Mercedes C180 Otomatik Şanzıman Tamiri

Mercedes C180 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız, doğru yerdesiniz. Mercedes C180 (W202, W203, W204) otomobillerinizin otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Mercedes-Benz marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.

Mercedes C180 Hangi Şanzımanları Kullanıyor?

C180 araçlarda kullanılan ve firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Mercedes-Benz C180 otomatik şanzıman tipleri şunlardır:

  • Mercedes C180 W202 722.6  – Mercedes 5 ileri Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Mercedes C180 W203 – 5G-Tronic Şanzıman Tamiri
  • W203Mercedes C180  – 7G-tronic 722.9 7 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Mercedes W204 C180 – 7G-tronic Otomatik Şanzıman Tamiri

722.6 5G-Tronic Otomatik Şanzıman Arızaları

Mercedes imali 722.6 serisi şanzımanlarda en belirgin sıkıntı,  otomatik şanzıman vites geçiş sorunudur. Özellikle R ve D’ye alınca ve 1-2 vites geçişleri esnasında, şanzımanda müşterileri en fazla rahatsız eden arızaların başında gelmektedir.

5G-Tronic şanzımanların tork konvertörleri oldukça hassas olup, özellikle 80-90 km hızlarda kasada titreme yapmaktadır. Tork konvertör arızasının bir diğer belirtisi sabit hızda giderken devir saatinde gezintidir.  

Ayrıca yüksek kilometrelerde otomatik şanzıman basınç kayıpları, gaza yüklenince aracın boşa düşmesine (devir saatinin yükselmesine) ve otomatik vites vuruntusuna sebep olmakta, bazı durumlarda soğukken her vites geçişinde 1500-2000 devir arası devir saatinin sürekli oynamasına neden olabilmektedir.

Şanzıman kartı bozulması bir başka 722.6 W202 W203 W204 şanzıman sorunudur. Bozulmuş olan kart üzerinde elektronik akımlar birbirine karışır ve doğru vites geçişi sağlanamaz. Kullanıcılar bu şikayeti istenilen vites yerine bir başka vitese geçme, vites karıştırma olarak tarif etmektedirler.

Mercedes 722.9 ve 722.6 Şanzıman Resetleme

Mercedes araçlarda kontrol ünitesi kullanıcının tarzını en son 40 vites geçişini inceleyerek ve vites geçiş sürelerini bu kullanım tarzına uygun hale getirerek adaptif bir şekilde öğrenmektedir. Örnek vermek gerekirse, siz sürekli yarış halinde gaza basarak kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 3.000 devire göre ayarlanırken, eğer nazikçe kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 1.800 devire göre ayarlanacaktır. 

Yaygın ve yanlış olan bir kanı şanzıman resetleme işleminden sonra şanzıman kulanımının ilk günkü haline döneceğidir. Binlerce kilometre kullanılmış, içinde mekanik aşınmalar başlamış, selenoidleri yıpranmış bir şanzımandan bu sonucu beklemek biraz yanlıştır. Tecrübemiz göstermektedir ki sadece yeni revize edilmiş C180 araçlar bu adaptasyon ile ilk günkü haline gelmektedir. Eğer şanzımanınızda mekanik sorunlar ve aşınmalar var ise, bu işlem pek bir işe yaramayacaktır. Bazı durumlarda, hafızadaki program aracın problemli parçalarını gözönüne alarak çalıştığından, resetleme sonrası araçtaki vuruntuların değiştiği ve fazlalaştığı da görülmüştür.

Kısaca eğer Mercedes aracınız yüksek kilometrelerde ise, şanzıman resetleme ve adaptasyonu yaşadığınız C180 vites geçişleri sorunları, vitese geçişte sarsıntı, gaz yemiyor ve otomatik şanzıman vites atmıyor problemlerini büyük ihtimal ortadan kaldırmayacaktır.

