Otomatik Şanzıman Arızaları

Otomatik şanzımanlar çalışma ve kullanım koşullarından dolayı zaman içerisinde çeşitli arızalar verebilir. Sıklıkla rastlanılan arızalar şunlardır:

  • Tork konvertörü (şanzıman türbünü) arızası
  • Mekanik arızalar (tas kırılması, balata yanması vb)
  • Hidrolik arızalar (valf gövdesi – şanzıman beyni olarak ta geçen parçanın içerisinde yaşanabilen problemler)
  • Otomatik şanzıman vuruntusu
  • Otomatik şanzıman basınç kaybı – devir yükseltmesi
  • Solenoid (selenoid) arızaları
  • TMC Mekatronik arızaları

Universal-Otomatik-Sanziman-Ariza-Kodlari

Otomatik Şanzıman Arıza Belirtileri

Bu arızaları otomatik şanzıman kullanıcıları genellikle şu şikayetler ile dile getirmektedir:
• Şanzımandan aşırı ses gelmesi
• Yokuşlarda kalkışlarda şanzımanın titreme/silkeleme yapması
• İlk kalkışta aracın ağır hareket etmesi
• İlk kalkışlarda şanzımanın titreme/silkeleme yapması
• Geri viteste şanzımanın geri gitmemesi veya kaçırması
• Vites değişimlerinde ses/titreme yapması
• Vites değişimlerinde vuruntu yapması
• Vites değişimlerinde aracın devrinin çok yükselmesi (vitesin boşa düşmesi)
• Otomatik şanzımanın belirli viteslere geçmemesi
• Otomatik şanzıman vites değiştirmiyor – atmıyor
• Otomatik şanzıman vites geçiş sorunu
• Aracın belirli bir hızın üzerine çıkmaması

Otomatik şanzımanlar oldukça karmaşık yapıya sahip oldukları için normal yöntemler ile bu arızaların nedenlerini tespit edebilmek oldukça güçtür.

Ücretsiz Otomatik Şanzıman Testi

Atco Otomatik şanzıman merkezimizde araç üzerinde otomatik şanzıman arıza tespiti işlemini ücretsiz gerçekleştirmekteyiz. Konusunda uzman test personelimiz arıza tespitlerinde teşhisi büyük oranda yapabilmekte fakat nihai arıza tespiti bazı durumlarda şanzıman sökülüp incelendikten sonra yapılabilmektedir.

Ayrıca üretici bazında ortak ve üreticiye has olan arıza kodları, arıza tespitinde büyük kolaylık şağlamaktadır. Güncel otomatik şanzıman arıza fiyatlarımıza 02163659500 nolu telefondan ulaşabilirsiniz.

88 thoughts on “Otomatik Şanzıman Arızaları

  1. Kadir
    Kadir / Cevapla 7 Mayıs 2019 at 22:04

    2013 model Octavia aracım 58.000 km’de DSG mekatronik arızası verdi.
    Mekatronik değişimi yapıldı.
    3-4 ay sonra 60.000 km’ye geldiğinde, DSG arıza lambası yandı. Bir kez kapatıp çalıştırdım. Tekrar yandı. Tamircimi aradım. Sanayiye getirmemi istedi.
    Yaklaşık 10 dakika sonra tekrar çalıştırdığımda, arıza lambası yanmadı.
    Ustam, bilgisayardan arıza ve sürüş testi yaptı. Sorun göremedi.
    Son günlerde, düşük hızlarda vites değişiminde, titremeye bir sesi fark eder olmuştum.
    Ustacağım ne yapayım ne edeyim.
    Dar gelirli hatta şimdilik işsiz biriyim. Mekatronik gibi ikinci bir pahalı arızayı kaldıramam.
    Ne yapayım, size gelsem bir teşhis koyabilir misiniz?
    Teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Mayıs 2019 at 10:43

      Kadir Bey, buyrun gelin, teşhisimiz ücretsizdir. Birlikte bir test edelim.

      • Mehmet Ali calayir
        Mehmet Ali calayir / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 23:10

        Selamun aleyküm aracım 2001 model honda accord geri viteste rampa da 3,4 metre gidiyor sonra kalıyor

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:00

          Mehmet Ali Bey, muhtemelen geri vites tasınızda kaçırma mevcut. Atco olarak Honda grubuna henüz hizmet vermediğimiz için çok fazla yardımcı olamıyoruz.

  2. Hayrettin
    Hayrettin / Cevapla 10 Mayıs 2019 at 22:27

    S.a kardeşim hayırlı işlerler benim aracım Hyundai grandeur yavaş giderken az gazda hız 50 60 gibi ötme seni var daha sonra herhangi bir ses yok sebebi nedir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Mayıs 2019 at 16:38

      Hayrettin Bey, öncelikle aks bilyalarınızı kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Daha sonra şanzıman difransiyelini inceletebilirsiniz.

