu ile hareket edecektir. Bazı durumlarda müşterilerimiz şiddetli vuruntularda “arkadan bir araç çarpmışçasına” ifadesini bile kullanabilmektedir.
Sıklıkla karşılaşılan bir başka Peugeot 3008 otomatik şanzıman sorunu otomatik şanzımanda vuruntu olarak tanımlanabilir. Kilometre arttıkça, vites geçişlerinde zorluk kendisini sarsıntılar ile belli eder. Özellikle 4’ten 3’e, 3’ten 2’ye geçişlerde vuruntu yaşıyorsanız ve/veya benzer şekilde aynı vites geçişlerinde vites yükseltirken kaçırma/boşa düşme görüyorsanız şanzıman beyini revizyon edilmelidir. İstanbul genel merkezimizde ayrıca Atco otomatik şanzıman olarak geliştirdiğimiz makinamız ile “şanzımanınız sökülmeden” basınç testi yaparak şanzıman iç kısmındaki problemleri gözlemleyebilmekteyiz. Zira Aisin üretimi otomatik şanzımanlarda , selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.
Peugeot 3008 AT6 Aisin şanzımanın bir başka bilinen problemi tork konvertör sorunlarıdır. Genellikle bu arıza yaşanmaya başladığında P0741 tork konvertör köprüleme hatası arızası ile karşılaşılır. En belirgin şekli rampada aracın vites değiştirmemesi ve yokuşta çekişte zorlanmasıdır. Bu durumlarda, eğer arıza bir süredir yaşanıyorsa, tek başına türbün revizyonu önermemekte, şanzıman beyninin kontrolünü de tavsiye etmekteyiz.
Peugeot 3008 Şanzıman Tamiri:
Peugeot 3008 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Peugeot 3008 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili Peugeot 3008 otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Peugeot 3008 Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatı
Peugeot 3008 otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 3008 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Peugeot 3008 Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Peugeot 3008 Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ataşehir, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Peugeot 3008 Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi
Peugeot 3008 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 3008 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Peugeot 3008 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 3008 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Peugeot 3008 Otomatik Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
- Aracınızın model yılı
- Aracınızın motor hacmi
- Aracınızın yakıt tipi
- Varsa arıza kodunuz
eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. alternatif olarak ankara, istanbul levent, istanbul Ataşehir, bursa osmangazi ve izmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü işlemlerinizi yaptırabilirsiniz.
Eğer Peugeot 3008 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
Merhaba 2013 model Peugeot 3008 otomatik vites arabam var. Uzun sure park ettigimde (Aksam dan sabaha yada 3-4 saat) ilk harekette bir sorun yok fakat arabayi calistirdiktan sonra 15-20 dk seyahat sonrasi park ederken geri vites e aldiktan sonra tekrar D konumuna getirince alttan ciddi bir vuruntu oluyor. Vuruntu olduktan sonra her denememde bu vuruntu (R-D) tekrarliyor. Fakat araba stop edip 3-4 saat park etiiginde ilk kalkista R-D yapsam dahi olmuyor. Sizce sorun nerdendir?
Mert Bey, aracınız robotlu şanzımana mı otomatik şanzımana mı sahiptir? Ya da motor hacmini ve yakıt tipini belirtebilir misiniz?
merhaba, 2013 model 3008 aracım var.. sonbaharda başlayan sorunumla ilgili bilgisayarlı tarama yaptırdım.. fren müşürü değiştirildi. sorun geçti gibi oldu. ancak mart başından beri aynı sorun bu kez katlanarak devam ediyor. araç hareket halindeyken genellikle frene basınca manuele atıyor ve vites kutusu arızası, aracı tamir ettiriniz ikazı çıkıyor. bir müddet sonra düzeliyor, sonra tekrar manuele atıyor. düzelince otomatik vitesteyken 2. vitesten 3. vitese atarken oldukça zorlanıyor, bazen atmıyor.. geçen gün de önce manuele attı bu arada bir bayırı tırmanırken önüme çıkan bir çukurdan dolayı yavaşlayınca araç zorlanmaya başladı ve stop etti. tekrar çalıştırıp devam ettim.. sonraki bayırda bu kez otomatik vitesteydim önüme köpek çıkınca yavaşladım ve aynı şey oldu, araç zorlandı sonra stop etti.. ve bunu birkaç gündür normal yolda da yaşamaya başladım.. araç yavaşlayınca zorlanmaya başlıyor ve tepme (vuruntu) yapıyor. bir iki kez de stop etti.. sorun ile ilgili öngörünüz nedir, sorunun boyutları ne olabilir, ne yapmamı önerirsiniz? teşekkür ederim..
Kasım Bey, aracınız robotlu şanzımana mı otomatik şanzımana mı sahiptir? Ya da motor hacmini ve yakıt tipini belirtebilir misiniz?
merhaba;
peugeot 3008 2011 alure 1,6 hdi otomatik vites aracım var.
*Arabayı viteste iken park ettikten bir süre sonra çalıştırmak için N ye getirdiğimde sert bir vuruntu oluyor. (özellikle rampa biryere park edince)
*ilk kalkışta belli bir hıza gelene kadar vites geçişlerinde azda ola yine vuruntu oluyor.
*otobanda sabit bir hızda giderken gazdan ayağımı her çektiğimde yine vuruntu oluyor. sebebi ne olabilir?
