Mercedes C200 Otomatik Şanzıman Tamiri

Mercedes C200 otomatik şanzıman tamiri için doğru yerdesiniz. Mercedes C200, C200 CDI, C200D Bluetech (W202, W203, W204,205) otomobillerinizin otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Mercedes-Benz marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.

Mercedes C200 otomatik şanzıman tamiri

Mercedes C200 Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Levent, İstanbul Kartal, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. 

Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Mercedes-Benz C200 ve C200D Blutech otomatik şanzıman tipleri:

  • Mercedes W202 C200/C200 CDI – 5G-Tronic Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Mercedes W203 C200/C200 CDI  722.6 5 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Mercedes W203 C200/C200 CDI  722.9 7 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Mercedes W204 C200/C200 CDI  722.9 7 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Mercedes W205 C220D Bluetech Otomatik Şanzıman Tamiri – 7G-Tronic Otomatik Şanzıman

722.6 5G-Tronic Otomatik Şanzıman Arızaları

Mercedes imali 722.6 serisi şanzımanlarda en belirgin sıkıntı,  otomatik şanzıman vites geçiş sorunudur. Özellikle R ve D’ye alınca ve 1-2 vites geçişleri esnasında, şanzımanda müşterileri en fazla rahatsız eden arızaların başında gelmektedir.

5G-Tronic şanzımanların tork konvertörleri oldukça hassas olup, özellikle 80-90 km hızlarda kasada titreme yapmaktadır. Tork konvertör arızasının bir diğer belirtisi sabit hızda giderken devir saatinde gezintidir.  

Ayrıca yüksek kilometrelerde otomatik şanzıman basınç kayıpları, gaza yüklenince aracın boşa düşmesine (devir saatinin yükselmesine) ve otomatik vites vuruntusuna sebep olmakta, bazı durumlarda soğukken her vites geçişinde 1500-2000 devir arası devir saatinin sürekli oynamasına neden olabilmektedir.

Şanzıman kartı bozulması bir başka 722.6 şanzıman arızasıdır. Bozulmuş olan kart üzerinde elektronik akımlar birbirine karışır ve doğru vites geçişi sağlanamaz. Kullanıcılar bu şikayeti istenilen vites yerine bir başka vitese geçme, vites karıştırma olarak tarif etmektedirler.

722.9 7G-Tronic Otomatik Şanzıman Arızaları

7G Tronic şanzımanların en bilinen arızaları şanzıman elektronik kartının üzerindeki hız sensörlerinin bozulmasıdır. Bilgisayar ile bağlandığınızda  şu arıza kodlarının bir veya birkaç tanesini görebilirsiniz:

  • P0717 – Signal from Y3/8n1 turbine sensor
  • P0718 – Faulty unit Y3/8n1
  • P2767 – Signal from Y3/8n2 turbine sensor
  • P2768 – Faulty unit Y3/8n2

7G Tronic şanzımanların bilinen bir başka problemi devir saatinde gezinmedir. Tork konvertör tamiri ile bu problem ortadan kaldırılabilmektedir. 

C200 Şanzıman Resetleme

Mercedes araçlarda kontrol ünitesi kullanıcının tarzını en son 40 vites geçişini inceleyerek ve vites geçiş sürelerini bu kullanım tarzına uygun hale getirerek adaptif bir şekilde öğrenmektedir. Örnek vermek gerekirse, siz sürekli yarış halinde gaza basarak kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 3.000 devire göre ayarlanırken, eğer nazikçe kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 1.800 devire göre ayarlanacaktır. 

Yaygın ve yanlış olan bir kanı şanzıman resetleme işleminden sonra şanzıman kulanımının ilk günkü haline döneceğidir. Binlerce kilometre kullanılmış, içinde mekanik aşınmalar başlamış, selenoidleri yıpranmış bir şanzımandan bu sonucu beklemek biraz yanlıştır. Tecrübemiz göstermektedir ki sadece yeni revize edilmiş C200 araçlar bu adaptasyon ile ilk günkü haline gelmektedir. Eğer şanzımanınızda mekanik sorunlar ve aşınmalar var ise, bu işlem pek bir işe yaramayacaktır. Bazı durumlarda, hafızadaki program aracın problemli parçalarını gözönüne alarak çalıştığından, resetleme sonrası araçtaki vuruntuların değiştiği ve fazlalaştığı da görülmüştür.

