Opel Insignia Otomatik Şanzıman Tamiri

Opel insignia otomatik şanzıman arızası yaşıyorsanız, doğru yerdesiniz. Opel insignia otomatik vites sorunlarına (şanzımanda vuruntu, ilk kalkışta vuruntu, geri viteste vuruntu, P0741 tork konvertörü arızası, vites geçisinde zorluk)  garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Opel marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.

Opel İnsignia Hangi Şanzımanı Kullanıyor?

Opel Insignia 2.0 CDTi araçlarda 2011 yılına kadar, Active select olarakta bilinen, Aisin üretimli TF-80SC şanzımanın ilk versiyonu kullanılmaktadır. 2011 yılında Aisin’in ikinci nesli TF-80SC, AF40 MK2 şanzıman kullanılmaya başlanmıştır. 2015 yılı ve sonrasında üretilen Opel Insignia 1.6 Cdti araçlarda ise GM üretimi 6T40 otomatik şanzıman kullanılmaktadır.

Opel Insignia Otomatik Şanzıman Çeşitleri

ATCO Mühendislik olarak Opel Insignia araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Opel Insignia 1.6 Cdti 6T45 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Opel Insignia 2.0 Cdti AF40 (Aisin TF80SC) Otomatik Şanzıman Tamiri – 6 ileri vitesAlfa-Romeo-159-AF40-TF-80SC-Otomatik-Sanziman-Tamiri

Opel Insignia Otomatik Şanzıman Arızaları

Opel Insignia otomatik şanzıman sorunlarını sizler için araçlarda kullanılan şanzıman tiplerine göre ayrı ayrı değerlendirmeye çalıştık:

Insignia 2.0 Cdti Şanzıman Sorunları

Insignia 2.0 Cdti araçlarda Aisin üretimli AF40 şanzıman kullanılmaktadır. Bu şanzıman arızalandığında nadiren şanzıman arıza lambası yakmaktadır. Buna karşın kullanım ömrü sonlarına doğru özellikle ilk kalkışlarda ve geri viteste vuruntu sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Bu problemi özellikle araç ısınınca dur kalklarda, örnek vermek gerekirse trafikte lambada durduktan sonra kalkarken yaşayabilirsiniz. Aracınız önce bir iki saniye bekleterek vitese geçecek ve ardından bir vuruntu ile hareket edecektir. Bazı durumlarda müşterilerimiz şiddetli vuruntularda “arkadan bir araç çarpmışçasına” ifadesini bile kullanabilmektedir.

Önemlidir! Insignia 2.0 Cdti araçlarda vitesi D konumuna aldığınızda arasıra veya sürekli vuruntu yaşıyorsanız boşu boşuna şanzıman yağı değişimi yapmayınız… Sorun mekanik kaynaklı olup paranız boşa gidecektir.

Sıklıkla karşılaşılan bir başka Opel insignia otomatik şanzıman sorunu otomatik şanzımanda vuruntu olarak tanımlanabilir. Kilometre arttıkça, vites geçişlerinde zorluk kendisini sarsıntılar ile belli eder. Özellikle 4’ten 3’e, 3’ten 2’ye geçişlerde vuruntu yaşıyorsanız ve/veya benzer şekilde aynı vites geçişlerinde vites yükseltirken kaçırma/boşa düşme görüyorsanız şanzıman beyini revizyon edilmelidir. İstanbul genel merkezimizde ayrıca Atco otomatik şanzıman olarak geliştirdiğimiz makinamız ile “şanzımanınız sökülmeden” basınç testi yaparak şanzıman iç kısmındaki problemleri gözlemleyebilmekteyiz. Zira Aisin üretimi otomatik şanzımanlarda , selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.

Insignia Aisin şanzımanın bir başka bilinen problemi tork konvertör sorunlarıdır. Genellikle bu arıza yaşanmaya başladığında P0741 tork konvertör köprüleme hatası arızası ile karşılaşılır. En belirgin şekli rampada aracın vites değiştirmemesi ve yokuşta çekişte zorlanmasıdır. Bu durumlarda, eğer arıza bir süredir yaşanıyorsa, tek başına türbün revizyonu önermemekte, şanzıman beyninin kontrolünü de tavsiye etmekteyiz.

