Ford Fiesta Otomatik Şanzıman Tamiri

Ford Fiesta otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Ford Fiesta araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz.

Ford Fiesta otomatik şanzıman sorunu (vuruntu, kalkışta titreme, arıza lambası yanması, vites geçişinde zorluk, vitese geçmeme, P0700 arıza kodu, şanzıman arıza uyarısı yakması) zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra daha büyük masraflar açabilir. Bu yüzden Ford Fiesta şanzıman arıza lambası yakıyorsa veya Fiesta vites kutusu arızası yaşıyorsanız, en kısa zamanda servisinize danışmanızı tavsiye etmekteyiz.

Ford Fiesta Şanzıman Çeşitleri

Ford Fiesta araçlarda tam otomatik ve Powershift şanzımanlar kullanılmaktadır. Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Ford Fiesta otomatik şanzıman tipleri:

  • Ford Fiesta 4 ileri 4F27E Otomatik Şanzıman Tamiri

  • Ford Fiesta Powershift Şanzıman Tamiri (6DCT250 Kuru kavrama)

Ford Fiesta Otomatik Şanzıman Sorunları

2012 yılına kadar üretilmiş olan benzinli Focus araçlarda bulunan 4F27E otomatik şanzıman oldukça sıkıntısız bir şanzıman çeşitidir. Kilometreye bağlı olarak vites geçişlerinde devir yükselmesi, vitese geçmeme, dip gazda arıza moduna geçme, R’de ve D’de geç doldurma problemleri olmaktadır. Ford Fiesta otomatik şanzıman vuruntu problemi ise en bilinenidir.  Fiesta otomatik vites vuruntusu gibi sorunları firmamızda garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır.

Fiesta Powershift Şanzıman Sorunları

2012 Model ve üzeri Ford Fiesta araçlarda Powershift kuru kavrama (DCT250) şanzımanlar kullanılmıştır. Fiesta Powershift şanzıman sorunlarını, tam otomatik 4F27E Fiesta şanzımanlardan ayrı bir şekilde incelemekte fayda bulunmaktadır.

Fiesta Powershift şanzıman gibi kuru kavramaya sahip otomatikleştirilmiş şanzımanlar, özellikle şehir içi dur kalk trafikte problem yaratırlar. Bunun temel nedeni kavramanın soğuması için yağlama düzeneği bulunmaması ve kavramanın aşırı ısınmasıdır. Zaman içerisinde aşırı ısınan kavrama balataları işlevlerini kaybeder ve halk arasında Powershift vites sorunu veya Fiesta Powershift titreme sorunu olarak bilinen, özellikle yokuşta ve ilk kalkışta titreme veya silkeleme olarak adlandırılan arıza ile karşı karşıya kalırız. Bu vites kutusu arızasını gidermenin en sağlıklı yolu Powershift kavrama kitinin değiştirilmesidir.

Ford Fiesta Kavrama Değişimi 

Güncel Fiesta Powershift kavrama fiyatı ve Powershift kavrama değişimi fiyatı için 0 216 365 95 00 nolu telefondan servis danışmanımıza ulaşabilirsiniz.

Fiesta TCM Problemleri

Tam otomatik 4F27E araçlarda yaşanan TCM problemleri araçta P1746 Basınç solenoidi A açık devre arızası attırabilmektedir. Bu arıza özellikle araç ısınınca meydana gelir. Önce tesisat ve selenoid kontrol edilmeli, ardından TCM ünitesine bakılmalıdır.

Powershift TCM Problemi:

İlk üretilen Fiesta Powershift araçlardaki TCM üniteleri gerçekten çok problemlidir. Birçok yazılım güncellemesi yanı sıra, ünitenin kendisinde de bizim tespitimiz en az 10 farklı versiyon sürülerek iyileştirmeler gerçekleştirilmiştir.

Sıklıkla karşılaşılan arızalar:

  • Aracın parktan çıkmaması,
  • İleri ve geri vitesin kaybolması,
  • Otomatik vites geçmemesi,
  • P yanıp sönmesi
  • Ekranda PRNDS ışıklarının karışması
  • Motor arıza lambasının yanması
  • Vites geçişlerinde ses
  • Spor moda geçmeme sayılabilir.

İlk TCM ünitelerinin en çok karşılaşılan arızaları P0607, P06B8, P0884 arıza kodlarıdır. Zaman içerisinde Ford mühendisleri P0606 diye bir kodu aktif kullanmaya başlayarak TCM çökecek diye erken uyarı sistemi kurmayı uygun görmüşlerdir.

Bugün ise o günlerden geriye sadece sıklıkla karşılaşılan P0900 Cluth actuator open circuit ( kavrama aktüatör açık devre ) arızası kalmıştır. Bu arıza TCM (şanzıman beyni) ile alakalı bir arızadır ve elektronik beyin ünitesinin değişmesi gerekir.

Garantili Fiesta Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Ford Fiesta otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Ford Fiesta otomatik vites şanzıman test videolarımızı aşağıda izleyebilirsiniz:

Ford Fiesta Şanzıman Yağı Değişimi

Ford Fiesta şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Ford Fiesta otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Ford Fiesta Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Ford Fiesta aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

27 thoughts on “Ford Fiesta Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Engin
    Engin / Cevapla 28 Temmuz 2019 at 01:09

    Merhaba 2013 model ford fiesta aracım var benzin LPGLİ powershift 105 bg aracım ilk kalkış ve 2 den 3 e geçerken sirkeleme yapıyor ve vites geçişleri sanki şanzımanın içinden bir vida çıkmışta araba hareket edince sağa sola vuruyor gibi ses geliyor bu durum için ne yapılması gerekiyor bir
    Kaç kişiye sordum normal bu kronik sorun dediler kesin giderilirmi bu durum

    • onur
      onur / Cevapla 26 Ağustos 2019 at 13:53

      Aynı sorun benim aracımda da var, problemi çözebildiniz mi ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:27

      Engin Bey, önce yazılımını güncellettin, olmadı kavrama problemi gibi gözüküyor.

  2. Hüseyin FINDIKOĞLU
    Hüseyin FINDIKOĞLU / Cevapla 8 Mart 2020 at 22:00

    2007 model , Ford Fiesta 1.6 /16 V benzin + LpG’li aracım , şanzuman yağı değiştikten sonra , 3 vitesten 4 vitese geçmemeye başladı. Bezen 4500 devirin üzerinde geçiyor. Manyak fazla yakıt harcıyor. ( 11.7 lt. civarı. Daha 85.000 km.de. ) Ne sebepten olabilir. ( şanzuman yağı : 75/80 castrol ford için otomatik şanzuman yağı )

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:28

      Hüseyin Bey, şanzımanın içerisinde bir veya birkaç balata grubu kaçırıyor olabilir. Müsaitseniz İzmir veya İstanbul’daki servislerimizden birisine buyurun gelin. Birlikte bir ekspertiz yapıp aracı cihaza bağlayalım. Bu işlem için bir ücret almıyoruz.

  3. ahmet
    ahmet / Cevapla 7 Nisan 2020 at 15:08

    2009 tam otomatik fiesta hangi şanşımanı kullanıyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Nisan 2020 at 15:50

      4F27E

  4. murat tahir
    murat tahir / Cevapla 10 Nisan 2020 at 12:30

    merhaba aracım 2012 otomotik ford fiesta aracı ilk çalıstirdıgimda gaza bastıgimda gaz pedalınin oralardan gerilme sesi geliyor.servis kavramadan oldugunu soyledi ..sizce sorun ne olabilir.ücret nekadar çıkar.teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:30

      Murat Bey, problem kavramadansa 4.000 TL gibi bir masraf çıkabilir

      • Selman tekin
        Selman tekin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 23:51

        İyi gunler otomatik 2011 Fiesta kullanıyorum. İkiden üçe geçerken içten içten bir kırrtt diye ses geliyor. Aynı ses geriden ileri alınca da geliyor.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 29 Mayıs 2020 at 00:06

          Selman Bey, bu şanzımanda geri vites tası ile 2-4 bandı aynı yerde olup, muhtemelen burada bir sıkıntınız var. Daha detaylı yorumu anca aracınızı inceledikten sonra söyleyebiliriz. Ekspertiz için herhangi bir ücret almıyoruz.

  5. Mustafa
    Mustafa / Cevapla 13 Nisan 2020 at 01:50

    Merhaba benim 2012 fiesta 1.4 benzin otomatik vites arabam var. Aracımda şöyle bir sorun var 1. ve 3. Viteslerde herhangi bi sorun yok fakat 2. ve 4. Viteste gaza bastığımda devir artıyor ama arabaya geç gücü verip ilerletiyor. Neden kaynaklana bilir? 1-2 sn bekleyip sonra vites devreye giriyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:38

      Mustafa Bey, 2-4 servo pistonunda problem var gözüküyor. 1-2 sn bekleyip vitese girme bu viteslerde mi yoksa D ve R’de midir?

      • Mustafa
        Mustafa / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 01:43

        D ve R de herhangi bir sorun yada gecikme yok sadece 2 ve 4 vitese geçtiğinde bu sorunla karşılaşıyorum.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 04:03

          Mustafa Bey, sorununuz valf gövdesindeki bir selenoidten kaynaklanabileceği gibi, servo pistonunuzda olabilir. Daha sağlıklısı aracınızı test etmemiz olacaktır. Test için herhangi bir ücret almıyoruz.

      • Ramazan
        Ramazan / Cevapla 4 Temmuz 2020 at 22:19

        Merhaba, 2011 model Ford Fiesta 1.4 trend otomatik aracım 1-2 arasında vuruntu yapıyor. Vites düşerken ise aynı sorun 4-3 arasında var. Ne yapmak gerekir?

  6. Yıldırım
    Yıldırım / Cevapla 16 Haziran 2020 at 22:18

    Merhaba 2010 1.4 otomatik aracım özellikle 4. Vitese geçerken vuruntu yapıyor neden olabilir ve maliyeti nedir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Haziran 2020 at 09:15

      Yıldırım Bey, problem şanzıman beyninden veya şanzımanın içerisinden olabilir. Herhangi bir arıza kodunuz var mıdır? Eğer arıza kodunuzu bilmiyorsanız İstanbul veya İzmir’deki servislerimizden birisine uğrarsanız ücretsiz olarak aracınızı diyagnoza bağlayıp arıza kodunuz üzerinden sağlıklı bir neden ve maliyet bildirimi yapabiliriz. Bu işlemler için ücret almıyoruz.

  7. Yıldırım
    Yıldırım / Cevapla 18 Haziran 2020 at 23:38

    Ariza kodu vermiyor kısa zamanda yanınıza uğrayacağım teşekkür ederim

  8. Sefa
    Sefa / Cevapla 24 Haziran 2020 at 11:31

    Merhabalar , 2009 Ford fiesta 1.4 otomatik benzin Lpg li aracımı 1 yıl oldu alalı , şanzıman yağ ve filtresini değiştirdim , Vites kolunun altında revizyon dedikleri dişlerin geçtiği yerlerin temizliğini de yaptırdım , fakat 1-2 ay sürdü geçişlerde rahatlık , Rampa çıkarken , trafikde olduğumda 1 an hızlanıp durmaya bağlı vites geçişlerinde vurmaları mevcut , bazen kol kırar gibi hızlı giderken vurması mevcut, tahmini tamir süresi ve masrafı ne kadar çıkabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2020 at 14:57

      Sefa Bey, öncelikle problemin mekanik mi yoksa hidrolik ünite (şanzıman beyni) ve selenoid mi kaynaklı onu tespit etmemiz gerekmektedir. İstanbul ve İzmir servislerimizde arıza tespitimiz ücretsizdir. Siz nerede ikamet etmektesiniz?

  9. Onur
    Onur / Cevapla 26 Haziran 2020 at 22:19

    İyi günler. 2011 1.4 otomatik fiesta kullanıyorum. Araba zorlandığında 3. Vitesten 2. Vitese geçerken sert bir vuruntu yapıyor. Bunun sebebi neyden kaynaklı olabilir? Aracı bilgisayara bağlattığımda arıza kodu vermedi.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2020 at 18:32

      Onur Bey, şanzıman içerisindeki servo pistonu ile ilgili sıkıntı olabilir. Eğer İstanbul veya İzmir’deki servis noktalarımızdan birisine gelirseniz, siz bir çayımızı içerken, biz aracınızı ücretsiz olarak inceler, size daha net bir cevap verebiliriz.

      • Onur
        Onur / Cevapla 30 Haziran 2020 at 13:57

        Eğer servo pistonu ile ilgili bir problemse maliyeti ne kadar olur ?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 10:06

          Onur Bey, bu işlem için şanzımanın inmesi ve komple dağılması gerekmektedir. Bu maliyetli bir işlemdir. Bizce bundan önce aracın bir uzmanımız tarafından test edilmesi gerekmektedir.

      • fatih ankara
        fatih ankara / Cevapla 6 Temmuz 2020 at 03:12

        merhaba benim de 2011 1.4 otomatik fiestam var ve bende de 3’ten 2’ye düşerken sanki biri arkadan vurmuşçasına silkelemeli vuruntu sesi geldikten sonra vites 2 ye geçiyor. Otomatikte olduğu gibi manuelde de rampa yukarı ayağımı gazdan çekmeden vitesi 3’ten 2 ye aldığımda aynı vuruntu sesi ve araba silkelemesi gerçekleşiyor. Ben ankaradayım fakat kesin çözüm önerebilirseniz istanbula gelebilirim

  10. ersel gücer
    ersel gücer / Cevapla 9 Temmuz 2020 at 15:00

    2013 ford fiesta titanium otomatik şanzıman arabam var. Uzun yoldan geldikten sonra, şanzıman hatası veriyordu. Bende, Sinopta ford servis olmadığı için, arızanın nedenin bulunması için tamirciye gittim. vites geçişlerinde gecikmeler oluyordu. devir 3000 üstüne çıkmasına rağmen 2. vitesten 3. vitese geçemede gecikme oluyordu.
    Fakat, ford ait olmaya bir hata kontrolü yapıldı ve şanzıman beyninde sorun olduğu iletildi ve hata kodu resetlendi.
    Arabayı 1 hafta kullanmadım. Yeniden çalıştırdım ve hata kodu vermedi. menüden araç testini çalıştırdığımda da bir hata vermedi ve vites geçişlerinde sorun yapmıyor.
    Ne yapmam gerektiği ile kafam karışık

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.