BMW aracınızda otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, BMW otomatik şanzıman arızalarına (şanzımanda vuruntu, arıza lambası yanması, vites geçiş sorunu, vites geçişlerinde vuruntu, tribün arızası, joystick vites arızaları, şanzıman beyni arızası) garantili çözümler üretmekteyiz. BMW otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir.
BMW Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
BMW Hangi Şanzımanı Kullanıyor?
Ülkemizde Bmw parkı ele alındığında Bmw araçlarda bulunan otomatik şanzıman çeşitleri ağırlıklı olarak şu şekilde karşımıza çıkmaktadır:
ZF 5HP18 şanzıman – 1998 ve öncesi araçlarda
ZF 5HP19 şanzıman – 1997-2006 yılları arası üretilen araçlarda
GM 5L40E şanzıman – 1998-2004 yılları arası üretilen araçlarda
ZF 6HP serisi şanzımanlar – 2002-2011 yılları arası üretilen araçlarda
GM 6L45 şanzıman – 2006-2011 yılları arası üretilen araçlarda
ZF 8HP serisi şanzımanlar – 2009 yılı ve sonrası araçlarda
BMW Otomatik Şanzıman Çeşitleri
BMW grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:
Aşağıda Bmw otomatik şanzıman sorunlarını genel şanzıman aileleri üzerinden sizler için kısaca özetlemeye çalıştık. Daha detaylı bilgi ve çözüm önerilerimize ilgili modelin bu sayfanın yukarıda belirttiğimiz linkinden ulaşabilirsiniz.
Bmw GM 5L40E şanzıman arızaları
Bu şanzımanın kullanıldığı Bmw araçlarında en sık karşılaşılan 3 problem D’de geç kalkış yapması, D ve R’de vuruntu, ani yüklenmelerde şanzımanın kendisini korumaya alması olarak sıralanabilir.
BMW ZF Şanzıman Arızaları
Aşağıda kısaca vites sayılarına göre en çok karşılaşılan arızaları sizler için özetlemeye çalıştık. Eğer aracınız kasasına yönelik sayfamızı ziyaret ederseniz, daha detaylı arıza bilgilerine ulaşabilirsiniz.
Bmw ZF 5HP19 şanzıman arızaları
Bu şanzımanın kullanıldığı Bmw araçlarında en sık karşılaşılan 3 problem sabit hızda 1500-2000 devir arası devir saatinde gezinme, vites geçişlerinde vuruntu ve devir yükseltme ve kalkışta ağırlaşma olarak sıralanabilir.
Bmw ZF 6HP serisi şanzıman arızaları
Bu şanzımanın kullanıldığı Bmw araçlarında en sık karşılaşılan 3 problem sabit hızda 1500-2000 devir arası devir saatinde gezinme, 4.vites ve 5.vites geçişlerinde arızaya düşme, 1-2 vites geçişinde vuruntu olarak sıralanabilir. 2.Nesil 6HP şanzımanlarda ise parktan çıkarken vuruntu ve vites pozisyonunun karışması, kendi kendine geçmesi sıklıkla karşılaşılır. Genellikle şu arıza kodları çıkar:
4F85: Ratio monitoring 4F8A: 4-5 geçisi problemli 4F83: C Clutch Failure 4F57: Shift Monitoring 1-2 4F5B: Shift Monitoring 5-6 4F4E: Gear Monitoring 4E8A Monitoring of valve position 507D Parking gear incorrectly disengage
Bu arızalardan herhangi birisi olduğunda aracınız “transmission fault” hatası verir ve kendini korumaya alabilir.
Bmw ZF 8HP45 şanzıman arızaları
Bmw 8 ileri otomatik vites şanzımanın kullanıldığı Bmw araçlarında en sık karşılaşılan 3 problem yağ soğutucusunun patlaması, D’ye, R’ye ve 1’den 2.vitese geçerken vuruntu ve 1300-200 devir arası silkeleme ve kasa titretme olarak sıralanabilir.
Bmw aracınızda şanzıman arıza lambası yanıyorsa, artık en yakın servise gitme zamanınız gelmiştir. Bmw şanzıman arıza lambası yanması, kritik durumlarda otomatik şanzımanın korumaya geçeceğinin habercisidir. Otomatik şanzımanın korumaya geçmesi durumunda araçta genellik geri vites ve 4 veya 5.vites devrede kalır ve selenoidlere giden elektrik kesilir.
Önemli! Lütfen arabanızı koruma modunda uzun süre kullanmayın. Otomatik şanzıman basınç kaçaklarından dolayı şanzımanınız içerisini yakabilirsiniz.
Yaşadığınız şanzıman arızası araç kasanıza ve model yılınıza da bağlı olabilir. Arızanız ve çözümü hakkında detaylı bilgilere aracınızla ilgili hazırladığımız sayfadan daha detaylı olarak ulaşbilirsiniz.
Arıza Lambasını Söndürmek Çözüm Değildir!
Arıza lambasının cihazla söndürülmesi birçok durumda arızayı gidermeyecektir. Örnek vermek gerekirse otomatik şanzımanda vuruntu varsa cihazla arıza lambasını söndürmek, arıza sebebini çözmeyeceği için, yakın bir zamanda tekrar vuruntu ve şanzıman arıza lambası yanması ile karşılaşmanız muhtemeldir.
BMW Tork Konvertör Arızaları
Özellikle 6HP serisi ZF şanzıman kullanan Bmw araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır.
Bmw Türbin Arızası Nasıl Anlaşılır?
Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.
Bmw türbin arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır. Ayrıca şanzıman tork konvertörü kaçırmaya başlayınca şanzıman ısınması meydana gelir ve zaman içerisinde şanzımanın iç aksamına zarar vermeye başlar.
Kimi zaman şanzıman türbünü arızası kendisini alt devirlerde sarsıntı olarak belli etmektedir. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.
Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip ZF tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir.
BMW Selenoid Valf ve Şanzıman Beyni Testi
Bmw şanzıman arızası durumunda, arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez.
Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.
Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır.
Bmw Şanzıman Tamiri ve Testi
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili Bmw şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
BMW araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel BMW otomatik şanzıman fiyatı, Bmw şanzıman tamir fiyatı, Bmw tork konvertör fiyatı, Bmw şanzıman beyni fiyatları veya yaşamakta olduğunu Bmw şanzıman sorunu için (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızı arayabilirsiniz.
Bmw Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi
Bmw şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Bmw otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya Bmw şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Bmw şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Bmw şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Bmw Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Eğer Bmw aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
19 thoughts on “Bmw Otomatik Şanzıman”