Insignia 1.6 CDTI Şanzıman Sorunları

Opel Insignia 1.6 Cdti otomatik şanzıman araçlarda 3.nesil 6T40 serisi otomatik şanzımanlar kullanılmaktadır. Her ne kadar ilk iki nesile göre çeşitli iyileştirmeler ile şanzımanın arızaları giderilmişse de, özellikle sürüş konforunu etkileyecek sorunlar çıkarabilmektedir.

Insignia Geri vites arızası: Motor ısınınca vitesi R ye alındığında bazen 5-10 saniye bekleyip geç alıyor, araç gaz yemiyor ve takır takır sesi geliyorsa şanzımanınızda mekanik problem var demektir. Şanzımanın komple açılması ve revizyon işleminin uygulanması gerektiğini göstermektedir.

Otomatik Vites Vuruntusu: Insignia 1.6 Cdti araçlarda Vites geçişlerinde gecikme, viteste yığılma, boşa düşme ile karşılaşılabilmektedir. Özellikle 1’den 2’ye geçerken, 2’den 3’e geçerken vuruntu hissedilebilir olmaktadır. Aracınızda var ise ilk etapta şanzıman beyini (hidrolik ünite) kontrollerinin yapılması gerekmekte, sonuçlarına bağlı olarak “şanzımanınız sökülmeden” teşhisini sağladığımız test makinemiz ile basınç testi yaparak problemin nereden kaynaklı olduğunu tespit edebilmekteyiz.

Rampada çekiş problemi: Eğer Insignia aracınız rampada çekiş problemi yaşıyorsa ve yokuşta – özellikle gaza basınca – zorlanıyorsa şanzımanınız içerisinde basınç kaybı ve kaçakları mevcuttur. Bu şekilde kullanmanız ve zorlamanız aracın balatalarının yanmasına neden olacaktır.

Insignia Şanzıman Arıza Kodları

Insignia GM şanzıman tasarım ve yazılımından dolayı daha hızlı şekilde arıza kodu atabilmekte ve kritik durumlarda otomatik şanzıman korumaya geçebilmektedir. GM üretimli şanzımana sahip Opel Insignia aracınızda şanzıman arıza lambası yanıyorsa, artık en yakın servise gitme zamanınız gelmiştir. Otomatik şanzımanın korumaya geçmesi durumunda  araçta genellik geri vites ve 5.vites devrede kalır ve selenoidlere giden elektrik kesilir. Insignia 2.0 dizel otomatik şanzıman sorununun çözümü önce valfgövdesi (şanzıman beyni) ardından şanzımanın mekanik kısmının incelenmesinden geçer. 6T45 şanzımanlardaki Insignia otomatik şanzıman beyni arızalarını iki ayrı grupta inceleyebiliriz:

Insignia TCM Kart Arızaları: Elektrik arızalarıdadır ve silinmez, silinsede kısa bir süre sonra tekrar arızaya düşer. Şasiye kısa devre (Short circuit), açık/yüksek direnç, voltaj kısa arızaları olabilir. Eğer selenoid performans arızaları ile birlikte atıyorsa, bir ihtimal selenoid değişimi ile düzelir. Aksi durumda kart değişimi gerekir. Karşılaşılabilen arıza kodları şunlardır: P0961, P0962, P0963, P0965, P0966, P0967, P0970, P0971, P0973, P0974, P2719, P2720, P2721, P2728, P2729, P2730, P2762, P2763, P2764

6T45 Selenoid performans arızaları : Bu kodları attığında araç belirli vitesleri yapmaz, örnek PC3 atarsa 6.vitesi yapmaz, 130 km hızı geçmez vb.

  1. P0776-P0777: PC2 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  2. P0796-P0797: PC3 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  3. P2714-P2715: PC4 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  4. P2723-P2724: PC5 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  5. P0741-P0742: TCC Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  6. P0752, P0753: SS1 selenoidi takılı kalmış

Opel Insignia Şanzıman Beyni Tamiri

Aisin üretimli şanzımanlarda arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez.

