Mercedes C200 otomatik şanzıman tamiri için doğru yerdesiniz. Mercedes C200, C200 CDI, C200D Bluetech (W202, W203, W204,205) otomobillerinizin otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Mercedes-Benz marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.
Mercedes C200 Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Levent, İstanbul Ataşehir, Ankara ,Bursa ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. Tüm servislerimiz randevulu çalışmaktadır ,lütfen gelmeden önce ilgili servisimizi arayıp randevu talep ediniz!
Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Mercedes-Benz C200 ve C200D Blutech otomatik şanzıman tipleri:
- Mercedes W202 C200/C200 CDI – 5G-Tronic Otomatik Şanzıman Tamiri
- Mercedes W203 C200/C200 CDI 722.6 5 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
- Mercedes W203 C200/C200 CDI 722.9 7 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
- Mercedes W204 C200/C200 CDI 722.9 7 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
- Mercedes W205 C220D Bluetech Otomatik Şanzıman Tamiri – 7G-Tronic Otomatik Şanzıman
722.6 5G-Tronic Otomatik Şanzıman Arızaları
Mercedes imali 722.6 serisi şanzımanlarda en belirgin sıkıntı, otomatik şanzıman vites geçiş sorunudur. Özellikle R ve D’ye alınca ve 1-2 vites geçişleri esnasında, şanzımanda müşterileri en fazla rahatsız eden arızaların başında gelmektedir.
5G-Tronic şanzımanların tork konvertörleri oldukça hassas olup, özellikle 80-90 km hızlarda kasada titreme yapmaktadır. Tork konvertör arızasının bir diğer belirtisi sabit hızda giderken devir saatinde gezintidir.
Ayrıca yüksek kilometrelerde otomatik şanzıman basınç kayıpları, gaza yüklenince aracın boşa düşmesine (devir saatinin yükselmesine) ve otomatik vites vuruntusuna sebep olmakta, bazı durumlarda soğukken her vites geçişinde 1500-2000 devir arası devir saatinin sürekli oynamasına neden olabilmektedir.
Şanzıman kartı bozulması bir başka 722.6 şanzıman arızasıdır. Bozulmuş olan kart üzerinde elektronik akımlar birbirine karışır ve doğru vites geçişi sağlanamaz. Kullanıcılar bu şikayeti istenilen vites yerine bir başka vitese geçme, vites karıştırma olarak tarif etmektedirler.
722.9 7G-Tronic Otomatik Şanzıman Arızaları
7G Tronic şanzımanların en bilinen arızaları şanzıman elektronik kartının üzerindeki hız sensörlerinin bozulmasıdır. Bilgisayar ile bağlandığınızda şu arıza kodlarının bir veya birkaç tanesini görebilirsiniz:
- P0717 – Signal from Y3/8n1 turbine sensor
- P0718 – Faulty unit Y3/8n1
- P2767 – Signal from Y3/8n2 turbine sensor
- P2768 – Faulty unit Y3/8n2
7G Tronic şanzımanların bilinen bir başka problemi devir saatinde gezinmedir. Tork konvertör tamiri ile bu problem ortadan kaldırılabilmektedir.
C200 Şanzıman Resetleme
Mercedes araçlarda kontrol ünitesi kullanıcının tarzını en son 40 vites geçişini inceleyerek ve vites geçiş sürelerini bu kullanım tarzına uygun hale getirerek adaptif bir şekilde öğrenmektedir. Örnek vermek gerekirse, siz sürekli yarış halinde gaza basarak kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 3.000 devire göre ayarlanırken, eğer nazikçe kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 1.800 devire göre ayarlanacaktır.
Yaygın ve yanlış olan bir kanı şanzıman resetleme işleminden sonra şanzıman kulanımının ilk günkü haline döneceğidir. Binlerce kilometre kullanılmış, içinde mekanik aşınmalar başlamış, selenoidleri yıpranmış bir şanzımandan bu sonucu beklemek biraz yanlıştır. Tecrübemiz göstermektedir ki sadece yeni revize edilmiş C200 araçlar bu adaptasyon ile ilk günkü haline gelmektedir. Eğer şanzımanınızda mekanik sorunlar ve aşınmalar var ise, bu işlem pek bir işe yaramayacaktır. Bazı durumlarda, hafızadaki program aracın problemli parçalarını gözönüne alarak çalıştığından, resetleme sonrası araçtaki vuruntuların değiştiği ve fazlalaştığı da görülmüştür.
Kısaca eğer Mercedes aracınız yüksek kilometrelerde ise, şanzıman resetleme ve adaptasyonu yaşadığınız C200 vites geçişleri sorunları, vitese geçişte sarsıntı, gaz yemiyor ve otomatik şanzıman vites atmıyor problemlerini büyük ihtimal ortadan kaldırmayacaktır.
C200 Şanzıman Adaptasyonu
5G-Tronic ve 7G-tronic şanzımanlarda adaptasyon iki farklı şekilde yapılabilmektedir. Bunların ilki diagnostik cihazı ile bağlanarak adaptif verilerin silinmesi ve aracın 15 dakika kullanılmasıdır. Bu işlemde beyin öğrenilmiş verinin tamamını silecek ve aracınız ilk günkü verileri kullanır haline dönecektir.
Sizin kendi başınıza yapabileceğiniz resetleme ve adaptasyon öğretisi ise şu 7 adımdan oluşmaktadır:
- Kontağı 2 pozisyonuna getirin – Ekran ışıkları yanacak, motor çalışmayacaktır.
- Gaz pedalına sonuna kadar basın
- En az 10 saniye ayağınızı dip gazda tutun
- Kontağı kapatın
- Ayağınızı gaz pedalından çekin
- İki dakika bekleyin
- Aracı en az 15 dakika kullanın.
Bu kullanım esnasında aracınızı önünüzdeki dönem nasıl kullanmak istiyorsanız, o şekilde kullanmanız faydalı olacaktır. Bu işlem esnasında şanzımanınız resetlendiği için bu 15 dakikalık kullanımızda motor beyni (ECU) ve şanzıman beyni (TCM) kullanım tarzınızı öğrenerek adaptasyon işlemine tamamlayacaktır.
Mercedes C200 Otomatik Şanzıman Beyni Testi
Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez.
Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.
Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır.
Garantili C200D Bluetech Şanzıman Tamiri
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Mercedes otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Mercedes C200 Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatları
Mercedes C200 Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Mercedes C200 Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ataşehir, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ,Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Mercedes C200 Şanzıman Yağı Değişimi
Mercedes C200 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Mercedes C200 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Mercedes C200 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Mercedes C200 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Mercedes C200 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
- Aracınızın model yılı
- Aracınızın motor hacmi
- Aracınızın yakıt tipi
- Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ataşehir, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü işlemlerinizi yaptırabilirsiniz.
Eğer Mercedes C200 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
Merhaba ben hataydan yusuf bende c200 blutek mercedes d var araç sabahları çalıştığı zaman bazen geri sönüyor sonra geri çalışıyor sonra arza lambası yanıyor ve vites atmiyor 3 bin devirden sonra atıyor söndürüp çalıştırdığım zaman düzeliyor ama beli bir süre sonra tekrarlıyor neden kaynaklı olabilir ilginiz için tesekkurler bide araç vitese elle atabiliyorum ama düremiyorum ilginiz için tesekkurler
Yusuf Bey, aracınız bir şekilde, muhtemelen elektriksel arızalardan, kendisini korumaya alıyor. Yakınınızdaki bir serviste aracın arıza kodlarına baktırıp bizimle bu kodu paylaşırsanız, size yardımcı olmaya çalışırız.
Arcım c200 M1 mercedes 2002 model yolda giderken gaz pedalı boşa düşüyor bu sık sık yapmaya başladı test yaptırdım şanzuman arızası verdi kontağı kapatıp açıyorum veya 15 dakika veya 30 dakika bekliyorum tekrar hareket ediyorum bazen uzun süre gidip bazende 3 veya 4 km de boşa düşüyor kendiliğinden yardım bekliyorum lütfen
Ergin Bey, şanzıman içerisinde bazı tas ve balatalarınız artık basınç tutmuyor. Şanzımanınızın revizyon zamanı gelmiş gözüküyor. Dilerseniz bir servisimize uğrayın, hem ücretsiz bir arıza tespit yapıp, cihaza bağlayalım, hem de size yapılabilecekler konusunda bilgi sunalım.