    • Haydar
      Haydar / Cevapla 6 Nisan 2020 at 00:57

      Aracım 93 model honda civic otomatik şanzuman.sorunum ilk kalkışta araç kalkiyo daga sora yavaş yavaş hareket etmeye başlıyo bu arada metal sürtmesine benzer bi ses geliyo sora hersey normale dönüyo sebebi nedir teşekkürler..

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:32

        Haydar Bey, maalesef Atco olarak Honda araçlara hizmet vermiyoruz. Bu araçların şanzımanları konusunda da fazla bir bilgimiz bulunmuyor.

  3. Melek
    Melek / Cevapla 13 Haziran 2019 at 08:42

    İyi günler honda civic 2002 model aracımın ön kapu kilitleri otomatik açılmıyor. Sağ kapınıı düğmesi ise el ile çok zor açılıp kapanıyor. Arıza sebebi selenoitlermidir? Ankarada oturuyorum tavsiye edeceğiniz yer varsa adres tlf.no verirmisiniz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2019 at 12:33

      Melek Hanım, bahsettiğiniz arızaların şanzıman selenoidleri ile bir ilişkisi bulunmamaktadır. Ankara’da Honda araçların bu tip bakımları ile uğraşan tanıdık bir servisimiz ise maalesef bulunmamaktadır.

    • Mehmet Ali calayir
      Mehmet Ali calayir / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 23:13

      Merhaba aracım 2001 model honda accord dik yokuşta geri viteste 3,4 metre gidiyor sonra kalıyor Düz yolda R ve D de Bi problem yok

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:00

        Mehmet Ali Bey, muhtemelen geri vites tasınızda kaçırma mevcut. Atco olarak Honda grubuna henüz hizmet vermediğimiz için çok fazla yardımcı olamıyoruz.

  4. EYÜP SABİT
    EYÜP SABİT / Cevapla 18 Haziran 2019 at 17:21

    Merhabalar,
    2009 landrover freelander 2 aracım var.
    ARAÇ 1. VİTESTEN 2. VİTESE GEÇERKEN ŞANZIMAN HIRILTI YAPIYOR. NEDENİ NE OLABİLİR ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 13:19

      Eyüp Bey, ses tork konvertöründen veya şanzımanın içinden olabilir. En yakın zamanda sesi dinletmek için sizi servisimize bekliyoruz.

  5. Aykut tokmak
    Aykut tokmak / Cevapla 3 Temmuz 2019 at 19:24

    Merhabalar

    Öncelikle ilginiz için şimdiden teşekkür etmek istiyorum

    Aracım 2013 model ford fiesta power shift 1.6
    Aracım geri vitese geçmiyor Ve ileri viteslerde vuruntu yapıyor araç kontak kapatıp dinlendiği zaman normale dönüyor
    Bir süre sonra tekrar aynı hatayı veriyor

    Sebebi ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 13:20

      Aykut bey, problem elektriksel gözüküyor. Büyük ihtimal ile şanzıman kontrol modülünüz (TCM) arızalıdır.

  6. Hasan
    Hasan / Cevapla 11 Temmuz 2019 at 14:41

    Merhabalar 2012 ford fiesta aracımda özellikle yokuş çıkarken araç 4 ten 3 e ve 3 ten 2 ye vites düşüreceği zaman kararsız kalıp titreme yapıyor gaza basar ve vites düşürmeye zorlarsam vurunltulu bir şekilde vites düşürüyor. Aracımı pek çok otomatik şanzımancıya götürdüm teşhis koyamadılar sıkıntım ne olabilir. İşinin ehli usta bulmak gerçekten zor. Teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:34

      Hasan Bey, aracınızı servisimize getirme şansınız var mıdır? Teknisyenlerimiz bu arızaya yol testi ile en doğru teşhisi koyabileceklerdir.

  7. Gökhan TERZİ
    Gökhan TERZİ / Cevapla 27 Temmuz 2019 at 12:36

    Merhabalar,öncelikle hayırlı işleriniz olsun. 1998 model S500 Mercedes araç sahibiyim. Üzerinde 722.6 model elektronik şanzıman mevcut. Şanzıman yağı , keçesi ,akış metresi 2 ay önce değişti. Yalnız geçen gün araç uzun yolda giderken bir anda 2. viteste kaldı ve bir üst vitese geçiş yapmadı. Yaptığım araştırmalardan da aracın şanzımanına belirli süreler de servis nezaretinde resetleme yapılması gerektiği belirtiliyor. Sizlerin de görüşünü almak isterim,yardımcı olabilir misiniz? Ümraniye de oturuyorum.
    Şimdiden teşekkür eder,iyi çalışmalar dilerim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:02

      Gökhan Bey, bahsettiğiniz işlem resetlenmeden ziyade adaptasyonlarının yapılmasıdır. Aracınız bu 2.viteste kalma olayını yapınca muhtemelen bir arıza kodu atmıştır. Ümraniye’de zaten çok yakınımızdasınız. Buyurun bir çayımızı için, biz aracın arızasını cihazla anlamaya çalışalım. Bu işlemler için bir ücret talep etmiyoruz.

