Opel Astra Otomatik Şanzıman Tamiri

Opel Astra otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Opel Astra araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Opel Astra şanzıman sorunu zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Opel Astra otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Opel Astra Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Opel Astra hatchback ve Opel Astra Sedan otomatik şanzıman araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Opel Astra-H AF13 (Aisin 60-40) Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Opel Astra J 1.6 Şanzıman Tamiri – 6T45
  • Opel Astra J 1.4T Otomatik Şanzıman Tamiri – 6T40
  • Opel Astra-K 1.4T 6T40 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Opel Astra-K 1ç6 Cdti Otomatik Şanzıman Tamiri

Opel Astra Otomatik Vites Kutusu Sorunları

Opel Astra otomatik şanzıman sorunlarının başında otomatik şanzıman vuruntu problemi gelmektedir. Genellikle vuruntuların çoğunluğunun nedeni selenoidler veya şanzıman beynidir. Vuruntulu şekilde kullanıma devam eden araçların şanzımanlarında mekanik hasarlar meydana geldiği, çoğu zaman gözlemlenmiştir. Bundan dolayı Opel Astra aracınızda vuruntu varsa, şanzımanınıza müdahale ettirmenizi tavsiye ederiz.

Eğer Opel Astra aracınızda şanzıman arıza lambası yanıyorsa, artık en yakın servise gitme zamanınız gelmiştir. Kritik durumlarda otomatik P0700 arıza kodu atar, şanzıman arıza lambası yakar ve çoğu durumda şanzıman korumaya geçer. Otomatik şanzımanın korumaya geçmesi durumunda araçta geri vites ve 5.vites devrede kalır ve selenoidlere giden elektrik kesilir.

Opel Astra J Otomatik Şanzıman Sorunu

Astra J otomatik şanzımanların ilk üretimi olan Gen-1 tipi 6T30, 6T40 ve 6T45’lerin en büyük sorunları şanzımanın aşırı ısınması ve selenoidlerin bozulmasıdır. Bunu selenoidlerin ve valf gövdesinin doğru çalışıp çalışmadığını kontrol eden “basınç anahtarlarının” (pressure switch) arızalanması takip eder. 

Mekanik arıza olarak kalkış tası adı da verilen şanzımanın dip tasının kırılması sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. Bu durumda araç geri vitese geçmeyebilir veya motor ısınınca vitesi R ye alındığında bazen 5-10 saniye bekleyip geç vites alır, gaz yemez ve takır takır ses gelir. Firmamızda bu tip şanzıman arızaları garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır. 

Arıza lambasını söndürmek çözüm değildir!

Arıza lambasının cihazla söndürülmesi birçok durumda arızayı gidermeyecektir. Örnek vermek gerekirse otomatik şanzımanda vuruntu varsa cihazla arıza lambasını söndürmek, arıza sebebini çözmeyeceği için, yakın bir zamanda tekrar vuruntu ve şanzıman arıza lambası yanması ile karşılaşmanız muhtemeldir.

Astra-J Astra-K Selenoid Valf ve Şanzıman Beyni Testi 

Otomatik vites vuruntusu ve vites geçişlerinde kaçırma sıklıkla karşılaşılan Astra şanzıman arızalarıdır. Birçoğunun temel nedeni selenoid valf arızaları veya kanalları aşınmış şanzıman beynidir. Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Opel Astra Solenoid Arıza Kodları

Eğer belirtilen arıza kodlarından bir tanesini yaşıyorsanız, sizinde selenoid valflerinizde sıkışma var demektir:

  1. P0776 – P0777: PC2 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  2. P0796 – P0797: PC3 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  3. P2714 – P2715: PC4 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  4. P2723 – P2724: PC5 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  5. P0752 – P0753: SS1 selenoidi takılı kalmış
  6. P0741 – P0742: TCC selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış

Bunlar dışında olabilecek diğer arıza kodları, şanzıman kartı, şanzıman beyni veya şanzıman içerisinde mekanik arızayı işaret edebilir. Şanzıman kartı ve kart üzerindeki şalter arızalarının çoğunluğu elektrik arızalarıdır ve silinmez, silinsede kısa bir süre sonra tekrar arızaya düşer. Bunlar Şasiye kısa devre (Short circuit), açık/yüksek direnç, voltaj kısa arızaları olabilir. Selenoid elektrik arızaları: P0961, P0962, P0963, P0965, P0966, P0967, P0970, P0971, P0973, P0974, P2719, P2720, P2721, P2728, P2729, P2730, P2762, P2763, P2764

Astra-J Şanzıman Kartı Şalter Arızaları

Astra-J araçlarda Opel’in 1.nesil 6T serisi şanzımanları kullanılmış olup, bu şanzımanların kartlarının üzerinde basınç şalterleri bulunmaktadır. oldukça sık arızalanan bu şalterler, gelecek nesillerde kaldırılmıştır. Sıklıkla karşılaşılan şalter elektrik arızaları: P0973, P0974, P0976, P0977’d,r Eğer bu arızalar selenoid performans arızaları ile birlikte atıyorsa, bir ihtimal selenoid değişimi ile düzelebilir. Düzelmediği durumlarda yeni kart tedariği yapılmalıdır.

Ayrıca şalter elektrik arızası atmadan aşağıdaki şu arızaları da atabilir: P0842, P0843, P0872, P0873, P0877, P0878, P0989, P0990 … Bu arıza kodları takılı kalmış switchler, takılı kalmış selenoidler, bozuk valf gövdesi veya karttan olabilir. 

Opel Astra 6T40 ve 6T45 otomatik şanzıman selenoid valf arızaları konularında uzman kişiler tarafından değerlendirilmezse, çok kısa süreler içerisinde arıza tekrarları gerçekleşebilir.

Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır. 

Garantili Astra Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Opel Astra otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Opel Astra araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Opel Astra şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Opel Astra otomatik şanzıman fiyatları ve Opel Astra şanzıman tamiri fiyatları için (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Opel Astra Şanzıman Yağı Değişimi

Opel Astra şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Opel Astra otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Opel Astra şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Opel Astra şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Opel Astra Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Opel Astra aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

133 thoughts on “Opel Astra Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. mesut kaya
    mesut kaya / Cevapla 21 Mayıs 2019 at 00:03

    merhabalar 2010 model astra j 1.6 benzin asmosterik motorlu aracımda; motor ısınınca vitesi R ye alınca bazen 10-20 saniye bekleyip geç alıyor vitese ve o esnada araç gaz yemiyor,
    bir de bazen de yavaşlayınca şanzıman vites küçülttüğünde alt viteslere vuruntu yapa yapa vitesleri düşürüyor
    ne yapmam lazım ne kadar masrafım gider yardımcı olabilirmisiniz
    ayrıca şanzımanın tamiri ne kadar sürer

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Mayıs 2019 at 19:24

      Mesut Bey, öncelikle geçmiş olsun. Aracınızda selenoid veya kalkış tası kaynaklı problem mevcut. Selenoid problemleri 1.500 ile 3.500 TL arasında giderilebilir. Fakat eğer kalkış tasınız bozuldu ise, şanzımanınızın komple revizyon yapılması gerekmektedir.

      • Berkay
        Berkay / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 16:40

        Merhabalar;

        Ben de de aynı durum söz konusu,

        İletişim bilgileri verebilir misiniz?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 20:14

          Berkay Bey, 02163659500 nolu telefonlardan Ata veya Burak Bey’e ulaşabilirsiniz.

      • Mustafa Karadağ
        Mustafa Karadağ / Cevapla 17 Mart 2020 at 21:12

        Merhabalar 2003 Astra g tam otomatik aracım var.aracim d viteste kalkarken yüksek viteste kalkar gibi zorluyor ancak 1 ile kalkarken normal kalkıyor sorun ne olabilir?

    • Erhan
      Erhan / Cevapla 24 Haziran 2020 at 20:07

      Merhabalar 2012 astra h sedan otomatik araçımda vites geçişleri çok hissedilmeye başladı. Servisteki usta kömürlerin değişmesi lazım dedi.
      Bu konuda nasıl bir yol izlememi tafsiye edersiniz

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2020 at 15:50

        Erhan Bey, aracınız dizel midir, benzinli midir?

  2. Murat K.
    Murat K. / Cevapla 7 Haziran 2019 at 17:06

    Merhaba 2013 astra j 1.4 turbo benzinli 106.500 km tam otomatik aracım var. 5. Vites den 6 ya geçerken araba da sarsılma meydana geliyor şanzıman soguk iken denedim yapmadi ama uzun yolda fark ettim aşırı sarsma mevcut diger vites aradıklarında hiçbir problem yok gayet normal vites geçişleri oluyor. 6. Vitese geçince sonrasında da problem yok sadece araba yükdeyken 5 den 6 ya atarken zorlanıyor gibi bir hissiyat veriyor ayağımı gazdan çekiyorum o sırada vites atıyor tekrar basıyorum ve devam ediyorum ama ayağım gazdayken fazlasıyla sarsma yapıyor bununla ilgili bilgi almak istiyorum aracı yeni aldım 2 hafta kadar oldu bunula ilgili bana yardımcı olursanız çok sevinirim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2019 at 18:12

      Murat Bey, sadece 5’ten 6’ya mı problem yaşıyorsunuz, yoksa 2.viteste de benzer bir problem var mıdır?

    • TAHSİN
      TAHSİN / Cevapla 28 Ekim 2019 at 22:48

      Astra j 2013 115 hp otomatik 110 bin km de. Fren balatasının arasında taş kalmış gibi sürtme sesine benzer bir ses geliyordu. Eskişehirde kmd oto ya gittim. Şanzıman yağını bir bardak içine koyduk talaş farketti. Tekeri de döndürünce sesin şanzımandan geldiğini farkettik. Ankara
      veya İstanbula gitmemi söyledi. Son bir haftadır geliyor ses. Onun haricinde 60 bin km de şanzıman yağı değiştirmiştim. İlginize tşk ederim.

      • Burak
        Burak / Cevapla 1 Kasım 2019 at 23:42

        Hocam aynı durum bugün bende oldu nedeni nedir acaba ?

  3. r k
    r k / Cevapla 10 Haziran 2019 at 01:59

    Merhabalar. 1.4T astra j aracım var (140 hp). Aracımda hızlanırken dalgalanma ya da gazı kesik kesik yeme problemi var. Sorun şanzımanda mı acaba? 3 ustaya gösterdim 1tanesi şanzıman ustası. Selenoidlerde problem olabilir diyor ama diğer ustalar da farklı sorunlardan bahsetti. bobin ve bujide sorun çıkmadı. Aracım benzinli/LPG yok.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Haziran 2019 at 10:26

      Merhaba, eğer dalgalanma bütün viteslerde yaşanıyorsa hava emiş, egzoz sistemi veya enjeksiyon ile ilgili bir sorun olabilir. GM marka araçların motor beyni birçok kanaldan bilgi almakta ve eğer sağlıklı bir bilgi alamadığı bölge hissederse farklı bir kanaldaki bilgiyi doğru kabul edip sürüşe devam etmektedir. Dilerseniz buyurun bir çayımızı için, aracınızı birlikte test edelim. O zaman daha net yorumda bulunabiliriz.

  4. osman
    osman / Cevapla 10 Haziran 2019 at 10:11

    Merhaba, Aracım opel astra j 1,4 T otomatik vites bayram tatili için cıktığım uzun yolda belli bir süre geçtikten sonra 90-100 km hızda düşük devirde kullanırken yolun durumuna göre hızlanmak için gaza bastığımda araç 6. vitesten 5. vitese gecerken önce arac 3-4 sn de birden yavaşlıyor ve buyuk bir vuruntuyla vitese geçiyor.devirli kullandığımda ya da manuel modda kendim vites değiştirdiğimde bir sorun yaşamadım.Sebebi ne olabilir.Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Haziran 2019 at 10:24

      Osman Bey, eğer manuelde probleme yaşamıyorsanız, sorununuz büyük ihtimalle selenoid, ikinci etapta da valf gövdesindedir. Bu şekilde kullanmanız kısa bir dönem sonra şanzımanda mekanik hasara neden olacaktır. En kısa sürede ilgili parçaların sökülerek test edilmesi ve revizyonu gerekmektedir.

      • Aykut Sever
        Aykut Sever / Cevapla 10 Ağustos 2019 at 08:44

        Merhabalar. Aracım 2013 astra j 1.4 otomatik. Aracımda her zaman olmamakla birlikte 1. Viteste devir yükselirken 2. Vitese geçmeden 3veya 4 kez seri bir şekilde gelen sesi mekanik sürtünme benzeri bir ses geliyor. Diğer viteslerde bir problem yok. Bu ses genellikle araba ısındıktan sonra oluyor. Muhtemel problem ve çözüm maliyeti nedir acaba. Teşekkürler.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 11:47

          Aykut Bey, size en doğru teshis ve fiyatı ancak sesi dinledikten sonra sunabiliriz. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

  5. yiğit kesgin
    yiğit kesgin / Cevapla 10 Haziran 2019 at 13:33

    Merhaba 2015 model astra j otomatik aracım var. 120 bin km de. Daha önce şanzıman beyni arızası nedeniyle değişim oldu. Şanzıman yağıda değişti. Fakat aracımda 2. vitesten 3 e geçerken bazen geç geçme yani hafif bir boşluk var gibi geçiyor. 3 den 4 de geçerkende hafif bir tutup bırakma yapıyor. Bu tutup bırakma devir saatinede çok az yansıyor. Sebebi sizce ne olabilir ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Haziran 2019 at 13:49

      Yiğit Bey, bu gecikmedeki temel neden, takılan selenoidler, hidrolik ünitede aşınma veya mekanik kaynaklı olabilir. Ancak problemli parçaların incelenip makinede testinden sonra net bir sebep söyleyebiliriz.

      • İrfan
        İrfan / Cevapla 6 Aralık 2019 at 00:08

        Merhaba j kasa 1.3 dizel manuel aracım var uzun yolda araçtan ses geldi usta şanzıman dan geldiği için şanzımanda ki çapaklanma yı ve bir parçayı değiştirdi araç düzeldi ama 3. 4. 5. Viteste ayağımı gazdan çekince kompresör Çalışır gibi ses geliyor sonra şanzumanda ayna değişti hala aynı ses geliyor bu ses 1. Ve 2. Viteste yok ne yapmam lazım bu sesin gitmesi için

  6. kadir sarısoy
    kadir sarısoy / Cevapla 14 Haziran 2019 at 23:02

    Merhabalar
    2014 Model Astra 14.T Sport otomatik j kasa Aracım var
    Vites geçişlerinde veya vites ile ilgili hissettiğim hiç bir problem yok gayet akıcı ve seri.
    20-40 km aralığında seyir halindeyken tabiri caizse cır cır böceği gibi ses çıkartıyor. Az gaza basınca kesliyor ve ya vitesi N ye getirdiğim zaman kesiliyor. Borumda yaşıyorum ve bir usta şanzıman derken diğeri başka bir şey diyor. Araç 47 bin km de. Şanzıman yağını değiştirmem çözüm olur mu? İzmirde şubeniz var mı?
    Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Haziran 2019 at 10:47

      Kadir Bey, anlattığınız kadarı ile ses difransiyel, aks ve ön takımından gelebilir. Yağ değişiminin bir etkisi olacağını zannetmiyoruz. İzmir’de anlaşmalı sök tak yapan bir servisimiz mevcut. Dilerseniz sizi oraya yönlendirelim, eğer şanzıman değilse boşu boşuna bir çok masraf yapmak zorunda kalmazsınız, arkadaşlarımız aracınızın diğer aksaklıklarını giderirler.

