Şanzıman Beyni Arızaları

Otomatik şanzıman şanzıman beyni (valf gövdesi) genel olarak alüminyum bloklar ve selenoidlerden oluşmaktadır. Bloklar içerisinde yağı dağıtan labirentler ve bunları yönlendiren bir takım valflerden bulunmaktadır. Şanzıman beyni arızaları selenoidlerin, valflerin veya hidrolik bloğun arızalanması sonucu ortaya çıkar.

Şanzıman Beyni Neden Bozulur?

Zamanla çalışan metal parçaların aşınmasından kaynaklı boşluk oluşması, şanzımanın yüksek ısılarda çalışması, şanzıman yağının vaktinde değiştirilmemesi veya kavrama balatalarından dökülen tortu ve tozların şanzıman yağını kirletmesinden kaynaklı valflerin sıkışması gibi nedenlerden dolayı valf gövdesi anormal çalışarak şanzımanın çalışma yapısını bozmaktadır.

Şanzıman Beyin Arızası Nasıl Anlaşılır?

Otomatik şanzımanda vuruntu sebebi denince ilk akla gelen şanzıman beyni (valf gövdesi) arızasıdır. Otomatik şanzıman beyninde sorun yaşanması durumunda:
  • Vites geçişlerinde vuruntu
  • Geç vites değiştirme
  • Hiç vites değiştirmeme
  • Aracın kalkışlarda vuruntu yapması
  • Şanzımanın korumada kalması (aracın hata modunda sabit bir viteste kalıp çalışması)
gibi çeşitli arıza belirtileri ortaya çıkacaktır. Şanzıman beyni arızası olarak nitelendirilen bu arızalar, doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, kısa süre içerisinde otomatik şanzıman arızaları ortaya çıkacaktır. Otomatik şanzıman beynin arızalarının tetiklediği bu arızaların bir kısmı otomatik şanzıman arıza kodları ile kendini belli ederler. Eğer aracınızda arıza kodu mevcut ise arıza kodlarınızı servislerimizi ziyaret ederek ücretsiz öğrenebilirsiniz. Servis noktalarımız diğer arızalar ve sorularınız konusunda da sizlere yardımcı olmaktan mutluluk duyacaktır. Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17 1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:

0 850 640 0 685

49 thoughts on “Şanzıman Beyni Arızaları

  1. ömer faruk
    ömer faruk / Cevapla 27 Eylül 2019 at 16:06

    iyi çalışmalar benim aracım 2011 audi a6 triptonik vitese geçemiyorum..Sıkıntı ne olabilir

  2. İlker
    İlker / Cevapla 28 Haziran 2020 at 02:08

    Selamün aleyküm Cruze 2011 ls otomatik B270A-02 arıza kodu araç P de takılı kalıyor manuel olarak kilitten çıkarıyorum tekrar P ye aldığımda gene takılıyor aracın vites geçişlerinde bi sıkıntı yok ileri geri harekt ediyor ama P ye aldığımda tekrar vitese geçiremiyorm beyne su gitti tahminim ne yapmam gerek yardımcı olurmusunuz bu konuda

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 29 Haziran 2020 at 08:08

      ilker Bey, sorun şanzımanınızda değildir. İyi bir elektronikçiye gidip kısa devre olan yeri tespit ettirmeniz gerekmektedir.

      • İlker
        İlker / Cevapla 30 Haziran 2020 at 10:02

        Sorun bcm modülü bunun tamiri olacak tahmini ne kadar fiyat çıkar yada çıkması bulunurmu

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 09:54

          ilker Bey, modül tamiri konusunda bir bilgimiz bulunmuyor maalesef…

      • Hakan Seyhanoglu
        Hakan Seyhanoglu / Cevapla 13 Ocak 2023 at 09:17

        Aracım 2006 model 1.2autenic Renault Clio vites aniden manuel e geçip yada tamamen gecmiyerek ani değişimler gösteriyor ya da tamamen korumaya alıyor iki ayrı ustaya gotirmeme rağmen arıza giderilemedi

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 13 Ocak 2023 at 09:46

          Merhaba Hakan Bey, aracınızda bulunan Quickshift şanzımana maalesef hizmet vermiyoruz.