  8. osman
    osman / Cevapla 4 Ağustos 2019 at 12:41

    merhabalar;
    2016 model otomatik 1.5 tdci ford focus titanyum aracım ilk kalkışta titreme ve silkeleme yapıyor ancak giderken hiçbir sıkıntı yok hızlı bir şekilde kalkıncada sıkıntı yok bunun sebebi ne olarabilir yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:03

      Osman Bey, bahsettiğiniz klasik kavrama arızasıdır. Kavrama içerisindeki balatalar bir süre sonra aşınır. Aşınma olduğunda da yavaş kalkışlarda titreme ve silkeleme yaparlar. Sonra da genellikle ok gibi fırlarlar. Atco Otomatik Şanzıman olarak bu arızaları garantili olarak giderebiliyoruz.

  9. Hüseyin
    Hüseyin / Cevapla 8 Ağustos 2019 at 06:27

    Slm hoca benim arabam 2008 megan privilege yarı otomatik araç şehir içi dür kalklarda boşa düşüyor gaz verince yürümüyor ilk çalıştırmada sorunsuz fakat trafiğe girince yapıyor kışın pek olmuyor yazın oluyor şanzuman yağını değiştir diler sorun bulamadılar servis de cihaza bağladılar arıza vermiyor yardımcı olun lütfen

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:04

      Hüseyin Bey, maalesef Renault grubundaki yarı otomatik şanzımanlara Atco olarak henüz hizmet vermemekteyiz.

  10. Orhan
    Orhan / Cevapla 8 Ağustos 2019 at 10:34

    2015, 1.4 TDİ, DSG polo aracım var. özellikle sabahları soğuk havalarda (çok nadir yapıyor) ilk çalıştırıp hareket ettikten sonra 600-700 m’ye kadar 50-60’ı geçmiyor, gaz yemiyor. Şanzıman hatası veriyor ısınınca düzeliyor. Vuruntu yapmıyor. Teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:05

      Orhan Bey, mekatronik içerisindeki akümülatörden kaynaklanabilir. Normalde bu şanzıman hatası verilince araca bir arıza kodu atar. Bu kodu bizimle paylaşabilir misiniz? Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

  11. Onur
    Onur / Cevapla 26 Ağustos 2019 at 18:06

    Merhaba, 2001 model 2.5 V6 freelander sahibiyim, araç 1-2 arası sorunsuz geçiyor, 3 vitese geçmiyor. devir fazla yükseldiğinde (4000 ve üzeri) F4 hata kodu veriyor ve vites normal geçmeye devam ediyor. Bazen 3-4 geçişinde boşa düşüp devir yükseliyor. Genelde araç ısındıktan sonra herhangi bir sorun yaşamıyorum.

  12. Mustafa
    Mustafa / Cevapla 27 Ağustos 2019 at 23:07

    Merhaba, bende Fiesta 2012 1.4 Tam otomatik şanzımalı araç var, sadece 28000km yaptı.
    Geçenlerde Şanzıman arıza ışığı yandı ve araba kapat aç yapınca kayboldu.
    Birkaç gün sonra rampa yukarı bir yolda birkaç defa araba çekmedi ve daha sonra tak diye bir ses gelip hızlanmaya başladı.
    Manuel olarak kullandım vitesler geçiyor, hatanın ne zaman geleceği belli olmuyor analiz için.
    Bu şanzımanlarda ama sanki kronik sorun varmış.
    Sizce sorun ne olabilir ve nasıl giderilebilir?
    Izmit ten olduğumdan kolayca yanınıza gelemiyorum, ayrıca yolda başıma iş açar diye korkmuyor değilim.
    Tamir gerekiyorsa işlem ne kadar sürer ve masrafı ne olur acaba?

    Teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:33

      Mustafa Bey, bu aracın kronik sorunu TCM’dir. Arızanız hala devam ediyorsa, buyrun bir çayımızı için, ücretsiz olarak aracınızı inceleyelim.

  13. UĞUR
    UĞUR / Cevapla 28 Ağustos 2019 at 14:37

    MERHABA
    2013 FLUENCE OTOMATİK ARAÇIM İLK KALKIŞTA SİLKELEME YAPIYOR SONRASINDA SIKINTI YOK SANIRIM BALATALARDA ANLADIĞIM KADARIYLA BUNUN İÇİN VİTES KUTUSUNU KONTROL ETTİRİNİZ UYARISI VERİR Mİ BAŞKA BİR PROBLEM Mİ VARDIR. YARDIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER..

  14. Tekin
    Tekin / Cevapla 28 Ağustos 2019 at 15:55

    Merhaba
    2014 model c4 cactus 60000km de 1.6 e hdi aracım var son bir kaç aydır ilk kalkışlarda ve ara ara dur kalklarda gaza basmadan silkelenme yapıyor sorun kaynağı ne olabilir.

    Teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 20:40

      Tekin Bey, maalesef Atco olarak yarı otomatik şanzımanlara hizmet sunmamaktayız. Bu şanzımanlar ve arızaları ile ilgili fazla bir bilgimiz de bulunmamaktadır.

