Opel Insignia Otomatik Şanzıman Tamiri

Opel insignia otomatik şanzıman arızası yaşıyorsanız, doğru yerdesiniz. Opel insignia otomatik vites sorunlarına (şanzımanda vuruntu, ilk kalkışta vuruntu, geri viteste vuruntu, P0741 tork konvertörü arızası, vites geçisinde zorluk)  garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Opel marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.

Opel Insignia Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. 

Opel İnsignia Hangi Şanzımanı Kullanıyor?

Opel Insignia 2.0 CDTi araçlarda 2011 yılına kadar, Active select olarakta bilinen, Aisin üretimli TF-80SC şanzımanın ilk versiyonu kullanılmaktadır. 2011 yılında Aisin’in ikinci nesli TF-80SC, AF40 MK2 şanzıman kullanılmaya başlanmıştır. 2015 yılı ve sonrasında üretilen Opel Insignia 1.6 Cdti araçlarda ise GM üretimi 6T40 otomatik şanzıman kullanılmaktadır.

Opel Insignia Otomatik Şanzıman Çeşitleri

ATCO Mühendislik olarak Opel Insignia araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Opel Insignia 1.6 Cdti 6T45 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Opel Insignia 2.0 Cdti AF40 (Aisin TF80SC) Otomatik Şanzıman Tamiri – 6 ileri vitesAlfa-Romeo-159-AF40-TF-80SC-Otomatik-Sanziman-Tamiri

Opel Insignia Otomatik Şanzıman Arızaları

Opel Insignia otomatik şanzıman sorunlarını sizler için araçlarda kullanılan şanzıman tiplerine göre ayrı ayrı değerlendirmeye çalıştık:

Insignia 2.0 Cdti Şanzıman Sorunları

Insignia 2.0 Cdti araçlarda Aisin üretimli AF40 şanzıman kullanılmaktadır. Bu şanzıman arızalandığında nadiren şanzıman arıza lambası yakmaktadır. Buna karşın kullanım ömrü sonlarına doğru özellikle ilk kalkışlarda ve geri viteste vuruntu sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Bu problemi özellikle araç ısınınca dur kalklarda, örnek vermek gerekirse trafikte lambada durduktan sonra kalkarken yaşayabilirsiniz. Aracınız önce bir iki saniye bekleterek vitese geçecek ve ardından bir vuruntu ile hareket edecektir. Bazı durumlarda müşterilerimiz şiddetli vuruntularda “arkadan bir araç çarpmışçasına” ifadesini bile kullanabilmektedir.

Önemlidir! Insignia 2.0 Cdti araçlarda vitesi D konumuna aldığınızda arasıra veya sürekli vuruntu yaşıyorsanız boşu boşuna şanzıman yağı değişimi yapmayınız… Sorun mekanik kaynaklı olup paranız boşa gidecektir.

Sıklıkla karşılaşılan bir başka Opel insignia otomatik şanzıman sorunu otomatik şanzımanda vuruntu olarak tanımlanabilir. Kilometre arttıkça, vites geçişlerinde zorluk kendisini sarsıntılar ile belli eder. Özellikle 4’ten 3’e, 3’ten 2’ye geçişlerde vuruntu yaşıyorsanız ve/veya benzer şekilde aynı vites geçişlerinde vites yükseltirken kaçırma/boşa düşme görüyorsanız şanzıman beyini revizyon edilmelidir. İstanbul genel merkezimizde ayrıca Atco otomatik şanzıman olarak geliştirdiğimiz makinamız ile “şanzımanınız sökülmeden” basınç testi yaparak şanzıman iç kısmındaki problemleri gözlemleyebilmekteyiz. Zira Aisin üretimi otomatik şanzımanlarda , selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.

Insignia Aisin şanzımanın bir başka bilinen problemi tork konvertör sorunlarıdır. Genellikle bu arıza yaşanmaya başladığında P0741 tork konvertör köprüleme hatası arızası ile karşılaşılır. En belirgin şekli rampada aracın vites değiştirmemesi ve yokuşta çekişte zorlanmasıdır. Bu durumlarda, eğer arıza bir süredir yaşanıyorsa, tek başına türbün revizyonu önermemekte, şanzıman beyninin kontrolünü de tavsiye etmekteyiz.

Insignia 1.6 CDTI Şanzıman Sorunları

Opel Insignia 1.6 Cdti otomatik şanzıman araçlarda 3.nesil 6T40 serisi otomatik şanzımanlar kullanılmaktadır. Her ne kadar ilk iki nesile göre çeşitli iyileştirmeler ile şanzımanın arızaları giderilmişse de, özellikle sürüş konforunu etkileyecek sorunlar çıkarabilmektedir.

Insignia Geri vites arızası: Motor ısınınca vitesi R ye alındığında bazen 5-10 saniye bekleyip geç alıyor, araç gaz yemiyor ve takır takır sesi geliyorsa şanzımanınızda mekanik problem var demektir. Şanzımanın komple açılması ve revizyon işleminin uygulanması gerektiğini göstermektedir.

Otomatik Vites Vuruntusu: Insignia 1.6 Cdti araçlarda Vites geçişlerinde gecikme, viteste yığılma, boşa düşme ile karşılaşılabilmektedir. Özellikle 1’den 2’ye geçerken, 2’den 3’e geçerken vuruntu hissedilebilir olmaktadır. Aracınızda var ise ilk etapta şanzıman beyini (hidrolik ünite) kontrollerinin yapılması gerekmekte, sonuçlarına bağlı olarak “şanzımanınız sökülmeden” teşhisini sağladığımız test makinemiz ile basınç testi yaparak problemin nereden kaynaklı olduğunu tespit edebilmekteyiz.