Piyasada sıklıkla yapılan yöntemlerde, AF40 MK1 serisi şanzımanların selenoid valfleri tamir edilmeye çalışılmaktadır. Her ne kadar bu selenoid valflerin temizliği ve tamiri yapılsa da, selenoid testleri aracın üzerinde yapılmakta ve bundan dolayı garanti verilememektedir. Opel insignia selenoid valf arızasını tespit etmenin ve eğer tamir yapıldı ise bu işlem sonuç verip vermediğini kontrol etmenin tek yöntemi özel tasarlanmış selenoid test makinelerinde bu selenoid valflerin test edilmesidir.

GM şanzıman kullanılan 1.6 Cdtip Opel Insignia araçlarda ise selenoid valfleri test edilebilmekte fakat tamir edilememektedir. Bununla birlikte komple kart değişimi yapılmak yerine sadece selenoid testi için tasarlanmış özel test makinelerimizde selenoidleri test ederek, arızanın kök nedenini hızlı bir şekilde bulmakta ve sadece arızalı selenoidi değiştirmekte ve müşterilerimizin bütçelerini korumaktayız.

Atco Mühendislik, selenoid (elektrovana) testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Şanzıman beyinlerinin üzerindeki selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise Insignia şanzıman vuruntu probleminin devam etmesine neden olacaktır. AF40 otomatik şanzıman beyninin yenisinin 800 Euro civarında, 6T45 şanzıman beyninin yenisinin 1.200 Euro civarında olduğu göz önüne alındığında, doğru teşhis ve onarımın önemi daha net anlaşılabilir.

Opel Insignia Tork Konvertörü Tamiri

Firmamızda Insignia araçlarda bulunan Aisin ve GM şanzımanların tork konvertörleri garantili olarak revize edilmektedir. Eğer Insignia’nızda P0741 arızası ile karşı karşıyasanız, en yakın zamanda tork konvertörünüzü tamir ettirmeniz gerekmektedir. Güncel Insignia tork konvertörü tamiri fiyatları için 0 216 3659500 nolu telefonumuzdan bilgi alabilirsiniz.

Opel Insignia Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Opel Insignia otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Opel Insignia araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Opel Insignia şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Opel insignia otomatik şanzıman fiyatları hakkında bilgi almak için (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızı arayabilirsiniz.

Opel Insignia Şanzıman Yağı Değişimi

Opel Insignia şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Opel Insignia otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Opel Insignia şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Opel Insignia şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Opel İnsignia Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Opel insignia aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

69 thoughts on “Opel Insignia Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Mehmet
    Mehmet / Cevapla 27 Nisan 2019 at 00:34

    2011 2.0 dizel otomatik opel insignia var motor ısınınca servis şanzıman diyor sorun ne olabilir

  2. AtcoAdmin
    AtcoAdmin / Cevapla 27 Nisan 2019 at 18:40

    Mehmet Bey, elinizde bir arıza kodu var mıdır? Yok ise, hangi il/ilçeden olduğunuzu bildirirseniz size yardımcı olmaya çalışabiliriz.

    • Halil
      Halil / Cevapla 24 Ağustos 2019 at 23:21

      Merhaba 2011 model Opel insignia 2.0 dizel motor var bende Şanzuman servis yazısı çıktı cihaza bağladık hata kodu ( p0731) 1. Vites onarımı yanlış çıktı Nedir sorun acaba İstanbuldayıım saygılar

  3. Nebi dede
    Nebi dede / Cevapla 13 Mayıs 2019 at 08:17

    Esenlikler 2013 otomatik motor yaptirdim teslim aldigimda arac 1700 devirlerde vurma yapiyor ve devam edince şanzuman ariza lambası yaniyor maliyeti ne cikar ve hangi ildesiniz Bursa dan yaziyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Mayıs 2019 at 13:51

      Nebi bey, aracınızda herhangi bir arıza kodu mevcut mudur?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 09:03

      Özgür Bey, D ve R’deki vuruntularınız kalkış tasından kaynaklanmaktadır. Bu şanzımanın revize olması gerektiğini göstermektedir. Bu şekilde aracı birkaç bin km daha kullanabilirsiniz. Vuruntunuz zaman içerisinde artacaktır. Maliyet olarak revizyon 5-6 bin TL, artı hidrolik ünite (gerekli görülürse) değişimi gerektirebilir.

