Volvo XC90 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Volvo XC90 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Volvo XC90 otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Volvo XC90 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
Volvo XC90 Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ataşehir, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı‘daki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.Tüm servislerimiz randevulu çalışmaktadır ,lütfen gelmeden önce ilgili servisimizi arayıp randevu talep ediniz!
Volvo XC90 grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre şanzıman tipleri:
- Volvo XC90 AW55-50SN (AF33-5) Otomatik Şanzıman Tamiri
- Volvo XC90 AW55-51SN (AF33-5) Otomatik Şanzıman Tamiri
- Volvo XC90 Geartronic TF-80SC (AF40) Otomatik Şanzıman Tamiri
- Volvo XC90 Powershift (MPS6 – DCT450) Otomatik Şanzıman Tamiri
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Volvo XC90 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
XC90 Aisin 55-51 Şanzıman Sorunları
5 ileri tam otomatik şanzımanlara sahip XC90 araçlarda en sık rastlanan şanzıman arızaları şunlardır:
- Tork Konvektör (Tirbün) problemleri: Bu arıza olduğunda genellikle P0740, P0741 ve 2757 arıza kodu ile karşılaşırsınız. Volvo XC90 araçlarda bazen bu arıza kodları yerine TCM-002F arıza kodu da çıkmaktadır. Sıklıkla karşılaşılan durumda yüksek hızda giderken, örnek 120-130 km/saat hızda 5. viteste, Esp on/off ışıkları ve abs ışıkları yanar ve araç kendisini 4.viteste korumaya alır. Durdurup tekrar kontağı açınca normal haline döner. Bu arıza olması durumunda tork konvektör (tirbün) revizyon işlemi gerçekleştirilirken şanzıman beynininde açılıp tamir olması gerekmektedir.
- Vites D ve R’ye alındığında vuruntu: Aracı vitese aldığınızda geç doldurma, iki kez doldurma gibi arızalar firmamızda garantili olarak tamir edilmektedir.
- Vites geçişlerinde vuruntu: Özellikle 3’ten 4’e geçerken boşa düşme veya sarsıntı en fazla karşılaşılan sorundur. İlk etapta selenoidler ve beyinin kontrol edilmesi gerekmektedir. Atco Otomatik Şanzıman olarak geliştirdiğimiz test makinamız ile şanzımanınız sökülmeden belli noktalardan basınç vererek içerisindeki problemleri tespit edilebilmektedir.
Volvo Geartronic Şanzıman Sorunları
Firmamızda 6 ileri vitese sahip Volvo XC90 Geartronic şanzımanlarda yaşanan arızalar garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır. En sık karşılaşılan XC90 Geartronic (Aisin AF40 – TF80) şanzıman arızaları:
- Şanzıman beyni problemleri: Geartronic şanzıman beyni sorunları daha çok vites geçişlerinde kaçırma/boşa düşme ve vites düşürürken vuruntu olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğer XC90 aracınız özellikle 4’ten 3’e, 3’ten 2’ye düşerken vuruntu yaşatıyorsa ve benzer şekilde yükseltirken kaçırma/boşa düşme yapıyorsa şanzıman beyninizin kontrol edilmesi gerekmektedir.
- Isınınca ışıklarda dururken kalkışta vuruntu; Bu mekanik bir problemdir ve şanzımanın iç mekanik kısımlarına bakılması gerekmektedir
- Hızlı vites değiştirme,rampada vites geçişi olmama: AF40, bir diğer adıyla TF80 şanzımanların en bilinen arızalarından birisi tork konvertör problemidir. Genellikle araçta P0741 arıza kodu bulunur ve tork konvektörün (tirbün) revizyon edilmesi gerekmektedir. Revizyon işlemi gerçekleştirilirken şanzıman beyninin basınç testlerininde yapılması aracınızın ilerleyen zamanda arızayı tekrar yaşamaması için önem taşımaktadır.
XC90 Powershift Arızaları ve Tamiri
Powershift şanzıman kullanılan araçlarda mekatronik ünitelerinden kaynaklanan bir dizi problem yaşanmaktadır:
- Araç geri viteste hemen tepki vermez, ısınınca geri vites zayflar ve kaybolur.
- Rampa çıkarken devir saatinde dalgalanma gözlemlenir.
- Ekranda “düşük şanzıman performansı” uyarısı çıkar.
- Aracın vites geçişlerinde sert sarsılmaya hissedilmeye başlar.
- Selenoid arıza kodları atmaya başlar:
- P0766 – Shift Solenoid D Performans
- P0796 – Basınç Kontrol Selenoidi C Performans
- P1761 – Selenoid C Düşük Peformans
- P2714 – Basınç Kontrol Solenoidi D Performans
Eğer Volvo XC90 aracınızda bu yukarıdaki sorunların bir veya birkaç tanesini yaşıyorsanız, mekatronik ünitesinin tamir edilmesi gerekmektedir. Yetkili servislerde oldukça pahalı olan ve 12.000 TL’den başlayan bu üniteler, Atco mühendisleri tarafından oluşturulan tamir yöntemleri ile çok daha ucuz bir şekilde firmamızda garantili olarak onarılmaktadır.
Volvo XC90 Şanzıman Tamiri
Volvo XC90 Geatronicve Powershift araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Volvo XC90 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Volvo XC90 Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatı
Volvo XC90 Otomatik Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Volvo XC90 Kavrama, Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ataşehir, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Volvo XC90 Şanzıman Yağı Değişimi
Volvo XC90 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Periyodik şanzıman yağı değişimi, Volvo XC90 şanzıman problemi yaşamamanız için, özellikle şehir içinde çok kullanılan araçlarda, son derece faydalı olabilir. Volvo XC90 otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Volvo XC90 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Volvo XC90 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Volvo XC90 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
- Aracınızın model yılı
- Aracınızın motor hacmi
- Aracınızın yakıt tipi
- Varsa arıza kodunuz
eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. alternatif olarak Ankara Şaşmaz, İstanbul Levent, İstanbul Ataşehir, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı’da ki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü işlemlerinizi yaptırabilirsiniz.
Eğer Volvo XC90 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
SELAMÜN ALEYKÜM..2007 Volvo xc90 D5 motor Geartronic vites aracım var.arac 224 bin km de.5 bin km önce şanzıman yağı değişimi yaptırdım.daha önce şanzıman yağı değişimi yapılmamış zannımca.1 hafta önce vites seçici servis gerek yazısı çıktı uyarı Ekranında.. bilgisayar bağlanınca TCM-092 UYARISI VERDİ. 2 GUN ONCE ŞANZIMAN YAĞI, MOTOR YAĞI, VE FİLTRELER DEĞİŞTİ..VİTES SERVİS SEÇİCİ UYARISI BAZEN GÖRÜNÜYOR BAZEN KAYBOLUYOR..ORDU DA YAŞIYORUM. BU PROBLEM İLE İLGİLİ NE YAPSAM BİLEMEDİM. ARAÇ ŞANZIMAN P DE TAKILI KALDIĞI İÇİN DAHA ONCE FRENE BASMADAN VİTES TOPUZUNDAN VİTES GECİSİNİ ONLEYEN SİSTEMİ İPTAL EDİLMİŞTİ.. YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.. TEŞEKKÜRLER İYİ ÇALIŞMALAR..
Saffet Bey, hangi il ve ilçede yaşadığınız bildirirseniz, sizi uzman bir arkadaşımıza yönlendirelim.
Ordu Fatsa da yaşıyorum..
XC90 2004 model t6 aracım 3 viteste takili kalıyor.stop edip çalıştırınca tekrar düzeliyor.neden olur?
Mehmet Bey, aracınız korumaya alıyor. Bir bilgisayara bağlatıp arıza kodunuzu paylaşırsanız, size daha fazla yardımcı olabiriz.
Ustam merhaba xc90 t6 2.9 aracım şanzıman sorunu için işini bilen bir usta tavsiye edersiniz
Merhaba Taylan Bey aracınızdaki şanzımana hizmet verememekteyiz. Yapabilecek usta tedariği konusunda da size sağlıklı bir öneri yapamıyorum.
Merhabalar.iyi çalışmalar.2005 xc 90 2.4 d5 araç aldım.transmission service requied diye msj.veriyor.d ye ve r ye Aldığımda vuruntu yapıyor.uzun yolda yarım gazda sürekli vites değiştiremeyip motor devri düşüp çıkıyor.eğer gazı sonuna kadar basarsam turboya geçip gidiyor.yokuşlu ve virajlı uzun yolda motor arızası verdi ve 50 km den yukarı çıkmadı.ama bir süre sonra motoru di lendirip stop ettim ve arıza silindi.ne yapmam gerekli bana yardımcı olurmusunuz lütfen.
Merhaba arkadaşlar aracım 3. Viteste kendini korumaya aliyor yalnız yüksek performans ta yapıyor düşük performans ta yapmıyor araç 2004 t6
Merhaba Mustafa Bey, aracınızda bulunan 4t65 şanzımanına şirket olarak hizmet vermemekteyiz.
Iyi günler
Benim bir xc90 185 beygir otomatik volvo var.Yolda giderken Gaza yüklenince bazen kendiliginden bosa atiyor ve 2-3 saniye sonra yine normal vitese giriyor. Araba 340000 km de. Bu hata ne olabilir bir de şanziman yag degisimi ne kadar tutar.
Saygılar
Oğuz Bey, problem şanzıman hidrolik ünitesinden (şanzıman beyni) kaynaklanabilir. Şanzıman iç yıkama gerçekleştiren makinamızda yağ değişim ücreti yaklaşık 1.200 TL tutacaktır.
İyi günler 2003 model xc 90 şanzıman yeni yapıldı fakat transmisyon arizasi veriyor siliyoruz ve bir sure sonra yine veriyor nasıl bir çözüm önerebilirsiniz 5 ay oldu aldığım 4 aydır sanzumancida aracım
Merhaba Hakan Bey, aracınız dizel mi benzinli mi?
Meraba aracım 2006 XC90 ileri giderken hiç bi sorun yok ama rampada geri giderken boşa düşüyor gitmiyor
Merhaba, öncelikle cihaz bağlayıp arıza kodlarına baktırmanız gerekiyor.
Merhaba 2004 2.9 t6 XC90 im var. Yeni şanzıman yapıldı. 3 ay sonra hiç bir şey 10 dk lik kullanım sonrası markete girip çıktım. Çalıştırdım. Arabayı gaza basıyorum gitmiyor. Geride sıkıntı yok ileri gitmiyor bağırıyor ama ufak bir rampayı çıkana kadar canı cikti.yeni yaptirdigim.halde sebebi ne olmuş olabilir. Saygılarımla.kolah gelsin..
Mehmet Bey, şanzıman veya tork konvertörünüzde bir problem olabilir.
Merhaba. 2006 2.4D5 aracimda sanziman eskiden hep 2 bin devirde vites degistirirken simdi 2200lerde ya da farkli devirlerde vites degistirmeye basladi. Bundan once de birkac defa vites buyutmedi ve yavaslarken tek tek vites kucultup motoru kompresyona bindirdi. Boyle oldugunda ise kontak acayip kapattigimda duzeldi. Fikriniz nedir (Yakin zamanda sanziman yagini da degistirdim ama hicbir sey degismedi)
Aracım 2005 XC90 t6 benzinli
Şanzıman boşa düşüyor
Araç hareket etmiyor
Arıza kodu yok
Abdullah Bey, aracınız 4 ileri vites ise maalesef bu şanzımanı yapmıyoruz ve fazla bilgimiz yok. 6 ileri vitese sahip şanzımanlara müdahale edebiliyoruz.
Selamünaleyküm, 2007 volvo xc90 75 bin km de D5 motor geartronic şanzıman aracım var. Araç yokuşlarda geri kaçırıyor, bu normal midir? Araçta yokuş kalkış desteği yok.
Saffet Bey, araç yokuşlarda geri kaçırıyorsa, tork konvertörünüz bozulmaya başlamış demektir.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler