Bmw Otomatik Şanzıman

BMW aracınızda otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, BMW otomatik şanzıman arızalarına (şanzımanda vuruntu, arıza lambası yanması, vites geçiş sorunu, vites  geçişlerinde vuruntu, tribün arızası, joystick vites arızaları, şanzıman beyni arızası) garantili çözümler üretmekteyiz. BMW otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir.

Bmw-520i-Otomatik-Sanziman-Tamir-Servisi

BMW Hangi Şanzımanı Kullanıyor?

Ülkemizde Bmw parkı ele alındığında Bmw araçlarda bulunan otomatik şanzıman çeşitleri ağırlıklı olarak şu şekilde karşımıza çıkmaktadır:

  • ZF 5HP18 şanzıman – 1998 ve öncesi araçlarda
  • ZF 5HP19 şanzıman – 1997-2006 yılları arası üretilen araçlarda
  • GM 5L40E şanzıman – 1998-2004 yılları arası üretilen araçlarda
  • ZF 6HP serisi şanzımanlar – 2002-2011 yılları arası üretilen araçlarda
  • GM 6L45 şanzıman – 2006-2011 yılları arası üretilen araçlarda
  • ZF 8HP serisi şanzımanlar – 2009 yılı ve sonrası araçlarda

BMW Otomatik Şanzıman Çeşitleri

BMW grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

BMW Otomatik Şanzıman Arızaları

Aşağıda Bmw otomatik şanzıman sorunlarını genel şanzıman aileleri üzerinden sizler için kısaca özetlemeye çalıştık. Daha detaylı bilgi ve çözüm önerilerimize ilgili modelin bu sayfanın yukarıda belirttiğimiz linkinden ulaşabilirsiniz.

Bmw GM 5L40E şanzıman arızaları

Bu şanzımanın kullanıldığı Bmw araçlarında en sık karşılaşılan 3 problem D’de geç kalkış yapması, D ve R’de vuruntu, ani yüklenmelerde şanzımanın kendisini korumaya alması olarak sıralanabilir. 

BMW ZF Şanzıman Arızaları

Aşağıda kısaca vites sayılarına göre en çok karşılaşılan arızaları sizler için özetlemeye çalıştık. Eğer aracınız kasasına yönelik sayfamızı ziyaret ederseniz, daha detaylı arıza bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Bmw ZF 5HP19 şanzıman arızaları

Bu şanzımanın kullanıldığı Bmw araçlarında en sık karşılaşılan 3 problem sabit hızda 1500-2000 devir arası devir saatinde gezinme, vites geçişlerinde vuruntu ve devir yükseltme ve kalkışta ağırlaşma olarak sıralanabilir. 

Bmw ZF 6HP serisi şanzıman arızaları

Bu şanzımanın kullanıldığı Bmw araçlarında en sık karşılaşılan 3 problem sabit hızda 1500-2000 devir arası devir saatinde gezinme, 4.vites ve 5.vites geçişlerinde arızaya düşme, 1-2 vites geçişinde vuruntu olarak sıralanabilir. 2.Nesil 6HP şanzımanlarda ise parktan çıkarken vuruntu ve vites pozisyonunun karışması, kendi kendine geçmesi sıklıkla karşılaşılır. Genellikle şu arıza kodları çıkar:

4F85: Ratio monitoring
4F8A: 4-5 geçisi problemli
4F83: C Clutch Failure
4F57: Shift Monitoring 1-2
4F5B: Shift Monitoring 5-6
4F4E: Gear Monitoring
4E8A Monitoring of valve position
507D Parking gear incorrectly disengage

Bu arızalardan herhangi birisi olduğunda aracınız “transmission fault” hatası verir ve kendini korumaya alabilir.

Bmw ZF 8HP45 şanzıman arızaları

Bmw 8 ileri otomatik vites şanzımanın kullanıldığı Bmw araçlarında en sık karşılaşılan 3 problem yağ soğutucusunun patlaması, D’ye, R’ye ve 1’den 2.vitese geçerken vuruntu ve 1300-200 devir arası silkeleme ve kasa titretme olarak sıralanabilir.

Bmw aracınızda şanzıman arıza lambası yanıyorsa, artık en yakın servise gitme zamanınız gelmiştir. Bmw şanzıman arıza lambası yanması, kritik durumlarda otomatik şanzımanın korumaya geçeceğinin habercisidir. Otomatik şanzımanın korumaya geçmesi durumunda  araçta genellik geri vites ve 4 veya 5.vites devrede kalır ve selenoidlere giden elektrik kesilir.

Önemli! Lütfen arabanızı koruma modunda uzun süre kullanmayın. Otomatik şanzıman basınç kaçaklarından dolayı şanzımanınız içerisini yakabilirsiniz.

Yaşadığınız şanzıman arızası araç kasanıza ve model yılınıza da bağlı olabilir. Arızanız ve çözümü hakkında detaylı bilgilere aracınızla ilgili hazırladığımız sayfadan daha detaylı olarak ulaşbilirsiniz.

Arıza Lambasını Söndürmek Çözüm Değildir!

Arıza lambasının cihazla söndürülmesi birçok durumda arızayı gidermeyecektir. Örnek vermek gerekirse otomatik şanzımanda vuruntu varsa cihazla arıza lambasını söndürmek, arıza sebebini çözmeyeceği için, yakın bir zamanda tekrar vuruntu ve şanzıman arıza lambası yanması ile karşılaşmanız muhtemeldir.

BMW Tork Konvertör Arızaları

Özellikle 6HP serisi ZF şanzıman kullanan Bmw araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır.

Bmw Türbin Arızası Nasıl Anlaşılır?

Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Bmw türbin arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size  kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır. Ayrıca şanzıman tork konvertörü kaçırmaya başlayınca şanzıman ısınması meydana gelir ve zaman içerisinde şanzımanın iç aksamına zarar vermeye başlar.

Kimi zaman şanzıman türbünü arızası kendisini alt devirlerde sarsıntı olarak belli etmektedir. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.

Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip ZF tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir.

BMW Selenoid Valf ve Şanzıman Beyni Testi 

Bmw şanzıman arızası durumunda, arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır. 

Bmw Şanzıman Tamiri ve Testi

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili Bmw şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

BMW araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel BMW otomatik şanzıman fiyatı, Bmw şanzıman tamir fiyatı, Bmw tork konvertör fiyatı, Bmw şanzıman beyni fiyatları veya yaşamakta olduğunu Bmw şanzıman sorunu için (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızı arayabilirsiniz.

Bmw Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

Bmw şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Bmw otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya Bmw şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Bmw şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Bmw şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Bmw Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Bmw aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

8 thoughts on “Bmw Otomatik Şanzıman

  1. muaz kalmaz
    muaz kalmaz / Cevapla 1 Temmuz 2019 at 22:28

    bmw 1.16 i 2008 model aracım ilk defa 227 bin km de şanzuman yagı değişimiyaptımiçinden çıkan yag siyah ve coksıvık bir yağdı yag değişimi yaptıktan sonra şanzuman arıza lambası sık sık yanmaya başladı iki sorum olacak
    1 arıza yag değişiminden kaynaklımıdır
    2 yağ değişimi sonrası adaptasyon yapmak şartmıdır

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 21:55

      Merhaba, arızanız muhtemelen yağ değişiminden ziyade artan kavrama boşluklarındandır. Değişim esnasında kavrama boşluklarını dolduran atıklar şanzımandan atıldığı için sürüş keyfinizi bozacaktır. Bu durumda adaptasyon yaparsanız, bir ihtimal bu arıza lambası olayından kurtulabilirsiniz. Öte yandan eğer arıza lambanız başka bir sebepten yanıyorsa bunun da detaylı araştırılması gerekecektir.

  2. Abdurrahman
    Abdurrahman / Cevapla 1 Kasım 2019 at 20:18

    Merhaba aracım 2014 BMW 220 d 80.000 km de şimdiye kadar bütün bakımları İstinye BMW serviste yapıldı. Üç gün önce trafikte durkalk yaparken birden gaza bastığım halde araç hareket etmedi çekici çağırıp servise çektik şanzıman dişlisinin kırıldıgını söylediler kullanıcı hatası deyip işin içinden çıktılar. Size getirsek bu arızayı çözebilirmisiniz maliyet tahmini ne kadar olur. Ve garanti ne kadar süre veriyorsunuz.

  3. Serkan gokce
    Serkan gokce / Cevapla 23 Aralık 2019 at 23:06

    Selamlar hollandadan 2008 model 520i e 60 kasa bmw aracimi bu yil icinde satin aldim kalkarken 10 _20devirleri arasinda bir titreme hissediyorum ve arac kalktiktan sonra bu titreme gidiyor bunuj icin sanzuman arizasi dediler ve sanzumani ayni blok numarasiyla cikma aldik ve taktik bu sanzumandada ayni titreme meydana geldi sokuldu baska sanzuman ve turbun koyuldu gene ayni problemle karsi karsiyayiz servise gidip arac sanzuman bilgilerini istedigimizde 6hp19 dedi bizim uzerine koydugumuZ 6hp 21 bu sanzumanda sanki hissettigim sey titremede araba yerinden 2ile kalkip devirsiz olarak aniden vites atmasi bir arabayi birinci vitestle kaldirip 3cuncu vitese takarsaniz araba titremeye baslar buda boyle bir sorun2. Bir sorum olacak sizlere bu sanzumanlar araca takildiginda nasil bir adaptasyon yapilma. Sekli var sanzumani taktiginda burdaki usta reset attim dedi…. baska bir ayarlama sekli varmidir bunun

  4. Çağdaş çetin
    Çağdaş çetin / Cevapla 10 Ocak 2020 at 19:58

    2009 BMW 116i otomatik gm şanzımanlı araç kullanıyorum aracım 2. Vitesten 3. Vitese geçişte vuruntu yapiyo bunun sebebi nedir? Diğer vites geçişlerinde herhangi bir problem yok.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 07:54

      Çağdaş Bey, probleminiz selenoidlerden kaynaklanıyor olabilir.

  5. Gönül
    Gönül / Cevapla 9 Haziran 2020 at 21:52

    Merhaba 316iE 46 2004 model BMW Araç için otomotik şanzıman fiatı ve yılı olarak bilgi rica ediyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Haziran 2020 at 07:01

      Merhaba, sökülü şanzımanın revizyon işlemi – 7.500 TL civarındadır. Yılı olarak neyi kastettiniz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.