  4. serkan kaçmaz
    serkan kaçmaz / Cevapla 27 Mayıs 2019 at 03:13

    iyi günler, 2013 model 2.0 otomatik opel insignia 160 hp cosmo aracım var 2 senedir aracı kullanıyorum araç ilk aldığımda 86000 km de idi ve aldıkdan bir müddet sonra p konumundan d konumuna alırken hafif sarsıntı yapmaya başladı araç 100 000 km yi geçince şanzıman yağını değiştirdim ilk 2000 km ye kadar sıkıntı yoktu sonra ışıklarda kalkış yaparken vuruntu yapmaya başladı şanzıman yağını tekrar değiştirdim fakat sorun devam ediyor ve vites düşürürken hafif sarsıntı yapıyor ara sıra aracım şu an 138000 km de.
    kocaeli -körfez
    serkan kaçmaz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Mayıs 2019 at 19:43

      Serkan Bey, aracınızdaki TF80 şanzımanların hidrolik ünitelerindeki aşınmalar bu tip problemlere neden olabilmektedir. Bir süre sonra kalkış tasında mekanik arıza oluşmaktadır.

      • serkan kaçmaz
        serkan kaçmaz / Cevapla 10 Haziran 2019 at 15:26

        teşekkürler mesajınızı yeni gördüm kusura bakmayın. çözüm için nasıl yardımcı olabilirsiniz ?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 11 Haziran 2019 at 20:25

          Serkan Bey, büyük ihtimalle hidrolik ünitenizin revizyon olması veya yenisi ile değişmesi gerekmektedir. Dilerseniz buyurun aracınızı bir birlikte test edelim ve daha net bir teşhis koyabilelim.

          • serkan kaçmaz
            serkan kaçmaz / 13 Haziran 2019 at 23:56

            teşekkürler en kısa sürede geleceğim.

  5. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 2 Haziran 2019 at 22:37

    Henüz 1 aylık 1000 km deki insignia gs aracımda son 10 gündür sabah ilk hareket esnasında biraz yürüdükten sonra gaz pedalından hissettiğim tak diye bir ses alıyorum , sonrasında gün boyu herhangi bir sıkıntı yaşamıyorum. Bu ses şanzıman kaynaklı olabilirmi ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 4 Haziran 2019 at 06:33

      Ahmet Bey, sesi dinlemeden sağlıklı bir yorum yapmamız mümkün değlldir. Aracınız garanti kapsamında olduğu için en yakın Opel yetkili servisine göstermenizi tavsiye ederiz.

  6. Ümit
    Ümit / Cevapla 12 Haziran 2019 at 20:00

    Slm lar şanzıman revizyonu ne demek maliyet nedir be hangi illerde yapılabiliyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2019 at 22:31

      Ümit bey, şanzıman revizyonu, şanzımanın içerisinde aşınmış parçaların yenileri ile değiştirilmesi, hidrolik ünite (şanzıman beyni) ve selenoidlerin test edilmesi ve arızalı olan bölümlerinin onarılması, ardından şanzımanın komple dinamometrede araç üzerinde test edilmesidir. Maliyeti değişecek parçalar ile birlikte değişmektedir. Revizyon işlemi sadece İstanbul’daki genel merkezimide yapılmaktadır. Bununla birlikte Türkiye genelindeki anlaşmalı noktalarımızda şanzıman sökülüp tarafımıza gönderilebilmekte ve revizyon sonrası araca montajı yerel olarak yapılabilmektedir.

  7. Adem
    Adem / Cevapla 21 Haziran 2019 at 15:26

    Aracım 2013 model 2.0cdti insignia, aracımda vites geçişlerinde sorun yok, vites düşüşlerinde genellikle 5. Vitesden 4. Vitese düşerken ve 3. Vitesten 2.vitese düşerken sanki yüksel devirde vites düşüyor gibi yığılma oluyor, bazen ışıklarda kalkış yaparken sanki arkadan birşey çarpmış gibi vuruntu oluyor vites kendini boşa almış oluyor, arıza ışığı yanmıyor herhangi bir hata gözükmüyor ekranda, sebebi ne olabilir ? Servis yeni şanzuman yazılımı çıkmış atabiliriz diyorlar, atılırsa düzelme ihtimali varmıdır şimdiden tşklr

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Haziran 2019 at 13:39

      Adem bey, küçük bir ihtimalle aracınız yazılım ile düzelebilir.Yazılım güncellemenin bir zararı olmaz. Eğer yazılım ile düzelmezse, şanzıman beyninizin test ve revizyon olması gerekecektir.

      • Resit
        Resit / Cevapla 7 Aralık 2019 at 22:59

        Merhaba hayirli isler. 2010 model 2.0 tdci insigniami sıkıştirdıgımda 6. Vitese gecisi gecikiyor. Ta ki 4000 devre kadar degistirmiyor vitesi ve ayagimi gaz pedalindan cektigimde vitesi degistiriyor. Ayrica sabahlari 1 ve 2. Vites gecisi cabuk 3. Vites ise 2000 devri bulmadan gecmiyor dolayisi ile soguk motora gaz vermek icap ediyor. Yorumuma donus yaparsaniz memnun olurum. Bereketli kazanclar.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 30 Mayıs 2020 at 10:12

          Reşit Bey, muhtemelen tork konvertörünüz arızalıdır.

  8. Caner
    Caner / Cevapla 12 Temmuz 2019 at 14:41

    Merhaba 2011 Opel ınsıgnıa dizel aracım var hafif rampada çıkarken vites geçişi olmuyor gaza yükleniyorum motor bağırmaya başlıyor neden yapar?
    Birde aracı en kısa zamanda servise götürün yazısı çıkıyor Opel servisi bir abimiz var götürüyorum bilgisayar bağlayıp bakıyor hatayı siliyor tekrar hata çıkmıyor. Bir işlem yaptırtmayıp yola cıktığımdaa aynı yazı ekranda aracı En kısa zamanda servise götürün çıkıyor yardımcı olurmusunuz. Opel ınsıgnıa dizel 2011 125000 km

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:47

      Caner Bey, probleminiz motor veya şanzıman kaynaklı olabilir. Arıza kodunu silmeniz arızanın giderildiği anlamına gelmediği için de ilk tekrarda tekrar ekrana çıkması çok normal. Bize ilgili arıza kodunu söylerseniz veya aracınızı bize getiriseniz size daha fazla yardımcı olabiliriz. Arıza tespiti için bir ücret almıyoruz.

  9. Suleyman
    Suleyman / Cevapla 16 Temmuz 2019 at 22:15

    Iyi akşamlar 2011 model 2000cd opel insignia p0700 hatası veriyor suan vitesler zor geçiyor yorumunuzu ve yaklasik maliyet hesabızi alabilirmiyim ilginize teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Temmuz 2019 at 07:46

      Süleyman Bey, p0700 genel anlamda şanzımanda arıza olduğunu belirten bir koddur. Aracınızda ilk jenerasyon TF80 şanzıman olma ihtimali yüksektir. Bu durumda eğer arızanız yeni başladıysa şanzıman beyninizin revizyonu ile araç kurtulabilir, 3.000 ile 4.000 TL arasında maliyeti olacaktır. Eğer şanzıman revizyonuna gidilirse 8 ile 10 bin TL arası masrafı olacaktır.

  10. Suleyman
    Suleyman / Cevapla 19 Temmuz 2019 at 22:33

    Arac şuan izmirde yardımcı olacağınız bi yer yada yeriniz varsa getirmek isterim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 22 Temmuz 2019 at 13:14

      Süleyman Bey, 05522791288 nolu telefondan Ege bölge sorumlumuz Çağdaş Bey’e ulaşabilirsiniz. Kendisi size yardımcı olacaktır.

    • Su
      Su / Cevapla 5 Eylül 2019 at 00:22

      P0700 ariza kodu nedir. Servis sanziman ariza lambasi yaniyor. Ve motor isareti yanik sol ekranda. Opel insignia 2011 dizel otomatik 2.0 maliyet nedir

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 04:16

        P0700 şanzımanınızdan kaynaklı bir arıza olduğunu belirli eden genel bir arıza kodu olup yanında bir kod daha atması gerekmektedir. Şanzımanlar bu kodu atıp korumaya aldıklarında kontağı açıp kapatmanız anlık reset sağlasa da, koşullarının ilk tekrarında aynı kod atacaktır. İkinci arıza kodunuzu biliyor musunuz? Eğer bilmiyorsanız İstanbul veya İzmir’deki servis noktalarımızdan birisine uğrayıp ücretsiz olarak öğrenebilirsiniz. Bu kodu bizimle paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz.

  11. Halil can
    Halil can / Cevapla 1 Ağustos 2019 at 03:10

    2010 model 1.6 turbolu aracımda 1ve 2 viteste gaz verince ötme sesi var sebebi ne olabilir şimdiden tskler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 09:04

      Halil Bey, ötme sesi şanzımandan gelebileceği gibi aks ve difransiyelden de gelebilir. İstanbul’da iseniz buyurun bir çayımızı için, sesi birlikte dinleyip doğru bir teşhis koyalım.

  12. Cihan
    Cihan / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 06:08

    Selamlar 2014 kasım çıkışlı opel insignia 1.6t sidi motor aracım uzun yolda bazen 6. Vitese geçmiyor. Herhangi bi arızakodu yok. Nedeni ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 09:04

      Cihan Bey, sorun tork konvertörü veya hidrolik ünitedeki tork selenoidiniz olabilir.

  13. Bekir
    Bekir / Cevapla 2 Eylül 2019 at 08:11

    İyi günler 2011 2.0 cdi Opel insinia var arabam hep d ye geçerken vuruntu yapmıyor arada sıra d ye geçerken vuruntu yapıyor yavaşça geçirdiğin zaman yapmıyor yada arabayı ilk çalıştırdığında sabahları filan yapmıyor bunun çözümü nasıl olur

    • Akın
      Akın / Cevapla 18 Ekim 2019 at 19:14

      Aynı sorun benim aracımda da mevcut 2012.D takarken vuruntu yapıyor.Arada olan bi durum.Sanki arkadan biri çarpmış gibi.Bunun çözümü nedir.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 30 Mayıs 2020 at 10:13

        Akın Bey, şanzıman içerisindeki mekanik bir sorundur. Bir kavrama grubunun yapısal problemi olduğu için sıklıkla karşılaşılmaktadır.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Mayıs 2020 at 10:14

      Bekir Bey, şanzıman içerisindeki mekanik bir sorundur. Bir kavrama grubunun yapısal problemi olduğu için sıklıkla karşılaşılmaktadır.

  14. Mustafa
    Mustafa / Cevapla 20 Ekim 2019 at 12:28

    Merhaba 2016 insignia 1.6 dizel otomatik şanzıman arabamda giderken tak die ses geliyor ve esc arızası yanıyor vites sanki boşa çıkıyor ve tekrar vitese giriyor ve arıza lambası sönüyor. Geçen gün ilk çalıştırdığımda araç kendini korumaya aldı ve motor beyni şanzımanı görmüyordu vites aktif deildi. Bir usta çağırdık ve kutup başlarını ve şanzımandaki swiçleri söküp taktı düzeldi. Ama yine aynı sorunu yapıor ve selenoidlerde sorun olabilir dediler. Sizin yeriniz nerede avrupa yakası sefaköyden gelicem

  15. Naim
    Naim / Cevapla 13 Kasım 2019 at 20:44

    merhaba şanzımanla ilgili problemler yaşıyorum aracımda konyada güvenebileceğim bir arkadaş varmı arıza kodlarıyla ilgili size bilgi versem burda her kafadan bir ses çıkıyor aracı yeni aldım 3 gündür moralim çok bozuk sizinle irtibata geçmem için

  16. Tore
    Tore / Cevapla 15 Kasım 2019 at 00:23

    Aracım 2013 2.0 dizel..
    aracıı d ye atınca vuruntu yapıyordu şanzıman yagını degiştirdim serviste yazılım attım o düzeldi fakat şimdi 2 nci vitesten 3 e atınca yüksek bi vuruntu yapıyor vites kücültüncede bazen vuruntu yapıyor sebebi ne olabilir acaba ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Kasım 2019 at 20:51

      Sn.Tore, şanzıman hidrolik beyninizde problem var gibi gözükmektedir.

