Volkswagen Passat Otomatik Şanzıman Tamiri

VW Passat otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Volkswagen Passat otomobillerinizin otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda VW Passat marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.

VW Passat Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Passat uzun yıllar içerisinde kendi üretimi olan 01N ve DSG şanzımanlar kullandığı gibi, zaman zaman ZF ve Aisin gibi otomatik şanzıman üreticilerinin şanzımanlarını da araçlarına monte etmiştir.

  • VW Passat 01N Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Volkswagen Passat 09G (Aisin TF-60SN) Otomatik Şanzıman Tamiri
  • VW Passat DSG Otomatik Şanzıman Tamiri (6 ileri 02E)
  • Volkswagen Passat DSG Otomatik Şanzıman Tamiri (7 ileri DSG 0AM)
  • VW Passat 01V ZF (5 ileri 5HP19) Otomatik Şanzıman Tamiri

Passat B5 Otomatik Şanzıman Arızaları

Passat B5 kasasında daha evvelki Passat aileleri gibi tam otomatik şanzımanlar kullanılmıştır. VW kendi üretimi olan 01N şanzımanlar ve ZF tarafından tedarik edilmiş 5HP19FL şanzımanlar benzer arızalar gösterirler. B5 kasasında kullanılan 01N şanzımanlar için en bilinen Passat otomatik vites problemleri geç vites değiştirme (yüksek devirde vites atma), rampada aracın geri kaçırması, ilk kalkışta vuruntu ve bir süre sonra boşa düşmedir. 

ZF5HP19FL (01L) Passat şanzımanlar ise daha çok geri viteste vuruntu ve sarsıntı, geri viteste aracın gaz yememesi, D’ye alınca vuruntu, rampada aracın çekişten düşmesi, vites geçişlerinde vuruntu ve boşa düşmesi gibi arızalar gösterirler.

Birçoğu kilometreye bağlı bu arızaların büyük çoğunluğunun nedeni işlevini yitirmekte olan selenoid valfler ve aşınmış şanzıman beyin (hidolik) üniteleridir. 

Eğer tam otomatik şanzımanınızda yukarıda bahsedilen sorunlar var ise, en yakın serviste aracınıza arıza tespit cihazı bağlatıp, arıza kodlarını almanızı tavsiye ederiz. Passat otomatik şanzıman arızaları hakkında her zaman 0 216 365 95 00 nolu telefonumuzdan destek alabilirsiniz.

Passat B5 Tork Konvertörü Arızası

ZF5HP19 şanzıman kullanan Passat araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Tork konvertör arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size  kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır. Firmamızda her türlü ZF tork konvertörü tamiri garantili olarak yapılmaktadır.

Passat B6 Tiptronic Şanzıman Arızaları

Passat B6 kasasında tam otomatik şanzıman olarak 09G, yada üreticisi Aisin’deki adı ile TF-60 şanzımanı tercih etmiştir. DSG’den farklı olduğu anlaşılması amacıyla, bu araçlar piyasaya Tiptronic olarak lanse edilmiştir.

Aisin TF60 şanzıman, yumuşak vites geçişlerine sahiptir. Bununla birlikte zaman içerisinde, diğer Aisin şanzımanlar gibi, özellikle valf gövdesi kısmından (hidrolik ünite) arıza vermeye başlarlar.

Passat Triptonic Vites Vuruntusu

Passat Tiptronic şanzımanların en çok karşılaşılan sorunları, özellikle ısınınca vites geçişlerinde vuruntu – sanki arkadan başka bir araç çarpmış gibi (özellikle 3-4 geçişi), park (p) konumundan drive (d) konumuna alınca sarsıntı, devir yükselmesine rağmen aracın hızlanmaması ve şanzımanın vites değiştirememesi ve şanzımanın kendiliğinden vitesi yükseltme ve düşürme gibi problemlerdir. 

Bu problemlerin büyük çoğunluğu şanzıman beyni ve selenoidlerden kaynaklanır. Eğer probleme zamanında müdahale edilmez ise, şanzımanın mekanik kısmında da hasarlar başlar. 

