Bmw 3.20i Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW 3.20i otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites BMW 3.20i araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. BMW 3.20i otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. BMW 3.20i otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

BMW 3.20i Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Bmw 3.20i araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. BMW 3.20i grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

  • BMW 3.20i (E46) ZF5HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

        Bmw_318i_E91_ZF_6HP19_Otomatik_Sanziman_Tamiri

  • BMW 3.20Ci (E46) GM 5L40E Otomatik Şanzıman Tamiri

  • BMW 3.20i (E90) ZF6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

  • BMW 3.20i (E90) ZF6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX56HP21otomatiksanzimannn

  • BMW 3.20i (F30) ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW E46 Otomatik Şanzıman Arızaları

BMW E46 şanzıman arızaları, araçlarda kullanılan ZF şanzıman ve GM şanzıman üzerinden iki farklı grupta incelenebilir.

BMW E46 Şanzıman Arıza Lambası Yanması: Her iki şanzıman türünde de sıklıkla karşılaşılabilecek bir arıza türüdür. Tecrübelerimiz çoğu zaman lamba yanma sebebinin devir sensörü arızası olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte eğer arıza lambanız yanıyorsa, en yakın arıza tespit cihazından alacağınız arıza kodları size yardımcı olmamızı kolaylaştıracaktır.

BMW E46 Otomatik Şanzıman Beyni arızası: 5HP19 ZF şanzıman kullanan araçlarda, şanzıman beyni kanallarının aşınması sonucu otomatik vites geçişlerinde vuruntu yaşanmaktadır. Geri viteste vuruntu ve sarsıntı, geri viteste aracın gaz yememesi, D’ye alınca vuruntu, rampada aracın çekişten düşmesi, vites geçişlerinde vuruntu ve boşa düşmesi gibi sorunlar kilometresi yüksek 3.20i araçlarda sıklıkla karşılaşılan problemlerdir. GM şanzıman genellikle tork konvertör selenoidleri bozulurken, ZF 5HP19 şanzımanlarda EPC selenoid hatası şanzımanda vuruntuya neden olmaktadır. 

Bmw E46 Şanzıman Türbünü: 15 yaşın üzerinde olan E46 kasalarında kullanılan tork konvertörleri zaman içerisinde aşınmayla birlikte bozulurlar. Özellikle ilk kalkışlarda kendini belli eden tork konvertör arızaları firmamızda garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır.

E90 Tork Konvertör Problemleri

BMW E90 tork konvertörü arızası: 6HP serisi ZF şanzıman kullanan BMW E90 3.20i araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Tork konvertör arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size  kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır. Ayrıca şanzıman tork konvertörü kaçırmaya başlayınca şanzıman ısınması meydana gelir ve zaman içerisinde şanzımanın iç aksamına zarar vermeye başlar.

Bir başka Bmw E90 ZF şanzıman arızası alt devirlerde sarsıntıdır. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.

3.20i Tork Konvertör Tamiri

Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir. Firmamızda ZF şanzımanlara ait tork konvertörleri tam otomatik makineler ile garantili olarak yenilenmektedir.

                               

BMW E90 Şanzıman Yağı Değişimi: BMW 3.20i 6 ileri vites araçlarda otomatik şanzıman beyni yağ kirlenmesine karşı oldukça hassastır. Yağın içerisindeki kirler ve tozlar, dur kalk sonucu ısınan  yağın balataları soğutamaması sonucu zaman içerisinde artış gösterirler. Bundan dolayı Atco Mühendislik E90 Bmw araçlarda olarak periyodik aralıklarla otomatik şanzıman yağı değişimini önermekteyiz. 

E90 3.20 Otomatik Şanzıman Arızaları

Bmw E90 şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 4 vitese geçerken boş yapma, titreme, 4’ten 5.vitese geçerken boş yapma ve devir saatinde kaydırma yapmasıdır. Bir başka E90 şanzıman arızası 1’den 2.vitese vuruntulu geçiş, aracın her zaman 2.vitese geçmemesi, 2.vitese geçtikten sonra ayağınızı gazdan çekerseniz vuruntu, 6.vitese geçmeme ve 5.viteste kalma olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğer arıza ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar. Genellikle şu arıza kodlarını atar:

4F85: Ratio monitoring
4F8A: 4-5 geçisi probleml
4F83: C Clutch Failure
4F57: Shift Monitoring 1-2
4F5B: Shift Monitoring 5-6
4F4E: Gear Monitoring

Eğer aracınızda bu yukarıdaki arızalardan bir yada birkaç tanesi mevcutsa, şanzımanın tamir edilmesi gerekmektedir. Firmamızda bu sorunlar garantili olarak çözüme ulaştırılmaktadır.

Makyajlı kasa E90 3.20i şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 5.vitese devirlenmede problem, 1’den 2.vitese geçerken zorlanmas hissi ve vuruntu, 5’ten 4.vitese geçerken boşa düşme hissidir. Eğerbu arızalar ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar.