3008 2010 model 1.6 dizel yarı otomatik sabahları vites kutusu arızalı uyarısı veriyordu ilkte geçmiyor ikincide vitese geçiyordu sonrasında gün içinde hiç bir sorun ve uyarı vermiyor.dun ise otomatik vites geçişi yapmadı manuel yaptım ve daha sonrasindada sadece 3 vitese kadar geliyor 4 de geçmiyor yardımcı olurmusunuz
Merhaba aynı sıkıntı bende de başladı sorunu nasıl çözdünüz acaba bende herhangi arıza vermiyor ama auto geçiş yapmıyor stop edip çalıştırınca düzeliyor
Merhaba
Aracımda kendiliğinden A modda giderken fiziksel olarak vites A da işin ekranda M ışığı yanıp manuel modda surude geçiyor .
Yani hiçbir şekilde o an otomatik geçişe izin vermiyord.Baski balata volan değiştiririm sorin 3-4 aydir yo kişi yine tekrarladı sebebi ne olabilir teşekkürler
Merhaba Murat Bey aracınızın üzerinde mevcut olan şanzımana hizmet veremiyoruz Atco şanzıman ailesi olarak tam otomatik araçlara hizmet vermekteyiz. Aracınızn robot sistemine baktırmanız gerekiyor.
Merhaba. Aracım 2013 Model 2.0 hdi 508 AISIN AT6 Tam Otomatik şanzımanına sahip. Yağ sıcaklığı 110-130 derece arasına gelince 5’ten 4’e düşüşte şiddetli sarsıntılı geçiş oluyor. Yağ sıcaklığı normalken aynı vites geçişlerinde hafif sarsıntı oluyor. Başka herhangi bir sorunu yok. Bunun sebebi ne olabilir?
Merhaba Çağatay Bey aracınızdaki problem beyin arızasıdır. Aracınızın beyin cihaz kontrolü yaptırmanız gerekiyor. Dilerseniz ücretsiz yol ve cihaz testi için İstanbul yada İzmir servisimize bekleriz.
Haftaya pazartesi geliyorum İnşaAllah
Teşekkür ederiz efendim buyrun bekleriz.
Merhaba 2011 model peugeot 3008 1.6 hdi yarı otomatik şanzıman bir aracım var.
Aracım P0944 ve P1733 arızalarını veriyor ve araç vitese geçmiyor. Gösterge panelindeki vites göstergesi (N) ve üzerinde yazan AUTO yazısı yanım sönemeye ve vitese geçmemeye başladı.
Aynı zaman da ekran da üçgen içerisindeki ünlem işareti ve motor arıza ikaz lambası yanıyor. Arıza tespit cihazına bağladığımız da ise yukarıda da yazmış olduğum P0944 ve P1733 arızalarını sürekli olarak veriyor. Arızayı silmeye çalıştığımız da ise arıza silinmiyor. Aydın Söke de ikamet etmekteyim. Nasıl bir yol izlemeliyim. Şimdiden cevabınız için teşekkür ederim. İyi çalışmalar.
Merhaba Ferudun Bey aracınızdaki mevcut yarı otomatik şanzımanlara hizmet veremiyoruz. Aracınızdaki arıza kodlarının sebebi hidrolik basınç ünitesinden kaynaklanmaktadır aracınızda bulunan robot sistemini kontrol ettirmeniz gerekiyor.
Merabalar peugeot 3008 kullanicisiyim 2010 model 1.6 6 ileri vites premium pack,bugün ilk defa kalkış yaparken titremeye ve vuruntu yapmaya başladı arac kalkmadı stop ettim tekrar çalıştırdım yine aynı,tam gaz yaptım titreyerek kalkış yaptı düzeldi sonra ,ilginiz için teşekkür ederim.
Merhaba Yakup Bey , aracınızda robotlu tip şanzıman bulunmakta. Firmamız bu modelde ki robotlu şanzımanlara şimdilik bakmamaktadır.
Merhaba 2017 eat6 otomatik uzun süre kullanımımda vites kutusu arızası veriyor ve 6 da takılı kalıyor durup kalktıktan sonra herşey yoluna giriyor bazen de aracı çalıştırır ken vites P de olmasına rağmen aracı P konumuna getirin yazıyor ve çalışmıyor
Vites P’de iken konuma getirmemesi adaptasyon ile çözülebilecek bir problemdir. Bununla birlikte eğer 6’da takılı kalıyorsa en yakın servis noktamıza (Levent, Kartal, Ankara veya İzmir) getirmenizi rica ederiz.
Merhabalar.
2013 model 3008 eHDI allure model aracım ilk kalkışlarda silkeleme yapıyor ve vites geçişlerinde devir hemen toparlamıyor.Aracım 108.000 kmde sorunu ne olabilir.
Merhaba Engin Bey, araçtaki arızayı net bir şekilde iletebilmemiz için cihaz bağlatıp arıza kodlarına bakmak en doğrusu olacaktır. Öngörü olarak şanzıman beyni ve tork konvertöründe problem olabilir.
Ankara şubenizdeki yetkili bir arkadaş ile görüştüm,hayatımda bu kadar işinin ehli beyefendi bir okadar nazik ve yardımcı olan bir insan görmedim çok teşekkür ediyorum,doğru bir adres
Değerli yorumunuz için teşekkür ederiz.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler