Bmw X5 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW X5 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites BMW X5 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. BMW X5 otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. 

BMW X5 Otomatik Şanzıman Sorunları

BMW X5 şanzıman sorunlarının başında otomatik şanzıman vuruntu problemi gelmektedir. Vuruntunun nedeni selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.

BMW aracınızda şanzıman arıza lambası yanıyorsa, artık en yakın servise gitme zamanınız gelmiştir. Kritik durumlarda otomatik şanzıman korumaya geçer. Otomatik şanzımanın korumaya geçmesi durumunda  araçta genellikle geri vites ve 4 veya 5.vites devrede kalır ve selenoidlere giden elektrik kesilir.

Arıza Lambasını Söndürmek Çözüm Değildir!

Arıza lambasının cihazla söndürülmesi birçok durumda arızayı gidermeyecektir. Örnek vermek gerekirse BMW otomatik şanzıman vuruntu yapıyorsa, cihazla arıza lambasını söndürmek, arıza sebebini çözmeyeceği için, yakın bir zamanda tekrar vuruntu ve şanzıman arıza lambası ile karşılaşmanız muhtemeldir.

Bmw şanzıman arızası durumunda, arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf arızasını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte selenoid valf arızasını tespit etmenin en garanti yöntemi selenoidlerin özel tasarlanmış selenoid test makinelerinde test edilmesidir. Örnek selenoid test videomuzu izleyerek sizler de fikir sahibi olabilirsiniz:

Oldukça pahalı olan otomatik şanzıman selenoidlerinin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı selenoidin tespit edilmeden değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır. 

BMW X5 Otomatik Şanzıman Çeşitleri

BMW X5 serisi araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. Atco olarak bütün BMW X5 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

BMW X5 grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

    • BMW X5 (E53) ZF 5HP24 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX55HP24otomatiksanziman

    • BMW X5 (E53) ZF 6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX56HP19otomatiksanziman

    • BMW X5 (E53) ZF 6HP26 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX56HP26otomatiksanziman

    • BMW X5 (E70) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX56HP21otomatiksanzimannn

    • BMW X5 (E70) ZF 6HP28 Otomatik Şanzıman Tamiri

Audi-Q5-ZF-6-ileri-6HP28-Otomatik-Sanziman-Tamiri-01

    • BMW X5 (E70) ZF 8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw_F20_ZF_8HP45_Otomatik_Sanziman_Tamiri

    • BMW X5 (E70) ZF 8HP70 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • BMW X5 (F15) ZF 8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

Volkswagen Amarok_8_ileri_ZF_8HP45

    • BMW X5 (F15) ZF 8HP70 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW X5 Tork Konvertörü Sorunları

6HP serisi ZF şanzıman kullanan BMW X5 araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Tork konvertör arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size  kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır. Ayrıca şanzıman tork konvertörü kaçırmaya başlayınca şanzıman ısınması meydana gelir ve zaman içerisinde şanzımanın iç aksamına zarar vermeye başlar.

Bir başka Bmw X5 ZF şanzıman arızası alt devirlerde sarsıntıdır. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.

Bmw X5 Tork Konvertör Tamiri

Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir. Firmamızda ZF şanzımanlara ait tork konvertörleri tam otomatik makineler ile garantili olarak yenilenmektedir.

                               

 

BMW X5 araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW X5 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel BMW X5 otomatik şanzıman fiyatları ve revizyonlu Bmw X5 şanzıman fiyatları için (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızı arayabilirsiniz.

Bmw X5 Otomatik Şanzıman Arızaları

E53 Bmw X5 GM Otomatik Şanzıman Arızaları

GM 5L40E şanzıman 3.0 benzinli ve dizel motor kullanılmış E53 kasa X5 araçlarda bulunmaktadır. En sık karşılaşılan arızaları:

