Ford Focus Otomatik Şanzıman Tamiri

Ford Focus otomatik şanzıman arızası yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Ford Focus araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Ford Focus otomatik şanzıman sorunu zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Ford Focus otomatik vites problemleri için kesin çözüm üretmekteyiz.

Ford Focus Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Ford Focus araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Ford Focus 4F27E 4 Vites Otomatik Şanzıman Tamiri – 2012 öncesi benzinli araçlarda bulunur
  • Ford Focus Powershift Şanzıman Tamiri (6DCT250 Kuru kavrama) – 2012 sonrası benzinli araçlarda bulunur
  • Ford Focus Powershift Otomatik Şanzıman Tamiri (6DCT450 Islak kavrama) – 2015 sonrası dizel araçlarda bulunur
  • Ford Focus 6F35 Otomatik Şanzıman Tamiri – 2016 sonrası benzinli araçlarda bulunur

Focus Otomatik Şanzıman Arızaları

2012 yılına kadar üretilmiş olan benzinli Focus araçlarda bulunan 4F27E otomatik şanzıman oldukça sıkıntısız bir şanzıman çeşitidir. Kilometreye bağlı olarak vites geçişlerinde devir yükselmesi, vitese geçmeme, dip gazda arıza moduna geçme, R’de ve D’de geç doldurma ve otomatik vites vuruntusu gibi sorunları firmamızda garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır.

Focus Ecoboost Şanzıman Arızaları

Ford Ecoboost otomatik şanzıman araçlarda bulunan 6F35, Ford tarafından Opel’in tasarımı üzerine geliştirilmiş bir şanzımandır. 2016 model ve üstü benzinli Ecoboost araçlarda bulunan bu şanzıman ise daha çok selenoid arızalarından dolayı müşterilerini mutsuz etmekte, bu arızalar vites geçiş vuruntu problemleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Tübitak destekli geliştirdiğimiz selenoid ve valf body test ünitelerimiz bu sorunları rahatlıkla ortalıktan kaldırabilmektedir.

Ford Focus Kavrama Problemi

Focus Powershift şanzımanlarda yaşanan kavrama problemlerini, benzinli araçlarda bulunan kuru kavrama ve dizel araçlarda bulunan ıslak kavrama olarak ikiye ayırmak faydalı olacaktır:

Benzinli Focus kavrama problemleri:

Benzinli Focus powershift araçlarda (DPS250) şehir trafiğinde şanzımanın aşırı ısınması ile beraber “şanzıman çok ısındı” ve “güvenli durun” uyarısı ekranda belirebilir. Vites kutusu arızası uyarısı ile birlikte araçta R kaybolur, aracımız D’de araç yavaş hareket eder. Genellikle de kontağı açıp kapatınca araç kendi haline döner. Atco Mühendislik olarak bu tip arızalarda müşterilerimize ilk olarak araca yazılım güncellemesi yaptırılmasını önermekteyiz.

Eğer aracınızda ilk kalkışta, 2.viteste titreme, 2’den 3’e geçerken silkeleme varsa, büyük ihtimal powershift kuru kavramanızın değişmesi gerekmektedir. Bazı durumlarda şanzıman adaptasyonu yaparak nispeten iyileştirmeler olduğu ise görülmüştür. Güncel Focus kavrama seti fiyatı için her zaman bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Dizel Focus kavrama problemleri:

Ford Focus 1.5Tdci Powershift şanzımanların en büyük sorunu kalkışta titreme problemidir. Özellikle yokuşta aracın birkaç saniye geç kavrayıp aniden ileri gitmesi kullanıcıları rahatsız edebilmektedir.

Ford Focus Powershift Beyin Problemi

Focus Powershift şanzımanlarda yaşanan beyin, bir diğer adıyla TCM veya mekatronik problemlerini, benzinli araçlarda bulunan kuru kavrama ve dizel araçlarda bulunan ıslak kavrama olarak ikiye ayırmak faydalı olacaktır:

Benzinli Focus Powerhift TCM Problemi: 

İlk Focus Powershift araçlarda TCM üniteleri gerçekten çok problemliydi. O kadar problemliydi ki, birçok yazılım güncellemesi yanı sıra, ünitenin kendisinde de bizim tespitimiz 10 farklı versiyon sürülerek iyileştirmeler gerçekleştirildi.

Sıklıkla karşılaşılan arızalar:

  • Aracın parktan çıkmaması,
  • İleri ve geri vitesin kaybolması,
  • Otomatik vites geçmemesi,
  • P yanıp sönmesi
  • Ekranda PRNDS ışıklarının karışması
  • Motor arıza lambasının yanması
  • Vites geçişlerinde ses
  • Spor moda geçmeme sayılabilir.

İlk TCM ünitelerinin en çok karşılaşılan arızaları P0607, P06B8, P0884 arıza kodlarıdır. Zaman içerisinde Ford mühendisleri P0606 diye bir kodu aktif kullanmaya başlayarak TCM çökecek diye erken uyarı sistemi kurmayı uygun gördüler.

Bugün ise o günlerden geriye sadece sıklıkla karşılaşılan P0900 Cluth actuator open circuit ( kavrama aktüatör açık devre ) arızası kalmıştır. Bu arıza TCM (şanzıman beyni) ile alakalı bir arızadır ve elektronik beyin ünitesinin değişmesi gerekir.

Dizel Focus Mekatronik sorunları:

6DCT451 Powershift şanzımanların TCM ünitesi (şanzıman beyni) arızalanınca araç geri viteste hemen tepki vermemeye ve ısınınca geri vites kaybolmaya başlar. Uzun kullanımlarda şanzıman ısınınca ekranda düşük şanzıman performansı” çıkar, şanzıman arızası uyarısı yanar ve rampa çıkarken devir saatinde dalgalanma gözlemlenir. Aracın vites geçişlerinde sert sarsıntılar meydana gelebilir. Genellikle arıza tespit cihazına bağlanıldığında şu arıza kodları gözlemlenir: 

    • P0766 – Shift Solenoid D Performans
    • P0796 – Basınç Kontrol Selenoidi C Performans
    • P1761 – Selenoid C Düşük Peformans
    • P2714 – Basınç Kontrol Solenoidi D Performans

Ayrıca bazı durumlarda P0715 ve P1715 gibi arıza kodları da gerçekleşebilir.

Yetkili servislerde oldukça pahalı olan ve 12.000 TL’den başlayan bu üniteler, Atco mühendisleri tarafından oluşturulan tamir yöntemleri ile firmamızda garantili ortadan kaldırılarak onarılmaktadır. Revizyonlu ve yeni Focus otomatik şanzıman beyni fiyatları için tarafımızla irtibata geçebilirsiniz.