  15. Alper AK
    Alper AK / Cevapla 31 Ağustos 2019 at 04:08

    Merhaba 2007 model v8 4.6 mustang gt aracım var 79 bin de. aracım bazen kalkışta ileri veye geri gelirken fark etmiyor gaza bassam da haraket etmiyor boşta kalıyor vitesi manual p ye alıp tekrar d ye yada 1 e alırsam haraket ediyor yada gaza basarak deviri 3000 lere getirirsem birden yürüyor araç ın vites geçişlerinde hiçbir vuruntu ses yok kavramada sorun yok sorun kalkış anı ve bunu ara sıra yapıyor. birde bir kaç kere seri hızlanmalar da 100 km hızı geçince O\D lambası yanmaya başlıyor şehir olarak Tokat tayım nasıl yardımcı olabilirsiniz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:36

      Alper Bey, aracınızda Ford Ranger benzeri bir şanzıman var. İstanbul merkezimizde incelemeden bir yorum yapmamız yanlış olacaktır.

  16. ali
    ali / Cevapla 6 Eylül 2019 at 10:02

    f30 316i aracım var. ısı eşanjörü patladığı için şanzuman su almış. Şanzumanın içindeki tüm parçalar değiştiridli conta,balata piston, tirbün tamiri. Ancak en ufak düzelme yok. Adaptasyonunu yaptırdım hala aynı.

    Sorunlar:

    Vites geçişleri artık eskisi gibi 2000 devirde sessiz geçmiyor bazen 2200 e kadar boş gaz verip atıyor bazen tertemiz vites değiştiriyor
    Araç durmaya çok yakın çok seri ve sert şekilde vuruntu yapıyor
    Durduktan sonra ara ara sebepsiz yere öne doğru vuruyor.
    Durup 30-40 saniye bekleyip ayağını frendne çekip hareket ettiğinde titreyerek kalkıyor.
    D-R vites geçişlerinde özellikle R ye geçerken biri arabaya arkadan şiddetli bir şekilde çarpmış gibi sallıyor. Bunu her zaman yapıyor.

    Btün parçaları orjinal ZF ile değiştirip bir dünya para harcayıp soruna çözüm bulamadım.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:36

      Ali Bey, şanzıman beyninizi bize gönderirseniz sorununuzu çözebiliriz. Alternatif olarak aracınızı da bize getirebilirsiniz.

  17. halil
    halil / Cevapla 8 Eylül 2019 at 23:51

    2012 model fulunce otomatık aracımda VİTES KUTUSUNU KONTROL EDİNİZ yazısı .çıkıyor .ESP kontrol ednız.bazende VİTES KUTUSU HARARET yazısı çıkmaktadır .araç hareket halinde iken herhangı bir ses veya motor aksamında bir sorun yok .yalnız bazen araç D.N.R.P İŞARETLERİ kayıp oluyor .kayıp olduğunda araç ileri ve geri gitmiyor.30 dk sonra aç kapa kilitle ile kendine geliyor ..şimden tşk ederim size ..Benı bu konuda aydınlatırsanız …saygılar…

  18. YUNUS
    YUNUS / Cevapla 4 Ekim 2019 at 13:59

    MERHABA
    2005 Kia Megantis 4 ileri otomatik vites aracım var.Aracım P (PARK) da iken aracı çalıştıramıyorum N(nötr) e aldığım zaman aracım çalışıyor onun haricinde birkere vites kolu haraket etmesine rağmen ekranda geçti ibaresini görmedim ve araç boşta gibi bişey oldu ama o birkere oldu.yardımcı olurmusunuz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:38

      Yunus Bey, şanzıman pozisyon şalterinize baktırınız.

  19. Battal DOĞDU
    Battal DOĞDU / Cevapla 9 Ekim 2019 at 11:29

    merhaba 2004 pejo 307 aracım 1.vitesten 2 ye geçerken boşa çıkma yapıyor birde yokuşta geri kaydırıyor geri giderkende çok hafif bir vuruntu oluyor km. 149000 de yardımcı olurmusunuz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:39

      Battal Bey, öncelikle şanzıman beyninizin sökülüp incelenmesi gerekmektedir.

  20. osman
    osman / Cevapla 19 Ekim 2019 at 10:30

    merhaba 2013 megane 3 cvt şanzıman aracım manuel moda geçmiyor bi sıkıntı bi anormallik yok arıza koduda vermiyor sizce sorun ne olabilir ve bana kaça patlar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 20:38

      Osman Bey, manuel moda geçmemesi daha çok şanzımandan bağımsız elektriksel bir problemdir.