  1. Işıklarda durup kalkmalar esnasında araç geç kalkış yapıyorsa genelde karşılaştığımız hata (92-Can Tork Arabirim) hatasıdır ve tork konvektörünün revizyon olması gerektiğini göstermektedir.
  2. D ve R’de vuruntu, ani yüklenmelerde araç kendini korumaya alıyor ise ve vites dişli oran arızası atmaktaysa şanzımanın revizyon olması gerekir
  3. Eğer aracınızda P-R-N-D veya manuel bölümlerine aldığınızda aracınız konumu göstermiyosa arızanız pozisyon şalterinden ya da Ecu beyninden kaynaklı bir arıza yaşanıyor olabilir.
E53-E70 Bmw X5 ZF 6HP Otomatik Şanzıman Arızaları ve Tamiri

Bu araçlarda karşılaşan başlıca problemler şunlardır:

  1. C tası problemli ve 2. ve 6. viteslerde vuruntu: – 1’den 2’ye yükseltirken ve düşerken vuruntu, 2 vitese bazen geçmeme, 6 vitese geçer gibi olup tekrar 5 e geri dönme. 2.vitese geçtikten sonra gazdan ayağı çekince vuruntu ve kasayı titretme bu araçlarda sıklıkla rastlanmaktadır.
  2. Tork konvertör problemi: 1500-2000 devirde gezinti ve 80-90 km’de titreme ve kalkışta viteste titreme – özellikle rampada, tork konvektör sorununu işaret etmektedir. Bu araçların tork konvertör revizyonlarında ileriye dönük problemler olmaması için şanzıman beynini’de işlemler esnasında test edilmesini önermekteyiz.
  3. Şanzıman içi basınç kaçakları: Eğer aracınız gaz pedalına yüklenince devir artıyor ama vites yükseltmiyorsa, yani boşa düşme yapıyorsa ve şanzıman kendisini korumaya alıyorsa, otomatik şanzıman basınç kaybı olmaktadır. Şanzımanınızın açılması ve revizyon olması gerekmektedir.
  4. 4.vitesten 5’e geçerken arızaya düşme: Bmw 6HP serisi şanzımanlarda sıklıkla karşılaşılan bu durumda, 4.viteste çeyrek gazdan yukarıda kullanımda, araç 4’ten 5’e geçerken devir saati yükselir ve şanzıman “transmission fault” hatası atar.

Atco Mühendislik olarak bütün bu X5 şanzıman problemlerine garantili çözümler sunmaktan memnuniyet duymaktayız.

Bmw X5 8HP Otomatik Şanzıman Arızaları ve Tamiri
  1.  Eşanjör ( Yağ soğutucusu) patlaması: Eğer şanzıman yağ soğutucunuz patlamışsa, şanzıman içerisi su alır. Bundan sonrasında genelde şanzıman yağının değiştirilmesi öneriliyor ama maalesef yapılan işlem çözüm değildir. Bu olay başımıza geldiğinde şanzımanın iç kısmına giren su balataların şişmesine ve şanzıman beynin ara contasının işlevine yitirmesine sebebiyet vererek vites geçişlerindeki vuruntular, durmaya yakın vuruntular, aracın vites konumlarını D ve R olarak değiştirdiğimizde vuruntu-çift doldurma gibi problemlere sebebiyet verir. Yapılması gereken şanzımanın açılması ve giren suyun verdiği zararın gözlemlenmesi buna bağlı olarak şanzımanın revizyon edilmesidir.
  2. Tork arızası: 1300-2000 devir arası silkemele, 70 km hızda kasa titretme, devirde dalgalanma gibi arızalar 8HP45 şanzımanlarda sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Tork konvektör (türbin) revizyon olması ve ileriye dönük sıkıntılar olmaması için şanzıman beyni kontrollerinin yapılmasını öneririz.

X5 Şanzıman Tamiri ve Dinamometre Testi

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW X5 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Bmw X5 Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

Bmw X5 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Bmw X5 otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Bmw X5 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Bmw X5 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Bmw E53-E70-F15 X5 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer E53-E70-F15 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

62 thoughts on “Bmw X5 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Tuncay
    Tuncay / Cevapla 9 Mart 2019 at 13:28

    kolay gelsin 2010 model x5 E70 aracım var. araç 6 ileri. araçta vuruntu vardı bir süredir. geçen yolda giderken araç korumaya aldı ardından arıza lambası yaktı. aracımdaki sorun ne olabilir. eğer şansıman sorunuysa bana ne kadara mal olur.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Mart 2019 at 21:27

