Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Tamiri

Peugeot 206 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 206 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 206 otomatik vites sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 206 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Peugeot 206 Otomatik Vites Kronik Sorunları

Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:

Peugeot 206 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen Peugeot 206 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
  • Spor ve kar modu ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa
  • Araç arıza moduna düşüyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Peugeot AL4/DP0 Selenoid Valfi

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 206 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Peugeot 206 Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Peugeot 206 otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, varsa aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de bütün bu masraflardan sonra sorununuz çözülemeyebilir.

Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer Peugeot 206 aracınızda otomatik vites geçişlerinde vuruntu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akünüzü ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 206 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır. 

Peugeot AL4/DP0 Otomatik Şanzıman

Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Selenoid Değişimi

Peugeot 206 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, bütün arıza koşullarında 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.  Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. 

Peugeot 206 Şanzıman Tamiri

Peugeot 206 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün AL4 DP0 Peugeot 206 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili olarak 206 otomatik vites arızası çözülerek otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Peugeot 206 araçların otomatik vites arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 206 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.

Maalesef Covid19 sebebi ile Peugeot 206 araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!

Peugeot 206 Şanzıman Yağı Değişimi

Peugeot 206 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 206 otomatik şanzıman yağı fiyatları ve Peugeot 206 otomatik şanzıman selenoid fiyatı için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Peugeot 206 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 206 otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Peugeot 206 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Peugeot 206 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

124 thoughts on “Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Emre İSPİR
    Emre İSPİR / Cevapla 23 Mart 2019 at 18:15

    İyi günler 2009 model Peugeot 207 al4 şanzımana sahip bir aracım var arabamın problemi yukarda anlattığınız gibi araç çalıştıktan sonra ki bir iki dakikada küt diye bir ses ekranda spor ve kar işareti yanıp sönüyor vites kutusu arızası diyor ancak aracı Yedi 8 dakika ısıtın o şekilde yola çıkarsak Herhangi bir problem olmuyor Bunun dışında çekişinde vites geçişlerinde de hissedilir bir sıkıntı yok sorun selenoid midir tamir fiyatı ne kadardır Antalya dan yazıyorum yardımcı olursanız sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Mart 2019 at 18:25

      Emre Bey, bu arıza için 3 adımlı onarım önermekteyiz. Öncelikle şanzımanınızın yağını ve ECP-TCC selenoidlerini değiştirebilirsiniz. Bunu Antalya’da birçok yerde yaptırabilirsiniz. Dilerseniz bu konuda da yardımcı olabiliriz. Eğer bu değişim ile sorununuz çözülmez ise, hidrolik ünite (şanzıman beyninin) sökülüp bize gönderilmesi gerekmekte. Eğer hidrolik ünite revizyonundan sonra da sıkıntınız devam ediyorsa, o zaman şanzıman sökülerek revize olmak durumunda. Birinci adım güncel fiyatlarla 800 ile 1000 TL arasında tutacaktır. Biz şanzıman beyni test makinelerimiz olduğu için merkezimizde direk 2.adım üzerinden işlemlere başlamaktayız.

      • Ertan
        Ertan / Cevapla 11 Ocak 2020 at 00:57

        Merhaba

        206cc otomatik aracım çok isindiginda hararet 90 ve üzeri olduğunda kalkislarda gaza basıyorum araba gitmiyor sonra pat diye bir ses gelip o şekilde kalkıyor . Soğuyunca düzeliyor sorun ne olabilir

      • Abdullah
        Abdullah / Cevapla 23 Ocak 2020 at 13:07

        Merhabalar bursada yönlendirebilecegıniz yer var mı

      • Ferhat boz
        Ferhat boz / Cevapla 16 Ekim 2020 at 02:38

        Merhaba 206 xr pejom var geçen gün görmedim ve Su birikintisine girdim bujiler hava filtresinden su aldı temizledik taktik araç çalıştı fakat birgün sonra otomotik vites arızaya geçti vitesi d ye alıp kalkış yapıyorum fakat araç 2 geçtiğinde gaz yiyiyor fakat araç gitmiyor yani araç sadece 1 ncı vitesde gidiyor neden olur bu arıza acaba

    • MEHMET AKKAN
      MEHMET AKKAN / Cevapla 12 Temmuz 2020 at 10:17

      2005 model 1.4 aracım lpg takıkı vites geçişlerinde 1-2 sorun olmuyor 3-4 vites geçişlerinde 4000-4500 devirleri buluyor. Neden kaynaklanıyoe olabilir.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 14:43

        Mehmet Bey, vites geçiş selenoidlerinizden kaynaklanabilir.

    • Arslan
      Arslan / Cevapla 21 Eylül 2020 at 00:45

      ustam kolay gelsin 2004 model desig pejo 206 aracim var aks kecelerinden yag kaciriyor ustam defransiyeldeki bosluktan dolayi kecelri bozdugunu ve defransiyele geçen aks millerinde dengesiz döndügünden kaynaklandigini söyledi boşluk alina bilir ve saglam olurmu

    • ŞÜKRÜ GÜMÜŞ
      ŞÜKRÜ GÜMÜŞ / Cevapla 9 Kasım 2020 at 22:19

      2005 model peugeot 206 1.4 benzinli otomatik araca sahibim. Genel olarak aracımdan memnunum. Ancak küçük bir problem yaşıyorum. D vites en aşağıda ve N den sonra sırada D olmasına rağmen D ye net bir şekilde hemen geçmiyor. En aşağıya doğru çektiğimde swicth sesi gibi bir şey duyuluyor ve kolu sanki bir kilit kavrıyor. Vites D ye geçiyor. Problem nedir? Pahalıya mal olacak bir arıza mıdır? Çok teşekkürler şimdiden cevap için.

  2. Emre İSPİR
    Emre İSPİR / Cevapla 23 Mart 2019 at 18:59

    Hocam siz kurumsal bir firma olduğunuz için sizin referansınız ile 1.adımı antalya da nereye yatırabilirim malum sanzuman komplike bir sistem ve herkese güvenip emanet edemiyoruz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Mart 2019 at 19:04

      Size ulaşabileceğimiz bir telefon numarası ile 05522901567 nolu telefon numarasına kısa bir whatsup mesajı gönderebilirseniz, Pazartesi günü gerekli organizasyonu sağlayabiliriz.

      • Çetin evcümen
        Çetin evcümen / Cevapla 2 Temmuz 2019 at 23:25

        İygünler Antalya’da yönlendirme yapabilirmisiniz lütfen

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 3 Temmuz 2019 at 09:05

          Çetin Bey, size ulaşabileceğimiz bir telefon numarası ile 05522901567 nolu telefon numarasına kısa bir whatsup mesajı gönderebilirseniz, gerekli yönlendirmeyi sağlayabiliriz.

      • Recep Tayyip ateş
        Recep Tayyip ateş / Cevapla 3 Eylül 2019 at 23:36

        İyi günler. Peugeot 206 2005 model otomatik vites aracım var. Aracımın şamzıman yağı yeni değişti. Bir hafta sonra arkadan küt diye bir ses geldi ve kar modu ve s modu yanıp söndü ve araç bu sıkıntıyı yapınca manuele geçmiyor , 3 viteste kitliyor. Aracı
        Şanzıman testine soktuk ve 2 tane arıza verdi 1.si konvektör 2.si basınç arızası verdi. Bu sıkıntı yağ değiştirdikten sonra başladı ve devam ediyor. Fiyat olarak ne kadar ücret çıkar. Ve gaziantepte nereye götürebilirim.