Piyasada genel kanı, selenoid burçları değişimi ile şanzımandaki birçok problemin giderileceğidir. Oysa ki, eğer valf gövdenizde aşınma varsa, selenoid tamiri boşuna para harcamak olacaktır. Doğru yöntem, hem valf gövdesinin, hem de selenoidlerin birlikte revizyon yapılması olacaktır.

Aisin TF60 şanzıman beyni ve selenoid tamiri hakkında detaylı bilgilere sanzimanbeyni.com sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

VW Passat B7 B8 DSG Arızaları ve Tamiri

Passat araçlarda hem 6 ileri, hem de 7 ileri DSG şanzımanlar kullanılmıştır. Bundan dolayı 7 ileri DSG şanzıman sorunlarını, 6 ileri DSG şanzıman sorunları ile bir konu altında – Passat DSG arızaları – toplayarak, Passat B7 ve Passat B8 karşılaşılan DSG şanzıman arızalarını sizler için özetlemeye çalıştık.

1. P189C P17BF Passat Mekatronik Arızası:

Vites geçişlerinde sarsıntı, ve ses ile başlayan, aracınızı bu şekilde kullanmaya devam ederseniz, aracın hareket etmemesine kadar devam edecek olan bir arıza türüdür. Mekatronik pompa arızası olarak ta bilinir. Genellikle şu arıza kodlarının oluşmasına neden olur.

  • P189C Yetersiz basınç oluşumu nedeni ile fonksiyon kısıtlaması
  • P17BF Pompa koruması maksimum sınıra ulaştı
  • P0562 Sistem voltaj düşük
  • P1604 Kontrol ünite arızası
  • P177D Kavrama basıncı çok yüksek

Mekatronik pompa arızasını mekatronik kart arızasından ayırt etmek, tamir maliyetini önemli ölçüde düşürecektir. Bu konuda garantili mekatronik tamiri için uzman ekibimiz hizmetinize hazırdır.

2. Mekatronik Kartı Arızası:

Eğer ekranınızda PRND ışıkları yanıp sönüyor ise, büyük ihtimalle mekatronik kartı arızası yaşıyorsunuz demektir. Passat DSG şanzıman kartı arızaları daha çok marşa bastığınız zaman ekranda vites pozisyonlarının karışması ile kendisini belirli eder. Bazen R’ye aldığınızda ekranda aracınız P konumunda gözükür, bazen D’ye aldığınızda ekranda aracınız N veya R konumunda gözükebilir. Ayrıca bir başka belirtisi vites konumuna aldığında ekranda anahtar işareti çıkmasıdır.

Nadir durumlarda kartların içerisindeki yollar bozularak selenoid arızaları gibi arızaların DTC olarak araç bilgisayarında oluşturulduğu da uzman ekibimiz tarafından saptanmıştır.VW Passat mekatronik kartı firmamız tarafından arızasına göre değerlendirilmekte, bazen mekatronik kartı tamiri yapılırken, çoğu zaman mekatronik kart değişimi yapılmaktadır.

3. Passat DSG Kavrama Arızası:

Kavramadaki kaçırma özellikle yokuşlarda araca gaz verilirken hızlanmama, çekişte zayıflık yada ilk hareket sırasında duran aracı yerinden güçlükle kaldırma şeklinde kendisini gösterebilir. Kasa olarak diğer VW araçlardan ağır olan Passat araçlarda yaşanan bu durum halk arasında daha çok Passat DSG titreme sorunu olarak bilinmektedir.

Eğer titreme sorunlarınız sadece yokuşlarda değil, düz yolda ilk kalkışlarda da devam ediyorsa, muhtemelen kavrama balatalarınız incelmiştir ki bu da ani kavrama problemlerine yol açar ve siz bunu araç içerisinde vuruntu ve titreme olarak algılarsınız. Passat kavrama seti değişimi ile bu problemlerden kurtulabilirsiniz.

VW Passat B7  ve Passat B8 araçlar bazen kavrama arızası yaşadıklarında P1741 arıza kodunu paylaşabilirler. Firmamız İstanbul ve İzmir’deki servis noktaları ile kavrama problemlerinize garantili servis hizmeti sunmaktadır. Passat DSG kavrama seti fiyatı bilgileri için 02163659500 nolu telefondan bizlere ulaşabilirsiniz.