  3. Yusuf
    Yusuf / Cevapla 11 Temmuz 2020 at 12:04

    Benim a4 b7 kasa otomatik aracımda vites gösterge ekranı bazen kayboluyor. Şanzıman beyninde sıkıntı olduğunu söylediler yaptırdım ama tekrar aynı arızayı verdi. Sorun ne olabilir acaba? Elektriksel bir problem olabilir mi?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2020 at 13:56

      Yusuf Bey, sorun elektriksel. Arıza kodunuza baktırırsanız daha sağlıklı olur, sorun şalterden, şalter tesisatından veya beyinden olabilir.

  4. adil saygılı
    adil saygılı / Cevapla 4 Eylül 2020 at 12:13

    hayırlı gunler aracım 2001 model megan 1 1.6 16 valf rxt otomatık modelıdır.benım auto lambası yanıyordu adana da şanjıman ustasına goturdum ıkı selenoıd basınç sensoru ve yağ değişti yağı mobıl marka yağ koydu usta ,ama şu an yıne ara ara auto lambasını yakıyor araç çok ağır kalkıyor ve 1 den 2 ncı vıtese ve 4 üncü vitese geçeceği zaman vuruntu yapıyor ama şanjıman soğuk ıken yapmıyor ısınınca vuruntu yapıyor şimdide usta bana dıyorkı şanjıman beynını değişecez dıyor ben adana kozan ılçesındeyım ne yapmam lazım lutfen bı yol gosterın bana zaten 2 bın lıraya yakın harcadım ama hata haala devam edıyor bıd ebeyın değişecek dıyor bana

  5. adil saygılı
    adil saygılı / Cevapla 4 Eylül 2020 at 12:16

    yukardakı soruma ek olarak aracın şanjıman ecu beynını bağlattım hata olarak verdığı vıtes kutusu çıkış devir kaptör devresı
    çok işlevlikontaktör p/n kontağı devresi arızası verıyor ,ama vıtes kutusu devır kaptorü değiştı hata yıne devam edıyor

  6. Mukaddes Ertemm
    Mukaddes Ertemm / Cevapla 12 Kasım 2020 at 10:38

    2011 model hyundai accent era dizel otomatik aracım basınç kontrol selenoidi A Elektrikli hata koduyla arıza veriyor kalkışlarda zorlanıyor ve 100 km hıza çıktığımda vites değişmiyor çözümü nedir bilgilendirirseniz sevinirim manisa’da yaşıyorum

  7. Engin
    Engin / Cevapla 18 Kasım 2020 at 22:54

    2005 model Opel Astra 1.6 enjoy otomatik aracım manuel moda geçmiyor neden oluyor acaba şanzıman beynini değiştirdik

  8. Samet
    Samet / Cevapla 4 Aralık 2020 at 00:39

    Ustam selamlar aracım 2001 citroen saxo otomatik vites 80 bin km de aracımdaki arıza şöyle bazen geri vitese geçtiğinde araba hareket ederken fren sıkarmış gibi gidiyor kasıyo araba kendini boşa atıp tekrar takınca düzeliyor bide bunu nadir yapıyor vites d konumdayken gaz basıyorum gitmiyor araba ama devir saati yükseliyor

  9. Hasan
    Hasan / Cevapla 10 Ocak 2021 at 04:18

    Araç 2001 model Peugeot 306 araç ısındığında dururken ve kalkarken 1.vites geçişinde çok sert bir vuruntu yapıyor ve daha sonra vites D konumunda olmasına rağmen bağırtıyor gitmiyor kontağı kapatıp 5 dakika sonra çalıştırdığımda bı problem yokmuş gibi hareket ediyor spor ve kar modu ışıkları yanıp sönüyor sürekli

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Ocak 2021 at 16:39

      Merhaba Hasan Bey aracınızda mevcut bulunan AL4 şanzımana şuan pandemi dolayısıyla hizmet veremiyoruz. Selenoid ve yağ kontrolü yaptırınız.

    • Enes
      Enes / Cevapla 12 Ocak 2021 at 19:02

      Aracım 2004 passat otomatik Şanzuman şehir içi kullanımda 3 den 2 ye düşerken ara sıra vuruntu yapıyor. Diğer gibi hiç bi vites gecişlerinde sıkıntı yok. Neden yapar ustam.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 13 Ocak 2021 at 15:42

        Merhaba Enes Bey aracınızdaki arıza selenoid arızasıdır ilk olarak selenoid kontrolü daha sonra sanzıman içi kontrol yaptırınız.

  10. Taner
    Taner / Cevapla 15 Ocak 2021 at 03:06

    Golf 4 otomotik 1999 aracim bazen vites atmiyor bazen de yuksek devirlerde atiyor bazen de normal calisiyor bu neden kaynaklanir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Ocak 2021 at 15:26

      Merhaba Taner Bey aracınızdaki problem hidrolik beyin kaynaklı bir arızadır beyin ve selenoidlerinizi test yaptırmanız gerekiyor.

      • Taner abilmez
        Taner abilmez / Cevapla 15 Ocak 2021 at 23:06

        Aracim 3 ay once yapildi komple sanzuman usta sadece mekotronik beynj degismedi dedi ondan kaynakli olabilir mi

  11. Taner abilmez
    Taner abilmez / Cevapla 15 Ocak 2021 at 23:03

    Aracim 3 ay once arizalandi komple sanzuman yapildi degismeyen sadece mekotrinik beyin kaldigini ve yapan usta ondan kaynaklandigini soyledi ben de bitlis de gorew yapiyorum aracimi osmaniyede yaptirdim memleketim orasi usta mekotronik beynin degismesi gerektigini soyluyor ama bn burada sokecek biri olmadigindan cok zor durumda kaliyorum

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Ocak 2021 at 10:32

      Merhaba Taner Bey arızasını bahsetmiş olduğunuz aracınızın marka model ve motor hacmi nedir. Bizimle bu bilgileri paylaşırsanız size daha sağlıklı bilgi verebiliriz.

  12. kazım
    kazım / Cevapla 21 Ocak 2021 at 20:01

    merhaba. 2002 model vw bora 1.6 otomatik benzinli aracım d modunda hiç vites atmıyor 100km hızda 4bin devire ulaşıyor sorun ne olabilir .?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 22 Ocak 2021 at 12:26

      Merhaba Kazım Bey aracınızdaki problem beyin selenoid arızasıdır. Aracınızın selenoid ve hidrolik beyin kontrolünü yaptırmanız gerekiyor.

      • kazım
        kazım / Cevapla 23 Ocak 2021 at 19:45

        cevabınız için teşekkür ederim. bugün aracı kullanırken ısındıktan sonra vites atmaya başladı d modunda ama soğukken durum aynı yine.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 25 Ocak 2021 at 09:52

          Merhaba Kazım Bey aracınızın arıza kodlarını bizimle paylaşırsanız size yardımcı olmak isteriz.

  13. Bakı a.
    Bakı a. / Cevapla 7 Şubat 2021 at 20:52

    Merhaba, 1997 model 1.6 otomatik polo aracım var. Sabahları aracım bir süre hareket etmiyor. Daha sonra bir anda vuruntulu kalkıyor. Arac ısındıktan sonra gün boyu normale dönüyor. Sebebi nedir.

  14. Osman
    Osman / Cevapla 14 Mart 2021 at 18:44

    Merhaba 2011 micra cvt 1.2 aracım var kalkışlarda bazen boşta kalıyor 5 sn sonra vuruntulu vitese geçip kalkıyor. Bunu ara sıra bir defa yapıyor. Dur kalk trafikte vs freni bıraktığımda hareketsiz kalıyor 5 sn beklersem yada gaza basarsam harekete geçiyor. Bazen kasis için frene basıp yavaşladıktan sonra tekrar gaza basınca boştan vitese geçer gibi vuruntulu hareket ediyor. Bunuda ara sıra yapıyor. Sorun nedir ne kadarlık masraf olur.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Mart 2021 at 09:26

      Osman Bey, arabanızda ki sorun şaznıman beyniniz ve zincirinizden kaynaklanıyor olabilir.Sıcak bir çay içerken ücretsiz tespit ve ekspertiz hizmetimizden faydalanabilirsiniz.

  15. Selim gökçe
    Selim gökçe / Cevapla 28 Mart 2021 at 23:32

    Mrb. 2012 model Opel insignia edition kullanıyorum 2000 motor 130 bg. Otomatik. Vites küçültürken 5 ten 4 e düşerken sarsıntı yada vuruntu ( kerkinme) gibi bişey yapıyor N veya P konumundan D ye aldığımda ayağım firende ve harekete geçmeden D ye aldığımda bi sarsıntı yapıyor araç yolda giderken ışıklarda durmuştum kalkışta şanzıman arızası yazdı ve vites değiştirme di araç. Stop edip biraz bekledim normale döndü yola devam ettim Bursa’dan Gebze’ye kadar herhangi bir sorun yaşamadım sadece ara ara trafikte yavaşladığım vites düşerken sarsıntı yaptı konuyla alakalı öneride bulanabilirmisiniz ve tamiri ile yuvarlak bir rakam söyleye bilirmisiniz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 31 Mart 2021 at 10:47

      Merhaba Selim Bey, aracınızda AF40 tipi ince karter şanzıman bulunmaktadır. Söylediğiniz şikayetler şanzıman revisyonu işaret etmektedir. Fiyat konusunda detaylı bilgi için 0552 290 15 67 nolu telefonumuzu arayabilirsiniz. Teşekkkürler.

  16. Recep topal
    Recep topal / Cevapla 14 Aralık 2021 at 21:24

    Kolay gelsin öncelikle
    2002 330ci smg sanzıman aracımın şanzıman beyni değişti adaptasyon için bağlantı yaptığımızda şanzıman beynini görmüyor eskisinde de görmüyordu. Arac beyni ile şanzıman beyni arasındaki bağlantıyı Nasıl yaptıra biliriz?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 16 Aralık 2021 at 07:19

      Recep Bey, bu gibi durumlarda araçtaki EGS dahil bütün beyinlerin programlarının yeniden yüklenmesini tavsiye ediyoruz.

  17. harun
    harun / Cevapla 17 Aralık 2021 at 19:08

    Merhabalar. Aracım peugeot 308 t9 kasa 2015 1.6 bluehdi otomatik şanzıman. Araçta P0741 arıza kodu var. Fakat aracın gidişinde ve vites geçişinde hiçbir sıkıntı yok. Arızayı sildirdim fakat kalıcı bir arıza. Sorun ne olabilir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Mart 2022 at 07:36

      Harun Bey, tork konvertörünüz ve bu hattı tetikleyen şanzıman hidrolik beyniniz problemli olabilir. Müsait bir zamanınızda herhangi bir şubemize (İstanbul Levent, Kartal, Ankara, İzmir) uğrarsanız tamir konusunda size yardımcı olabiliriz.

  18. METEHAN ÇELİKCAN
    METEHAN ÇELİKCAN / Cevapla 11 Ocak 2022 at 17:02

    İYİ GÜNLER VOLKSWAGEN 2008 GOLF 5 6 İLERİ OTOMATİK VİTES ARABAMDA VİTES 3. VİTESTEN YUKARI ÇIKMIYORDU TAMİRCİYE GÖTÜRDÜĞÜMDE ARACI CİHAZA BAĞLAYIP 6 NOLU SOLENOİDİN AÇMADIĞINI VE DEĞİŞTİRMEMİZ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ .SOLENOİDİ DEĞİŞTİRMEMİZE RAĞMEN SORUN DEVAM ETMEKTE SORUNUN ŞANZIMAN BEYİN KARTINDAN KAYNAKLANDIĞINI SÖYLEDİ BU KARTIN SIFIR MALİYETİ ÇOK FAZLA OLDUĞU İÇİN ALAMIYORUM VE 2. ELİDE YOK. BU SORUNUN BEYİNDEN OLMA İHTİMALİ NEDİR.KART NO:09G927750 ET

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Mart 2022 at 07:34

      Metehan bey, bu araçların TCM üniteleri kolay kolay arıza atmaz. Arkadaşımız nasıl böyle bir yorum yapmış anlayamadık. Arıza kodunuzu paylaşırsanız, boşu boşuna masraf yapmazsınız. Eğer arıza kodunuzu bilmiyorsanız İstanbul Levent, İstanbul Kartal, Ankara veya İzmir şubelerimizden birisine uğrayıp hem bu koda baktırabilir, hem de ücretsiz arıza tespiti hizmetimizden faydalanabilirsiniz.

  19. Burhan Hacıbayramoğlu
    Burhan Hacıbayramoğlu / Cevapla 22 Kasım 2022 at 00:18

    Merhabalar..2000 model 2.0 motor Laguna aracım var.Aracımla 50-60 km yol yaptıktan sonra auto lambasını yakıyor 4 ncü vitese atmıyor…Sakin kullanılırsa bir sorun yok,fakat biraz devirli kullanılırsa 120 km’lere çıkınca 4 ten 3 e çekiyor…Kontak aç/kapa yapınca lamba sönüyor…Vereceğiniz cevap için şimdiden teşekkür ederim iyi çalışmalar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 22 Kasım 2022 at 08:50

      Merhaba Burhan Bey, öncelikle aracınıza cihaz bağlatıp arıza kodu olarak ne verdiğine bakılması gerekir. Fakat şirket olarak şu an sizin aracınızda bulunan DPO şanzımanına hizmet vermemekteyiz.

  20. Burhan Hacıbayramoğlu
    Burhan Hacıbayramoğlu / Cevapla 22 Kasım 2022 at 21:34

    Bana hizmet vermenizi istemiyorum…Sadece ne yapmam gerektiğini, hangi parçadan kaynaklandığını söylemeniz yeterli..Aracı ilk aldığımda auto lambasını yaktı ve araç 3ncü viteste kalıyordu,aç-kapa sönüyordu selenoidlerden birini değiştirdim o arızası düzeldi fakat bir iki ay sonra bu arıza başladı 4 e atmama…Arıza koduna gelince, Bir sürü kod veriyor videosu telefonumda kayıtlı genelde kısa devre diyor…Nokta atışı kimse yapamıyor, İstanbul’daki bütün otomatikçileri tanıyorum (Bende otomotiv sektöründeyim bu arada) En iyisi ben size watshapp numaranıza arıza kodlarını atayım, birde kendiniz geliştirdiğiniz cihazınızla selenoidlere basınç uygulayıp şanzımanı sökmeden arıza tespiti yaptığınızı okudum yorumlara verdiğiniz cevaplarda…Bana böyle bir iyilik yapıp arıza tespiti yaparsanız sevinirim…Teşekkür ederim hayırlı akşamlar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Kasım 2022 at 08:53

      0552 606 87 84 nolu telefon numarasına whatsapp’dan arıza kodlarını gönderebilir misiniz? En azından arıza kodlarına bakarak size yardımcı olmaya çalışalım.

  21. AYKUT USLU
    AYKUT USLU / Cevapla 1 Mart 2023 at 11:28

    opel astra j sedan 2012 1.4 turbo otomatik benzinli aracım 135.000 km de şanzıman yağı değişmem gerekiyor mu. ve vites geçişlerinde sıkıntı yok ama N (boş) modundan P (park) moduna alırken biraz zorlanıyor. vites halatında sıkıntı olabilir mi .Yardımcı olabilirseniz sevinirim kolay gelsin iyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Mart 2023 at 14:43

      Merhaba Aykut Bey, vites halatınızı kontrol ettirmenizi öneririz. Şanzıman yağını 135 bin km ye kadar değiştirmediyseniz ve sürüşle alakalı problem yaşamıyor iseniz değiştirmenizi önermeyiz.

  22. Burç
    Burç / Cevapla 30 Mart 2023 at 12:44

    Mrhaba benim 2003 model range rover vogua aracımda vites düşürürken veya vites yükseltirken çok sert hissettirme var viteslerim geçiyor sorun yok ama gazdan ayagığımı ceksem bile kulak kopuk gibi oluyor ama kulaklar sağlam birde gaza basıp hızlanıcam devir yükseliyor hemen vites atıyor buda sonradan cıkan bir durum

  23. Murat
    Murat / Cevapla 2 Nisan 2023 at 02:45

    Merhabalar kolay gelsin.
    1999 model Golf 4 aracımda vuruntulu vites geçiş oluyor 2. bir sorun ise bazen durduğumda d konumunda ayağımı frenden çekip gaza bastığımda sanki boştaymış gibi hareket etmiyor 1-2 saniye sonra tekrar kavrayıp hareket ediyor birde nadiren aracın gittiği hız ve devir değişiyor yani 100 km hızla normalde 3000 devir ile giderken birden devir 3300 lere çıkıyor fakat hız değişmiyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 4 Nisan 2023 at 09:05

      Merhaba Murat Bey, çok yüksek ihtimalle aracınızın şanzıman beyninde arıza var. Bu arıza şanzımanın içine de sirayet etmiş olabilir. İncelemeye alınması gerekiyor.

      • Fatih
        Fatih / Cevapla 12 Aralık 2023 at 19:48

        Merhabalar kolay gelsin 2012 2.0 CDTI. Opel Insignia aracım ısınca ışıklarda durduğum da veya durup kalkacağım zaman ayağımı frenden çektikten 1 saniye sonra sanki arkadan biri vurmuş gibi yapıyor ne yapmamı önerirsiniz yağını serviste değiştim yine aynı bu arada tşkler

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 13 Aralık 2023 at 16:58

          Merhaba, bu araçlarda ısındıktan sonraki vuruntuların sebebi büyük oranda şanzıman içinden kaynaklanabiliyor. Şanzıman içi arızalı olduğunda yağ değişimi de yapsanız arızayı çözemezsiniz maalesef. Size en yakın servisimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz. Detaylı bilgi için 0552 606 87 84 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.