Tork Konvertörü (Şanzıman Türbünü) Arızaları

Tork Konvertörü Arızaları:

Tork konvertörlerinde sıklıkla karşılaşılan problemlerin başında balatalar gelmektedir. Zamanla aşınan ve yanan balatalar tork konvertöründe performans düşüklüğüne sebep olmaktadır.

Şanzıman türbününde sıklıkla arıza yapan diğer bir parça tek yönlü kavrama olan sprag’dır. Sprağın bozulması neticesinde tek yönlü kavramanın her iki yönde dönmesi neticesinde tork içerisindeki yağın çalışması bozulur ve araçta titreşimlere ve güç kaybına neden olur.

Bazı şanzımanlarda şanzımanlarda spragın bozulması yokuşlarda kaydırmaya veya geri vites ile rampa çıkışında problemlere neden olabilir.

Tork Konventörü tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. 

Otomatik Şanzıman Tork Konvertörü Arızası Belirtileri:

Otomatik şanzıman tork konvertörü arızalarının en çok olarak karşılaşılan sorunların en başında balatalar gelir. Zamanla aşınmış yada yanmış olan balatalar tork konvertöründe bir performans düşüklüğüne neden olabilmektedir.

Otomatik şanzıman türbin arızası belirtileri

Aşınmış kaçıran balataların en belirgin özelliği aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Tork konvertör arızaları genellike P0740, P0741 arıza kodları ve “mekanik konvertör köprüleme hatası” mesajı ile birlikte kendisini belli eder. Bazı araç gruplarında ise bu hata mesajları bile ekrana gelmez.

Tork konvertör arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size  kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır.

Şanzıman türbininde sürekli olarak arıza yapan diğer parça da tek yönlü kavrama olan statordur. Statorun bozulması nedeniyle tek yönlü kavramanın değilde iki taraflı olarak dönmesi sonucunda tork içerisinde olan yağın çalışması bozulmaktadır ve araçta güç kaybı yada herhangi bir titreme meydana gelmektedir. Bazı şanzımanlarda statorun arıza yapması aracın yokuş alanlarda kaydırma yada geri vites ile rampaya çıkışlarda sorunlara neden olabilmektedir.

Atco Tork Konvertör Revizyon Makineleri

Aynı zamanda otomatik şanzıman tork arızaları genel olarak kilometresi yüksek olan arabalarda daha çok görülmektedir. O yüzden arızanın şanzımana aksetmesinden önce, tork konvertörünü revizyon yaptırmanızda fayda olacaktır. Unutulmamalıdır ki, şanzımanın kalbi olan tork konvertörü düzgün çalışmaz ise, otomatik şanzıman basınç kaybı oluşacak ve şanzımanınızın ömrü kısalacaktır.

Firmamızda başta Bmw, Audi, Range Rover grubu araçların tork konvertörleri olamka üzere ZF şanzıman tork konvertörü tamiri, Opel Active Select tork konvertör tamiri, Cruze tork konvertör tamiri ve her türlü tork konvertör arızası çözümü garantili olarak gerçekleştirilmektedir.

Tork Konvertör Fiyatları

Tork konvertör revizyon fiyatları şanzıman çeşitlerine göre değişmektedir. Örnek vermek gerekirse Cruze tork konvertör fiyatı, Insignia tork konvertör fiyatından farklıdır. Burada ZF tork konvertör fiyatlarına ayrı bir pencere açmak gerekir. Zira ZF şanzıman tork konvertörü, konvansiyonel tip ve gizli balata olmak üzere iki ayrı tiptir ve farklı işlemler gerektirmektedir.

Güncel tork konvertörü tamir fiyatı bilgilerine 0 216 3659500 nolu telefonumuzdan ulaşabilirsiniz.

242 thoughts on “Tork Konvertörü (Şanzıman Türbünü) Arızaları

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.