Volkswagen Bora Otomatik Şanzıman Tamiri

Volkswagen Bora otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Volkswagen Bora araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Volkswagen Bora otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Volkswagen Bora otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Volkswagen Bora Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. 

Volkswagen Bora araçlara garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre şanzıman tipleri:

  • VW Bora >> 01M Otomatik Şanzıman Tamiri

  • Volkswagen Bora >> 09G (Aisin TF-60SN) Otomatik Şanzıman Tamiri

VW Bora Otomatik Şanzıman Arızaları

2011 yılına kadar Volkswagen Bora araçlarında tam otomatik şanzıman olarak 09G, yada üreticisi Aisin’deki adı ile TF-60 şanzımanı tercih etmiştir. DSG’den farklı olduğu anlaşılması amacıyla, bu araçlar piyasaya Tiptronic olarak lanse edilmiştir.

Aisin TF60 şanzıman, yumuşak vites geçişlerine sahiptir. Bununla birlikte zaman içerisinde, diğer Aisin şanzımanlar gibi, özellikle valf gövdesi kısmından (hidrolik ünite) arıza vermeye başlarlar.

Bora Selenoid ve Beyin Arızaları

VW Bora 09G şanzımanların en çok karşılaşılan sorunları, özellikle ısınınca vites geçişlerinde vuruntu – sanki arkadan başka bir araç çarpmış gibi (özellikle 3-4 geçişi), park (P) konumundan drive (D) konumuna alınca sarsıntı, 2.vitesten 1’e geçerken vuruntu, vites geçişinde gecikmeler, devir yükselmesine rağmen aracın hızlanmaması, şanzımanın vites değiştirememesi ve şanzımanın kendiliğinden vitesi yükseltme ve düşürme gibi problemlerdir. 

Bu problemlerin büyük çoğunluğu şanzıman beyni ve selenoidlerden kaynaklanır. Eğer probleme zamanında müdahale edilmez ise, şanzımanın mekanik kısmında da hasarlar başlar. 

VW Bora Selenoid Arızası

Piyasada genel kanı, selenoid burçları değişimi ile şanzımandaki birçok problemin giderileceğidir. Oysa ki, eğer valf gövdenizde aşınma varsa, selenoid tamiri boşuna para harcamak olacaktır. Doğru yöntem, hem valf gövdesinin, hem de selenoidlerin birlikte revizyon yapılması olacaktır. Tamirat sonrası otomatik şanzıman adaptasyon işleminin yapılması, tamir işleminin başarısı için kritiktir.

Aisin TF60 şanzıman beyni ve selenoid tamiri hakkında detaylı bilgilere sanzimanbeyni.com sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Volkswagen Bora Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Volkswagen otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Volkswagen araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Volkswagen Bora şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Volkswagen Bora otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Volkswagen Bora Şanzıman Yağı Değişimi

Volkswagen Bora şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Volkswagen Bora otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Volkswagen Bora şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Volkswagen Bora şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Volkswagen Bora Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Volkswagen Bora aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

136 thoughts on “Volkswagen Bora Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Engin genç
    Engin genç / Cevapla 20 Nisan 2019 at 16:06

    VW Bora 09G şanzımanların en çok karşılaşılan sorunları, özellikle ısınınca vites geçişlerinde vuruntu – sanki arkadan başka bir araç çarpmış gibi (özellikle 3-4 geçişi), park (P) konumundan drive (D) konumuna alınca sarsıntı, devir yükselmesine rağmen aracın hızlanmaması ve şanzımanın vites değiştirememesi ve şanzımanın kendiliğinden vitesi yükseltme ve düşürme gibi problemlerdir.

    Bu problemlerin büyük çoğunluğu şanzıman beyni ve selenoidlerden kaynaklanır. Eğer probleme zamanında müdahale edilmez ise, şanzımanın mekanik kısmında da hasarlar başlar.

    Piyasada genel kanı, selenoid burçları değişimi ile şanzımandaki birçok problemin giderileceğidir. Oysa ki, eğer valf gövdenizde aşınma varsa, selenoid tamiri boşuna para harcamak olacaktır. Doğru yöntem, hem valf gövdesinin, hem de selenoidlerin birlikte revizyon yapılması olacaktır.

    Kolay gelsin bu sıkıntılar şu an benim aracımda var 2002 comfortlıne araç üçüncü viteste takılı kaldı komple revizyon dediler yaptılar ama hala aynı sıkıntılar Aydın’da yaptırdım yolda kalınca ama sıkıntı devam ben Ankara’da oturuyorum bunlaron düzelmesi için nasıl bir yol izlemeliyim masraf bedeli ne tutar yoksa satmalımıyım 😉 bilgi verirseniz sevinirim

    • Barış
      Barış / Cevapla 29 Ekim 2020 at 22:26

      Merhaba, 2004 golf 4 1.6 lpgli aracımın şanzıman ve beyni sıfır takıldı ancak ilk günden beri 3den 4 şiddetli bir vuruntu yağıyor. Yapan kişi 1 aydır çözemedi en son tamirli tesisatı tekrar kpntrol için baktıracakmış sizin değerli fikriniz nedir?

  2. AtcoAdmin
    AtcoAdmin / Cevapla 21 Nisan 2019 at 16:20

    Engin Bey, öncelikle geçmiş olsun. Aracınız üçüncü viteste takılı kaldı ise şanzımandan dolayı kendisini korumaya almıştır. Bu durumda araç mutlaka bir arıza kodu yaratır. Cihaza bağlanıp arıza kodlarını bize iletirseniz, size daha çok bilgi verebiliriz.

    • Engin genç
      Engin genç / Cevapla 23 Nisan 2019 at 01:26

      Üçte takılı kaldığında mecbur aydın sanayine girdik ordaki usta böle gidemeyeceğimizi ve şanzımanın sökülmesi gerektiğini söledi kodunu göremedim ve söktü aradan dört ay geçti ama sizin yukarıda belirttiğimiz problemlerin hepsi var ve yola çıkmaya korkuyorum bu konu ile ilgili nasıl bir yol çizmeliyim ufak rütüşlerle kurtarabilirmiyim yoksa bir söküme daha bünyem dayanmaz ne yapabilirim fikir verirseniz sevinirim

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 23 Nisan 2019 at 11:22

        Engin Bey, arıza kodlarınız olmadığı için çok fazla yardımcı olamıyoruz. Ankara’da hangi ilçede aracınız?

        • Onur
          Onur / Cevapla 3 Mart 2020 at 06:28

          Merhaba kolay gelsin. Ford focus 2004 model aracim var. 20 bin km once sanzumanim revizyon oldu. Dun yolda giderken aniden yuksek bir vuruntu ardindan ariza lambasi yakti unlem isareti olan ve aracm 3. Viteste takili kaldi. Kutup basini soktm ariza sildi arac normale dondu. Zor bela eve getirdm. Acaba arizasi nedir. Sanzumanci arac beyninden yapar yada hidrolik beyin diyor. Fikrinz nedir kolay gelsin.

    • Bekir
      Bekir / Cevapla 7 Mayıs 2020 at 23:34

      Merhaba ustam Bayburt’tan yazıyorum 99 model otomatik bora birkaçgün önce sol tekere yakın biryerden ötme sesi geliyordu ısınınca ses kayboluyordu çok fazla önemsemedim merkezden köye giderken aracı durdurup tekrar kalkış yapamadım araç bağırıyor ama ne ileri ne geri stop edip biraz bekledim soğuyunca biraz kendine geldi bu kez yine gitmemeye başladı en yakın Erzurum vardı o Şanzıman tamiri için 7 bin tl masraf çıkardı sizce abartılı değilmi sorun ne olabilir

    • Mehmet
      Mehmet / Cevapla 23 Temmuz 2020 at 23:57

      Merhabalar bende 2002 model Bora otomatik var yokuş çıkınca araba çok zorlanıyor gaz yemiyor şanzıman kendini korumaya aldı ilk aldığım zamanlarda komple elden geçirildi şanzıman sonrasında bu olayları yaşamaya başladım yokuş çıkarken aşırı zorlanma ve yoğun yanık kokusu gibi bir koku geliyor lütfen yardımcı olur musunuz

  3. cemil
    cemil / Cevapla 28 Mayıs 2019 at 15:26

    Merhaba,
    benim aracım bora 2005 pasifik model ve dün aracın stop ikaz ışığı yandı. daha öncede yokuşta durup kalktığımda balata kokusuna benzer bir koku gelmişti. Usta şanzıman içindeki balata grubunun yandığını ve 3500 ile 5000 tl arasında bir masraf olduğunu söyledi. ne yapmalıyım.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 19:04

      Cemil Bey, muhtemelen bir grup balatanız yanmıştır. 09G şanzıman beyin ve selenoidleri oldukça problemli bir şanzıman tipidir. Bu konuda selenoid ve hidrolik valf ünitesini araç dışında test edebilen bir yerde revizyon işlemini yaptırmanız faydalı olacaktır.

    • Ayhan dinarcan
      Ayhan dinarcan / Cevapla 15 Şubat 2020 at 21:41

      130 la giderken 5.000 devire yaklasiyo normalmidir
      Araç 2000 model 1.9 tdi otomatik

  4. mete
    mete / Cevapla 28 Mayıs 2019 at 17:32

    merhabalar,

    2003 model wv bora trendline aracımda geçen hafta seyir halindeyken birden bire devir alıp hareket etmeme sorunu başladı. hareket ediyor fakat sanki şanzıman içinde boşa dönme ve gaza bastıkça sarsıntı olmaya başladı. ayrıca d den p aldığımda vuruntu oluyor fakat vites geçişlerinden her hangi bir sıkıntı yok gibi duruyor. 1 kaç ustaya götürdüm şanzımanın indirilip tork konventörüne bakılması gerektiğini söylediler. desteğinizi rica ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 19:04

      Mete Bey, aracınız kaç kilometrededir? Eğer aracınızın kilometresi yüksek ise, tork konvertör revizyonu arızayı düzeltmeyebilir.

    • Osman
      Osman / Cevapla 14 Ağustos 2019 at 22:13

      Merhaba benim 2004 Boram var iki oldu yağ soğutucusunu patlatıyor Bunun sebebi ne olabilir orjinal parça kullanmama rağmen

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:28

        Osman Bey, patlayan şanzıman yağ soğutucusu mudur, yoksa motor yağ soğutucusu mu?

        • Osman
          Osman / Cevapla 29 Ağustos 2019 at 20:24

          Şanzıman yağ soğutucusu ayrıca şu an aracım üçüncu vitesta
          Korumaya almis durumda usta şanzumanı cihaza bagladi bir sikinti olmadigini tamircinin motor kelebegini kontrol etmesini ve soketlerin kontrolunu yapmasini soyledi bunlardan yaparmi teşekkür ederim

      • Oğuz
        Oğuz / Cevapla 7 Temmuz 2020 at 07:11

        Merhabalar, Aracım 2001 1.9 Dizel AHF Otomatik, 4.viteste giderken ortalama 100km hızda biraz titreme yaptı biraz gaza yüklendim vites küçültüp hızlandım ve sonra yapmadı. Bu sorun ne olabilir ?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2020 at 18:09

          Oğuz Bey, problem tork konvertöründen olabilir.

    • Mücahid Coşkun
      Mücahid Coşkun / Cevapla 11 Haziran 2020 at 14:45

      Merhabalar 2004 model 1.6 otomatik Bora aracım var 3. Viteste takılı kalıyor arıza kodu 00545 veriyor usta tesisat arızası dedi . Ne yapmalıyım . Aracı bu şekilde kullanırsam ağır hasarsalar verir mi

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 12 Haziran 2020 at 07:19

        Mücahid Bey, tesisat veya sigorta arızası olabilir. Aracı bu şekilde kullanırsanız içini yakarsınız. Kısa sürede hallettirin, pahalı birşey değildir.

      • Ali
        Ali / Cevapla 22 Ekim 2020 at 00:39

        Mücahit bey merhabalar, aynı arıza bennim araçta ta mevcut. Siz sorunu çözebildiniz mi? İnanın gezmediğim şehir kalmadı(Maraş, Antep, hatay, Adana). Artık rüyalarıma giriyor. sizden ricam sorun tesisatın neresinde varmış. Yapan ustanın varsa numarasını paylaşırsanız çok sevinirim.

      • Ali
        Ali / Cevapla 22 Ekim 2020 at 00:44

        Numara paylaşma sıkıntı olacaksa adres ve isim versenizde olur. Yeter ki bu sıkıntıdan kurtulayım.

      • Ali
        Ali / Cevapla 22 Ekim 2020 at 00:56

        Mücahit bey merhabalar, aynı sorun bende de var bora 2004 00545 hata kodu. Sizde olduğu gibi vites ara ara 3 te takılı kalıyor ve araç çok boguluyor.

        Sorunun çözümü için bir çok ile gittim ama sonuç alamadım. sizden ricam, sizin sorun tesisatın neresinden kaynaklanıyormuş, ayrıca yapan ustanın bilgileri(telefon, adres, vb bilgileri) varsa paylaşırsanız çok sevinirim. Artık rüyalarıma girer oldu bu konu, ne zaman yola çıkacak olsam vites takıldı takılacak stresi ile yaşıyorum.

        Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.

  5. Levent
    Levent / Cevapla 10 Haziran 2019 at 23:04

    Aracım sabahları ilk çalıştırdığımda park konumundan d konumuna aldığımda 1 sefere mahsus gec dolduruyor ama d ye aldım sonra hemen n ye alıp tekrar d ye geçersem hemen kavrıyor vites geçişlerinde bir sıkıntı yok sorun nedir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Haziran 2019 at 20:27

      Levent Bey, aracınızın şanzıman yağ seviyesini kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.

    • adem
      adem / Cevapla 6 Mayıs 2020 at 10:51

      Levent bey merhaba

      Sorunun çözümünü buldunuz mu?

  6. murat bozlak
    murat bozlak / Cevapla 11 Haziran 2019 at 10:00

    2003 model otomatik bora fites geçişlerinde sorun yok yalnız ısındıgında d iken yürümüyor r ye atıyom geri yapıyom sonra d ye atıyom normale dönüyor kırmızı ışıklarda hep bunu yapıyorum yardımcı olurmusunuz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Haziran 2019 at 20:28

      Murat Bey, müsait bir zamanınızda uğrarsanız master teknisyenlerimiz aracınızı test ederek size yardımcı olacaklardır.

  7. Metehan GÜNDÜZ
    Metehan GÜNDÜZ / Cevapla 16 Haziran 2019 at 19:35

    İyi günler. 99 model bora comfortline aracım ara sıra 3. viteste takılı kalıyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda düzeliyor. Normal çalıştığı zaman vites geçişlerinde hiçbir problem yok gayet rahat geçiyor. Ancak 3. vitese takılı kaldığı zaman manüel kullanıyorum orada 2 den 3 e geçerken bazen vuruntu yapıyor diğer viteslerde sorun olmuyor. Birde ilk D ye aldığımda 4-5 saniyede dolduruyor. Bu problem kaynağı selenoid ve kablosundan kaynaklanıyor olabilir mi? Değilse ne olabilir. Şimdiden teşekkür ediyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 21:47

      Metehan Bey , aracınızın 3.viteste kalması demek şanzımanın korumaya alması demektir. Bu durumlarda bir arıza kodu atar. Bu kod arızanın detayını bizlere sağlayacaktır. Probleminiz selenoidlerden, tesisatından, hidrolik üniteden veya şanzımanın içerisinden kaynaklanabilir .Eğer İstanbul’da ikamet ediyorsanız, buyurun gelin, birlikte aracınıza bir ekspertiz yapalım (bunun için bir bedel talep etmiyoruz), size daha fazla yardımcı en iyi bu şekilde olabiliriz.

  8. Tarık
    Tarık / Cevapla 19 Haziran 2019 at 00:49

    Merhaba.2001 model boram var. Aracım bundan 3 hafta önce 3.viteste takılı kaldı. Bir kaç gün binmedim ve sonrasıda düzeldi. Şehir içinde kullandım bir süre. Daha sonra yine aynı şekilde takılı kaldı yüksek devire getirdiğimde 2.vitese düşüyor ve ikide devam edip yüksek devire tekrar çıkardığımda bazen hafif vuruntulu bazende vuruntusuz 3 e geçiyor ama 4 e hiç geçmiyor. Geçiş sönsörü selenoit kablosu hız sensörü vs diyorlar acaba hangisi. Makinaya bağlattım hız sensörü gibi birşey yazıyordu. Usta bırakman lazım arızanın nerde olduğunu tesbit etmem lazım dedi.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 21:50

      Tarık bey, aracınızın 3.viteste kalması demek şanzımanın korumaya alması demektir. Aracınız muhtemelen 4.vitese geçemiyor, bu geçiş selenoidleri veya kavramalarında sıkıntı olabilir. Makinadaki kodu söylerseniz size daha fazla yardımcı olabiliriz.

      • Yasin yasin
        Yasin yasin / Cevapla 7 Ağustos 2020 at 16:03

        Aracım 2000 model bora benzinli .
        230 bin de
        Şanzuman da 2 den 3 e geçerken ara sıra boşa atma oluyor . Çıkan arıza kodları;
        01192 – Tcc selenoidi
        Mekanik hata
        Aralıklı

        00518- gaz pedal potansiyometresi
        Hatalı sinyal
        Aralıklı

        00537 – lambda düzenlemesi
        -üst stop değeri
        -sürekli

        00652- vites kontrolü

        Nasıl bir yol izlemem lazım?

        • metin
          metin / Cevapla 25 Eylül 2020 at 16:38

          Sorunu çözebildiniz mi. Arıza neymiş? bende aynı sorunu yaşıyorum.

  9. Nurettin Topuz
    Nurettin Topuz / Cevapla 19 Haziran 2019 at 19:19

    Selamin aleyküm ustam Aracım 2004 model otomatik pacifik bora.. oncesinde hiç bir sıkıntı yoktu fakat şanzıman yağ değişim ve filtre değiştirdim birde şanzıman yağ soğutucusunu değiştirdikten sora hemen 1 gün sora aracım 2 gündür 3. Viteste gidiyor ne düşüruyor vitesi nede yükseliyor.. sorun ne olabilir ustam.. şimdiden ilginiz için teşekkur ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 21:51

      Nurettin Bey, şanzımanınız bir sebepten dolayı korumaya almış durumdadır. Bu şekilde kullanmayın, zira kullanırsanız şanzımanın içerisine ciddi zarar verebilirsiniz.

  10. Kenan
    Kenan / Cevapla 2 Temmuz 2019 at 12:00

    Iyi gunler ustam aracim 2000 model akl motor vw bora.benim sorunum vites gecislerinde vuruntu vardi.aracimin beyinleri degisti ve vuruntu gecti.fakat simdide 4 5 binde vites gecisi yapiyor.sanki vites bosta gibi bagirarak vites degisiyor ve kendini 3 viteste korumaya aliyor.bunu neden yapar ne yapmam gerekli tsk ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 21:52

      Kenan Bey, muhtemelen değiştiğiniz beyin problemli. Bir diğer sebep şanzımanın içerisinde mekanik arıza olabilir.

      • Bager
        Bager / Cevapla 15 Ağustos 2019 at 02:57

        Merhaba. Aracım 2003 Bora. 200 binde.. Aracım gaz yiyor devir en sona çıkmasına rağmen araç hareket etmiyor. Aracım şu an yerinden kalkmıyor bunun sebebi ne olabilir? Yardımcı olursanız sevinirim

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:32

          Merhaba, aracınızda tork konvertör veya kalkış tası problemi bulunmaktadır. Şanzımanın sökülmesi gerekmektedir. Eğer İstanbul’da iseniz biz de yardımcı olmaya çalışırız.

  11. Mustafa özcan
    Mustafa özcan / Cevapla 13 Temmuz 2019 at 19:54

    Merhabalar. 2001 bora otomatik aracımda şöyle bir problem var tam olarak. Istanbul da 1 kac otomatik sanziman tamir merkezini gezdim net olarak bir teşhis koyamadılar. Aracim bundan 3 ay önce. Otoban yolculuğu sırasında 130 140 km hızdayken birden vites düşürdü. Yavaşladım emniyet şeridine geçerken durana kadar her seferinde 1 er vites düşürerek durdum. Kapattım kontağı açtım her düzeldi. Sonra dönerken uzun yolda 2 3 kez daha yaptı sonra bunu yüksek hızda yaptığını farkettim. 100 km ile uzun süre gittim yapmadı. Şimdiler de ise tam olarak şöyle yapıyor. 90 100 ile sabit son vites de bi 15 20 dakika veya uzeri gittiğin zaman sonra yavaslarken vitesleri sarsıntılı düşürüyor. Yükseltirken de zorlanıyor çok geç değiştiriyor. 3 bin 3500 da sabit tutmama rağmen değiştirmiyor. Iyice yüklenince değiştiriyor ama çok hissettiriyor. Sonra kontağı kapatıp bi 10 dakika bekleyince herşey çok normal. Ayrıca 20 30 km veya daha fazla dur kalk trafiğinde ya da düşük hızlarda hiç bir problem yok. Araç 230 binde hiç sanziman yağı değişmemiş değiştirmeye cekiniyorum vuruntu baslarsa diye. Bir de yağ değişimin de tork konventorundeki yagı bosaltiyormusunuz? Yardımcı olursanız ve ya istanbulda neredeyseniz gelicem

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:52

      Mustafa Bey, şanzımanınızda mekanik aşınma var gibi gözükmektedir. Yağ değişiminde tork konvertöründeki yağı da boşaltabiliyoruz. Yerimiz İstanbul’da Şerifali’dedir.

  12. Selçuk
    Selçuk / Cevapla 17 Temmuz 2019 at 00:43

    Merhaba aracımın yağını değistim.1 gün sonra motoru yıkattım lpg beynini kapatarak..Araç p den D ye alamadım..Ve ayni zamanda N ye virakip digerlerine geç gecirdim arac durur halde?Sizce neden kaynaklidir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 22 Temmuz 2019 at 13:17

      Selçuk Bey, bu bilgiyle birşey söylemek çok zor. Fakat sıklıkla karşılaştığımız bir durum, motor yıkanırken şanzıman pozisyon şalterine su kaçmasıdır. Bu durumda araç P, D, N, R konumlarını karıştırır. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

  13. veli
    veli / Cevapla 17 Temmuz 2019 at 10:33

    merhabalar. 2005 bora otomatik vites aracımız 1. vites te vuruntu ile 2. vitese geçiyor. yağlarını filtrelerini değiştirdim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 22 Temmuz 2019 at 13:18

      Veli Bey, sorununuz şanzımanın mekanik kısmından veya hidrolik beyin/selenoidlerden kaynaklanabilir. Aracınızda bir arıza kodu var mıdır?

  14. Yunus Çobanoğlu
    Yunus Çobanoğlu / Cevapla 21 Temmuz 2019 at 15:49

    Ustam 2004 pasifik var bende motor yaptık bir kaç gündür d ye aldığımda sanki 2.vitesden 1.vitese atar gibi vuruntu yapıyor..yani ağır kalkıp bir anda 1. Vitese geçiyor neden yapar bunu acaba…iyi çalişmalar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 07:36

      Yunus Bey, bahsettiğiniz arızayı tork konvertöründen veya şanzıman içersindeki mekanik arızadan yapar. Yakın zamanda motor yaptırdıysanız, bu motor sonrası torkun doğru montajı veya şanzıman pompasının çatlaması ile ilgili de olabilir.

    • Hakan
      Hakan / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 18:40

      00545ve01192 arıza kodu verdi sonuç nedir

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 18:59

        Hakan Bey, elektriksel olarak devrenizde açık var. Bu şekilde sağlam bir şanzıman da aracınızda düzgün çalışmaz. Ayrıca tork konvertör probleminiz var gözüküyor. Bu durumun incelenmesi için önce elektrik tesisat probleminizin giderilmesi gerekmektedir.

      • Yasin
        Yasin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 00:19

        2004 model Bora’m var araç kalkarken sarsıyor ve bugün itibari ile 1.vitesten 2. Vitese 5000 devirde atıyor resmen bağırıyor araba Işık’larda durduğum zaman araba vuruntu yapıp öyle kalkıyor sorun nedir acaba

      • Günay
        Günay / Cevapla 24 Mart 2020 at 22:39

        Merhabalar öncelikle verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkürler. Vw Bora otomatik aracımın devirdaim değiştikten sonra araç sadece 2 vites atıyor 4 e geçmiyor. Arıza olarakta hız sensörü gösteriyor. Daha önce hiç yapmadı bunu. Bakımları da tam aracımın. Acaba sadece sensörden yaparmı bu arızayı?

  15. Hakan
    Hakan / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 18:44

    Motor şanzuman elektrik bağlantısı ve konvertör köprülemesi için kavrama arızası verdi araç bora 2004 pasifik ne yapmalıyım nasıl bir yol çizmeliyim sadece bir ustaya gösterdim şanzıman inecek dedi 3500 tl fiyat verdi

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 18:59

      Hakan Bey şanzımanı söktürmeden evvel elektrik tesisatının kontrol edilmesi gerekmektedir.

  16. Mesut
    Mesut / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 23:35

    Slm lar.2004 otomatik comfortline aracim var. Sabah ilk çalıştırıp kalkarken hafif bir titreme yapıyor.Gün içerisinde başka olmuyor.Vites geçişlerinde de herhangi bur sorun yok.Bu ilk kallkista titremenin sebebi nedir acaba?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 19:01

      Mesut Bey, bu titreme takozlardan veya tork konvertöründen kaynaklanıyor olabilir. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun aracınızı birlikte bir test edelim. Test işlemi için ücret almıyoruz.

      • Selahattin Aydın
        Selahattin Aydın / Cevapla 5 Ekim 2020 at 16:42

        Iyi gunler 2003 model wolsvagen bora comfortline arac aldim bir hafta sonra vites geçişi yapmıyor 3.vitesde korumaya almis arac kendini cihaza baglatip arızayı sildiler şimdilik normal ama elektronik beyi n arızası dedi usta yenisi yok saglam bi çıkma bulman lazim dedi ariza kodu 00545 AT ile iletişim altinda şasiye kisa devre yada açık devre onun altındada sürekli yaziyo du ne yapmam lazim elektrikciyemi sanzumanciyami göstericem

  17. Onur tuna
    Onur tuna / Cevapla 25 Temmuz 2019 at 23:49

    Merhaba benim aracım vw Bora 2001 comfortline araç kalkarken bir surtunme sesi yapıyor araç kalkarken güç kaybediyor problemin torkkovetör olduğu söylendi bunun tamir maliyeti ve tamir süresi nekadar dir ben Kocaeli de yaşıyorum

    • Hakan
      Hakan / Cevapla 26 Temmuz 2019 at 17:23

      Sorulara cevap alamadık üstadlar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 19:02

      Onur Bey, sadece tork konvertörünü söküp gönderirseniz ücreti 1.000 TL’dir. Eğer aracı getirirseniz yaklaşık 2.500 TL ücret çıkacaktır.

      • Yaşar
        Yaşar / Cevapla 21 Temmuz 2020 at 00:44

        Selamlar ustam 2003 otomotik golf 4 aracım 3 viteste takılı kalıyor arasıra 4 vitese gecmiyor cıhaza bağladık 00297 arıza kodu verdi bir kac defa yaptı herseferinde birşeyler değişti 3 ay önce şanzımanı koplebakım yapıldı hafif bir uğultu var gazdan ayağını cekince. Akis boşluğu var gibi vuruntu var. Şanzıman kaynaklı yardımcı olursanız sevinirimteşekkürler hız sensörü arızası ise orjinal parcayı nereden temin edebilirim

  18. Hakan
    Hakan / Cevapla 26 Temmuz 2019 at 17:23

    Sorulara cevap alamadık üstadlar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 19:00

      Hakan Bey, elektriksel olarak devrenizde açık var. Bu şekilde sağlam bir şanzıman da aracınızda düzgün çalışmaz. Ayrıca tork konvertör probleminiz var gözüküyor. Bu durumun incelenmesi için önce elektrik tesisat probleminizin giderilmesi gerekmektedir.

  19. Hüseyin
    Hüseyin / Cevapla 8 Ağustos 2019 at 01:01

    Ustam araç golf 4 1.9 tdi
    01192 hata kodu verdi problem nedir ve maliyet ne kadar acaba teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 11:34

      Hüseyin Bey, eğer sorun sadece tork konvertörünüzde ise konvertörü söküp bize gönderirseniz 800 ile 1000 TL arasında bir maliyeti olacaktır. Eğer vites geçişlerinde vb vuruntunuz var ise, şanzıman beyninizi söküp bize göndermenizi isteyeceğiz.

  20. Akın
    Akın / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 01:19

    Hayırlı işler. 2001 bora otomatik geri vites ışığım yanmıyor. Sebep ve tamir masrafı takribi ne kadardır. Şanzıman sökülebilir diyor bazı ustalar İzmir de. Doğru mudur?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 11:34

      Akın Bey, sorun sadece ışığın yanmaması mıdır? Aracın yürüründe bir sıkıntı var mıdır?

  21. osman
    osman / Cevapla 24 Ağustos 2019 at 00:32

    Usta hayırlı işler 2003 bora comfortline otomatik aracta 01192 arıza kodu veriyor bu arıza için ne kadar masraf cıkar tesekkürler

  22. Ali
    Ali / Cevapla 1 Eylül 2019 at 20:33

    Slm benim aracım 2000 model 1.6 comfortline araç 3 den 4 bazen çok geç geçiyor bir kere geçince sikinti olmuyor p den d alınca araba arabandan vurma sesi geliyor araç 190 binde teşekkürler

  23. Selçuk
    Selçuk / Cevapla 5 Eylül 2019 at 20:14

    Aracım 2000 model bora araç geri viteste yürümüyor araç gaz yiyip hizlanmiyor birden kendini atıyor cihazda verilen arızalar şunlar:00281surus hız vericisi no Signal ve. 00297şanziman devir sayısı vericisi no Signal yardımcı olursanız sevinirim

  24. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 5 Eylül 2019 at 23:46

    Ustam kolay gelsin aracım otomatik bora 3 viteste takılı kaldı arıza tespittede ısı sensörü arızası cıktı yağ seviyesi azalmış olabilirmi nasıl ölçmem gerekiyo sensörü değiştirsem düzelirmi bu sorun

  25. Mustafa özcan
    Mustafa özcan / Cevapla 14 Eylül 2019 at 21:38

    Merhaba Bora otomatik şanzıman aracım var. Diferansiyel sesi mevcut. Tamir yapıyormusunuz?

  26. Yusuf
    Yusuf / Cevapla 24 Eylül 2019 at 12:48

    Değerli ustam aracım 2003 model bora … iki gündür aracım P konumunda çalışıyor ve diğer Konumlara geçemiyorum.. Bir süre çalıştırdıktan , 20-30 sn ye frene bastıktan sonra ısınınca diğer konumlara geçiyor… Acaba sıkıntı nedir Araç ankara da nasıl yardımcı olabilirsiniz..

  27. izzet
    izzet / Cevapla 26 Eylül 2019 at 20:03

    s.a ustam hayırlı işler 99 model bora otomatik aracım 3.viteste takılı kaldı.manuel 1 2 3 kullanabiliyorum ancak arıza kodu 00281 sinyal yok ara sıra 00297 sanzıman devir sensörü statik diyor 095927321c nolu 2 fişli olan sensörünü yeni değiştirdim fakat öbür 3 fişli olan şanzıman kulağının altındakini değiştirmedim ariza bundan mı kaynaklanıyor???

  28. Orhan Keskinkılıç
    Orhan Keskinkılıç / Cevapla 7 Ekim 2019 at 11:56

    Bende 2001 comfortline otomatik var aracı çalıştırdığımda hareket edeceğim zaman araç gitsemmi gitmesemmi gibi tereddüt ediyor ve hemen ardından araba yürüyor bu neyden kaynaklanır acaba

  29. sinan
    sinan / Cevapla 9 Ekim 2019 at 15:21

    aracım 2005 bora sadece 30 km hiç durmadan yol gittiğimde bir kez 3 il 4 viteslerde vuruntu oluyor sonra normal geçiyor sebebi nedir çok masraflımıdır.

  30. murat
    murat / Cevapla 17 Ekim 2019 at 11:35

    Merhaba 2004 1.6 otomatik boram var. aracın hızlanması gec oluyor ve 3 vitesten 4 vitese yuksek devirlerde geciyor 4000 4500 gibi yada manuel gaza basıp 4000 kadar gelip sonrasından ayağımı gazdan cekerek 4 vitese geciriyorum. ankarada oturuyorum cok yokuslu yollarda kullandım aracı sadece 3 viteste aracı kaldırmıyacağını düsünüyorum. arac kaltıktan sonra vites atıtor son vitese gecisinde sorun var. birde arac 2 viteste kalktıgını dusunuyorum. Krank devir sensörüryle alakalı olabilirmi yada başka bir durum varmıdır. arac 150 binde

  31. Zafer
    Zafer / Cevapla 6 Kasım 2019 at 00:41

    Merhabalar aracım 2000 bora otomatik
    Çoğunlukla ikinci viteste kalkmaya çalışıyor D de iken ve devir yükselttikçe vites atmıyor 4500 devirlere getirdiğim zaman üçüncü vitese atıyor lakin çok fazla vuruntu sesi çıkarıyor sorun nedir ne kadar maliyet tutar ?

  32. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 13 Kasım 2019 at 00:50

    Merhabalar, 2004 pasific bora vites ara sıra 3 te takılı kalıyor. Hata kodunu sildiriyorum bir kaç gün sonra yine hata veriyor. Bazen gün içerinde kendi korumaya alıp tekrar düzeldiği de oluyor. Hata kodu p00545 Att ile iletişim-Şasiye kısa devre yada açık devre sürekli. Şanzumancıya götürüyorum elektrikçi bakmalı diyor. elektrikçiye götürüyorum şamzumancının işi diyor. Yardımcı olursanız sevinirim.

    • Nurettin
      Nurettin / Cevapla 21 Haziran 2020 at 23:49

      Ahmet bey Merhaba ayni sorun bende de mevcut bir cozum bulabildiniz mi acaba ?

      • Zülküf
        Zülküf / Cevapla 7 Aralık 2020 at 19:53

        Aynı sorun benim araçta da var sorununu bulduysaniz sebebini yazarmisiniz

  33. Selim
    Selim / Cevapla 3 Aralık 2019 at 16:15

    Merhaba, aracım 2004 Bora 1.6 otomatik. Yaklaşık bir ay önce şanzımanım revize edildi ancak sabahları veya araç sogukken vitesi D’ye aldıgımda kavrama yapmıyor, freni bırakinca birde dolduruyor. Beklemeden direk D-3-2 viteslere aldıgımda da tepki vermiyor freni birakana dek. 1e veya Rye aldigimda hemen dolduruyor ve devaminda Dye veya diger viteslere aldigimda da doldurmus oluyor. Kapatip tekrar calistirip yine Dye aldigimda yine frene birakmadan kavramiyor. Vites gecislerinde veya arac sicakken calistirdigimda hicbir problem yok. Revizyonda sanzimanin iç aksami ve calismayan selenoidler degisti. Sorunun neden kaynaklandigini bir türlü anlamiyorum. Hata kodu vs vermiyor Sensörlerden kaynaklansa hata kodu verir. Yardimci olursaniz sevinirim. Kolay gelsin

    • Ümit
      Ümit / Cevapla 25 Eylül 2020 at 21:21

      Merhaba aracım 2001 comfortline 1.6 benzin/LPG otomatik bora. Araç Viteste rolantide beklerken hafif titreme ve hafif vuruntu var ama N konumunda boşta rolantide beklerken daha sakin oluyor ve titreme vuruntu neredeyse kesiliyor gibi Boğaz kelebeği – bobin – direksiyon müşürü – motor kulağı – buji ve kabloları da değişti ama çözüm bulamadım

      • KAAN
        KAAN / Cevapla 3 Kasım 2020 at 23:24

        Ümit bey aynı model confort var bende bugün wv ustası ile test sürüşüne çıktık motoru yüke bindirince alttaki muhafaza yada motorun bağlı olduğu herhangi bir parça da boşluk varsa bunu yapabileceğini söyledi alttaki kartel muhafaza yi kontrol ettirin derim zaten N den D ye alınca motor yüke binince hafif bir titreme olur bu normaldir

  34. Yunus Çobanoğlu
    Yunus Çobanoğlu / Cevapla 4 Aralık 2019 at 01:21

    Ustam 2004 pasific otm var bende hafif gazla kullanırken prblem yok ama tek sıkıntım 2. vitesten 3 e geçerken hemen geçiş yapmayıp sanki sıkıp silkeleyip öyle geçiyor…ne tavsiye edersiniz

  35. NAZMİ KAYA
    NAZMİ KAYA / Cevapla 16 Aralık 2019 at 11:06

    Usta merhabalar hayırlı işleriniz olsun.Benim 2001 bora confortlein aracım D de iken lambalarda dururken titreme yapıyor N ye alınca düzeliyor sonra sürüş sırasında araba irkiliyor belirli bir zaman gidince düzeliyor vites geçişleri normal vuruntuda yok benzinde ve Lpg de yapıyor nedeni ne olabilir.Şimdiden teşekkür ederim.

  36. Murat
    Murat / Cevapla 10 Ocak 2020 at 09:55

    Hocam hayırlı işler. 2000 bora 1.6 benzinli comfortline Şanzuman yağı ilavede yapıldı. aynı marka yağ kullanıldı fakat rengi değişikti. Sıkıntı olurumu. Tork konvertör içinde yağ varmı. Komple yağ değişiminde sadece karterdekini değiştirmek yeterlimi. Mardin de görev yapıyorum. Burada otomatik şanzımancı yok. Teşekkürler.

  37. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 14 Ocak 2020 at 21:21

    Ww bora 2000 model comfort arac vitese geçmiyor geçen yıl şanzuman komple bakımı oldu sebebi ne olabilir

  38. Ömer
    Ömer / Cevapla 19 Ocak 2020 at 23:37

    Selamünaleyküm 2000 model wv Bora otomatik 182 binde araç bir ve ikinci viteste vurma yapıyor bazı ustalara gittim şanzıman beynini önce değiştirip bakacağız devam ederse şanzıman indirip bakacaklarını söylediler bu konuda bana yardımcı olurmusunuz Sakarya’dan yazıyorum

  39. mustafa
    mustafa / Cevapla 1 Şubat 2020 at 08:16

    hayırlı işler. 2003 model bora araç ilk çalıştığında R geri vitese alıp geriye gidemiyoruz. bir süre hareket ettikten sonra geri vitese takınca harekete başlıyor fakat çok randımanlı değil. yağ seviyesi kontrol edildi, sızdırma kontrol edildi. sorun nasıl çözülebilir

    • metin
      metin / Cevapla 14 Ekim 2020 at 19:27

      mustafa bey merhaba, bende de aynı sorun başladı. bir çözüm bulabildiniz mi acaba?

  40. İbrahim
    İbrahim / Cevapla 17 Şubat 2020 at 18:42

    İyi günler 2005 pasifik bora aracım 3. Vites de takılı kaldı Manuel olarak 1.2.3 geçişlerinde sorun yok ama D ye alınca vites düşürmüyor ve yükseltiyor neden olabilir? Cevaplarsanız sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Haziran 2020 at 07:21

      İbrahim Bey, aracınız korumaya almış. Arıza kodunuzu paylaşırsanız size daha fazla yardımcı olabiliriz.

  41. Halil
    Halil / Cevapla 13 Mart 2020 at 14:51

    2005 bora her marşta D ye alınca geç dolduruyor yağına baktırdım normal dedi usta.sebebi nedir .teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Haziran 2020 at 07:20

      Halil Bey, şanzıman ömrü sonuna doğru bu tip arızalar meydana gelebilmektedir.

  42. MUSTAFA
    MUSTAFA / Cevapla 16 Nisan 2020 at 12:26

    MERHABALAR , 2006 MODEL AUDİ A3 1,6 BENZİN DÜZ MOTOR

    00453 SICAKLIK NEDENİ İLE FONKSİYON KISITLAMASI
    00641 ATF SICAKLIĞI

    ARAÇ ŞANZIMAN ISININCA RAMPADA 4. VİTESE DÜŞÜYOR AMA DEVİRDE HIZDA YÜKSELMİYOR VEL HASIL GAZA YÜKLENİNCE GİTMİYOR AYAĞINIZ GAZDAN ÇEKİNCE 15 20 SANİYE SONRA VİTES YÜKSELTİYOR VEYA DÜŞÜRÜYOR YOLA GÖRE TEKRAR HIZLANMAK İSTİYORSUNUZ PRNDS IŞIKLARI YANIYOR KIRMIZI KUTUCUKTA BİRAZ 3-5 DAKİKA BEKLEYİNCE NORMALE DÖNÜYOR AMA TEKRAR ATAĞA GEÇTİĞİNİZDE 130KM/H ULAŞMAK İSTEDİĞİNİZDE AYNI PROBLEM OLUYOR BİLGİSAYARA BAĞLANDIĞINDA YUKARIDA VERİLEN HATALAR ÇIKMAKTA YARDIMLARINIZI RİCA EDERİZ.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Haziran 2020 at 07:21

      Mustafa Bey, ısı sensörünüz bozulmuş olabilir. Öncelikle onu kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.

    • Mustafa Erkin
      Mustafa Erkin / Cevapla 22 Ağustos 2020 at 21:06

      Mustafa bey aynı arıza bende de var selenoid değişimi yapıldıktan sonra meydana geldi şanzımanci yağ sogutucun bozulmuş değiştirilmesi lazım dedi ustamızın dediği gibi problemi sensörden mi çözdünüz saygılar

  43. gökay taner
    gökay taner / Cevapla 29 Nisan 2020 at 17:56

    merhaba 2004 pacific bfq 8 valf otomatik boram var , araçta ilk seferinde 2 sene önce selenoid arızası verdi değiştirdik düzeldi,şimdi yine aynı problemi veriyor ancak arıza kodu vermiyor özellikle 2 den 3 e geçerken vuruntu yapıyor, geçen ay 1 ve 2 ye geçiyor sonraki vitesleri atmıyordu araba bağırıyordu otomatik şanzumancıya götürdüm, yağ eksiltmiş dedi yağ ekledi ayrıca şanzumana su almış dedi, usta pek umutlu değildi ama 1 aydır vites geçmeme problemi vermedi, geçtiğimiz hafta arabanın altına yağ damladığını farkettim birkaçgün altına kap koydum takip için az miktarda damladığını gördüm, tekrar şanzumancıya gittim aracın altını yıkattım çok az bir damlama farkettik aracı lifte kaldırınca, usta şanzumanın inmesi gerektiğini minimum 2500 tl bedel tutacağını söyledi, sıkıntı nedir, arabayı aldığımdan beri bu problemler hiç bitmedi, teşekkürler

  44. Emrah
    Emrah / Cevapla 14 Haziran 2020 at 02:18

    Selenoid valf 2
    Vites kontrolü
    Konvertör köprülemesi için kavrama
    Hataları var bu 3 hata düzeltme maliyeti nedir acaba vites geçişlerini hissetmiyorum çünkü vites değiştirmiyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Haziran 2020 at 09:28

      Emrah Bey, gözüktüğü kadarı ile hidrolik beyin ve tork probleminiz mevcut. Şanzımanın içeriside revizyon isteyebilir. Bu arada aracınız kaç modeldir?

  45. Mehmet
    Mehmet / Cevapla 14 Temmuz 2020 at 04:43

    Merhaba ben Ankara da yaşıyorum aracım 2000 model vw Polo Classic otomatik vites golf 4 ve Bora ile aynı motor şanzıman mış. Sorunum otm şanzıman yağ soğutucu arızası ile soğutma suyuna şanzıman yağı karışmıştı yağ soğutucu değişti soğutma suyu ve soğutma sistemi temizlendi aracın şanzıman yağ seviyesi kontrol edildi yağının eksik olmadığı söylendi ama benim aklıma takılan acaba şanzıman yağınada su karışmış olabilir mi? Gerçi usta seviyesine bakarken rengine bakarak kıpkırmızı kıvamı da iyi dedi ama lütfen yardım ediniz cevabınızı bekliyorum saygılar kolay gelsin

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 15:25

      Mehmet Bey, yağınıza su karışmış olsa rengi açılmış olurdu ve yağ seviyesi normalin üzerinde olurdur. Anlaşıldığı kadarı ile sizde böyle bir sıkıntı bulunmuyor.

  46. Resul
    Resul / Cevapla 18 Temmuz 2020 at 22:49

    Selamın aleyküm
    2003 model vito araç şanzıman revize edildi ve hâlâ arada bir şanzıman arıza arızası veriyor.kontak kapatılıp tekrar araç çalıştırıldığında sinyal kayboluyor.ve araç sürat alınca birden stop ediyor. Hatakodu ise. P2019 konvektör kötülemesi sinyal uyumsuz diye yazıyor.
    Ikinci p201E vites kontrolü türbin devir sayısı sinyali diye geçiyor. Çok tşk ederim.

  47. HÜSEYİN ARİF BORAN
    HÜSEYİN ARİF BORAN / Cevapla 27 Temmuz 2020 at 11:20

    İyi günler kolay gelsin.

    2004 bora pasific benzinli otomatik araç sahibiyim.
    Gece yolculuk esnasında vites D konumunda iken boş geçmiş gibi hareket yaptı ama 1-2-3 vites konumlarında hareket etti. Bu arızayı yaptı. bilgisayarı bağlandı ve arıza kodu yoktu. yağ seviyem tamam yağ bakımı 6 ay önce değişti. Bide defransiyel ötmesi var. Öteme şikayeti yapılabilir mi? Yukarıdaki yazdığım ne sebep oldu.

    • barış taşkıran
      barış taşkıran / Cevapla 22 Eylül 2020 at 20:24

      diferansiyeldeki ötme sesine çözüm buldunuzmu acaba ?

  48. Gökhan
    Gökhan / Cevapla 2 Ağustos 2020 at 15:06

    İyi günler ustam 1999 model otomatik 1.6 bora var , uzun yol yapacak ile daha yolun başında bıraktı 3 kez , LPG de rampa çıktıktan sonra ilk olan LPG göstergesi turuncu yanıp sönüyor sonra benzine alarak bir süre devam ettikten sonra LPG ye tekrar alıyorum tabi bu turuncu ışık yanıp sondük den sonra benim araç devir 4000-5000 lere çıkarken 20-40 km hızla gidiyor taki arabayı bir kenara çekip 1-2 saat soğumasıni bekleyene kadar aynı şeyi yapıyor soguktukdan sonra normale dönüyor , şimdi sorun şanzıman damı yoksa başka bir sorun mu var

  49. Fatih
    Fatih / Cevapla 18 Ağustos 2020 at 21:19

    Merhabalar 2004 model 1.6 otomatik pasific sahibiyim aracım daha önce şanzıman sıkıntısı yaşadı viteste gitmeme balata kokusu gibi sorunlardan dolayı parça değişimi ve bakımı yapıldı fakat aradan 3 ay sonra radyatör suyuna yağ karıştırdı yağ soğutucu değişti motor yağ filtresi ve yağı değişti hararet ise 90 da ve hiç geçmedi benim sıkıntım şu an radyatör suyu eksiltmesi ve motor ısınana kadar hiç bir problem yok ama motor ısınmaya başladığında viteslerde vuruntu olması birde yolda giderken ince bir uğultu birde halen su eksiltmesi devam ediyor. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

  50. Ahmet Çiftçioğlu
    Ahmet Çiftçioğlu / Cevapla 31 Ağustos 2020 at 12:39

    aracım 2000 model otomatik vw bora. aracım kontak açıyor fakat marş basmıyor. ekrandaki göstergelerde viteslerin hepsini bir gösteriyor. arızam ne olabilir?

  51. Çağkan
    Çağkan / Cevapla 31 Ağustos 2020 at 13:13

    Merhabalar. 2004 model 163 bin km de otomatik Bora sahibiyim. 2 hafta içinde vuruntudan dolayı şanzıman yağı ve filtresi değişti sonra kontrol ünitesi arızası verdi şanzıman karterinin içindeki filtrenin takıldığı yerdeki turuncu renkli kontrol kablosu yenilendi geçişler rahatladı. Ancak simdi de P 0740 tork dönüştürücü debriyaj devresi arızası verdi. Geri vitese atınca yaklaşık 3 saniye beklemeden vitese geçmiyor kaçırıyor diğerlerinde sorun yok. Devir saatinde sıkıntı yok çekiş de normal geliyor. Acaba son işlemde soketler fişler tam takılmadığı için bu arizayi verebilir mi yoksa tirbün revizyonu mu gerekir? P de ya da N de iken gösterge ekranında yeşil renkli frene bas uyarısı arıza verdiğinden beri yanmıyor ama vitesteki sarı frene bas işaret yanıyor. Arabadan soğudum 2 hafta içinde 3.kez şanzıman problemi… sorunun çözümü ile ilgili yardımcı olursanız sevinirim.

  52. Berat
    Berat / Cevapla 13 Ocak 2021 at 14:54

    Merhaba 99 1.6 otomatik araç kullanmaktayım. Aracım ilk kalkışlarda vuruntu yapıyor sanki geç algılıyor gibi bir durum var yani. Cihaza baglattim sanziman devir sayisi vericisi no signal gorunuyor. Ne yapmam gerek?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Ocak 2021 at 15:46

      Merhaba Berat Bey aracınızda bulunan şanzımana hizmet verememekteyiz, aracınızdaki problem selenoid beyin kaynaklı bir arızadır.

      • Serkan Ö
        Serkan Ö / Cevapla 12 Şubat 2021 at 21:56

        Selamınaleyküm.
        1999 model bora 1.6 8V AEH motor otomotik aracım 3.vitesde takili kaliyor,bazen düzeliyor genelde yokuş yukarı çıkarken bozuluyor yokuş aşağı inerken düzeliyor.vites geçişleri bozulurken ekrandaki vites göstergelerinde vitesi D konumda gostermiyor.vites geçişleri duzelirse ekrandaki D konum yerine geliyor.şanzimana giden hız sensoru kablosunu (G86) olması lazim daha önceden kesip tekrar bağlamışlar fakat kötü bağlamışlardı.bende kabloyu söküp tekrar bağlayip lehim attım. arabanin vites sorunu bu işlemden sonra düzeldi fakat yaklaşık 2500 km yol yaptıktan sonra tekrar bozuldu.sorunu çözdüğümü sanıyordum.fakat yapamamisim.sanki bir yerde temasizlik varmis gibi bir düzelip bir bozuluyor.acaba sorun nerde olabilir. Selonoidlere gidem kabloda olabilir mi acaba?? Çıkan ariza kodları 00297 ile sanırım 00288 idi.konu ile ilgili yardimci olursanız sevinirim tskler.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 22 Şubat 2021 at 06:19

          Serkan Bey, bu tip araçlarda sensör kablolarına lehim atılmaz, kablo ile bağlamanız gerekmektedir. Ayrıca tesisatınız yırtıldı ise değiştirmeniz tavsiye edilir.

  53. ERKAN
    ERKAN / Cevapla 6 Şubat 2021 at 01:07

    Merhaba
    2000 Model 296000 km de Lpg li 1.6 AKL Motor ve Otomatik şanzımanlı Boram var. Yağ ve filtre değişimi yaptık. FEBI Marka otomatik şansıman yağı kullandık. Fakat bu işlemden sonra araçta kararsız vites geçişleri başladı devir yüksek iken birden yığılma yapabiliyor. Daha önceden böyle bir şey yoktu sebebi nedir acaba? Bir de diferansiyel ötme sesi var bunu nasıl geçirebiliriz?
    Şimdiden cevabınız için teşekkürler.

  54. Taner abilmez
    Taner abilmez / Cevapla 22 Şubat 2021 at 21:18

    Aracim ilk calistirdigimda 2. Vites ile kalkiyor 5 bin devirde vuruntulu sekilde 3. Vitese geciyor ve 4. Vitese gecmiyor arabayi bir sure kullandiktan sonra isi 90 a gelince dur kalk yaptigim zaman aracim normale donuyor ve vites gecisleri normale biniyor 1. Viteste kalkiyor 4. Vitese kadar 20 bin devire her gelmesinde vites atiyor hersey normale donuyor neden boyle yapiyor????
    Bir de gosterge panelindeki vites konum ekrani bu gun gitti hicbirsey gostermiyor ??

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Mart 2021 at 09:56

      Taner Bey, aracınız kaç modeldir? Şanzımanı 4 ileri mi 6 ileri midir?

  55. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 6 Mart 2021 at 18:54

    2000 model otomatik bora m var arac kalkısta çok hurultulu kalkıs yapıyr motor ilk çalıstrmada sogukken boslk olusuyor bi anda patinaj çekip vurma oluyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Mart 2021 at 08:48

      Ahmet Bey, sorun tork konvertörü yada beyinden kaynaklanabilir.

  56. Gungor
    Gungor / Cevapla 16 Mart 2021 at 19:09

    2001 model bora 1.9 tdi aracımın kalkısı cok hantal. Sorunun gıderılmesı ve yaklasık ucretı öğrenebılır mıyım

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Mart 2021 at 09:12

      Güngör Bey, maalesef pandemi nedeniyle şuan için 01N şanzıman tipine hizmet edemiyoruz.

  57. Murat kısacık
    Murat kısacık / Cevapla 21 Mart 2021 at 15:45

    Merhaba benim aracım 2000 model 1.6 benzin lpg li otomatik Bora. Benim aracım yaklaşık bir aydır araç soğukken ilk bindiğimde 2den 3e geçerken vites boşa çıkar gibi oluyor devir saati yükseliyor araç bağırıyor fakat vites geçmiyordu durup biraz bekleyip devam ettiğimde sorun düzeliyor ve yolculuk boyunca sorun çıkarmıyordu. Şimdi ise artık hiç 2den 3e 3ten 4 e geçmiyor vites devir yükseliyor araç bağırıyor ama vites değişmiyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 22 Mart 2021 at 13:27

      Murat Bey, bu sorun için aracınızdan arıza kodu aldınız mı?

  58. Mehmet Sezişli
    Mehmet Sezişli / Cevapla 12 Nisan 2021 at 11:43

    Merhaba araç wosvagen2004 Bora otomatik 1.6 comfortline bezinli d de geç kavrıyor frenin en üstünde diğer viteslerde sorun yok ısınınca veya vitesleri dolaştırıp tekrar d konumuna getirince dolduruyor bilgi verirmisiniz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Nisan 2021 at 09:38

      Mehmet Bey, aracınızda 01M şanzıman türü var ve bu şanzıman içerisinde ki teflonlar zaman içerisinde deforme olmasından kaynaklı görevlerini yapamıyorlar yada şanzıman beyninizin içerisinde ki oringlerden kaynaklı olabilir.

  59. Aytekin utku
    Aytekin utku / Cevapla 13 Nisan 2021 at 21:51

    2004 pasific bora otomatik. 181 binde hatasiz. Dune kadar viteste ufak bir kac sarsinti disinda sorun yoktu. Bu sabahbise giderken son vitese gecmedigini fark ettim 4 mü 5 mi bilmiyorum durup kalktigimda 2. Vitesle kalktigini dusunuyorum.elimle 1. Vites konumuna getirip rahat kalkiyor ama d konumunda sanki 2. Vitesle kalkmaya caliaiyor. 2 ve 3 .vites disinda gitmiyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Nisan 2021 at 10:51

      Aytekin Bey, arcınız 4 ileri 01M şanzıman türüne sahiptir. Aynı anda iki vitesi birden görmüyorsa sorununuz şanzıman içerisinde ki mekanik’ ten kaynaklıdır.

  60. Halim helvacı
    Halim helvacı / Cevapla 19 Nisan 2021 at 19:38

    Slm benim aracim 2000 model araçimda cekiç güçü ve. Viteste. D ye geçişede. Bir boşluk var birde vites değişikliklerinde. Ara. Sıra. Vurma yanar. Gibi ustam iyi bir usta arayışin. Dayım aracim maslakta iyi. Bir usdaya gittim ve araçim. Hiç değişmedi slm

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Nisan 2021 at 12:11

      Halim Bey, götürmüş olduğunuz ustanız valfbody içerisinde onarım yada değişim yaptı mı?

  61. ethem
    ethem / Cevapla 24 Nisan 2021 at 17:17

    2003 model bora aracım var otomatik disk ve fren aksamlarında bir değişim yapıldı komple araç bundan sonra 2.vitesten 3 e geçerken geçikmeli geçiyor ve vuruntu oluyor çok sarsıyor bilgisayarda arıza göstermiyor.yardımcı olursanız sevinirim ne yapmam gerek

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Nisan 2021 at 17:51

      Ethem Bey, aracınızda 01M tipi şanzıman bulunmakta, bu şanzımanlarda zaman içerisinde contaların yıpranması ve beyinde ki valflerin çalışmaması sonucu meydana gelmektedir.

  62. Feyzi kızmaz
    Feyzi kızmaz / Cevapla 19 Mayıs 2021 at 11:28

    Aracım 2004 bora araç yağ conlarini iki defa patlattı şu anda ise vides 3 te takılı kalıyor dörde geçmişyor devir daim çok yükseliyor 5000 bine çıkıyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Mayıs 2021 at 09:06

      Feyzi Bey, yüksek basınçtan kaynaklı olarak şanzımanınız contaları patlatmaktadır. 4. vitese geçmemesinin nedeni şanzımanınız içerisinde ki valfbody’ den kaynaklıdır.

  63. ömer ocak
    ömer ocak / Cevapla 11 Haziran 2021 at 09:44

    Merhaba. Araç 2001 bora otomatik 1,6 8 valf. benzin + lpg
    araç difransiyel ve şanzıman keçe conta ve yağ değişimi sonrası kırmızı ışıkta D konumunda beklerken 10 saniye sonra ses geliyor. boşa alınca ses kesiliyor. yardımcı olursanız sevinirim. kolay gelsin.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2021 at 12:35

      Ömer bey, ses arızalarında en iyi teşhisi ancak dinledikten sonra koyabiliyoruz. Müsait bir zamanınızda herhangi bir şubemize gelebilirseniz yardımcı olmaya çalışırız.

  64. mehmet
    mehmet / Cevapla 11 Ağustos 2021 at 10:59

    merhaba 2001 seat toledo signo otomatik aracım var aracımda ısındığı zaman vites geçişlerinde sıkıntı yok fakat durmaya yakın araç vites düşürüken sert geçiriyor yani geçiş hissediliyor birde araç soğukta çalıştırdığımda d ye aldığım zaman hani manuel araçta ayağınızı birden debriyajdan kaldırırsınız birden öne gidip stop eder ya araç soğukta o şekilde sabahları en az 10 sefer stop ediyor ısındığı zaman sorun yok gitmediğim usta kalmadı tork konvektör revize oldu şanzıman revize oldu bilginiz varsa yardımcı olurmusunuz artık ya aracı satıcam yada manuele dönücem

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.