Sayın ustam merhabalar. Bende 2000 model c200 kompresör var. Aracım biranda 2. Vitesten yukarı atmamaya ve sert vuruntulu bir şeklde vitese geçmeye başladı. P0715 arızası veriyor. Şanzıman soketini söktüğümüzde içinden yağ aktığını gördük. Ne yapmamız gerekiyor
Alper Bey, şanzıman soketinizin içerisine yağ girdiğinden dolayı devir sensörü elektrik hatası veriyor olabilir. Eğer yağı temizleyip soketi tekrar takarsanız ve arızanız düzelmezse şanzıman kartını değiştirmeniz gerekmektedir.
ustam merhaba benim c200d 2016 model aracım var geri vitese attığımda arabada bi hoplama tarzı hareket oluyor bu normal mi banamı öyle geliyor
Murat Bey, aracı birlikte test edersek size çok daha sağlıklı bilgi verebiliriz. Dilerseniz İstanbul veya İzmir’deki servislerimizden birisine gelirseniz, ücretsiz olarak test hizmetinden faydalanabilirsiniz.
Bendede aynı sorun var nasıl bir çözüm buldunuz
Merhaba ustam 2016 c200d amg aracım park halindeyken vites değiştirmedn servise başvurun yazısı ekrana geldi ve aracım vitese geçmedi bir iki stop edip çalıştırdıktan sonra vitese geçti ve ertesi gün yine aynı arıza ışığı yandı
Onur Bey, bu durumda aracınız muhtemel bir arıza kodu atmıştır. Arıza kodunuzu biliyor musunuz? Eğer biliyorsanız lütfen paylaşın. Eğer bilmiyorsanız buyurun gelin hem aracınızı diyagnoza bağlayalım, hem de birlikte testi yapalım. Test işlemlerimiz ücretsizdir.
Merhaba usta.1996 model c200 benzinli w202 aracımda otomatik vites değişiminde sert tekme atar gibi bişey oluştu.Burda ustalar vites kutusunu okuyamıyorlar.Ne yapmalıyım.Teşekürler.
Ustam mrb. Bende 2000 model c200 otomatık komprosor avangart var. Bir aydr sanayide aracım çözüm bulunamadı. Arac İleri ve gerıye taktığımda vuruntu yapıyor ve vıteslere hıc gecmıyor. Egs beynine kadar degiştrdm. Ama hala cözulemedı. Öneriniz nedr. Simdiden tesekkur ederim. Not. Bu arıza aracın iç kısmı tabanı su aldıktan sonra basladı
1994 c200 202 kasa aracım 4. Vitese gecmiyor 5000,6000 devire geliyor yine atmıyor sebep nedir
Merhaba Mehmet Bey aracınızdaki problem selenoid kaynaklı bir arızadır önce selenoid kontrolü daha sonrasında bir şanzıman içi mekanik kontrol gerekiyor.
Merhabalar C200 Komp 2001 model Kırmızı motor aracımın motoru 10 bin km önce rektefiye edildi. İlk çalışmasında hiç bir sorun yok. bujilerin bir yada bir kaçı bozuk olduğunu biliyorum. araç sürekli vitesten düşüyor. durup devam ettiğimde vitese geçiyor. Sık sık gaz yenemeye başladı. boşta iken 4 bin deviri geçmiyor. rölantide tık tık tık diye tekleme yapıyor. kaloriferi açınca geri viteste hiç gaz yemiyor. ıleri viteste yığılıp kalıyor. Vitesten düşmesi bujiler ile alakalı olabilir mi. Gaz kelebeği sorunlu olabilir mi. Bilgilerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum. Kasapların eline teslim etmem istemiyorum.
Merhaba Ahmet Bey aracınızdaki arıza şanzıman içi kaynaklı bir arızadır. Dilerseniz aracınızın arızası için ücretsiz yol ve cihaz testi yaptırmak isterseniz İstanbul,İzmir yada Ankara servislerimize bekleriz.
2015 c200d amg 1.6 dizel geri vitese taktığımda vuruntu oluyor
Hüseyin Bey, şanzıman içerisinde ki taslarda ki bozukluklardan yada şanzıman beyninizden dolayı bu sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Dilerseniz Atco İstanbul, Atco Ankara yada Atco İzmir şubelerimizden birisini ziyaret ederek aracınıza uygun ücretsiz bir şekilde ekspertiz ve hata kodu öğrenme işlemlerimizden faydalanabilirsiniz.
Merhaba aracım w205 2016 c200d soğuk havalar başlayınca ilk çalışmada araç vites atmıyor ve 3 bin devirde atıyor, start stop yapınca düzeliyor ve normal 2 bin devirde atıyor ısınınca daha bu sorunu yapmıyor geçen gün cihaza bağlattım bikaç hata verdi. Söndürüttüm dahada arıza ısıgı yakmadı ama problem devam ediyor.
Cihaz hataları: Marş motoru aküsünde yüksek direnç var
Turboşarj hava sıcaklıgı sensöründe fon arızası var
Hatalar bunlardı sildirdim şuan motor arıza. Yakmadı ama soguk havada vites dorunu devam
Mert bey, arıza ışığını söndürmeniz, arızanın temel nedenini ortadan kaldırmaz. Öncelikle problemin nedenini, bu bahsettiğiniz arızalardan mı yoksa şanzıman mı, ayırt etmek gerekir.
Merhabalar, c200 model 2009 otomatik, geri vites lambasi devamli olarak yaniyor? Tesekkürler.
Merhaba Yusuf Bey, şanzıman içindeki mevcut clutchlarda basınç kaçağı olabilir ya da geri vites solenoidin de problem olabilir. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Merhaba aracım C200 CDI 2009 model geri vitese attığımda hareket eder etmez boşa atıyor ve tak diye ses geliyor neyden kaynaklanabilir sizce
Merhaba, şanzıman içiyle alakalı bir sorun olabilir. Cihaz bağlatıp arıza kodlarına baktırmanız gerekiyor.
W203 2001 aracımın d ye attıktan 3-5 sn sonra yüke biniyor. Birde bazen kalkışlarda 3 -4 sn gaz yemiyor be birden yüke biniyor vuruyor. Şanzuman değişti ama problem çözülmedi
Merhaba, şanzıman beynine baktırmanızda fayda var.
Merhaba w203 kasa 2001 aracım otomatik vites 4 cü viteste debraja basıp çeker gibi bir kez tık yapıyor vites atıyor gibi sonra 5 e geçiyor şanzıman yağı filtre değiştirdim sorun çözülmedi
Merhaba, şanzıman içinde ya da büyük ihtimalle beyinle alakalı bir sıkışma olabilir.
Merhaba 203 kasa 2001 model aracım 4 cü viteste seyir halinde giderken 5 e atar gibi debraja basıp çekiyor sanki tık yapıyor daha sonrasında 5 e atıyor sebebi ne olabilir
Merhaba, şanzıman içinde ya da büyük ihtimalle beyinle alakalı bir sıkışma olabilir.
Merhaba! W203 kasa aracım vites değiştirirken (örneğin N/P den R/D ye aldığımda vuruntu yapıyor.) Aracım devir ne olursa olsun vites yükseltmiyor. Manuel olarak da vitesi yükseltemiyorum. W/S tuşlarına basınca ekrandaki vites bilgisinde bir şey de değişmiyor. Sorun neyden kaynaklanmaktadır? Teşekkürler.
Merhaba, öncelikle araca cihaz bağlayıp arıza kodlarına baktırmanızı öneririz. Şanzıman içinde bir basınç kaçağı oluşmuş olabilir.
Merhaba, aracı cihaza bağladık ve çıkan kodlar şunlardı: 1)Fault is stored in component N15/3 (ETC [EGS] Kontrol ünitesi.) (P0730). 2)G3/4 (right O2 sensor, before TWC [KAT]): Open circuit (P0134). 3) G3/3 (left O2 sensor, before TWC [KAT]): Open circuit (P0154). 4) Malfunction of secondary air injection (P0410). Arıza silince araç otomatik ve manuel şekilde vites atmaya başladı ancak vites geçişleri vuruntuluydu ve kısa bir süre sonra tekrardan vites atmamaya, W/S geçişleri ekranda gözÜkmemeye yani aynı sorunlar devam etmeye başladı. Sorun ve çözümü nedir, araç modeline hizmet verebiliyor musunuz? Teşekkür ederim, iyi günler.i
Merhaba mercedes c200 w203 kasa aracimiz var aracim 2 vitesten yukari cikmiyor firmaniza getirmek istiyorum fakat oturdugum yerden sizin firmaniza gelmem 30 km yavas yavas gelsem bir sorun olurmu bu arada bilgisayara bagladimizda hata kodlarinin fotosu var gormek isterseniz gosterebilirim
Merhaba,hata kodları üzerinden değerlendirmek çok sağlıklı olur.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler