Peugeot 306 Otomatik Şanzıman Tamiri

Peugeot 306 otomatik vites sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Her türlü Peugeot 306 otomatik vites arızası konusunda uzman usta personelimiz ve modern ekipmanlarımızla garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Peugeot marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.

Peugeot 306 Otomatik Şanzıman Arızaları

Peugeot 306 Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:

Peugeot 306 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid sorunu yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
  • Spor kar lambası yanıp sönmeye başlıyorsa
  • Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
  • Otomatik şanzıman arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Peugeot AL4/DP0 Selenoid Valfi

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 306 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Peugeot 306 Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Peugeot 306 otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.

Peugeot 306 Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer üzerinde DPO şanzıman olan Peugeot 306 aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 306 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.

Peugeot 306 Selenoid Valf Değişimi

Peugeot 306 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, her Peugeot 306 otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.  Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. 

Peugeot 306 Şanzıman Tamiri:

Peugeot 306 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün AL4/DPO otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede her türlü Peugeot 306 şanzıman sorunu garantili olarak çözülerek otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Maalesef Covid19 sebebi ile Peugeot 306 araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!

Peugeot AL4/DP0 Otomatik Şanzıman

Peugeot 306 Şanzıman Yağı Değişimi

Peugeot 306 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 306 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Peugeot 306 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 306 otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Peugeot 306 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Peugeot 306 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

30 thoughts on “Peugeot 306 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Çağrı
    Çağrı / Cevapla 22 Mayıs 2019 at 00:04

    Merhaba atcoadmin.peugeot 306 2000 model 1.6 benzin LPG 140000 km li araç sahibiyim. Aracım da herhangi bir arıza lambası yanmamakta ve vites geçişlerinde herhangi bir problem yasamamaktayim. Fakat aracı 1 aydır kullaniyorum ara ara araç D konumunda iken boşa düşüyor. Gaza bastıktan sonra vuruntuyla beraber vitese geçiyor. Bu durumu yokuş aşağı inişlerde ve kırmızı ışık yanarken yeşile dönüp gaza bastigimda ayriyetten yokus aşağı inerken ayağımı frenden çekerken araç 2. Vitese geçişinde yapıyor. Sizin yorumunuz nedir? İzmir’de yaşıyorum onerebileceginiz bir servis varmıdır?İstanbul a mi gelmek gerekir. İyi çalışmalar saygılarımla.

    • M.ali
      M.ali / Cevapla 18 Eylül 2020 at 18:50

      Tam otomatik 306 geri vites harici çalışmıyor sorun nedir masraf tahmini kaça çıkar

  2. AtcoAdmin
    AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 20:18

    Merhaba Çağrı Bey. Aracınızda birden fazla arıza olabilir. Bunun temel nedeni LPG bağlatılırken araçta yanlış şasileme veya LPG sonrası aşırı ısınma olabilir. Aracı bir müddet LPG’siz kullanıp, arıza meydana gelip gelmediği konusunda bilgi verebilir misiniz?

  3. Halil ibrahim özer
    Halil ibrahim özer / Cevapla 30 Mayıs 2019 at 23:15

    Merhaba 2000 model peugeot 306 otomatik vites kullanıyorum yaklaşık 1 aydır aracı çalıltırıp hareket ettikten sonra araç vites değiştirmemeye başladı kalktığı viteste gidiyor değiştirme yapmıyor aracı stop edip tekrar çalıltırdığımda düzeliyor bunun nedeni ne olabilir acaba şimdiden teşekkür ederim hayırlı işler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2019 at 09:08

      Halil İbrahim Bey, aracınız şanzımanını korumaya alıyor. Bunun birçok nedeni olabilir. Eğer bir arıza tespit cihazına bağlatıp arıza kodunuzu paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz. Alternatif olarak eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, ücretsiz olarak arıza tespitinizi birlikte yapalım.

      • Olcay
        Olcay / Cevapla 4 Ağustos 2020 at 18:06

        Merhabalar Peugeot 306 2000 model arabam in kontak calismadi ilk once Direksiyon u sag sol cevirince xalisti ancak vites gecislerde park halime iken D ye aldigim zaman cizzzzzzzz site toz bir ses yapiyor kontagi kapatana kadar.

