Şanzıman Beyni Arızaları

Otomatik şanzıman şanzıman beyni (valf gövdesi) genel olarak alüminyum bloklar ve selenoidlerden oluşmaktadır. Bloklar içerisinde yağı dağıtan labirentler ve bunları yönlendiren bir takım valflerden bulunmaktadır.

Şanzıman Beyni Neden Bozulur?

Zamanla çalışan metal parçaların aşınmasından kaynaklı boşluk oluşması, şanzımanın yüksek ısılarda çalışması, şanzıman yağının vaktinde değiştirilmemesi veya kavrama balatalarından dökülen tortu ve tozların şanzıman yağını kirletmesinden kaynaklı valflerin sıkışması gibi nedenlerden dolayı valf gövdesi anormal çalışarak şanzımanın çalışma yapısını bozmaktadır.

Şanzıman Beyin Arızası Nasıl Anlaşılır?

Otomatik şanzımanda vuruntu sebebi denince ilk akla gelen şanzıman beyni (valf gövdesi) arızasıdır. Otomatik şanzıman beyninde sorun yaşanması durumunda:

  • Vites geçişlerinde vuruntu
  • Geç vites değiştirme
  • Hiç vites değiştirmeme
  • Aracın kalkışlarda vuruntu yapması
  • Şanzımanın korumada kalması (aracın hata modunda sabit bir viteste kalıp çalışması)

gibi çeşitli arıza belirtileri ortaya çıkacaktır.

Şanzıman beyni arızası olarak nitelendirilen bu arızalar, doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, kısa süre içerisinde otomatik şanzıman arızaları ortaya çıkacaktır. Otomatik şanzıman beynin arızalarının tetiklediği bu arızaların bir kısmı otomatik şanzıman arıza kodları ile kendini belli ederler.

30 thoughts on “Şanzıman Beyni Arızaları

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.