Rampada çekiş problemi: Eğer Insignia aracınız rampada çekiş problemi yaşıyorsa ve yokuşta – özellikle gaza basınca – zorlanıyorsa şanzımanınız içerisinde basınç kaybı ve kaçakları mevcuttur. Bu şekilde kullanmanız ve zorlamanız aracın balatalarının yanmasına neden olacaktır.

Insignia Şanzıman Arıza Kodları

Insignia GM şanzıman tasarım ve yazılımından dolayı daha hızlı şekilde arıza kodu atabilmekte ve kritik durumlarda otomatik şanzıman korumaya geçebilmektedir. GM üretimli şanzımana sahip Opel Insignia aracınızda şanzıman arıza lambası yanıyorsa, artık en yakın servise gitme zamanınız gelmiştir. Otomatik şanzımanın korumaya geçmesi durumunda  araçta genellik geri vites ve 5.vites devrede kalır ve selenoidlere giden elektrik kesilir. Insignia 2.0 dizel otomatik şanzıman sorununun çözümü önce valfgövdesi (şanzıman beyni) ardından şanzımanın mekanik kısmının incelenmesinden geçer. 6T45 şanzımanlardaki Insignia otomatik şanzıman beyni arızalarını iki ayrı grupta inceleyebiliriz:

Insignia TCM Kart Arızaları: Elektrik arızalarıdadır ve silinmez, silinsede kısa bir süre sonra tekrar arızaya düşer. Şasiye kısa devre (Short circuit), açık/yüksek direnç, voltaj kısa arızaları olabilir. Eğer selenoid performans arızaları ile birlikte atıyorsa, bir ihtimal selenoid değişimi ile düzelir. Aksi durumda kart değişimi gerekir. Karşılaşılabilen arıza kodları şunlardır: P0961, P0962, P0963, P0965, P0966, P0967, P0970, P0971, P0973, P0974, P2719, P2720, P2721, P2728, P2729, P2730, P2762, P2763, P2764

6T45 Selenoid performans arızaları : Bu kodları attığında araç belirli vitesleri yapmaz, örnek PC3 atarsa 6.vitesi yapmaz, 130 km hızı geçmez vb.

  1. P0776-P0777: PC2 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  2. P0796-P0797: PC3 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  3. P2714-P2715: PC4 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  4. P2723-P2724: PC5 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  5. P0741-P0742: TCC Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  6. P0752, P0753: SS1 selenoidi takılı kalmış

Opel Insignia Şanzıman Beyni Tamiri

Aisin üretimli şanzımanlarda arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez.

Piyasada sıklıkla yapılan yöntemlerde, AF40 MK1 serisi şanzımanların selenoid valfleri tamir edilmeye çalışılmaktadır. Her ne kadar bu selenoid valflerin temizliği ve tamiri yapılsa da, selenoid testleri aracın üzerinde yapılmakta ve bundan dolayı garanti verilememektedir. Opel insignia selenoid valf arızasını tespit etmenin ve eğer tamir yapıldı ise bu işlem sonuç verip vermediğini kontrol etmenin tek yöntemi özel tasarlanmış selenoid test makinelerinde bu selenoid valflerin test edilmesidir.

GM şanzıman kullanılan 1.6 Cdtip Opel Insignia araçlarda ise selenoid valfleri test edilebilmekte fakat tamir edilememektedir. Bununla birlikte komple kart değişimi yapılmak yerine sadece selenoid testi için tasarlanmış özel test makinelerimizde selenoidleri test ederek, arızanın kök nedenini hızlı bir şekilde bulmakta ve sadece arızalı selenoidi değiştirmekte ve müşterilerimizin bütçelerini korumaktayız.

Atco Mühendislik, selenoid (elektrovana) testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Şanzıman beyinlerinin üzerindeki selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise Insignia şanzıman vuruntu probleminin devam etmesine neden olacaktır. AF40 otomatik şanzıman beyninin yenisinin 800 Euro civarında, 6T45 şanzıman beyninin yenisinin 1.200 Euro civarında olduğu göz önüne alındığında, doğru teşhis ve onarımın önemi daha net anlaşılabilir.

Opel Insignia Tork Konvertörü Tamiri

Firmamızda Insignia araçlarda bulunan Aisin ve GM şanzımanların tork konvertörleri garantili olarak revize edilmektedir. Eğer Insignia’nızda P0741 arızası ile karşı karşıyasanız, en yakın zamanda tork konvertörünüzü tamir ettirmeniz gerekmektedir. Güncel Insignia tork konvertörü tamiri fiyatları için 0 216 3659500 nolu telefonumuzdan bilgi alabilirsiniz.

Opel Insignia Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Opel Insignia otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Opel Insignia araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Opel Insignia şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Opel insignia otomatik şanzıman fiyatları hakkında bilgi almak için (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızı arayabilirsiniz.

Opel Insignia Şanzıman Yağı Değişimi

Opel Insignia şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Opel Insignia otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Opel Insignia şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Opel Insignia şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Opel İnsignia Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Opel insignia aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

110 thoughts on “Opel Insignia Otomatik Şanzıman Tamiri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.