Kısaca eğer Mercedes aracınız yüksek kilometrelerde ise, şanzıman resetleme ve adaptasyonu yaşadığınız C200 vites geçişleri sorunları, vitese geçişte sarsıntı, gaz yemiyor ve otomatik şanzıman vites atmıyor problemlerini büyük ihtimal ortadan kaldırmayacaktır.

C200 Şanzıman Adaptasyonu

5G-Tronic ve 7G-tronic şanzımanlarda adaptasyon iki farklı şekilde yapılabilmektedir. Bunların ilki diagnostik cihazı ile bağlanarak adaptif verilerin silinmesi ve aracın 15 dakika kullanılmasıdır. Bu işlemde beyin öğrenilmiş verinin tamamını silecek ve aracınız ilk günkü verileri kullanır haline dönecektir.

Sizin kendi başınıza yapabileceğiniz resetleme ve adaptasyon öğretisi ise şu 7 adımdan oluşmaktadır:

  1. Kontağı 2 pozisyonuna getirin – Ekran ışıkları yanacak, motor çalışmayacaktır.
  2. Gaz pedalına sonuna kadar basın
  3. En az 10 saniye ayağınızı dip gazda tutun
  4. Kontağı kapatın
  5. Ayağınızı gaz pedalından çekin
  6. İki dakika bekleyin
  7. Aracı en az 15 dakika kullanın.

Bu kullanım esnasında aracınızı önünüzdeki dönem nasıl kullanmak istiyorsanız, o şekilde kullanmanız faydalı olacaktır. Bu işlem esnasında şanzımanınız resetlendiği için bu 15 dakikalık kullanımızda motor beyni (ECU) ve şanzıman beyni (TCM) kullanım tarzınızı öğrenerek adaptasyon işlemine tamamlayacaktır.

Mercedes C200 Otomatik Şanzıman Beyni Testi 

Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır. 

Garantili C200D Bluetech Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Mercedes otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Mercedes C200 Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatları

Mercedes C200 Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16

Mercedes C200 Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17

1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:

0 850 640 0 685

Mercedes C200 Şanzıman Yağı Değişimi

Mercedes C200 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Mercedes C200 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Mercedes C200 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Mercedes C200 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Mercedes C200 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Kartal ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Mercedes C200 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

31 thoughts on “Mercedes C200 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Yusuf
    Yusuf / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 01:37

    Merhaba ben hataydan yusuf bende c200 blutek mercedes d var araç sabahları çalıştığı zaman bazen geri sönüyor sonra geri çalışıyor sonra arza lambası yanıyor ve vites atmiyor 3 bin devirden sonra atıyor söndürüp çalıştırdığım zaman düzeliyor ama beli bir süre sonra tekrarlıyor neden kaynaklı olabilir ilginiz için tesekkurler bide araç vitese elle atabiliyorum ama düremiyorum ilginiz için tesekkurler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 11:02

      Yusuf Bey, aracınız bir şekilde, muhtemelen elektriksel arızalardan, kendisini korumaya alıyor. Yakınınızdaki bir serviste aracın arıza kodlarına baktırıp bizimle bu kodu paylaşırsanız, size yardımcı olmaya çalışırız.

  2. Ergin Saygı
    Ergin Saygı / Cevapla 2 Mayıs 2020 at 09:09

    Arcım c200 M1 mercedes 2002 model yolda giderken gaz pedalı boşa düşüyor bu sık sık yapmaya başladı test yaptırdım şanzuman arızası verdi kontağı kapatıp açıyorum veya 15 dakika veya 30 dakika bekliyorum tekrar hareket ediyorum bazen uzun süre gidip bazende 3 veya 4 km de boşa düşüyor kendiliğinden yardım bekliyorum lütfen

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 19:24

      Ergin Bey, şanzıman içerisinde bazı tas ve balatalarınız artık basınç tutmuyor. Şanzımanınızın revizyon zamanı gelmiş gözüküyor. Dilerseniz bir servisimize uğrayın, hem ücretsiz bir arıza tespit yapıp, cihaza bağlayalım, hem de size yapılabilecekler konusunda bilgi sunalım.

