Peugeot 3008 Otomatik Şanzıman Tamiri

Peugeot 3008 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 3008 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 3008 otomatik vites sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 3008 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Peugeot 3008 Otomatik Vites Çeşitleri

Peugeot 3008 araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Peugeot 3008 DPO şanzıman tamiri –  4 ileri AL4 Otomatik Şanzıman
  • Peugeot 3008 AT6 otomatik şanzıman tamiri – 6 ileri TF-80 (AF40) 
  • Peugeot 3008 EAT6 şanzıman tamiri – 6 ileri EAT6 (TF-70SC) 

Peugeot 3008 Otomatik Vites Vuruntu Problemi

Eğer üzerinde DPO şanzıman olan Peugeot 308 aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 3008 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.

Peugeot 3008 Robotlu Şanzıman Tamiri

ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda Peugeot 208 araçlarda bulunan robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız. Robotlu şanzımanlara sahip 208 araç modelleri şunlardır:

  • 2010-2011 model 1.6 Hdi Peugeot 3008 araçlar
  • 2011-2014 model 1.6 e-Hdi Peugeot 3008 araçlar

Peugeot 3008 AL4 Selenoid Valf Değişimi

Peugeot 3008 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, her Peugeot 3008 otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.  Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Peugeot 3008 selenoid valf fiyatları için 0216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Peugeot 3008 EAT6 Şanzıman Sorunları

2011 yılında arasında üretilmiş olan 3008 1.6 THP araçların bazılarında Aisin üretimli AF40 şanzıman, Peugeot adıyla EAT6 şanzıman, kullanılmaktadır. Bu şanzıman arızalandığında nadiren şanzıman arıza lambası yakmaktadır. Buna karşın kullanım ömrü sonlarına doğru özellikle ilk kalkışlarda ve geri viteste vuruntu sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Bu problemi özellikle araç ısınınca dur kalklarda, örnek vermek gerekirse trafikte lambada durduktan sonra kalkarken yaşayabilirsiniz. Aracınız önce bir iki saniye bekleterek vitese geçecek ve ardından bir vuruntu ile hareket edecektir. Bazı durumlarda müşterilerimiz şiddetli vuruntularda “arkadan bir araç çarpmışçasına” ifadesini bile kullanabilmektedir.

Sıklıkla karşılaşılan bir başka Peugeot 3008 otomatik şanzıman sorunu otomatik şanzımanda vuruntu olarak tanımlanabilir. Kilometre arttıkça, vites geçişlerinde zorluk kendisini sarsıntılar ile belli eder. Özellikle 4’ten 3’e, 3’ten 2’ye geçişlerde vuruntu yaşıyorsanız ve/veya benzer şekilde aynı vites geçişlerinde vites yükseltirken kaçırma/boşa düşme görüyorsanız şanzıman beyini revizyon edilmelidir. İstanbul genel merkezimizde ayrıca Atco otomatik şanzıman olarak geliştirdiğimiz makinamız ile “şanzımanınız sökülmeden” basınç testi yaparak şanzıman iç kısmındaki problemleri gözlemleyebilmekteyiz. Zira Aisin üretimi otomatik şanzımanlarda , selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.

Peugeot 3008 AT6 Aisin şanzımanın bir başka bilinen problemi tork konvertör sorunlarıdır. Genellikle bu arıza yaşanmaya başladığında P0741 tork konvertör köprüleme hatası arızası ile karşılaşılır. En belirgin şekli rampada aracın vites değiştirmemesi ve yokuşta çekişte zorlanmasıdır. Bu durumlarda, eğer arıza bir süredir yaşanıyorsa, tek başına türbün revizyonu önermemekte, şanzıman beyninin kontrolünü de tavsiye etmekteyiz.

Peugeot 3008 Şanzıman Tamiri:

Peugeot 3008 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Peugeot 3008 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili Peugeot 3008 otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Peugeot 3008 otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 3008 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Peugeot 3008 otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Peugeot 3008 Şanzıman Yağı Değişimi

Peugeot 3008 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 3008 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Peugeot 3008 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 3008 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Peugeot 3008 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Peugeot 3008 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

4 thoughts on “Peugeot 3008 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Mert Hacioglu
    Mert Hacioglu / Cevapla 20 Kasım 2019 at 16:08

    Merhaba 2013 model Peugeot 3008 otomatik vites arabam var. Uzun sure park ettigimde (Aksam dan sabaha yada 3-4 saat) ilk harekette bir sorun yok fakat arabayi calistirdiktan sonra 15-20 dk seyahat sonrasi park ederken geri vites e aldiktan sonra tekrar D konumuna getirince alttan ciddi bir vuruntu oluyor. Vuruntu olduktan sonra her denememde bu vuruntu (R-D) tekrarliyor. Fakat araba stop edip 3-4 saat park etiiginde ilk kalkista R-D yapsam dahi olmuyor. Sizce sorun nerdendir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2020 at 17:22

      Mert Bey, aracınız robotlu şanzımana mı otomatik şanzımana mı sahiptir? Ya da motor hacmini ve yakıt tipini belirtebilir misiniz?

  2. Kasım Sığınç
    Kasım Sığınç / Cevapla 21 Mayıs 2020 at 01:33

    merhaba, 2013 model 3008 aracım var.. sonbaharda başlayan sorunumla ilgili bilgisayarlı tarama yaptırdım.. fren müşürü değiştirildi. sorun geçti gibi oldu. ancak mart başından beri aynı sorun bu kez katlanarak devam ediyor. araç hareket halindeyken genellikle frene basınca manuele atıyor ve vites kutusu arızası, aracı tamir ettiriniz ikazı çıkıyor. bir müddet sonra düzeliyor, sonra tekrar manuele atıyor. düzelince otomatik vitesteyken 2. vitesten 3. vitese atarken oldukça zorlanıyor, bazen atmıyor.. geçen gün de önce manuele attı bu arada bir bayırı tırmanırken önüme çıkan bir çukurdan dolayı yavaşlayınca araç zorlanmaya başladı ve stop etti. tekrar çalıştırıp devam ettim.. sonraki bayırda bu kez otomatik vitesteydim önüme köpek çıkınca yavaşladım ve aynı şey oldu, araç zorlandı sonra stop etti.. ve bunu birkaç gündür normal yolda da yaşamaya başladım.. araç yavaşlayınca zorlanmaya başlıyor ve tepme (vuruntu) yapıyor. bir iki kez de stop etti.. sorun ile ilgili öngörünüz nedir, sorunun boyutları ne olabilir, ne yapmamı önerirsiniz? teşekkür ederim..

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2020 at 17:23

      Kasım Bey, aracınız robotlu şanzımana mı otomatik şanzımana mı sahiptir? Ya da motor hacmini ve yakıt tipini belirtebilir misiniz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.