  17. Omer
    Omer / Cevapla 21 Aralık 2019 at 19:14

    Sen 2014 model insignia aracım af40 şanzıman mevcut araç düz yolda gittiği yerde devir yükseliyor yanlız araç gitmiyor esp lambası ve ekranda şanzıman arızası yanıyor yardımcı okursanız sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Mayıs 2020 at 10:15

      Ömer Bey, anlattığınız kadarı ile şanzımanın içerisinde basınç kayıbı var, beyni sökülüp içerisindeki kavramaları araç üzerinde test etmemiz gerekebilir.

  18. Yasin gurses
    Yasin gurses / Cevapla 5 Şubat 2020 at 01:56

    Slmlar 2011 dizel otomatik bi aracım var araç ısındığında d konumunda vuruntu oluyo vites geçişlerinde sorun yok neden yapar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Mayıs 2020 at 10:15

      Yasin Bey, şanzıman içerisindeki mekanik bir sorundur. Bir kavrama grubunun yapısal problemi olduğu için sıklıkla karşılaşılmaktadır.

  19. Mrthsyn
    Mrthsyn / Cevapla 4 Mart 2020 at 10:22

    Slm insignia 2014 model 1.6 otomatik benzinli de hangi kod isimli şanzıman vardır

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Mayıs 2020 at 10:17

      6t45

  20. FATİH
    FATİH / Cevapla 6 Mart 2020 at 22:15

    İnsiğna 2.0 motor dizel araçım2012 185 bin km de d kalkışlarda arada sırada vuruntu yapıyor nedeni nedir açaba

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Mayıs 2020 at 10:18

      Fatih Bey, şanzıman içerisindeki mekanik bir sorundur. Bir kavrama grubunun yapısal problemi olduğu için sıklıkla karşılaşılmaktadır. Yukarıda safyamızda detayları ile bahsettik.

  21. mehmet
    mehmet / Cevapla 16 Mart 2020 at 18:12

    merhaba 2010 2000 motor 160 beygir ctdi aracım 4 viteste gaza bastığım halde araç hızlanmıyor diger viteslerde bi sorun yada vuruntu yok arızası ne olabilir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Mayıs 2020 at 10:19

      Mehmet Bey, 4-5-6 dip kavramanızda mekanik problem olabileceği gibi problem şanzıman beyni ile alakalı da olabilir. Dilerseniz bir uğrayın aracınızı birlikte test edelim. Test için herhangi bir ücret almıyoruz.

  22. gürsoy arslan
    gürsoy arslan / Cevapla 26 Mart 2020 at 23:12

    merhaba 2.0 dizel 2011 model insignia aracımı 1 yıl önce opel alpata servisinde otm şanjımanını full rekteviye yaptırdım 10bin gibi rakam tuttu ama aracım nadirde olsa ilk D ye aldıgımda pat diye vuruyor sanki motor yerinden cıkıcak bunun sebebi ne olabilir servisligin garantisinden nasıl yararlanabiliriz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Mayıs 2020 at 10:20

      Gürsoy Bey, servis size işlemi faturalı yapmıştır. 2 yıl garantisi olması lazım. Servise gidip iş emri açtırın, gerekirse Opel genel merkezine bilgi verin.

  23. Serdar
    Serdar / Cevapla 30 Mart 2020 at 12:28

    Mrb 2012 200.000km opel insigna cihaza baglattim şanzuman ariza gostermiyor ilk kalkista bazen vuruntu yapiyor geri vites gecisinde yapmiyor.sorun hakkinda bilgi verebilrmisiniz istanbul avrupa yakasindayim tsk ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Mayıs 2020 at 10:20

      Serdar Bey, şanzıman içerisindeki mekanik bir sorundur. Bir kavrama grubunun yapısal problemi olduğu için sıklıkla karşılaşılmaktadır. Yukarıda safyamızda bu arızayı detayları ile bahsettik.

  24. salih
    salih / Cevapla 15 Mayıs 2020 at 04:28

    iyi çalışmalar efendim 2011 2.0 insignia aracım şanzuman yağı deyiştikten sonra arada d konuma aldığımda vuruntu yapmaya başladı tekrar 1500km sonra yağı tekrar deyiştirdik düzeldi fakat arada yine vuruntu yapmaya başladı vuruntu sert deyil yazılım gerekiyormu yağ deyişiminden sonra teşekürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Mayıs 2020 at 10:21

      Salih Bey, Insignia araçlarda bu vuruntular yağ değişimi lie gitmez. Aksine arttığı gözlemlenmiştir. Yazılım da düzeltmez zira şanzımanda mekanik sıkıntı bulunmaktadır.

