Opel Astra Otomatik Şanzıman Tamiri

Opel Astra otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Opel Astra araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Opel Astra şanzıman sorunu zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Opel Astra otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Opel Astra Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. 

Opel Astra Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Opel Astra hatchback ve Opel Astra Sedan otomatik şanzıman araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Opel Astra-H AF13 (Aisin 60-40) Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Opel Astra J 1.6 Şanzıman Tamiri – 6T45
  • Opel Astra J 1.4T Otomatik Şanzıman Tamiri – 6T40
  • Opel Astra-K 1.4T 6T40 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Opel Astra-K 1ç6 Cdti Otomatik Şanzıman Tamiri

Opel Astra Otomatik Vites Kutusu Sorunları

Opel Astra otomatik şanzıman sorunlarının başında otomatik şanzıman vuruntu problemi gelmektedir. Genellikle vuruntuların çoğunluğunun nedeni selenoidler veya şanzıman beynidir. Vuruntulu şekilde kullanıma devam eden araçların şanzımanlarında mekanik hasarlar meydana geldiği, çoğu zaman gözlemlenmiştir. Bundan dolayı Opel Astra aracınızda vuruntu varsa, şanzımanınıza müdahale ettirmenizi tavsiye ederiz.

Eğer Opel Astra aracınızda şanzıman arıza lambası yanıyorsa, artık en yakın servise gitme zamanınız gelmiştir. Kritik durumlarda otomatik P0700 arıza kodu atar, şanzıman arıza lambası yakar ve çoğu durumda şanzıman korumaya geçer. Otomatik şanzımanın korumaya geçmesi durumunda araçta geri vites ve 5.vites devrede kalır ve selenoidlere giden elektrik kesilir.

Opel Astra J Otomatik Şanzıman Sorunu

Astra J otomatik şanzımanların ilk üretimi olan Gen-1 tipi 6T30, 6T40 ve 6T45’lerin en büyük sorunları şanzımanın aşırı ısınması ve selenoidlerin bozulmasıdır. Bunu selenoidlerin ve valf gövdesinin doğru çalışıp çalışmadığını kontrol eden “basınç anahtarlarının” (pressure switch) arızalanması takip eder. 

Mekanik arıza olarak kalkış tası adı da verilen şanzımanın dip tasının kırılması sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. Bu durumda araç geri vitese geçmeyebilir veya motor ısınınca vitesi R ye alındığında bazen 5-10 saniye bekleyip geç vites alır, gaz yemez ve takır takır ses gelir. Firmamızda bu tip şanzıman arızaları garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır. 

Arıza lambasını söndürmek çözüm değildir!

Arıza lambasının cihazla söndürülmesi birçok durumda arızayı gidermeyecektir. Örnek vermek gerekirse otomatik şanzımanda vuruntu varsa cihazla arıza lambasını söndürmek, arıza sebebini çözmeyeceği için, yakın bir zamanda tekrar vuruntu ve şanzıman arıza lambası yanması ile karşılaşmanız muhtemeldir.

Astra-J Astra-K Selenoid Valf ve Şanzıman Beyni Testi 

Otomatik vites vuruntusu ve vites geçişlerinde kaçırma sıklıkla karşılaşılan Astra şanzıman arızalarıdır. Birçoğunun temel nedeni selenoid valf arızaları veya kanalları aşınmış şanzıman beynidir. Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Opel Astra Solenoid Arıza Kodları

Eğer belirtilen arıza kodlarından bir tanesini yaşıyorsanız, sizinde selenoid valflerinizde sıkışma var demektir:

  1. P0776 – P0777: PC2 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  2. P0796 – P0797: PC3 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  3. P2714 – P2715: PC4 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  4. P2723 – P2724: PC5 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  5. P0752 – P0753: SS1 selenoidi takılı kalmış
  6. P0741 – P0742: TCC selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış

Bunlar dışında olabilecek diğer arıza kodları, şanzıman kartı, şanzıman beyni veya şanzıman içerisinde mekanik arızayı işaret edebilir. Şanzıman kartı ve kart üzerindeki şalter arızalarının çoğunluğu elektrik arızalarıdır ve silinmez, silinsede kısa bir süre sonra tekrar arızaya düşer. Bunlar Şasiye kısa devre (Short circuit), açık/yüksek direnç, voltaj kısa arızaları olabilir. Selenoid elektrik arızaları: P0961, P0962, P0963, P0965, P0966, P0967, P0970, P0971, P0973, P0974, P2719, P2720, P2721, P2728, P2729, P2730, P2762, P2763, P2764

Astra-J Şanzıman Kartı Şalter Arızaları

Astra-J araçlarda Opel’in 1.nesil 6T serisi şanzımanları kullanılmış olup, bu şanzımanların kartlarının üzerinde basınç şalterleri bulunmaktadır. oldukça sık arızalanan bu şalterler, gelecek nesillerde kaldırılmıştır. Sıklıkla karşılaşılan şalter elektrik arızaları: P0973, P0974, P0976, P0977’d,r Eğer bu arızalar selenoid performans arızaları ile birlikte atıyorsa, bir ihtimal selenoid değişimi ile düzelebilir. Düzelmediği durumlarda yeni kart tedariği yapılmalıdır.

Ayrıca şalter elektrik arızası atmadan aşağıdaki şu arızaları da atabilir: P0842, P0843, P0872, P0873, P0877, P0878, P0989, P0990 … Bu arıza kodları takılı kalmış switchler, takılı kalmış selenoidler, bozuk valf gövdesi veya karttan olabilir. 

Opel Astra 6T40 ve 6T45 otomatik şanzıman selenoid valf arızaları konularında uzman kişiler tarafından değerlendirilmezse, çok kısa süreler içerisinde arıza tekrarları gerçekleşebilir.

Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır. 

Garantili Astra Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Opel Astra otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Opel Astra araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Opel Astra şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Opel Astra otomatik şanzıman fiyatları ve Opel Astra şanzıman tamiri fiyatları için (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Opel Astra Şanzıman Yağı Değişimi

Opel Astra şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Opel Astra otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Opel Astra şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Opel Astra şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Opel Astra Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Opel Astra aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

191 thoughts on “Opel Astra Otomatik Şanzıman Tamiri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.