Opel Otomatik Şanzıman

Opel marka aracınızda otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Opel araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Opel otomatik vites kutusu sorunları (vuruntu, arıza lambası yanması, vites geçişinde zorluk, vitese geçmeme, p0700 arıza kodu) zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Opel otomatik şanzıman arızalarına, başta Opel 6T40 otomatik şanzımanlar olmak üzere, için kesin çözüm üretmekteyiz. Her türlü Opel otomatik şanzıman tamiri için, Türkiye’nin en modern tesisi olan firmamız ile irtibata geçebilirsiniz.

Opel Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. 

Opel Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Opel grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre Opel tam otomatik şanzıman (Active select) tipleri:

Opel Otomatik Şanzıman Sorunları

Opel otomatik şanzıman sorunlarının başında otomatik şanzıman vuruntu problemi gelmektedir. İster Vectra C 2.2’de kullanılan AF33 (Aisin 55-50) şanzıman olsun, ister Vectra C 1.9 cdti  ve Insignia 2.0 Cdti araçlarda kullanılan AF40 TF80 Aisin şanzıman olsun, isterse Astra ve Insignia 1.6 Cdti araçlarda kullanılan 6T30, 6T40 ve 6T45 şanzıman olsun, vuruntuların çoğunluğunun nedeni selenoidler veya şanzıman beynidir. Vuruntulu şekilde kullanıma devam eden araçların şanzımanlarında mekanik hasarlar meydana geldiği, çoğu zaman gözlemlenmiştir. Bu mekanik hasarlar otomatik şanzıman basınç kaybında neden olacaktır ve şanzımanınızdaki masraf artacaktır. Bundan dolayı Opel aracınızda vuruntu varsa, şanzımanınıza müdahale ettirmenizi tavsiye ederiz.

Eğer Opel aracınızda şanzıman arıza lambası yanıyorsa, artık en yakın servise gitme zamanınız gelmiştir. Kritik durumlarda otomatik P0700 arıza kodu atar ve çoğu durumda şanzıman korumaya geçer. Otomatik şanzımanın korumaya geçmesi durumunda  araçta genellik geri vites ve 4 veya 5.vites devrede kalır ve selenoidlere giden elektrik kesilir.

Arıza lambasını söndürmek çözüm değildir!

Arıza lambasının cihazla söndürülmesi birçok durumda arızayı gidermeyecektir. Örnek vermek gerekirse otomatik şanzımanda vuruntu varsa cihazla arıza lambasını söndürmek, arıza sebebini çözmeyeceği için, yakın bir zamanda tekrar vuruntu ve şanzıman arıza lambası yanması ile karşılaşmanız muhtemeldir.

Opel Selenoid Valf ve Şanzıman Beyni Testi 

Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Otomatik vites geçiş sorunlarının temel nedeni olan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır. 

Opel Şanzıman Beyni Tamiri

Firmamızda Opel şanzıman beyinleri özel test ünitelerinde test edilerek kontrol edilmektedir. Gerçekleştirilen testler sonucu kavramaya istenilen basınçta ve zamanda yağ göndermeyen valfler tespit edilebilmektedir.

Araç üzerindeki çalışma koşullarını simüle eden makinelerden çıkan test sonuçlarına göre şanzıman beyinleri uzman teknisyenlerimiz tarafından tamir edilmektedir. Opel otomatik şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Opel otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz. Ayrıca her türlü Opel ve Chevrolet şanzıman yedek parçaları için 0 216 365 95 00 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz. 

Opel Otomatik Şanzıman Tamiri ve Testi

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Opel otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Opel araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Opel şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Opel otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Opel Şanzıman Yağı Değişimi

Opel şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Opel otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Opel şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Opel şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Opel Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Opel aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

