Mercedes C200 Otomatik Şanzıman Tamiri

Mercedes C200, C200 CDI, C200D Bluetech (W202, W203, W204,205) otomobillerinizin otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Mercedes-Benz marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.

Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Mercedes-Benz C200 ve C200D Blutech otomatik şanzıman tipleri:

  • Mercedes W202 C200/C200 CDI – 5G-Tronic Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Mercedes W203 C200/C200 CDI  722.6 5 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Mercedes W203 C200/C200 CDI  722.9 7 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Mercedes W204 C200/C200 CDI  722.9 7 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Mercedes W205 C220D Bluetech Otomatik Şanzıman Tamiri – 7G-Tronic Otomatik Şanzıman

722.6 5G-Tronic Otomatik Şanzıman Arızaları

Mercedes imali 722.6 serisi şanzımanlarda en belirgin sıkıntı,  otomatik şanzıman vites geçiş sorunudur. Özellikle R ve D’ye alınca ve 1-2 vites geçişleri esnasında, şanzımanda müşterileri en fazla rahatsız eden arızaların başında gelmektedir.

5G-Tronic şanzımanların tork konvertörleri oldukça hassas olup, özellikle 80-90 km hızlarda kasada titreme yapmaktadır. Tork konvertör arızasının bir diğer belirtisi sabit hızda giderken devir saatinde gezintidir.  

Ayrıca yüksek kilometrelerde otomatik şanzıman basınç kayıpları, gaza yüklenince aracın boşa düşmesine (devir saatinin yükselmesine) ve otomatik vites vuruntusuna sebep olmakta, bazı durumlarda soğukken her vites geçişinde 1500-2000 devir arası devir saatinin sürekli oynamasına neden olabilmektedir.

Şanzıman kartı bozulması bir başka 722.6 şanzıman arızasıdır. Bozulmuş olan kart üzerinde elektronik akımlar birbirine karışır ve doğru vites geçişi sağlanamaz. Kullanıcılar bu şikayeti istenilen vites yerine bir başka vitese geçme, vites karıştırma olarak tarif etmektedirler.

722.9 7G-Tronic Otomatik Şanzıman Arızaları

7G Tronic şanzımanların en bilinen arızaları şanzıman elektronik kartının üzerindeki hız sensörlerinin bozulmasıdır. Bilgisayar ile bağlandığınızda  şu arıza kodlarının bir veya birkaç tanesini görebilirsiniz:

  • P0717 – Signal from Y3/8n1 turbine sensor
  • P0718 – Faulty unit Y3/8n1
  • P2767 – Signal from Y3/8n2 turbine sensor
  • P2768 – Faulty unit Y3/8n2

7G Tronic şanzımanların bilinen bir başka problemi devir saatinde gezinmedir. Tork konvertör tamiri ile bu problem ortadan kaldırılabilmektedir. 

C200 Şanzıman Resetleme

Mercedes araçlarda kontrol ünitesi kullanıcının tarzını en son 40 vites geçişini inceleyerek ve vites geçiş sürelerini bu kullanım tarzına uygun hale getirerek adaptif bir şekilde öğrenmektedir. Örnek vermek gerekirse, siz sürekli yarış halinde gaza basarak kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 3.000 devire göre ayarlanırken, eğer nazikçe kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 1.800 devire göre ayarlanacaktır. 

Yaygın ve yanlış olan bir kanı şanzıman resetleme işleminden sonra şanzıman kulanımının ilk günkü haline döneceğidir. Binlerce kilometre kullanılmış, içinde mekanik aşınmalar başlamış, selenoidleri yıpranmış bir şanzımandan bu sonucu beklemek biraz yanlıştır. Tecrübemiz göstermektedir ki sadece yeni revize edilmiş C200 araçlar bu adaptasyon ile ilk günkü haline gelmektedir. Eğer şanzımanınızda mekanik sorunlar ve aşınmalar var ise, bu işlem pek bir işe yaramayacaktır. Bazı durumlarda, hafızadaki program aracın problemli parçalarını gözönüne alarak çalıştığından, resetleme sonrası araçtaki vuruntuların değiştiği ve fazlalaştığı da görülmüştür.

Kısaca eğer Mercedes aracınız yüksek kilometrelerde ise, şanzıman resetleme ve adaptasyonu yaşadığınız C200 vites geçişleri sorunları, vitese geçişte sarsıntı, gaz yemiyor ve otomatik şanzıman vites atmıyor problemlerini büyük ihtimal ortadan kaldırmayacaktır.

C200 Şanzıman Adaptasyonu

5G-Tronic ve 7G-tronic şanzımanlarda adaptasyon iki farklı şekilde yapılabilmektedir. Bunların ilki diagnostik cihazı ile bağlanarak adaptif verilerin silinmesi ve aracın 15 dakika kullanılmasıdır. Bu işlemde beyin öğrenilmiş verinin tamamını silecek ve aracınız ilk günkü verileri kullanır haline dönecektir.