C180 Şanzıman Adaptasyonu

5G-Tronic ve 7G-tronic şanzımanlarda adaptasyon iki farklı şekilde yapılabilmektedir. Bunların ilki diagnostik cihazı ile bağlanarak adaptif verilerin silinmesi ve aracın 15 dakika kullanılmasıdır. Bu işlemde beyin öğrenilmiş verinin tamamını silecek ve aracınız ilk günkü verileri kullanır haline dönecektir.

Sizin kendi başınıza yapabileceğiniz resetleme ve adaptasyon öğretisi ise şu 7 adımdan oluşmaktadır:

  1. Kontağı 2 pozisyonuna getirin – Ekran ışıkları yanacak, motor çalışmayacaktır.
  2. Gaz pedalına sonuna kadar basın
  3. En az 10 saniye ayağınızı dip gazda tutun
  4. Kontağı kapatın
  5. Ayağınızı gaz pedalından çekin
  6. İki dakika bekleyin
  7. Aracı en az 15 dakika kullanın.

Bu kullanım esnasında aracınızı önünüzdeki dönem nasıl kullanmak istiyorsanız, o şekilde kullanmanız faydalı olacaktır. Bu işlem esnasında şanzımanınız resetlendiği için bu 15 dakikalık kullanımızda motor beyni (ECU) ve şanzıman beyni (TCM) kullanım tarzınızı öğrenerek adaptasyon işlemine tamamlayacaktır.

W204 C180 Şanzıman Sorunları

7G Tronic şanzımanların en bilinen arızaları şanzıman elektronik kartının üzerindeki hız sensörlerinin bozulmasıdır. Bozulan hız sensörlerinden araç bilgisayarınız doğru verileri alamazsa aracınızda şanzıman vuruntu sorunu başlaması ve vites geçişleri hissedilmeye başlaması normaldir. Bilgisayar ile bağlandığınızda  şu arıza kodlarının bir veya birkaç tanesini görebilirsiniz:

  • P0717 – Signal from Y3/8n1 turbine sensor
  • P0718 – Faulty unit Y3/8n1
  • P2767 – Signal from Y3/8n2 turbine sensor
  • P2768 – Faulty unit Y3/8n2

7G Tronic şanzımanların bilinen bir başka problemi devir saatinde gezinmedir. Bir başka türbün problemi durmaya yakın titremedir. Tork konvertör tamiri ile bu problem ortadan kaldırılabilmektedir. 

Mercedes-Benz literatüründe 7 G-Tronic şanzımanlarda valfgövdesi ve selenoidler tek bir parça olarak tanımlanmıştır ve tek başlarına değiştirilmesi önerilmez. C180 aracınızda tek bir selenoidin bozulmaya başlaması ile aracınız vites geçişlerinde sarsıntılar yapmaya başlayabilir. 

C180 Selenoid Valf ve Şanzıman Beyni Testi 

Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır. 

Garantili C180 Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Mercedes otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Güncel Mercedes C180 şanzıman fiyatlarımızı 02163659500 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Mercedes C180 Şanzıman Yağı Değişimi

Servisimizde Mercedes C180 şanzıman yağı değişimi tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Mercedes C180 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Mercedes C180 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Mercedes C180 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Mercedes C180 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Mercedes C180 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

21 thoughts on “Mercedes C180 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Kadir ince
    Kadir ince / Cevapla 19 Haziran 2019 at 12:59

    Merhaba. 2007 c180 sport edition arcımın şanzıman beynini değiştirdim. Sorun azaldı ama devam ediyor. Araç özellikle soğukken hızlanırken gazı al ver yapıyor buda irkilmeye neden oluyor. Bu beyini tamir edebilirmiyiz yada sizde uygun fiyata şanzıman beyni varmı

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 09:56

      Kadir Bey, beyindeki basınç ayar valfi problemli olabileceği gibi arıza hava emiş sistemi ile alakalı da olabilir. Elimizde aracınıza ait beyin mevcut. Beyin tamirini de gerçekleştirebiliyoruz. Dilerseniz buyurun bir çayımızı için, detaylı olarak sizi bilgilendirelim.

  2. Hh
    Hh / Cevapla 4 Kasım 2019 at 19:26

    Slm ustam 2005 Mercedes C180 komporosor w203 kasa aracım aracı ilk çalıştırdığı MFA araç sarsıntılı vites geçişi oluyor araç d attığında hareket ediyor ve vites değiştirme yapmıyor ayrıca d harfinin olduğu bölüm kaybolutor araç gidiyor ama d harfi gözükmüyor ayrıca araç çalışırken geri vitese geç motor parka alıp aracı tekrar calistirdigim da birdefa geri vitese geçiyor tekrar d ye alıp tekrar geri vitese geçmiyor araç bazende p hatfinde gözüküyor aslında vites d de araç hareket ediyor ama vites göstergesi p de aracın arızası neden acaba sanjuman yağı eksikse tamamlamak arza gider mi

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 25 Mayıs 2020 at 08:04

      Merhaba, aracınızın şanzıman kartı bozulmuş gibi duruyor. Büyük ihtimalle kartı değiştirdiğinizde sorununuz ortadan kalkacaktır.

  3. İbrahim çek
    İbrahim çek / Cevapla 9 Kasım 2019 at 22:19

    Merhabalar
    2010 model otomatik c180 kompressor aracımın türbün ve arka burçlarında sorun var tamir ücreti ortalama nekadar olur bilgi rica ediyorum

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 19:16

      İbrahim Bey, bu şanzımanlarda burç arızası pek yaşanmaz. Bu tespitleri nerede koydurdunuz?

  4. Mürsel
    Mürsel / Cevapla 13 Mayıs 2020 at 19:00

    Aracım 2013 C 180 204 model şanzıman soğutucu patlamış ve şanzıman su dolmuş şanzımanı açmadan yağ ve filitreyi değiştirsek düzelirmi?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 16 Mayıs 2020 at 16:43

      Mürsel bey, maalesef su balatalarınıza zarar vermiştir. Büyük ihtiaml ile düzelmez.

  5. Bircan
    Bircan / Cevapla 23 Mayıs 2020 at 21:56

    Merhabalar ben size hollandadan yaziyorum
    Benim 2011 model c200 w204 benzinli mercedes aracimin 7 otomatik sanzimanin da 4 den 5 e gecerken vuruntu oluyor digerlerinde yok gibi ama bu vuruntu arac sogukken hic hissedilmiyor ne zamanki arac 85 dereceye geliyor vuruntu basliyor ve gittikce artiyor aracimin bu yuzden 2 ay once komple sanziman icini temizletip filitre ve yag degisimi yaptirdim ama gene ayni problem devam ediyor sizce sorun nerde ve bu aracla izin yolu yapilirmi?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 25 Mayıs 2020 at 08:07

      Merhaba, anladığımız kadarı ile aracınızda mekanik veya şanzıman beyninden kaynaklanan bir problem var. Problem çok büyük olsaydı, 2 ay önce yağı değiştirirken yanık yağdan şanzımanı indirmeniz gerekecekti. Bu problemler camdaki çatlak gibidir. Siz kullandıkça ilerler. Tahmin ediyoruz, aracınız sizi Türkiye’ye kadar getirir. Geldiğinizde biz burada teşhis ve onarım konusunda yardımcı olabiliriz.

  6. Faruk
    Faruk / Cevapla 28 Haziran 2020 at 10:18

    Ustan merhaba;
    Aracım 2012 c180 kompressor otomtk
    Aracımdaki sorun şu; arac 1 den 2 ye gecişlerde vuruntu yapıyor. Sonrakı viteslerdede bazen zor atıyor bazende sıfır sorun yaşıyorum.. kırmızı ışıklarda duracağım zaman 2 den 1 e atarken , sanki arac gaza yuklenır gıbı devır saatını yukseltıp vitesi titreyerek düşüruyor.. daha önce aracı makıneye bağlattığımda’’ tork konvertor turbin inde aşırı güç çekişi var’ arızasıyla karsılastım. Ustam senın yorumun nedir, maliytli bi işmidir, ortalama nekadara çözebilirz bu durumu.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 09:17

      Faruk Bey, tork konvertör problemi gibi gözüküyor. Ortalama 3.500-4.000 TL maliyeti olacaktır.

    • Çağlar
      Çağlar / Cevapla 16 Eylül 2020 at 08:47

      Faruk bey, merhaba.
      Aynı problem benim aracımda da var, zaman zaman koku da yapıyor. Siz sorunu nasıl çözdünüz, kaç lira masraf yaptınız? Bana destek olabilirseniz çok sevinirim.

  7. ahmet cet
    ahmet cet / Cevapla 7 Temmuz 2020 at 17:02

    Ustam merhaba,
    w204 2010 model otomatik 1600 cc lpg’li aracım çok düşük hızda ilerlerken gaz vermediğim halde 2. vitese atıyor. hata kodu falan yok ama bunun için endişelenmeli miyim? cevabınız için şimdiden teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 09:22

      Ahmet Bey, araca LPG takılmış. Bu esnada yapılan yazılım yüklemesi nedeni ile bahsettiğiniz düşük devirde vites geçişi meydana gelebilir.

  8. hayrettin eynehan
    hayrettin eynehan / Cevapla 10 Temmuz 2020 at 11:11

    merhaba 2016 model w205 kasa 87 bin km de ki aracım 3. vitesten 2. vitese düşerken vuruntu yapmakta aynı olay manuel kullanımda yapmamakta.sebebi ne olabilir.teşekkur ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 13:04

      Hayrettin Bey, manuelde yapmayın otomatikte yapan arıza direk olarak şanzıman beyni ile alakalıdır.

    • Zafer
      Zafer / Cevapla 17 Ağustos 2020 at 20:16

      Merhaba w204 K. Yokuşları çıkmıyor vites geçişleri düzensiz çoğu zaman yüksek devirlerde vites geçişi yapıyor yakıt 15 lt çıktı. Nedir bunun derdi

  9. hüseyin
    hüseyin / Cevapla 25 Temmuz 2020 at 15:07

    2010 mercedes c 180 ustam devir daima yag karıştırıyor nasıl bilgi alabilirim

  10. gökhan
    gökhan / Cevapla 29 Ağustos 2020 at 12:10

    merhaba,
    sıfırdan itibaren bende olan 2015 model w204 c180 1.6 CGI coupe aracım var 92000 km de.
    şanzuman yağı yaştan ötürü değişmesi gerek dediler değiştirdik.
    ama o günden sonra vites P N D konumlarından R ye atınca aracım
    R ye atarken hafif vuruntu yapıyor
    cam açıkken gerilen bir mekanizma yada tel sesi geliyor
    aracım dışarıdan biri sanki itelemeye çalışmış gibi sendeliyor
    bir iki kere devir saatinin yükselip alçaldığını yakaladım
    bunlar park halinde iken yapıyor normal kullanmada ise tepkime hızı gecikmeleri başladı
    ve ben bu güne kadar aracımı önce boşa alıp sonra ayak frenine basıp P ye alıp park eden biriyim
    bi yağ değişiminde ne değişir ne bozulur ne kırılır biri bana izah edebilirmi ????

  11. Enes Tayfur
    Enes Tayfur / Cevapla 30 Ağustos 2020 at 22:21

    2011 model, C180 1.8 CGI 7G-Tronic kullanıyorum. Şu an 205000km – vites 3 ten 4’e geçerken gaz verip yükseltiyor. Genel olarak bu sorun neden olur. Kimseye baktırmadım çünkü şehrimizde bu tarz araçtan anlayan usta maalesef yok.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.