Audi A5 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Audi A5 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Audi A5 otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Audi A5 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
Audi A5 Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ataşehir, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ,Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı‘daki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. Tüm servislerimiz randevulu çalışmaktadır ,lütfen gelmeden önce ilgili servisimizi arayıp randevu talep ediniz!
Audi A5 Hangi Şanzımanı Kullanıyor?
Audi önden çeker A5 araçların ilk jenerasyonlarında CVT şanzıman, ikinci jenerasyonlarında ise DSG tabir ettiğimiz 0AM şanzımanları tercih etmiştir. Dört çeker araçların Stronic olanları 0B5 ve 0CK, tiptronic olanları ise ZF şanzımandır.
Stronic Multitronic Farkı Nedir?
Audi’nin 1999 yılı sonunda LuK ile birlikte geliştirdiği Multitronic şanzımanlar, CVT şanzıman mantığı üzerine ıslak yağlı kavrama konması şeklinde tasarlanmıştır.
Stronic ise bildiğimiz DSG şanzımandır. Audi A5’de kullanılan Stronic DSG şanzımanlar, VW grubu üzerindeki şanzımanlardan farklı olarak araç üzerine uzunlamasına yerleştirilmiştir. Islak kavramaya sahip bu şanzıman aynı zamanda dört çeker özelliğine sahiptir. Dolayısı ile eğer aracınız önden çekişli ise Multitronic, A5 Quattro ise Stronic şanzıman sahip olabilir. Burada olabilir diyoruz zira A5 Quattro araçların bir kısmında ZF marka şanzımanlar bulunmaktadır.
Audi A5 araçlara garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz şanzıman tipleri:
- Audi A5 S-Tronic (0B5) Şanzıman Tamiri
- Audi A5 Multitronic Şanzıman Tamiri (8 ileri 0AW)
- Audi A5 ZF (6 ileri 6HP28) Otomatik Şanzıman Tamiri
- Audi A5 ZF (8 ileri 8HP55) Otomatik Şanzıman Tamiri
Audi A5 Multitronic Şanzıman Tamiri
Aşağıda en sık karşılaşılan A5 Multitronic şanzıman arızalarını sizler için bir araya getirmeye çalıştık:
Audi A5 Multitronic kavrama problemi: Bu araçlarda en sk karşılaşılan problem kalkışta titremedir. Özellikle rampada aracınız çok geç kalkıyorsa, ve R’de ve D’de vuruntusu var ise kavrama problemi yaşamaktasınız demektir.
Audi A5 Multitronic kavrama seti: Firmamızda multitronic kavrama tamiri yapıldığı gibi, müşteri tercihi doğrultusunda yeni sıfır kavrama montajı da gerçekleştirilmektedir. Bütün işlemlerimiz garantilidir. Multitronic kavrama fiyatı ile ilgili tarafımızla irtibata geçebilirsiniz.
Audi A5 Multitronic beyin problemi: Audi A5 multitronic kullanıcılarının genel şikayetleri vites geçişlerinde kararsızlık, hızlanma anında titreme – özellikle 4-5-6.Viteslerde, 80 km üzerinde hızda gaza basınca olmaktadır ve geri vitese geçmeme olarak sıralanabilir. Kavrama revizyonu ile birlikte beyin tamiri veya beyin değişimi bu sorunları ortadan kaldıracaktır.
Audi A5 Multitronic sensör problemi: Eğer aracınız ekranda vites pozisyonlarını karşıtırıyorsa, PRNDS ışıkları yanıp sönmekte ise veya sürekli yanıyorsa veya hiç yanmıyorsa, vites pozisyon şalteri problemi yaşamaktasınız. Birçok araç grubunda çok basit bir şekilde değişim ile çözülen bu parça, maalesef Multitronic araçlarda şanzıman beyni ile entegre olduğu için beyin değişimine gidilmektedir. Genellikle P0705 arıza kodu ile karşımıza çıkan bu durum, firmamızda kimi durumlarda mekatronik tamiri ile garantili olarak çözüme kavuşturulmakta ve tüketicilerin cepleri korunmaktadır.
Audi A5 Multitronic volant problemi: Sıklıkla kavrama arızası ile karıştırılan bu problem, kendisini kalkışlarda yoğun bir ses ve titreme olarak belli etmektedir. Audi A5 araçlarda titreme sorunu volant veya kavrama kaynaklı olabilir. Kavrama arızası ile ayırt edilebilmesi için uzman bir teknisyenin aracı test etmesi gerekmektedir.
Audi A5 Stronic Şanzıman Arızaları
Audi A5 Stronic kavrama problemi: Tüm DSG şanzıman kullanılan araçlarda olduğu gibi bu araçlarda da en sık karşılaşılan problem kalkışta titremedir. Özellikle rampada aracınız çok geç kalkıyorsa, ve R’de ve D’de vuruntusu var ise kavrama problemi yaşamaktasınız demektir.
Audi A5 S-tronic kavrama seti: Firmamızda Stronic kavrama tamiri yapıldığı gibi, müşteri tercihi doğrultusunda yeni sıfır kavrama montajı da gerçekleştirilmektedir. Bütün işlemlerimiz garantilidir. A5 Stronic kavrama fiyatı ile ilgili tarafımızla irtibata geçebilirsiniz.
Audi A5 Stronic aşırı ısınma sorunu: A5 Mekatronik arızası olarakta geçen bu arızada genellikle aşağıdaki iki arıza kodu belirir:
- P1740 Debriyaj sıcaklık kontrolü ısı arızası
- P17D8 debriyaj sıcaklığına bağlı tork sınırlaması
Bu iki arızadan birisi bile yaşandığında ilk yapılması gereken şanzımanın yağ seviyesinin kontrol edilmesidir. Eğer ki problem devam ediyorsa, aracın mekatronik tamiri gerçekleştirilmelidir. Eğer tamirat gerçekleşmeden kullanıma devam edilirse, aracın kavraması yanacaktır ve ekstra bir masraf oluşacaktır.
Audi A5 Stronic sensör problemi: Eğer aracınız vites düşürmelerde 1.vitese geçmiyorsa, duruş esnasında D-D1 karıştırıyorsa ve aracı ileri-geri sallıyorsa, sensör problemi yaşamaktasınız. Bu arızalar genellikle P176A ve P176B arıza kodlarını beraberine getirmektedir. Atco Mühendislik olarak bu sorunu da garantili olarak çözüme kavuşturmaktayız.
Audi A5 1.4 TFSI S-tronic Kavrama Problemi:
Kavramadaki kaçırma özellikle yokuşlarda araca gaz verilirken hızlanmama, çekişte zayıflık yada ilk hareket sırasında duran aracı yerinden güçlükle kaldırma şeklinde kendisini gösterebilir.
Eğer 1.4 TFSI Audi aracınızda böyle bir probleminiz varsa, muhtemelen kavrama balatalarınız incelmiştir ki bu da ani kavrama problemlerine yol açar ve siz bunu araç içerisinde vuruntu ve titreme olarak algılarsınız.
Bazı durumlarda aracınızdaki arıza kendisini hiçbir arıza kodu atmayarak belli etmeyebilir veya kendisini P1741 arıza kodu ile belli edebilir. Firmamız Ankara, İstanbul ve İzmir’deki servis noktaları ile Audi A4 S-tronic kavrama problemlerinize garantili servis hizmeti sunmaktadır.
Garantili Audi A5 Şanzıman Tamiri
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Audi A5 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Audi A5 Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi
Audi A5 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Aşağıdaki işlemlerin her birinin farklı prosedürü ve işlem ücreti olduğu için, doğru bilgi ile tarafımıza ulaşmanız işlemlerinizi kolaylaştıracaktır:
- Audi A5 Stronic yağ değişimi
- Audi A5 Multitronic yağ değişimi
- Audi A5 ZF Triptronic yağ değişimi
Audi A5 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ayrıca Audi A5 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Audi A5 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Audi A5 Otomatik Şanzıman Fiyatları
Audi A5 otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Audi A5 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Audi A5 Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Audi A5 Kavrama, Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ataşehir, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ,Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Servislerimizin adres bilgileri için aşağıdaki bağlantıları takip edebilirsiniz:
Atco Otomatik Şanzıman Servisi – İstanbul Ataşehir
Atco Otomatik Şanzıman Servisi – İstanbul Levent
Atco Otomatik Şanzıman Servisi Ankara
Atco Otomatik Şanzıman Servisi İzmir
Ustaya Sor – Audi A5 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
- Aracınızın model yılı
- Aracınızın motor hacmi
- Aracınızın yakıt tipi
- Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ataşehir, Bursa ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü işlemlerinizi yaptırabilirsiniz.
Eğer Audi A5 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
Merhaba iyi calismalar dilerim
2010 audi A5 2.7tdi 8 ileri multitronik aracim var ve D konumda iken isiklarda veya herhangi bir yerde durdugumda titreme yapiyor N konumuna aldigimda rahatliyor D den N konumu gecerken sirkeleme yapiyor ayni sekilde R den N konumuna aldigimda da sirkeleme yapiyor seyir halindeyken hic bir sikinti yok yanliz bu bahsettigim sikayet nadirde olsa duzeliyor sonra tekrarliyor sanzuman guncellemesi yaptik duzeldi ama bi sure sonra gene tekrarladi napicami bilmiyorum herkes farkli seylerden bahsediyor bana yardimci olabilirmisin ?
sizlerden haber bekliyorum yurt disinda yasiyorum eyerki bana donus yaparsaniz gelmeyi dusunuyorum
tekrar iyi calismalar
Onur Bey, aracınızdaki problemin iki nedeni olabilir: Yazılımsal veya mekanik. Eğer yazılımı güncelletiyseniz, şanzımanınızı giriş kısmındaki kavramasında büyük ihtimalle bir aşınma mevcuttur. Atco olarak arızanızı giderebileceğimiz gibi, sorununuz belki de buraya geldiğinize değmeyecek, yerel olarak çözülebilecek bir problem de olabilir. Siz hangi ülkede ikamet etmektesiniz?
Merhaba kolay gelsın a5 sl guatrom kullanıyorum ekranda vites kutusu arızalı ışık yanıyor ara sıra fark etım ki o ışık yandığında vites geri düşmüyor 7ci vitesiyse 60 50 kg hıza gelse bile düşmüyor neyden kaynaklı olabılır yardımcı olursanız sevınırım teşekkürler.
Merhabalar. 2010 model 265.000km de 2.0tdi otomatik audi a5 aracımda kullanım esnasında durunca D’den N’ye alırken vuruntu yapıyor ama hareket etmeden tekrar D ile N yapinca yapmiyor. Ayrica ilk çalıştırma yada kullanım esnasında N’den D’ye alıp kalkış yaparken 1 saniye kadar geç kavrıyor ve kavramadan önce gaza basılırsa vuruntu yapıyor. Ve de araç yokuş aşağı park halinde iken R’ye alıp geri hareket edeceğim zaman yaklaşık 50cm kadar kayma yapıp sonra kavrıyor. Bu yüzden bir kaç kez küçük çarpmaya sebep oldum. Sorun ne olabilir ve de giderilme süresi ne kadar olabilir. Şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba iyi çalışmalar dilerim 2008 model a5 1.8 tfsı aracım var 8 ileri otomatik aracımı spor moduna alıp gaza yüklendiğimde sanki tm verim vermeyip boşa dönüyor gibi hissettiriyor devir saati yükseliyor ama yükseldiği kadar gitmiyor araç birde n konumundan r ye attığımda 3 saniye sonra algılıyor çok hafif hissettiriyor sorun ne olabilir acaba şimdiden cevabınız için teşekkür ederim
Merhabalar 2015 Audi A5 Quattro 190HP araç almayı düşünüyorum. Bunların şanzımanı sorunlu mudur? Nelere bakılmasını önerirsiniz? Teşekkürler.
Merhaba, 2013 model dizel A5 coupe sahibiyim. quattro değil.
Aracımda zaman zaman kavrama ile ilgili sıkıntı yaşıyorum kalkılşlarda.
Gaza basıyorum ama araç hareket etmiyor, her zaman olmuyor ama yine de bir sorun var gibi.
Ne olabilir acaba?
Ünal Bey, bu araçların kavrama balataları zamanla aşınıyorlar. Kavrama revizyonu ile probleminiz büyük ihtimal düzelecektir.
merhaba,
2012 model 205.00 Km de Audi A5 2.0 TDI Sportback aracımvar.
Aracım soğukken kalkış yaparken sanki 2. vitesde kalkmaya çalışıyor gibi. Bundan dolayı bir iki sefer aracı stop bile ettirdim. şimdi olayı çözdüm gazı 200 devir de bekletiyorum birden kalkış yapıyor. Ayrıca kavramadan da kalkışlarda ses yapıyor. Ne yapmam lazım.
İsmail Bey, kavrama problemi yaşamaktasınız. Dilerseniz buyurun İzmir veya İstanbul’daki servislerimizden birisinde aracınızı birlikte test edelim.
Kolay gelsin aracımı servise götürdüm şanzuman sorunu var denildi şuan haponyadayım şanzuman fiyatı ve şanzumanın kilosu hakkında bilgi verebilirmisiniz oradan spariş vermek istiyorum bu konu hakkında yardımcı olurmusunuz
Yusuf Bey, Audi A5 üzeirnde farklı şanzımanlar çıkabilmektedir. Yaklaşık ağırlık olarak 150 kg olarak düşünebilirsiniz. Fiyat olarak aracınızın model yılı ve motor tipini belirtirseniz daha fazla yardımcı olmaya çalışırız.
Merhaba a5 sportback 2.0 tfsı quattro sahibiyim. Aracım otomatik vites ve nadirende olsa geri vitese yada diğer viteslere geçmiyor. Aracı stop edip yeniden çalıştırıyorum ve sorun çözülüyor. Bu konu hakkında yardımcı olabilir misiniz
Kolay gelsin iyi günler aracım 2012 model a5 2.0 motor 211hb tfsi quattro sline… Araç uzun yolda giderken vites geçişinde hissettiriyor hafif sarsıntılı mesela 5.viteste giderken yüklenince, hızlanırken vites atmış gibi hafif vuruyor ama bakıyorun hala 5de şanzuman yagını kontrol ettirdim acaba arıza ne olabilir?
Audi a5 2012 aracım..
Park ederken D ‘den p ye almaya calıstım vites dili içinde kaldı .. N ve D yapabılılıyorum
Sorun ne olabilir
Umut Bey, problem vites kolunda ise en yakın mekanik servise gösterebilirsiniz. Eğer şanzımanın içinden kaynaklı bir problem ise biz yardımcı olmaya çalışırız.
Merhaba, 2017 model 1.4 tfsi audi a5 aracım var. 60-70 km hızında cam açık gibi ses geliyo. Yetkili servis 6. Vites dişlisi dedi ses gitmedi. Mantıklı bi sonuca varamadık. Sizce sorun ne olabilir?
Merhaba, 2017 model 1.4 tfsi audi a5 aracım var. 60-70 km hızında cam açık gibi ses geliyo. Yetkili servis 6. Vites dişlisi dedi değişti, ses gitmedi. Mantıklı bi sonuca varamadık. Sizce sorun ne olabilir?
Merhaba Alper Bey bu tarz ses problemlerini yerinde tespit etmeden size sağlıklı bir yorum yapamayız. Dilerseniz ücretsiz test için İstanbul yada İzmir şubemize bekleriz.
Slm ustam aracım otomatik vites 2012 model Audi A5
2000motor ve 120kw
merak ettiğim konu şu araçta hangi tür şanzıman kullanılmış ve kaç binde şanzıman yağını değişmem gerekir?
Teşekkürler şimdiden
Bünyamin Bey, aracınızın yakıt türü ve çekiş sistemine göre şanzımanda farklılıklar gösterebilir. 2.0 TFSI Quattro, 2.0 TDI Quattro Dizel, 2.0 TFSI Benzinli araçlarda OB5 şanzıman türü çıkarken, 2.0 TDI Dizel OAW şanzıman türü çıkmaktadır. Audi araçlar için önerdiğimiz yağı değişim km’si 60.000 km’dir.
Selamlar merhabalar benim aracim 2010 model audi a5 coupe 2.0tfsi quattro stronic sanziman yakiti benzin
aracim 2.vitesten 3 .vitese gecerken hiz kesiyor ve bunu ara hizlanmalarda bir anda ve cok sent bir sekilde yapiyor bir de geri vitesten 1.vitese gecerken geri kaydiriyor yada gec algiliyor
Selam aleyküm 2014 model 2.0 tdi audi a5 sportback otomatik aracim kalkislarda birden atiyor önce bosta gibi gaz yiyor birden birakiyor bazen stop bile ediyor sorun nedir acaba ?? Simdiden tesekkürler
Aleyküm selam İbrahim Bey, öncelik olarak aracınıza cihaz bağlayıp arıza kodlarına bakmamız gerekiyor. Ardından size yapıalcak işlemlerle ilgili bilgi verebiliriz. İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara veya İzmir’de bulunan servislerimizde ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz. Size hizmet etmek bizi mutlu eder.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler