Ford Fiesta Otomatik Şanzıman Tamiri

Ford Fiesta otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Ford Fiesta araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz.

Ford Fiesta otomatik şanzıman tamiri

Ford Fiesta otomatik şanzıman sorunu (vuruntu, kalkışta titreme, arıza lambası yanması, vites geçişinde zorluk, vitese geçmeme, P0700 arıza kodu, şanzıman arıza uyarısı yakması) zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra daha büyük masraflar açabilir. Bu yüzden Ford Fiesta şanzıman arıza lambası yakıyorsa veya Fiesta vites kutusu arızası yaşıyorsanız, en kısa zamanda servisinize danışmanızı tavsiye etmekteyiz.

Ford Fiesta Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.  Ayrıca Ford Fiesta, 4 ileri 4F27E Otomatik Şanzımanı ve Ford Focus 4 İleri 4F27E şanzımanı Sıfır olarak stoklarımızda mevcuttur. Sıfır şanzıman satışı için 0552 606 87 84 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.

Ford Fiesta Şanzıman Çeşitleri

Ford Fiesta araçlarda tam otomatik ve Powershift şanzımanlar kullanılmaktadır. Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Ford Fiesta otomatik şanzıman tipleri:

  • Ford Fiesta 4 ileri 4F27E Otomatik Şanzıman Tamiri

  • Ford Fiesta Powershift Şanzıman Tamiri (6DCT250 Kuru kavrama)

Ford Fiesta Otomatik Şanzıman Sorunları

2012 yılına kadar üretilmiş olan benzinli Focus araçlarda bulunan 4F27E otomatik şanzıman oldukça sıkıntısız bir şanzıman çeşitidir. Kilometreye bağlı olarak vites geçişlerinde devir yükselmesi, vitese geçmeme, dip gazda arıza moduna geçme, R’de ve D’de geç doldurma problemleri olmaktadır. Ford Fiesta otomatik şanzıman vuruntu problemi ise en bilinenidir.  Fiesta otomatik vites vuruntusu gibi sorunları firmamızda garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır.

Fiesta Powershift Şanzıman Sorunları

2012 Model ve üzeri Ford Fiesta araçlarda Powershift kuru kavrama (DCT250) şanzımanlar kullanılmıştır. Fiesta Powershift şanzıman sorunlarını, tam otomatik 4F27E Fiesta şanzımanlardan ayrı bir şekilde incelemekte fayda bulunmaktadır.

Fiesta Powershift şanzıman gibi kuru kavramaya sahip otomatikleştirilmiş şanzımanlar, özellikle şehir içi dur kalk trafikte problem yaratırlar. Bunun temel nedeni kavramanın soğuması için yağlama düzeneği bulunmaması ve kavramanın aşırı ısınmasıdır. Zaman içerisinde aşırı ısınan kavrama balataları işlevlerini kaybeder ve halk arasında Powershift vites sorunu veya Fiesta Powershift titreme sorunu olarak bilinen, özellikle yokuşta ve ilk kalkışta titreme veya silkeleme olarak adlandırılan arıza ile karşı karşıya kalırız. Bu vites kutusu arızasını gidermenin en sağlıklı yolu Powershift kavrama kitinin değiştirilmesidir.

Ford Fiesta Kavrama Değişimi 

 

Ford Fiesta Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16

Ford Fiesta Kavrama, Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17

1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:

0 850 640 0 685

Fiesta TCM Problemleri

Tam otomatik 4F27E araçlarda yaşanan TCM problemleri araçta P1746 Basınç solenoidi A açık devre arızası attırabilmektedir. Bu arıza özellikle araç ısınınca meydana gelir. Önce tesisat ve selenoid kontrol edilmeli, ardından TCM ünitesine bakılmalıdır.

Powershift TCM Problemi:

İlk üretilen Fiesta Powershift araçlardaki TCM üniteleri gerçekten çok problemlidir. Birçok yazılım güncellemesi yanı sıra, ünitenin kendisinde de bizim tespitimiz en az 10 farklı versiyon sürülerek iyileştirmeler gerçekleştirilmiştir.

Sıklıkla karşılaşılan arızalar:

  • Aracın parktan çıkmaması,
  • İleri ve geri vitesin kaybolması,
  • Otomatik vites geçmemesi,
  • P yanıp sönmesi
  • Ekranda PRNDS ışıklarının karışması
  • Motor arıza lambasının yanması
  • Vites geçişlerinde ses
  • Spor moda geçmeme sayılabilir.

İlk TCM ünitelerinin en çok karşılaşılan arızaları P0607, P06B8, P0884 arıza kodlarıdır. Zaman içerisinde Ford mühendisleri P0606 diye bir kodu aktif kullanmaya başlayarak TCM çökecek diye erken uyarı sistemi kurmayı uygun görmüşlerdir.

Bugün ise o günlerden geriye sadece sıklıkla karşılaşılan P0900 Cluth actuator open circuit ( kavrama aktüatör açık devre ) arızası kalmıştır. Bu arıza TCM (şanzıman beyni) ile alakalı bir arızadır ve elektronik beyin ünitesinin değişmesi gerekir.