4. DSG Şanzımanda Vuruntu:

Eğer DSG şanzımanınızda vites geçişlerinde vuruntu hissediyorsanız, mekatronik ünitenizde problem başlamış demektir. Aracın bu şekilde kullanılması problemin büyümesine neden olacaktır. Sorun bir tek selenoidden olabileceği gibi mekatronik ünitenin diğer parçalarından da olabilir. DSG Vuruntu sorunu ve mekatronik arızaları için uzman ekibimiz ile irtibata geçebilirsiniz. 

5. Motor ile Şanzıman Arasından Şakırdama Sesi

DSG şanzıman kullanılan araçlarda 100.000 kilometreden sonra karşılaşılabilen bir durumdur. Genellikle Passat DSG volantından kaynaklanmaktadır. Bu arıza sıklıkla DSG kavrama arızası ile karıştırılmaktadır. Volant ilk kalkışta ve araç viteste iken yoğun, aşırı bir çatırdama sesi yapmaktadır. 

Yukarıda belirttiğimiz Passat DSG şanzıman sorunları için garantili çözümlerimizi sizlere sunmaktan memnuniyet duyacağımızı bilmenizi isteriz.

Passat Mekatronik Tamiri

Firmamızda DSG mekatronik tamir ve revizyon işlemleri garantili olarak yapılmaktadır. Genellikle mekatronik kart değiştirmediğimiz için mekatronik kart fiyatı toplam maliyetten düşülmekte, böylece yeni mekatronik fiyatına göre müşterilerimizin cebi kollanmaktadır. Bundan dolayı Atco Mühendislik’in sunduğu DSG mekatronik tamir fiyatları  sıfır mekatronik fiyatına göre çok uygun ve ekonomiktir.

Sadece Passat mekatronik tamiri için değil her türlü VW DSG mekatronik beyni tamiri için, Türkiye’nin en modern tesisi olan firmamız ile irtibata geçebilirsiniz. İstanbul ve İzmir’de kendi yerlerimizde, Anadolu’da ise anlaşmalı servislerimizde bu hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz.

Passat DSG Şanzıman Tamiri

Passat DSG şanzıman arızası yaşıyorsanız üzülmeyin. Türkiye’nin en büyük şanzıman revizyon merkezi olan firmamızda Passat DSG şanzıman tamiri garantili olarak gerçekleştirilmektedir. Güncel DSG tamiri fiyatı, DSG kavrama fiyatı (Passat B7 DSG kavrama fiyatı ve Passat B8 DSG kavrama fiyatı değişeceği için lütfen belirtiniz), DSG mekatronik fiyatı, DSG mekatronik kart fiyatı için servis danışmanlarımız 0 216 365 95 00 nolu telefondan sizlere destek sağlamaya her zaman hazırdır.

Volkswagen Passat Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Volkswagen Passat otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Volkswagen Passat araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Volkswagen Passat şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Volkswagen Passat otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Volkswagen Passat Şanzıman Yağı Değişimi

Volkswagen Passat şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Volkswagen Passat otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Volkswagen Passat şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Volkswagen Passat şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Volkswagen Passat Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Volkswagen Passat aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

22 thoughts on “Volkswagen Passat Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Zafer
    Zafer / Cevapla 13 Ocak 2020 at 21:57

    1998 1.8 T passat tiptronik arabam ilk çalistiginda kalkışta bi isteksizlik var ve P den R veya D ye aldigimda bi vuruntu oluyor fakat birkac km yol gittikten sonra aksama kadar bi problem olmuyor.ozellikle sabah ilk dakikalarda oluyor.yani motor sanziman sıcakken hicbir sorun yok.yolda giderken vites gecisleri falan hissettirmiyor guzel.sizce bu vuruntu sebebi çözumu nedir teşekkurler simdiden. 0
    5534679598

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Haziran 2020 at 11:56

      Zafer Bey, tork ve mekanik aşınmalar bu tip sorunlara neden olabilmektedir.