Ford Focus Powershift Arızalarına Kesin Çözüm

Uzun yıllardır Avis gibi Türkiye’nin en büyük Ford araç parkına sahip filosunun şanzıman arızaları konusundaki çözüm ortağı olan firmamızda Ford Focus Powershift otomatik şanzıman tamiri garantili olarak yapılmaktadır. Özellikle kalkışta titreme problemi yaşayan Ford Focus araçların sorunları kuru kavramalı araçlarda kavrama kiti değişimi, ıslak kavramalı araçlarda kavrama kiti tamiri yapılarak, garantili olarak çözülmektedir. Ford Focus Powershift kavrama fiyatı ve Focus Powershift kavrama değişimi fiyatı için 0 216 365 95 00 nolu telefondan tarafımıza ulaşabilirsiniz.

Ford Focus CVT Şanzıman Arızaları

Ford Focus 1.6 Tdci ve 2.0 Tdci araçlarda kullanılan CVT şanzımana ayrı bir başlık açmak gerekmektedir ki, firmamızda bu şanzımanın tamiri yapılmamaktadır.

Focus Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Ford Focus otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede Ford Focus otomatik vites sorunları garantili olarak ortadan kaldırılacak şekilde otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Ford Focus araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Ford Focus şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Ford Focus otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Ford Focus Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

Ford Focus şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Ford Focus otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ford Focus şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Ford Focus şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Ford Focus Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Ford Focus aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

113 thoughts on “Ford Focus Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 17 Mart 2019 at 23:29

    2010 model 4 ileri otomatik vites ford focus aracım var vites geçişleri ve yürüründe hiçbir problem yok vitesi park konumundan r ye ve d ye alınca ara sıra göstergede geçişleri göstermiyor ve p harfi yanıp sönüyor ama yine de araç gidiyor sadece göstergede yanlış gösteriyor daha önce böyle bir problemle karşılaştınız mı sorun nedir ayrıca bilgisayar bağlandı hiçbir arıza vermedi hem elektrik hem de şanzıman

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mart 2019 at 01:33

      Benzer arızalara Ford Focus şanzımanlarda değil, farklı marka araçlarda rastladık. Şanzımanınızda bir sıkıntı yok gibi gözükmektedir. Şanzımanın üzerinde (dışında) vites pozisyon şalteri dediğimiz parçayı kontrol ettiriniz. Giriş çıkış bağlantıları veya elektriksel bir arızası olabilir.

      • Ahmet
        Ahmet / Cevapla 18 Mart 2019 at 15:18

        Pozisyon şalterini de kontrol ettirdim onda da problem yok internet ten araştırdığım kadarıyla bu vitesin hemen altında küçük micro bi swiçh varmış konsola doğru giden sorun onun bozulması veya yerinden çıkması veya oksitlenmesi olduğunu söyleyenler var
        İstanbul yoğun olduğu için kimse de uğraşmak istemiyor

      • Alper
        Alper / Cevapla 2 Şubat 2020 at 08:22

        Merhaba benim 2014 ford focus otomatik aracım var arac 2 kere sanzuman çok ısındı 5dk bekleyin diyor neden olabilir

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:39

          Alper Bey, şehiriçi trafikte çok fazla dur kalkta yaşanan bir sorundur.

    • Murat YALÇIN
      Murat YALÇIN / Cevapla 16 Haziran 2020 at 18:15

      Merhaba;
      Size Muş tan yazmaktayım. Focus 2009 model benzinli otomatik şanzıman aracım var. Aracımın uzun yolda giderken triptoniğe geçirdiğimde topuz geçmesine rağmen ekranda D olarak yazmaktaydı ve hiç bir şekilde manuele geçmedi. Ayrıca ilk 2 vitesin haricinde 3 ve 4. Vitese de geçmedi. Yolda bir sanayide usta alt tarafta yer alan hidroliklerin kutum bağladığını belirterek söktü benzinle ve hava ile temizledi. Memleketime aracı zorlamadan geldim. Ama sonra bir gün aracı çalıştırdığımda vites kutusu arızası ve motor arızası uyarıso verdi ve söndü. Şu anda triptonic veya vites değiştirme sorunum yok fakat araç d ye alınırken hafif vurma yapıyor ve ses çıkarmakta buralarda otomatik şanzımandan anlayan yok. Bir usta yağ değişimi önerdi yardımınızı talep ediyorum. Araçta herhangi bir hata kodu bulunmamaktadır. Şimdiden teşkkürlerimi iletirim.

      • Murat YALÇIN
        Murat YALÇIN / Cevapla 16 Haziran 2020 at 18:16

        Ayrıca aracım eskiden N veya P de çalışırken şu anda sadece P de çalışmaktadır.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 18 Haziran 2020 at 08:10

          İlk olarak vites pozisyon şalterinde korozyon var mı yok mu onu kontrol etmeniz faydalı olabilir.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 18 Haziran 2020 at 08:09

        Murat Bey, yağ değişimi araçtaki vuruntuyu engellememektedir. Arıza kodu olmaması problemin mekanik olarak şanzımanın içerisinde olduğunu işaret etmektedir. Aracı şanzımandan anlayan birinin test sorunu bildirmesi daha faydalı olacaktır. Biz mesela hidroliklerin kutum bağlamasının ne olduğunu anlayamadık…

  2. Tamer
    Tamer / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 11:46

    Merhaba, 2006 Focus benzinli 4 ileri otomatik aracım var 98.000 km de. Vites D de iken 2 dk civarı frende beklerken, önce motor sesi değişiyor. Sonra motor stop edecek gibi rölanti düşüyor. Sonra stop ediyor. İnternette tork konvertöründe sorun olabileceğini okudum. Size de göstermek istiyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 17:28

      Tamer Bey, tork konvertörün salgılı çalışmasından bahsettiğiniz arıza gerçekleşiyor olabilir. Müsait bir zamanınızda uğrarsanız, birlikte test edebiliriz.

      • Ferhat
        Ferhat / Cevapla 15 Haziran 2020 at 21:34

        Selam şanzuman sıcak uyarısı veriyor ve titrme silkeleme yapıyor

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 18 Haziran 2020 at 07:55

          Ferhat Bey, aracınızın marka model yılı ve motor tipi nedir?

      • Saban
        Saban / Cevapla 28 Haziran 2020 at 17:49

        Slm 2009 model otomatik şanzımanlı focus aaracim var benzin LPG ile kullanmaktayım son günlerde araç ile uzun yola çıktım ve devir yükseldikçe vitese gecemiyor yada boşta gaza basiyomussunuz gibi devir saati bı anda yükseliyor bunun sebebi nedir acaaba yaşayan var mi

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 09:36

          Şaban Bey, şanzıman içerisinden kaçırıyor olabilir. LPG’yi iptal edip aynı sorun devam ediyor mu bir bakın. Eğer devam ediyorsa buyurun gelin ücretsiz bir teşhis ve test yapalım.

  3. kaya
    kaya / Cevapla 14 Mayıs 2019 at 23:40

    Merhaba. 2010 otomatik benzinli titanyum aracim var. arac calisiyor ama vites değişmiyor. kitlenmis gibi. sorun nedir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Mayıs 2019 at 13:44

      Kaya bey, aracınız korumaya almış durumdadır. Bu durumda kullanmanız araca ve şanzımana daha fazla hasar verecektir. Aracınızı herhangi bir arıza tespit cihazına bağlattınız mı?

      • Vakkas
        Vakkas / Cevapla 2 Şubat 2020 at 21:57

        Merhaba 2006 focus 2 otomatik vites aracı alalı 2 ay oldu geçenler çok dik bir rampa çıkarken boğuldu ve motor arızası lambası yandı ve 1gun sonra o gitti ve otomatik vites kutusu arızası uyarısı çıktı araç motor ısısı normal seviyeye gelince uyarı veriyor motor korumaya alıyor yavaşlıyor
        stop edip tekrar çalıştırınca aracı normale dönüyor ancak bir süre sonra tekrar arıza veriyor lütfen yardımcı olabilir misiniz

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:40

          Vakkas Bey, aracınız dizel mi benzinli mi?

  4. Volkan
    Volkan / Cevapla 16 Haziran 2019 at 11:28

    Merhaba,

    2006 model Focus dizel Cvt model aracım var.

    Son zamanlarda ilk çalıştırmada Otomatik Vites Kutusu Arızası veriyor, fakat sonraki çalıştırmada bu hata geçiyor, göstermiyor. Aracın gidişinde bir problem yok.

    Bu hata neden meydana geliyor?

    Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 26 Haziran 2019 at 22:50

      Volkan Bey, çok problemii bir şanzımanınız var. Ford Otosan bu araçları 10 yıl boyunca toplattı, en sonunda da hiçbir garantisi kalmadığını servislere duyurdu. Biz Atco olarak bu şanzımanı yapmıyoruz. O yüzden yardımcı olamayacağız.

      • Ersin Özbakan
        Ersin Özbakan / Cevapla 24 Kasım 2019 at 18:58

        Merhaba 2012 kodel focus benzinli powershift aracim var arac bazen 1 den 2 ye alirken titriyor amam sakin kalkislarda sorun yapmiyor birde kapali otoparktan cikarken arac rampa boyunca titrenlme yapti ve sanzimandan tik tik sesler geldi sorun ne gibi gorunuyor masrafi ne cikar saygilar

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 22:34

          Ersin Bey, sorun kavramadan gibi gözükmektedir.

      • Abdullah
        Abdullah / Cevapla 15 Aralık 2019 at 09:24

        Iyi gunler 2012 model power shift focus aracim şanzuman arizasi servise gidin uyarisi veriyor. Araci stop edip tekrar calistirinca sorun geciyor uyari vermiyor. Sebebi ne olabilir? Tesekkurler..

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 22:36

          Abdullah Bey, araç kendisini korumaya aldığında arıza bildirimi yapar. Kontağı açıp kapatmanız anlık reset sağlasa da, koşullarının ilk tekrarında aynı kod atacaktır. En yakın servise gidip arıza kodunuzu bilgisayardan okutmanız gerekmektedir. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz ücretsiz olarak bu hizmeti biz sunabiliriz.

    • Muharrem
      Muharrem / Cevapla 28 Ağustos 2019 at 18:09

      2013 focus benzin-lpg li aracımın otomatik şanzımanında sıkıntı vardı makinaya bağlattım 090C hatasını verdi. Aracımı şuanlık kullanmıyorum iyi bir usta arıyorum. Bu hatası halledildikten sonra tekrar aynı sıkıntıyı yaşar mıyım

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 22:36

        Muharrem Bey ,arıza kodunuz p0900 olabilir mi?

    • Necmettin
      Necmettin / Cevapla 13 Ekim 2019 at 15:39

      Aracım 2010 model ford focus çarşıdan evinmin önüne geldim aracımı garajina koymak için biraz ileri gidip geri geri garaja girmek istiyordum biraz ileri gittikten sonra geri moduna almak istedigimde geri moduna geçmedi tekrar ileri geri yapayım dedim her iki konuma p konumunada geçişte çok zorlayarak geçti. Bir de şunu gördüm vites başlığının altindaki metal kısım ile plastik aksam arsında açıklık oluşmuş. Aracı zorla D ve R konumuna geçtiğinde hareket ediyor. Böyle servise kada gidersem başka zararlara daha buyk zarara yol açar mı.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 22:37

        Necmettin Bey, anlaşıldığı kadarı ile vites kolunuzda problem var. Bir servise göstermenizi tavsiye ederiz.

  5. hakan ÜNER
    hakan ÜNER / Cevapla 16 Haziran 2019 at 14:20

    Merhabalar, 2013 model benzinli otomatik şanzıman focus aracım var trend X arabam 87.500 km de 1.5 yıldır kullanıyorum. Bugüne kadar herhangi bir sorunum yoktu, fakat son 2 haftadır özellikle trafikte dur-kalklar sırasında “şanzıman ısındı 5 dk bekle” ve “güvenli durun” uyarısı vermekte. Son yolculuğumda 30 dk trafikte kaldığımda araç yine aynı uyarıyı verip, R ile geriye hiç hareket etmeyip D ile yavaşça öne ilerledi.Park edip 5 dk dinlendirdikten sonra sorun düzeldi.Bir süre trafikte ilerledikten sonra aracın çekişinde yine sorunlu bir sürüş yaşadım,uyarı vermediği halde. Konu hakkında nasıl bir yol izlemeliyiz. araç ihtiyacım olduğu için arıza tespit ve iyileştirme sürelerim hakkında da bilgi verebilir misiniz?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 20:23

      Hakan Bey, DCT250 tip şanzımanlara Ford tarafından birçok güncellenme geldi. En yakın yetkili serviste son sürümü yükletmenizi tavsiye ederiz. Eğer bundan sonra probleminiz devam ediyorsa, buyurun gelin, birlikte aracınıza bir ekspertiz yapalım (bunun için bir bedel talep etmiyoruz), siz de tahmini maliyet hakkında daha net bilgilere sahip olabilirsiniz.

      • Ruslan
        Ruslan / Cevapla 12 Temmuz 2020 at 23:35

        Merhaba 2013 model benzinli otomatik şanzıman focusla aynı problemi bende yaşıyorum. Size Bakuden yazıyorum. Acaba son sürümün versiyonu, ismi hakklnda bilgi vere bilir misiniz?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 14:55

          Merhaba, kardaş Azerbaycana sevgiler! Son versiyonu inanın biz de bilmiyoruz. Yetkili serviste güncelletirseniz çok daha iyi olacaktır.

  6. Şeref Özcan
    Şeref Özcan / Cevapla 17 Haziran 2019 at 10:27

    Merhaba hayırlı işler
    2004 model fokus aracım yağ damlatıyor ne yapmalıyım?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Haziran 2019 at 08:47

      Şeref Bey, en yakın servise giderek yağ damlatmasını engelletmeniz gerekmektedir.

  7. Aykut YILMAZ
    Aykut YILMAZ / Cevapla 20 Haziran 2019 at 11:51

    2015 Model Focus Trend X Otomatik 152.000 km de aracım var. Yaklaşık 1 Ay oldu alalı. Hiç bir sıkıntı yaşamadım. Ancak şanzıman yağ durumu nedir bilemiyoruz. Yetkili servis kayıtlarına göre 90.000 km de ikinci şanzıman bakımı yapılmış. ondan sonra özel serviste şanzıman bakımı yapılmış mı yapılmamış mı bilemiyoruz. Şanzıman yağı seviyesini nasıl kontrol edebilirim. bu araçlarda şanzıman yağ çubuğu varmı. ben motor kısmında bulamadım. birde Şanzıman Yağ bakımı ücreti ne kadar. bunlar hakkında bilgi alabilirmiyim?

    • Aykut YILMAZ
      Aykut YILMAZ / Cevapla 2 Temmuz 2019 at 11:22

      AtcoAdmin bizi unuttun.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 3 Temmuz 2019 at 09:10

        Aykut Bey, yazlık izinlerden dolayı aksamalarımız var, lütfen kusura bakmayınız. Şanzımanınızda yağ çubuğu bulunmamaktadır. Şanzıman yağ seviyesi yağ tapasından ölçülebilir. Yağ bakım ücreti 900 TL civarındadır, eğer şanzımanınız DCT250 tipi ise bu ücret 500 TL civarında olacaktır. Sağlıklı bilgilendirme için şasi numarası gerekmektedir.

    • Ahmet
      Ahmet / Cevapla 17 Ağustos 2020 at 00:56

      Merhabalar 2004 otomatik focus benzin&lpg 125000 km de 120000 km deyken şanzuman yağını değiştirdim aracımla yağ değişiminden sonra uzun yol yaptım malum yaz olduğundan klimada açıktı aracımın sol ön teker davlumbazına yağ sıçramıştı ama yere damlatmıyordu dönüş yolundayken mola verdiğim yerde aracı kontrol ettığimde yerede yağ damlattı aracın alt tarafında karterde akıntı yoktu hava filtresini söküp baktığımda şanzumanın üstünde yağ birinkitileri vardı eve vardığımda davlumbazı sıvama yağ kaplamış ve aracın sol alt kısmı arka tampona kadar yağ lekesi olmuştu budurumda şanzumana bir zarar gelmişmidir ve öneriniz nedir? Teşekkürler.

  8. Sadık aslan
    Sadık aslan / Cevapla 20 Haziran 2019 at 22:32

    Merhaba, 2012 otomatik benzin lpg li aracım 58 bin km de .
    Tirger değişimi ne zaman olur.

    Birde şanzıman engellerden geçtiğimde gaza basınca bir iki sn kadar baza bassamda hemen algılamıyor. Bazende sallama yapıyor .

    Yokuş aşağı durup ilerlediğinde anı gaza başar isem veya yine kristen geçerken gaza hızlı basarsam sallama yapıyor.

    Motoru çalıştırıp aracılarla aldığımda içeride motor kısmından gelen vuvvvv vuvvvv diye bşr ses var bu ses hareket et edince de oluyor ama düşük hızda iken sanki birinci viteste iken oluyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 20:25

      Sadık Bey, şanzımanınızda rulman problemi var sanki. Bir test etmemiz gerekiyor. Triger için http://www.motorrevizyonu.com sitesindeki arkadaşlarımıza danışabilirsiniz.

  9. Yasin SAYAN
    Yasin SAYAN / Cevapla 24 Haziran 2019 at 09:12

    Merhaba;
    2008 Ford focus titanyum otomatik aracım dün sağa yanaşırken stop etti, vites’i D den P ye alıp çalıştırdım ancak sonrasında P pozisyonundan diğer konumlara geçirmeme rağmen vites geçişi olmuyor ve P yanıp sönüyor. Araç p konumunda olduğu için hareket ettirilemiyor. Henüz cihaz bağlatamadım ancak ekrana herhangi bir arıza düşmüyor. Olay şanzıman sorunu mu yoksa elektronik mi aceba, tecrübeleriniz den faydalanabilir miyiz?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 26 Haziran 2019 at 22:52

      Yasin Bey, aracınız dizel mi benzinli mi? Bilgi verirseniz ona göre yardımcı olmaya çalışalım

      • Yasin SAYAN
        Yasin SAYAN / Cevapla 1 Temmuz 2019 at 08:19

        İlginiz için teşekkürler, arıza vites kumanda kablosundan kaynaklıymış, işlevini yerine getiremediği için şanzıman kumanda almamış.
        Araç benzinli MK2.5 2008-2011 kasa. Şanzıman yağ değişiminde filtreyi de değiştiriyor musunuz? Sadece makine ile yağ mı değiştiriyorsunuz? Maliyet konusunda bilgi alabilir miyim? Mail adresim yasinsayan@gmail.com.
        Kolay gelsin

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 20:27

          Yasin Bey, şanzıman yağ değişiminde filtreyi değiştiriyoruz. Yağı müşterinin tercihine göre makine ile veya konvensiyonel yöntem ile değiştiriyoruz. Makine ile yaklaşık 800 TL, geleneksel yöntemle 450 TL gibi bir ücreti vardır.

  10. Hüseyin kurt
    Hüseyin kurt / Cevapla 8 Temmuz 2019 at 11:01

    2013 otomatik vites benzinli Kuga aracım var.Son bir haftadır,40-80 km hız arasında düşük devirde iken,hafif gaz verdiğimde takırtı sesi geliyor.devirli kullanırken bu ses olmuyor.Servise götürdüm usta şanzumandan geliyor dedi..herhangi bir ölçüm yapılmadan sökülecek dedi ve masraf ve arıza konusunda net bir şey diyemediler..ne yapabilirim..Bu arada şase numarsından bakıp şanzumanın power schit olmadığını diğer model olduğunu söylediler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 20:58

      Hüseyin Bey, aracınızda 6F35 şanzıman var. Ses, mekanik bir problemi işaret etmektedir. Bu tork veya şanzımanın içerisinden olabileceği gibi volantdan da olabilir. Dilerseniz ücretsiz ekspertiz ve diyagnoz için servisimize uğrayabilirsiniz.

    • Ali
      Ali / Cevapla 15 Ocak 2020 at 21:26

      Iyi günler 2014 ford focus powersift aracım var arabada 60 km hızdan sonra sürtunme sesi geliyor baskı balatayla alakalı bi durum değil servis şanzuman diyor sizce sorun nedir ayrıca frene basınca veya boşa atınca değişen bisey olmuyor

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:47

        Ali Bey, sesi dinlemeden yorum yapmamız sağlıklı olmayacaktır.

  11. zeki
    zeki / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 17:46

    merhabalar ben 2009 model 1.6 hatcback benzinli yarı otomatik ford focus kullanıyorum aracım 120 km/s hıza çıkınca 4. vitesten 3. vitese geri çekiyor sorun ne olabilir şimdiden teşekkür ederim ( zeki yılmaz)

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2019 at 08:53

      Zeki Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Genellikle bu tip arızaları elektronik aksamlardan yapar.

  12. turhan
    turhan / Cevapla 30 Temmuz 2019 at 20:53

    Merhaba,
    2015 Ford kuga 1,5 ecoboost awd aracımın şanzuman yağ değişimini yapmak istiyorum. Araç 60000 km de. Yetkili servisler değişim olmaz diyorlar ancak ben yineden değiştirilmesi taraftarıyım.
    İzmir de bana referans bir yer önerebilir misiniz.
    Kendim 8 litre Castrol Transmax Dexron VI Mercon LV 1 Lt Otomatik Şanzıman Yağı aldım. 2 kez değişim düşünüyorum. Bununla ilgili bir prosedür varsa tanımlarsanız sevinirim.
    İlginiz için teşekkür ederim.

  13. Murat göl
    Murat göl / Cevapla 31 Temmuz 2019 at 21:39

    Merhabalar aracım 2012 otomatik focus lpgli. Gaz pedalını bırakıp bir süre sonra tekrar gaz verdiğim zaman arada sırada pat sesi geliyordu. Şanzımandan olduğunu düşünüyordum. İki gündür sabah çalıştırdıktan sonra D konumuna aldığımda 5 6 kez pat sesi yapmaya başladı. N konumuna alınca kesiliyor. Takırtukur sesler de geliyor ve sanki bu sesler de çoğaldı. Gaza basıp gidiyorum. vitez değişimleri küçük viteslerde kasıntılı oluyor. Sorun ne olabilir ve 150 km falan gitmem gerekir tamirci için. Gidersem sorun yaşar mıyım? Şimdiden teşekkürler cevabınız içn

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 10:10

      Murat Bey, aracınızdan gelen sesleri dinlemeden yorum yapmamız çok zor. Aciliyet ile bir tamirciye götürmenizi tavsiye ederiz.

  14. Hanifi İNCİ
    Hanifi İNCİ / Cevapla 15 Eylül 2019 at 17:56

    Merhaba AtcoAdmin
    2011 model ford focus comfort benzin/lpg li aracım 186000 KM de
    araç D pozisyonda düşük hızda seyir halinde iken (30 km) birşeye bakarken ayağımı gazdan çektim araba biraz gittikten sonra hafif sarsıldı tekrar gaz verince düzeldi ancak bir dakika sonra vites kutusu arızası uyarısı verdi. arabayı stop edip yarım saat bekledikten sonra tekrar çalıştırdım uyarı silinidi şu an normal gibi gözüküyor. Şanzımanda yağ değişimi yada başka bir bakım yapmam gerekirmi ( 80.000) kilometredir kullanıyorum herhangi bir şanzıman yağı değişikliği yada bakımı yaptırmadım)
    Aracımın şanzımanında kalıcı bir arıza oluşmuşmudur ne yapmam gerekir
    Gaziantepde yaşıyorum burada tavsiye edeceğiniz ford yetkili servisi dışında bir teknik servis varmı
    iyi çalışmalar dilİyorum

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 22:39

      Hanidi Bey, bu kadar yüksek bir kilometrede yağ değişimi tavsiye etmiyoruz. Tekrar arıza yaşarsanız bize telefonla ulaşın, sizi Antep’te bir servise yönlendirelim.

      • Murat deniz
        Murat deniz / Cevapla 15 Eylül 2020 at 13:34

        Merhaba.2011 model Ford focus titanium otomatik şanzıman aracımın hareket halindeyken veya N pozisyondayken P sürekli yanıp sönüyor. Bir çok ustaya gösterdim şanzıman arızası diyen oldu soket arızası diyen oldu elektriksel arıza var diyen de oldu. Aracımda LPG olduğu için yetkili servis tamir kabulü yapmamakta .otomatik şanzımandan anlayan usta bulmakta sorun yaşıyorum yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler

  15. ersen
    ersen / Cevapla 12 Ekim 2019 at 20:20

    kolay gelsin.. 2006 ford focus 2 ghia 1.6 benzinli/lpg otomatik araçların kullandığı şanzıman 4 ileri yarı otomatik şanzıman mı yoksa eski tip tork konvetörlü tam otomatik 4 ileri şanzıman mı. sorunlu bir şanzımanmıdır firma olarak önerileriniz nelerdir. araba alıcam ona göre hareket etmek istiyorum. jazz ve city cvt şanzımanlarda bobin arızası yüzünden internette şanzıman değişikliğine gidip volanlar değişen bile olmuş bu sebepten vazgeçtim cvt den. arkadaşların sorularına verdiğiniz cevapları okudum baya bi ilgilisiniz şimdiden tşk ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:49

      Ersen Bey şanzıman 4 ileri tam otomatik, tork konvertörlü şanzımandır. CVT değildir.

  16. SAİT
    SAİT / Cevapla 19 Ekim 2019 at 14:55

    Merhaba

    2015 Ford focus dizel otomatik powershift bir aracım var yapmış olduğum kaza sonrası şanzıman karteri ve beyin kırıldı beyin ve aliminyum gövde değişti kodlaması yapıldı ancak aracın marşına bastığımızda motor tık yapıp duruyor Kontak açıldığında P R N D S seçeneklerini göstermiyor bu konu ile çzöümünüz varmıdır

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:50

      Sait Bey, problem şanzımanın vites şalterinden kaynaklanmaktadır.

  17. Ramazan Akçam
    Ramazan Akçam / Cevapla 5 Kasım 2019 at 18:52

    Merhaba, 2007 sw kasa ford focus 1.6 tdi cvt otomatik vitesim mevcut. En son uzun yolda birine verdin kullanması için. Teslim aldıgımda bir ses oluşmuş araçta. Gidişte bir sıkıntı yok ama ses beni rahatsız ediyor. Şanzımandan olabilirmi bu ses. Vuuuuuuu gibisinden ince tiz bir ses. Vites 2,4,5 aşamasında ve gazdan çektiğimde ses geliyor yavşça azalıyor sonra gazlayınca yine başlıyor. İşitme engelli olmama rağmen cihaz taktıgımdan bu ses aşırı rahatsıx ediyor. Sizce sorun nedir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:50

      Ramazan Bey, Ford’un CVT şanzımanı çok problemli olup, firmamızca hizmet verilmemektedir.

  18. hüseyin
    hüseyin / Cevapla 17 Kasım 2019 at 10:00

    Sayın ustam kolay gelsin. 2004 tork konvertörlü tam otomatik focus aldım. Daha önce de uzun zaman kullandığım bir model. Mevzu bahis aracımın yalnızca vites düşürmede VURUNTU problemi var. Yani rampada 4. vitesten 3. vitese geçerken sert şekilde vuruntu yapıyor. Ne yapmam gerekir? Sorunun kaynağı nedir?

    • Murat
      Murat / Cevapla 29 Kasım 2019 at 02:51

      Merhaba 2007 Ford Focus Benzinli 4 ileri otomatik şanzımanlı bir aracım var sanıyorum 90 100 bin arası sizde yağ değişimi gerçekleşmiş. Dün gece otomatik vites arızası verdi sonrasında sa motor sistem arızası gibi bir şey yazdı. Edirnedeyim araç şuan yürüyor ama marşa basmaya dahi korkuyorum işletmenize getirmemde sakınca varmı.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:53

        Murat Bey, araç korumaya almamışsa (sabit tek viteste gitmeye başlamamışsa) sorun olmayacaktır.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:52

      Hüseyin Bey, sorun mekanik veya beyinden kaynaklanıyor olabilir. Müsait bir zamanda İzmir veya İstanbul servislerimizden birisine uğrarsanız yardımcı olmaya çalışırız.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 22:39

      Hüseyin Bey, aracınızı test etme şansımız var mıdır?

  19. musa
    musa / Cevapla 18 Kasım 2019 at 12:45

    Öncelikle hayırlı işler iyi çalışmalar.Bende 2015 ford kuga 1,5 ecoboost benzin+lpg li araçım var.Henüz 42000km de dün 3 km yol gittikten sonra şanzuman arızası servise gidin uyarısı verdi.
    fakat aracımda titreme ,tekleme ve vites geçişlerinde herhangi bir problem yok,sürücü olarak hiç sorun hissetmedim.
    Bu sorunun kaynağı ne olabilir tşk.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:54

      Musa Bey, bu uyarı ile birlikte bir arıza kodu atar. Bu kodu paylaşırsanız yardımcı olmaya çalışırız.

    • Haktan
      Haktan / Cevapla 16 Temmuz 2020 at 00:52

      Merhabalar 2013 modeL otomatik benzinli Aracım var aracım geriye geçiyor ama gaza basıyorum gitmiyor vites geçişinde sıkıntı ama geri gitmiyor d konumuna getirince ileri gidiyor ama aracım ileri giderkende çok sarsılıyor geriye bazen gidiyor bazen gitmiyor am çoğunlukla gitmiyor ustaya götürdüm ve şanzıman beyninden olduğunu söyledi aracım için ne yapabiliriz

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 18 Temmuz 2020 at 09:28

        Haktan Bey, aracınızı getirirseniz arızasına birlikte bakarız. Şanzıman beyni olma ihtimali yüksektir. Size garantili şekilde hizmet sunabiliriz.

  20. Ferhat
    Ferhat / Cevapla 20 Kasım 2019 at 15:43

    Merhaba.
    2004 model 1.6 Focus comfort otomatik vites aracım var. Özellikle motor sıcakken, yokuşta kırmızı ışıkta beklerken, vites kutusundan tak diye bir ses geliyor, vites d’de iken araç durağan hale geliyor. Sarı ikaz lambası yanıyor. Gaza basınca devir normalden daha fazla fazla yükseldiğinde araç hareket ediyor vites geç yükseliyor yığılma oluyor. Kontağı kapatıp açınca düzeliyor. EPC selonoidi, Şanzuman yağı, filtresi değişti. Sorun düzelmedi. Usta, beynin değişmesi lazım dedi. Ford servisi beyinde sorun yok. Sorun olsa başka belirtileri de olur dedi. Nasıl çözüleceği konusunda net bir tavırları yok. Aracı çalıştırıp 5-10 km gittikten sonra oluyor. Bazen 2-3 gün hiç yapmıyor. Seyir halinde hiç bir sorun yok. Yolda yağ gibi akan araba, kırmızı ışıkta bekleyince yol eğimli olunca motor sıcakken bu hatayı veriyor. Lpg yok. Km 110 bin’de. Sizce neden olabilir?
    Selamlar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:56

      Ferhat Bey, EPC selenoidi neden değiştiniz? Bu araçlarda bazı kronik sorunlar var. EPC selenoidi arızalı gibi gözüküyor ama değil. Sizde de bu durum mu yaşanıyor acaba?

  21. Mehmet
    Mehmet / Cevapla 3 Aralık 2019 at 09:55

    İyi günler kolay gelsin
    Ford focus 1.6 ghia benzinli 2005 model otomatik vites aracım bulunmakta

    Otomatik şanziman yağı tam ve herhangi bir kacak gözükmüyor ancak şanzımanın dış kısmında yağ var bir tane ustaya gösterdim terleme olmuş sıkıntı yo dedi

    Terleme neden meydana gelir ve geçmesi için ne yapmamız gerekiyor

    Yardımlarınız ve ilginiz tsk ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:56

      Mehmet Bey, terleme zaman içerisinde olur, terlemenin yerine göre müdahale edilmesi gerekmektedir.

  22. Engin gündoğdu
    Engin gündoğdu / Cevapla 28 Aralık 2019 at 23:41

    2013 focus 1.6 benzinli otomatik powershift aracım belli bir km sonra ısındıktan sonra araç 2.viteste titreme yapıyor.Sorunun çözümü ile ilgili nasıl bir tavsiye ve hizmet veriyorsunuz acaba

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:57

      Engin Bey, önce yazılımı güncelletin, problem düzelmezse kavrama değişimi gerekmektedir.

  23. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 10 Ocak 2020 at 00:19

    Ford focus 2010 hatchback otomatik motor şanzuman beyni yerine ford FİESTA şanzuman beyni uyumlu olurmu bunların kodları ile mi çalışır

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:57

      Uymaz.

  24. Fahri
    Fahri / Cevapla 15 Ocak 2020 at 21:59

    Merhaba 2012 volvo s60 powershift sanzıman silkeleyerek kalkıyor ne olabilir ve tahmini masraf ne çıkar bilgi alabilirmiyim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:59

      Fahri Bey, klasik powershift arızası olup, 5.750 TL masraf ile komple kavrama, yağ, filtre değişimleri garantili olarak yapılmaktadır.

