Peugeot 508 Otomatik Şanzıman Tamiri

Peugeot 508 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 508 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 508 otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 508 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Peugeot 508 Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Peugeot 508 araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Peugeot 508 >> 4 İleri Vites AL4/DPO Otomatik Şanzıman Revizyonu
  • Peugeot 508 1.6 THP Otomatik Şanzıman Revizyonu – EAT6 6 İleri Vites TF-80(AF40) 
  • Peugeot 508 1.6 Vti Otomatik Şanzıman Revizyonu – EAT6 6 İleri Vites TF-80(AF40)
  • Peugeot 508 2.0 Hdi Otomatik Şanzıman Revizyonu – EAT6 6 İleri Vites TF-80(AF40)
  • Peugeot 508 >> 6 İleri Vites EAT6 (TF-70) Otomatik Şanzıman Revizyonu

Peugeot 508 DPO Otomatik Vites Sorunları:

5008 araçlarda kullanılan AL4 DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme,  vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.

Peugeot 508 DP0 AL4 selenoid valf problemi:

Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – 1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
  • Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
  • Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
  • Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 508 aracınızın otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Peugeot 508 EAT6 Şanzıman Sorunları

2011-2015 yılları arasında üretilmiş olan 1.6 Vti, 1.6 THP ve 2.0 Hdi araçlarda Aisin üretimli AF40 şanzıman, Peugeot adıyla EAT6 şanzıman, kullanılmaktadır. Bu şanzıman arızalandığında nadiren şanzıman arıza lambası yakmaktadır. Buna karşın kullanım ömrü sonlarına doğru özellikle ilk kalkışlarda ve geri viteste vuruntu sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Bu problemi özellikle araç ısınınca dur kalklarda, örnek vermek gerekirse trafikte lambada durduktan sonra kalkarken yaşayabilirsiniz. Aracınız önce bir iki saniye bekleterek vitese geçecek ve ardından bir vuruntu ile hareket edecektir. Bazı durumlarda müşterilerimiz şiddetli vuruntularda “arkadan bir araç çarpmışçasına” ifadesini bile kullanabilmektedir.

Sıklıkla karşılaşılan bir başka Peugeot 508 otomatik şanzıman sorunu otomatik şanzımanda vuruntu olarak tanımlanabilir. Kilometre arttıkça, vites geçişlerinde zorluk kendisini sarsıntılar ile belli eder. Özellikle 4’ten 3’e, 3’ten 2’ye geçişlerde vuruntu yaşıyorsanız ve/veya benzer şekilde aynı vites geçişlerinde vites yükseltirken kaçırma/boşa düşme görüyorsanız şanzıman beyini revizyon edilmelidir. İstanbul genel merkezimizde ayrıca Atco otomatik şanzıman olarak geliştirdiğimiz makinamız ile “şanzımanınız sökülmeden” basınç testi yaparak şanzıman iç kısmındaki problemleri gözlemleyebilmekteyiz. Zira Aisin üretimi otomatik şanzımanlarda , selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.

508 AT6 Aisin şanzımanın bir başka bilinen problemi tork konvertör sorunlarıdır. Genellikle bu arıza yaşanmaya başladığında P0741 tork konvertör köprüleme hatası arızası ile karşılaşılır. En belirgin şekli rampada aracın vites değiştirmemesi ve yokuşta çekişte zorlanmasıdır. Bu durumlarda, eğer arıza bir süredir yaşanıyorsa, tek başına türbün revizyonu önermemekte, şanzıman beyninin kontrolünü de tavsiye etmekteyiz.

Peugeot 508 Robotlu Şanzıman Tamiri

ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda Peugeot 508 araçlarda bulunan robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız. Robotlu şanzımanlara sahip 208 araç modelleri şunlardır:

  • 2011-2015 model 1.6 e-Hdi Peugeot 508 araçlar

Peugeot 508 Otomatik Vites Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Peugeot 508 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Peugeot 508 araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 508 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Peugeot 508 otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Peugeot 508 Şanzıman Yağı Değişimi

Peugeot 508 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 508 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Peugeot 508 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 508 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Peugeot 508 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Peugeot 508 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

20 thoughts on “Peugeot 508 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Lütfi
    Lütfi / Cevapla 20 Haziran 2019 at 09:18