  25. Ayse
    Ayse / Cevapla 5 Haziran 2020 at 01:58

    Merhaba opelinsignia 2015 model aracimi park ederken R den D ye gemedi nedeni ne olabilir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Haziran 2020 at 03:37

      Ayşe Hanım, vites kolundan olabilir. Genellikle bu araçlar şalter arızası yapmazlar. Bu arızanız sürekli mi olmaktadır?

    • enes
      enes / Cevapla 8 Haziran 2020 at 23:22

      merhaba insignia 1.6 cdti aracim manuel modda iken vites yukseltme ve dusurmeyigec algiliyor yani gec dolduruyor sebebi ne olabilir

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 9 Haziran 2020 at 09:57

        Enes Bey, bunu bir viteste mi yapıyor, yoksa bütün viteslerde mi?

  26. enes
    enes / Cevapla 9 Haziran 2020 at 00:04

    merhaba insignia 1.6 cdti aracim manuel modda iken vites yukseltme ve dusurmeyi gec algiliyor (sanziman gec dolduruyor dendi) sebebi ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Haziran 2020 at 09:58

      Enes Bey, bunu bir viteste mi yapıyor, yoksa bütün viteslerde mi? Ayrıca manuelde değilken benzer bir şikayetiniz var mıdır?

  27. enes
    enes / Cevapla 9 Haziran 2020 at 12:18

    otomotik modda sorun yok sadece manuel modda tum gecislerde

  28. Sinan
    Sinan / Cevapla 12 Haziran 2020 at 16:14

    Merhabalar,
    Insignia 2016 model 60binde aracımız var. cdti 1.6 otomatik vites Vitesi P konumuna alırken çok zorlanıyor ve 2 kere vites yerinden çıktı. 2 gündür çok sıklıkla zorlanıyor P konumuna alırken. Sorun ne olabilir?
    Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2020 at 08:49

      Sinan Bey, aracınızda vites kolu ile ilgili bir arıza var gibi gözükmektedir. Bir servisin vites kolu-vites halatı mekanizmasını kontrol etmesi gerekmektedir.

  29. ahmet çekiçgibi
    ahmet çekiçgibi / Cevapla 15 Haziran 2020 at 17:40

    Merhaba,

    Aracım 2016 Model insignia 1.6 136 HP Dizel , vitesi p den d ye aldığımda araç hafif bi sallantı yapıyor ve birde 5. vites giderken gaza yüklendiğimde 3 atarken sert bir vurma yapıyor. Nedeni nedir ustam

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Haziran 2020 at 07:53

      Ahmet Bey, şanzımanınız içerisinde mekanik problem var gibi gözükmektedir. Bu gibi durumlarda genellikle GM şanzımanlar bir arıza kodu atarlar. Sorun taslardan olabileceği gibi, selenoid grubundan da olabilir. sağlıklı yorum yapabilmemiz için aracınızı bir test etmemiz gereklidir.

  30. Kasım görmüş
    Kasım görmüş / Cevapla 25 Haziran 2020 at 20:05

    Merhabalar
    Araç insigna 2012 model 2000 motor
    Vitesi R veya D aldığımda bekleme yapmıyor motor stop ediyor. Ancak D alıp gaz verdiğimde sıkın ti olmuyor. Yokuşlarda kalkış yapmıyor. Aracı geri bırakıyor. Sorun ne olabilir. Tekirdağ Çerkezköy yim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2020 at 17:19

      Kasım Bey, telefonda görüştüğümüz üzere ücretsiz ekspertiz için sizi İstanbul merkez servisimize bekliyoruz.

  31. Harun yıldırım
    Harun yıldırım / Cevapla 3 Temmuz 2020 at 01:25

    Merhaba 2016 model 1.6 GM 136 hp aracım var 1. Ve 2. Viteste araba manuel arabada yarım debriyaj yaparmış gibi biraz boşa bağırıyor ve 3e geçtiğinde normale dönüyor.manuel arabada debriyaj balatasının bitmeye başlaması gibi düşünün sorun ne olabilir cozum ne olabilir teşekkür ederim

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.