Bir diğer problem ise motoru çalıştırdığınızda park konumunda gelen bir vuruntudur. Genellikle bunu şu iki arıza kodu izler:

4E8A Monitoring of valve position
507D Parking gear incorrectly disengage

Şanzıman beyni ile alakalı olan bu arızalar firmamızda garantili olarak tamir edilmektedir.

BMW F30 Şanzıman Arızaları

BMW F30 Şanzıman Vuruntu Sorunu: 8HP45 serisi şanzımanlarda daha çok mekanik aksamlarda (kavrama tasları) yaşanan aşınmalardan dolayı vuruntu problemi ile karşılaşılmaktadır. Uzman teknisyenlerimiz ile şanzımanınız garantili olarak revize edilmekte ve vuruntu problemi ortadan kaldırılmaktadır.

3.20i BMW F30 Titreme Sorunu: Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F30 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. BMW şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, sabit hızda devir dalgalanması gibi arızalar F30 BMW araçlarda da görülebilmektedir.

F30 yağ soğutucu patlaması:

Bmw F30 şanzımanların diğer bir sorunu şanzıman yağ soğutucusunu (eşanjörü) patlatmasıdır. Ortalama 100.000 km civarında gördüğümüz bu arıza sonucu şanzımanların sökülerek revize olması gerekmektedir. Eğer bu operasyonda şanzıman beyni ve selenoidleri incelenmez ve gerekli müdahale yapılmazsa, araçta vuruntu ve durmaya yakın titreme sorunları yaşanabilmektedir.

BMW ZF Şanzıman Selenoid Valf Sorunları

Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Otomatik şanzıman selenoid testi ve şanzıman beyni videolarımızı www.sanzimanbeyni.com sitemizden izleyebilirsiniz.

BMW ZF Otomatik Şanzıman Testi

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW 3.20i otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

BMW 3.20i araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW 3.20i şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel BMW 3.20i otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Bmw 3.20i Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

İster E46, ister E90, ister F30 olsun, bütün BMW araçlar, şehir içi dur-kalk yaparak istenmeyen sıcaklıklarda çalışırlar. Yüksek sıcaklıklar şanzıman yağının daha çabuk bozulmasına ve şanzıman parçalarının daha hızlı aşınmasına, bu da otomatik şanzıman vuruntu problemine yol açacaktır.

En iyi tamir, önleyici bakımdır. Düzenli değiştirilen şanzıman yağı, şanzımanınızın ömrünü uzatacaktır. Servisimizde BMW 3.20i şanzıman yağı değişimi tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. BMW 3.20i otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

BMW 3.20i şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Bmw 3.20i şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Bmw E90 ve F30 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer E90 ve F30 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

82 thoughts on “Bmw 3.20i Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Gökhan tekin
    Gökhan tekin / Cevapla 11 Mayıs 2019 at 17:57

    Merhaba f30 dizel aracım p den d ye d den n ye her harekette vuruntu oluyor yağ değişimi ve filtre değişimi yaptırdım ilk defa aracım 175.000 km de hala bu arıza geçmedi yardımcı olurmusunuz Denizli merkezde yaşıyorum teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Mayıs 2019 at 14:51

      Gökhan Bey, F30 araçların üzerindeki 8HP şanzımanlarda genellikle mekanik aşınmalar sonucu bu problemler ile karşılaşmaktayız. Aracınızda bir arıza kodu var mıdır?

      • Önder oğul
        Önder oğul / Cevapla 8 Ekim 2019 at 10:49

        Merhaba Aracım 2001 md 320i Mekanik konvertör kilit kavrama gözlemi, vites gözlemi, devir gözlemi 4 hatalarını veriyor sorun ne olabilir

      • Niyazi
        Niyazi / Cevapla 15 Mayıs 2020 at 23:39

        Merhaba aracım BMW E46 328i 1998 model, şanzıman revize edildi. Ancak şanzıman hidrolik beyni de arizaliymis bu parçayı Ankara’da sağlam bulamadık, sizde 2,el tamirli garantili olarak bulunur mu teşekkürler

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:40

          Niyazi Bey, maalesef stoklarımızda yok, dilerseniz kendi beyninizi gönderin, onu revize edelim.

  2. Serkan
    Serkan / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 12:51

    Hocam merhaba iyi çalışmalar. BMW E46 2000 model 3.20i aracım var. Aracım çok sıkıştırınca D de iken arıza ışığı yakıyor ve sanki 5. viteste gibi çok zor gaz yiyor. Bunu manuel viteste kullanırken kendi kendine vites değiştirme yapıyor daha sonra arıza ışığı yakıyor. Bu arızaların başladığında ise özellikle araçta 3. vitesten 4. vites e geçişte sert vuruntu yapıyor. Bazen rampa da geri kaçırma yapıyor gaza basınca gitmiyor. Stop edip yeniden çalıştırdığımda ise düzeliyor her şey fakat bir müddet sonra tekrar yapıyor. Bilgisayara bağlattığımda Tork Konvektörü arızası gösteriyor. Sizce sebebi nedir maliyet ne çıkar. Acaba şanzıman da bir arıza var mıdır. Bulunduğum ilçede yapabilecek bir usta olduğunu düşünmüyorum. Sizin yer neresi. İrtibat numaram: 0532 343 9814 İyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 13:14

      Serkan Bey, aracınız ışığı yaktığı anda korumaya alır ve 4.viteste takılı kalır. Manuel viteste kendi kendine vites değişmesinin nedenleri şanzımanın devir kaçırması veya elektriksel hata olabilir. Rampa probleminiz ise tork konvertörü ile alakalı gözüküyor. Pazartesi günü size arızlalar ile ilgili arkadaşlarımız ulaşacaktır.

      • Goksel onsoy
        Goksel onsoy / Cevapla 17 Eylül 2019 at 23:29

        Merhaba! 2001 3.18 var bende arac bi veteste kalkiyor bitane vites atiyor triptonik hic calismiyor sanziman degistik ayni hic degisen bise yok vites atmiyor nedendir ve ne kadar maliyet cikar

  3. alper
    alper / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 12:07

    merhaba, 2001 model 320i e46 otomatik/triptronik araca sahibim. Aracım son günlerde 5 inci ve 4 üncü viteste hafif gazda giderken devir saati aşağı ve yukarı doğru salınım yapmaya başladı. Bu problemi yaptığı zaman gazdan ayağımı çekip tekrar bastığımda araç devrini aldığı için düzeliyor. Bu arızayı nereden yapar, bu problem aracın kavramasını ve performansını etkiliyor mu. Son olarak maaliyet olarak ne tutar, iyi çalışmalar dilerim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 20:25

      Alper Bey, aracınızda tork konvertör problemi başlamış. Bu şekilde kullanım dönemsel problemler yaratabilecektir. Maliyet, sökme-takma, yağ, tork konvertör revizyonu yaklaşık 3.000 TL gibi bir maliyet olacaktır.

  4. Sevket
    Sevket / Cevapla 11 Temmuz 2019 at 10:30

    Iyi gunler hocam ben hollandadan benim problem ayni seri numarasi olan sanziman ile degisim olsa problem olurmu 530d Bmw aracin uzerindeki bozuk.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:32

      Şevket Bey, ZF şanzımanlarda 10 haneli bir rakam vardır. Genellikle 1060 veya 1070 ile başlar. Aynı kod olan şanzıman değişimi ile değişim yapabilirsiniz.

  5. yücel çelik
    yücel çelik / Cevapla 22 Temmuz 2019 at 09:20

    2000 model 320İ (e46) aracım var, son zamanlarda vitesin yazdığı kısımda çark işareti çıkıyor ve araç çok zor hareketlenmeye başlıyor. aracı stop edip çalıştırdığımda uzun süre tekrar kullanıyorum. bilgisayara bağlattığımda (059) 3B Hız kesilmesi (P0720) arızası verdi. Nasıl bir işlem yapmamız gerekiyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 07:40

      Yücel Bey, şanzıman hız sensörünüzde elektriksel problem bulunmaktadır. Öncelikle hız sensörüne giden kablo tesisatı incelenmelidir. Eğer kablo tesisatında bir problem yok ise, sensör değişimi gerekecektir.

      • Yasin
        Yasin / Cevapla 25 Kasım 2019 at 07:50

        Selam 99 model e 46 aracı sabahları çalıştırıp vitesi d’ ye aldığımda hafif gaz veriyorum sanziman arızaya geçiyor her sabah yapıyor spot edip çalıştırıyorum 10 km sonra araç ısındıktan sonra problem ortadan kalkıyor konu hakkında yardımcı olursanız sevinirim her ustaya güven olmuyor yerinizde bildirirmidiniz

  6. Okan
    Okan / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 10:23

    Merhaba, 2009 model BMW 3.20i 170 hp araç almayı düşünüyorum. Alacağım araç 2. vitesten 3. vitese geçerken tutukluk yapıyormuş. Şanzıman problemi olduğu için fiyatı biraz uygun. Aracı alıp yeni bir şanzıman taktırsam maliyeti ne olur? ya da tamiri yapılabilirse ortalama ne kadar masrafı olur? Bilgilendirebilirseniz sevinirim. İyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 15:12

      Okan bey, bu araçların yeni şanzımanları oldukça pahalıdır (30-40 bin TL gibi). Bu şanzımanların revizyonları ortalama 8 ila 10 bin TL arasında gerçekleşmektedir.

      • Harun
        Harun / Cevapla 14 Ağustos 2019 at 23:27

        Ustam selamlar , f10 5.20 d aracım var . Aracın şanzıman geçişleri sıkıntısız herşey stabil . Fakat aracım soğukkan sıkıntısız . Kısa mesafelerdede sorun yok , fakat yaklaşık 40-50 km gittıkten sonra , istop ettıgımızde joıstıck vıteste parka almıyor (N) yanıp sönüyor ve ekranda vires P konumunda değil yazıyor . 30-40 dkk gectıkten sonrada parka gecıyor . Ustam ne gibi bir sorun vardır sızce .

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:29

          Harun Bey, sorun şanzıman kartından veya elektronik park kilidinden kaynaklabilir.

  7. Serdar
    Serdar / Cevapla 28 Temmuz 2019 at 22:56

    Merhabalar benim de 1992 model 3.20ia otomatik şanzıman bmw var ve titreme yapıyor sivasta olduğum için kimse tamir yaptırma diyor bu konuda bana yardımcı olur musunuz nasıl bir yol izlemeliyim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:50

      Serdar Bey, titremeyi vites geçişlerinde mi yapıyor, yoksa rampada veya ilk kalkışta mı?

  8. Hasan
    Hasan / Cevapla 4 Ağustos 2019 at 01:20

    Slm bende bmw 318 i E 46 var arac kendi kendine stop etii ve geri calistirdim otamatik vites göstergesinin yaninda sanziman isigi yandi problem neden kaynaklaniyor aceba tesk ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:51

      Hasan Bey, aracınız bu durumda bir arıza kodu atar. Bu kodu bilgisayara bağlatıp öğrenmeniz gerekmektedir. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

  9. Emrah A
    Emrah A / Cevapla 15 Ağustos 2019 at 07:36

    Merhaba 2014 model 320i ed aracım vites geçişlerinde sarsıntı yapıyor. Sanki böyle toyota,peugoet viteslerde olur ya onun gibi. Bide gazda. Ayağımı çektiğimde düz yolda sanki kavisli yola girmişim gibi sallıyor aracı. Eskişehirde usta bulamadım.öneriniz nedir? Birde arıza ne olabilir toplam maliyet ne olur?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:34

      Emrah Bey, aracın sallanmasının nedeni muhtemelen tork konvertörüdür. Vuruntular şanzıman içerisindeki boşluklardan veya hidrolik üniteden yapabilir. Eğer yolunuz İstanbul’a düşüyorsa biz yardımcı olmaya çalışırız. Çıkacak parçalar ile birlikte 4 ile 12 bin TL arasında bir maliyet düşünebilirsiniz.

  10. Turgay
    Turgay / Cevapla 25 Ağustos 2019 at 17:44

    Hocam 2008 3.20 i GM sanziman aracım var aracı D konuma aldığımda vurunutu yapıyor başkada hiçbir şey yok vites gecisler ve R konuma alsam bile mukaemmel birtek D konuma aldığımda vuruntu var sorun nedir teşekkürler

    • İsa kahraman
      İsa kahraman / Cevapla 22 Ekim 2019 at 01:29

      Selam bende 2003 318i aracim var arac p den dye alinca veya r ye alinca vuruntu yapiyor arizasi ne olabilir ve revizyon gerekiyorsa maliyet ne cikabilir yardimci olursaniz sevinirim

  11. Gökhan
    Gökhan / Cevapla 30 Ağustos 2019 at 19:35

    Merhaba ustam benim 2004 e46 330 i var otomatik şanzuman 2 den 3 e geçerken silkeleme yapıyor obur geçişler normal d den r ye alırken vuruntu oluyor şanzuman 25000 km önce komple revizyon yapıldı şanzuman beyninden yapar dediler dogrumudur acaba

    • türker
      türker / Cevapla 10 Eylül 2019 at 13:22

      sorunu bulduysanız benimlede paylaşırmısınız

  12. gökhan
    gökhan / Cevapla 4 Eylül 2019 at 17:50

    aracım f30 2017 7000km 318 benzinli. kalkarken veya hareket halinde normal olan araç ara ara trafik ışıklarında beklerken bir veya iki kez vuruntu ( ayağınızı gazdan hafif çekerde araç hareket etmeye başladığı anda fren yaparmış gibi) yapıyor. dediğim gibi hareket halinde hiç bir problem yok. şanzuman kaynaklı olabilir mi

  13. Taner
    Taner / Cevapla 5 Eylül 2019 at 18:50

    Merhaba benim bmw 316i otomatik vites arabam var calistirdigimda bi sure gttikten sonra d deyken devir 2ooo i gecmiyor gaza ne kadar bassam da gecmiyor stop edip calistrdigimda biraz duzeliyo sonra yine ayni olur neden acaba ?

    • Ahmet
      Ahmet / Cevapla 4 Ekim 2019 at 08:29

      Merhaba 2012 f30 km 90binde 316i şanzımana soğutucunun çatlaması sonucu su karıştı soğutucu değiştirildi ve yağ değişimi yapıldı ancak araç soğukken küçük viteslerde vuruntu meydana gelmeye başladı ayrıca frenle dururken vites d pozisyonunda araç kalkacakmış gibi yükleniyor 5-6 sn sonra tekrar bırakıyor ısınana kadar bu şekilde devamlı yapıyor ısındıktan sonra bi sorun kalmıyor vuruntuda kesiliyor sebebi nedir sizce? Masrafı ne olur

  14. Adem kilit
    Adem kilit / Cevapla 10 Eylül 2019 at 13:48

    Mhb kolay gelsin Bmw e 46 im var benim problemim şu seyir halinde giderken hz 180 . 160 misla giderken gazdan çekiyorum ayağımı araba vuruntu yapıyor ileri geri fites yapinca aynı sorun sürüyor ne yapmalıyım meliyat ne olur

  15. Özgür
    Özgür / Cevapla 12 Ekim 2019 at 06:44

    97 model e36 kasa 3.20 Manuel arabam var dün Ankaranın akşam yoğun trafiğinde birde rampada dur kalk dur kalk yapa yapa bir süre sonra aracım vitese geçmedi sadece geri vites, stop edip 1 nci viteste çalıştırdım aracı kenara çektim debriyajı pompaladım sonra bindim evin önüne geldim o halde baskı balata yeni değişti bu arada 3 4 ay kadar

  16. SERKAN AKILLI
    SERKAN AKILLI / Cevapla 14 Ekim 2019 at 17:19

    Merhaba 2012 f30 316i 130.000 KM DE aracım d ye alınca ileri sert şekilde vuruntu oluyor ama usinınca olmuyor. ve bu gün araçla biraz bastım ve ışıkta durunca (tam güçte kullanmak mümkün olmaya bilir servise gidiniz) mesaji cıktı ve araç şanzıman gösteriyor kayboldu sonra araç vites atmamaya başladı durdum stop edip calistirdim düzeldi aracın sorunu nedir maliyeti ne olur assa yukarı

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:51

      Serkan Bey, fasılalı dediğimiz bir arıza yaşıyorsunuz. Bu arıza tekrarlayınca aracı bir arıza tespit cihazına bağlatırsanız, o kod ile size daha fazla yardımcı olabiliriz. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz, servisimizde bu hizmeti ücretsiz sunabiliriz.

  17. Serkan
    Serkan / Cevapla 22 Ekim 2019 at 21:20

    İyi günler 2013 model f30 316.i aracım var , aracımı her çalıştırdığımda en az 2 3 dk ısınmasını bekler yola öyle çıkarım . Aracım 1000 ve 2500 devir arası düşük hız yüksek viteste (2,3,4) araç sanki gaza bas çek yapar gibi yapıyor . Bunun nedeni nedir acaba ? Not: buji bobin , selenoid valfi , dumpvalve hepsi değişti ama hala bu sıkıntılı durum devam ediyor

  18. Mete
    Mete / Cevapla 27 Ekim 2019 at 14:14

    Merhaba, herkese itina ile cevap vermişsiniz, sizi tebrik ediyorum, benim e46 2003 3.25 aracım var, kalkışta bir süre (35-45 km hız arası) titreme yapıyor, geri viteste kararsız kalıyor, sebebi ne olabilir, maliyet hangi civarda olur. Şimdiden teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:53

      Mete Bey, şaznımanınızda bir tasta muhtemelen kaçırma var, ondan titreme yapıyor ve geri viteste kararsız kalıyor gibi.

  19. Ertugrul
    Ertugrul / Cevapla 21 Kasım 2019 at 22:20

    Merhaba 1999 model e46 otomatik sanziman aracimda soguklarda ilerlerken sanzimanda vites gecislerinde bir cizirti gibi ses geliyor ama vites gecislerinde felan herangi bir sikinti olmuyor ne gibi bir problemi olabilir ?

    • Oğuzhan
      Oğuzhan / Cevapla 17 Aralık 2019 at 13:47

      Merhaba 2009 320i aracımın vites geçişlerinde bir problem yok fakat sport moduna alamıyorum oraya geçtiğinde hala d durumunda kalmaya devam ediyor bunun sebebi ne olabilir

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:53

        Oğuzhan Bey, sorun elektriksel veya şanzıman kartındaki pozisyon şalterinden olabilir.

  20. Can Kılınç
    Can Kılınç / Cevapla 5 Aralık 2019 at 16:07

    Merhabalar,

    2000 model 320 e46 aracımı, soğukken çalıştırdığımda, hareket etmek için gaza bastığımda aracım çok ağır hareket ediyor ve bir kaç saniye sonra şanzıman korumaya alıyor. Stop edip, tekrar çalıştırıp, vitesi önce R’ye alıp 5 metre kadar geri gittikten sonra D’ye alıyorum. Bunu yaptıktan sonra, araç – şanzıman ısınana kadar arıza vermiyor. Ancak bu süreçte yavaşlama veya durma durumunda vites boşa çıkıyor, ne kadar gaz versemde ağır hareket ediyor ve tekrar korumaya alıyor. Makinaya bağlattığımda ise.; Mekanik kilitli tork konventörü arızası, devir gözlemi 3-4 arızası ve devir bayılma gözlemi arızalarını vermekte. Bunun çözümü tam olarak nedir ve maliyeti ne tutmaktadır acaba*

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:55

      Can Bey, mıuhtemelen şanzımanınız içerisinde balatalar yanık ve tork konvertörünün de tamiri gerekiyor. 5 ile 10 bin TL arası bir masraf sözkonusu olabilir.

  21. Remzi
    Remzi / Cevapla 18 Ocak 2020 at 17:55

    İyi günler 320i e46 aracım var ileri viteste hiçbir sorun yok fakat geriye taktığımda ayağımı frenden çekince araç gidiyor gaza yüklendiğim zaman araç hızlanmıyor fakat ilerliyor ama gaza okşayarak bastığım zaman hızlanıyor tribüni değiştirdik hiçbir değişiklik olmadı neden olabilir acaba

  22. Hüseyin
    Hüseyin / Cevapla 23 Ocak 2020 at 13:02

    Selam bende 1992 model 525tds var devir saati eskisinden düşük kalıyor yarı yarıya gaz verince de yolda giderken veya ralantide gazverince ikibin deviri geçince şanzıman arızası veriyor yıldız sebep ne olabilir şanzıman yağı filtresi değişti hâlâ aynı

  23. tolunay
    tolunay / Cevapla 27 Ocak 2020 at 16:01

    merhaba.2006 320d aracım 90 km/h hızdan sonra içeriye uğultu yapıyor.ötme gibi.dişli sesi gibi.bir de “vuuv vuuv” diye uğultu yapıyor kesik kesik.ama gidişinde vites geçişlerinde hiçbir sorun yok.bu ıkı sorun neden kaynaklıdır.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:56

      Tolunay bey, ses problemlerini ancak araçta dinledikten sonra net şekilde cevaplayabiliyoruz. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz sizi servisimize bekleriz.

  24. Hakan
    Hakan / Cevapla 30 Ocak 2020 at 00:55

    Merhaba 1999 model 3.28 ci aracımda türbün arızası var devir düşüp yükseliyor sadece türbün revizyonunun maliyeti nedir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Ocak 2020 at 10:31

      Yaklaşık 1.000 TL’dir.

  25. Lina
    Lina / Cevapla 6 Şubat 2020 at 12:15

    Mrb 316i aracım şanzuman hatası cıkıyo bana yag ve filtresi degistigi zamn düzelir dediler yaptirdim ve aynı hatayı tekrar veriyo buv hatayı neden verir acaba

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:57

      Merhaba, arıza kodunuzu biliyor musunuz?

  26. Mehmet
    Mehmet / Cevapla 17 Şubat 2020 at 23:05

    Merhaba kolay gelsin bende 2000 model 3.18 otomatik şanzıman aracım var vuruntu sadece geri vitese geçerken var ancak araç İle ani yüklenmelerde 2. Vitesten 3. Vitese geçerken araç kendini korumaya alıyor stop edip bekliyorum. Sonra düzeliyor sebebi nedir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:58

      Mehmet Bey, şanzımanınız içerisinde mekanik arıza mevcut.

  27. Erdinç
    Erdinç / Cevapla 22 Şubat 2020 at 23:23

    Hocam slm BMW 3.20i otomatik vites aracım bilgisayarda selenoid arızası veriyor kalkışlarda çok hantal kalıyor ve gaza bastigimda araç sonradan sanki gaz veriliyor gibi sonradan gaz yiyor tribin tam doldurma yapmadığı soylenildi bu durumlarda fiyat aralıkları ne olur mail atarsanız sevinirim e.baz_1988@hotmail.com

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:58

      Erdinç Bey, arıza kodunuzu paylaşırsanız siz çok daha sağlıklı geri dönüş yapabiliriz.

  28. Ali
    Ali / Cevapla 25 Şubat 2020 at 23:49

    Merhaba abicim bende bmw e36 kasa m40 motor 316i otomatik vaar arabam 1 ve 2de sikinti yok 2 den uce gecerken arasira devir saati 5-6 kadar cikiyo gazdan birden ayagimi cekince 3 geciyo 4 te kafasina gore geciyo sorun ne olabilir acaba yardimci olirsaniz mutlu olurim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:59

      Ali Bey, şanzıman içerisinde basınç kaçağı var. Maalesef şanzımanınızın revize olması gerekiyor.

  29. Mehmet ali
    Mehmet ali / Cevapla 22 Nisan 2020 at 16:56

    Meraba. 2003 e46 3.30d otomatik vites aracımda D ile giderken dişli simgesi yanıyor ve araç 5.viteste kalıyor. Ancak stop edip çalıştırdığımda işaret sönüyor 10 dakka sonra tekrar yanıyor. Bilgisayara bağlattığımda 5.vites geçişini kontrol edin yazıyor. Bi kaç kişiye danıştım aynı şey başına gelen olmuş şarj dinamosunu değişince olay çözülmüş. Bana bi çözüm yolu önerirmisiniz ? Sorun beyinde mi yoksa gerçekten dişlidemi sıkıntı var?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 19:00

      Mehmet Ali Bey, bu arıza olduğu zaman beyine bir arıza kodu yazılır. Cihaza bağlatıp bu kodu bizimle paylaşabilirseniz size daha çok yardımcı oluruz. Arızanın birçok sebebi olabilir. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz, servisimizde bu hizmeti ücretsiz sunabiliriz.

  30. Ersan
    Ersan / Cevapla 1 Haziran 2020 at 11:44

    Merhabalar bende 2000 model 320i var otomatik şanzımanı revize ettirdim fakat sonrasında yoğun trafikte tahminimce aşırı ısındığı zamanlarda D yerine Çark dişlisi işareti yanıyor ve aracım yürümüyor. 3 kez bilgisayara bağlattığımda 2 sinde *sıcaklık sezici * şanzıman sezici hatalarını verdi? bir kısım usta şanzıman açılıp yapılacak dedi. bir kısmı beyni değişecek dedi biri de elektrik tesisatı değişmeli dedi. aracımın vites geçişlerinde sorun yok araçta vites boşluğu vurması yok geri kaçırma yok. ben ankaradayım bana bir çözüm yada sorunum nedir ? aracı kapatıp açtıktan sonra hiç bir sorun yok ama dış sıcaklıkla beraber dur kalk çok olduğu zaman aracım bu arızayı veriyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:11

      Ersan Bey, aracınız korumaya alıyor. Buradaki sıcaklık sensör hatası sensörden, az olan şanzıman yağından, şanzımanın içerisindeki basınç kaçaklarından, tork konvertöründen olabilir. Öncelikle şanzıman yağ seviyenizi ve aracınızın soğutma sistemini (radyatör, fan vb) kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.

      • Ersan
        Ersan / Cevapla 17 Haziran 2020 at 16:12

        Tekrar rahatsız ediyorum .
        EGS: Şanzıman Hidroliği sıcaklığı sezicisi
        EGS: Belirtili Şanzıman İzlemesi
        LSZ: Öndeki yükleme Sezicisi, kesilme olarak arıza veriyor

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 19 Haziran 2020 at 02:23

          Ersan Bey, bize arıza kodları ile paylaşım yapabilir misiniz? Mesela EGS 514A gibi… Zira kodların Türkçe çevrimlerinde problem yaşanabiliyor.

          • Ersan
            Ersan / 19 Haziran 2020 at 16:03

            EGS22, Şanzıman hidoliği sıcaklığı sezicisi
            EGS 31 Belirti, şanzıman izlemesi
            LSZ 21 Öndeki yükleme sezicisi

          • AtcoAdmin
            AtcoAdmin / 23 Haziran 2020 at 09:16

            Ersan Bey, EGS arızaları şanzımanınız içerisinde ve tork konvertöründe problem olduğunu işaret ediyor. LSZ hatası K-bus haberleşme hatası olup, elektrikçinin tesisatı ve beyinleri kontrol etmesi gereklidir.

  31. Berk
    Berk / Cevapla 6 Haziran 2020 at 16:46

    İyi gunler 2001 model e46 aracimda son bi haftadir sorun yasamaktayim. Araci cihaza bagladiginda 0740 tork konvektor solenoid arizasi aliyorum. Daha sonra arada sırada arac cark isareti yakiyor ve yaktigi zaman bagladigimda 0733 3.viteste kaldigini gosteriyoe. Stop edip calistirinca cok uzun zaman vermiyor. Aracta vites gecislerinde problem yok. Kaydirma vs gibi durumda goremedim. Solenoid arizasindan dolayi mi sikinti çıkarıyor acaba. Eskişehirden istanbula gelsek bunu test edebiliyor musunuz? Ne kadar bi maliyeti cikar acaba

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2020 at 11:24

      Berk Bey, aracınızda iki ayrı problem mevcut, tork konvertörü ve 3.vites basınç kaçakları. Aracınızı burada birebir test etmemiz gerekiyor. Ancak bundan sonra problemin şanzıman beyninden mi, selenoidten mi yoksa şanzımanın içinden mi olduğunu tespit edebiliriz.

      • Berk
        Berk / Cevapla 8 Haziran 2020 at 14:26

        O zaman en kısa zamanda sizle iletişime geçip gelmeyi düşünüyorum. Bu 0740 arıza lambası yanmadan arada sırada cihazla bakınca alıyorum fakat dedigim gibi obür arıza sürekli olan bişeyde değil. Artık mecbur bi test gerekiyor galiba.

  32. Gökhan
    Gökhan / Cevapla 7 Haziran 2020 at 16:03

    İyi günler 1993 model 3.20i otomatik aracımın devamlı olmasada arada bir hareket halindeyken durunca vites boşa geçmiş gibi gaz yemiyor biraz zorlayınca yüksek viteste gibi zor kalkıyor bi yardımcı olursanız antalyadayım yonlendireceginiz usta varmı burda iyi calismalar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2020 at 11:25

      Gökhan Bey, aracınızın üzerindeki şanzıman hakkında detaylı bir bilgiliye sahip değiliz. Genellikle mekanik basınç kaçakları olduğunda bahsettiğiniz arızalar ortaya çıkar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2020 at 11:25

      Gökhan Bey, aracınızın üzerindeki şanzıman hakkında detaylı bir bilgiliye sahip değiliz. Genellikle mekanik basınç kaçakları olduğunda bahsettiğiniz arızalar ortaya çıkar.