34 thoughts on “Opel Otomatik Şanzıman

  1. Cihan kaptan genç
    Cihan kaptan genç / Cevapla 5 Nisan 2020 at 16:45

    Merhaba sizlere Samsundan yazıyorum. 3 ay önce 2010 astra j cosmo araç aldım. (OTOMATİK) 97000 KM DE.
    ARACIMDA 3 DEN 4 DE GEÇERKEN TUTUP BIRAKMA, 4 DEN 5 E GEÇERKEN Bİ YIĞILMA VE SONRA TOPLUYOR D MODUNDA. ACABA SORUN NEDİR? ŞU ORTAM DÜZELİNCE SİZİN İŞLETMENİZE GELMEK İSTİYORUM. İŞİN EHLİ OLAN KİŞİLERİN MÜDAHALE ETMESİNİ VE BİR DAHA SORUN YAŞAMAK İSTEMİYORUM.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2020 at 06:31

      Cihan Bey, eğer sorununuz manuel modda aynı şiddette devam etmiyorsa, problem valf gövdesi ve selenoidlerden kaynaklanıyor olabilir.

  2. onur uygun
    onur uygun / Cevapla 1 Haziran 2020 at 02:20

    merhaba aracım 1996 model otomatik opel omega.soyle bir sorunum var;aracımla seyir halinde herhangi bir sorunum yok fakat durdugumda P ye aldigimda motoru stop etmeden 30 saniye sonra D ye tekrar alip hareket etmek istersem arac kendini korumaya alıyor,bilgisayarda herhangi bir sey gozukmedi herhangi bir cozumde bulunamadı,acaba ne yapmamız gerekli?sorun neden kaynaklidır?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 21:58

      Onur Bey, maalesef şanzımanınız bildiğimiz bir şanzıman değildir.

      • Furkan
        Furkan / Cevapla 14 Kasım 2020 at 08:16

        Merhaba astra g kasa aracım var 2000 model ilk kalkışta bazen sert gaz verdiğimde küt diye vuruyor arıza lambasını yakıyor ve araba hiç gitmiyor gibi oluyor

  3. kemal
    kemal / Cevapla 11 Haziran 2020 at 08:52

    merhaba, aracım 2010 1,6 benzin-LPG astra J 140bin km.araç 2 vitese hafif sarsıntılı geçiyordu, özel serviste şanzıman yağı değiştirildi 2 ay sonra şikayetlerim arttı. p0700-p2714-p3405 arızaları verdi, şanzıman kendini korumaya alıyor. 2 ve 3 e geçerken zorlanıyor ve devir yükseliyor, 6. viteste 1500-2000 devirde sabit giderken devir saati dalgalanıyor 3000 e çıkıp tekrar düşüyordu vites 5 e düşmeye çalışıyordu herhalde ki şuan 6 ya da zor geçiyor. Son olarak bayır çıkarken manuel de de vites değiştiremedim, ekranda değişmiş gözüküyor fakat vites geçmiyor. Virüs sebebiyle yaptıramadım bu şekilde 1000 km kadar kullandım. şu an yaptıracağım, sorun büyük mü acaba…

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Haziran 2020 at 07:15

      Kemal Bey, şanzımanınızda en az bir selenoid takılı kalmış, ayrıca içerisinde basınç kaybı da gözüküyor, anlattıklarınız kadarı ile. Sorununuz ancak revizyon işlemleri ile çözülecek gibi duruyor. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz servislerimizden birisine uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.

      • Cengiz
        Cengiz / Cevapla 4 Eylül 2020 at 02:05

        Ustam kolay gelsin aracım 2016 opel astra 1.6 dizel otomatik 1. Vitesten 2. Vitese geçerken araç bagırıyor devir 2000 den birden 3000 e atıyor bikaç saye sonra düzeliyor herşey sakin kullanımda hiçbir peoblem yok sert kullanımda bu sorub oluşuyor

  4. Sadullah
    Sadullah / Cevapla 27 Haziran 2020 at 01:22

    Merhaba aracım 1997 model vectra b 2.0 lpgli arıza kodu 38 mevcut aktarım giriş rpm sinyali yok diyor. Araç çalışıp yürüdüğü zaman vites geçişleri normal bir şekilde oluyor ama vitesleri düşürmüyor stop edip çalıştırınca düzeliyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2020 at 20:17

      Sadullah Bey, muhtemelen giriş sensörü problemi yaşıyorsunuz

      • Ertunc k
        Ertunc k / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 00:27

        Merhaba selamın aleyküm.2012 model opel astra aracım var.Eastronic vites özellikle istanbulun yoğun trafiğinde sürekli dur kalklarda aşırı kafa atıyor.1 ve 2. Vites arası aniden durma, vuruntu yapma problemi yaşıyorum.1 ve 2 vites arası manuel kullanmak istediğimde aracımın altından her vites değişiminde tak tuk ses geliyor.Klima açık olunca daha çok hissettiriyor.Park yapacağım zaman geri vitese takınca gaza basmadan ayağımı frenden çektikden sonra aracım stop edecekmiş gibi davranıyor.Uzun yolda boş yolda sıkıntım yok.Neden olur sizce ? Araç 114 binde hiç baskı balata da değişnemiş.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 10:42

          Ertunç Bey, Atco olarak maalesef Opel yarı otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirmiyoruz.

  5. Serdar
    Serdar / Cevapla 12 Temmuz 2020 at 21:02

    1.9 dizel otamatik 6 ileri activ select şanzuman kullanan zafira aracım var 2009 model 180 bin km. Benim sorunum arac 3 ten 4 vitese geçerken devir yükseltip boşa düşmüş gibi oluyor vuruntu lu geçiyor egerki gaz oranını ayağım ile ayarlayıp tam geçerken kesersen daha rahat vites atıyor. Sorun ne olabilir iyi günler diliyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 14:54

      Serdar Bey, sorun şanzıman hidrolik beyni ile alakalıdır. Beyini söktürüp bize gönderirseniz tamir şansını deneyebiliriz.

    • İsmail Hakkı ışık
      İsmail Hakkı ışık / Cevapla 29 Aralık 2020 at 22:48

      Merhaba
      Aracım 2.2 benzinli Vectra c 2004 model
      Komple revizyon yapıldı hidrolik beyin vs değişti ama vitesler yine çok belirgin geçiyor firene basınca vites dusuruken yavaşlayinca vuruntu oluyor arada yine şanzıman korumaya alıyor vites 5 kalıyor 5 ve 2 ikinci vites oluyor sadece
      Sizce sorun nedir ve maliyeti ne olur aracımı satmak istemiyorum şimdiden teşekkürler

  6. Barış Kula
    Barış Kula / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 18:00

    AF20 şanzıman için komple revizyon Fiyatı Alabilir miyim?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Temmuz 2020 at 10:37

      Barış Bey, maalesef Atco olarak AF20 şanzıman grubuna hizmet sunmuyoruz.

  7. Huseyin keles
    Huseyin keles / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 19:57

    1998 opel vektra 2000 motor otomatik hic bir vitesde yurumuyor sorun ne olabilir birde kaca yapilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Temmuz 2020 at 10:37

      Hüseyin Bey, şanzımanın içerisinde mekanik problem vardır. Atco olarak maalesef Vectra-C kasa öncesi araçlara hizmet sunamıyoruz.

  8. fatih zağlı
    fatih zağlı / Cevapla 15 Eylül 2020 at 17:07

    Merhabalar benim 1998 opel omegam var otomatik şanzumanda yağ kaçağı var 2.3 damla felan bunun tamirini yapıyormusunuz ve ne kadar masraf çıkar ?

  9. Yaşar
    Yaşar / Cevapla 1 Kasım 2020 at 16:03

    Merhba benim 1998 opel vetra b kasa 2000 motor otomatik sanziman manüel 1.2.3 geçiyor D KONUMUNDA 123 tamam .4 E geçmiyor S TUŞUDE DURURKEN CALIŞIYOR YURURKEN BAZAN 1.2 DE YANAR AMA DEVREYE GECMIYOR ARACIN 4 E GEÇMEMESININ SORUNU COZUMU NEDIR 3 VIDES 180 KM YAPIYOR BAZENDE .D. KONUMUNDA HIĆ VIDES DEĞIŞMEDEN 180 YAPIYOR SORUNU COZUM TEĎEKURLER 05375868670

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Aralık 2020 at 15:50

      Merhaba Yaşar Bey Atco şanzıman ailesi olarak Vectra B araçlara ait şanzıman gruplarına hizmet verememekteyiz. Anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz.

  10. Ali
    Ali / Cevapla 26 Aralık 2020 at 06:17

    Üstad kolay gelsin insignia 2. 0 cdti 2013 model aracımın vites geçişleri hissettiriyor, kalkarken hafif sarsıntısı var km 195.000 bin, vitesler düzensiz geçiyor, ayrıca iki defa şanzıman yağı değişti

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Aralık 2020 at 12:45

      Merhaba Ali Bey aracınızdaki arızayı yerinde tespit etmek isteriz mevcut arızanızın sebebi şanzıman içi kaynaklanan bir arızadan yapabilir. Dilerseniz İstanbul yada İzmir şubemize ücretsiz test için bekleriz. Lokasyyonlarımız size uzak ise aracınızın arıza kodlarını tarafımıza yollarsanız seviniriz irtibat tel 0530 567 8991

  11. Furkan
    Furkan / Cevapla 27 Aralık 2020 at 20:07

    Merhabalar
    Bende opel vectra B otomatik vites 1997 model var vitesi Dye aldığımda sanki 4.viteste kalkıyor ama manuel 1 2 3 kullandığımda sıkıntı yok bu neden yapar teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Aralık 2020 at 11:06

      Merhaba Furkan Bey Atco şanzıman ailesi olarak aracınızdaki şanzıman tipine hizmet verememekteyiz. Araçtaki arızanın sebebi selenoid kaynaklı bir arıza olabilir.

  12. İsmail Hakkı ışık
    İsmail Hakkı ışık / Cevapla 29 Aralık 2020 at 22:50

    Merhaba
    Aracım 2.2 benzinli Vectra c 2004 model
    Komple revizyon yapıldı hidrolik beyin vs değişti ama vitesler yine çok belirgin geçiyor firene basınca vites dusuruken yavaşlayinca vuruntu oluyor arada yine şanzıman korumaya alıyor vites 5 kalıyor 5 ve 2 ikinci vites oluyor sadece
    Sizce sorun nedir ve maliyeti ne olur aracımı satmak istemiyorum şimdiden teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Aralık 2020 at 12:44

      Merhaba İsmail Bey aracınızdaki problem selenoid arızası gibi görünüyor. İlk etapta selenoid ve beyin kontrolü gerekiyor daha sonra şanzıman içi mekanik kontrol yapılması gerekiyor.

  13. Rashid
    Rashid / Cevapla 1 Şubat 2021 at 14:33

    Selam.benim aracim vectra b 1997 1.8 motor.D de 4cu vitesde kaliyor.mekanik olarak 1 2 3 de yuruyur.ve bu problem araba kicdikdan sonra oluyor.arac soyudugu zaman duzeliyor.neyden kaynaklana bilir sizce

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Şubat 2021 at 18:26

      Merhaba Rashid Bey aracınızda bulunan mevcut şanzımana hizmet veremiyoruz. Aracınızdaki arıza şanzıman içi mekaniksel bir arızadır.

  14. Ferhat
    Ferhat / Cevapla 23 Haziran 2021 at 23:18

    İyi günler benim aracım opel vectra b kasa cdx 2001 modelidir aracımda d ile giderken yavaşladığımda istop etmektedir bunu bi kaç ıstaya gösterdim yapamadı bu arada manuele alınca öyle bi sıkıntısı yok

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Haziran 2021 at 18:19

      Ferhat Bey, problem büyük ihtimalle şanzıman beyni kaynaklıdır.

  15. muharrem
    muharrem / Cevapla 30 Ağustos 2021 at 13:28

    Merhabalar 2016 opel astra k 1.6 dizel otomatik aracımda seyir halinde iken motor arızası verdi cihaza bağlattım p0700 arıza kodu araç çekişinde düşme oldu 100km üstne çıktıgında devir 2500 çıkıyor düz yolda ayağı gazdan çekince hemen vites küçültüyor sizce problem nedir ne yapmam gerekir.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Eylül 2021 at 10:31

      Muharrem Bey, bu araçlarda sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. İstanbul, Ankara veya İzmir’deki servislerimizden birisine uğrayıp arızanıza ücretsiz baktırabilirsiniz. Bu esnada arkadaşlarımız arıza ve onarım konusunda sizlere bilgilendirme yapabilirler.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.