Peugeot 208 Otomatik Şanzıman Tamiri

Peugeot 208 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 208 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 208 otomatik vites sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 208 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Peugeot 208 Otomatik Vites Kronik Sorunları

Peugeot 208 Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:

Peugeot 208 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen Peugeot 208 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
  • Spor ve kar modu ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa
  • Araç arıza moduna düşüyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Peugeot AL4/DP0 Selenoid Valfi

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 208 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Peugeot 208 Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Peugeot 208 otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, varsa aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de bütün bu masraflardan sonra sorununuz çözülemeyebilir.

Peugeot 208 Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer Peugeot 208 aracınızda otomatik vites geçişlerinde vuruntu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akünüzü ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 208 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır. 

Peugeot AL4/DP0 Otomatik Şanzıman

Peugeot 208 Otomatik Şanzıman Selenoid Değişimi

Peugeot 208 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, bütün arıza koşullarında 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.  Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Peugeot 208 otomatik şanzıman selenoid valf fiyatları için 0216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Peugeot 208 Robotlu Şanzıman Tamiri

ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda Peugeot 208 araçlarda bulunan robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız. Robotlu şanzımanlara sahip 208 araç modelleri şunlardır:

  • 2012-2016 model 1.6 e-Hdi Peugeot 208 araçlar
  • 2012-2016 model 1.6 Hdi Peugeot 208 araçlar
  • 2013-2015 model 1.2 Vti Peugeot 208 araçlar
  • 2013-2015 model 1.4 Hdi Peugeot 208 araçlar
  • 2013-2019 model 1.2 Puretech Peugeot 208 araçlar

Peugeot 208 Şanzıman Tamiri

Peugeot 208 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün AL4 DP0 Peugeot 208 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili olarak 208 otomatik vites arızası çözülerek otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Peugeot 208 araçların otomatik vites arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 208 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Peugeot 208 otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Peugeot 208 Şanzıman Yağı Değişimi

Peugeot 208 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 208 otomatik şanzıman yağı fiyatları ve Peugeot 208 otomatik şanzıman selenoid fiyatı için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Peugeot 208 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 208 otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Peugeot 208 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Peugeot 208 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

Ustaya Sor – Peugeot 208 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Peugeot 208 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

3 thoughts on “Peugeot 208 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Osman okut
    Osman okut / Cevapla 29 Haziran 2020 at 19:47

    Pejo 208 1.6 dizel direksiyondan vites 3vitesten sonra artirmiyor sorun ñerden kaynaklaniyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 09:54

      Osman Bey, maalesef Atco olarak yarı otomatik şanzıman tamiri yapmıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz sizi bir meslektaşımıza yönlendiririz.

      • Serkan
        Serkan / Cevapla 27 Temmuz 2020 at 08:35

        Merhabalar,
        208 2016 benzinli yarı otomatik aracım var. Şanzıman ile ilgili benimde sorunlarım var herkesin olduğu gibi ben İstanbul ikamet ediyorum. Siz ilgilenmiyorsunuz sanırım diğer meslektaşınızın bilgilerini paylaşabilir misiniz.? Teşekkürler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.