Peugeot 206 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 206 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 206 otomatik vites sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 206 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
Maalesef Covid19 başlangıcından bu yana Peugeot 206 araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Sayfadaki AL4 DPO şanzımanlar hakkındaki bilgiler sadece teknik bilgi paylaşımı amaçlıdır. Anlayışınız için teşekkür ederiz!
Peugeot 206 Otomatik Vites Kronik Sorunları
Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:
Peugeot 206 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen Peugeot 206 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız:
Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
Spor ve kar modu ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa
Araç arıza moduna düşüyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.
Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 206 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:
Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa
Peugeot 206 Şanzıman Isınma Problemi:
Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.
Peugeot 206 otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.
Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, varsa aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de bütün bu masraflardan sonra sorununuz çözülemeyebilir.
Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:
Eğer Peugeot 206 aracınızda otomatik vites geçişlerinde vuruntu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akünüzü ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 206 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.
Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Selenoid Değişimi
Peugeot 206 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, bütün arıza koşullarında 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır.
Peugeot 206 Şanzıman Tamiri
Peugeot 206 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün AL4 DP0 Peugeot 206 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili olarak 206 otomatik vites arızası çözülerek otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Peugeot 206 araçların otomatik vites arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 206 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Maalesef Peugeot 206 araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!
Peugeot 206 Şanzıman Yağı Değişimi
Peugeot 206 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 206 otomatik şanzıman yağı fiyatları ve Peugeot 206 otomatik şanzıman selenoid fiyatı için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Peugeot 206 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 206 otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Peugeot 206 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Maalesef Covid19 süreci sonrasında Peugeot 206 araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!
Eğer Peugeot 206 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
179 thoughts on “Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Tamiri”
İyi günler 2009 model Peugeot 207 al4 şanzımana sahip bir aracım var arabamın problemi yukarda anlattığınız gibi araç çalıştıktan sonra ki bir iki dakikada küt diye bir ses ekranda spor ve kar işareti yanıp sönüyor vites kutusu arızası diyor ancak aracı Yedi 8 dakika ısıtın o şekilde yola çıkarsak Herhangi bir problem olmuyor Bunun dışında çekişinde vites geçişlerinde de hissedilir bir sıkıntı yok sorun selenoid midir tamir fiyatı ne kadardır Antalya dan yazıyorum yardımcı olursanız sevinirim
Emre Bey, bu arıza için 3 adımlı onarım önermekteyiz. Öncelikle şanzımanınızın yağını ve ECP-TCC selenoidlerini değiştirebilirsiniz. Bunu Antalya’da birçok yerde yaptırabilirsiniz. Dilerseniz bu konuda da yardımcı olabiliriz. Eğer bu değişim ile sorununuz çözülmez ise, hidrolik ünite (şanzıman beyninin) sökülüp bize gönderilmesi gerekmekte. Eğer hidrolik ünite revizyonundan sonra da sıkıntınız devam ediyorsa, o zaman şanzıman sökülerek revize olmak durumunda. Birinci adım güncel fiyatlarla 800 ile 1000 TL arasında tutacaktır. Biz şanzıman beyni test makinelerimiz olduğu için merkezimizde direk 2.adım üzerinden işlemlere başlamaktayız.
206cc otomatik aracım çok isindiginda hararet 90 ve üzeri olduğunda kalkislarda gaza basıyorum araba gitmiyor sonra pat diye bir ses gelip o şekilde kalkıyor . Soğuyunca düzeliyor sorun ne olabilir
Merhaba 206 xr pejom var geçen gün görmedim ve Su birikintisine girdim bujiler hava filtresinden su aldı temizledik taktik araç çalıştı fakat birgün sonra otomotik vites arızaya geçti vitesi d ye alıp kalkış yapıyorum fakat araç 2 geçtiğinde gaz yiyiyor fakat araç gitmiyor yani araç sadece 1 ncı vitesde gidiyor neden olur bu arıza acaba
Aracım 2003 model 206 otomatik vites. Sabah ilk çalışmada aracım 4-5 marşta alıyor sonra çılışıyor. Bazen lar ve spor lambası sırayla yanıp sönüyor. Aracı hareket ettirmeden önce vitesi geriye ve d ye çekerken şiddetli vuruntu oluyor. İlerlerkende sanki yüksek viteste gidiyor. Durup stop edip tekrar çalıştırdığımda bu sorun gidiyor. Ne yapmam gerekiyor yardımcı olurmusunuz.
Oğuz bey, şanzımanınızın elden geçmesi gerekmektedir gibi gözüküyor.
oğuz / 16 Mayıs 2022 at 18:22
bilgisayara bağlattım
1 ( Aralıklı hata olarak) : Çok yönlü kontaktör sinyal arızası
2 (Sürekli hata olarak ) : sıralı selenoid valfi 1 çıkış hatası açık devre diye toplamda 2 hata verdi. bu parçalar değişsede yinede şanzuman elden geçmesi gerekiyor mu 🙁 ben sizin görüşlerinize önem veriyorum.
AtcoAdmin / 17 Mayıs 2022 at 17:00
Oğuz Bey, uzun süredir bu şanzımanı yapmıyoruz. Bununla birlikte 2.arızanız aracın şanzıman beyin tesisatında elektrik arızası olduğunu söylemektedir.