      Tuncay Bey, aracınızda vuruntu olduğundan bahsetmişsiniz. Muhtemel bir hasar (valf gövdesi veya mekanik) mevcut ve bu camdaki çatlak gibi siz aracı kullandıkça ilerliyor. Daha net yorum yapabilmemiz için aracınızı test etmemiz gerekmektedir. Hangi şehirde olduğunuzu paylaşırsanız size yardımcı olmaya çalışalım

  2. Fatih
    Fatih / Cevapla 14 Mart 2019 at 15:09

    Merhaba benim aracım 2001 bmw x5 e53 bende bazen arac vitesten cıkıyor durdugum zaman mesela arac gaz yiyor ama ilerlemiyor kontak kapatıp acmam gerekiyor bu bazen rolantide giderkende kendiliginden olabiliyor ileri geri devamlı deneme yaptığımda aynı hataya düşüyor geriye taktığımdada aracın kaldıgı oluyor acaba neden olabilir tesekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Mart 2019 at 16:59

      Fatih Bey, aracınızda muhtemel bir valf-body, selenoid veya sensör arızası var. Aracınıza en yakın serviste arıza tespit cihazı bağlatıp bize arıza kodlarınızı gönderirseniz yardımcı olmaya çalışırız. Eğer İstanbul’a yakın iseniz, buyurun bir çayımızı için, arkadaşlarımzı ücretsiz ekspertiz gerçekleştirsinler.

  3. Mehmet Eren Alat
    Mehmet Eren Alat / Cevapla 21 Nisan 2019 at 08:07

    Hayırlı sabahlar öncelikle böylesi bir imkan için teşekkürler bmw e53 x5 3.0d 2005 model aracımda gaza bastığımda çok hafif titreme oluyor bazen de uzun yolda birdenbire şiddetli sarsıntı titreme tavana kadar hissettiriyor bu durumda aracı sağa çekip duruyorum direksiyon sağ sol yapınca arabada ki kasma rahatlıyor ve devam ediyorum birde don günlerde ikiden birinci vitese düşerken genelde frene basmak durmak üzereyken hafif bir uğultu ile geçiş oluyor sorunlar bunlar teşekkür ederim iyi çalışmalar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Nisan 2019 at 16:24

      Mehmet Eren Bey, titreme probleminiz tork problemi gibi gözüksede, direksiyonu sağ sol yapınca ortadan kalkması arızanın ön takım aksamı ile ilgili olabileceği intibasını da bırakmaktadır. İkinci vitesten bire geçerken meydana gelen uğultuyu dinlememiz ve test etmemiz gerekmektedir. Müsait olduğunuzda bizi ziyaret ederseniz aracınızda ücretsiz bir tespit işlemi gerçekleştirebiliriz.

  4. Cengiz
    Cengiz / Cevapla 30 Mayıs 2019 at 23:28

    Merhabalar 2004 modèl x5 e53 aracim var. Arabada yok yok… 4×4 d’en cikmis arac. On sanzuman arzali arizayi gecistirmek icin fisleri cekmisler. Malesef farkrdemeden almis olduk araci. Yani arkadan cekisli bir araca donusmus… Bir yili gecti alali, simdi ise arkadan ugultu geliyor . Arka dingillere hareketi veren kutu dan geldigi soylendi.. ismi nedir bilmiyorum. Direksiyon da ciddi bir titreme var frene basinca virajlarda daha cok belli ediyor… yurdisinda yasiyorum ve siz turkiyedeki ustalarimin ellerinden opuyorum…Gercekten bu arabayi alinca anladimki bu ulkede ( Fransa) bir usta bulmak cok zor, varsada ben bulamadim. Yani laf uzar gider neyse…….. Aradtirirken burayi buldum yaziyim dedim, bi yorum yazarsaniz sevinirim… Cok tesekkurler, saygilar ustalarim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Haziran 2019 at 20:08

      Cengiz Bey, öncelikle geçmiş olsun. Difransiyel kutunuz dağılmış gibi gözüküyor. İki farklı tipi mevcuttur. Daha çok çıkma olarak temin ediyor müşterilerimiz. Şanzıman revizyonu tarafımızca çok yapıldı fakat difransiyel revizyonunu tarafımızca şu ana kadar hiç yapılmadı.

    • Erman
      Erman / Cevapla 13 Şubat 2020 at 23:24

      Merhaba,
      2003 4.4i e53 üm 4500 devirlerde bir üst vitese geçiyor vuruntulu bir şekilde. Triptonikten degistirsemde daha erken geçmiyor. Yavasladigimda yine aynı şekilde tüm arabayı silkeleyerk vites düşüyor.

  5. Fatih
    Fatih / Cevapla 9 Haziran 2019 at 22:28

    2012 x5 30 d arac aldım araç 6 ay yatmış kalkışlarda gec kavrama oluyor. Vites gecişleri normal Araba ısınınca ugultulu bir ses geliyor ara ara cekiş düşüyor sebebi nedir yardımcı olursanız sevinirim herkez başka bir sey söylüyor kafamız iyice karıştı

    • Fatih
      Fatih / Cevapla 9 Haziran 2019 at 22:30

      Arac 2002 yanlıs yazmışız

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2019 at 22:18

        Fatih Bey, aracınızdaki uğultuyu dinlememiz gerekiyor. Kalkışlardaki geç kavrama ve çekiş düşüklüğü tork konvertörünüz kaynaklı olabilir. Çekiş düşüklüğü rampalarda ve tam yükte iken mi oluyor? Araç soğukken aynı problemleriniz var mıdır? Dilerseniz buyurun gelin aracınızı bir birlikte test edelim.

  6. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 21 Haziran 2019 at 19:50

    Aracım bmw e70 2009 model arac hafıf tıtreme yapıyor dıb gaz yaptıgımda ise 4 den 5 e gecerken sanzuman ısaregı gelıyo ve kendını kıtlıyo yol yapabılırmıyım boyle turkıyeye gelecem nasıpse ne dusunuyorsunuz hocam

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 09:33

      Ahmet Bey, aracınızda muhtemelen tork konvertörünüz bozuk. Bu şekilde aracı fazla dip gaz yapmadan Türkiye’ye getirirseniz, burada garantili olarak tamirini yapabiliriz.

  7. hakan
    hakan / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 00:03

    Aracim bmw x5 e70 3,0 diesel
    aracim hafifi titriyor göstergede sansuman hatasi veriyor kapatip tekrar calistirdigimda hata gidiyor
    Hata codu 4f85 manuel kullandigimda hic hata vermiyor aracta yanlis akü takiliydi yeni akü taktim artik arada hata veriyor yardimci olurmusunuz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 09:37

      Hakan Bey, şanzımanınız içerisinde mekanik arıza mevcut. Muhtemelen 2-3 vites geçişlerinde titremeyi biraz daha fazla hissedersiniz. Akü ile bir ilgisi bulunmuyor. En yakın zamanda servsimize uğrarsanız garantili tamir yöntemleri hakkında sizi bilgilendirmekten memnuniyet duyarız.

  8. Yusuf
    Yusuf / Cevapla 22 Temmuz 2019 at 21:22

    Aracım x5 e70 2007 model 2gun önce rampa çıkarken araç tam yüklüyken solama yapmak için gaza yüklemdim vites bosa aldı kendini konya kapatın geri açtım düzeldi sorun ne olabilir tesekurler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 07:46

      Yusuf bey, aracın korumaya alması (herhangi bir viteste sabit kalması), şanzımanda oluşan bir arızadan dolayı şanzımanın kendini korumaya almasından kaynaklanmaktadır. Stop edip çalıştırınca geçici hafızadaki arıza silinir, bir daha aynı koşullar oluştuğunda yine arıza yaratır. Bu esnada korumaya aldığı anda hafızaya kalıcı bir arıza atar. Bu arıza kodunu aracı cihaza bağlatıp bize söylerseniz daha fazla yardımcı olabiliriz. Alternatif olarak eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

  9. yusuf
    yusuf / Cevapla 26 Temmuz 2019 at 14:23

    merhabalar suan sıvas tayım yaklaşık bın km yaptım tekrarlamadı bı hatada gostermıyor menü de sız ne dersınız bu olaya bu cevrede tavsıye edecegınız bırı varmı tesekurler

  10. yusuf
    yusuf / Cevapla 26 Temmuz 2019 at 14:26

    bana bır numara yollarmısınız sıze ulaşmak ıcın olayı daha detaylı anlatmak ıcın

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 26 Temmuz 2019 at 14:50

      Yusuf Bey, 05522901567 nolu telefondan Ata Bey ile görüşebilirsiniz.

    • Ali Akcan
      Ali Akcan / Cevapla 31 Ağustos 2019 at 21:41

      Merhaba Sayın Yetkili,
      2005 model X5 E53 3.0d kasa aracım var. Araç özellikle 40-60 km civarlarındayken arabaya ivme gerektiğinde azcık gaza basıldığında arabada kesik kesik güç geliyor, araba kesintili ivmeleniyor ama gaz gücünü birazdaha artırılırsa hafif kesiyor ama yol düzken ve 70-80kmyi geçtikten sonra sorun kalmıyor. Ne zaman güç gerekse ve azıcık gaza basınca kesintili ivmeleniyor sanki kesik kesik vuruntu yapıyor. Böyle bir sorunla daha önce karşılaştınız mı acaba? Karşılaşıldıysa eğer masraf olarak buradan belirtebiliyormusunuz, belirtemiyorsanız bu sorun için hangi numaradan ve kimden fiyat bilgisini alabilirim? (Not:Daha önceden bir arkadaşım şanzıman türbünü arazısı olabilir demişti, yada yağ eksik olabilir demişti).
      Saygılarımla.

    • Rıfat şençoban
      Rıfat şençoban / Cevapla 3 Ekim 2019 at 23:17

      X5 e53 2002 aracım var GM şanzumam aracım var Kısa bir süre içinde araç geri vitese alıyordum ileri gidiyordu şanzıman ustasına götürdük yaklaşık 10 gün sonra aracınız hazır dendi teslim aldım geri viteste problem olmadı yavaşlayıp vites düşerken Araçta tatlı bir yığılma hissi olduğunu fark ettim daha sonra dik bit yokuş çıkarken şanzıman sarı arıza lambayı yaktı araç çekişten düştü istop edip bir süre sonra yola devam ettim fark ettim ki dik yokuşlarda lamba yaktı tahminim 2 vites geçişte sorun var usta ile aynı yokuşu çıktık ışık yine yaktı ustanın yorumu “birde motor soğuk ken çık yokuşu “acaba şanzıman yağ soğutmamı bozuk eğer lamba yanmaz ise dedi sizin yorumunuz ne olurdu ,?

  11. Dogan
    Dogan / Cevapla 1 Eylül 2019 at 19:23

    Aracim 2002 x 5..bmw..r yani geri vitese attigimda gitmiyor arac geriye..ama ileriye gidiyor sebep nedir acaba..

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 09:12

      Doğan Bey, şanzımanınızda mekanik bir problem bulunmaktadır.

  12. muhAmmet küçükçınar
    muhAmmet küçükçınar / Cevapla 4 Eylül 2019 at 14:55

    slm hayırlı işler aracım 2001 e 53 x 5 otomatik hızlanınca belli bir hız sonunda aracım korumaya alıyor.ve viteste kalıyor msanuele geciş yapıyorum fakat ile çalışıyor stop ediyorum lamba sönüyor normale dönuyor manuelle gidiyorum vitese kadar normal oluyor vites sonunda lamba yanıyor korumaya geciyor bu konuda bilği vereisenız sevinirim kolsy gelsin

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 09:13

      Muhammet Bey, aracınızda bir devirde kaçırma var, bu koşul gerçekleştiğinde aracınız arıza atıyor. Arıza tespit cihazına bağlatmanız lazım. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz ücretsiz olarak size yardımcı olabiliriz.

  13. taner
    taner / Cevapla 6 Eylül 2019 at 17:45

    selamun aleyküm 2000 model 4.4 x5 aracımda yol bilgisayarında şanzıman arızası gösteriyor ama devamlı değil vites geçişleri güzel araba yolda giderken stop ediyor 15 dakika gecince tekrar calısıyor bazen marş basmıyor yardımcı olursanız sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 09:14

      Taner Bey, aracınızı arıza tespit cihazına bağlatmanız lazım. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz ücretsiz olarak size yardımcı olabiliriz.

  14. ıspartalı
    ıspartalı / Cevapla 11 Eylül 2019 at 10:48

    s.a aracım x5 e 53 ne geldiyse başıma şanzuman yagını değiştirtdikten sonra geldi ilk mobil şanzuman katıldı sarı renkde sonra petrol ofisinin kırmızı renk şanzumanı katıldı sorun dha da arttı sorunum şanzuman korumaya alıyor manuel de kullanıyorum 5. vites de korumaya alıyor ne marka kullanayım ve ne kadar katalım ustanın biri 6 lt kattı diğeri 8 litre kattı bu konuda bilği lütfennnn teşekkür ederim şimdiden

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 09:15

      Merhaba, şanzıman yağının rengi önemli değildir. Şanzımanınız korumaya aldı mı bir arıza kodu atar, bu kodu paylaşırsanız size yardımcı olabiliriz.

  15. ıspartalı
    ıspartalı / Cevapla 11 Eylül 2019 at 14:31

    SLM BMW X5 E 53 ARIZA KODU:
    37.GEARMONITORİNG 5
    36.GEARMONİTORİNG4
    ARIZASI VERİYOR
    .

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 09:16

      Aracınızda şanzıman içerisinde muhtelemen giriş tasında problem bulunmaktadır.

  16. Vahit Atak
    Vahit Atak / Cevapla 17 Eylül 2019 at 11:49

    iyi günler, 2003 model x5 e53 4.4 aracımda 2. viteste giderken 1. vitese düşerken özellikle hava sıcakken vuruntu oluyor, sanki araba atlıyor gibi oluyor, hava soğukken olmuyor. Bunu nasıl çözebiliriz ? Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 09:17

      Vahit Bey, eğer bu hava sıcaklığına bağlı ise, aracınızın soğutma sistemini ve motorunu kontrol ettirmenizi öneririz.

  17. Murat Demir
    Murat Demir / Cevapla 21 Eylül 2019 at 14:10

    Merhaba Arkadaşlar 2003 model 30.d x5 bir aracim var. Aracı geriye aldigimizda hafif geri gidebiliyordu düz yolda. ama cok hafif ve kisa bir rampada arac 1 cm bile geri gitmiyor. gaza ne kadar yuklenirsek yuklenelim. ama d de bir sorun yok. Sizce sorun nedir? Başına gelen arkadaşım var mı?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 09:18

      Murat Bey, tork konvertörünüzün sprag dağıtmış olması büyük bir ihtimaldir.

  18. timur
    timur / Cevapla 12 Ekim 2019 at 19:04

    ustam 2005 e53 aracım getriebenotprogramm yazısı veriyor hem araba gitmiyor manuelede geçmiyor kapatıp açınca düzeliyor yokuş aşağa frene basınca fazla olmak kaydıyla kompurosöre giriyor arabayı sarsıyor cevaplarsanız sevinirim kolay gelsin

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 09:20

      Timur Bey, araç arıza kodu atmaktadır. Bir arıza tespit cihazına bağlatıp bize kodu gönderirseniz, yardımcı olmaya çalışırız. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz ücretsiz olarak size bu hizmeti sunabiliriz.

  19. Kerim
    Kerim / Cevapla 13 Kasım 2019 at 13:32

    2004 model e53 x5 .3dizelim var 233bin km. Trans failsafe prog yazıyor ve Şanzıman korumaya geçiyor.makineye bağlattığımda 5088 Şanzıman siviç L1–L4 sensör arızası veriyor.bu konuyla ilgili yardımcı olabilirseniz sevirinim kolay gelsin.

    • Ali
      Ali / Cevapla 4 Mayıs 2020 at 04:38

      5088 L1-L4 sensör sevicileri Şanzıman Şalteri arızasıdır. Şanzıman Kart değişimi yada Ali expresten Şanzıman konum pozisyon sensörü satın alıp değiştirmeniz yani şanzıman kart tamiri yapılması gerekİr

  20. ibrahim doğan
    ibrahim doğan / Cevapla 3 Aralık 2019 at 02:35

    Merhabalar 2005 model e53 x5 3.0 ia aracım var ve şanzumandan gaza bastıkça uğultusesi geliyor ve sanki biryerlere sürtünür gibi bir his veriyor sürekli olmuyor tahminimce 2 ve 3. viteslerde oluyor sebebi nedir yardımcı olabilirmisiniz. Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 09:19

      İbrahim Bey, ses problemlerini dinlemeden yorum yapmamız çok sağlıklı olmayacaktır. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz, buyurun bir çayımızı için, sesi birlikte dinleyelim.

  21. hasan kandamar
    hasan kandamar / Cevapla 30 Aralık 2019 at 13:14

    2004 range rover vogue aracım var ve 3 yıl önce komple şanzıman yaptırdım, geçen hafta yine arıza yaptı ve araç sürekli kendini korumaya alıyor, 3. viteste kalkıyor, stop edip çalıştırınca düzeliyor, şanzımancıya gittiğimde yine komple şanzıman ravizyonu dedi ve 7000 TL istedi, araçta GM şanzıman olduğunu ve her 3 yılda bir yapacağını söyledi, aracım kazasız değişensiz boyasız tertemiz bir araç iken ben 3 yılda bir şanzıman mı yaptırmak zorundayım bunun düzgün bir çözümü yokmu ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:30

      Hasan Bey, öncelikle geçmiş olsun. GM şanzımanlarda her 3 yılda bir şanzıman yaptırmak gibi birşey söz konusu değildir.

  22. Abdullah bozdemir
    Abdullah bozdemir / Cevapla 6 Ocak 2020 at 17:57

    Meraba acım x5 e53 aracım tam durduğum zaman ileri doğru tekleme yapıyor sorun ne olabilir

  23. Göker ERDOĞAN
    Göker ERDOĞAN / Cevapla 11 Ocak 2020 at 15:37

    Merhaba.2005 X5 3.D aracım.geçen hafta motor devir göstergesinin sabit hızlarda sabit durmaması üzerine türbün tamiri yapıldı.340bin km civarında aracım. ve şuan D ye aldığımda aracım yerinden kıpırdamıyor. Problem nereden kaynaklı olabilir ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:31

      Göker Bey, muhtemelen pompanız kırıktır veya tork sarmıştır.

  24. Tahsin yazgan
    Tahsin yazgan / Cevapla 18 Ocak 2020 at 13:44

    Merhaba 2004 model x5 3.0d aracim var . Araci sabah ilk calistirdgimda geri vitese takinca kendini bosa atiyor trans failsafe prog hatasi veriyor. Stop edip calistrinca geciyor ve arac isininca birdaha tekrarlamiyor. Sizce sorun ne olabilir tesekkurler

    • Baran
      Baran / Cevapla 14 Şubat 2020 at 00:01

      Merhaba 2002 model range Rover 3.00 motor aracım var araç askıda kaldı tamirciye verdik şanzımandan dedi şaNzımanı yeniledik sistem beyni değiştirin diyor yardımcı olursanız fevkalade sevinirim iyi günler

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 14 Şubat 2020 at 00:36

        Baran Bey, geçmiş olsun. Sistem beyni değiştirin dediği muhtemelen bir arıza kodudur. İlgili ekran görüntüsünü whatsup hattımız olan 05522901567 numaraya gönderirseniz yardımcı olmaya çalışırız.

  25. Emre
    Emre / Cevapla 28 Nisan 2020 at 21:27

    2004 3.0 218 lik aracım var hafif rampalarda ve dik yokuşlarda belli rolantide giderken titreme yapıyor hafif gaz verince kesiyor neden olabilir? Birde maliyetli birşeymidir çok düşündürüyor beni ankarada yönlendirebiliceginiz bi yer varmı..dönüş yaparsanız sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:33

      Emre Bey, aracınızda muhtemelen tork konvertör problemi var. 05305678991 nolu telefona mesaj yazarsanız, sizi arayıp detaylı bilgilendirme yapalım.

  26. ali yiğit
    ali yiğit / Cevapla 12 Mayıs 2020 at 14:16

    öncelikle başarılarınızın devamını dilerim aracım Bmw x6 e70 2008 model aracımda normal sürüşte en ufak bir şey yok ancak dip gaz ile kalkıp ayamızı gazdan çekmediğimiz zaman 4 ncü vitesten 5 nci vetese geçince koruma alıyo ve arıza lambasını yakıo tekrar çalıştırınca düzeliyo aracımda yazılım var ancak önceleri hata vermiyordu 5 yıldır kullanıyorum son 3 yıldır var bu arıza araç kmsi 280 bin de arızası ne olabilir masrafı tahmini kaça maal olur saygılar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:36

      Ali Bey, şanzımanınız içinde mekanik arıza var. Bu şekilde uzun süre kullandıysanız masraf artmış olabilir. Aracı test etmeden ve arıza kodlarına bakmadan sadece kaba bir fiyat verilebilir, o da çok sağlıklı olmayacaktır.

  27. Bahattin
    Bahattin / Cevapla 16 Mayıs 2020 at 14:26

    İyi günler benim BMW 4.4 i tüplü 2000 model aracım var araçla kalktığım zaman 1,4,5 vites normal geçiyor 2,3 görmüyor veya atmıyor ışıkta durduğum zaman 1 kalkması gerekirken 5 ye kalkıyor 1 e inmiyor ve şanzumandan vites gecişlerin de geriye R taktığım zaman sesler geliyor sanki dişliler de boşluk varmış gibi bunun nedeni ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 18:37

      Bahattin Bey, şanzımanınız içerisinde bir veya birden fazla tasta mekanik problem gözüküyor. Şanzımanınız revizyon istiyor gibi gözüküyor.

  28. serkan çuha
    serkan çuha / Cevapla 5 Ağustos 2020 at 00:26

    Hayırlı geceler değerli ustalarım X5 2002 MODEL 3.0İ BENZİNLİ benim sorunum bir kaç gun once sansıman arızası verdikten sonra arac bırden ikiye geciste ciddi ve vuruntulu gecıs yapıyor 2 den 3 e de gecerken vuruntu azalıyor 3 den 4 e gecerken cok hafıf bır vites gecişi olmakta hızlı gıderken yavaslamadakı 3. vitesten 2. ye gecıste ciddi vuruntu hıssediliyor sorunumuz ne olabilir şimdiden değerli fikirlerinizi paylaştıgınız ve emek verdiğiniz için içtenlikle ve canı yürekten siz değerli ustalarımızı tebrik eder TEŞEKKÜRLERİMİ sunarim

  29. Turgut
    Turgut / Cevapla 5 Ağustos 2020 at 08:44

    2003 3.0 d x5 390 binde aracımda 2000 ile 2500 devır arasında cok ince bir ditreme sedi geliyo sonra kesıyo bide uzun yol gıdınce beşinci viteste gazdan ayamı cekınce veya gaz betalından ayamu cekip tekrar bastıgımda şanzımanda bı belirsızlik oluyo sanki ince bi tekleme yapıyomuş gibi bazen yapıyo bazen yapmıyo şanzımanda vıteslere gecişte bi pıroglem yok şıkır şıkır geciyo saygılarımla

  30. Sedat yaman
    Sedat yaman / Cevapla 6 Ağustos 2020 at 09:48

    Merhabalar bende 2003 model BMW x5 var aracım otomatikte iken ekranda spor mod 4. Vitesde görünüyor d yada r ye aldığımda göstermiyor hep ekran 4 de görünüyor bir kaç ustaya götürdüm şundandır diyemiyor

  31. Abdullah öztürk
    Abdullah öztürk / Cevapla 20 Ağustos 2020 at 00:00

    2008 model e70 x5 arac 2-3 gecerken hafıf bır tıtreme var arıza kodu yok ısıkta yok vıdes gecıslerı cok ıyı sadece dedım vıdeste tıtreme var oda yumusak gazla gıderken Şanzıman yağ fıltre bakımından olabılırmı

  32. Veysel
    Veysel / Cevapla 24 Ağustos 2020 at 10:09

    İyi günler bmw x5 2003 dizel otomatik araç sahibiyim aracı park konumuna alıp istop ettiğimde tekrar çalıştırıp srş moduna geşisinde sertlik var vuruntu yapıyor tak diye diğer türlü bi sıkıntım yok geçişlerde normalmidir birde şanzıman yağını aracı satın aldığım araç değiştirdim dedi diğer sıvı bakımlarını yaptım şanzıman yağınıda değiştirmem gerekirmi tesekkürler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.