Volkswagen Jetta Otomatik Şanzıman Tamiri

Volkswagen Jetta otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Volkswagen Jetta araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Volkswagen Jetta otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Volkswagen Jetta otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Volkswagen Jetta Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. 

Volkswagen Jetta araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • VW Jetta >> 01M Otomatik Şanzıman Tamiri
  • VW Jetta >> 09G (Aisin TF-60SN) Otomatik Şanzıman Tamiri
  • VW Jetta >> DSG Otomatik Şanzıman Tamiri (6 ileri vites 02E)
  • VW Jetta >> DSG Otomatik Şanzıman Tamiri (7 ileri vites 0AM)

VW Jetta Otomatik Şanzıman Arızaları

2011 yılına kadar Volkswagen Jetta araçlarında tam otomatik şanzıman olarak 09G, yada üreticisi Aisin’deki adı ile TF-60 şanzımanı tercih etmiştir. DSG’den farklı olduğu anlaşılması amacıyla, bu araçlar piyasaya Tiptronic olarak lanse edilmiştir.

Aisin TF60 şanzıman, yumuşak vites geçişlerine sahiptir. Bununla birlikte zaman içerisinde, diğer Aisin şanzımanlar gibi, özellikle valf gövdesi kısmından (hidrolik ünite) arıza vermeye başlarlar.

Jetta Otomatik Şanzıman Vuruntu Sorunu

VW Jetta 09G şanzımanların en çok karşılaşılan sorunları, özellikle ısınınca vites geçişlerinde vuruntu – sanki arkadan başka bir araç çarpmış gibi (özellikle 3-4 geçişi), park (P) konumundan drive (D) konumuna alınca sarsıntı, devir yükselmesine rağmen aracın hızlanmaması ve şanzımanın vites değiştirememesi ve şanzımanın kendiliğinden vitesi yükseltme ve düşürme gibi problemlerdir. 

Bu problemlerin büyük çoğunluğu şanzıman beyni ve selenoidlerden kaynaklanır. Eğer probleme zamanında müdahale edilmez ise, şanzımanın mekanik kısmında da hasarlar başlar. 

Piyasada genel kanı, selenoid burçları değişimi ile şanzımandaki birçok problemin giderileceğidir. Oysa ki, eğer valf gövdenizde aşınma varsa, selenoid tamiri boşuna para harcamak olacaktır. Doğru yöntem, hem valf gövdesinin, hem de selenoidlerin birlikte revizyon yapılması olacaktır.

Aisin TF60 şanzıman beyni ve selenoid tamiri hakkında detaylı bilgilere sanzimanbeyni.com sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

VW Jetta DSG Arızaları ve Tamiri

Aşağıda Volkswagen Jetta araçlarda karşılaşılan 7 ileri DSG şanzıman sorunlarını sizler için özetlemeye çalıştık.

1. Jetta P189C P17BF Mekatronik Arızası:

Vites geçişlerinde sarsıntı, ve ses ile başlayan, aracınızı bu şekilde kullanmaya devam ederseniz, aracın hareket etmemesine kadar devam edecek olan bir arıza türüdür. Mekatronik pompa arızası olarak ta bilinir. Genellikle şu arıza kodlarının oluşmasına neden olur.

  • P189C Yetersiz basınç oluşumu nedeni ile fonksiyon kısıtlaması
  • P17BF Pompa koruması maksimum sınıra ulaştı
  • P0562 Sistem voltaj düşük
  • P1604 Kontrol ünite arızası

Mekatronik pompa arızasını mekatronik kart arızasından ayırt etmek, tamir maliyetini önemli ölçüde düşürecektir. Bu konuda garantili mekatronik tamiri için uzman ekibimiz hizmetinize hazırdır.

2. Jetta Mekatronik Kart Arızası:

Jetta şanzıman kartı arızaları daha çok marşa bastığınız zaman ekranda vites pozisyonlarının karışması ile kendisini belirli eder. Eğer ekranınızda PRND ışıkları yanıp sönüyor ise, büyük ihtimalle mekatronik kartı arızası yaşıyorsunuz demektir. Bazen R’ye aldığınızda ekranda aracınız P konumunda gözükür, bazen D’ye aldığınızda ekranda aracınız N veya R konumunda gözükebilir.

Ayrıca vites konumuna alındığında ekranda anahtar işareti çıkıyor ise muhtemel kart arızası yaşıyorsunuz demektir. Nadir durumlarda kartların içerisindeki yollar bozularak selenoid arızaları gibi arızaların DTC olarak araç bilgisayarında oluşturulduğu da uzman ekibimiz tarafından saptanmıştır. Volkswagen Jetta araçkarda bazen mekatronik kartı tamiri yapılırken, çoğu zaman mekatronik kart değişimi yapılmaktadır.

3. Jetta DSG Kavrama Arızası:

Jetta kavrama sorunu kendisini özellikle yokuşlarda araca gaz verilirken hızlanmama, çekişte zayıflık yada ilk hareket sırasında duran aracı yerinden güçlükle kaldırma şeklinde belli edebilir.

Eğer sorunlarınız artarak devam ediyorsa, muhtemelen kavrama balatalarınız incelmiştir ki bu da ani kavrama problemlerine yol açar ve siz bunu araç içerisinde vuruntu ve titreme olarak algılarsınız.

Volkswagen marka araçlar bazen kavrama arızası yaşadıklarında P1741 arıza kodunu paylaşabilirler. Jetta kavrama değişimi fiyatımızı öğrenmek ve  İstanbul ve İzmir’deki servis noktalarımızda kavrama problemlerinize garantili servis hizmeti almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

4. DSG Şanzımanda Vuruntu:

Eğer Jetta DSG şanzımanınızda vites geçişlerinde vuruntu hissediyorsanız, mekatronik ünitenizde problem başlamış demektir. Aracın bu şekilde kullanılması problemin büyümesine neden olacaktır. Sorun bir tek selenoidden olabileceği gibi mekatronik ünitenin diğer parçalarından da olabilir. DSG Vuruntu sorunu ve mekatronik arızaları için uzman ekibimiz ile irtibata geçebilirsiniz. 

5. Motor ile Şanzıman Arasından Şakırdama Sesi

DSG şanzıman kullanılan araçlarda 100.000 kilometreden sonra karşılaşılabilen bir durumdur.  Genellikle Jetta DSG volant sorunudur. Bu arıza sıklıkla DSG kavrama arızası ile karıştırılmaktadır. Volant ilk kalkışta ve araç viteste iken yoğun, aşırı bir çatırdama sesi yapmaktadır. 

Jetta Mekatronik Tamiri

Firmamızda DSG mekatronik tamir ve revizyon işlemleri garantili olarak yapılmaktadır. Genellikle mekatronik kart değiştirmediğimiz için mekatronik kart fiyatı toplam maliyetten düşülmekte, böylece yeni mekatronik fiyatına göre müşterilerimizin cebi kollanmaktadır.

Sadece Jetta DSG mekatronik tamiri için değil her türlü DSG mekatronik beyni tamiri için, Türkiye’nin en modern tesisi olan firmamız ile irtibata geçebilirsiniz. İstanbul ve İzmir’de kendi yerlerimizde, Anadolu’da ise anlaşmalı servislerimizde bu hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz.

Jetta DSG Şanzıman Tamiri

Jetta DSG şanzıman arızası yaşıyorsanız üzülmeyin. Türkiye’nin en büyük şanzıman revizyon merkezi olan firmamızda Jetta DSG şanzıman tamiri garantili olarak gerçekleştirilmektedir. Güncel DSG tamiri fiyatı, Jetta kavrama fiyatı, DSG mekatronik fiyatı, DSG mekatronik kart fiyatı için servis danışmanlarımız 0 216 365 95 00 nolu telefondan sizlere destek sağlamaya her zaman hazırdır.

VW Jetta Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Volkswagen Jetta otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Volkswagen Jetta araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Volkswagen Jetta şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Volkswagen Jetta DSG kavrama fiyatlarımızı ve Jetta otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Volkswagen Jetta Şanzıman Yağı Değişimi

Volkswagen Jetta şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Volkswagen Jetta otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Volkswagen Jetta şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Volkswagen Jetta şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Volkswagen Jetta Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Volkswagen Jetta aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

13 thoughts on “Volkswagen Jetta Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Orkun şenoğlu
    Orkun şenoğlu / Cevapla 28 Aralık 2019 at 00:00

    Jetta 2015 şanzumanda yağ kaçağı var araç 120000 de senebi ne olabilir Ve ne yapmalıyım?

    • Yasin Yalçın
      Yasin Yalçın / Cevapla 26 Kasım 2020 at 19:33

      İyi günler kolay gelsin
      2012 model 1.6 tdı vw jetta hıglin marka aracım var 129 bin km de
      Aracım da son zamanlar da 40-50 km hızla giderken 7 vitese çıkıyor araç boğuluyor 2 yıldır bu aracı kullanıyorum son 3 haftadır araç da bu şekilde bi sorun var bulunduğum ildeki ustalara sordum ama usta bu modellerin bu şekilde olduğunu söyledi araç durduğun da kalkarken sonradan kavrıyor veya yokuş kalkışlarında sonradan kalkıyor bu konuda yardımcı olabilir misiniz

  2. Orkun şenoğlu
    Orkun şenoğlu / Cevapla 28 Aralık 2019 at 00:00

    Jetta 2015 şanzumanda yağ kaçağı var araç 120000 de senebi ne olabilir Ve ne yapmalıyım?