    • Remzi
      Remzi / Cevapla 3 Mayıs 2020 at 21:56

      Selamün aleyküm benim 206 aracım var selonoid valfini değiştirdiler agriza gitmedi bilgisayar basınç agrizasi veriyor şanzıman altındaki de değiştirildi gene geçmedi neyapmaliyiz beyindemi sorun böyleyse beyin tamiri nekadar bilgi verirseniz sevinirim

  3. Suat Pınarbaşı
    Suat Pınarbaşı / Cevapla 4 Mayıs 2019 at 02:24

    Selam 2000 model peugeot 206 model aracım s ve p mod ışıkları yanıyor. Araç çekişten düşüyor. Aracı stp edip tekrar çalıştırıyorum,düzeliyor.özellikle yokuş cıkarken ve inerken yapıyor. Sanki vites yükselmiyor veya düşürmüyor.
    Sorun ne olabilir. Ayrıca fiyatı kaça çıkabilir.
    Birde arıza teşhis ücreti ne kadar alıyorsunuz. Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 12:11

      Suat Bey, selenoidlerinizde veya hidrolik ünitenizde (şanzıman beyni) problem gözükmektedir. Arıza teşhis için bir ücret almıyoruz. Dilerseniz buyrun bir çayımızı için, aracınızı birlikte bir test edelim.

      • EBUBEKİR DALGIÇ
        EBUBEKİR DALGIÇ / Cevapla 16 Şubat 2020 at 13:18

        Merhaba iyi günler 2000 model Peugeot 206 1.4 xr bazen n yada p’ye alınca istop ediyor..

  4. ahmet
    ahmet / Cevapla 28 Mayıs 2019 at 05:18

    merhaba 2000 model pejo marka otomatik aracım var.yukarda bahsetiğiniz vuruntu olayını 3 aydır görmekteyim 3 viteste kalıyor çekiş düşüyor.Aracın kontagı acıp kapadıgımda sorun ortadan kalkıyor ne yapmam gerekir bilgi alabilirmiyim maliyet ne tutuar selenoid valfler değiştiğinde sorun ortadan kalkarmı teşekürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 18:58

      Ahmet Bey, sorun sadece selenoid kaynaklı olmayabilir zira aracınız korumaya alıyor. Eğer İstanbul’da iseniz, bir uğrarsanız, arkadaşlarımız aracınızı bir test etsinler, net fiyat söyleyebiliriz.

      • Hakan
        Hakan / Cevapla 28 Ağustos 2019 at 23:21

        Kolay gelsin 2005 model 206 var bende geri vitese taktığımda 2-3 saniye geçikmeli geçiyo yani gaza basıyorum birden tak diye alıyor ve bazen herzaman değil vites geçişleri sert oluyor istanbul başakşehirdeyim burda yardımcı olabileceğiniz bir yer varmı

        • Coşkun aydın
          Coşkun aydın / Cevapla 4 Eylül 2019 at 00:00

          Merhabalar 2003 xt paket otomatik vites 174 binde araç 140 binde lpg takılmış almak istiyorum ama vuruntu yapıyor araç bursa da lpg yi iptal etmeden veya yoksa aracı alsam lpg iptal edip gösterebileceğim yer varsa maliyeti hakkında kaba taslak masraf tahminde bulunurmusunuz telefonda destek sağlarsanız araca bakıp gerekirse size de getirebilirim

    • Remzi
      Remzi / Cevapla 4 Mayıs 2020 at 03:35

      Selamün aleyküm benim 206 aracım var selonoid valfini değiştirdiler agriza gitmedi bilgisayar basınç agrizasi veriyor şanzıman altındaki de değiştirildi gene geçmedi neyapmaliyiz beyindemi sorun böyleyse beyin tamiri nekadar bilgi verirseniz sevinirim

  5. Engin
    Engin / Cevapla 29 Mayıs 2019 at 14:56

    Merhaba, 2006 model benzinli 206 otomatik aracım 3 e ve 4 e geçerken 4 bin devri geçiyor; yokuşlarda çekişten düşme var, geri kaçırması yok, bazen kar ve spor mod lambaları aynı anda yanıyor, kontağı açıp kapatınca düzeliyor, geçen sene şanzıman yağını değiştirmiştik iyiydi, bir ustaya çalışmama sorununu yaptırdım aynı gün gelirken bu geç vites atma problemi çıktı, Kütahyada oturuyorum, nedir problemi maliyeti ne olur

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 18:59

      Engin Bey, anlattıklarınız kadarı ile şanzımanınızın revizyon olması gerekmektedir. Bu şekilde kullanmanız sadece problemin artmasına neden olacaktır.

    • Mehmet
      Mehmet / Cevapla 5 Ocak 2020 at 17:31

      Merhaba kolay gelsin pejo 206 2006 x desing 1.4 otomatik aynı sıkıntılar benim araç ta da görünüyor yardımcı olursanız sevinirim 0507 922 08 61

  6. Ertan
    Ertan / Cevapla 29 Mayıs 2019 at 23:06

    Hocam bende ayni sorunlari uasiyorum yeriniz nerde acaba ben bursadayim yol gosterir misiniz 0553503111 telefonum

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 19:00

      Ertan Bey, yerimiz İstanbul’dadır. Telefon numaranızı eksik yazmışsınız. 05550135682 nolu telefondan servis yöneticimiz Burak Bey’e ulaşabilirsiniz.

      • Ahmet
        Ahmet / Cevapla 3 Mayıs 2020 at 18:26

        Selamualeyküm benimde Peugeot 206 1.4 2001 model LPG’li otomatik vites aracım var benim sorunum yokuş yukarı geri giderken ileri kaydırması

  7. Uğur
    Uğur / Cevapla 5 Haziran 2019 at 00:04

    İyi günler. Peugeot 206 1.4 benzinli 75 beygir 2003 model otomatik aracımda bazen 1. Vitesten 2. Vitese geçiş 3000 dv/dk meydana gelmekte. Ama çoğu zamanda bu devrin altında geçmekte. Özellikle rampalara girerkendd 2. Vitese 3000 dv dk da girme durumuda mevcut. Bu durum normalmi?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2019 at 18:27

      Uğur Bey, şanzımandan ziyade gaza basma pedalına TCM’nin verdiği reaksiyon ile ilgili gözükmektedir. Aracınız için bu normal olabiir.

  8. lütfü bozkurt
    lütfü bozkurt / Cevapla 18 Haziran 2019 at 16:20

    İyi çalışmalar. 2004 model otomatik 206 aracımda 1-2 ay önce yağı değiştirildi. Vites geçişlerinde her zaman olmasa da vuruntulu geçiyor. Her hangi bir arıza ibaresi yada gitmekle ilgili sorunum yok. Fakat yoğun trafikte hararet yükseldiğinde rölantide dalgalanma oluyor. Bazen stop ediyor. Arabayı N konumuna aldığımda dalgalanma bariz şekilde azalıyor yada ortadan kalkıyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2019 at 11:40

      Lütfü Bey, aracınızdaki vuruntu spesifik olarak 1’den 2’ye geçerken mi, yoksa bütün vitestlerde mi bunu yaşıyorsunuz? Dalgalanmanın nedeni tork konvertörünüzün arızalanmaya başlamasından olabilir.

  9. Tarık
    Tarık / Cevapla 25 Haziran 2019 at 07:55

    Kolay gelsin. 2000 model 206m var. Aracı 20 30 dk kullanıp ısındırdıktan sonra şehir içinde ışıklarda durduğumuzda sürekli kaçırma yapıyor gaza basınca tak diye arkadan sanki bir araç çarpmış gibi vitese geçip o şekilde hareket ediyor sebep ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2019 at 11:41

      Tarık Bey, DPO AL4 şanzımanların klasik problemlerinden birisini yaşıyorsunuz. Öncelikle yağ ve iki Pwm selenoidinizin değiştirilmesi gerekmektedir. Bununla sorununuz bir ihtimal ortadan kalkabilir. Asıl sorun ise genellikle şanzıman beyni ve şanzıman içerisindeki mekanik basınç kayıplarından kaynaklanmaktadır.

  10. Semih tula
    Semih tula / Cevapla 25 Haziran 2019 at 19:39

    İyi günler 2000 model 206 aracımda ilk kalkış hali gaza basınca vitese geçiyor onun dışındaki vites geçişlerinde bir sorun olmuyor sadece ilk kalkış da sorun her zaman yapmıyor problemi sorun ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2019 at 11:43

      Semih Bey, muhtemelen kalkış tasınızda problem var. Buradaki basınç kaçağını yenmek için gaza yüklenmeniz gerekiyor. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun gelin, aracınızı bir birlikte test edelim. Test için herhangi bir ücret almıyoruz.

  11. Gökhan Çınkı
    Gökhan Çınkı / Cevapla 3 Temmuz 2019 at 19:52

    Merhaba, Kmaraşta yönlendireceğiniz bir yer var mı? 2001 model 1.4 XR 206 da özellikle 1 den 2 ye geçişte aşırı vuruntulu geçiyor ve sanki araç 4 e hiç geçmiyor gibi. Tam 2 ye geçeceği sırada devri azaltırsak 2 ye vuruntusuz geçiyor. 3 te ilerlerken motorun devrini baya yükseltince 4 e geçiyor gibi bir ses geliyor ama araç perişan oluyor. Genellikle ilk kalkışlarda kar işareti yakıyor. Numaram 05063362671. Yol gösterirseniz memnun olurum şimdiden teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 08:04

      Gökhan Bey, K.maraşta anlaşmalı yerimiz mevcut. Pazartesi günü arkadaşlarımız sizinle irtibata geçecekler.

      • Gökhan
        Gökhan / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 17:31

        Teşekkürler. Bekliyorum.

  12. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 13 Temmuz 2019 at 11:08

    2005 1.4 otomatik pejo 206 aracın motor alt kısmını yıkattim sonrasında D konumda ilerlerken D yanıp sönmeye basladi vites geçişleri düzensizleşti ve D konumda ışıklarda beklerken frene basılı olduğu zaman şanzımandan ses gelmeye başladı N pozisyonuna alınca ses kesiliyor bunlar aracın altını yıkattiktan sonra meydana geldi yer Kayseri sorun ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:49

      Ahmet Bey, vites pozisyon şalterinizin içerisine su kaçmış olabilir. Kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.

    • İsa Torun
      İsa Torun / Cevapla 9 Aralık 2019 at 00:00

      Kolay gelsin ustam, 2005 midel 206 var, 1 den 2 ye çok sert geciyor, 3 e daha rahat, 4 e geçerken hissetmiyorum bile. Ama 1 den 2 ye perişan oluyor araç. Eskişehirde beni yönlendireceğiniz bir yer var mı, yoksa öncelikle neye baktırmam gerekli

  13. ender
    ender / Cevapla 16 Temmuz 2019 at 12:21

    merhaba, benzer problemler yaşıyorum 2008 otomatik peugeot 206 ile. Alanyada yönlendirebileceğiniz bir yer var mı acaba?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Temmuz 2019 at 09:04

      Ender Bey, 05522791288 nolu telefondan Ege bölge sorumlumuz Çağdaş Bey’e ulaşabilirsiniz. Kendisi size yardımcı olacaktır.

    • Togaç Alp
      Togaç Alp / Cevapla 2 Eylül 2019 at 22:28

      2003 Model 1.4 75 Beygir Peugeot 206 Benzin & LPG aracımla yaşadığım sorunlar:

      1- Vites D konumundayken frene basılı hâlde beklediğimde şanzımandan vuruntu sesi geliyor, N konumuna alınca ses kesiliyor.

      2- Dağ çıkarken rampalara gelince 50-60 km hızlarına kadar düşüyor, motoru zorlasam da çekiş artmıyor.

      3- 3. ve 4. vitesler arasındaki geçişlerde devir göstergesinde 4000’leri gördükten sonra bir vuruntu ile vites geçişi gerçekleşiyor.

      4- Direksiyonu sağa ve sola tam kırıp hareketlenmeye çalıştığımda sanki elektrik kesmiş gibi motor stop ediyor.

      5- Bazı zamanlarda 3. vitesten 4. vitese geçiş gerçekleşmiyor, bu esnada kar modu ve Spor modu işaretleri yanıp yanıp sönüyor. Motoru durdurup tekrar çalıştığımda vites geçişi gerçekleşiyor.

      6- 2014’ten beri 85 bin km’dir kullanmakta olduğum aracın şanzımanına yaptırdığım tek bakım, 10 bin km önce şanzıman yağını değiştirmek oldu. Araç şu anda 170 küsur bin km’lerde.

      Bu sorunlara rağmen aracı şu anda sorunsuz şekilde kullanmaktayım fakat yoldayken sorun vermesinden endişeleniyorum.

      Sorun yaşamadan önce yaptırmam gerekenler nelerdir?

      Bu sorunların kesin çözümü nedir?

      Kaç günde sorun çözülür?

      Maliyeti ne olur?

      Teşekkür ederim.

  14. Uğur
    Uğur / Cevapla 20 Temmuz 2019 at 20:57

    Selamün aleyküm. 2003 model Peugeot 206 1.4 benzinli 75 beygir otomatik vitesli aracımda sürekli olmamakla beraber 1. Vitesten 2. Vitese geçişte orta düzeyde bir vuruntu meydana gelmekte. Diğer viteslerde sorun yok ama. Dediğim gibi sürekli yanmıyor ama bu vuruntu yu, kütleme yi. Sizce sebep ne olabilir? Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 22:26

      Uğur Bey, Peugeot 206 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen Peugeot 206 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız:

      Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
      Spor ve kar modu ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa
      Araç arıza moduna düşüyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
      Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
      Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
      Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

      • Uğur
        Uğur / Cevapla 25 Temmuz 2019 at 22:46

        Hocam belirttiğim sorumla alakalı belirttiğiniz sorunlar aracımda mevcut değil… Sadece 1. Vitesten 2. Vitese geçişte orta düzeyde bir vuruntu meydana gelmekte ara ara

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 18:26

          Uğur Bey, sizde hafif basınç kaçakları başlamış durumda. Özellikle sıcak havalarda yağ inceldiği için bir miktar daha fazla hissetmektesiniz.

          • Uğur
            Uğur / 11 Ağustos 2019 at 23:59

            Peki bu şekilde kullanımının bir zararı var mı?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:21

          Uğur Bey, şu anda arızanın daha başındasınız. İleriki dönemlerde, özellikle sıcak havalarda bu şikayetiniz artacaktır. Aşınma başladığı için eninde sonunda revizyon ihtiyacınız ortaya çıkacak. Öte yandan bu şekilde binlerce kilometre kullanılan araçlarda mevcut. Revizyon ihtiyacı sizin sürüş keyfinize ne kadar etki yapacağına bağlıdır.

  15. Can
    Can / Cevapla 21 Temmuz 2019 at 18:25

    Merhabalar
    2002 model 206 1.6 xt otomatik aracım var kar ve sport modu yanıyordu tesisat kablosu ve 2 adet valf ve şanzıman yağı değişti kar ve sport modu yanmıyor ama bu seferde araç ısınınca kalkışta gaza basmama rağmen gitmiyor ve birden ileri atıyor vuruntu gibi başına gelen var mı çözüm için yardımlarınızı rica ediyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 22:28

      Can Bey, yukarıda bahsettiğimiz üzere her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

      Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir.

      Dilerseniz şanzıman beyninizi söküp tarafımıza gönderin gerekli kontrollerini sağlayalım.

    • Atabey
      Atabey / Cevapla 23 Eylül 2019 at 18:53

      Araç 2006 x desingn 125 binde benzinli
      Aracı sert kullanınca 1 den 2 ye geçişlerde vurma oluyor, ama nazik sürüşte 1 den 2 ye geçince vurma vs yok, yada ani hız düşüşlerinde 2 den 1 e geçince vurma oluyor, birde araç kalkışlarda 3. Vitese geçinceye kadar güüürrr diye ilginç bir bağırtıyla kalkıyor, araç p ve n modunda çok sessiz çalışıyor ama d veya r de durunca inanılmaz bir gaz verme söz konusu balıkesirdeyim nasıl yardımcı olursunuz acaba

      • Muhammer celebi
        Muhammer celebi / Cevapla 11 Kasım 2019 at 22:40

        Kolay gelsin benim 2006 1.4 benzinli arcimi geri vitese taktigimda kut diye bir ses arkadan vurmuslar gibi aracimi silkeliyor yani sadece ileri ve geri vitese taktigimda yapiyor bunu sebebi sizce ne olabilir.birde istanbulda yeriniz nerede acaba tesekkur ederim iyi calismalar…

    • emre
      emre / Cevapla 26 Ekim 2019 at 01:34

      can kardes tesısat kablosu neyını degıstırdın spor kar modu yanıyor bende elektırıksel problem dedı sanzımancı

  16. atdın yeşilbağ
    atdın yeşilbağ / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 12:18

    gaziantep de yönlendire bileceginiz bir otomotik şanzıman tamircisi varmı işin ehli tesekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 18:23

      Maalesef bilmiyoruz

  17. Burhan Avcı
    Burhan Avcı / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 13:11

    Merhabalar

    Peugeot 206 otamatik vites problemi yaşıyoruz, bizim sorunmuz şöyle, araç çalıştıktan sonra vitesi D ye alıyorum fakat ekranda N kalıyor sonra – işareti çıkıyor ve öylece kalıyor,eğer o şekilde yola çıkar devam edersem belirli bir süre sonra araç yolda stop ediyor ve tekrar çalıştırdığımda düzeliyor hersey normale dönüyor,bu ailede büyük bir sorun haline geldi şanzıman bakımını 3 ay önce yaptırmıstım selonoid ler vuruntu valfi yağı vs değiştirmiştim ama yinede şuanda bu sorunları yaşıyoruz, ayrıca bazı zamanlar aracı hiç çalıştıramıyorum kontağı çeviriyorum çıt diye ses çıkıyor okadar hiç birsekilde çalışmıyor sonrasında, çekip gidiyor evelsi gün tekrar deniyorum şansım varsa çalışıyor , lütfen yardımınızı rica ederim ne yapmamız gerekiyor bu sorunlardan kurtulmak için çünkü çok para harcandı çözüme kavusamadık

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 18:28

      Burhan Bey, anlattıklarınızdan vites pozisyon şalteri ile vites halatı arasında bir problem yaşandığı gibi bir intiba bıraktı bizde. Çok önemli ve maliyetli birşeymiş gibi durmuyor. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun gelin bir çayımızı için, arkadaşlarımız ilgilensinler.

  18. Halil
    Halil / Cevapla 27 Temmuz 2019 at 23:32

    Merhabalar
    Peugeot 206 otomotik 1.4 benzin lpg araç ısınınca vurununtu oluyor ama motor soğukkken bu sıkıntı yok birde şehir içinde ışıkta durunca geri bırakıyo ve gaza basınca aniden vitese giriyor sanki arkadan araba çarpıyo urfada yönlendireceğiniz yer varmı acaba

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 18:31

      Halil Bey, aracınızın önce soğutma sistemini kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Sıcak havalarda bu gibi şikayetler artmaktadır. Urfa’da otomatik şanzıman işleri haricinde işlerimizi yaptırdığımız bir anlaşmalı özel servisimiz mevcut. Dilerseniz oraya yönlendirebiliriz.

      • Halil
        Halil / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 19:58

        Adres verin

      • Halil
        Halil / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 20:08

        2 gün önce selenoid valflerinş değiştim yapını değiştım orjinal mobil yağ aldım yine aynı edresi verin ben bi gideyim

  19. Enver
    Enver / Cevapla 29 Temmuz 2019 at 11:27

    Merhaba
    2000 model 206 otomatik aracım var. İki üç ay önce aracın kar ve spor mod Işıkları yandı. Kaç yere götürdüm bilgisayara bağladılar ama her hangi bir arıza tespit edemediler. Araç vites geçişlerinde daha öncede yapıyordu sanki arkadan biri aracı birden itiyormuş gibi öne atıyordu bazen küt diye sesler geliyor. Araç LPGli ilk çalıştırdığımda gaza geçene kadar frenler taş gibi oluyor tutmuyor ama gaza geçince sorun ortadan kalkışıyor. Isınınca araç geri kaçırıyor ve yokuşlarda iyice yavaşlayıp gaz yemiyor. Sanki biri arkadan itiyormuş gibi yavaşlıyor araç. Hararet iyice artıyor 110 derecenin üzerine çıkıyor. Ben Bitlis’teyim burada otomatik şanzımandan anlayan bi yer yok. En yakın şanzımancı 200 km uzakta. Sorununların kaynağı ne olabilir yardımcı olursanız sevirim. Teşekkürler şimdiden

    • Seher
      Seher / Cevapla 2 Ağustos 2019 at 21:27

      Hocam merhabalar;
      2004 model peugeot 206 otomatik vites aracım özellikle sıcak havalarda vites geçilşlerinde çok ciddi vuruntu yapıyor. Sorun neden kaynaklanır ve çözümü nedir? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
      Şimdiden teşekkür ederim.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 18:35

        Seher Bey, öncelikle soğutucunuzu kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bahsettiğiniz sorunlar ile ilgili sayfamızdaki bilgilere göz gezdirdiniz mi?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 18:32

      Enver Bey, bahsettiğiniz problemler zaten sayfamızda belirttiğimiz klasik DPO problemleri. Problemin nedeni şanzıman içerisindeki basınç kaçaklarıdır. Size ancak aracı bize getirebilirseniz veya şanzımanı bize kargolarsanız yardımcı olabiliriz.

      • Enver
        Enver / Cevapla 15 Ağustos 2019 at 14:44

        Dedimya ben Bitlis’teyim diye aracı oraya getirme şansım yok. Burda şanzımanı sökebilecek bi üstada yok. Nasıl bi yol izlemem lazım. Böyle giderse araç elimizde kalacak.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:45

          Enver Bey, Tatvan’da bir servis arkadaşımız var, dilerseniz sizi oraya yönlendirelim?

          • Enver
            Enver / 22 Ağustos 2019 at 15:10

            Olur tabi ki kimmiş Tatvan da nerde bileğilerini verirseniz giderim yanına.

  20. BEKİR KESKİNKAYA
    BEKİR KESKİNKAYA / Cevapla 2 Eylül 2019 at 11:01

    ARACIM 2001 MODEL 206 1.4 XR 176.XXX KM ‘DE. SON BİR HAFTADIR ARAÇ SOĞUKKEN BİR SORUN YOK FAKAT 15-20 DK SONRA ISININCA ARAÇ DURDUĞUNDA KAVRAMA YAPMIYOR. BOŞTAYMIŞ GİBİ BAĞIRIYOR VE S-K MODU YANIP SÖNÜYOR. USTAM BUNU NEDEN YAPAR VE BANA NEYE MAL OLUR? ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİ.

  21. Turan
    Turan / Cevapla 10 Eylül 2019 at 10:55

    Merhabalar,
    2002 Model 1.4 75 beygir LPG li 206’ım var. Genel olarak vitesten memnunum. Sadece 3 ten 2 ye geçerken ufak vuruntu hissediyorum. Ama asıl sıkıntım yokuş çıkarken araç 2. vitesten 1 e bir türlü düşmüyor. Duracak kadar neredeyse yavaşlıyorum.
    En son sağa çekip durup 1. vitesle kalkıp devam ediyorum. Bu aracın motor gücü ve LPG li olması ile alakalı genel bir durum mudur yoksa viteste mi bir sıkıntı olabilir?

  22. hasan
    hasan / Cevapla 1 Ekim 2019 at 17:25

    merhaba pejo 206 otomatik arcacım var sabah 5 dk çalıştıktan sonra harekte geçiyorum kar ve spor mod lambaları yanıyor birde bozuk role sesi gibi ses geliyo vides takınca sadece sabahları yapıyor gün sonunda hiç yapmadı çihazza bağladımda
    haberleşme basınç arızası diyor arıza kodu yok bunla ilgili bilgilendiriseniz sevinirim samsun bölgesinde bayiliniz varmı

  23. Mehmet Yıldız
    Mehmet Yıldız / Cevapla 2 Ekim 2019 at 14:57

    Merhaba öncelikle bu güzel açıklamalar ve yorumlara verdiğiniz geri dönüşten dolayı sizleri tebrik ediyorum.

    206 2007 model otomatik vites aracımda ki sorun şu;

    Sabah aracı çalıştırıp beklemeden hareket ettikten sonra kar ve spor mod ışıkları yandıktan sonra vuruntu ile birlikte vites atıyor. aracı stop edip çalıştırınca arıza tekrarlamıyor. FAKAT, sabah aracı çalıştırıp bir süre rolantide ortalama 4 5 dk kadar bekletip ısınınca bu arızayı vermiyor.

    Sizce sebebi nedir ve Ankara’da kiminle irtibat kurabilirim.

  24. Mesut
    Mesut / Cevapla 8 Ekim 2019 at 21:40

    Aracım 2002 model pejo xr.Lpgli.Aracımı ilk çalıştırdığımda vitesi “p” konumdan “d” ye aldığımda bi gıcırtı geliyor ve ilerleyince kesiliyor.viteslerde azda olsa vuruntu hissediliyor.eskişehirde bana önerebileceğiniz bir yer mevcutmu? Teşekkürler şimdiden

  25. emre
    emre / Cevapla 20 Ekim 2019 at 04:14

    mrb bende peuqeot 206 cc al4 otomatık sanzıman var son gunlerde kar ve spor modu ısıkları devamlı yanıyor selenoıdlerı ve yagını degıstım sanzımancıya goturdum sanzımanda bır sorun olmadıgı elektrıksel bır sorun oldugu soledı bu elektrık problemı ne olabılır sızce bıde bu sıddetlı bır yagmur sorası oldu

  26. Hasan
    Hasan / Cevapla 31 Ekim 2019 at 08:33

    Merhaba iyi günler benim 2001 206 aracın var araç soğukken vuruntu yapıp kar ve spor modu yanıp sönüyor ve araç gitmiyor ustaya götürdüm cihaza bağlanamıypr beyinde sıkıntı var diyorlar bana yardımcı olur musunuz

  27. hazar
    hazar / Cevapla 14 Kasım 2019 at 23:29

    Merhabalar 2000model pejo 206 otomatik vites araca sahibim hafta sonları sadece araca biniyorum hafta içi bir kaç dk çalıştırıp bırakıyorum avuç içi kadar akıtma yapmış şanzımandan yere 5gunde bugün çalıştırdım vites değiştirirken D ye alırken tak diye vurma yaptı araç ısınınca geçti problem nedir masraf ne çıkar yeriniz nerede bu arada ?

    • EBUBEKİR DALGIÇ
      EBUBEKİR DALGIÇ / Cevapla 16 Şubat 2020 at 13:21

      Merhaba iyi günler peugeot 206 aracımda park ederken n yada p’ye alıyorum istop ediyor yada edecekmiş gibi oluyor neden

  28. Talip Öztürk
    Talip Öztürk / Cevapla 29 Kasım 2019 at 19:04

    Iyi çalışmalar aracım peugeot 206 2002 model. Selenoid ve yag değişimini 1 ay once yaptırdım. Herhangi bir sorun yokken bu hafta vitesler kendini korumaya almaya başladı. Korumaya alınca kesinlikle vuruntu yapmıyor ve arıza ışığı yakmiyor. Aracı orjinal cihazla kontrol edince. Esp arızası gösteriyor ve silinmiyor. Fakat benim aracımda esp ve abs yok. Diğer görünen arızalar
    1. aralıklı arıza patinaj kavrama/ frenler
    2. Aralıklı arıza çok yönlü kontaktör sinyal arızası.
    3. Aralıklı arıza araç hız bilgisi uygunluk

    Son olarak da aracı aldığımdan beri karşılaştığım çok garip bir durumdan bahsedeceğim. Arac çalışır halde iken P ye alıyorum bir müddet çalışıyor. Her zaman olmamakla birlikte P den R ye çekince sarsıntılı geçiyor sonra N yapıp D ye alıyorum yine sarsıntılı geçiyor. Bu sırada yine hiçbir uyarı vermeden korumaya almış oluyor. Bunu aracın bağırıp gitmemesinden anlıyorum. Stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor. Kimse tutarlı bir cevap vermiyor. Ustalar bile şaşırıp kalıyor ilk defa böyle birşeyle karşılaştıklarını söylüyorlar.

    • Ensar
      Ensar / Cevapla 15 Nisan 2020 at 02:03

      Aynı sorunlar bende de var Sorunu çözebildinizmi

  29. Burak Demir
    Burak Demir / Cevapla 5 Aralık 2019 at 11:06

    2002 model otomatik vites 206 sahibiyim aracım 175.000 kmde. Şanzumanla alakalı çok enteresan problem yaşıyorum. Aracın motoru soğukken çalıştırıp yola çıktığımda 3. Vitese geçince devir saati yükseliyor ama araç hızlanmıyor bir nevi kaçırıyor. Devir saati yükselince zaman zaman kar ve spor modu ışıkları yanıp sönüyor Fakat 5 dakika sonra hararet biraz yükseldikten sonra hiçbirşey olmamış gibi yoluma devam ediyorum. Bu problemi araç her soğukken yola çıktığımda yaşıyorum. Eğer aracı hiç kıpırdatmadan olduğu yerde biraz ısıtıp yola çıktığımda hiçbir problem yaşamıyorum..

    • Mustafa
      Mustafa / Cevapla 14 Mart 2020 at 23:52

      Sorunuza bir cevap bulabildinizmi?

  30. ekrem yılmazer
    ekrem yılmazer / Cevapla 11 Aralık 2019 at 10:39

    İyi çalışmalar öncelikle bu sorunlarımızı cevaplandırdıgınız için cok tesekkür ederim.Çünkü hangi tamirciye gitseniz direk revizyon diyor daha bakmadan iyi niyetiniz için sagolun.Benim yasadıgım problem selenoidleri,potansiyel metresini yeni degıstırmeme rağmen yolda seyir halinde giderken arac yolda sekmeye başlıyo vites geçmıyo rolantı motoru devır yukseltıyo 4000 -5000 devire gelıyo gaza basmama rağmen vitese gecmıyor arac kapatıp calıstııryorum sonra kendı kendıne gaza basıyor devır yukseltıyor arac hep 20 km de gıdıyor bazen duzelıyo kapatıp acınca bazen düzelmiyor spor kar ışıkları yanmıyor obd 2 ye baglattırdıgımda bi sorun gozukmuyor lutfen yardımcı olurmusunuz eşimle her gün sorun yaşıyorum bi ilişki bitecek bu arac yuzunden aracım 2000 model pejo 206 148.000 km’de otomatik vites tesekkur ederım sımdıden…!

  31. Ufuk kocatepe
    Ufuk kocatepe / Cevapla 18 Aralık 2019 at 13:40

    Ustam hayırlı günler. 2002 model 1.4 otomatik pejo 206 aracım var 120 bin kmde. Yaz döneminde herhangi bir sorun yaşamadım fakat kış öncesi yağ değişimide yapıldı. Sabahları hemen sürüş yaparsam vuruntu oluyor. Kontak kapat aç sorun kalmıyor. Fakat aracı 10 15 dk ısındırıp sürersem herhangi bir sıkıntı yaşamıyorum. Az da olsa vites geçişleri kendini hissettiriyor. Sorun tahmini nedir? Tahmini maliyet rakamları nasıl olur? Yalova da yaşıyorum.

  32. kurtuluş
    kurtuluş / Cevapla 19 Aralık 2019 at 16:21

    merhabalar 2002 model 1.4 206 benzin&lpg li aracım normal giderken en son vitesi olan 4. vitesten 3. vitese çekiyor kendini ve bunu 80 km hız dan sonra yapıyor. 80 km hızı geçer geçmez yapmıyor bir süre gittikten sonra yapıyor ve bir daha 4. vitese geçmiyor. kontak kapatıp açınca normale dönüyor araç. fakat bir süre sonra yine aynı hatayı yapıyor. nedeni ne olabilir? teşekkürler.

  33. Hüseyin
    Hüseyin / Cevapla 26 Aralık 2019 at 21:44

    Ustam, 2003 model 206 tam otomatik aracım var. Diri ve çekişi iyi olan bir araç. Alınca tüm bakımlarını yaptırdım. Triger, sıvılar, filtreler , subap ayarı..
    Sorun şu: özellikle biraz yol yapıp araba ısınınca ve kırmızı ışıkta durmak gerekince veya bir şekilde çok yavaşlatıp frene basınca, manüel bir araç viteste kalmış gibi araç ileri gitmek istiyor, zorlanıyor, hafif titriyor ve bazen stoplayacak gibi oluyor. Nadir olarak da stopluyor.

    Özellikle kaldırım kenarına yanaşırken, ileri geri yaparken fren taş gibi oluyor ve motor arabayı sürüklüyor. Frenden ayağımı çekince araç normalden daha hızlı olarak ileri atılıyor. Lütfen bana bir fikir verin.

  34. Edip
    Edip / Cevapla 2 Ocak 2020 at 01:26

    Merhaba, Kmaraşta yönlendireceğiniz bir yer var mı?

  35. Ali
    Ali / Cevapla 2 Ocak 2020 at 01:28

    Merhaba, Samsunda yönlendireceğiniz bir yer var mı?

  36. Halil İbrahim
    Halil İbrahim / Cevapla 7 Ocak 2020 at 13:05

    Merhabalar peugout 206 14 Otomatik Lpgli Kullanıyorum Araçtaki sorunum şu Aracm N konumundayken kendi kendine ileri gidiyor gaza bastığımda gidiyor. ama D konumundaki gibi değil bu sorunla ustaya gittiğimde aracımın 4. vitese geçmediğini falan gördü Otomatik vites şalteri değiştirdi
    ancak Hala boşta ileri gitme problemi devam ediyor.

    2.problem ise aracım soğuk havalarda ger ivitese taktığımda araç biraz gittikn sonra yavaşlıyor ve gaza bastığımda geri geri zor gidiyor

    araba ısındıktan sonra bu problemim olmuyor

  37. Murat
    Murat / Cevapla 20 Ocak 2020 at 11:17

    Merhabalar. 2001 model 206 xt paket otomatik pejomuz var. Sorununuz 1. Vitesten 2 ye gecerken vuruntu yapiyor. Geri vitese taktigimda önce boşluk oluyo sonra geciş yapiyor. Arabanin harareti sürekli yüksek. Bu şansimani etkilermi. Sivasta anlaşmali oldugunuz yer varmi. Yardimci olursaniz cok sevinirim

  38. Yiğit
    Yiğit / Cevapla 31 Ocak 2020 at 10:01

    Kolay gelsin 2001 model pejo 206 otomatik aracım var sıfır sanzuman yapıldı iki kere suan tek sorun kar modu ve spor modu yanıyo kimi sanzuman yapılcak diyor kimi hidrolik beyin arızalı diyor kimi selenoid diyor bu konu hakkında bilgi alabilirmiyim

    • Uğur
      Uğur / Cevapla 6 Şubat 2020 at 20:58

      2003 model pejo 206 1.4 benzinli otomatik aracımda 2. Vitesten 3. Vitese geçiş çoğu zaman 3250 dv/dk da gerçekleşmekte.bazende bu devrin altında gerçekleşmekte.bu durum sadece 2. Vitesten 3. Vitese geçerken olmakta.bu bir sorunudur?teşekkürler

  39. yavuz
    yavuz / Cevapla 11 Şubat 2020 at 15:28

    merhaba,
    2001 model 206xr model aracım var bu gün kar ve s lambaları biri yanıp biri söndü ve araç geri kaçırma yaptı araç 1 vitesten 2.vitese geçişte vuruntu yapıyor 2. vitesten de 1.vitese geçişte aynı vuruntuyu tekrarlıyor 2 ay önce çalışıp stop etmesi nedeniyle ustaya götürdüm gaz kelebeğinde arıza olduğunu söyledi ne yapmam gerekiyor bilgi verebilirmisiniz Ankarada götüreceğim tavsiye ettiğiniz bir usta varmıdır teşekkürler

  40. EBUBEKİR DALGIÇ
    EBUBEKİR DALGIÇ / Cevapla 16 Şubat 2020 at 13:19

    PEUGEOT 206 ARACIMDA BAZENDE BEYIN KARIŞIYOR KAR MODU VE SPORT TUŞLARI KARIŞIYOR YANIP SÖNÜYOR NEYDEN OLABİLİR

  41. hakan hayırlı
    hakan hayırlı / Cevapla 28 Şubat 2020 at 15:47

    Merhaba benim aracım 2006 megane 1,6 16 valf dinamik lpg benzin benim aracımda daha çnce selenoid valf değişti seyir halindeyken küt diye ses vites kutusunu kontrol edin diye ekranda yazık çıkıyor. 2 sene önce degiştirdik yine tekrar etti. nasıl bir yol izlememiz gereki şanlıurfadan yazıyrum yardımcı olursanız çok memnun oluurz teşekkür ederim.

  42. murat
    murat / Cevapla 10 Mart 2020 at 08:17

    Merhaba,
    pevgeot 206 benzinli otomatik aracım var, yeni aldım aracı fakat arac özellikle rampalarda 80 i geçmiyor ve çekişi iyi değil. sorun ne olabilir? şanzıman ile mi alakalı motor ile mi. araç boşta iken gaz yiyor fakat giderken motor gaz yemiyor…
    teşekkürler

    • kenan tunçer
      kenan tunçer / Cevapla 11 Ağustos 2020 at 22:40

      valla benim de 2000 model 206 1,4 otomatik var. rampa çıkarken, hele araçta 3-4 kişi varsa tam bir işkence. araç resmen kıvranıyor. içinde 10 kişi yüklü bi tofaş bile o haline rahat nal toplatır. o kadar fiyasko. ne yapıcam bilmiyorum.

  43. cem
    cem / Cevapla 23 Mart 2020 at 23:04

    iyi günler pegueot 204 1.4 otomatik aracım bazen sert vites gecişlerinde bazen cok yumuşak geçişler kar ve spor modu arızası veriyor bir şanzıman servisine göster dim elektronik beyinden olabileceği söylendi sizce sorun ne olabilir selanoidler değişti

    • cem
      cem / Cevapla 23 Mart 2020 at 23:05

      pegueot 206 1.4 xr

  44. Mehmet
    Mehmet / Cevapla 25 Mart 2020 at 23:38

    Merhaba iyi günler benim peguout 206 2004 model otamatik aracım var.araç 3. Viteste kilitliyor s ve kar moduna aldıktan sonra belli bir güç kaybı oluyor aracı kapatıp açtığımızda tekrar düzeliyor bazen aşırı yüklenmelerde s kar moduna altıktan sonra istop ediyor.Aracım yağını değiştirdim.selonoidlerini spreyle temizlettim fakat düzelmedi.Şanlıurfa yönlendirebileceğiniz biryer varmı varsa tahmini fiyat ne gider saygılar.

  45. Haydar
    Haydar / Cevapla 7 Haziran 2020 at 15:57

    İyi günler benim pejo 206 2006 model otomatik vites feline aracımda şöyle bir sorun var araç şehir içi dur kalklarda ısınınca kırmızı ışıkta durmak için iyce yavaşlayıp tam dururken araç irkilme yapıyor acaba sebebi nedir başka hiçbir problemim yok

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2020 at 12:01

      Haydar Bey, sorununuz selenoidlerden kaynaklanıyor olabilir.

  46. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 7 Haziran 2020 at 20:07

    Ustam iyi günler aracım 206 fever otomatik
    Bugün başıma ilginç bir olay geldi yokuşta durdum ayağımı frenden çektim araç geri kaçırmadı ancak rolantisi düşüp stop etti daha önce başıma gelmemişti sorun ne olabilir teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2020 at 12:01

      Ahmet Bey, tork konvertörünüzde problem gözükmektedir.

  47. Yıldırım
    Yıldırım / Cevapla 14 Haziran 2020 at 21:46

    Kolay gelsin 2005 model 1.4 benzin lpg peugeot 206 aracim var ilk calistirdgmda sıkınti yok fakat trafikte dur kalk yaptiktan sonra vites gecislerinde vuruntu olyo ve araba bostaymis gibi oluyo gitmiyor.ve arabann cekisi vites duzeldikten sonra düzeliyor araci stop edip bi kac dkka sonra hareket ettigimde arac normale donyor bunun icin neyapmam lazm

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Haziran 2020 at 09:40

      Yıldırım Bey, bu arızayı yukarıda sayfamızda detaylı anlatmaktayız.

  48. kemal
    kemal / Cevapla 12 Temmuz 2020 at 13:41

    s.a aracım 1999 model peugeot 406 2.0 benzin lpg li şanzımanım 3-4 ay önce revize oldu ancak aracımn altında yağ damlaması vites geçişlerimde sorun devam ediyor çok sıkışık trafikte aracım arızaya geçiyor hararet 90-95 arasıyken yapıyor şuanda yapan yer ile mahkemelik olduk dava açtım oraya 5 defa sök tak yaptılar hiç birşey yapamadılar sök tak yaparken çoğu parçam kırıldı benim aracımın sorunu nedir neyapmalıyız.yer bursa

  49. abdülhamithan
    abdülhamithan / Cevapla 18 Temmuz 2020 at 19:50

    selamlar aracımı alalı 1 hafta oldu. pejo 206 2004 1.4 xline otomatik. daha önceki sahibi 2 yıl tüpte kullanmış. tüpün sigortasını çektim ve bir haftadır benzinde kullanıyorum. soğutma suyuna yağ karıştırmış. Aldığımda expertizde herhangi bir şanzıman problemine rastlanmadı. bu gün 180km yolgittim. 90km sinde bir problem yaşamadım. stop edip diğer 90km nin son 20 km si şanzıman arızasıyla karşılaştım şöyleki; ışıklarda durdum kalkma istedim devir yükseldi araç gitmedi ve vuruntulu vitese geçti daha sonrası normal vites geçişleri problemsiz, daha sonra tekrar ışıklarda durdum tekrar kalkınca yine devir yükseldi yavaş ilerleme ve sonrası hiç yüksek vitese atmadı. 5 km daha böyle devam ettim stop edip çalıştırdım yine problem olmadı. 1 ay önce selenoid valflerini ve yağı değiştirmiş aldığım arkadaş. sıkıntı nedir acaba büyük bir problem acarmı bize.?
    soğutma suyun şanzımanıda soğutuyormu acaba?
    eğer soğutuyorsa bnde yağ karışmış soğutmuyordur haliyle
    soğutma suyuna sanzıman yağı karışır mı?

    şimdiden teşekkür ederim

  50. Yunus pejo
    Yunus pejo / Cevapla 20 Temmuz 2020 at 10:14

    Merhabalar 206 1.4 lpg otomatik 1999 model. Motor hararet gösterge 70 derece altında iken 3 vitesten 4 geçmeyip vuruntu oluyor ve spor kar modu arıza geçiyor. Motor hararet göstergesi 80 ve üzeri iken herşey normal arıza yok 3 den 4 e geçiş var

  51. Enis İpek
    Enis İpek / Cevapla 30 Temmuz 2020 at 12:15

    Öncelikle merhabalar
    Benim aracım 2002 model Peugeot 206 1.6 xt otomatik şanzıman. Aracımda yaşadığım sorun şu. Normal şartlarda arabanın hararet sıcaklığı 90 dereceye kadar olan durumlarda vites geçişlerinde hiçbir sorun yaşamıyorum. Vuruntu olmuyor, geri kaçırmak yok gayet güzel. Fakat aşırı trafik olsun biraz rampada arabayı zorladığımda, motor ısınıyor ve araba vites geçişlerimde vuruntu başlıyor bunuda sadece 2. Vitesten 1. Vitese Alırken yapıyor yani vuruntulu geçiyor. Selenoid valfleri ve yağ yeni değişti. Ama sorun devam ediyor. Yardımcı olursanız sevinirim.

  52. kenan tunçer
    kenan tunçer / Cevapla 11 Ağustos 2020 at 22:36

    iyi günler. 2000 model peugeot 206 1.4 xr otomatik vites aracım var. bir kaç kez kar ve spor mod ışık olayı yaşadım ama onun zamanında şanzıman yağı değişmediğinden selenoid valflerin arızası olduğunu tespit edip değiştirdik.

    benim sorunum şanzımanın genel performansı. vites geçişleri çok başarısız. daha önce kullandığım otomatik vites toyota corolla, şu an sahip olduğum ikinci aracım chevrolet captiva nın şanziman performansını bildiğimden peugeot 206 nın şanzıman diğer bahsettiğim araçların onda biri olamaz.

    şöyleki, vites geçişleri çok tutarsız, bazen kırmızı ışıkta kalkışlarda 1500 devire gelmeden vites değiştiriyor baygın baygın gidiyor, bazen 3000-4000 devire gelince vites değiştiriyor motor bağırıyor. vites geçişleri çok vuruntulu. sürekli rampa çıkışlı yollarda aşırı baygın, çekmiyor, manuel aracın yarım debriyajı ile gider gibi zor gidiyor. bir kaç km böyle zor rampa çıkışında durduğunda araç vitese geçmiyor, gaza yüklendğinde küt diye vitese geçip gidiyor. çok zaman böyle yarım debriyaj gider gibi, ne kadar gaza basarsan bas araç sanki arkadan biri çekiyormuş gibi zor gidiyor. yani araç otomatik vites ama manuel vitesten daha çok yoruyor insanı psikolojik olarak.
    bu durumlar sadece benim araca has durum mu yoksa bu düşük model 206 larda kronik mi? yapılabilecek bişeyler var mı? böyle sorunlar ortalama kaça çözülebilir.
    yardımcı olursanız sevinirim. saygılar

  53. Mustafa
    Mustafa / Cevapla 13 Ağustos 2020 at 01:27

    Merhaba 2004 model 206 desire otm vites araç sahibiyim Aracım henüz134.000 km de Yaşadığımız problem ise 3200 3500 devirlerde vites değiştiriyor bazende kendi kendine sert şekilde vites ufaltıyor geri vitese geç ve sert geçiyor. Ne önerirsiniz teşekkür ederim.

  54. Okan Can Çevik
    Okan Can Çevik / Cevapla 16 Ağustos 2020 at 10:54

    Merhabalar. 2004 model peugeot 206 sahibiyim. Aracımdaki problemler

    1. Çok nadirde olsa 3. Vitesde takılı kalıyor.
    2. İlk çalıştırmasa 1 ve 2. Vites arası çok devirli değişiyor.
    3. Yokuşları artık çıkamayacak duruma geldi
    4. Ara sıra gaza bastığım halde gaz yemeyip stop ediyor.

    Nedenleri ve fiyatlandırma yapabilirmisiniz. Teşekkürler iyi çalışmalar.

  55. GÖKÇE
    GÖKÇE / Cevapla 20 Ağustos 2020 at 01:33

    206 1.4 xr var vites gecişlerini vuruntulu şeklde hissettiriyor rampa aşagı inerken birden küt diye arkadan vurmuşlar gibi vuruntu oluyo sonrasındada böyle olduğunda rampayı cıkmıyo bayılıyo kalıyo.artı rampa aşagıken araç geri vitese taktıgımda hafif vuruyo ve bazen geri cıkıcagım zaman ileri kacırıyo rampa aşagıken araç p ye aldıgımda istop edeceğim zaman salma yapıyo bunlar neden olabilir

  56. fatih evcim
    fatih evcim / Cevapla 3 Eylül 2020 at 10:19

    merhabalar pejo 206 CC 1,6 benzinli 115 bin km de otomatik araç var.
    şanzumanda motor ısınana kadar herhangi bir sorun yok ama motor sıcaklığı 90 dereceye geldikten sonra vuruntu yapıyor.
    kırmızı ışıkta durdugumuzda kalkarken gaza basıyorum ama arac sanki ayagımı frenden cekmişim gaza basmamısım gibi hareket ediyor motor deviri yükseliyor ama arac gaz yemiyor sonra küt diye vuruntulu olarak kalkış yapıyor. bu şekilde olduğunda hararet 110 derecelere kadar çıkıyor. sıkıntı ne olabilir. birde adresinizi verirseniz sevinirim istdayım.

  57. fatih evcim
    fatih evcim / Cevapla 3 Eylül 2020 at 10:20

    model 2002

  58. Arslan arslan
    Arslan arslan / Cevapla 21 Eylül 2020 at 00:47

    ustam kolay gelsin 2004 model desig pejo 206 aracim var aks kecelerinden yag kaciriyor ustam defransiyeldeki bosluktan dolayi kecelri bozdugunu ve defransiyele geçen aks millerinde dengesiz döndügünden kaynaklandigini söyledi boşluk alina bilir ve saglam olurmu

  59. Uğur
    Uğur / Cevapla 17 Ekim 2020 at 15:56

    Peugeot 206 1.4 otomatik aracimda zaman zaman vites geçişleri sonrası kesiklik yasamamaktayim.bu duruma ne sebep olabilir?

  60. Fatih Kılınç
    Fatih Kılınç / Cevapla 9 Kasım 2020 at 20:30

    İyi çalışmalar
    Sayfanızı çok beğendim gayet anlayacağız dilde yazmışsınız detaylar çok iyi …
    2001 pejo 1.4 LPG li aracım her zaman yapmamakla beraber önce küt sesinden sonra seri ve kar işareti yanıp sönüyor aracın cekisinde sorun yok ama lambalar yanıp sönüyor sağa çekip stop edip sonra tekrar çalıştırınca normala dönüyor sizden gelen yorumla hareket etmek istiyorum iyi çalışmalar……

  61. Eser
    Eser / Cevapla 13 Kasım 2020 at 22:28

    Mrb pegeout 206 aracım var 2000 model yokmus asagı inerken pat pat ses geliyor sebebi ne olabılır

  62. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 20 Kasım 2020 at 18:50

    307 otomatik aracımda automatic gear fault hatası veriyor sürekli. Özellikle hava soğukken çok sık yapıyor. Aracı yetkili servise götürdüm. Elektro vana falan 4-5 parçayı değiştirdiler. Değişen parça garantisi 1 yılmış. Garantinin bittiği gün arıza tekrar ve daha sık olmaya başladı. Bu sorunun kesin çözümü var mıdır acaba?
    Şanlıurfa

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.