  7. Taner Ünal
    Taner Ünal / Cevapla 24 Haziran 2019 at 18:10

    Merhaba, 2016 model astra k 1.4 turbo otomatik araç sahibiyim. Aracım belirli devrin üzerine çıkınca derinden rüzgar sesi gibi bir ses alıyorum. Tamirci şanzımandan geldiğini, arıza olmadığını, şanzımandan opellerde olduğunu söyledi. Bu ifade doğru mudur? Aracım 66bin kmde. Şanzıman yağını değiştirsem çözülür mü? Bir de benim aracımın triger değişim zamanı nedir? Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2019 at 11:36

      Taner Bey, sesin ne zaman ve ne şekilde geldiğini dinlemeden bir yorum yapmamız sağlıklı olmayacaktır. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun gelin, aracınızı birlikte bir test edelim, size daha fazla yardımcı olalım.

  8. SAMET SAYIN
    SAMET SAYIN / Cevapla 25 Haziran 2019 at 10:56

    Merhaba,

    Aracım Opel Astra 2011 H 1.3 dizel otomatik. Aracımı çalıştırdığımda boşta herhangi bir sorun yok fakat vitese aldığımda ayağım frendeyken tak tak diye bir ses gelerek araç frene basılıyken gitme eğiliminde oluyor. Kendiliğinden ikinci vitese geçiyor.

    Tekrar çalıştırdığımda da yine aynı hareketi yaparak ayağım frendeyken kendiliğinden gaz verdi. Aracı kapattım.

    Bu durum neden kaynaklanıyor. Araç evimin önünde size getirmek için çekici olmadan geçici hareket ettirebilmem için bir çözümü var mı? Şimdiden teşekkürler…

    İyi çalışmalar dilerim…

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2019 at 11:38

      Samet Bey, aracınızın üzerindeki şanzıman Easytronic olması gerekiyor ki şu anda Atco ile bu şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Aracınızda elektriksel bir sıkıntı var gibi gözükmektedir. Aracın şanzıman beyni ünitesine baktırmanızı tavsiye ederiz.

      • Eyup
        Eyup / Cevapla 1 Temmuz 2019 at 18:29

        Meraba
        Aracim 1999 astra g tam otomatil 214binde aracim ilk kalkislarda veya kisa kullanim larda viteste pekbirseyyok lakin 20 dk kullanimdansonra gerivitese takinca bazen hafif bazen sarsici vuruntu oluyor sogukken hirbirsey yok acaba nedir ve maliyet me cilar sagolun

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 20:07

          Eyüp Bey, muhtemelen hidrolik ünitenizde bir selenoidiniz arızalı. Teste tabi tutarsak size biraz daha fazla yardımcı olabiliriz.

        • mert asan
          mert asan / Cevapla 23 Eylül 2019 at 18:15

          İyi çalışmalar. Bir sorum olacaktı. Aracım 2016 opel astra j kasa otomatik vites. Aracımı p konumunda çalıştırırken normal ama n konumunda çalıştırırken ilk başta vuruntu yapıyor sebebi ne olabilir acaba. Cevabınız için şimdiden teşekkürler

    • Göksel ercan
      Göksel ercan / Cevapla 8 Ekim 2019 at 16:10

      1.6opel Astra 2012 hb 80 binde araç hiç bursey yok iken sonuna kdr gaza basıyorum sonuna kdt40km yi gecmiyo sbh hiç birşey nedendir acaba bide şu yziyodu servis direksiyon

  9. MUHAMMET BARLAK
    MUHAMMET BARLAK / Cevapla 2 Temmuz 2019 at 13:35

    Merhaba, Astra j 1.4T Otomatik aracım var. Özellikle kalkışta 2.3. viteste yığılma hissediyorum. Bazen de rahat trafikte vites düşürdüğünde veya vites arttıdığında vuruntu sesi geliyor. Motor ve şanzıman yükte olduğunda ses yok. Problem nerededir acaba?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 20:10

      Muhammet Bey, muhtemelen selenoidlerinize pislik var. Eğer İstanbul’da ikamet ediyorsanız, buyurun gelin, birlikte aracınıza bir ekspertiz yapalım (bunun için bir bedel talep etmiyoruz), siz de daha net bilgilere sahip olabilirsiniz.

  10. İlkay
    İlkay / Cevapla 3 Temmuz 2019 at 19:09

    Merhabalar, öncelikle hayırlı işler dilerim. Aracım 2012 1.4t otomatik opel astra j 68000 km de. Araca 7 ay kadar önce tüp taktırdım, bayramda uzun yol dönüşünde rampa çıkarken gaza yüklendiğimde araç 4500_5000 devir aralığında gaz kesip tekleme yapmaya başladı, benzine aldığımda sorun yok oldu. Sorunun lpg kaynaklı olduğunu düşünerek yaklaşık 2 haftadır sorunu bulmaya çalışıyoruz ancak bugün benzinde denediğimde yine yüksek devirlerde lpg ye oranla daha vuruntulu şekilde vites geçişlerini gerçekleştirdi ve sanki elektrik arkında oluşan ses gibi çıtırtılı ses geldi vuruntu esnasında. Ancak bu durum ara sıra meydana gelmekte ve Manuel geçişlerde veya daha sakin kullanımda hiç problem yok. Aracı bilgisayara bağladığımızda P0816 hata kodunu vermiş. Şu an aracın lpg sistemini söktük ve benzinde deneme sürecindeyim. Problemin kaynağı ne olabilir, yardımcı olursanız sevinirim. Bu arada Konya da yönlendirebileceğiniz Usta var mıdır? Teşekkür ederim, iyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 20:19

      ilkay bey aracınızın elektriksel problemi var. Öncelikle bütün tesisatının kontrole edilmesi gerekmektedir.

  11. Eyup
    Eyup / Cevapla 8 Temmuz 2019 at 08:37

    Meraba
    Ustam 1999 astra g otomatil sanziman beyin arizasi var dedi ustalar sizin bulundugunuz yere uzagim ..beyin degişmesi gerekiyormuş sizde sifiri nekadar fiyati cikmasi varmidir ..size beyni yollasam tamir edebiliyormusunuz sikinti selenoidlerden biri eger cok yuksek fiyatsa sifirini almayi dusunuyorum tesekkurler

  12. Hüseyin
    Hüseyin / Cevapla 10 Temmuz 2019 at 22:30

    Mrb,2012 1.4 T otomatik astram var,,,aracım geri viteste gaz almıyor,,bazen alıyor ondada takır takır ses geliyor,,sorun nerden kaynaklanıyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:25

      Hüseyin Bey, muhtemelen kalkış tasınız (Şanzımanın içi) ile ilgili mekanik bir sıkıntı var gibi gözükmektedir.

  13. Emin kasap
    Emin kasap / Cevapla 13 Temmuz 2019 at 19:55

    İyi günler hayırlı işler. Aracım 2013 astra 1.4 turbo otomatik 80 bin km de. Aracımda yaklaşık 20 dk hareket halinden sonra vites anormal bir şekilde çalışıyor. Işıklarda durduğumda vitesi N konumuna alıyorum sonrasında yeşil ışık yandığında N konumundan D konumuna aldığım da ben gaza basmadığım halde çok hız bir şekilde öne attırıyor kendini. Yine 6.vitesten yavaşlayarak vites düşürürken hafiften öne doğru Bi yığılma yapıyor arada. Aracın ilk kalkış esnasında ki kendini öne atma şahlanma sorunu diğer vites aralıklarıda yok geçişler normal. Sizce sıkıntı ne olabilir ve yaklaşık maliyet ne tutar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:56

      Emin Bey, problem selenoidlerinizden gibi gözükmektedir. Selenoidlerin sökülüp makinede test edilmesi gerekir. Komple selenoid değişimi 4.000 TL civarında olup, biz test sonucu sadece gerekli selenoidleri değiştirerek daha uygun maliyetler sunmaya çalışıyoruz.

  14. Emin kasap
    Emin kasap / Cevapla 15 Temmuz 2019 at 10:56

    Teşekkür ederim. Denizlide yaşıyorum şubeniz varmı yada yöblendirebileceğiniz bir yer.

  15. Yunus maral
    Yunus maral / Cevapla 20 Temmuz 2019 at 01:40

    Merhabalar astra g aracim D de olmasina ragmen ayami frenden alinca harekete gecmiyor Tekrar N ye alip bir daha D ye alinca harekete geciyor sorun nedir aceba bu durum arada oluyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 22:11

      Yunus Bey, sorun fren müşürünüzden, vites kolunuzdan veya şanzıman pozisyon şalterinziden kaynaklanıyor olabilir.

  16. yunus maral
    yunus maral / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 13:46

    çok teşekkür ederim ilginiz için sağolun hayırlı işleriniz olsun

  17. Lokman
    Lokman / Cevapla 3 Ağustos 2019 at 13:46

    Kolay gelsim öncelikle,2016 model astra k dizel otomatik aracım manüel pozisyona geçmiyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 10:51

      Lokman bey, sorun yazılımsal veya TCM kaynaklı olabilir. Herhangi bir arıza kodu var mıdır?

  18. Vedat
    Vedat / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 00:16

    Merhaba aracım 2016 model opel astra 1.6 CDTI dizel otomatik 39 binde.Araç genellikle uzun yolda rampalarda gaza yüklememe rağmen motor devri 3500-4000 e çıkıyor ama aracın hızı 57-60 ı geçmiyor.Bu sorun bazen düz yolda da oluyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 10:53

      Vedat Bey, muhtemelen şanzıman içerisinde bir basınç kaçağı mevcut.Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

  19. selçuk özaslan
    selçuk özaslan / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 22:50

    merhabalar aracım 2010 astra J otomatik vites 74500 km lpgli. ne odu nasıl oldu anlayamadım ışıklarda beklerken hareketendim ve araç vites yükseltmemeye başladı birden bire. sanki 1. vitesten hiç yukarı çıkmıyor 4000 devir 5000 devire çıkmasına rağmen vites yükseltmiyor ve 40 km hızla azda olsa kalan yoluma devam etmek zorunda kaldım. manuele çekip kendim yükseltiyim diyorum ama göstergede m3 m4 m5 yazmsına rağmen hala iantla vites yükselmiyor. sorun neden kaynaklı olabilir acaba şanzuman yağ değişimi falanmı gerekiyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 10:54

      Selçuk Bey, bahsettiğiniz arıza yağ değişimi kaynaklı değildir. Muhtemelen şanzıman içerisindeki mekanik taslardan birisi kırılmıştır. Nerede ikamet ediyorsunuz? Ona göre size yardımcı olmaya çalışalım

      • selçuk özaslan
        selçuk özaslan / Cevapla 29 Ağustos 2019 at 19:23

        Ankarada oturuyorum. Aracı opal yetkili servisine götürdüm sorun yağdan kaynaklı dendi ve değişim yapıldı, araç bir kaç gün sonra yine aynı sorunu yapmaya başladı. özellikle trafikte araç bir süre sonra 2. vitesten yukarı çıkmıyor, aracı 1 dk dinlendirdikten sonra sorun düzeliyor. araç hızlıyken bir sıkıntı yapmıyor ama trafikte dur kalk dur kalk hararet 90 üzerine çıkınca bu sorun ortaya çıkıyor

    • Kenan
      Kenan / Cevapla 8 Nisan 2020 at 01:02

      Selamın Aleyküm aracım Opel astra 2011 model 1.4t j kasa aracımı park ettim sabah çalıştırdım yalnız araç park halinden vitese bir türlü geçmedi fazla zorlamadım birkaç saat sonra yine denedim ama yine geçmiyor maalesef frene basınca vites üstündeki fren ışığı sönüyor müşir sağlam anladığım kadarıyla lütfen yardımcı olursanız sevinirim…

  20. Ercan yiğit
    Ercan yiğit / Cevapla 14 Ağustos 2019 at 02:38

    2010 Opel Astra j cosmo aracım kalkışlarda patinaj yapıyor vites geçişi birden oluyor aracı kullanırken viteslerde karışma oluyor yetkili bir sorun yok diyerek şanzıman yağ değişimi yapıldı sorunum halen devam ediyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:17

      Ercan Bey, sorununuz büyük ihtimalle şanzıman beyninden kaynaklıdır. Selenoidlerin ve hidrolik ünitenin test edilmesi gerekmektedir. Dilerseniz bu parçaları söktürüp tarafımıza gönderin, dilerseniz aracınzı bize getirebilirsiniz.

  21. Yücel
    Yücel / Cevapla 14 Ağustos 2019 at 13:54

    Astra g CD 260binde otomatik janzıman var. İki haftadır araç rampalarda zorlandığında s modu devredışı kalıyor ve gaza sonuna kadar basmama rağmen rampalarda 50-60ı geçmiyor bu şekilde düze geldiğimde de gaza basınca araç devir yükseltiyor ama zor hareket ediyor ayrıca vitesin yanındaki buzluyol tuşu normalden daha çok parlamaya başlıyor, aracı stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor bir kaç dakika sonra yine ayni hatayı veriyor. İstanbul’da değilim Yardımcı olur musunuz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:19

      Yücel Bey, sorunu rampada yaşadığınız için tork konvertör arızası gibi gözüküyor. Bulunduğunuz yerde bir serviste arıza tespit cihazına bağlatıp arıza kodunu bize bildirirseniz size daha fazla yardımcı olmaya çalışırız.

  22. Adem
    Adem / Cevapla 15 Ağustos 2019 at 22:48

    Merhaba 2010 Astra j 1.6 115 aracimin bazen geri viteste taktigimda geçmiyor
    Ayrıca 5 6 geçerken gaza yuklenince vuruntu yapıyor eski sahibi sanzimanin komple yeni yapıldığını ve garantili olduğunu söyledi alışma süresi diye böyle yaptigini söyledi

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:20

      Adem Bey, alışma süresinde küçük vuruntular olur, vitese geçmemezlik vb yapmaz. Eğer şanzıman garantili ise yaptırdığınız yere aracı bırakın arkadaşlarımız hidrolik ünite ve selenoidleri kontrol etsinler.

      • Adem
        Adem / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 20:16

        Selonoidlerlerde dediler arıza fakat elektronik parça garantisi verilmiyormus
        Peki Racon selonoidlerini yaptırmak istesem maliyeti ne olur ayrıca Opel astralarda 7 tane olduğu soyleniyor hepsi mi degisecek

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 09:19

          Adem Bey, biz Atco’da selenoidleri test makinesinde tek tek test ediyoruz. Değişime buna göre kara veriyoruz. Genellikle müşteriye hepsini birden değiştirmeyi de tavsiye ediyoruz, ekonomik durumuna göre. Şu an henüz recon selenoidi bu şanzıman için sunmamaktayız.

  23. Nuri BULUT
    Nuri BULUT / Cevapla 21 Ağustos 2019 at 13:46

    merhaba 2011 model 1.4 t otomatik aracım motor soğuk iken ileri hareket ediyor fakat motor ısındığında ise gaz yemiyor ve vites yükseltmiyor.
    geri vitese aldığım zaman ise geri aracım geri hiç gitmiyor.
    bir kaç ustaya sorduğumda ise geri vites tası kırılmış dedi
    yani hem ileri viteste hemde geri viteste sıkıntı var.
    yaptırmak istesem ortalama maaliyet ne olur acaba…?
    lütfen yardım..

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 09:20

      Nuri Bey, değişecek parçalar kesin olmamak ile birlikte yaklaşık 7.000 ile 10.000 TL arası bir maliyet çıkacaktır.

      • Önder
        Önder / Cevapla 25 Şubat 2020 at 21:04

        Merhaba 2012 model opel astra aracım var. Geri vitesten ileri vitese aldığımda bazen ilk kalkışta ileri atılma yapıyor. Araç d de ışıklarda beklerken çok hafifte olsa titreme yapıyor.

  24. Kubilay kaya
    Kubilay kaya / Cevapla 26 Ağustos 2019 at 20:48

    Aracim 2013 model 1.4 t 30bin km de. Aracimda sadece 110-120 km hizlarda giderken ugultu gelmektedir. Gecislerde vs herhangi bi sıkıntı yok. Ugultu sebebi nedir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 09:21

      Kubilay Bey, bu uğultunun birçok sebebi olabilir. Şanzımandan gelmeyebilir. Dilerseniz müsait bir zamanınızda uğrayıp bir çayımızı için, arkadaşlarımız aracınıza ücretsiz bir ekspertiz yapsınlar.

  25. hakan örücü
    hakan örücü / Cevapla 2 Eylül 2019 at 11:52

    merhabalar. 96 model astra f 1.6 16v otomatık aracım var yolda gıderken petrole ugradım calıstırdım ama vitese gecmedi boşta gibi , gaz veriyorum araba gitmiyor bagırıyor. bazen vitese geciyor ama sanırım yuksek viteste kalkıs yapıyor zorlanıyor. ayrıca ustanı nsoyledıgıne gore sanzımandan yanık kokusu gelıyormus. bulundugum bolgede otomatık şanzıman tamırı yapan yer yok acaba sorun nedir ve malıyetı ne cıkar. teşekkurler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 09:23

      Hakan Bey, aracınızdaki şanzıman tipini tam olarak bilemiyoruz. Eğer AF13 tipi şanzıman mevcut ise revizyonu 6.500 TL civarında tutacaktır.

  26. Onurcan
    Onurcan / Cevapla 7 Eylül 2019 at 02:37

    Herhaba aracım 1.4t astra j 2013 model aracımın şanzımanında herzamn olmamak kaydıyla geri vitese taktığımda hafiften hissedilirya vitese geçişi 1 sn sonra bidaha vites attırmışım gibi geçiş hissediyorum normalmidir acaba teşekkürler bu şimdiden

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 09:24

      Onurcan Bey, aracınızda selenoid problemi başlamış gibi gözüküyor. Masrafların daha da artmaması için şu etapta selenoidleri söktürüp temizletip test ettirmenizi tavsiye ederiz. Eğer İstanbul’da iseniz biz de yardımcı olmaya çalışırız.

  27. fatih ş..
    fatih ş.. / Cevapla 10 Eylül 2019 at 11:54

    merhabalar hayırlı işler benim de 2010 astra j 115 beygir aracım var 40.00km de otomatikte seri kalkışta bi kesilme yapıyor manuelde yapmıyor.otomatikte seyir halinde biraz ani frenlemede .vites düşüşlerde de kademe kademe sert vuruyor..ne dersiniz..cevabınız için şimdiden çok teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 09:37

      Fatih Bey, problemiz selenoidlerden kaynaklanabilir. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

  28. Fuat
    Fuat / Cevapla 10 Eylül 2019 at 17:39

    Merhaba Ustam,

    2012 model benzinli 1.4T J kasa otomatik astram 3. vitesten 2. vitese geçerken vuruntu yapıyor. Nedeni konusunda bilginizi paylaşabilir misiniz.
    Teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 09:38

      Fuat bey, 6T40 grubu şanzımanlar genellikle selenoidsel problemlerden dolayı bu tip vuruntular yapmaktadır.

  29. Yasin
    Yasin / Cevapla 22 Eylül 2019 at 23:42

    Merhaba iyi çalışmalar.
    2012 model astra j 1.6 turbo 180hp otomatik 90bin km aracimda vites kolu konumunu degistirirken P R N ve D atarken vuruntulu geciş mevcut. ( R den N ve D den N ye atarken yapmiyor.) Ve seyir halinde vites yükseltme ve düşürmede aynı sekilde vuruntulu gecisiyor. Gecis sirasinda ibrede hafif yükselmeler oluyor. (Bu zamanlarda araba hafif ileri atilma ve geri cekme gibi seyler yapiyor.)
    Sıkıntı ne olabilir? Ne kadar masraf cikar?
    İstanbuldayim ve en kisa zamanda firmaniza ugrayip test yaptirmaya gelmek istiyorum.
    İyi çalışmalar dilerim.

  30. necip
    necip / Cevapla 29 Eylül 2019 at 15:48

    2012 model opel astra clasic aracımda bazen 1nci vitesten 2nci vitese geçerken vuruntu yapıyor

    • Burak
      Burak / Cevapla 2 Şubat 2020 at 11:50

      Aynı sorun bende de sorunun ne olduğunu öğrenebildinizmi

  31. Ali ALPDOĞAN
    Ali ALPDOĞAN / Cevapla 3 Ekim 2019 at 22:57

    Merhabalar. Aracım 2008 Astra H 1.3 cdti easytronik vites 200.000 Km.
    Aracım A’ya geçmiyor. M’de kullanırken ise vites düşürmüyor. Çalıştırdığım da vitesi A pozisyonuna alıyorum fakat kalkarken hemen M pozisyonuna geçiyor. Nedeni ve çözümü hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim.

    • ilhan Kalafat
      ilhan Kalafat / Cevapla 9 Aralık 2019 at 21:09

      Merhaba Ali bey. Bendeki de 145000 de 2008 astra H 1.3 cdti easytronik bir araç ve aynı sorun benim araçta da başladı.Siz bir çözüm bulabildiniz mi?bulabildiyseniz paylaşırsanız sevinirim…

  32. Gökhan Yılmaz
    Gökhan Yılmaz / Cevapla 5 Ekim 2019 at 20:36

    Merhaba aracım 1.4 t 2011 Astra aracım park halindeyken geri vitese taktığımda bir iki cm boşta gibi öne gidip geri geliyor yada d alıp kalkış yapacağım sırada bir kaç cm geri gidip ileri gidiyor sebebi ne olabilir teşekkürler

  33. Murat
    Murat / Cevapla 11 Ekim 2019 at 14:39

    99 opel astra 225bin km tam otomatik aracim baya yolgidince gerivitesye vuruntu yapiyor. .ik kalkista hicbirsey yok diger vites gecişleri gayet iiyi birkaç ustaya sordum komple revizyon dedi..sizce promlem nedir maliyeti neolur

  34. hakan
    hakan / Cevapla 12 Ekim 2019 at 11:32

    Merhaba
    aracım 2012 astra 1.4 t Astra.
    Aracım arada sırada ışılarda yada durduğumda, kalkış sırasında gaza bastığımda gitmiyor. sanki boştaymışta gaz veriyormussunuz gibi bağırıyor, sonra birden kendini öne atarak gidiyor. HERZAMAN YAPMIYOR.Arada sırada denk gelirse yapıyor. Yalovadayım Sorun ne olabilir. maliyeti nedir acaba?

    • Sezgin
      Sezgin / Cevapla 27 Mart 2020 at 21:27

      Aynı sorun bende de var.
      Frene birkaç kez bastığımda tekrar çalışıyor.
      Ancak ara ara aynı sıkıntı devam ediyor.
      Siz bir çözüm bulabildiniz mi?

  35. Okan
    Okan / Cevapla 25 Ekim 2019 at 13:33

    2013 Model 1.t Actice Select Astramda yorumlardan anladığım kadarıyla selenoid problemi var. Selenoidlerin değişmeden önce sökülüp temizlenip denenmesi olanağı varmıdır? İstanbul dışındayım ve bulunduğum ildeki şanzımancılara önce bunu temizletmek istiyorum, Selenoid temizliğinin yapılması olanağı varmıdır?

  36. semih
    semih / Cevapla 25 Ekim 2019 at 19:37

    Merhaba,
    2000 model astra g kasa cd modeli otomatik aracım var araç seyir halindeyken 3.veya 4. viteste kalıyor alt vitese düşmüyor,kontak kapatıp açınca normale dönüyor.Genelikle motor soğukken veya devirsiz kullanımda oluşuyor.Makineye bağlattım şanzıman kendini korumaya alıyor denildi.çözüm öneriniz nedir.
    kolay gelsin.

  37. Ufuk
    Ufuk / Cevapla 30 Ekim 2019 at 12:03

    Merhaba
    Aracım astra 1.4 turbo
    Bu bir sorun mu bilmiyorum ilkkez otatik kullanıyorum araç ilk d ye aldıgımdaki kalkışta frenden ne kadar yavaş çeksemde ayagımı sanki birden bırakmışım gibi freni araç ileri atıyor kendini . Sonraki dur kalklarda böyle bir sorun olmuyor . Nezaman r den d ye veya n den d ye alınca ilk kalkışta böyle tak diye birden kavrama yapışıyor hissi veriyor.

  38. Bahadır
    Bahadır / Cevapla 30 Ekim 2019 at 23:00

    Hayırlı akşamlar ve hayırlı işler dilerim evvala.

    Benim 2015 model 1.4 Turbo 140hp otomatik vites opel astram var aracımın 3. Vitesten 4. Vitese geçerken tutup birakiyor gibi ve devirde sekme meydana geliyor. Ben kayseri de yaşıyorum burda bu duruma bana tam olarak arızasını tespit edemediler 2 Aydır araştırıyorum ve selenoid valflerden olabileceğini düşünmeye başladım. Konu ile alakalı beni aydınlatıcı bir bilgi verirseniz burdan birgün çıkıp gelmek isterim.

    • recep bilen
      recep bilen / Cevapla 26 Aralık 2019 at 10:11

      bahadır bey bende de 2015 astra j 14.t otomatik araç var 3. vitesten 4 e geçerken devir yükseltip geçiyor bu da vuruntuya sebep oluyor yetkili servis şanzıman değişecek dedi özel servisler aracı getirmeniz lazım dedi yakın bir yerde olmadığı için götüremedim.

  39. cem
    cem / Cevapla 6 Kasım 2019 at 17:25

    Merhaba;
    aracım Opel Astra J 140 hp benzinli otomatik vites 2012 model araçtır
    aracım ilk çalıştırmada motor soğuk iken sarsıntılı çalışıyor sonra düzeliyor 1-2 saat beklemede yine aynı şeyi yapıyor birde kırmızı ışıkta yada anlık durmalarda vites d konumunda iken anlık titreme oluyor sorun neden kaynaklanıyor olabilir yardımcı olurmusunuz

    • MİKAİL
      MİKAİL / Cevapla 17 Şubat 2020 at 14:20

      ŞU TİTREME İŞİNİ ÇÖZEBİLDİNİZ Mİ

  40. MEHMET CAN
    MEHMET CAN / Cevapla 4 Aralık 2019 at 17:12

    Merhabalar. 2008 model Opel astra h aracım var. Aracım 1. Viteste kalkarken vites kendini geri doğru atıyor hafif şekilde. Size problemi nedir? Teşekkür ederim.

  41. Evren
    Evren / Cevapla 4 Aralık 2019 at 21:29

    Merhabalar aracım astra j 1.4 t otomatik bir süredir gerivitese geçerken bir kaç saniye bekliyip geçiyordu be vites geçişleri vuruntulu oluyordu bugün ise giderken vites yükselmemeye başladı ve şuanda geriye geçmiyor d ye takıyorummyürüyor ama vites yükselmiyor neden olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Mayıs 2020 at 16:07

      Evren Bey, muhtemelen şanzımanınızın geri vtes tası kırılmıştır. Bundan dolayı geç geçmektedir.

  42. figen guloglu
    figen guloglu / Cevapla 27 Aralık 2019 at 04:41

    Merhaba 2010 model astra cosmo sport aracim 64 000 km de giderken bir ses cikatmaya basladi vizzzz seklinde yuksek bir ses vites degistikce ses azalip motor devri ile tekrar yukseliyor daha sonra rarac vites gecislerinde dengesizlesmeye basladi buyuk vitesten kuck vitese gecerken gaz yemiyor gibi duracak gibi oluyor arac mugla turgut oto ya gitti burad otomatik sanzuman tamiri konusunda birsey yapilamadigi istanbul a sanzuman gidecegi soylendi 2 bucuk hafta lik bir surec ve min 5000 tl ile 20 000 tl arasi bir masraf tan bahsediliyor bu konuda ne onerirsiniz

  43. Murat eskicioglu
    Murat eskicioglu / Cevapla 27 Aralık 2019 at 23:13

    2008 dizel eastronic aracimla cok yogun trafikte dur kalk la gittikten sonra birden arac vites gecmez oldu vuruntu ile sarsilma ile birlikte ekranda vites A1 a2 N ye kendi atmaya basladi sorun ne olabilir ve arac hareket edemeznoldu

  44. Ömer D.
    Ömer D. / Cevapla 28 Aralık 2019 at 16:52

    Merhaba, 2012 Model Astra H 1.6 Easytronic aracım 94.000 km’de 2. ve 3. vitese geçişlerde tak diye ses geliyor. bu ses her zaman gelmiyor. Nedeni ne olabilir?

  45. Saim
    Saim / Cevapla 29 Aralık 2019 at 14:21

    Merhaba aracım 2003 model Opel Astra G kasa 233000km de aracı yeni aldım fakat aldığım kişi 2500 TL gibi rakama
    Manuel sensörü ve
    Vites kol tamiri yaptırmış
    Sıkıntı aracı çalıştırıp gidecek iken aracı D konumuna alınca bazen vites de ki bütün ışıklar yanıyor ve servis ışığı yol bilgisayarında yanıyor araç güçten düşüyor
    Nasıl bir yol izlemem gerekir

    • Faruk ener
      Faruk ener / Cevapla 3 Şubat 2020 at 18:14

      Saim bey aynı sorun ben de de ara sıra oluyor. Bir çözüm bulabildinizmi

  46. Adnan
    Adnan / Cevapla 3 Ocak 2020 at 02:07

    Abi bende astra 2007 h 1.3 otomatik var araç Sport moda aldığım zaman abi hızlanıp birden durduğumda veya sehir halindeyken f arızası veriyor aküsüne baktık sorunzus neden olabilir yardımcı olursanız

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 20:29

      Adnan Bey, maalesef Atco olarak yarı otomatik şanzımanlara hizmet sunmamaktayız. Bu şanzımanlar ve arızaları ile ilgili fazla bir bilgimiz de bulunmamaktadır.

  47. Coskun guven
    Coskun guven / Cevapla 15 Ocak 2020 at 00:05

    Merhaba aracim 2010 astra j 1.6 otomatik benzin li arac sogukken birden ikiye gecerken yumuluyor ve normal 2 bin devirde giderken birden gaz kesip vites kucultuyor bir ustaya sgetirdim surdu ve bogaz kelebegini temizlet dedi birsey yok dedi sizce sorun dogrumu yada sorun ne olabilir

  48. nazmi kopulay
    nazmi kopulay / Cevapla 28 Ocak 2020 at 15:41

    bende 2016 dizel j kasa astıra var tiriptonik çalışmıyor araba 30000 de ne yapmalıyım masraf nedir açaba

    • Alper Tekin
      Alper Tekin / Cevapla 24 Şubat 2020 at 10:03

      İyi günler… Benim aracım 2016 Astra K 1.0T Easytronic 5 ileri… Sürekli olmamakla birlikte bir sorunum var… Aracımı çalıştırıyorum hareket etmek üzere D konuma getirdiğimde tekrar N konumuna geçiyor… Stop edip tekrar çalıştırdıktan sonra normale dönüp hareket edebiliyorum… Hareket halinde ve vites geçişlerinde bir sorun yok… Ama bazen şehir içinde kavşaktan karşıya geçmek üzre durduğumda da aynı sıkıntı oluşabiliyor… Aracım şu an 81000 km de… Yardımcı olabişirseniz sevinirim…

  49. Orhan gürdağ
    Orhan gürdağ / Cevapla 29 Ocak 2020 at 15:32

    İyi günler astra g 2003 aracım var aküsünü şarj için söküp yerine yedek akü kullandım
    Tekrar akü şarj olunca eski aküsünü taktım
    Vites geçişlerinde sıkıntı yapmaya başladı yüksek devirlerde 3. Vitese kadar geçiyor ama sonrası yok neden yapabilir

  50. Burak erol
    Burak erol / Cevapla 2 Şubat 2020 at 11:46

    Selam araçım 2007 astra yarı otanatik 6 ileri vites şanzumanda vuruntu var kalkışta 1 den 2 ye geçerken daha net hissediliyor ve araçla yavaşlamaya başlandığında vites düşürürken de hissediliyor geç vites değistirmeye başladı ve sport moda aldığımda çok daha fazla hissediliyor sorun ne olabilir birde çözüm maliyeti nekadar tutar teşekkür ederim

  51. MİKAİL
    MİKAİL / Cevapla 17 Şubat 2020 at 14:06

    İYİ GÜNLER 1.4 T OTOMATİK VİTES OPEL ASTRA ARACIM VAR 2013 MODEL 38000 KM DE ARAÇTA IŞIKLARDA DURDUĞUMUZDA VİTES D KONUMUNDA TİTREME YAPIYOR ARAÇ SOĞUKKEN YAPMIYOR ISININCA BARİZ ARTIYOR BİDE ŞANZIMAN YAĞI DEĞİŞMELİ Mİ BİLGİ VEREBİLİRMİSİNİZ

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Mayıs 2020 at 16:09

      Mikail Bey, aracınızda LPG var mıdır?

  52. Alper Tekin
    Alper Tekin / Cevapla 24 Şubat 2020 at 09:34

    İyi günler… Benim aracım 2016 Astra K 1.0T Easytronic 5 ileri… Sürekli olmamakla birlikte bir sorunum var… Aracımı çalıştırıyorum hareket etmek üzere D konuma getirdiğimde tekrar N konumuna geçiyor… Stop edip tekrar çalıştırdıktan sonra normale dönüp hareket edebiliyorum… Hareket halinde ve vites geçişlerinde bir sorun yok… Ama bazen şehir içinde kavşaktan karşıya geçmek üzre durduğumda da aynı sıkıntı oluşabiliyor… Aracım şu an 81000 km de… Yardımcı olabişirseniz sevinirim…

  53. fatih taşdemir
    fatih taşdemir / Cevapla 28 Şubat 2020 at 11:09

    Merhaba sayın yetkili 2013 model astra j 1.4t otomatik vites aracımda geri vitese aldığımda minik bir titreme oluyor araçta sadece R konumuna getirdğimde hissediyrm minik bir sarsıntı hareket halinde filan bşy yok diğer konumlarında hiç birinde bu olmuyor aracı yeni aldım tecrübe ve deneyiminize dayanarak şanzımanın karakteri mi böyle yoksa bir problem mi var?

  54. Alican
    Alican / Cevapla 8 Mart 2020 at 15:07

    Merhabalar 2008 model 1.6 enjoy opel astra aracım var uzun yolda ilerlerken arıza lambası yandı ancak araç çekişen düşmedi herhangi bir sorun oluşmadı ertesi gün servise götürüp bilgisayara bağlattım vites kutusu arızası gözüktü ancak arıza yanmadan önce vites geçişleri nasılsa halen o şekilde ilerliyor lambayı söndürüp bir daha yanarsa getirmem söylediler sizce bir problem var mıdır?

  55. Atahan
    Atahan / Cevapla 9 Mart 2020 at 23:14

    Merhaba, 2015 model Opel Astra K 1.6 CDTi AT6 araç sahibiyim. Aracım 75 bin kilometrede ve vites geçişleri sorunsuz. Herhangi bir sorun yaşamadım. Sadece bir şeyi merak ediyorum. D modunda ikinci vitesten üçüncü vitese geçerken birazcık sarsıntı oluyor Bu sadece ikiden üçe geçerken oluyor. Özellikle araç yüklüyken veya yokuş yukarı hızlanırken vitesin ikiden üçe geçişi daha fazla hissediliyor. Diğer vites geçişlerinde böyle olmuyor. Hepsi yağ gibi geçiyor. Sadece ikinci vitesten üçe geçerken ufak bir sarsıntı yaşıyorum. Tam otomatik olduğundan mıdır, normal midir? Bir de şanzıman sıvısı değişimi öneriyor musunuz? Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

  56. tolga
    tolga / Cevapla 14 Mart 2020 at 21:49

    merhaba
    2016 astra k 1.4 benzinli aracım var araç ısındığı zaman turbo motor devri 4 binin altında devreye girmiyor 4 bin devirden sonra araç hızlanmaya başlıyor turbo değişti bobin değişti sorun devam ediyor acaba selenoid valfi bu sorunu yaparmı

  57. Sezgin İNAM
    Sezgin İNAM / Cevapla 27 Mart 2020 at 21:38

    Opel Corsa 2016 model 48.000 de arabam var.
    Seyir halinde iken kendini boşa alıp duruyor.
    ”Hidrolik Direksiyon Arızası” yanıyor.
    Bazen ilk çalışmada da aynısını yapıyor.
    Frene birkaç kez bastığımda tekrar çalışıyor.
    Sıkıntı ne olabilir?

  58. Sezgin
    Sezgin / Cevapla 27 Mart 2020 at 21:42

    Aynı sorun bende de var.
    Frene birkaç kez bastığımda tekrar çalışıyor.
    Ancak ara ara aynı sıkıntı devam ediyor.
    Siz bir çözüm bulabildiniz mi?

  59. Hasan
    Hasan / Cevapla 17 Nisan 2020 at 18:19

    Acılmamış sanzıman da pembe sıvı conta olurmu bırlesım yerinde

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 20:30

      Olabilir.

  60. mustafa
    mustafa / Cevapla 7 Mayıs 2020 at 06:29

    Merhabalar ustam öncelikle kolay gelsin,aracim 2007 1.6 105 beygir yari otomatik Opel Meriva, arcin abs isiklari yandi,vites gecisleri yüksek devirde oluyor( 4500 devir) direksiyonda zaman zaman titreme oluyor ve ayrica manuel vitese gecmiyor. sorun ne olabilir tesekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2020 at 08:44

      Mustafa Bey, maalesef Atco olarak şu anda yarı otomatik şanzımanlara müdahale edemiyoruz.

  61. mehmet
    mehmet / Cevapla 7 Mayıs 2020 at 12:20

    Merhaba ustam 2016 model astra k hatchback model aracımda son bir aydır aracı park ettikten sonra vitesi p ye alıp start stop düğmesine basınca “vitesi p konumuna alıp aracı öyle terk edin” gibi bir uyarı veriyor. her seferinde olmuyor ara sıra böyle bir problem oluyor. ayrıca herhangi bir arıza ışığı filan da yanmıyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2020 at 08:43

      Mehmet Bey, problem vites kolunuzdan veya vites halatınızdan olabilir. En kötü ihtimal pozisyon şalteridir ama şanzımanın içi ile ilgili bir problem değildir.

  62. Feyyaz
    Feyyaz / Cevapla 22 Mayıs 2020 at 01:24

    İyi günler. Opel astra j 2010 otomatik 115hp aracım var. Araç normal seyir halinde yavaşlarken 3-2-1 geçişleri hafif hissettiriyor vuruntu gibi. Gün için yoğun kullanımda çok nadir R kullanımında ilk sefer algılamıyor N alınca düzeliyor. Bazende R de boş taymış gibi gaz yiyor ve hafif öne kaçıyor araç daha sonra vuruntu yapıp geri gidiyor. Aracımın sorunu nedir ve aşağı yukarı toplam tamir masrafı nedir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2020 at 08:42

      Feyyaz Bey, aracınızdaki problemin hidrolik ünite mi yoksa şanzımanın içerisinden mi geldiğini anlamak için aracınızı test etmemiz gerekmektedir. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz, buyurun aracınızı hem birlikte test edelim, hem de diyagnoz bilgisayar ile arıza kodlarınıza bakalım. Bu işlemlerimiz ücretsiz olup, ancak bundan sonra sorununuzu ve maliyetini belirtebiliriz.

  63. Burak
    Burak / Cevapla 13 Haziran 2020 at 00:25

    kolay gelsin opel corsa c kasa easytronic aracım 20-30 dakika kullanım sonrası ışıklarda vs durduğumda gaza basmama rağmen ivmelenmiyor 1-2 dakika sonra f yazısı çıkıyo ekranda ama 1 saat kadar arabayı kapatıp soğuttuktan sonra sanki hiç birşey yokmuş gibi çalışıyo gidiyo vites geçişlerinde sıyırma yığılma yok pcye bağlandığında şanzıman ısısı yüksek hatası veriyor. baskı balata volan değişeli 30bin km oldu bu kadar çabuk bitebilme ihtimali var mıdır yada başka bir sorundan mı kaynaklı

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2020 at 08:42

      Burak Bey, maalesef Atco olarak şu anda yarı otomatik şanzımanlara müdahale edemiyoruz.

  64. Mert ÇEKÜÇ
    Mert ÇEKÜÇ / Cevapla 18 Haziran 2020 at 10:22

    Merhabalar Admin,

    2019 Opel Astra Sedan Sport Elegance 1.4 T otomatik aracımda bazen ilk kalkışlarda cıt diye ses geliyor. Bazendearacı durdurdum geri vitesine aldım kalkışta cıt sesi geliyor. Sorun ne olabilir yoksa normal mi ?

  65. Oğuzhan
    Oğuzhan / Cevapla 20 Haziran 2020 at 13:07

    Merhaba,

    2003 Model Astra G (Elegance) otomatik vites aracımız,

    Yol halindeyken ingiliz anahtarlı arıza ışığı yandı, gaz almaya girdiğimizde geçti fakat sonra tekrar yandı. Şimdi hiç geçmiyor ve sıkıntı şöyle,

    Kalkarken sanki üçüncü dördüncü vitesdeymiş gibi kalkıyor, 1’e çekip kalkerken sıkıntı olmuyor. Araba hızını alınca bir sıkıntı kalmıyor ama kalkışlarda sanırım vitesi bulamıyor. Vites topuzundaki “S” tuşuna basınca panelde S lambası yanmıyor, şanzuman kaynaklı olabileceğini söylediler ama tam sıkıntı nedir yanıtlayabilir misiniz rica etsem? Bir de sıkıntılara göre sizde fiyatlar nasıl?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Haziran 2020 at 10:17

      Oğuzhan Bey, aracınızın arıza kodunu paylaşabilir misiniz? Size çok daha fazla yardımcı olabiliriz.

  66. Fatih
    Fatih / Cevapla 28 Haziran 2020 at 10:18

    Merhabalar,
    Aracım 2011 model opel astra j benzin,lpg aracımda vites geçişlerinde 4-5 bın devırden aşağı atmıyor,Düz yoldayken aracın hızı örneğin 145 araç az rampa demeyelim rampa gibi yokus da sayılmaz umarım anlatabılmısımdır.Araç kesmesin diye gazz basınca hemen zorluyor bakıyorum vites düşürüyor.Araçta 3-4 kişi olunca daha fazla hıssedıyorum.Trafik ışıklarında ılk kalkacagım zaman vurultu yapıyor bazen.5-6 vites geçişinde zorlamadan geçmıyor sorun ne olabılır ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 29 Haziran 2020 at 08:41

      Fatih Bey, araç benzinde kullanınca da aynı sorunları yapıyor mu?

  67. Hasan
    Hasan / Cevapla 28 Haziran 2020 at 17:48

    Kolay gelsin. Zafira a Aw 50/40 4 ileri şanzıman var. D ile kullanırken 3 ten 4 e geçmiyor. Deviri yükseltince P730 yanlış vites oranı hatası verip yüksek viteste kalıyor. Kontağı kapatınca düzelip aynı arıza devam ediyor. 3. konumunda kullanınca 4. vitese geçmediği için arıza vermiyor. Hidrolik beyin değişti aynı arıza devam ediyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 09:13

      Hasan Bey, şanzımanınız içerisinde 4.vites kavramasında problem var. Şanzımanın açılıp revize olması gerekmektedir.

  68. DENİZ
    DENİZ / Cevapla 29 Haziran 2020 at 14:05

    Merhaba
    2010 Astra j 1.6 otomatik 125 bin km de aracım var. Aracım seyir halinde 80-90 km hızları arasında araç yüke bindiğinde (yokuşlarda daha çok) gaz pedalı ve direksiyonda titreme oluyor. Bu durum daha çok manuel ve d konuma geçiş yapılarak kullanıldığında bariz olarak belli oluyor. Hem lpg de hem benzinle giderken yaşadığım bir sorundur. O hızları altında ya da üstünde ne kadar yüksek devir ya da yük altında olsa da titreme olmuyor. Bu konuda bir arıza ikaz lambası da yanmıyor. Şanlıurfa da yaşıyorum bu konuda ne yapmam gerekiyor. Cevabınız için teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 09:49

      Merhaba, problem ön takımdan veya şanzıman tork konvertöründen kaynaklanabilir. 05305678991 nolu telefona bir mesaj atarsanız sizi Urfa’da bir arkadaşımıza yönlendirelim, aracınızı bir de o test etsin.

  69. Hasan
    Hasan / Cevapla 5 Temmuz 2020 at 01:13

    Teşekkürler

  70. SULTAN SÜLEYMAN
    SULTAN SÜLEYMAN / Cevapla 12 Temmuz 2020 at 17:13

    Merhabalar 1999 model otomatik opel astra cd arabam var.Şuanda 310 000 km de.Sıkıntım şu 6 ay önce normal sürüş halindeyken arabamın yavaşladığını gaza bastığım halde arabamın gitmediğini anladım.Yol kenarına park ettim yaklaşık 15 dakika bekledikten sonra tekrar sürmeye başladım ancak 1,2 kilometre gidince yine gitmemeye başladı.Ustaya götürdüğümde şanzuman yağını değiştirdi ve araba düzeldi ve 5,6 ay hiç sıkıntı yaşamadım.Şimdi aynı sıkıntıyı tekrar yaşıyorum.Ne yapmam gerekmektedir arızanın sebebi nedir acaba yardım ederseniz çok sevinirim.Kolay gelsin tşk ederim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.