  3. Ferhan meydan
    Ferhan meydan / Cevapla 2 Mart 2020 at 23:08

    Jetta 2008 model 1.4 140 bg, 152.000 km. Aracım hıs sabitleyicide veya normal kullanımda hızlanma esnasında vuruntu meydana geliyor… Sorun nereden kaynaklanıyor olabilir…

  4. Yigit
    Yigit / Cevapla 4 Eylül 2020 at 16:00

    Merhaba bende 2009 model jetta var dsg degil. 4.5.6 vitesler calismiyor hemen iptal ediyor vitesler bunun sebebini ögrene bilirmiyim cogu kisi şanzıman diyor ama şanzımanımda sorun yok diyer vitesler sorunsuz isliyor ve ses yapmiyor arabam vites beyninde sorun olma ihtimali diye dusunuyorum iyi gunler

  5. Ersin Oğuz
    Ersin Oğuz / Cevapla 26 Kasım 2020 at 19:03

    Merhaba 2007 model wv jetta 1.6 benzin&lpg
    Bir sorum olacaktı;
    Aracımda 2. Viteste sıçrama 3. Viteste devirsizlik göstermektedir. 1800-2000 devirde titreme yapıp direkt 4. Vitese atmaktadır. S konumda yüksek devir olduğu için bu sorunu çok yapmamaktadır. Ustalarımız bu sorun hakkında ne gibi bir arıza görülmektedir.

  6. İbrahim özbey
    İbrahim özbey / Cevapla 13 Şubat 2021 at 13:11

    Merhabalar aracım 2010 model jetta 1.6 benzinli/tüplü dsg 7 ileri otomatik vitestir. Aracımın özellikle dur kalklı trafiklerde vites düşürürken 3 ten 2 ye, 2 den 1 e gibi vurma problemi yapıyor. 2,3 farklı şanzımancı ile görüştüm hepsi ayrı birşey söyledi (dsg pompa, mekatronik, valf) kafam çok karıştı hepsinin ortak noktası bilgisayara bağlayınca herhangi bir arıza vermemiş olması. Sizce sorun ne olabilir, şimdiden teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 22 Şubat 2021 at 06:24

      İbrahim bey, mekatronik pompa arızaları önce ufak vurmalar ile kendini belli eder ve arıza kodu atmaz. Sonra bir sabah aracı hareket ettiremezsiniz. Dilerseniz İstanbul, İzmir veya Ankara servislerimizden birisine uğrayın, sorunu birlikte inceleyelim. Uygun maliyetli çözümlerimiz bulunmaktadır.

  7. mustafa yöney
    mustafa yöney / Cevapla 1 Nisan 2021 at 00:22

    2008 model jetta benzinli otomatik vites birkac ustaya sordum janzıman beyni dedi yardımcı olurmusunuz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Nisan 2021 at 09:15

      Mustafa Bey Merhaba, size yardımcı olabilmem için bana arızanızdan bahsedebilir ve şikayetiniz nedir söyleyebilir misiniz? Başka bir çözümde eğer İstanbul, Ankara veya İzmir bayilerimize yakınsanız gelip ücretsiz arıza tespitimizden faydalanabilirsiniz. Teşekkürler.

  8. Sefa
    Sefa / Cevapla 23 Nisan 2021 at 20:44

    Ustam araç 2010 vw jetta 1.6 comfortline lpg.benzin.7 ileri dsg şanzmn. bilgisayara baglatmadım arıza kodum yok. Aracta vites gecişlerinde vuruntu oluyor bu -2-3 viteslerde genelikle. Birde 3 den 2 e düştügünde yavaşladıgımda şıkır şıkır zinzir sürtmesi sesi gibi sesler geliyor nedeni nedir acaba nasıl bi yol izlemeliyim.

  9. Huseyin
    Huseyin / Cevapla 5 Haziran 2021 at 01:05

    İyi günler aracım 2014 model 1.4. Tsi jetta
    Benzin+tup Aracımda özallikle rampalarda 1.vitesten 2. Vitese geçista araçta tekleme ve tak tak tak diye bir ses geliyor bazende ilk kalkışlarda bu durumu tekrarlıyor aracımın nesi var birde kaç paraya bu sorun giderilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Haziran 2021 at 18:03

      Hüseyin Bey, aracınızda muhtemel bir kavrama arızası mevcut. Kavrama fiyatları kur ile birlikte değişmektedir, ortalama 5 ile 6 bin TL aralığında bir masraf çıkartabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.