    • TARIK
      TARIK / Cevapla 4 Ağustos 2019 at 01:11

      Merhaba aracım 98 model 1.8 306 xr Aracımın devir saati yükseliyor ama hızlanmıyor düz vites arabadaki debriyaj balatası bitmiş gibi Ayriyetten 2000 3000 devir arasi attığı vitesi 3500 4500 devir arasinda iken atıyor ilk çalıştırdığımda soğukken yapmıyor 1 kilometre yol aldıktan sonra yavaş yavaş iyiden kötüye ve en kötüsü ne kadar gidiyor en sonunda araba boştaymış gibi gaz veriyorum gitmek istiyor ama gidemiyor acaba sorunu ve ortalama maliyeti nedir bilgi verirseniz sevinirim

      • Ali
        Ali / Cevapla 6 Ağustos 2019 at 19:18

        Ayni sorunu ben de yasiyorum ama cevaplayan yok

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 11:00

          Ali Bey, muhtemelen sizde de aynı sorun var. Araçları test edersek daha kesin yorum yapabiliyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun bir çayımızı için, biz de aracınızı ücretsiz test edelim.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 10:59

        Tarık Bey, aracınızda tork konvertör problemi olduğu kesin. Bununla birlikte içeride muhtemel yağ kaçakları var ve yağ ısınıp incelince bu kaçaklar kendini belli ediyor. Biz DPO şanzımanları garantili olarak 5.000 TL’ye revize ediyoruz.

  4. hasan kılın
    hasan kılın / Cevapla 12 Haziran 2019 at 15:26

    merhaba 306 2001 model otomatik şanzımanın önemli tüm parçlarında değişimi söylendi, sizin öngördüğünüz işçilik dahil toplam maliyeti nedir.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2019 at 22:20

      Hasan Bey, şanzıman revizyonlu olarak 5.000 TL’den satıştadır. Sizin şanzımanınızı revize edersekte benzer bir fiyat çıkacaktır. Eğer araç ile gelecekseniz sökme-takma, yağ, çıkabilecek ek işçilikler ve parçalar ayrıca değerlendirilmelidir.

  5. Tamer Taban
    Tamer Taban / Cevapla 11 Temmuz 2019 at 22:11

    Merhaba 2000 model 306 aracım var lpg li 150bin km de aracın termostatını sökmüş benden önceki sahibi hararet 70 den yukarı çıkmıyor. Sıkışık trafikte 90 a gelince de kalkışlarda freni bırakınca geri kaçma ve gaz verince de vuruntu ile ileri fırlama yapıyor selenoid değişimi ile yada yağ değişimi ile sorun çözülürmü. Maliyeti ne olur. Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:38

      Tamer Bey, selenoid ve yağ değişimi ile bu tip arızaların sadece %40’ı düzelebilmektedir. İşlem ücreti yaklaşık 900 TL’dir.

  6. Mehmet
    Mehmet / Cevapla 26 Ağustos 2019 at 09:56

    Slm 1999 1″8 otomatik şanzımandan küt küt ses gelmeye başladı genelde düşük viteste yapıyor arıza için bilgi alabilirmiyim

  7. Yusuf
    Yusuf / Cevapla 28 Ağustos 2019 at 18:43

    1996 model Peugeot 306 1.8 xt otomatik vites halatı gövde bağlantı kulakları lazım nasıl tedarik ederiz

    • İsmail
      İsmail / Cevapla 3 Ocak 2020 at 21:21

      Çözüm buldunuz mu aynı sorunu bende yaşıyorum

  8. Levent KOBAŞ
    Levent KOBAŞ / Cevapla 2 Eylül 2019 at 15:39

    Aracın 1998 xr şanzıman sorunum var araç yolda vites değiştirmiyor ve bir süre sonra boşa çıkıyor

  9. Gökhan
    Gökhan / Cevapla 9 Eylül 2019 at 20:47

    Slm ustam iyi calismalar bende sanziman sıkıntısı çekiyorum aracım 306 sedan benzinli araçta bazen olma kaydıyla kar ve spor ışıkları yanıyor sönüyor ışık yanıp sönerken geri kaymada yapıyor 3.veya 4. Vitese geçtiğinde sönüyor normale dönüyor.bunun sebebi ve maliyeti ne olurdu

    • Ayhan tek
      Ayhan tek / Cevapla 26 Kasım 2019 at 21:01

      Merhaba usta 1999model pejo otomatikar acim var spor ve kar lambasi yanıyor isinnincada vuruntu yapiyor acaba maliyet nekadar tutar

    • Erkan
      Erkan / Cevapla 28 Aralık 2019 at 21:43

      Kardes arizani giderdinmi ayni sorun bendede var

  10. Hasan Hüseyin KARAYOKUS
    Hasan Hüseyin KARAYOKUS / Cevapla 7 Ekim 2019 at 16:12

    Kolay gelsin 1.6 otomatik 306 var bende 167 binde bazen genellikle sabahları oluyor araç hareket ettikten sonra kar ve spor işaretleri yanıp sönüyor stop edip çalıştırdıktan sonra gün içinde bir daha arıza yapmıyor bunun nedeni nedir ve fiyat ne çıkar şanzıman yağı değişti…

  11. Çağlar doğan
    Çağlar doğan / Cevapla 6 Kasım 2019 at 01:31

    Peugeot 306 1.8 otomatik şanzıman aracımın balata dedikleri parçalar degişti yaklaşık 200 km yol yaptım aracım 2 vitesten dördüncü vitese geçiyor yada 1-2-3 vites yapıp dördüncü vitese geçmiyor yaklaşık 80 km hıza gelince 2 den 4 e veya 2-den 3 e geçiyor geçerken vuruyor neyse aracımı 200 km den sonra park ettim sabah kalktığımda yaklaşık 1 lt kadar yargı damlatmış durumda buldum başka bir ustaya götürdüm keçeden kaçırıyor dedi yagı boşalttı bir gün önceden konulan yangın rengi metalik gri rengini almıştı sorun ne olabilir teşekkür ederim şimdiden not aracı şehir dışında yapttırmak zorunda kaldım gösterdim usta farklı bir ustaydı

  12. Satılmış çayır
    Satılmış çayır / Cevapla 30 Aralık 2019 at 00:38

    Pejo 306 1,6 otomatik vites aracım rampada kalkmıyor geri viteste rampada on numara bi sıkıntı yok ama d de rampada durdugu zaman kalkmıyor aracı stop edip çalıştırınca sıkıntıda kalmıyor

  13. Alp
    Alp / Cevapla 4 Şubat 2020 at 21:07

    99 model 306 otomatik vites 1.8 motor . Aracımız 3vitesten sonra boşa atıyo. Gaza yüklenince 3.vitese geri alıyo.

  14. Zübeyde
    Zübeyde / Cevapla 20 Şubat 2020 at 22:19

    Merhaba iyi aksamlar peugeot 306 xr otomatik vites araç sahibiyim bir hafta önce abim arabayı cok dik bir yokuştan geri geri cıkmaya calısırken araba birden durdu ve içerden koku gelmeye basladı arabayı sanayiye götürdüğümğxde kimi balataları yanmıs kimi yag bittiği için şanzımanın içi yanmıs dedi araba gidiyor on dakika sonra ısındıgı için duruyor bir saat soguyor sonra geri calısıyor ama yine on dakika calısıyor aracta ne olmjs olabilir lütfen yardımcı olur musunuz şanzımanı yanmış ise maliyeti ne kadar olur

  15. deniz
    deniz / Cevapla 25 Temmuz 2020 at 22:36

    mrb. 2000 model peugeot 306 1.6 bva otomatik vites aracım var. araçta soğukken birşey yok ısınınca ışıklarda dururken vitesi boşa atıyor gaza yüklenince ikibin devire gelip vites atıp küt diye kalkıyor. sorun nedir acaba.saygılar

  16. Ethem
    Ethem / Cevapla 28 Temmuz 2020 at 13:52

    2.vitese dört bin devri geçince geçiyor

  17. Yasin
    Yasin / Cevapla 3 Eylül 2020 at 17:58

    iyi günler. 2000 model otomatik vites 306 model bir aracım var. vites geçişlerinde vuruntu mevcut. ayrıca bayıra doğru çıkışlarda 30 devire geldiği vites geçisi sağlanamıyor, araç teklemeye başlıyor. sorun nedir. çözüm için ne kadar masrafımız olur

  18. ilhan
    ilhan / Cevapla 15 Eylül 2020 at 15:20

    MERHEBA ARACIM 1994 MODEL OTOMATİK VİTES 1,8 ARACIM DA GEÇ ÇALIŞMA DISINDA HİÇ BİR SIKINTI YOKTU DÜN BİRAZ YAVAŞLAMA OLDU GAZA BASTIGIM HALDE GİTMİYODU STOP ETTİM VE TEKRAR ÇALISTIRMAK İSTEDİM ÇALIŞMADI SİZCE SIKINTI NE OLABİLİR YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.