Sizin kendi başınıza yapabileceğiniz resetleme ve adaptasyon öğretisi ise şu 7 adımdan oluşmaktadır:

  1. Kontağı 2 pozisyonuna getirin – Ekran ışıkları yanacak, motor çalışmayacaktır.
  2. Gaz pedalına sonuna kadar basın
  3. En az 10 saniye ayağınızı dip gazda tutun
  4. Kontağı kapatın
  5. Ayağınızı gaz pedalından çekin
  6. İki dakika bekleyin
  7. Aracı en az 15 dakika kullanın.

Bu kullanım esnasında aracınızı önünüzdeki dönem nasıl kullanmak istiyorsanız, o şekilde kullanmanız faydalı olacaktır. Bu işlem esnasında şanzımanınız resetlendiği için bu 15 dakikalık kullanımızda motor beyni (ECU) ve şanzıman beyni (TCM) kullanım tarzınızı öğrenerek adaptasyon işlemine tamamlayacaktır.

 

C200 Şanzıman Beyni Testi 

Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır. 

Garantili C200D Bluetech Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Mercedes otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

GüncelMercedes C200 şanzıman fiyatlarımızı 02163659500 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Mercedes C200 Şanzıman Yağı Değişimi

Mercedes C200 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Mercedes C200 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Mercedes C200 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Mercedes C200 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Mercedes C200 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Mercedes C200 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

8 thoughts on “Mercedes C200 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Yusuf
    Yusuf / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 01:37

    Merhaba ben hataydan yusuf bende c200 blutek mercedes d var araç sabahları çalıştığı zaman bazen geri sönüyor sonra geri çalışıyor sonra arza lambası yanıyor ve vites atmiyor 3 bin devirden sonra atıyor söndürüp çalıştırdığım zaman düzeliyor ama beli bir süre sonra tekrarlıyor neden kaynaklı olabilir ilginiz için tesekkurler bide araç vitese elle atabiliyorum ama düremiyorum ilginiz için tesekkurler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 11:02

      Yusuf Bey, aracınız bir şekilde, muhtemelen elektriksel arızalardan, kendisini korumaya alıyor. Yakınınızdaki bir serviste aracın arıza kodlarına baktırıp bizimle bu kodu paylaşırsanız, size yardımcı olmaya çalışırız.

  2. Ergin Saygı
    Ergin Saygı / Cevapla 2 Mayıs 2020 at 09:09

    Arcım c200 M1 mercedes 2002 model yolda giderken gaz pedalı boşa düşüyor bu sık sık yapmaya başladı test yaptırdım şanzuman arızası verdi kontağı kapatıp açıyorum veya 15 dakika veya 30 dakika bekliyorum tekrar hareket ediyorum bazen uzun süre gidip bazende 3 veya 4 km de boşa düşüyor kendiliğinden yardım bekliyorum lütfen

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 19:24

      Ergin Bey, şanzıman içerisinde bazı tas ve balatalarınız artık basınç tutmuyor. Şanzımanınızın revizyon zamanı gelmiş gözüküyor. Dilerseniz bir servisimize uğrayın, hem ücretsiz bir arıza tespit yapıp, cihaza bağlayalım, hem de size yapılabilecekler konusunda bilgi sunalım.

  3. Alper
    Alper / Cevapla 22 Mayıs 2020 at 05:22

    Sayın ustam merhabalar. Bende 2000 model c200 kompresör var. Aracım biranda 2. Vitesten yukarı atmamaya ve sert vuruntulu bir şeklde vitese geçmeye başladı. P0715 arızası veriyor. Şanzıman soketini söktüğümüzde içinden yağ aktığını gördük. Ne yapmamız gerekiyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 25 Mayıs 2020 at 08:27

      Alper Bey, şanzıman soketinizin içerisine yağ girdiğinden dolayı devir sensörü elektrik hatası veriyor olabilir. Eğer yağı temizleyip soketi tekrar takarsanız ve arızanız düzelmezse şanzıman kartını değiştirmeniz gerekmektedir.

  4. murat
    murat / Cevapla 25 Haziran 2020 at 15:57

    ustam merhaba benim c200d 2016 model aracım var geri vitese attığımda arabada bi hoplama tarzı hareket oluyor bu normal mi banamı öyle geliyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2020 at 16:35

      Murat Bey, aracı birlikte test edersek size çok daha sağlıklı bilgi verebiliriz. Dilerseniz İstanbul veya İzmir’deki servislerimizden birisine gelirseniz, ücretsiz olarak test hizmetinden faydalanabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.