Bmw X5 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW X5 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites BMW X5 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. BMW X5 otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. 

BMW X5 Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. 

BMW X5 Otomatik Şanzıman Sorunları

BMW X5 şanzıman sorunlarının başında otomatik şanzıman vuruntu problemi gelmektedir. Vuruntunun nedeni selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.

BMW aracınızda şanzıman arıza lambası yanıyorsa, artık en yakın servise gitme zamanınız gelmiştir. Kritik durumlarda otomatik şanzıman korumaya geçer. Otomatik şanzımanın korumaya geçmesi durumunda  araçta genellikle geri vites ve 4 veya 5.vites devrede kalır ve selenoidlere giden elektrik kesilir.

Arıza Lambasını Söndürmek Çözüm Değildir!

Arıza lambasının cihazla söndürülmesi birçok durumda arızayı gidermeyecektir. Örnek vermek gerekirse BMW otomatik şanzıman vuruntu yapıyorsa, cihazla arıza lambasını söndürmek, arıza sebebini çözmeyeceği için, yakın bir zamanda tekrar vuruntu ve şanzıman arıza lambası ile karşılaşmanız muhtemeldir.

Bmw şanzıman arızası durumunda, arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf arızasını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte selenoid valf arızasını tespit etmenin en garanti yöntemi selenoidlerin özel tasarlanmış selenoid test makinelerinde test edilmesidir. Örnek selenoid test videomuzu izleyerek sizler de fikir sahibi olabilirsiniz:

Oldukça pahalı olan otomatik şanzıman selenoidlerinin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı selenoidin tespit edilmeden değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır. 

BMW X5 Otomatik Şanzıman Çeşitleri

BMW X5 serisi araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. Atco olarak bütün BMW X5 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

BMW X5 grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

    • BMW X5 (E53) ZF 5HP24 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX55HP24otomatiksanziman

    • BMW X5 (E53) ZF 6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX56HP19otomatiksanziman

    • BMW X5 (E53) ZF 6HP26 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX56HP26otomatiksanziman

    • BMW X5 (E70) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX56HP21otomatiksanzimannn

    • BMW X5 (E70) ZF 6HP28 Otomatik Şanzıman Tamiri

Audi-Q5-ZF-6-ileri-6HP28-Otomatik-Sanziman-Tamiri-01

    • BMW X5 (E70) ZF 8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw_F20_ZF_8HP45_Otomatik_Sanziman_Tamiri

    • BMW X5 (E70) ZF 8HP70 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • BMW X5 (F15) ZF 8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

Volkswagen Amarok_8_ileri_ZF_8HP45

    • BMW X5 (F15) ZF 8HP70 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW X5 Tork Konvertörü Sorunları

6HP serisi ZF şanzıman kullanan BMW X5 araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Tork konvertör arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size  kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır. Ayrıca şanzıman tork konvertörü kaçırmaya başlayınca şanzıman ısınması meydana gelir ve zaman içerisinde şanzımanın iç aksamına zarar vermeye başlar.

Bir başka Bmw X5 ZF şanzıman arızası alt devirlerde sarsıntıdır. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.

Bmw X5 Tork Konvertör Tamiri

Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir. Firmamızda ZF şanzımanlara ait tork konvertörleri tam otomatik makineler ile garantili olarak yenilenmektedir.

                               

 

BMW X5 araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW X5 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel BMW X5 otomatik şanzıman fiyatları ve revizyonlu Bmw X5 şanzıman fiyatları için (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızı arayabilirsiniz.

Bmw X5 Otomatik Şanzıman Arızaları

E53 Bmw X5 GM Otomatik Şanzıman Arızaları

GM 5L40E şanzıman 3.0 benzinli ve dizel motor kullanılmış E53 kasa X5 araçlarda bulunmaktadır. En sık karşılaşılan arızaları:

  1. Işıklarda durup kalkmalar esnasında araç geç kalkış yapıyorsa genelde karşılaştığımız hata (92-Can Tork Arabirim) hatasıdır ve tork konvektörünün revizyon olması gerektiğini göstermektedir.
  2. D ve R’de vuruntu, ani yüklenmelerde araç kendini korumaya alıyor ise ve vites dişli oran arızası atmaktaysa şanzımanın revizyon olması gerekir
  3. Eğer aracınızda P-R-N-D veya manuel bölümlerine aldığınızda aracınız konumu göstermiyosa arızanız pozisyon şalterinden ya da Ecu beyninden kaynaklı bir arıza yaşanıyor olabilir.
E53-E70 Bmw X5 ZF 6HP Otomatik Şanzıman Arızaları ve Tamiri

Bu araçlarda karşılaşan başlıca problemler şunlardır:

  1. C tası problemli ve 2. ve 6. viteslerde vuruntu: – 1’den 2’ye yükseltirken ve düşerken vuruntu, 2 vitese bazen geçmeme, 6 vitese geçer gibi olup tekrar 5 e geri dönme. 2.vitese geçtikten sonra gazdan ayağı çekince vuruntu ve kasayı titretme bu araçlarda sıklıkla rastlanmaktadır.
  2. Tork konvertör problemi: 1500-2000 devirde gezinti ve 80-90 km’de titreme ve kalkışta viteste titreme – özellikle rampada, tork konvektör sorununu işaret etmektedir. Bu araçların tork konvertör revizyonlarında ileriye dönük problemler olmaması için şanzıman beynini’de işlemler esnasında test edilmesini önermekteyiz.
  3. Şanzıman içi basınç kaçakları: Eğer aracınız gaz pedalına yüklenince devir artıyor ama vites yükseltmiyorsa, yani boşa düşme yapıyorsa ve şanzıman kendisini korumaya alıyorsa, otomatik şanzıman basınç kaybı olmaktadır. Şanzımanınızın açılması ve revizyon olması gerekmektedir.
  4. 4.vitesten 5’e geçerken arızaya düşme: Bmw 6HP serisi şanzımanlarda sıklıkla karşılaşılan bu durumda, 4.viteste çeyrek gazdan yukarıda kullanımda, araç 4’ten 5’e geçerken devir saati yükselir ve şanzıman “transmission fault” hatası atar.

Atco Mühendislik olarak bütün bu X5 şanzıman problemlerine garantili çözümler sunmaktan memnuniyet duymaktayız.

Bmw X5 8HP Otomatik Şanzıman Arızaları ve Tamiri
  1.  Eşanjör ( Yağ soğutucusu) patlaması: Eğer şanzıman yağ soğutucunuz patlamışsa, şanzıman içerisi su alır. Bundan sonrasında genelde şanzıman yağının değiştirilmesi öneriliyor ama maalesef yapılan işlem çözüm değildir. Bu olay başımıza geldiğinde şanzımanın iç kısmına giren su balataların şişmesine ve şanzıman beynin ara contasının işlevine yitirmesine sebebiyet vererek vites geçişlerindeki vuruntular, durmaya yakın vuruntular, aracın vites konumlarını D ve R olarak değiştirdiğimizde vuruntu-çift doldurma gibi problemlere sebebiyet verir. Yapılması gereken şanzımanın açılması ve giren suyun verdiği zararın gözlemlenmesi buna bağlı olarak şanzımanın revizyon edilmesidir.
  2. Tork arızası: 1300-2000 devir arası silkemele, 70 km hızda kasa titretme, devirde dalgalanma gibi arızalar 8HP45 şanzımanlarda sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Tork konvektör (türbin) revizyon olması ve ileriye dönük sıkıntılar olmaması için şanzıman beyni kontrollerinin yapılmasını öneririz.

X5 Şanzıman Tamiri ve Dinamometre Testi

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW X5 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Bmw X5 Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

Bmw X5 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Bmw X5 otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Bmw X5 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Bmw X5 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Bmw E53-E70-F15 X5 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer E53-E70-F15 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

74 thoughts on “Bmw X5 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.