  33. Serkan FAIZ
    Serkan FAIZ / Cevapla 8 Haziran 2020 at 15:27

    Selamlar

    2013 Model 320d xd f30 aracim var. ZF Otomatik 8 iler sanzisan. KM 235000 de. Henüz bir ariza vermedi. arac 4 yildir bende. Tabi eskisi gibi cok yumusak gecisler yok viteste. Yakin zamanda Türkiyeye geliyorum. Benim sorum eger Türkiye de aracim otomatik vites ariza yaparsa revize ücreti nedir?

    tesekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Haziran 2020 at 09:41

      Serkan Bey, komple revizyon 11-12 bin TL civarında tutmaktadır.

  34. Serkan
    Serkan / Cevapla 8 Temmuz 2020 at 23:09

    1994 e 36 3.20 otomatik aracım var aracımı çalıştırıp 10 km kadar gittikten sonra dönüş yapmak için durdum gaza bastığımda araç boştaymış gibi devri yükseliyor ve hareket etmiyor hiç bir viteste işlev görmüyor bi süre bekleyip yeniden çalıltırdığımda normal şekilde hareket ediyo iki kez yaptı genelde tam gaz yapınca oluyor ilk yaptığında vites kısmından hafif duman geldi sebebi nedir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 11:58

      Serkan Bey, şanzımanınız içinde kaçırmalar var. Şanzımanın revizyon vakti gelmiş gözükmektedir.

  35. Mehmet
    Mehmet / Cevapla 9 Temmuz 2020 at 18:49

    Merhaba ustam;
    e90 2007 320d aracım 165000 km de. daha önce yağ değişimi yapılmadı. İlk defa 1 yıl önce şanzıman uyarısı verdi, stop edip çalıştırdım devam ettim. Kontrol ettiklerinde 4-5 vites geçiş uyarısı dediler ve kaçırma var dendi. Geçen 1 yıl içinde 4 ya da 5 defa daha uyarı verdi. en son 1 hafta içinde 2 defa daha uyarı lambası yanınca bir defa daha baktırdım aynı uyarı ve revizyon deniyor. Fakat ben arabamı sıfırdan beri kullanıyorum ve vites geçişleri, titreme vs bir şikayetim yok. Revizyon olmalı mı, yağ değişimi yapılsa uyarı vermesi gider mi? Böyle kullanmaya devam etsem ne olur gibi emin olamadığım konular var. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim..

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 12:56

      Mehmet Bey, yağ değişimi yapıldıktan sonra bu arıza gitmez. Boşu boşuna yağ parası ödemeyin. Problem 6HP serisi şanzımanlarda sıklıkla karşılaşılan ve revizyon ihtiyacı olduğunu gösteren bir problemdir. ARacınızı 3.vitesten sonra sıkıştırın (otobanda dip gaz yaparak 4 ve 5’e geçmesini sağlayın), muhtemelen problemin tekrar ettiğini göreceksiniz. Garantili çözüm için bize uğrayabilirsiniz.

  36. Muhammed
    Muhammed / Cevapla 27 Temmuz 2020 at 11:01

    Merhaba Ustam, 2006 320D Aracımda 1. ve 2. vitesde iken gaza yüklendiğimde araç vites yükseltmiyor devir sonda kalıyor. Manuele alıp yaptığım zaman ise kırmızı sanzıman lambası yanıyor ve arac gaz yemiyor, stop edip calıstırınca düzeliyor. Sorun neyden kaynaklı acaba

    • Muhammed
      Muhammed / Cevapla 15 Eylül 2020 at 10:10

      Şanzıman beyni değişti sorun giderildi. Maliyeti : 4.000TL tuttu.

  37. erdi
    erdi / Cevapla 27 Temmuz 2020 at 11:14

    Merhaba;
    2013 F30 320İ ED aracım var. 90.000 km’de.
    Dip gaz ya da hızlı ivmelenmek için gaza yüklendiğimde vites geçişlerinde sarsıntı yapıyor. Özellikle yüksek hızda ve gaza yüklenince. Kalkışta,düşük hızlarda ve yumuşak kullanımda herhangi bir sorun yok.Öneriniz nedir?Yaklaşık maliyet bilgisi alabilir miyim? Teşekkürler.

  38. Murat
    Murat / Cevapla 31 Temmuz 2020 at 00:07

    Merhaba
    2001 model E46 3.25i aracım var
    ZF 5HP19 şanzıman mevcut
    Aracimin şanzımani motor yük altındayken vites kuculturken vuruntu yapıyordu
    Şanzıman yağ ve filtresini değiştirdim
    Vites geçişleri çok yumuşak oldu
    Ancak vuruntu azaldı ama geçmedi
    Araçla anı gazlama yapmaya korkuyorum vites dusurup vuruntu yapacak diye
    Ayrıca çoğu zaman geri vitese takınca tam geçmiyor ayağımı gazdan çekiyorum hareket ediyor ama gaz verince tak diye ses verip geçiyor nazende biraz ga verince geri geri giderken patirdama yapıyor
    Bunu her zaman yaomasada genelde yapıyor
    Makinadan bakınca gear semptom yazıyor siliyorum geçiyor

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.