  2. Hüseyin KAÇTAN
    Hüseyin KAÇTAN / Cevapla 24 Şubat 2020 at 20:15

    Merhaba aracım 1997 passat 1.8 düz motor 4 ileri otomatik şanzıman, benim problemim P-R-N-D geçişlerinde hiçbir vuruntu yada yokuşta geri kaçırma yok, sadece 2-3 vites geçişinde vuruntu oluyor,İnternette bazı sitelerde boğaz kelebeği temizliği ve adaptasyondan sonra düzeldi diyen yorumlar okudum ama gerçeklik payı varmıdır?Yardımcı olursanız sevinirim selamlar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Haziran 2020 at 11:55

      Hüseyin Bey, boğaz kelebeği temizliği bu tip durumlarda çözüm olabilmektedir.

  3. MUSTAFA
    MUSTAFA / Cevapla 27 Nisan 2020 at 11:26

    ÖNCELİKLE ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM

    2005 MODEL OTOMATİK PAASSATIM VAR BİRİNCİSİ TRİPTİRONİK ÇALIŞMIYOR İKİNCİSİ ARKA PARK SENSÖRLERİNE ELEKTRİK GELİMİYOR DEDİLER VE SENSÖRLER ÇALIŞMIYOR NE YAPMAM VE YA YAPTIRMAM GEREKİYOR

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Haziran 2020 at 11:53

      Mustafa Bey, her iki arızanızda elektrik arızası gibi gözükmektedir. Aracınızda bunlarla ilgili bir arıza kodu var mıdır? Dilerseniz İstanbul veya İzmir’deki servis noktalarımızdan birisine uğrayıp ücretsiz olarak hem bu kodları öğrenebilirsiniz.

  4. Ciha
    Ciha / Cevapla 2 Mayıs 2020 at 01:54

    2000 model OTM Passat araç soğuk iken vites geçişlerinde hiç bir sıkıntı yok ama ısınınca sadece 2den 3 e geçerken vurultu oluyor.cik nadir de olsa bazen hissettirmiyor.inererinizi bekliyorum boğaz kelebeği temizlendi ve adaptasyon yaptırdım.ama adaptasyon ne kadar sağlıklı yapıldı emin değilim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Haziran 2020 at 11:54

      Merhaba, aracınız 4 ileri vites midir, 5 ileri vites mi?

  5. Metin
    Metin / Cevapla 24 Haziran 2020 at 14:20

    Merhaba aracım 98 passat 1.8t otomatik vites aracın şanzımanı yeni yapıldı araçta vites geçişlerinde vuruntu oluyor özellikle vites küçülüp büyürken usta hava akış metresini arızalı olduğunu söyledi orjinal taktırdım ama düzelmedi yine aynı sorun

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2020 at 15:37

      Metin Bey, arıza kodunuz var mıdır?

  6. mücahit
    mücahit / Cevapla 16 Temmuz 2020 at 08:19

    ustam merhabalar, aracım 2010 passat 1.4 tsı aracımı yeni aldım kaç sefer şöyle bir problemle karşılaştım aracım ilk çalıştırdığımda Parking Broke Error Ow…. hatası verdi ve P den D ye alamadım ancak stop et çalıştır düzeldi dünde yolda giderken biranda sarı park ve arıza lambası yandı vitesi boşa aldı bana park freniz arızasıymış gibi gelmedi çünkü park tuşunuda değiştim acaba şanzıamandaki bir arıza oralarıda arızaya düşürüyor olabilirmi bu arada mekatronik kartı ve pompası 5.ayda değişmiş bu sorun ne olabilir ustam.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Temmuz 2020 at 09:31

      Mücahit Bey, yanlış atılmış bir kart programı yüzünden bu arızayı yaşıyor olabilirsiniz. Bize arızanın kodunu paylaşırsanız, size daha fazla yardımcı olabiliriz.

  7. Ali
    Ali / Cevapla 19 Temmuz 2020 at 16:35

    Kolay gelsin , 2000 model passat 1.8 T araç almak istiyoruz. Araçta ısınınca kacirma yapıyormuş tahmini maliyet ne olur acaba ? Teşekkürler

  8. Sabri özsoy
    Sabri özsoy / Cevapla 19 Temmuz 2020 at 21:52

    Ben 2004modwl1.9 130 lık aracın vites yukselirken sorun yok ama vitesler duserken 3den 2 arasında gecmiş suresi uzun bana nasıl yardımcı olursunz

  9. Gokhan yilmaz
    Gokhan yilmaz / Cevapla 9 Ağustos 2020 at 02:58

    Passat 1.8 basic 1999 model otomatik şanzuman aracim P R N D 3 2 1 Gosterge panelinde 3 e attigimda ışık 2 yi gosteriyor ve hareket ederken 3 e atmiyor , ayrica buçuk olarak belirtikleri vitese geçis yapmiyor neden olabilir ve masraflar ne kadar tutar. Iyi calismalar ..

    • Akın
      Akın / Cevapla 22 Ağustos 2020 at 18:27

      Merhaba 2016 passat tsi aracımda 1-3-5. Viteslere geçişlerde ötme sesi geliyor özellikle gaza fazla basarken. Ön taraftan motor kısmından geliyor ses. Çok ciddi bir problemmidir. Yardımcı olabilirmisiniz?

  10. Barış
    Barış / Cevapla 14 Ağustos 2020 at 22:09

    Aracım 2012 model Passat 2.0 TDI bluemotion 6 ileri DSG
    Aracım soğuk iken sıkıntı yok ısınınca sürekli sendeliyor şanzıman cılara ve servise gittiğimde kimi kavrama dedi kimi megatronik dedi not hiç bir arıza ışığı yakmıyor kimi volant dedi arıza kodu:17252 P0868 yazıyor yardımcı olursanız sevinirim gerekirse İstanbul’a gelirim şimdiden teşekkürler

  11. NİHAT PAŞAOĞLU
    NİHAT PAŞAOĞLU / Cevapla 18 Ağustos 2020 at 14:45

    slm 1998 model 1.8 t düz motor otomatik vites P.R.D.N GEÇİŞLERDE SIKINTI YOK AMA 2 İLE 3 VİTES GEÇİŞDE Kİ VURUNTU OLYOR NORMAL UZUN YOLDA SIKINTI YOK

  12. Mehmet
    Mehmet / Cevapla 24 Ağustos 2020 at 21:09

    1998 model otomatik Passat şanzımanı yeni yapıldı 4 vites ten 5’e geçecekken 3’e düşürüyor, şanzumanı yaptırmadan problem yoktu. Beyin arızası diyor usta ama öncesinde olmadığı için inanasım gelmiyor

  13. Burhan ÇELİK
    Burhan ÇELİK / Cevapla 2 Eylül 2020 at 13:14

    2007 model passat B6 2.0 FSİ 150 beygir aracım var. 3-4 vites geçişlerinde vuruntu var. 4-5 te çok az.
    Samsun da arızaya bakan ustamız selenoid kısmında herhangi bir arızanın olmadığını arızanın otomatik şanzıman beyninden kaynaklanabileceğini söyledi. 09G927750S
    Beyin kodu bu. Elinizde bu beyinden bulunurmu. Fiyatı nedir. Yada aracımızla gelsek tamir maliyetli tahmini ne kadar olur. Cvp verirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler

  14. Burhan ÇELİK
    Burhan ÇELİK / Cevapla 2 Eylül 2020 at 13:14

    2007 model passat B6 2.0 FSİ 150 beygir aracım var. 3-4 vites geçişlerinde vuruntu var. 4-5 te çok az.
    Samsun da arızaya bakan ustamız selenoid kısmında herhangi bir arızanın olmadığını arızanın otomatik şanzıman beyninden kaynaklanabileceğini söyledi. 09G927750S
    Beyin kodu bu. Elinizde bu beyinden bulunurmu. Fiyatı nedir. Yada aracımızla gelsek tamir maliyetli tahmini ne kadar olur. Cvp verirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler

  15. Bilginay akyar
    Bilginay akyar / Cevapla 11 Eylül 2020 at 23:09

    2004 model 1.8t aracım var. Şanzıman bilirsiniz ki zf 5hp19. Aracım da diferansiyel sesi var. Tamir olur mu yoksa şanzuman ın yada diferansiyel kısmının değişmesi mi gerekiyor. Şimdiden teşekkürler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.