Garantili Fiesta Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Ford Fiesta otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Ford Fiesta otomatik vites şanzıman test videolarımızı aşağıda izleyebilirsiniz:

Ford Fiesta Şanzıman Yağı Değişimi

Ford Fiesta şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Ford Fiesta otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Ford Fiesta Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Kartal ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Ford Fiesta aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

94 thoughts on “Ford Fiesta Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Engin
    Engin / Cevapla 28 Temmuz 2019 at 01:09

    Merhaba 2013 model ford fiesta aracım var benzin LPGLİ powershift 105 bg aracım ilk kalkış ve 2 den 3 e geçerken sirkeleme yapıyor ve vites geçişleri sanki şanzımanın içinden bir vida çıkmışta araba hareket edince sağa sola vuruyor gibi ses geliyor bu durum için ne yapılması gerekiyor bir
    Kaç kişiye sordum normal bu kronik sorun dediler kesin giderilirmi bu durum

    • onur
      onur / Cevapla 26 Ağustos 2019 at 13:53

      Aynı sorun benim aracımda da var, problemi çözebildiniz mi ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:27

      Engin Bey, önce yazılımını güncellettin, olmadı kavrama problemi gibi gözüküyor.

      • Emre
        Emre / Cevapla 23 Eylül 2020 at 22:17

        Merhabalar, 2012 model 42 binde 1.4 otomatik titanium x araca sahibim. Araç yokuşlarda gaza birden basınca ve düz yolda 4 bin devir üstüne çıkınca vites geçişlerinde silkeleme yapmakta. Şanzıman yağı değişti fakat sorun hala devam etmekte. Ne yapabilirim?

      • NAZMİYE CİVAN
        NAZMİYE CİVAN / Cevapla 27 Şubat 2024 at 18:01

        Merhaba aracım 2006 model yarı otomatik ford fiesta bu gün aracıma bindiğimde çalıştırmadan önce aracının şanzuman arızası ile ilgili uyarı verdiğini gördüm önce bir kez marşa basdım çalışmadı bir daha da marşa başladım hem sesli hemde ikaz lambası yanıyordu bu sorunun ne olduğunu ve fiyat bilgisi alabilir miyim teşekkür ederim

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 28 Şubat 2024 at 17:53

          Merhaba, maalesef aracınızdaki şanzıman modeline müdahele edemiyoruz.

    • Cevdet
      Cevdet / Cevapla 15 Ekim 2023 at 16:19

      Merhaba aracım 2011 model fiesta titanyum otm Seyir halinde bir yere kadar vites yükseliyor sonra 4 bin devire geliyor ama yükselmiyor vites ayrıca manuel vitesede geçmiyor aşırı sıcaklık oluştu araçta arıza tespiti ayrıca çoktan arıza için fiyat bilgisi almak istiyorum.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 16 Ekim 2023 at 11:20

        Merhaba, şanzıman içinde ya da beyinde bir basınç kaçağı olabilir. 4F27E şanzımanı elimizde sıfır olarak mevcut, işçiliği ile birlikte 45 ile 55 arası bir masraf çıkabilir.

  2. Hüseyin FINDIKOĞLU
    Hüseyin FINDIKOĞLU / Cevapla 8 Mart 2020 at 22:00

    2007 model , Ford Fiesta 1.6 /16 V benzin + LpG’li aracım , şanzuman yağı değiştikten sonra , 3 vitesten 4 vitese geçmemeye başladı. Bezen 4500 devirin üzerinde geçiyor. Manyak fazla yakıt harcıyor. ( 11.7 lt. civarı. Daha 85.000 km.de. ) Ne sebepten olabilir. ( şanzuman yağı : 75/80 castrol ford için otomatik şanzuman yağı )

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:28

      Hüseyin Bey, şanzımanın içerisinde bir veya birkaç balata grubu kaçırıyor olabilir. Müsaitseniz İzmir veya İstanbul’daki servislerimizden birisine buyurun gelin. Birlikte bir ekspertiz yapıp aracı cihaza bağlayalım. Bu işlem için bir ücret almıyoruz.

    • HÜSEYİN AYDIN
      HÜSEYİN AYDIN / Cevapla 19 Temmuz 2020 at 20:35

      Merhaba,

      2004 model 1.4 tdci asm şamzımanlı fiesta aracım çok kolay şanzuman ısınma moduna giriyor. 10-15 dakika sonra arıza ışığı sönüyor. Bunun normal olduğunu söylüyorlar ama benim aracımda çok kolay giriyor bu moda. Rampada kalkarken bile hemen giriyor mesela. Sizce sorun ve çözüm öneriniz nedir? Teşekkürler

  3. ahmet
    ahmet / Cevapla 7 Nisan 2020 at 15:08

    2009 tam otomatik fiesta hangi şanşımanı kullanıyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Nisan 2020 at 15:50

      4F27E

      • ALİ GÜVEN
        ALİ GÜVEN / Cevapla 13 Ağustos 2020 at 12:38

        merhaba;
        2012 fiesta 1.4 benzin 4 ileri otomatik şanzıman
        Hem D hem manuel kullanımda 3. viteste kavrama sağlamıyor, 4. vitese geç geçiyor, yokuşta vuruntulu şekilde 2’ye düşürüyor.
        Olası problem nedir?
        Kavrama değişim ücreti ne kadar tutar?

  4. murat tahir
    murat tahir / Cevapla 10 Nisan 2020 at 12:30

    merhaba aracım 2012 otomotik ford fiesta aracı ilk çalıstirdıgimda gaza bastıgimda gaz pedalınin oralardan gerilme sesi geliyor.servis kavramadan oldugunu soyledi ..sizce sorun ne olabilir.ücret nekadar çıkar.teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:30

      Murat Bey, problem kavramadansa 4.000 TL gibi bir masraf çıkabilir

      • Selman tekin
        Selman tekin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 23:51

        İyi gunler otomatik 2011 Fiesta kullanıyorum. İkiden üçe geçerken içten içten bir kırrtt diye ses geliyor. Aynı ses geriden ileri alınca da geliyor.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 29 Mayıs 2020 at 00:06

          Selman Bey, bu şanzımanda geri vites tası ile 2-4 bandı aynı yerde olup, muhtemelen burada bir sıkıntınız var. Daha detaylı yorumu anca aracınızı inceledikten sonra söyleyebiliriz. Ekspertiz için herhangi bir ücret almıyoruz.

  5. Mustafa
    Mustafa / Cevapla 13 Nisan 2020 at 01:50

    Merhaba benim 2012 fiesta 1.4 benzin otomatik vites arabam var. Aracımda şöyle bir sorun var 1. ve 3. Viteslerde herhangi bi sorun yok fakat 2. ve 4. Viteste gaza bastığımda devir artıyor ama arabaya geç gücü verip ilerletiyor. Neden kaynaklana bilir? 1-2 sn bekleyip sonra vites devreye giriyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:38

      Mustafa Bey, 2-4 servo pistonunda problem var gözüküyor. 1-2 sn bekleyip vitese girme bu viteslerde mi yoksa D ve R’de midir?

      • Mustafa
        Mustafa / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 01:43

        D ve R de herhangi bir sorun yada gecikme yok sadece 2 ve 4 vitese geçtiğinde bu sorunla karşılaşıyorum.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 04:03

          Mustafa Bey, sorununuz valf gövdesindeki bir selenoidten kaynaklanabileceği gibi, servo pistonunuzda olabilir. Daha sağlıklısı aracınızı test etmemiz olacaktır. Test için herhangi bir ücret almıyoruz.

      • Ramazan
        Ramazan / Cevapla 4 Temmuz 2020 at 22:19

        Merhaba, 2011 model Ford Fiesta 1.4 trend otomatik aracım 1-2 arasında vuruntu yapıyor. Vites düşerken ise aynı sorun 4-3 arasında var. Ne yapmak gerekir?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 13 Temmuz 2020 at 17:28

          Ramazan Bey, problem selenoid veya mekanik kaynaklı olabilir. Aracınızı bir birlikte test etmememiz gerekiyor. Aynı zamanda arıza kodlarınıza bakarız. Bu işlemler için herhangi bir ücret talep etmiyoruz.

  6. Yıldırım
    Yıldırım / Cevapla 16 Haziran 2020 at 22:18

    Merhaba 2010 1.4 otomatik aracım özellikle 4. Vitese geçerken vuruntu yapıyor neden olabilir ve maliyeti nedir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Haziran 2020 at 09:15

      Yıldırım Bey, problem şanzıman beyninden veya şanzımanın içerisinden olabilir. Herhangi bir arıza kodunuz var mıdır? Eğer arıza kodunuzu bilmiyorsanız İstanbul veya İzmir’deki servislerimizden birisine uğrarsanız ücretsiz olarak aracınızı diyagnoza bağlayıp arıza kodunuz üzerinden sağlıklı bir neden ve maliyet bildirimi yapabiliriz. Bu işlemler için ücret almıyoruz.

  7. Yıldırım
    Yıldırım / Cevapla 18 Haziran 2020 at 23:38

    Ariza kodu vermiyor kısa zamanda yanınıza uğrayacağım teşekkür ederim

  8. Sefa
    Sefa / Cevapla 24 Haziran 2020 at 11:31

    Merhabalar , 2009 Ford fiesta 1.4 otomatik benzin Lpg li aracımı 1 yıl oldu alalı , şanzıman yağ ve filtresini değiştirdim , Vites kolunun altında revizyon dedikleri dişlerin geçtiği yerlerin temizliğini de yaptırdım , fakat 1-2 ay sürdü geçişlerde rahatlık , Rampa çıkarken , trafikde olduğumda 1 an hızlanıp durmaya bağlı vites geçişlerinde vurmaları mevcut , bazen kol kırar gibi hızlı giderken vurması mevcut, tahmini tamir süresi ve masrafı ne kadar çıkabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2020 at 14:57

      Sefa Bey, öncelikle problemin mekanik mi yoksa hidrolik ünite (şanzıman beyni) ve selenoid mi kaynaklı onu tespit etmemiz gerekmektedir. İstanbul ve İzmir servislerimizde arıza tespitimiz ücretsizdir. Siz nerede ikamet etmektesiniz?

    • Bertuğ
      Bertuğ / Cevapla 21 Kasım 2020 at 23:08

      Merhaba 2004 fiestam var triptonik vites. Işıkta beklerken ayağımı 10 saniye frene basılı tutunca ekrandaki 1 rakamı kayboluyor auto kalıyor. Hareket ediyorum 1 den 2 ye geçerken 3 4 saniye gaz kesiyor ekrana 2 rakamı geliyor düzeliyor. Işıkta beklerken vitesi boşa alınca bu sorun olmuyor. Nedeni nedir?

      • Serkan
        Serkan / Cevapla 2 Şubat 2022 at 06:25

        Slmlar bendede aynı problem var çözebıldınızmı

  9. Onur
    Onur / Cevapla 26 Haziran 2020 at 22:19

    İyi günler. 2011 1.4 otomatik fiesta kullanıyorum. Araba zorlandığında 3. Vitesten 2. Vitese geçerken sert bir vuruntu yapıyor. Bunun sebebi neyden kaynaklı olabilir? Aracı bilgisayara bağlattığımda arıza kodu vermedi.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2020 at 18:32

      Onur Bey, şanzıman içerisindeki servo pistonu ile ilgili sıkıntı olabilir. Eğer İstanbul veya İzmir’deki servis noktalarımızdan birisine gelirseniz, siz bir çayımızı içerken, biz aracınızı ücretsiz olarak inceler, size daha net bir cevap verebiliriz.

      • Onur
        Onur / Cevapla 30 Haziran 2020 at 13:57

        Eğer servo pistonu ile ilgili bir problemse maliyeti ne kadar olur ?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 10:06

          Onur Bey, bu işlem için şanzımanın inmesi ve komple dağılması gerekmektedir. Bu maliyetli bir işlemdir. Bizce bundan önce aracın bir uzmanımız tarafından test edilmesi gerekmektedir.

        • savaş
          savaş / Cevapla 14 Ağustos 2023 at 14:48

          merhabalar, problemi çözebildiniz mi ?

      • fatih ankara
        fatih ankara / Cevapla 6 Temmuz 2020 at 03:12

        merhaba benim de 2011 1.4 otomatik fiestam var ve bende de 3’ten 2’ye düşerken sanki biri arkadan vurmuşçasına silkelemeli vuruntu sesi geldikten sonra vites 2 ye geçiyor. Otomatikte olduğu gibi manuelde de rampa yukarı ayağımı gazdan çekmeden vitesi 3’ten 2 ye aldığımda aynı vuruntu sesi ve araba silkelemesi gerçekleşiyor. Ben ankaradayım fakat kesin çözüm önerebilirseniz istanbula gelebilirim

        • savaş
          savaş / Cevapla 14 Ağustos 2023 at 14:49

          Merhabalar, problem devam ediyor mu ? çözebildiniz mi ?

  10. ersel gücer
    ersel gücer / Cevapla 9 Temmuz 2020 at 15:00

    2013 ford fiesta titanium otomatik şanzıman arabam var. Uzun yoldan geldikten sonra, şanzıman hatası veriyordu. Bende, Sinopta ford servis olmadığı için, arızanın nedenin bulunması için tamirciye gittim. vites geçişlerinde gecikmeler oluyordu. devir 3000 üstüne çıkmasına rağmen 2. vitesten 3. vitese geçemede gecikme oluyordu.
    Fakat, ford ait olmaya bir hata kontrolü yapıldı ve şanzıman beyninde sorun olduğu iletildi ve hata kodu resetlendi.
    Arabayı 1 hafta kullanmadım. Yeniden çalıştırdım ve hata kodu vermedi. menüden araç testini çalıştırdığımda da bir hata vermedi ve vites geçişlerinde sorun yapmıyor.
    Ne yapmam gerektiği ile kafam karışık

    • Ersel Gücer
      Ersel Gücer / Cevapla 12 Temmuz 2020 at 13:50

      Fiestada aldığım şanzıman hatasını resetlettim.
      sonra arabanın menüsündeki kontrolü çalıştırdığımda sorun olmadığını yazdı.
      Arabayı çalıştırdığımda da şanzıman hatası vermiyor.
      Resetlettiğim için mi almıyorum hatayı

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 14:52

        Evet, resetlediğiniz zaman bir daha aynı koşullar gerçekleşene kadar arızayı almazsınız. Koşullar gerçekleşince ekranda yine o hatayı görürsünüz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 12:55

      Ersel Bey, size tavsiyemiz, arıza tekrarlayana kadar aracı kullanmanız, tekrar arıza kodu verdiğinde bir özel serviste (Bosch car serviste olabilir) arıza kodunu öğrenerek ivedilikle tarafımıza iletmenizdir. Canınızı sıkmayın, bu şanzımanlarda sıklıkla bu tip durumlar ile karşılaşılmaktadır.

  11. Ramazan
    Ramazan / Cevapla 10 Temmuz 2020 at 19:22

    Merhaba, 2011 Ford Fiesta 1.4 trend otomatik benzin&LPG aracımda 1-2 arası geçişler hissedilir derecede vuruntu yapıyor. Sorun neyden kaynaklanıyor olabilir? Çözüm için randevuyla yardımcı olur musunuz?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Temmuz 2020 at 17:29

      Ramazan Bey, problem selenoid veya mekanik kaynaklı olabilir. Aracınızı bir birlikte test etmememiz gerekiyor. Aynı zamanda arıza kodlarınıza bakarız. Bu işlemler için herhangi bir ücret talep etmiyoruz.

      • Ramazan
        Ramazan / Cevapla 14 Temmuz 2020 at 19:51

        Sayın admin, randevu için aradım ama yoğun olduğunuzu söyledi cevaplayan kişi. Herhangi bir zamanda gelsem sorun olur mu?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 18:35

          Ramazan Bey, ön inceleme için herhangi bir randevu almanıza gerek yok. Aracınızı bırakacaksanız muhtemelen bir hafta hiçbir şekilde müdahale edemeyeceğimiz için yoğunluğumuzdan bahsetmiş arkadaşımız. Buyrun gelin.

      • Emre
        Emre / Cevapla 24 Aralık 2020 at 15:14

        Merhaba, 2009 fiesta benzinli otomatik. Araba çalışıyor ancak vites kilitlendi ve vitesi değiştiremiyorum. Düğme basıyor ama şanzıman d ye geçmiyor. Problem ne olabilir? Saygılar

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 28 Aralık 2020 at 13:49

          Merhaba Emre Bey aracınızdaki problem vites kolunun altındaki konum sensöründen kaynaklanıyor. Sensör takılı kaldığında yada arızalandığında vitesi o anki konumda sabit bırakır.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 13:08

      Ramazan Bey,sorun beyinden veya şanzımanın içerisinden kaynaklanıyor olabilir. Aracın test edilmesi gerekmektedir. Araç testlerimiz ücretsiz olup randevu almanıza gerek yoktur. Eğer aracınıza müdahale edilmeye karar verilirse, randevu o etapta oluşturulabilir.

  12. Murat
    Murat / Cevapla 18 Ağustos 2020 at 15:25

    Arıyorum telefondan çalmıyor bana ulaşabilirmisiniz 0541 529 34 35

  13. bedri ekinci
    bedri ekinci / Cevapla 23 Ağustos 2020 at 15:49

    iyi günler benim 2013 Ford fiesta 1.6 benzinli otomatik powershift aracım var dün geri vitese girmedi bu gün ise 2 ye dahi girmiyior ve aracı belli süre bekledikten sonra araç normale dönüyor ve motor arıza ışığa sönüyor problem ne olabilir

    • Recep
      Recep / Cevapla 26 Ağustos 2020 at 17:35

      Bende de aynı model araç var neredeyse aynı problemler. Arıza ışığı yandığı an vites geçişleri hissedilir duruma geliyor, 1 den 2 ye geçerken yüksek devirde geçiyor; r vitese alınca boşa düşüyor ve araç 2,3 dk dinlenince normale dönüyor. Motor arıza ışığı bi süre sonra sönebiliyor. Aynı döngü arıza ışığı yanmasıyla başlıyor. Güven vermiyor. Tuhaf bi durum. En ekonomik nasıl halledilir bilmiyorum.

      • Ömer
        Ömer / Cevapla 30 Ekim 2020 at 17:48

        Bu durumun aynısını bir haftada iki kez yaşadım. Yok mu cevap ?

  14. mustafa
    mustafa / Cevapla 15 Eylül 2020 at 00:21

    iyi günler.. 2014 model fiesta 1.6 trendX powershift aracımın 2 ay önce serviste şanzıman beyninin yenisiyle değiştiği söylendi(araç geri vitese geçmiyordu, arar marş basmıyordu, takır tukur sesler geliyordu) servisten geldikten 1 hafta sora Ara ara arıza ışığını yaktı ama kendiliğinden gidiyordu.Bu gün aracımı çalıştırdım arıza ışığını yaktı ama geri vitese geçmedi. Anahtarı kontağa takıp çevirdikten 10 saninye sonra motorun alt kısmından takır, tuku sesler geliyor. üstelik araç çalışmıyorken yapıyor. Araç 2 ay önce ki arızasına gerdi döndü.

  15. ERDAL ÖZÇELİK
    ERDAL ÖZÇELİK / Cevapla 23 Eylül 2020 at 21:39

    MERHABA BEN ERDAL

    2014 MODEL FORD FİESTA 1.6 OTOMATİK BENZİN&LPG Lİ BİR ARACIM VAR. ANKARA DA YAŞIYORUM. ARACIMIN SORUNU İSE TRAFİKTE YARIM SAAT ARAÇ KULLANDIKTAN SONRA ÖN PANELDE ‘MOTOR İŞARETİ’ GÖSTERİYOR VE ARAÇ DURUYOR BU ESNADA MOTOR ÇALIŞIYOR AMA ARAÇ GİTMİYOR. ARACI YOLUN SAĞINA ÇEKİP 15 DAKİKA BEKLİYORUM SONRA IŞIK SÖNÜYOR ARAÇ HAREKET EDİYOR. BASKI BALATA SETİNİ DEĞİŞTİRDİM 3 GÜN SONRA YİNE AYNI ARIZAYI YAPTI. BU KONUDAKİ ÖNERİNİZİ ACİLEN BEKLİYORUM ÇOOK TEŞEKKÜR EDERİM. FORD UN VERMEDİĞİ HİZMETİ VERİYORSUNUZ TEBRİK EDERİM KEŞKE ANKARA DA ŞUBENİZ OLSAYDI.

  16. Fahri
    Fahri / Cevapla 4 Kasım 2020 at 22:01

    İyi günler,
    Ford Fiesta 1.4 otomatik vites aracım var(4 vites)aracım normal şartlarda problem vermiyor yalnız çok dik ve uzun rampalarda
    3 vitesten 2 vitese düşünce çok şiddetli bir vuruntu yapıyor. Başka hiçbir koşulda bu olmuyor.Problemin kaynağı nedir ve maliyeti ne kadardır?Başka bir şehirde arıza tespit için makineye bağladıklarında bir problem vermemişti.şimdiden yardımınız için teşekkür ederim.

    • Onur
      Onur / Cevapla 12 Aralık 2020 at 19:15

      Kolay gelsin 2011 model 1.4 benzinli otomotik vites fiesta sahibiyim araç park halindeyken p den d ye atıldığında vuruntu oluyor kalkıştan sonra 2. Vitese geçeçeği zaman 3 bin devirde gaz kesiyor sonra birden alıyor. Şanzıman aracı öne atıyor sizce ne yapmamız gerekiyor tahmini masrafı ne kadar tutar ?

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 14 Aralık 2020 at 00:28

        Merhaba Onur Bey aracınızdaki arıza mekaniksel bir arızadır. dilerseniz istanbul yada izmir servis noktamızda ücretsiz test ve çay ikramımız için bekleriz. maliyeti arızayı tam tespit etmeden konuşmak çok sağlıklı olmayabilir.

    • recai
      recai / Cevapla 30 Aralık 2020 at 17:38

      merhabalar
      aracım ford fiesta 2017 model 1.6 benzinli titanyum powershif şanzıman
      1-araç orta ekranda şanzıman arızası veriyor rampalara cıkarken ve normal giderken birden gaza basınca gazı 3-4 saniye kesiyor araba yıgılıp kalıyor sonra toparlıyor.
      2-geriye takıp biraz ilerleyince araçta silkeleme başlıyor
      3-vitesler 2 den 3 e geçerken geç geçiyor 3.500 devirlerde anca atıyor
      aracı cihaza bağlattım
      ——-TANIM – P0715
      ——-türbin\giriş mili devir algılayıcısı A devresi
      arızası veriyor herkes farklı birşey söylüyor şanzumanı bile indirecekler nerdeyse –sizce problemim nedir. Teşekkür ederim

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 31 Aralık 2020 at 14:28

        Merhaba Recai Bey aracınızdaki problem kavrama odaklı bir arıza gibi gözüküyor fakat aracınızın vermiş olduğu arıza tork selenoid arızası . Dilerseniz İstanbul yada İzmir şubemizde ücretsiz test için misafir etmek isteriz.

        • recai
          recai / Cevapla 4 Ocak 2021 at 15:59

          öncelikle hızlı cevapladığınız için teşekkür ederim.
          ben ankaradayım önüzdeki hafta içi istanbulda olacagım ve test için mutlaka uğrayacağım
          tekrar teşekkür ederim.
          (istanbul şubenize geldiğimde kimi görmem gerekli ilk olarak)

          • AtcoAdmin
            AtcoAdmin / 5 Ocak 2021 at 12:55

            Recai bey öncelikle bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz. Önümüzdeki hafta Atco Ankara olarak hizmet vermeye başlıyacağız sizi Ankara şubemizde misafir etmek isteriz yada madem İstanbula gelecekseniz sizi bekleriz.

  17. ömer
    ömer / Cevapla 5 Kasım 2020 at 08:46

    2004 model yarı otmatik ford fiestam var. Aracımın ekranında vitesler N-1-2-3-4-5 görünmüyor Boş ekran görünüyor ve marş basmıyor. neden olabilir acaba. hiçbirşey yokken bir sabah arabaya bindiğimde böyle oldu.

    • Bertuğ
      Bertuğ / Cevapla 21 Kasım 2020 at 23:12

      Benimde 2004 yarı otomatik var. Işıkta frene basılı tutuyorum ayağımı normal olarak ancak 10 saniye sonra ekranda 1 rakamı siliniyor auto kalıyor. Hareket ediyorum 2 ye geçecek iken 3 saniye gaz kesiyor yığılıyor sonra ekrana 2 rakamı çıkıyor sonra sorunsuz devam ediyor.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 24 Kasım 2020 at 10:25

        Bertuğ Bey, maalesef Atco otomatik şanzıman merkezi olarak yarı otomatik araçlara hizmet sunamıyoruz.

      • Fahrettin
        Fahrettin / Cevapla 24 Ocak 2021 at 15:04

        Bendede aynısını yapıyor sorunu çözdunuzmu acaba

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 25 Ocak 2021 at 10:02

          Merhaba Fahrettin Bey aracınızdaki genel problem nedir bizimle paylaşmanızı rica ederiz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Kasım 2020 at 10:27

      Ömer Bey, maalesef Atco otomatik şanzıman merkezi olarak yarı otomatik araçlara hizmet sunamıyoruz. Bilmediğimiz bir şanzımanın arızası konusunda yorum yapmamız sağlıklı olmayacaktır.

  18. Ö.tezcan
    Ö.tezcan / Cevapla 22 Ocak 2021 at 22:40

    Merhaba, 2014 otomotik Fiesta 1.0 gdti aracım aku bittiği için takviye ile çalıştırmak zorunda kaldım. Sonra akü değişimi sonrasında “transmission malfunction service now” yazısı çıktı ve vites sanki son vitese çıkmadan arac yüksek devirde gidiyor. Ayrıca S moduna da geçmemektedir. Ekranda da arıza ışığı yanmaktadır. Ne yapılması gerekiyor acaba?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 25 Ocak 2021 at 09:34

      Merhaba Ömür Bey aracınızdaki arıza kavrama kaynaklı bir arıza olabilir. Dilerseniz ücretsiz yol ve cihaz testi için İstanbul, İzmir yada Ankara servis noktalarımıza bekleriz.

  19. Bayindir
    Bayindir / Cevapla 7 Şubat 2021 at 14:02

    Aracım 2016 powershift akü bitmişti takviye attık. Sonra şanzıman hatası verdi. Sorun sizce büyük mü

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Şubat 2021 at 17:09

      Merhaba, aracınızındaki hata kodunu görmeden sorun hakkında bir yorumda bulunmamız yanlış olacaktır. Hata kodunuzu biliyor musunuz?

  20. Sedat
    Sedat / Cevapla 13 Mart 2021 at 12:23

    İyi günler 2010 1.4 Fiesta otomatik r de vuruntu var vites kucurmede yada anı koklemede hafif vuruntu var 138 binde sorun ne olabilir kimi beyin diyo kimi şanzıman diyo hiç bı arıza kodu cikmiyo ve arıza ışığı yanmiyo sorun ne olabilir tessekkurler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Mart 2021 at 08:45

      Sedat Bey, sorununuz şanzımanınız içinde ki valfbody’ den olabileceği gibi şanzımanınızın içerisinden de olabilir, aracınızı test etmeden sorununuzun nedenini söylemem çok sağlıklı bir yorum olmayacaktır. Dilerseniz Atco İstanbul, Atco Ankara yada Atco İzmir şubelerimizden birisini ziyaret ederek ücretsiz bir şekilde doğru bir tespit yapabiliriz.

  21. Vedat kubaşık
    Vedat kubaşık / Cevapla 1 Mayıs 2021 at 11:22

    Aracım 2012 model fiesta şanzıman arıza ışıgı yanıyor motor sogukken birşey yok ısınınca arıza ışıgı yanıyor birde vites atışları üçbin devirde atıyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2021 at 14:25

      Vedat Bey, bu yaşadığınız geç vitest atma sorunu valfbody içerisinden kaynaklanıyor arıza ışığınızın nedeni için arıza tespit cihazı ile bağlanmamız daha sağlıklı olacaktır.

  22. Soner
    Soner / Cevapla 22 Haziran 2021 at 16:01

    İyi günler. 2013 ford focus 1.6 otomatik tüplü Aracımda firene basıp durduğuma pedallarda vuruntu hissesiyorum. Sebebi nedir acaba.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2021 at 14:33

      Soner Bey, araçta kavrama bitmeye başlamış olabilir. Detaylı yorumu ancak aracı inceledikten sonra söyleyebilmekteyiz.

  23. Çetin
    Çetin / Cevapla 8 Ağustos 2022 at 00:05

    Selamın aleyküm ustam 2011 benzinli Ford fiestam var hata kodları 2 vites ve 4 vites yağ sıcaklığı diyor ankaradayim valla ilk defa otomatik arabam oldu ustam ucuz aldik diye sevinirken şanzıman arızası verdi gezmedim değil gezdim sanzimancilari ama bana sizin yorumlar gibi bi yorum yapan yok bu olmaz hemen 0 şanzıman takalım düzen tutmaz biri bana gerçekten yardım etsin ankaradayim ustam kolay gelsin iyi çalışmalar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Ağustos 2022 at 16:39

      Aleykümselam Çetin Bey, dilerseniz Ankara şubemizde ücretsiz arıza tespiti yaptırabilir ve işlemler hakkında bilgi alabilirsiniz irtibat için,0552 286 15 98 arayabilirsiniz.

  24. Muhammed
    Muhammed / Cevapla 10 Ağustos 2022 at 18:47

    İyi günler Ford fiesta 2013 model benzinli aracımda şanzıman arızası verdi. Bu arıza sonrası sanayiye götürdüğümde p0606 hata kodu olduğunu ve otomatik vites şanzumana Nevşehir ilinde bakacak kimse olmadığını söyledi arızayı sildi yaklaşık 1 ay sonra tekrar yandı. araba 3500-4000 devirde vites atıyor. Bazen gaza bastığımda boşta gibi bağırıyor sonra tekrar vitese geçiyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Ağustos 2022 at 16:22

      Merhabalar Muhammed Bey, Aracınızın şanzımanına malesef hizmet veremiyoruz ama mekatronik ünitenizi ve kartını kontrol ettirmekte fayda var.

  25. Aykut
    Aykut / Cevapla 26 Mart 2023 at 08:59

    Merhabalar, 2004 model dizel yarı otomatik şanzımanlı bir aracın var. Bu aracın vites geçişleri çok fazla vuruntuluydu, kime götürdüysem bu araçlar böyle diyerekten başlarından savdılar. Bu gerçekten böylemi yani 2004model yarı oto. Şanzımanların gerçekten düzelme ihtimali yok mu? İkinci sorum. Yolda giderken birden dişli arızası yandı ve sayılar ekrandan kayboldu, gaza bastığım halde sanki boşta çalışır vaziyette yolun ortasında kaldım, ustaya götürdüm ve debriyaj robotunun bozulduğunu söyledi bende haliyle güvendim bana 8500 TL masraf çıkardı işin kötüsü düzelmedi ve bağcılar sanayi sitesinde bu araca yazılım yüklendi, bundan sonra düzelmişsede arada yine ekranın gidip gelme problemini yaşıyorum. Bununla da kalmadı bugün sabah işten gelirken arac vites değiştirmekte inanılmaz zorlandı ve yine dişli ışığı yandı. Bu araba masraf olarak iflahımı kuruttu lütfen artık şunun problemini çözebilecek bir yiğit arıyorum. Bunlara cevap verirseniz sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Mart 2023 at 08:47

      Merhaba Aykut Bey, aracınızda Durashift robotlu bir şanzıman modeli var. Biz şirket olarak bu şanzıman modeline daha önce hiç müdahale etmediğimiz için arıza konusunda size yardımcı olamayacağız.

  26. murat yılmaz
    murat yılmaz / Cevapla 19 Temmuz 2023 at 15:02

    Merhaba,

    2013 benzinli (LPG) otomatik powershift fiesta aracımda 2. vitesten 3. vitese geçişlerde yığılma yapıyor ve zaman zaman geri vitese geçmiyor, nadir de olsa hareket halindeyken vites boşa düşüyor. Bunun dışında 1. viteste düşük hıızda ve özellikle rampa inişlerinde sürtme sesi hissediyorum. Tüm sorunlar aynı anda başladı. Az da olsa bir süre bu şekilde kullanmak zorundayım çünkü şuan için kaynağım yok. Bu haldeyken Eskişehir’den Ankara veya İstanbul’a getirmemde bir sorun olur mu? Hata sizce ne olabilir. Çok masraflı olabileceğinden korkuyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Temmuz 2023 at 09:00

      Merhaba, belirtmiş olduğunuz arızaya göre hem şanzıman içinde bulunan balatalarda ve şanzıman kavramasında hem de şanzıman beyninde bir arıza var gibi görünüyor. Ortalama olarak 40-60 bin arasında bir masraf çıkarabilir. Biz şirket olarak LPG li araçlara hizmet vermemekteyiz.

  27. Reyhan Yener
    Reyhan Yener / Cevapla 3 Ağustos 2023 at 12:35

    Merhaba, 2015 benzinli otomatik powershift ford fiesta ecoboost aracımda R ve D vites geçişlerinde tak sesi geliyordu. Tatil dönüşü uzun yolda birden 6000 devire çıktı ve vites geçişlerinde vuruntu ve yığılma yaptı. Yokuşta kaldı ve D ye taktığımda vites geçişi olmadı. Bir şekilde sanayiye ulaştığımda doğru ifade edebildiğimden emin olamamakla birlikte motora giden yakıt almada sorun tespit edlldi ve bunun için tamir yapıldı Yüksek basınç müşiri değiştirildi. Ayrıca şanzımana su sızıntısı varmış o da düzeltildi. Ancak şimdi de 2.vitesten 3.vitese geçiş yapmadı ve bilgisayara bağlandığında şanzıman beyin hatası verdi. İnternet araştırmamda sizi buldum arızamın ne olduğu ve arabamın şanzımanının tamirini yapıp yapmadığınızı ve yapıyorsanız ortalama maliyet bilgisini öğrenmek isterim. Teşekkürler iyi çalışmalar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 16 Ağustos 2023 at 10:16

      Merhaba, maalesef yaptığımız bir şanzıman modeli değil.

  28. Raşit Düzgün
    Raşit Düzgün / Cevapla 2 Kasım 2023 at 21:15

    2015 model ford fiesta 1.0 ecoboost aracım ara sıra vurma yapıyo bazen yapıyor bazen yapmıyor özellikle 20 ile 40 arasında yapıyor. Nedeni ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Kasım 2023 at 09:20

      Merhaba, anlık bir basınç kaçaklığı yaşıyor olabilirsiniz. Bu sorun artarak devam edebilir de etmeyebilir de. Ama önceklikle arıza kodlarına baktırmak gerekiyor.

  29. Raşit Düzgün
    Raşit Düzgün / Cevapla 2 Kasım 2023 at 21:16

    2015 model ford fiesta 1.0 ecoboost aracım ara sıra vurma yapıyo bazen yapıyor bazen yapmıyor özellikle 20 ile 40 arasında yapıyor. Nedeni ne olabilir acaba

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Kasım 2023 at 09:20

      Merhaba, anlık bir basınç kaçaklığı yaşıyor olabilirsiniz. Bu sorun artarak devam edebilir de etmeyebilir de. Ama önceklikle arıza kodlarına baktırmak gerekiyor.

  30. Raşit Düzgün
    Raşit Düzgün / Cevapla 2 Kasım 2023 at 22:19

    2015 model ford fiesta 1.0 ecoboost aracım ara sıra vurma yapıyo bazen yapıyor bazen yapmıyor özellikle 20 ile 40 arasında yapıyor. Neden kaynaklanıyor olabilir bu modele bakıyor musunuz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Kasım 2023 at 09:12

      Merhaba, anlık bir basınç kaçaklığı yaşıyor olabilirsiniz. Bu sorun artarak devam edebilir de etmeyebilir de. Ama önceklikle arıza kodlarına baktırmak gerekiyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.