2005 model 1.4 aracım lpg takıkı vites geçişlerinde 1-2 sorun olmuyor 3-4 vites geçişlerinde 4000-4500 devirleri buluyor. Neden kaynaklanıyoe olabilir.
ustam kolay gelsin 2004 model desig pejo 206 aracim var aks kecelerinden yag kaciriyor ustam defransiyeldeki bosluktan dolayi kecelri bozdugunu ve defransiyele geçen aks millerinde dengesiz döndügünden kaynaklandigini söyledi boşluk alina bilir ve saglam olurmu
2005 model peugeot 206 1.4 benzinli otomatik araca sahibim. Genel olarak aracımdan memnunum. Ancak küçük bir problem yaşıyorum. D vites en aşağıda ve N den sonra sırada D olmasına rağmen D ye net bir şekilde hemen geçmiyor. En aşağıya doğru çektiğimde swicth sesi gibi bir şey duyuluyor ve kolu sanki bir kilit kavrıyor. Vites D ye geçiyor. Problem nedir? Pahalıya mal olacak bir arıza mıdır? Çok teşekkürler şimdiden cevap için.
Hocam siz kurumsal bir firma olduğunuz için sizin referansınız ile 1.adımı antalya da nereye yatırabilirim malum sanzuman komplike bir sistem ve herkese güvenip emanet edemiyoruz.
Size ulaşabileceğimiz bir telefon numarası ile 05522901567 nolu telefon numarasına kısa bir whatsup mesajı gönderebilirseniz, Pazartesi günü gerekli organizasyonu sağlayabiliriz.
Çetin Bey, size ulaşabileceğimiz bir telefon numarası ile 05522901567 nolu telefon numarasına kısa bir whatsup mesajı gönderebilirseniz, gerekli yönlendirmeyi sağlayabiliriz.
İyi günler. Peugeot 206 2005 model otomatik vites aracım var. Aracımın şamzıman yağı yeni değişti. Bir hafta sonra arkadan küt diye bir ses geldi ve kar modu ve s modu yanıp söndü ve araç bu sıkıntıyı yapınca manuele geçmiyor , 3 viteste kitliyor. Aracı
Şanzıman testine soktuk ve 2 tane arıza verdi 1.si konvektör 2.si basınç arızası verdi. Bu sıkıntı yağ değiştirdikten sonra başladı ve devam ediyor. Fiyat olarak ne kadar ücret çıkar. Ve gaziantepte nereye götürebilirim.
Selamün aleyküm benim 206 aracım var selonoid valfini değiştirdiler agriza gitmedi bilgisayar basınç agrizasi veriyor şanzıman altındaki de değiştirildi gene geçmedi neyapmaliyiz beyindemi sorun böyleyse beyin tamiri nekadar bilgi verirseniz sevinirim
Selam 2000 model peugeot 206 model aracım s ve p mod ışıkları yanıyor. Araç çekişten düşüyor. Aracı stp edip tekrar çalıştırıyorum,düzeliyor.özellikle yokuş cıkarken ve inerken yapıyor. Sanki vites yükselmiyor veya düşürmüyor.
Sorun ne olabilir. Ayrıca fiyatı kaça çıkabilir.
Birde arıza teşhis ücreti ne kadar alıyorsunuz. Teşekkürler
Suat Bey, selenoidlerinizde veya hidrolik ünitenizde (şanzıman beyni) problem gözükmektedir. Arıza teşhis için bir ücret almıyoruz. Dilerseniz buyrun bir çayımızı için, aracınızı birlikte bir test edelim.
merhaba 2000 model pejo marka otomatik aracım var.yukarda bahsetiğiniz vuruntu olayını 3 aydır görmekteyim 3 viteste kalıyor çekiş düşüyor.Aracın kontagı acıp kapadıgımda sorun ortadan kalkıyor ne yapmam gerekir bilgi alabilirmiyim maliyet ne tutuar selenoid valfler değiştiğinde sorun ortadan kalkarmı teşekürler.
Ahmet Bey, sorun sadece selenoid kaynaklı olmayabilir zira aracınız korumaya alıyor. Eğer İstanbul’da iseniz, bir uğrarsanız, arkadaşlarımız aracınızı bir test etsinler, net fiyat söyleyebiliriz.
Kolay gelsin 2005 model 206 var bende geri vitese taktığımda 2-3 saniye geçikmeli geçiyo yani gaza basıyorum birden tak diye alıyor ve bazen herzaman değil vites geçişleri sert oluyor istanbul başakşehirdeyim burda yardımcı olabileceğiniz bir yer varmı
Merhabalar 2003 xt paket otomatik vites 174 binde araç 140 binde lpg takılmış almak istiyorum ama vuruntu yapıyor araç bursa da lpg yi iptal etmeden veya yoksa aracı alsam lpg iptal edip gösterebileceğim yer varsa maliyeti hakkında kaba taslak masraf tahminde bulunurmusunuz telefonda destek sağlarsanız araca bakıp gerekirse size de getirebilirim
Selamün aleyküm benim 206 aracım var selonoid valfini değiştirdiler agriza gitmedi bilgisayar basınç agrizasi veriyor şanzıman altındaki de değiştirildi gene geçmedi neyapmaliyiz beyindemi sorun böyleyse beyin tamiri nekadar bilgi verirseniz sevinirim
Sorunu halledebildiniz mi aynısı bende de var selonidler 4 5 kere değişti ama arızaya geçme durumu hala devam ediyor özellikle dik bir rampaya geldiğim zaman sürekli spor ve kar modu yanmaya devam ediyor stop edip çalıştırınca düzeliyor şanzımanı ful revize ettirdim ama sorun düzelmedi
Merhaba, 2006 model benzinli 206 otomatik aracım 3 e ve 4 e geçerken 4 bin devri geçiyor; yokuşlarda çekişten düşme var, geri kaçırması yok, bazen kar ve spor mod lambaları aynı anda yanıyor, kontağı açıp kapatınca düzeliyor, geçen sene şanzıman yağını değiştirmiştik iyiydi, bir ustaya çalışmama sorununu yaptırdım aynı gün gelirken bu geç vites atma problemi çıktı, Kütahyada oturuyorum, nedir problemi maliyeti ne olur
İyi günler. Peugeot 206 1.4 benzinli 75 beygir 2003 model otomatik aracımda bazen 1. Vitesten 2. Vitese geçiş 3000 dv/dk meydana gelmekte. Ama çoğu zamanda bu devrin altında geçmekte. Özellikle rampalara girerkendd 2. Vitese 3000 dv dk da girme durumuda mevcut. Bu durum normalmi?
İyi çalışmalar. 2004 model otomatik 206 aracımda 1-2 ay önce yağı değiştirildi. Vites geçişlerinde her zaman olmasa da vuruntulu geçiyor. Her hangi bir arıza ibaresi yada gitmekle ilgili sorunum yok. Fakat yoğun trafikte hararet yükseldiğinde rölantide dalgalanma oluyor. Bazen stop ediyor. Arabayı N konumuna aldığımda dalgalanma bariz şekilde azalıyor yada ortadan kalkıyor.
Lütfü Bey, aracınızdaki vuruntu spesifik olarak 1’den 2’ye geçerken mi, yoksa bütün vitestlerde mi bunu yaşıyorsunuz? Dalgalanmanın nedeni tork konvertörünüzün arızalanmaya başlamasından olabilir.
Kolay gelsin. 2000 model 206m var. Aracı 20 30 dk kullanıp ısındırdıktan sonra şehir içinde ışıklarda durduğumuzda sürekli kaçırma yapıyor gaza basınca tak diye arkadan sanki bir araç çarpmış gibi vitese geçip o şekilde hareket ediyor sebep ne olabilir
Tarık Bey, DPO AL4 şanzımanların klasik problemlerinden birisini yaşıyorsunuz. Öncelikle yağ ve iki Pwm selenoidinizin değiştirilmesi gerekmektedir. Bununla sorununuz bir ihtimal ortadan kalkabilir. Asıl sorun ise genellikle şanzıman beyni ve şanzıman içerisindeki mekanik basınç kayıplarından kaynaklanmaktadır.
İyi günler 2000 model 206 aracımda ilk kalkış hali gaza basınca vitese geçiyor onun dışındaki vites geçişlerinde bir sorun olmuyor sadece ilk kalkış da sorun her zaman yapmıyor problemi sorun ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler
Semih Bey, muhtemelen kalkış tasınızda problem var. Buradaki basınç kaçağını yenmek için gaza yüklenmeniz gerekiyor. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun gelin, aracınızı bir birlikte test edelim. Test için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhaba, Kmaraşta yönlendireceğiniz bir yer var mı? 2001 model 1.4 XR 206 da özellikle 1 den 2 ye geçişte aşırı vuruntulu geçiyor ve sanki araç 4 e hiç geçmiyor gibi. Tam 2 ye geçeceği sırada devri azaltırsak 2 ye vuruntusuz geçiyor. 3 te ilerlerken motorun devrini baya yükseltince 4 e geçiyor gibi bir ses geliyor ama araç perişan oluyor. Genellikle ilk kalkışlarda kar işareti yakıyor. Numaram 05063362671. Yol gösterirseniz memnun olurum şimdiden teşekkürler.
2005 1.4 otomatik pejo 206 aracın motor alt kısmını yıkattim sonrasında D konumda ilerlerken D yanıp sönmeye basladi vites geçişleri düzensizleşti ve D konumda ışıklarda beklerken frene basılı olduğu zaman şanzımandan ses gelmeye başladı N pozisyonuna alınca ses kesiliyor bunlar aracın altını yıkattiktan sonra meydana geldi yer Kayseri sorun ne olabilir
Kolay gelsin ustam, 2005 midel 206 var, 1 den 2 ye çok sert geciyor, 3 e daha rahat, 4 e geçerken hissetmiyorum bile. Ama 1 den 2 ye perişan oluyor araç. Eskişehirde beni yönlendireceğiniz bir yer var mı, yoksa öncelikle neye baktırmam gerekli
1- Vites D konumundayken frene basılı hâlde beklediğimde şanzımandan vuruntu sesi geliyor, N konumuna alınca ses kesiliyor.
2- Dağ çıkarken rampalara gelince 50-60 km hızlarına kadar düşüyor, motoru zorlasam da çekiş artmıyor.
3- 3. ve 4. vitesler arasındaki geçişlerde devir göstergesinde 4000’leri gördükten sonra bir vuruntu ile vites geçişi gerçekleşiyor.
4- Direksiyonu sağa ve sola tam kırıp hareketlenmeye çalıştığımda sanki elektrik kesmiş gibi motor stop ediyor.
5- Bazı zamanlarda 3. vitesten 4. vitese geçiş gerçekleşmiyor, bu esnada kar modu ve Spor modu işaretleri yanıp yanıp sönüyor. Motoru durdurup tekrar çalıştığımda vites geçişi gerçekleşiyor.
6- 2014’ten beri 85 bin km’dir kullanmakta olduğum aracın şanzımanına yaptırdığım tek bakım, 10 bin km önce şanzıman yağını değiştirmek oldu. Araç şu anda 170 küsur bin km’lerde.
Bu sorunlara rağmen aracı şu anda sorunsuz şekilde kullanmaktayım fakat yoldayken sorun vermesinden endişeleniyorum.
Sorun yaşamadan önce yaptırmam gerekenler nelerdir?
Selamün aleyküm. 2003 model Peugeot 206 1.4 benzinli 75 beygir otomatik vitesli aracımda sürekli olmamakla beraber 1. Vitesten 2. Vitese geçişte orta düzeyde bir vuruntu meydana gelmekte. Diğer viteslerde sorun yok ama. Dediğim gibi sürekli yanmıyor ama bu vuruntu yu, kütleme yi. Sizce sebep ne olabilir? Teşekkürler
Uğur Bey, Peugeot 206 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen Peugeot 206 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız:
Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
Spor ve kar modu ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa
Araç arıza moduna düşüyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.
Hocam belirttiğim sorumla alakalı belirttiğiniz sorunlar aracımda mevcut değil… Sadece 1. Vitesten 2. Vitese geçişte orta düzeyde bir vuruntu meydana gelmekte ara ara
Uğur Bey, şu anda arızanın daha başındasınız. İleriki dönemlerde, özellikle sıcak havalarda bu şikayetiniz artacaktır. Aşınma başladığı için eninde sonunda revizyon ihtiyacınız ortaya çıkacak. Öte yandan bu şekilde binlerce kilometre kullanılan araçlarda mevcut. Revizyon ihtiyacı sizin sürüş keyfinize ne kadar etki yapacağına bağlıdır.
Merhabalar
2002 model 206 1.6 xt otomatik aracım var kar ve sport modu yanıyordu tesisat kablosu ve 2 adet valf ve şanzıman yağı değişti kar ve sport modu yanmıyor ama bu seferde araç ısınınca kalkışta gaza basmama rağmen gitmiyor ve birden ileri atıyor vuruntu gibi başına gelen var mı çözüm için yardımlarınızı rica ediyorum.
Can Bey, yukarıda bahsettiğimiz üzere her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.
Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir.
Dilerseniz şanzıman beyninizi söküp tarafımıza gönderin gerekli kontrollerini sağlayalım.
Hayırlı akşamlar 2000 model 206 xr otomatık lpg li aracın selonoit valflerı kontrol edıldı hıç bırsey cıkmadın yagı degıstı vıtes şarteli degişti ama yıne arda kar ve spor modu yanıp sonuyor ve korumaya alıyor nedendır acaba teşekkür ederım
Araç 2006 x desingn 125 binde benzinli
Aracı sert kullanınca 1 den 2 ye geçişlerde vurma oluyor, ama nazik sürüşte 1 den 2 ye geçince vurma vs yok, yada ani hız düşüşlerinde 2 den 1 e geçince vurma oluyor, birde araç kalkışlarda 3. Vitese geçinceye kadar güüürrr diye ilginç bir bağırtıyla kalkıyor, araç p ve n modunda çok sessiz çalışıyor ama d veya r de durunca inanılmaz bir gaz verme söz konusu balıkesirdeyim nasıl yardımcı olursunuz acaba
Kolay gelsin benim 2006 1.4 benzinli arcimi geri vitese taktigimda kut diye bir ses arkadan vurmuslar gibi aracimi silkeliyor yani sadece ileri ve geri vitese taktigimda yapiyor bunu sebebi sizce ne olabilir.birde istanbulda yeriniz nerede acaba tesekkur ederim iyi calismalar…
2001 model 206 aracımda 1 den 2 ye geçerken motor devri yükseliyor sonra vites vuruntulu şekilde değişiyor 3 ve 4 e geçerken pamuk gibi hiç bir sorun yok. Yozgat ta yaşıyorum yardımcı olurmusunuz 05325607199
Merhaba Birol Bey aracınızdaki mevcut şanzımana şuan pandemi dolayısıyla hizmet veremiyoruz. Aracınızdaki problem selenoid arızasıdır selenoid kontrolü yapılması gerek
Peugeot 206 otamatik vites problemi yaşıyoruz, bizim sorunmuz şöyle, araç çalıştıktan sonra vitesi D ye alıyorum fakat ekranda N kalıyor sonra – işareti çıkıyor ve öylece kalıyor,eğer o şekilde yola çıkar devam edersem belirli bir süre sonra araç yolda stop ediyor ve tekrar çalıştırdığımda düzeliyor hersey normale dönüyor,bu ailede büyük bir sorun haline geldi şanzıman bakımını 3 ay önce yaptırmıstım selonoid ler vuruntu valfi yağı vs değiştirmiştim ama yinede şuanda bu sorunları yaşıyoruz, ayrıca bazı zamanlar aracı hiç çalıştıramıyorum kontağı çeviriyorum çıt diye ses çıkıyor okadar hiç birsekilde çalışmıyor sonrasında, çekip gidiyor evelsi gün tekrar deniyorum şansım varsa çalışıyor , lütfen yardımınızı rica ederim ne yapmamız gerekiyor bu sorunlardan kurtulmak için çünkü çok para harcandı çözüme kavusamadık
Burhan Bey, anlattıklarınızdan vites pozisyon şalteri ile vites halatı arasında bir problem yaşandığı gibi bir intiba bıraktı bizde. Çok önemli ve maliyetli birşeymiş gibi durmuyor. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun gelin bir çayımızı için, arkadaşlarımız ilgilensinler.
İyi günler 2009 model Peugeot 207 al4 şanzımana sahip bir aracım var arabamın problemi yukarda anlattığınız gibi araç çalıştıktan sonra ki bir iki dakikada küt diye bir ses ekranda spor ve kar işareti yanıp sönüyor vites kutusu arızası diyor ancak aracı Yedi 8 dakika ısıtın o şekilde yola çıkarsak Herhangi bir problem olmuyor Bunun dışında çekişinde vites geçişlerinde de hissedilir bir sıkıntı yok sorun selenoid midir tamir fiyatı ne kadardır Antalya dan yazıyorum yardımcı olursanız sevinirim
Emre Bey, bu arıza için 3 adımlı onarım önermekteyiz. Öncelikle şanzımanınızın yağını ve ECP-TCC selenoidlerini değiştirebilirsiniz. Bunu Antalya’da birçok yerde yaptırabilirsiniz. Dilerseniz bu konuda da yardımcı olabiliriz. Eğer bu değişim ile sorununuz çözülmez ise, hidrolik ünite (şanzıman beyninin) sökülüp bize gönderilmesi gerekmekte. Eğer hidrolik ünite revizyonundan sonra da sıkıntınız devam ediyorsa, o zaman şanzıman sökülerek revize olmak durumunda. Birinci adım güncel fiyatlarla 800 ile 1000 TL arasında tutacaktır. Biz şanzıman beyni test makinelerimiz olduğu için merkezimizde direk 2.adım üzerinden işlemlere başlamaktayız.
Merhaba
206cc otomatik aracım çok isindiginda hararet 90 ve üzeri olduğunda kalkislarda gaza basıyorum araba gitmiyor sonra pat diye bir ses gelip o şekilde kalkıyor . Soğuyunca düzeliyor sorun ne olabilir
Merhabalar bursada yönlendirebilecegıniz yer var mı
Merhaba 206 xr pejom var geçen gün görmedim ve Su birikintisine girdim bujiler hava filtresinden su aldı temizledik taktik araç çalıştı fakat birgün sonra otomotik vites arızaya geçti vitesi d ye alıp kalkış yapıyorum fakat araç 2 geçtiğinde gaz yiyiyor fakat araç gitmiyor yani araç sadece 1 ncı vitesde gidiyor neden olur bu arıza acaba
Aracım 2003 model 206 otomatik vites. Sabah ilk çalışmada aracım 4-5 marşta alıyor sonra çılışıyor. Bazen lar ve spor lambası sırayla yanıp sönüyor. Aracı hareket ettirmeden önce vitesi geriye ve d ye çekerken şiddetli vuruntu oluyor. İlerlerkende sanki yüksek viteste gidiyor. Durup stop edip tekrar çalıştırdığımda bu sorun gidiyor. Ne yapmam gerekiyor yardımcı olurmusunuz.
Oğuz bey, şanzımanınızın elden geçmesi gerekmektedir gibi gözüküyor.
bilgisayara bağlattım
1 ( Aralıklı hata olarak) : Çok yönlü kontaktör sinyal arızası
2 (Sürekli hata olarak ) : sıralı selenoid valfi 1 çıkış hatası açık devre diye toplamda 2 hata verdi. bu parçalar değişsede yinede şanzuman elden geçmesi gerekiyor mu 🙁 ben sizin görüşlerinize önem veriyorum.
Oğuz Bey, uzun süredir bu şanzımanı yapmıyoruz. Bununla birlikte 2.arızanız aracın şanzıman beyin tesisatında elektrik arızası olduğunu söylemektedir.
2005 model 1.4 aracım lpg takıkı vites geçişlerinde 1-2 sorun olmuyor 3-4 vites geçişlerinde 4000-4500 devirleri buluyor. Neden kaynaklanıyoe olabilir.
Mehmet Bey, vites geçiş selenoidlerinizden kaynaklanabilir.
ustam kolay gelsin 2004 model desig pejo 206 aracim var aks kecelerinden yag kaciriyor ustam defransiyeldeki bosluktan dolayi kecelri bozdugunu ve defransiyele geçen aks millerinde dengesiz döndügünden kaynaklandigini söyledi boşluk alina bilir ve saglam olurmu
2005 model peugeot 206 1.4 benzinli otomatik araca sahibim. Genel olarak aracımdan memnunum. Ancak küçük bir problem yaşıyorum. D vites en aşağıda ve N den sonra sırada D olmasına rağmen D ye net bir şekilde hemen geçmiyor. En aşağıya doğru çektiğimde swicth sesi gibi bir şey duyuluyor ve kolu sanki bir kilit kavrıyor. Vites D ye geçiyor. Problem nedir? Pahalıya mal olacak bir arıza mıdır? Çok teşekkürler şimdiden cevap için.
Hocam siz kurumsal bir firma olduğunuz için sizin referansınız ile 1.adımı antalya da nereye yatırabilirim malum sanzuman komplike bir sistem ve herkese güvenip emanet edemiyoruz.
Size ulaşabileceğimiz bir telefon numarası ile 05522901567 nolu telefon numarasına kısa bir whatsup mesajı gönderebilirseniz, Pazartesi günü gerekli organizasyonu sağlayabiliriz.
İygünler Antalya’da yönlendirme yapabilirmisiniz lütfen
Çetin Bey, size ulaşabileceğimiz bir telefon numarası ile 05522901567 nolu telefon numarasına kısa bir whatsup mesajı gönderebilirseniz, gerekli yönlendirmeyi sağlayabiliriz.
İyi günler. Peugeot 206 2005 model otomatik vites aracım var. Aracımın şamzıman yağı yeni değişti. Bir hafta sonra arkadan küt diye bir ses geldi ve kar modu ve s modu yanıp söndü ve araç bu sıkıntıyı yapınca manuele geçmiyor , 3 viteste kitliyor. Aracı
Şanzıman testine soktuk ve 2 tane arıza verdi 1.si konvektör 2.si basınç arızası verdi. Bu sıkıntı yağ değiştirdikten sonra başladı ve devam ediyor. Fiyat olarak ne kadar ücret çıkar. Ve gaziantepte nereye götürebilirim.
Selamün aleyküm benim 206 aracım var selonoid valfini değiştirdiler agriza gitmedi bilgisayar basınç agrizasi veriyor şanzıman altındaki de değiştirildi gene geçmedi neyapmaliyiz beyindemi sorun böyleyse beyin tamiri nekadar bilgi verirseniz sevinirim
Selam 2000 model peugeot 206 model aracım s ve p mod ışıkları yanıyor. Araç çekişten düşüyor. Aracı stp edip tekrar çalıştırıyorum,düzeliyor.özellikle yokuş cıkarken ve inerken yapıyor. Sanki vites yükselmiyor veya düşürmüyor.
Sorun ne olabilir. Ayrıca fiyatı kaça çıkabilir.
Birde arıza teşhis ücreti ne kadar alıyorsunuz. Teşekkürler
Suat Bey, selenoidlerinizde veya hidrolik ünitenizde (şanzıman beyni) problem gözükmektedir. Arıza teşhis için bir ücret almıyoruz. Dilerseniz buyrun bir çayımızı için, aracınızı birlikte bir test edelim.
Merhaba iyi günler 2000 model Peugeot 206 1.4 xr bazen n yada p’ye alınca istop ediyor..
merhaba 2000 model pejo marka otomatik aracım var.yukarda bahsetiğiniz vuruntu olayını 3 aydır görmekteyim 3 viteste kalıyor çekiş düşüyor.Aracın kontagı acıp kapadıgımda sorun ortadan kalkıyor ne yapmam gerekir bilgi alabilirmiyim maliyet ne tutuar selenoid valfler değiştiğinde sorun ortadan kalkarmı teşekürler.
Ahmet Bey, sorun sadece selenoid kaynaklı olmayabilir zira aracınız korumaya alıyor. Eğer İstanbul’da iseniz, bir uğrarsanız, arkadaşlarımız aracınızı bir test etsinler, net fiyat söyleyebiliriz.
Kolay gelsin 2005 model 206 var bende geri vitese taktığımda 2-3 saniye geçikmeli geçiyo yani gaza basıyorum birden tak diye alıyor ve bazen herzaman değil vites geçişleri sert oluyor istanbul başakşehirdeyim burda yardımcı olabileceğiniz bir yer varmı
Merhabalar 2003 xt paket otomatik vites 174 binde araç 140 binde lpg takılmış almak istiyorum ama vuruntu yapıyor araç bursa da lpg yi iptal etmeden veya yoksa aracı alsam lpg iptal edip gösterebileceğim yer varsa maliyeti hakkında kaba taslak masraf tahminde bulunurmusunuz telefonda destek sağlarsanız araca bakıp gerekirse size de getirebilirim
Selamün aleyküm benim 206 aracım var selonoid valfini değiştirdiler agriza gitmedi bilgisayar basınç agrizasi veriyor şanzıman altındaki de değiştirildi gene geçmedi neyapmaliyiz beyindemi sorun böyleyse beyin tamiri nekadar bilgi verirseniz sevinirim
Sorunu halledebildiniz mi aynısı bende de var selonidler 4 5 kere değişti ama arızaya geçme durumu hala devam ediyor özellikle dik bir rampaya geldiğim zaman sürekli spor ve kar modu yanmaya devam ediyor stop edip çalıştırınca düzeliyor şanzımanı ful revize ettirdim ama sorun düzelmedi
Merhaba, 2006 model benzinli 206 otomatik aracım 3 e ve 4 e geçerken 4 bin devri geçiyor; yokuşlarda çekişten düşme var, geri kaçırması yok, bazen kar ve spor mod lambaları aynı anda yanıyor, kontağı açıp kapatınca düzeliyor, geçen sene şanzıman yağını değiştirmiştik iyiydi, bir ustaya çalışmama sorununu yaptırdım aynı gün gelirken bu geç vites atma problemi çıktı, Kütahyada oturuyorum, nedir problemi maliyeti ne olur
Engin Bey, anlattıklarınız kadarı ile şanzımanınızın revizyon olması gerekmektedir. Bu şekilde kullanmanız sadece problemin artmasına neden olacaktır.
Merhaba kolay gelsin pejo 206 2006 x desing 1.4 otomatik aynı sıkıntılar benim araç ta da görünüyor yardımcı olursanız sevinirim 0507 922 08 61
Hocam bende ayni sorunlari uasiyorum yeriniz nerde acaba ben bursadayim yol gosterir misiniz 0553503111 telefonum
Ertan Bey, yerimiz İstanbul’dadır. Telefon numaranızı eksik yazmışsınız. 05550135682 nolu telefondan servis yöneticimiz Burak Bey’e ulaşabilirsiniz.
Selamualeyküm benimde Peugeot 206 1.4 2001 model LPG’li otomatik vites aracım var benim sorunum yokuş yukarı geri giderken ileri kaydırması
İyi günler. Peugeot 206 1.4 benzinli 75 beygir 2003 model otomatik aracımda bazen 1. Vitesten 2. Vitese geçiş 3000 dv/dk meydana gelmekte. Ama çoğu zamanda bu devrin altında geçmekte. Özellikle rampalara girerkendd 2. Vitese 3000 dv dk da girme durumuda mevcut. Bu durum normalmi?
Uğur Bey, şanzımandan ziyade gaza basma pedalına TCM’nin verdiği reaksiyon ile ilgili gözükmektedir. Aracınız için bu normal olabiir.
İyi çalışmalar. 2004 model otomatik 206 aracımda 1-2 ay önce yağı değiştirildi. Vites geçişlerinde her zaman olmasa da vuruntulu geçiyor. Her hangi bir arıza ibaresi yada gitmekle ilgili sorunum yok. Fakat yoğun trafikte hararet yükseldiğinde rölantide dalgalanma oluyor. Bazen stop ediyor. Arabayı N konumuna aldığımda dalgalanma bariz şekilde azalıyor yada ortadan kalkıyor.
Lütfü Bey, aracınızdaki vuruntu spesifik olarak 1’den 2’ye geçerken mi, yoksa bütün vitestlerde mi bunu yaşıyorsunuz? Dalgalanmanın nedeni tork konvertörünüzün arızalanmaya başlamasından olabilir.
Kolay gelsin. 2000 model 206m var. Aracı 20 30 dk kullanıp ısındırdıktan sonra şehir içinde ışıklarda durduğumuzda sürekli kaçırma yapıyor gaza basınca tak diye arkadan sanki bir araç çarpmış gibi vitese geçip o şekilde hareket ediyor sebep ne olabilir
Tarık Bey, DPO AL4 şanzımanların klasik problemlerinden birisini yaşıyorsunuz. Öncelikle yağ ve iki Pwm selenoidinizin değiştirilmesi gerekmektedir. Bununla sorununuz bir ihtimal ortadan kalkabilir. Asıl sorun ise genellikle şanzıman beyni ve şanzıman içerisindeki mekanik basınç kayıplarından kaynaklanmaktadır.
İyi günler 2000 model 206 aracımda ilk kalkış hali gaza basınca vitese geçiyor onun dışındaki vites geçişlerinde bir sorun olmuyor sadece ilk kalkış da sorun her zaman yapmıyor problemi sorun ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler
Semih Bey, muhtemelen kalkış tasınızda problem var. Buradaki basınç kaçağını yenmek için gaza yüklenmeniz gerekiyor. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun gelin, aracınızı bir birlikte test edelim. Test için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhaba, Kmaraşta yönlendireceğiniz bir yer var mı? 2001 model 1.4 XR 206 da özellikle 1 den 2 ye geçişte aşırı vuruntulu geçiyor ve sanki araç 4 e hiç geçmiyor gibi. Tam 2 ye geçeceği sırada devri azaltırsak 2 ye vuruntusuz geçiyor. 3 te ilerlerken motorun devrini baya yükseltince 4 e geçiyor gibi bir ses geliyor ama araç perişan oluyor. Genellikle ilk kalkışlarda kar işareti yakıyor. Numaram 05063362671. Yol gösterirseniz memnun olurum şimdiden teşekkürler.
Gökhan Bey, K.maraşta anlaşmalı yerimiz mevcut. Pazartesi günü arkadaşlarımız sizinle irtibata geçecekler.
Teşekkürler. Bekliyorum.
2005 1.4 otomatik pejo 206 aracın motor alt kısmını yıkattim sonrasında D konumda ilerlerken D yanıp sönmeye basladi vites geçişleri düzensizleşti ve D konumda ışıklarda beklerken frene basılı olduğu zaman şanzımandan ses gelmeye başladı N pozisyonuna alınca ses kesiliyor bunlar aracın altını yıkattiktan sonra meydana geldi yer Kayseri sorun ne olabilir
Ahmet Bey, vites pozisyon şalterinizin içerisine su kaçmış olabilir. Kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.
Kolay gelsin ustam, 2005 midel 206 var, 1 den 2 ye çok sert geciyor, 3 e daha rahat, 4 e geçerken hissetmiyorum bile. Ama 1 den 2 ye perişan oluyor araç. Eskişehirde beni yönlendireceğiniz bir yer var mı, yoksa öncelikle neye baktırmam gerekli
merhaba, benzer problemler yaşıyorum 2008 otomatik peugeot 206 ile. Alanyada yönlendirebileceğiniz bir yer var mı acaba?
Ender Bey, 05522791288 nolu telefondan Ege bölge sorumlumuz Çağdaş Bey’e ulaşabilirsiniz. Kendisi size yardımcı olacaktır.
2003 Model 1.4 75 Beygir Peugeot 206 Benzin & LPG aracımla yaşadığım sorunlar:
1- Vites D konumundayken frene basılı hâlde beklediğimde şanzımandan vuruntu sesi geliyor, N konumuna alınca ses kesiliyor.
2- Dağ çıkarken rampalara gelince 50-60 km hızlarına kadar düşüyor, motoru zorlasam da çekiş artmıyor.
3- 3. ve 4. vitesler arasındaki geçişlerde devir göstergesinde 4000’leri gördükten sonra bir vuruntu ile vites geçişi gerçekleşiyor.
4- Direksiyonu sağa ve sola tam kırıp hareketlenmeye çalıştığımda sanki elektrik kesmiş gibi motor stop ediyor.
5- Bazı zamanlarda 3. vitesten 4. vitese geçiş gerçekleşmiyor, bu esnada kar modu ve Spor modu işaretleri yanıp yanıp sönüyor. Motoru durdurup tekrar çalıştığımda vites geçişi gerçekleşiyor.
6- 2014’ten beri 85 bin km’dir kullanmakta olduğum aracın şanzımanına yaptırdığım tek bakım, 10 bin km önce şanzıman yağını değiştirmek oldu. Araç şu anda 170 küsur bin km’lerde.
Bu sorunlara rağmen aracı şu anda sorunsuz şekilde kullanmaktayım fakat yoldayken sorun vermesinden endişeleniyorum.
Sorun yaşamadan önce yaptırmam gerekenler nelerdir?
Bu sorunların kesin çözümü nedir?
Kaç günde sorun çözülür?
Maliyeti ne olur?
Teşekkür ederim.
Selamün aleyküm. 2003 model Peugeot 206 1.4 benzinli 75 beygir otomatik vitesli aracımda sürekli olmamakla beraber 1. Vitesten 2. Vitese geçişte orta düzeyde bir vuruntu meydana gelmekte. Diğer viteslerde sorun yok ama. Dediğim gibi sürekli yanmıyor ama bu vuruntu yu, kütleme yi. Sizce sebep ne olabilir? Teşekkürler
Uğur Bey, Peugeot 206 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen Peugeot 206 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız:
Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
Spor ve kar modu ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa
Araç arıza moduna düşüyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.
Hocam belirttiğim sorumla alakalı belirttiğiniz sorunlar aracımda mevcut değil… Sadece 1. Vitesten 2. Vitese geçişte orta düzeyde bir vuruntu meydana gelmekte ara ara
Uğur Bey, sizde hafif basınç kaçakları başlamış durumda. Özellikle sıcak havalarda yağ inceldiği için bir miktar daha fazla hissetmektesiniz.
Peki bu şekilde kullanımının bir zararı var mı?
Uğur Bey, şu anda arızanın daha başındasınız. İleriki dönemlerde, özellikle sıcak havalarda bu şikayetiniz artacaktır. Aşınma başladığı için eninde sonunda revizyon ihtiyacınız ortaya çıkacak. Öte yandan bu şekilde binlerce kilometre kullanılan araçlarda mevcut. Revizyon ihtiyacı sizin sürüş keyfinize ne kadar etki yapacağına bağlıdır.
Merhabalar
2002 model 206 1.6 xt otomatik aracım var kar ve sport modu yanıyordu tesisat kablosu ve 2 adet valf ve şanzıman yağı değişti kar ve sport modu yanmıyor ama bu seferde araç ısınınca kalkışta gaza basmama rağmen gitmiyor ve birden ileri atıyor vuruntu gibi başına gelen var mı çözüm için yardımlarınızı rica ediyorum.
Can Bey, yukarıda bahsettiğimiz üzere her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.
Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir.
Dilerseniz şanzıman beyninizi söküp tarafımıza gönderin gerekli kontrollerini sağlayalım.
Hayırlı akşamlar 2000 model 206 xr otomatık lpg li aracın selonoit valflerı kontrol edıldı hıç bırsey cıkmadın yagı degıstı vıtes şarteli degişti ama yıne arda kar ve spor modu yanıp sonuyor ve korumaya alıyor nedendır acaba teşekkür ederım
Merhaba Mustafa Bey, aracınızda bulunan DPO şanzımanına hizmet vermemekteyiz.
Araç 2006 x desingn 125 binde benzinli
Aracı sert kullanınca 1 den 2 ye geçişlerde vurma oluyor, ama nazik sürüşte 1 den 2 ye geçince vurma vs yok, yada ani hız düşüşlerinde 2 den 1 e geçince vurma oluyor, birde araç kalkışlarda 3. Vitese geçinceye kadar güüürrr diye ilginç bir bağırtıyla kalkıyor, araç p ve n modunda çok sessiz çalışıyor ama d veya r de durunca inanılmaz bir gaz verme söz konusu balıkesirdeyim nasıl yardımcı olursunuz acaba
Kolay gelsin benim 2006 1.4 benzinli arcimi geri vitese taktigimda kut diye bir ses arkadan vurmuslar gibi aracimi silkeliyor yani sadece ileri ve geri vitese taktigimda yapiyor bunu sebebi sizce ne olabilir.birde istanbulda yeriniz nerede acaba tesekkur ederim iyi calismalar…
can kardes tesısat kablosu neyını degıstırdın spor kar modu yanıyor bende elektırıksel problem dedı sanzımancı
gaziantep de yönlendire bileceginiz bir otomotik şanzıman tamircisi varmı işin ehli tesekkürler
Maalesef bilmiyoruz
2001 model 206 aracımda 1 den 2 ye geçerken motor devri yükseliyor sonra vites vuruntulu şekilde değişiyor 3 ve 4 e geçerken pamuk gibi hiç bir sorun yok. Yozgat ta yaşıyorum yardımcı olurmusunuz 05325607199
Merhaba Birol Bey aracınızdaki mevcut şanzımana şuan pandemi dolayısıyla hizmet veremiyoruz. Aracınızdaki problem selenoid arızasıdır selenoid kontrolü yapılması gerek
Merhabalar
Peugeot 206 otamatik vites problemi yaşıyoruz, bizim sorunmuz şöyle, araç çalıştıktan sonra vitesi D ye alıyorum fakat ekranda N kalıyor sonra – işareti çıkıyor ve öylece kalıyor,eğer o şekilde yola çıkar devam edersem belirli bir süre sonra araç yolda stop ediyor ve tekrar çalıştırdığımda düzeliyor hersey normale dönüyor,bu ailede büyük bir sorun haline geldi şanzıman bakımını 3 ay önce yaptırmıstım selonoid ler vuruntu valfi yağı vs değiştirmiştim ama yinede şuanda bu sorunları yaşıyoruz, ayrıca bazı zamanlar aracı hiç çalıştıramıyorum kontağı çeviriyorum çıt diye ses çıkıyor okadar hiç birsekilde çalışmıyor sonrasında, çekip gidiyor evelsi gün tekrar deniyorum şansım varsa çalışıyor , lütfen yardımınızı rica ederim ne yapmamız gerekiyor bu sorunlardan kurtulmak için çünkü çok para harcandı çözüme kavusamadık
Burhan Bey, anlattıklarınızdan vites pozisyon şalteri ile vites halatı arasında bir problem yaşandığı gibi bir intiba bıraktı bizde. Çok önemli ve maliyetli birşeymiş gibi durmuyor. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun gelin bir çayımızı için, arkadaşlarımız ilgilensinler.