  21. KIVANÇ IŞIK
    KIVANÇ IŞIK / Cevapla 3 Kasım 2019 at 13:14

    Merhaba, 2004 otomatik cliom var. Daha önceleri aracım tak diye vuruntu yaparak 2.viteste sabit kalıyor. Stop edip çalıştırınca düzeliyor, bir süre sonra tekrarlıyor. 2adet selenoid ve şanzıman yağı değişti. Düzeldi. Şimdi ise (neredeyse 2yıl oldu) araç çekişten düştü, kalkışta çekiş düştü, gazlı olmasına rağmen 45-50 kuruş yakıyor ve motor bağırıyor. Vites geçişleri 10 numara. Tork konvantörü diyorlar ama burada (Zonguldak) tam anlayan yok. Bu şikayetlere göre tahminen yardımcı olabilir misiniz? Ya da en kötü kaç gün sürüyor tamiratlarınız. Uzaktan Geleceğim çünkü

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:41

      Kıvanç bey, şanzıman içerisinden basınç kaçaklarınız var gibi gözüküyor. Normal tamirat süremiz 3 ile 5 gün arasıdır fakat covid dolayısıyla eksik personelimiz var şu anda, o yüzden DPO revizyonlarına kısa bir süreliğine ara vermiş durumdayız.

  22. Eyüp çelik
    Eyüp çelik / Cevapla 16 Kasım 2019 at 00:31

    Benim 2000 model 206 lpg li aracım 2 saat trafikte kaldım arac s lanbası kar lanbası yandı vitesleri karıştırdı geri gitmedi acaba ne gibi arıza olabilir.yardımcı olursanız memnun olurum

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:42

      Eyüp Bey, bu konu ile ilgili 206 peugeot şanzıman tamiri sayfamızı incelediniz mi?

  23. Arif Emre özbak
    Arif Emre özbak / Cevapla 21 Aralık 2019 at 05:25

    Selamın aleyküm 2003 Opel Vectra C 2.2 dti otomatik dizel elegance aracım var orjınal 207.000 de faal kullanıyorum.aracım 5 viteste bazende 4 viteste turbo kesiyor.kontak kapatıp açınca düzeliyor ve otomatik şanzıman arada vuruntu yapıyor otomatik şanzıman yağı nı elle değiştirdi kardeşim biraz hafifler gibi oldu vuruntu ama tamamen kesmedi turbo kesme sebebi selenoid valfi dediler dogrumu dur ve vuruntu yağ alıştıkça düzelir dediler yoksa şanzıman tamiri gerekir mi saygılar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:43

      Arif Bey, turbo kesme dediğiniz aracın 4.vitese alması ve sabit viteste gitmesi midir? Biz revizyon yapılan şanzımanlar hariç, uzun dönemde yağ alıştıkça düzelen bir vuruntu şikayeti ile karşılaşmadık.

  24. osman pekoğlu
    osman pekoğlu / Cevapla 26 Aralık 2019 at 00:10

    selamlar.mercedes b150 aracım var.bir süre kullanımdan sonra vuruntu geliyor ve servise başvurun yazıyor.araç 60- 80 km yi geçmiyor.kontağı açıp kapatınca düzeliyor.sorun ne olabilir.teşekkürler

  25. cihan
    cihan / Cevapla 9 Ocak 2020 at 10:51

    Merhaba Megane 2 Dizel Otomatik aracım var. Aracım ile seyir halinde giderken 2. viteste 2 defa vites değiştirir gibi yapıyor ama vites 2 de. 3 vitese geçtikten sonra normale dönüyor ve 4 dahil sorun yok. Aracın ne gibi bir problemi olabilir acaba ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:48

      Cihan Bey, şanzıman beyni problemi gibi durmaktadır.

  26. HABİB
    HABİB / Cevapla 21 Ocak 2020 at 12:21

    MERHABA ARACIM AUDİ 2010 Q5 2.0 TDİ GUATRO 170 HP S TRONİC 161 000 KM DE SABAH İLK KALKIŞDA BAZAN İSTOB EDİYOR TEKRAR ÇALIŞTIRIP DEVAM EDİYORUM BAZEN FREN YAPIP DURUNCA İSTOB EDİYOR BU GENELLİKLE SABAHLARI ARACIN İLK ÇALIŞTIRILMASI ZAMANLARINDA OLUYOR YAZIN BÖYLE BİR SORUN OLMAMIŞDI SOĞUK HAVA İLE İLGİSİ OLABİLİRMİ BİLGİ VERİRMİSİNİZ

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:55

      Habib bey, şanzıman mekatroniğinden kaynaklanıyor olabilir.

  27. mahmut
    mahmut / Cevapla 2 Şubat 2020 at 13:57

    merhabalar,
    2008 ford ranger aracımda vites geçişlerinde vuruntu ve kasılmalar var, devirli kullanımda biraz daha iyi ancak sıfır olmuyor.
    ne arızası veya tamiri nasıl olmalıdır bilgilendirirseniz mutlu edersiniz. teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:58

      Mahmut Bey, şanzıman beyni ve solenoidler ile ilgili gibi gözükmektedir.

  28. Mehmet aslan
    Mehmet aslan / Cevapla 26 Şubat 2020 at 21:52

    Hyundai Accent Era 2008 1,4 aracım dik yokuşlarda geri kaçırma yapıyor, normal midir? Araç 190binde daha 150binde Hyundai servisinde şanzıman yağını değiştirdim. Bu km lerde revizyon gerektiğini söyledi şanzıman ustası, doğru mudur?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 23:01

      Mehmet Bey, geri kaçırma nedeni tork konvertörüdür. Kilometresinden ziyade kullanım şekli daha önemlidir.

      • Ramazan
        Ramazan / Cevapla 17 Eylül 2020 at 19:57

        98 model1.8 otomatik Mazda familia araç sıcakken 2 vitese geçişte vuruntu yapiyor ve rampada geri kaçirma var tamiri ne kadar olur

  29. Engin
    Engin / Cevapla 27 Nisan 2020 at 03:06

    Araç 2014 xdriver
    Hızlı modda hızlı giderken böyle vuruntu yapıyor tekleme gibi ama vites geçişleri falan mükemmel yüklenince yapıyor sadece araç f30 kasa xdriver sıkıntısı nedir sizce kronik bi arıza mı

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 23:03

      Engin Bey, şanzımanın içerisinden gelmektedir. Kronik bir arıza değildir fakat şanzımana aşırı yüklenerek çalıştırılınca bu tip arızalar görülebilmektedir.

  30. ilhan aslan
    ilhan aslan / Cevapla 12 Mayıs 2020 at 18:02

    Merhabalar abi.. 2005 model Cerato 165 binde. araç 1.2. ve 3. vites geçişlerin hiçbir sıkıntı yoktur. lakin 4. vitese attığında 100 e kadar geliyor ondan sonra 3. vitese atıyor kendiliğinden . sonra arabaya biraz nefes verdiriyorum 4. vitese tekrar atıyor. daha sonra hiçbir şey yapmadan kendiliğinden tekrardan 3. vitese düşürüyor. anlayacağın abi araba adam akıllı 100 ü geçmiyor. Umarım anlatabilmişim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:47

      İlhan Bey, muhtemelen 4.vites tasınızda ciddi basınç kaybı mevcut, şanzıman revizyonu gerekebilir.

  31. Bayram Şen
    Bayram Şen / Cevapla 25 Mayıs 2020 at 19:30

    Öncelikle hayırlı bayramlar… Hayırlı işler..
    2011 model chevrolet cruze marka otomatik vites bir aracım var. Araç ilk çalıştığında daha soğukken
    5.vitesten 4 e düşerken küt diye vuruntu yapıyor. Üç-beş kilometre gittikten sonra normale dönüyor.
    Son zamanlarda da kalkışlarda ileri veya geri fark etmiyor sanki ağır hareket ediyor gibi. Sonradan kavrama yapıyor gibi.
    Epey bir zamandır otomatik şanzıman konusunda uzman tamirci araştırıyorum. Taktir edersiniz ki otomatik şanzıman konusu biraz hassas bir mevzu. Dinlediğim arkadaşların neredeyse tamamına yakını tamirden sonra şanzımanlarından memnun değildi. Doğal olarak iyi bir araştırma yapmak durumunda kaldım. Neticede firmanızı biraz daha güvenilir buldum. Bu yüzden yönlendirmenize göre hareket edeyim dedim.

    Aracımdaki sorunu yukarıda kısaca bahsettim. Yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
    Zonguldak Alaplı da ikamet etmekteyim. Saygılarımla Bayram Şen
    0 532 401 57 88

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:47

      Bayram Bey, bu şanzımanların mekanik parçalarının aşınması ile birlikte bu problemler yaşanmaktadır. Doğru tamir yöntemleri izlenmezse hem tamir maliyetleri çok artar, hem de defaatle şanzımanlar ve selenoidler sökülüp takılmak durumunda kalır.

  32. atilla
    atilla / Cevapla 2 Haziran 2020 at 10:53

    Merhaba.
    Oncelık ıle musterı yaklasmınız ıcın cok tesekkurler.
    2011 ford mondeo aracım var.120000 km
    de Kendi sırketımden satın aldıgım bu arac bu sure zarfında sadece yetkılı servıslere gıtmıs ve sanzıman yag degısımı hıc yapılmamıs.AWTF-80 SC sanzıman var uzerınde.
    Arac ta 1. vitesten 2. vıtese gecıslerde her zaman olmasada ufak bır vuruntu yapıyor .
    sadece vıtes yuseltırken bu oluyor dusmelerde hıcbır sıkıntı yok.Bu arada sanzıman yagını 3 defa kendım seyreltme yontemı ıle degıstırdım ve LİQUİ MOLY katkı koydum yag olarak ta SHELL SPİRAX S5 ATF X kullandım.
    ne yapmam gerekıyor sorun nedır
    ıyı gunler.
    5359773033

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:45

      Atilla Bey, 120.000 km’deki bir araca yağ değiştirmeniz araçtaki vuruntu problemini çözmeyecektir. Aracınızdaki bu vuruntu büyük ihtimal şanzıman beyni kaynaklıdır.

  33. Abdullah Aydoğan
    Abdullah Aydoğan / Cevapla 10 Haziran 2020 at 23:44

    2013 Micra var ara ara tekleme yapıyor hızlı giderken normalde olmuyor motor arıza lambası yandı sorun çok buyukmudur

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Haziran 2020 at 07:10

      Abdullah Bey, aracınızı incelememiz gerekmektedir. Sorunun ne olduğunu ancak test işleminden ve aracı bilgisayara bağladıktan sonra söyleyebiliriz. İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlemleri ücretsiz yapmaktayız.

  34. ahmet kılıç
    ahmet kılıç / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 17:42

    2011 ford kuga araç kalkışlarda bazen silkeleme yapıyor ve bazende geri viteste iken boşa almışcasına gaza tepki vermiyor birde kalkıştan sonra 2. vitese geçtiğinde anlık bir sürtme geliyor sebebi ne olabilir.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 4 Temmuz 2020 at 12:40

      Ahmet Bey, mekatronik arızası yaşıyorsunuz. Mekatroniği söküp gönderirseniz geri vites probleminiz ortadan kalkacaktır. 2.vites sesi ve silkeleme problemi mekatronik tamirinden sonra devam ediyorsa, şanzımana ayrıca bakılması gerekecektir.

  35. özkan
    özkan / Cevapla 11 Temmuz 2020 at 01:17

    iyi akşamlar 2012 nissan juke 1.6 benzinli cvt şanzımanlı aracım var 89bin km, bu aracın şanzıman için bakımı yağ değişimi vs. var mıdır acaba ? düşük devirde ani yavaşlamanın ardından tekrar gaza basıldığında algılamıyor gazı , L modun da yokuş çıkarken 0-20 km hız arasına düştüğümde gaz almıyor yine . bu sorumun cevabı ve tahmini fiyatını öğrenebilirsem memnun kalırım.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 13:19

      Özkan Bey, bu araçlarda 60.000 km’de bir şanzıman yağı değişimi öneriyoruz. Probleminiz şanzıman beyni kaynaklı olabilir. İlk etapta beyin sökülüp incelenmelidir. Tahmini maliyet 3.500, yağ değişimi ile birlikte 4.000 TL civarında olacaktır.

  36. kadir
    kadir / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 23:52

    aracım opel vectra gls 2.0 otomatik 1994 model benzinli arac giderken motor sogukken yapmıyor ısındıgı zmn arac s lambası yakıyor vitesde kalıyor o vitesden cıkmıyor taki arac stop edip calıstıktan sonra arac kendini resetliyor ve bir kac km den sonra tekrar yapıyor acil yardımcı olursanız memnun olurum tşkler…??????

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Temmuz 2020 at 10:38

      Kadir Bey, şanzımanın içerisinde basınç kaçağı var gibi gözüküyor. Atco olarak maalesef Vectra-C kasa öncesi araçlara hizmet sunamadığımız için daha fazla yardımcı olamıyoruz.

  37. Mali
    Mali / Cevapla 19 Temmuz 2020 at 05:43

    Merhaba, aracım 2001 focus otomatik. Aracımda her zaman olmamakla birlikte çoğunlukla ilk vites geçişlerinde irkilme oluyor. Bunu her yaptığında vites geçişinden önce ekranda sarı dişli şeklinde arıza lambası yanıyor. Vitese geçtikten ve irkilmeyi yaptıktan sonra lamba sönüyor. Vites geçişleri de bazen hissedilebiliyor.

  38. Serdar
    Serdar / Cevapla 23 Temmuz 2020 at 21:17

    Merhaba, Aracım Vw polo 2010 1.6 (DGS) model ve 220.000 km de, aracımda son 1 aydır vites düşürürken ve bazen kalkarken titreme oluyor. aracımda bir parça değişirken servise kontrol ettiğinde 005981 P175D – Debriyaj 1 istemeden açık hatası veriyor ve arasıra hatasını veriyor bir kaç yere sordum ve şanzıman elden geçmiştir dediler aracı 200.000 de satın aldım. bunun değişim fiyatı ne kadar olur ve tahmini kaç günde yapabilirsiniz.
    yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

  39. murat
    murat / Cevapla 24 Temmuz 2020 at 16:15

    merhaba aracımın seyir halindeyken vites geçisleri vs hissettirmiyor fakat ilk kalkışdı gaza basdığımda gürltülü kalkıyor sebebi ne olabilir yağ vs değişmişdi daha önceden

  40. Yasemin
    Yasemin / Cevapla 24 Temmuz 2020 at 16:23

    Merhabalar aracım Freelander 1 araç beşinci vitese geçmiyor araba bayılıyor sebebi ne olabilir. Akü kutup başını çekince düzeliyordu şu an düzelmiyor. Şimdiden teşekkürler

  41. murat
    murat / Cevapla 28 Temmuz 2020 at 14:01

    Aracım 2004 audi a6, c5 2.5 tdi, önden çekiş otomatik, kışın araç 5. vitesteyken ani gaz vermede 4 e vuruntulu geçiyor
    yazın sıcaklarda yapmıyor acaba şanzuman arızasımı, yağ değişsem faydası olurmu

  42. umut
    umut / Cevapla 28 Temmuz 2020 at 14:43

    merhaba;
    peugeot 3008 2011 alure 1,6 hdi otomatik vites aracım var.
    *Arabayı viteste iken park ettikten bir süre sonra çalıştırmak için N ye getirdiğimde sert bir vuruntu oluyor. (özellikle rampa biryere park edince)
    *ilk kalkışta belli bir hıza gelene kadar vites geçişlerinde azda ola yine vuruntu oluyor.
    *otobanda sabit bir hızda giderken gazdan ayağımı her çektiğimde yine vuruntu oluyor. sebebi ne olabilir?

  43. Aydemir karataş
    Aydemir karataş / Cevapla 2 Ağustos 2020 at 10:57

    Öncelikle merhabalar diliyorum benim 1
    2012 qq 1.6 otomatik benzin & tüplü aracım var 40.000 km oldu tüp taktıralı ilk başlarda herhangi bir sıkıntı olmadı aracında yalnız bir kaç zamandır klima açıkken ve bayır çıkarken aracım aşırı derecede yavaşlıyor tüpte ve gaz verdiğim zaman tekleme yapıyor tüpten olduğunu düşündüm ama benzine alıp devam ettiğimde de oldu normal yolda da tekleme yapmaya başladı her zaman değil ara ara dünde kavşakta durdum kalkarken gaz yemedi devir yükseliyor ama araba gitmiyor vitesi N ye aldım tekrar D ye aldığımda normale bindi bu tekleme sorunu ve gaz yememe neden olabilir bu arada aracı benzinde kullanıyorum şimdiden teşekkürler iyi çalışmalar

  44. hasan can
    hasan can / Cevapla 16 Ağustos 2020 at 17:09

    merhabalar chery tiggo 2.0 al4 şanzımanlı aracım var , vites geçişleri vuruntulu hissedilir şekilde ve araçta baya performans düşüklüğü var 2.0 motor araç gibi gitmiyor baya farkediliyor bağırıyor gitmyior hatta. bakan ustalar şanzımanla ilgili diyolar ama arac markasını görünce bakmak isteyen usta bulmakta zorlanıyorum sizin fikirleriniz nedir sorun ne olabilir ? istanbul beylikdüzündeyim kesin çözümü var mıdır önerilierinizi merak ediyorum size de getirmek istiyorum.

  45. Serkan Yıldırgan
    Serkan Yıldırgan / Cevapla 24 Ağustos 2020 at 11:52

    Merhaba,hayırlı işler diliyorum.
    Aracım 2003 Model CLK 200 Kompressor. (Kasa: W209 – Motor: 271)
    seri kalkışta yüksek devirdeyken 2. yada 3. videste boşa attı 2-3 kez. kendiliğinden düzeldi 10-15 sn sonra.
    3-4 gün sonra ekranda vites durumunu gösteren harf rakam yok oldu.vides kalkış vitesinden yukarı vites atmadı .d ye sert geliyor ve titriyoyor kalkmak istiyor. d den n ye geliyor r ye frenden çekmeden gitmiyor pr den p ye geçiyor. p den aşağıyada giyor fakat geçtiğinde sert bişekilde araba kasıyor.kapatıp açınca 1 defa normal oluyorsa 3 defa düzelmiyor..yağ bitti zanneti telaşlandım 1lt kadar üsten koydum çalışırken prnd ……. yaptım aynı. yağıda aşağıdan aktı.ekran geldiğinde orantılı düzeliyor vitesler geçiyor giderkende atıyor.5 dk sonra aynı oluyor..ne olabilir. Bursada oturuyorum ve burda atm anlayan olduğuna inanmıyorum ve güvenmiyorum .1 kişi var oda eline düşmeyin…. acil yardımcı olurmusunuz.nedir sorunum neyapılması gerekir masrafı nedir..gerekirse çekiciyle getirebilirim.

  46. Gürkan
    Gürkan / Cevapla 9 Eylül 2020 at 00:07

    Selma Benim Aracim Golf 4 Otomatik 98 arac buyük Vitesle Kalkiyor ve Vites degisimi d Konumum da yapmiyor Manuel Olarak 3 Vites e Kadar geciOr sorun nedir teswkkür ederim

  47. Şeyhmus
    Şeyhmus / Cevapla 9 Eylül 2020 at 22:11

    2004 model Megane 2 aracım vites geçişlerinde vuruntu yapıyor ve şanzımanın altında yağ kaçağı da var

    • Şeyhmus gümüş
      Şeyhmus gümüş / Cevapla 9 Eylül 2020 at 22:12

      Ne yapmam gerek yağ eksikliğinden kaynaklanıyor olabilir mi

  48. ilker
    ilker / Cevapla 15 Eylül 2020 at 08:31

    Merhaba,

    2011 model 4×2 dizel otomatik Ford Ranger aracım var. Aracım düşük viteslerin geçişlerinde, vites yükseltirken vuruntu yapıyor ve sarsılıyor. Özellikle düşük hızlarda ve şehir içi sokaklarında, düşük vites ile 1’den 2’ye ve 2’den 3’e geçişlerde bu sorunu yaşıyorum.

    Yardımcı olabilir misiniz?

    Saygılarımla,

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.