    Merhabalar,
    Aracımı size getirmeyi düşünüyorum, ama öncesinde bir miktar vaktinizi alarak değerli fikirlerinizi almak isterim:

    2011 model Peugeot 508 kullanıyorum. 2.0lt Tam otomatik Şanzuman var. Tahminimce Aisin AWTF-80 SC. Şuandaki kilometresi 178.000km

    Yaşamış olduğum problemler:
    1-Motor soğukken, arabayı ilk çalıştırdığımızda, hemen hareket edersek, 2 den 3 e geçişte, devir hafif yükselip 3 e sert kavrama yapması.
    2-Nadir de olsa bazen Şanzumanın arıza mesajı çıkması ve şanzumanın kendini 3.vitese kitlemesi. (Kontağı kapatıp belli bir süre beklendiğinde bu arıza geçiyor.)
    3-Çok Sıcak havalarda, veya motor harareti yüksek iken, Araç kendi haline yavaşlarken 5 ten 4 e düşüşte vuruntulu(sert) geçiş yaparak aracı sarsması. Diğer vites geçişlerinde (aşağı yada yukarı) bir problem yok.
    4-Çok Sıcak havalarda, veya motor harareti yüksek iken, Araç kendi haline yavaşlarken 4ten 3 e düşüşte vuruntulu(sert) geçiş yaparak aracı sarsması. Diğer vites geçişlerinde (aşağı yada yukarı) bir problem yok.
    5-Çok Sıcak havalarda, veya motor harareti yüksek iken, Araç kendi haline yavaşlarken 4ten 3 e düşüşte vuruntulu(sert) geçiş yaparak aracı sarsması. Diğer vites geçişlerinde (aşağı yada yukarı) bir problem yok.
    6-Çok sıcak havalarda veya motor harareti yüksek iken, kırmız ışıkta beklediğimi farzedin, N den D ye alınca araç 1’e geçmiş gibi ekrandan görüyorum ancak fiziki olarak birkaç saniye sonra sert bir şekilde 1’e geçiyor.

    Bunlara istinaden Yaklaşık 140.000 km civarında, yetkili servis Vites Kolu ve telinde problem olduğunu, Peugeot’un bunla ilgili bir duyurusu olduğunu söyledi. Değişimi yapıldı. Değişim yapıldıktan sonra 4 -5 ay bu arızaları vermedi. Ama sonra yine aynı arızaları yaşamaya başladım.
    Bunun üzerinde yaptığım araştırmalar sonucunda araç 160.000 lerdeyken yağı değiştirmeye karar verdim. (Aslında çok önceden araç 90.000km deyken değiştirmek istedim ama yetkili servis, kesinlikle değişmesine gerek yok dedi.)
    Yetkili serviste Şanzuman yağı değişti. Şanzuman yağı değişimi sonra hiçbir zaman şanzuman hatası vermedi. 3-4-5-6 nolu problemlerim oldukça azaldı. Hatta hiç olmadı diyebilirim.
    Ancak şimdi bugünlerde, araca peryodik bakım yapıldı. Sonrasında 3-4-5-6 nolu problemleri tekrar yaşamaya başladım. Ayrıca Aracın şanzumanı çok seri tepki veriyor. Tahmin ediyorum ki, aracın yazılımını güncellediler, iyi tepki veriyor şanzuman ama benim şanzumanımda problem var ki bu yeni yazılımın dinamiğini kaldıramıyor diye düşünmeye başladım.

    Size aracımı getirmeyi düşünüyorum.
    -Arıza tespit ücretsiz mi?
    -Gördüğüm kadarıyla Nissan ve Fiat araçlara hizmet veriyorsunuz. Peugeot/Volvo araçlarda Aisin AWTF-80 SC şanzuman üzerine deneyiminiz var mı?
    -Almanya Peugeot dan bir tanıdığım, şanzuman yıkama(Yağ ile temizleme) yaptırmamı tavsiye etti. Bunun ücreti nedir?
    -Selenoid değişimi olacak olursa ücreti nedir?
    -Valf gövdesi(beyin) değişimi olacak olursa ücreti nedir?

    Değerli görüş ve tavsiyelerinizi bekler, iyi çalışmalar dilerim.

    Saygılarımla

    • Ertugrul
      Ertugrul / Cevapla 7 Ağustos 2019 at 20:19

      Peugeot 508 im var. Araç sogukken otomatik vites çalışmıyor. Kontağı çevirdikten 3 sn sonra devriye giriyor. Araç sicakken hemen devreye giriyor ve araç çalışıyor. Baskı balata yağ yeni beyin sorgulamasında arıza görünmüyor. Sizce sorun ne olabilir

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 11:31

        Ertuğrul Bey, aracınız yarı otomatik midir? Ona göre sizi ilgili arkadaşa yönlendireceğiz.

  2. AtcoAdmin
    AtcoAdmin / Cevapla 5 Temmuz 2019 at 21:01

    Lütfi Bey,
    1. Arıza tespitimiz ücretsiz
    2. Peugeot/Volvo/Citroen/Alfa/Opel grubunda şanzımanınız kullanılmaktadır ve sıklıkla revizyon yapmaktayız.
    3. Şanzımanınız filtresi şanzımanın içinde olduğu için iç temizletme yapmak için filtre değiştirmeli, bunun için şanzıman sökülmelidir.
    4. Şanzımanınız birinci nesil TF80 ise selenoidleriniz tamir edilebilir, bunlarda değişim yerine onarımına gidebilirsiniz. Fakat 6 nolu şikayetiniz kalkış tası (şanzıman içi mekanik arıza) ile alakalı, hızlı tepki vermesi tork konvertörü balatası ile alakalı, 1-3-4 nolu arızalar valf gövdesi ile alakalıdır.
    5. Valf gövdesi değişimi sıfır gövde 5.000 TL, üzerine yağ ve işçilik toplamda 6.000 TL civarındadır. Yukarıda belirtilen mekanik problemlerinizi çözmeyebilir.
    6. 4 ve 5 nolu problemleriniz aynı gözükmektedir.
    7. 2 nolu arızanız şanzımanın vites dişli oranı kaçırmasından (şanzımanın mekanik kısmından) kaynaklanabilmektedir.
    8. Yıllık izinlerden dolayı ancak dönüş yapabiliyoruz, lütfen kusurumuza bakmayınız.

  3. Yusuf
    Yusuf / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 12:55

    Merhaba 508 access auto 6r araç sahibiyim geçen gün giderken birden vites i a- konumuna aldı gazı kesti ve otomatik şanzıman arızası yazdı çok korktum bi müddet bekledikten sonra normale döndü o olaydan sonra 2 gün normal sıkıntısız dı bugün yine aynı sorunu verdi ve şimdide bilgi ekranında motor arızası yazıyo sorun ne olabilir acaba

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 13:11

      Yusuf Bey, robotize şanzımanınız ile ilgili sıkıntı var. Bu arızayı yaptığı zaman araç beyni içinde bir arıza kodu saklar. Arıza tespit cihazı ile araca bağlanıp bu koda bakılarak yapılması gerekenlerin belirlenmesi gerekiyor.

  4. hasan özbay
    hasan özbay / Cevapla 22 Ağustos 2019 at 23:19

    508 2011 tam otomtik 165000 km de aracım azen kalkış yaparken d ye aldığımda vuruntu yapıyor bi sefer uzun yolda vites kutusu arızası verdi 3 te kaldı biraz bekledim bidaha yapmadı bilgi verirseniz sevinirim

    • Erkan çelik
      Erkan çelik / Cevapla 29 Ekim 2019 at 22:17

      Bu süreçle ilgili bende aynı şeyi yaşadım yakın zamanda.
      Çözüm üretebildini mi? Bende de 3 de takılı kalıp vites kutusu arızası verdi kontağı açıp kapattım geçti

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2020 at 17:27

        Erkan Bey, 3.viteste kalması şanzımanın korumaya alması demektir. Kök neden ancak aracınız arıza tespit cihazına bağlandıktan sonra belli olacaktır.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2020 at 17:25

      Hasan Bey, AT6 şanzımanlar ısınınca D ve R’ye alınca vuruntu yapabilmektedir. Bu şanzımanın içerisindeki mekanik bir arızadır.

  5. Yakup CUCİ
    Yakup CUCİ / Cevapla 8 Aralık 2019 at 19:45

    Merhaba, 2013 model 508 Allure yarı otomatik aracım var. Ara sıra arabayı çalıştırdığımda hemen bir uyarı veriyor. Vites kutusu arızası. Motoru tamir ettiriniz diye… Ancak araba çalışıyor ve vitese geçmiyor. 2-3 dakika bekleyip yeniden çalıştırıyorum, hiç bir sorun çıkarmadan yola gidiyorum.
    Sorun ne olabilir fiyatı ile birlikte bilgi verirseniz memnun olurum. Yetkili servis net bir şey diyemedi. Sırasıyla şanzımanla ilgili her şeyi sırasıyla değiştirecek sanırım.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2020 at 17:29

      Yakup Bey, maalesef Atco olarak yarı otomatik şanzımanlara hizmet sunamamaktayız.

  6. Alper
    Alper / Cevapla 2 Ocak 2020 at 09:58

    Merhaba,2012 model Peugeot 508 Auto 6R şanzımanlı bir aracım var. Şanzımanımda meydana gelen arıza şu şekilde başladı. Sabahları arabaya binerken Vites”A”da duruyor. Daha çalıştırmadan N ye alıyorum. Vites kutusundan N’ye geçtiğini görüyorum. Sonra frene basıp çalıştımaya kalkığımda kokpit ekranında “vites N ye almak” uyarısı veriyor. (vites kutusunda vites hala “N” de olmasına rağmen). Vitesi ileri geri hareket ettirdikten sonra tekrar “N” ye alıyorum kokpit ekranından da “N” ye geçtiğini görüyorum. Tekrar çalıştırdığımda araba çalışıyor.
    Bu soruna istinaden arabayı “N” de bırakmaya başladım. İlk zamanlar normal çalışmasına rağmen sonra da “vites kutusu hatası” vermeye başladı. Araç motorunu durdurup belli bir süre bekledikten sonra da düzeldi.
    Bu sabah da araç yine vitesi bir kaç kez ileri geri yaptıktan sonra çalıştı fakat araç bu sefer araç Manuel de kaldı ve otomatiğe geçemedi. Araba çalışır halde durdum gaza bastım bu sefer araba hareket etmedi. Motoru kapatıp bekledikten sonra düzeldi. Zonguldakta yaşıyorum. Aracı size getirmek istiyorum. Sorun ne olabilir.? Teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2020 at 17:29

      Alper Bey, maalesef Atco olarak yarı otomatik şanzımanlara hizmet sunamamaktayız.

  7. RIZA EREN DAĞ
    RIZA EREN DAĞ / Cevapla 1 Şubat 2020 at 18:59

    508 160000 km de yarı otamatik aracımın arızası
    Arabayı calıstırırken N de olmasına ragmen vştesi N ye alın diyor ileri yada geri yapıp tekrar N ye alınca calısıyordu
    Bugun ilkkez vites kutusu arızası yazdı akü kutup baslarını söküp taktıgımda düzeldi sizce sorn ne olabilir ve tahmini fiyat ne cıkabilir en son olarak aracı nekadar sürede tamir edilebilir aktif olarak kullandıgım için önrmli

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2020 at 17:29

      Rıza Bey, maalesef Atco olarak yarı otomatik şanzımanlara hizmet sunamamaktayız.

  8. Arif özdemir
    Arif özdemir / Cevapla 10 Haziran 2020 at 12:24

    İyi günler 508 2.0 2011 araç sahibiyim aracımı sıfır aldım aracı çalıştırıp vites i p den de konuma veya r konumuma geçiş yaparken tak diye bir vuruntu oluyor şu aralar sıklaştı bazen yapmıyor sıkıntım nedir yardımcı olur musunuz ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Haziran 2020 at 07:04

      Arif Bey, yukarıda detayları açıkladığımız üzere kullanım ömrü sonlarına doğru özellikle ilk kalkışlarda ve geri viteste vuruntu sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Mekanik bir problemdir. Bazı şanzımancı arkadaşlar yağ değiştirip adaptasyon yaparak çok kısa bir süreliğine vuruntuyu giderdiklerini iddia etmektedirler fakat bizim tecrübemiz şanzıman revizyon zamanının geldiği yönündedir.

      • emrah suna
        emrah suna / Cevapla 30 Haziran 2020 at 13:20

        Aynı sorun bende de mevcut maliyeti ne olur ustam

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 10:05

          Emrah Bey, genellikle bu arızalarda bir komple revizyon işlemi uyguluyoruz, zira problem şanzımanın içerisinden geliyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.