  3. Alper
    Alper / Cevapla 22 Mayıs 2020 at 05:22

    Sayın ustam merhabalar. Bende 2000 model c200 kompresör var. Aracım biranda 2. Vitesten yukarı atmamaya ve sert vuruntulu bir şeklde vitese geçmeye başladı. P0715 arızası veriyor. Şanzıman soketini söktüğümüzde içinden yağ aktığını gördük. Ne yapmamız gerekiyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 25 Mayıs 2020 at 08:27

      Alper Bey, şanzıman soketinizin içerisine yağ girdiğinden dolayı devir sensörü elektrik hatası veriyor olabilir. Eğer yağı temizleyip soketi tekrar takarsanız ve arızanız düzelmezse şanzıman kartını değiştirmeniz gerekmektedir.

  4. murat
    murat / Cevapla 25 Haziran 2020 at 15:57

    ustam merhaba benim c200d 2016 model aracım var geri vitese attığımda arabada bi hoplama tarzı hareket oluyor bu normal mi banamı öyle geliyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2020 at 16:35

      Murat Bey, aracı birlikte test edersek size çok daha sağlıklı bilgi verebiliriz. Dilerseniz İstanbul veya İzmir’deki servislerimizden birisine gelirseniz, ücretsiz olarak test hizmetinden faydalanabilirsiniz.

    • Ferat
      Ferat / Cevapla 4 Kasım 2023 at 22:31

      Bendede aynı sorun var nasıl bir çözüm buldunuz

  5. Onur pelister
    Onur pelister / Cevapla 14 Temmuz 2020 at 20:45

    Merhaba ustam 2016 c200d amg aracım park halindeyken vites değiştirmedn servise başvurun yazısı ekrana geldi ve aracım vitese geçmedi bir iki stop edip çalıştırdıktan sonra vitese geçti ve ertesi gün yine aynı arıza ışığı yandı

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 18:37

      Onur Bey, bu durumda aracınız muhtemel bir arıza kodu atmıştır. Arıza kodunuzu biliyor musunuz? Eğer biliyorsanız lütfen paylaşın. Eğer bilmiyorsanız buyurun gelin hem aracınızı diyagnoza bağlayalım, hem de birlikte testi yapalım. Test işlemlerimiz ücretsizdir.

  6. Güner Tahsin
    Güner Tahsin / Cevapla 25 Ağustos 2020 at 17:44

    Merhaba usta.1996 model c200 benzinli w202 aracımda otomatik vites değişiminde sert tekme atar gibi bişey oluştu.Burda ustalar vites kutusunu okuyamıyorlar.Ne yapmalıyım.Teşekürler.

  7. Ahmet akkaya
    Ahmet akkaya / Cevapla 19 Ekim 2020 at 22:38

    Ustam mrb. Bende 2000 model c200 otomatık komprosor avangart var. Bir aydr sanayide aracım çözüm bulunamadı. Arac İleri ve gerıye taktığımda vuruntu yapıyor ve vıteslere hıc gecmıyor. Egs beynine kadar degiştrdm. Ama hala cözulemedı. Öneriniz nedr. Simdiden tesekkur ederim. Not. Bu arıza aracın iç kısmı tabanı su aldıktan sonra basladı

  8. Mehmet
    Mehmet / Cevapla 12 Ocak 2021 at 15:13

    1994 c200 202 kasa aracım 4. Vitese gecmiyor 5000,6000 devire geliyor yine atmıyor sebep nedir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Ocak 2021 at 12:19

      Merhaba Mehmet Bey aracınızdaki problem selenoid kaynaklı bir arızadır önce selenoid kontrolü daha sonrasında bir şanzıman içi mekanik kontrol gerekiyor.

  9. Ahmet Aksoy
    Ahmet Aksoy / Cevapla 16 Ocak 2021 at 23:32

    Merhabalar C200 Komp 2001 model Kırmızı motor aracımın motoru 10 bin km önce rektefiye edildi. İlk çalışmasında hiç bir sorun yok. bujilerin bir yada bir kaçı bozuk olduğunu biliyorum. araç sürekli vitesten düşüyor. durup devam ettiğimde vitese geçiyor. Sık sık gaz yenemeye başladı. boşta iken 4 bin deviri geçmiyor. rölantide tık tık tık diye tekleme yapıyor. kaloriferi açınca geri viteste hiç gaz yemiyor. ıleri viteste yığılıp kalıyor. Vitesten düşmesi bujiler ile alakalı olabilir mi. Gaz kelebeği sorunlu olabilir mi. Bilgilerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum. Kasapların eline teslim etmem istemiyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Ocak 2021 at 11:18

      Merhaba Ahmet Bey aracınızdaki arıza şanzıman içi kaynaklı bir arızadır. Dilerseniz aracınızın arızası için ücretsiz yol ve cihaz testi yaptırmak isterseniz İstanbul,İzmir yada Ankara servislerimize bekleriz.

  10. Hüseyin zengin
    Hüseyin zengin / Cevapla 29 Mayıs 2021 at 12:28

    2015 c200d amg 1.6 dizel geri vitese taktığımda vuruntu oluyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 31 Mayıs 2021 at 09:32

      Hüseyin Bey, şanzıman içerisinde ki taslarda ki bozukluklardan yada şanzıman beyninizden dolayı bu sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Dilerseniz Atco İstanbul, Atco Ankara yada Atco İzmir şubelerimizden birisini ziyaret ederek aracınıza uygun ücretsiz bir şekilde ekspertiz ve hata kodu öğrenme işlemlerimizden faydalanabilirsiniz.

  11. Mert öztürk
    Mert öztürk / Cevapla 22 Ocak 2022 at 18:41

    Merhaba aracım w205 2016 c200d soğuk havalar başlayınca ilk çalışmada araç vites atmıyor ve 3 bin devirde atıyor, start stop yapınca düzeliyor ve normal 2 bin devirde atıyor ısınınca daha bu sorunu yapmıyor geçen gün cihaza bağlattım bikaç hata verdi. Söndürüttüm dahada arıza ısıgı yakmadı ama problem devam ediyor.
    Cihaz hataları: Marş motoru aküsünde yüksek direnç var
    Turboşarj hava sıcaklıgı sensöründe fon arızası var
    Hatalar bunlardı sildirdim şuan motor arıza. Yakmadı ama soguk havada vites dorunu devam

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Şubat 2022 at 00:55

      Mert bey, arıza ışığını söndürmeniz, arızanın temel nedenini ortadan kaldırmaz. Öncelikle problemin nedenini, bu bahsettiğiniz arızalardan mı yoksa şanzıman mı, ayırt etmek gerekir.

  12. Yusuf
    Yusuf / Cevapla 8 Temmuz 2022 at 12:05

    Merhabalar, c200 model 2009 otomatik, geri vites lambasi devamli olarak yaniyor? Tesekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Temmuz 2022 at 15:11

      Merhaba Yusuf Bey, şanzıman içindeki mevcut clutchlarda basınç kaçağı olabilir ya da geri vites solenoidin de problem olabilir. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.

  13. Berat
    Berat / Cevapla 30 Haziran 2023 at 00:23

    Merhaba aracım C200 CDI 2009 model geri vitese attığımda hareket eder etmez boşa atıyor ve tak diye ses geliyor neyden kaynaklanabilir sizce

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 3 Temmuz 2023 at 15:24

      Merhaba, şanzıman içiyle alakalı bir sorun olabilir. Cihaz bağlatıp arıza kodlarına baktırmanız gerekiyor.

  14. Ahmet emin
    Ahmet emin / Cevapla 17 Ağustos 2023 at 21:13

    W203 2001 aracımın d ye attıktan 3-5 sn sonra yüke biniyor. Birde bazen kalkışlarda 3 -4 sn gaz yemiyor be birden yüke biniyor vuruyor. Şanzuman değişti ama problem çözülmedi

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 22 Ağustos 2023 at 12:15

      Merhaba, şanzıman beynine baktırmanızda fayda var.

  15. Cihan
    Cihan / Cevapla 30 Ocak 2024 at 01:33

    Merhaba w203 kasa 2001 aracım otomatik vites 4 cü viteste debraja basıp çeker gibi bir kez tık yapıyor vites atıyor gibi sonra 5 e geçiyor şanzıman yağı filtre değiştirdim sorun çözülmedi

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Ocak 2024 at 15:19

      Merhaba, şanzıman içinde ya da büyük ihtimalle beyinle alakalı bir sıkışma olabilir.

  16. Cihan
    Cihan / Cevapla 30 Ocak 2024 at 12:00

    Merhaba 203 kasa 2001 model aracım 4 cü viteste seyir halinde giderken 5 e atar gibi debraja basıp çekiyor sanki tık yapıyor daha sonrasında 5 e atıyor sebebi ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Ocak 2024 at 15:20

      Merhaba, şanzıman içinde ya da büyük ihtimalle beyinle alakalı bir sıkışma olabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.