  25. BURAK DEMİRAY
    BURAK DEMİRAY / Cevapla 1 Şubat 2020 at 18:29

    Merhabalar 2010 otomatik focus hb aracım dik bir yokuştayken sadece 2.viteste devrini alana kadar ufak bi titreme yapıyor sebebi ne olabilir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 08:59

      Burak Bey, birçok sebebi olabilir. Aracı test etmemiz gerekir. İstanbul ve İzmir’de servislerimiz mevcut olup, test işlemi için herhangi bir ücret talep etmiyoruz.

  26. Yusuf
    Yusuf / Cevapla 2 Şubat 2020 at 00:13

    Merhaba 2010 model focus otomatik aracım var aracım sabahları normal şekilde çalışıyor ancak şansıman ısıınınca R veya D alınca hafif vuruyor neyden yapabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 09:00

      Yusuf Bey, şanzıman ısındığı zaman olabilecek problemlerin başında hidrolik beyin ve mekanik kısımlardaki aşınmalar olabilir.

  27. Selçuk
    Selçuk / Cevapla 4 Mart 2020 at 20:14

    Aracım ile kaza geçirdim. Ustalar motorda bir hasar yok dediler motor için bir işlem yapılmadı dediler. Kartel klima hortumları tampon vs değişti. Aracı teslim aldıktan sonra araç vites geçişleri bazen hissediliyor önceden hiç hissediliyordu. Sabah çalıştırdığımda ayağımı frenden kaldırmama rağmen araç hareket etmiyor 3 bin devir gaz verdikten sonra hareket ediyor. Hareket ettikten sonra frene bastığımda araç boğuluyor titriyor ve stop ediyor. Araç bir kaç yüz metre gittikten sonra düzeliyor ama eskisi gibi olmuyor. Yokuşta durdurdup kalkerken geri bırakıyor. Ford Focus 2010 4 ileri vites titanium x

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 09:02

      Selçuk Bey, muhtemelen kazada tork konvertörünüz veya şanzıman pompanız da hasar görmüş. müsait bir zamanınızda uğrarsanız yardımcı olmaya çalışırız.

  28. Ferhat aydın
    Ferhat aydın / Cevapla 17 Haziran 2020 at 01:12

    2006 focus ghia otomatim sahibiyim
    Aracim durmaya yakin 2 den 1 e aldiginda vuruntu yapiyor. Frenle durdugumda kut diye ses geliyor
    Fakat durmaya yakin freni biraktigimda sorunsuz geciyor.
    Yani vuruntu yapmasini ayarliyabiliyorum.
    Birde bu araclarda sanziman yag cubugu varmi seviyesini kontrol edebilecegimz

  29. ufuk
    ufuk / Cevapla 19 Haziran 2020 at 19:54

    merhabalar. iyi çalışmalar. aracım 2012 model 16 ti-vct otomatik şanzıman. çalışmasında her hangi bir problem yok. fakat vites geçişinde kasmalar ve devir yükselmeleri yaşıyorum. R ye aldığımda da araç haraket etmiyor. sorunu ne olabilir? bursa’da servis noktanız var mı ? şimdiden teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Haziran 2020 at 10:16

      Ufuk Bey, büyük ihtimalle mekatronik problemi yaşıyorsunuz. Bunun için özellikle bizim anlaşmalı servislerimize gelmenize gerek yok. Dilerseniz Bursa’da sizi yönlendirebiliriz.

  30. Ferhat aydın
    Ferhat aydın / Cevapla 24 Haziran 2020 at 16:46

    Merhaba 2006 focus benzinlik otomatik aracim durmaya yakin 2den1 e gecerken vuruntu yapiyor.
    Fren pedalina yavas bastigimda vuruntu oluyor az daha sert bastigimda yada durmaya yakin frenden ayagimi cektigimde vuruntu olmuyor.manuele alip 2de durdugumda 1e gecisindede bi problem yok sorun sanzimandanmidir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2020 at 15:38

      Merhaba, sorununuz şanzıman beyni (hidrolik üniteden) gözükmektedir. Aracınızda arıza kodu var mıdır?

  31. MEHMET
    MEHMET / Cevapla 26 Haziran 2020 at 09:14

    Merhaba 2015 model 1,5 dizel otomatik focus titanium 56000 de yeni bir araç aldım. Aracı sabah çalıştırdım işe giderken 1.inci viteste takılı kaldı. Durdum vites ileri geri yaptım. Düzeldi neden böyle yapmış olabilir? Teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2020 at 18:23

      Mehmet Bey, bu araçlarda ilk defa böyle bir arıza duyuyoruz. İstanbul veya İzmir’de iseniz aracınızı bir de biz incelemek isteriz. Ekspertiz için herhangi bir ücret almıyoruz.

  32. Nev
    Nev / Cevapla 28 Haziran 2020 at 12:18

    Merhaba 2004 model otomatik vites Focus ghia aracım var 165000 km de aracım da gaz kelebeği arıza lambası yanıyor bu arıza lambasından önce aracımda 3 4 bin devirde vites geçişleri normaldi ancak bı arıza lambası sonrası aracımda vites geçişlerinde devir yükselince hissedilir derece de silkeleme ve vuruntu yapar oldu bu sorun gaz kelebeği ile bağlantılı mıdır yoksa şanzıman ile ilgili bi problem midir? Bana yardımcı olursanız çok sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 09:18

      Merhaba, sorununuz gaz kelebeği ile ilgili olabilir zira motor istenilen verimde çalışmazsa şanzıman vuruntu ve silkeleme yapabilir. Önce gaz kelebeğini düzeltip arıza varsa şanzımana yönelmek lazım.

  33. sami
    sami / Cevapla 6 Temmuz 2020 at 22:34

    MerhabaSamsun da servisiniz varmı acaba,

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2020 at 17:43

      Sami Bey, sökme-takma konusunda çalıştığımız firmalar mevcuttur. Size nasıl yardımcı olabiliriz?

  34. tam öğrenme
    tam öğrenme / Cevapla 16 Temmuz 2020 at 13:11

    iyi ve güzel bir anlatım olmuş teşekkür ederiz.

  35. Uğur KARAASLAN
    Uğur KARAASLAN / Cevapla 16 Temmuz 2020 at 23:35

    Merhabalar,
    2015 model dizel otomatik focus trendx powershift araç almak için ekpertiz yaptırdığımda, raporda şanzuman terlemesi bulunmaktadır ifadesi dikkatimi çekti. Sonrasında sanayi bölgesinde Ford araç ustasına gösterdiğimde önemli bir durum olmadığını söyledi. Araç 60000 km’de fakat yine de %100 emin olamadım. Bu modelde şanzıman terlemesi yaygın mıdır? Bilinen bir sorun mudur? Şimdiden teşekkürler. İyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Temmuz 2020 at 10:12

      Uğur Bey, çok fazla karşılaşmadığımız bir durumdur şanzıman terlemesi. Yağı nereden terlettiği daha önemlidir.

  36. Tuncay
    Tuncay / Cevapla 20 Temmuz 2020 at 00:17

    Merhaba
    2004 model tam otomatik 130 bin km prins lpgli focus aracım var. vites düşürürken manuel viteste debriyaj ayarını iyi yapamazsınız da kütletirsiniz ya aynen o şekilde vuruntu yapıyor küt diye ses geliyor. bu haftasonu ankara şaşmazda 2 yere gösterdim. her ikisi de aracı test edip sesi duydular. bir tanesi hidrolik beyni değişmesi lazım dedi. diğeri beyinle ilgisi yok şanzımanı açmamız lazım dedi. yağ ve filtre değişimini yaptık yine devam ediyor. selenoid valflere baktılar 2 tanesinde kaçak tespit ettim dediler ama işlem yapmayıp kapattılar. aracın normal hızlanabileceği yolda 1 2 3 4 diye vites artırırken sorun yok. sadece frene basıp yavaşlayıp tekrar gaza bastığımda vites küçültüyor ve ve bu esnada bahsettiğim kütleme oluyor. sorun ne olabilir beni ne zaman yolda bırakacak diye tedirgin bir şekilde sürüyorum malesef. arıza ışığı da hiç yanmadı bugüne kadar ankarada yönlendirebileceğiniz otomatik şanzımancı var mıdır. çözüm olabileceğini bilsem inanın kalkar istanbula gelirim.
    Teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim

    • Zeki Bilge
      Zeki Bilge / Cevapla 22 Ağustos 2020 at 21:26

      Ustam 2008 yeni lpg takilmis fokus otomatik bites aracim var.km si 145000 aracimda bites D de Ayagim frende iken araliklarla vuruntu yapiyor.tepme yapar gibi baska sikintim yok.ne yapmam gerekiyor acaba. Sizden uzagim tokat ta yasiyorum.E postal yoluyla cevap verirseniz sevinirim.saygilar.

  37. gökhan karaoğlu
    gökhan karaoğlu / Cevapla 22 Temmuz 2020 at 23:37

    Merhabalar 2013 Ford Focus TrendX aracım 30 km civarında gittiğim zaman vites geçişlerinde araç devir düşürüp resmen yere doğru pusuyor ve geri vitese geçtiğinde gaz versemde boşta gibi duruyor. S moduna ilerlerken frene basınca stop ediyor.

  38. Cüneyit
    Cüneyit / Cevapla 26 Temmuz 2020 at 12:31

    Selam alaykum
    2008 focus um var araç seyir halindeyken vites geçişlerinde bir sıkıntısı yok yalnız araç yavaşlarken durmaya yakın viteste Bi vuruntu yapıyor ne den kaynaklı olabilir ustam

  39. Emrah
    Emrah / Cevapla 27 Temmuz 2020 at 00:31

    2005 model Ford Focus comfort otomatik vites aracım rampalarda geri kaçırıyor bu rampalar çok dik olan rampalarda değil hele dik bi rampaysa manuel vites araç gibi geriye çok hızlı kaçıyor birde gaza basıp hızlandığım esnada araç ileri doğru atılıyor vuruntu yapıyor sebebi nedir ustam şanzıman ölü mü yoksa ne kadar masrafı var tahmini

  40. Soner Altunkılıç
    Soner Altunkılıç / Cevapla 28 Temmuz 2020 at 20:17

    Merhaba2013 Ford Fiesta powersift LPG’li aracım var.titreme ve vites geçiş sesleri çok fazla oluyor.şanzıman beyni yeni değişti.ancak bu sorunlar devam ediyor sanırım kronik bu.

  41. Serdar
    Serdar / Cevapla 6 Ağustos 2020 at 14:35

    Merhaba 2013 model Ford Focus Titanyum Otomatik Benzinli aracım var.

    1. Araç ilk birkaç marşta çalışmıyor. Vitesi birkaç kez değiştirip denediğimde genellikle N modunda çalışıyor.
    2. Kalkışta kavramıyor, vites karıştırıyor, S moduna alınca ekrandaki vites göstergesinde görüntülenmiyor.
    3. Manuel kontrol devre dışı
    4. Yüksek viteste kalkıyor sanırım. Çünkü şehir içinde dur-kalk yaptığımda “şanzıman çok sıcak, bekleyin 5 dk” yazıyor. Bir süre soğuduktan sonra hareket ediyor ama yine aynısını yapıyor.

    Ford servisi TCM değişecek dedi. Epey tuzlu da bir fiyat verdiler.

    Size şunları sormak istiyorum:
    1. TCM tamir olur mu?
    2. Olmuyorsa dışarıdan satın alsam takabilir misiniz?

    İyi çalışmalar dilerim.

    • nadir
      nadir / Cevapla 1 Eylül 2020 at 16:14

      Sorun çözüldü mü?
      Bende de benzer sorunlar var
      Vites s moduna ve manuel moda geçmiyor ve çok titreşimli vites geçişi var

  42. Sezgin
    Sezgin / Cevapla 20 Ağustos 2020 at 22:06

    2016 model 1.5 tdci 120 focus aracım var
    Aracımı ilk çalıstırma da p den d ye alınca bir tık sesi geliyor sonrasında sıkıntı yok ama
    Bu sesi kafama taktım problem cıkarırmı?

  43. Emrah oner
    Emrah oner / Cevapla 12 Eylül 2020 at 21:46

    İyi günler 55 bin km de aldığım 2015 dizel otomatik focus aracım şu an 92 bin km de . Aracımda düşük hızda herhangibi sıkıntı yok ama hızlanınca ( ibre 70 -80km hıza geldikten sonra ) üst vitese geçiş aralıkları sünüyo daha geç geçiyo gibi. Yani daha yüksek devirde vites geçisi oluyo eskiden böyle değildi. Sanki bişey sanzumanın üst vistese geçmesini engelliyo tutuyo gibi ama sadce hızlanınca oluyo, titreme vs yok . Ustalar bunun yağı değişmez dedi bende Bilmediğim için şanzıman yağını değiştirmedim değişmesine gerek yok dediler. Benden önceki sahibininde değiştirdiğini sanmam . Acaba yağı değişmediği için olabilir mi , filtresi falan tıkanınca böyle bişey yapma ihtimali varmı yoksa kavrama falan mıdır ?

  44. Uğur
    Uğur / Cevapla 13 Eylül 2020 at 13:13

    Hocam merhaba 2015 1.6 benzinli powershift aracım 86 bin km de aracımda ilk 3 viteste daha hissedilir olmasına rağmen tüm viteselerde sarsıntı oluyor şanzıman yağı değişmem bu durumun düselmesinde etkili olabilir mi ne önerirsiniz saygılarımla

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.