Range Rover Sport Otomatik Şanzıman Tamiri

Range Rover Sport vites kutusu arızası yaşıyorsanız, doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Land Rover Range Rover Sport araçlarınızın her türlü otomatik şanzıman problemine garantili çözüm üretmekteyiz. Range Rover marka araçların şanzıman arızası tespiti, bakımı, tamiri, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.

Range Rover Sport Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Range Rover serisi araçlarda ZF şanzıman çeşitleri kullanılmaktadır. Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Range Rover Sport otomatik şanzıman tipleri:

  • Range Rover Sport 2.7 TDV6 ZF 6HP26 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Range Rover Sport 3.6 TDV8 ZF 6HP26 ve 6HP28 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Range Rover Sport 3.0 TDV6 ZF 6HP28 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Range Rover Sport 3.0 SDV6 ZF 8HP70 Otomatik Şanzıman Tamiri

Range Rover Sport TDV Şanzıman Arızaları

Range Rover Sport TDV6 – TDV8 araçlarda kullanılan 6HP serisi şanzımanların ortak arızaları şunlardır:

  1. Vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artması: Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 5.vitese devirlenmede problem, 1’den 2.vitese geçerken zorlanmas hissi ve vuruntu, 5’ten 4.vitese geçerken boşa düşme hissidir. Eğer bu arızalar ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar.
  2. Pozisyon şalteri problemleri: Bir diğer problem ise motoru çalıştırdığınızda park konumunda gelen bir vuruntudur. Bazen araç lambada dururken kendisini boşa veya parka alabilir.
  3. Tork konvertör problemi: 1500-2000 devirde sabit hızda giderken devir saatinde gezinti ve 80-90 km’de araçta titreme en belirgin tork konvertör arızalarıdır. Kalkışta viteste titreme – özellikle rampada tork balatasının bittiğini göstermektedir. Tork konvektör revizyonlarında ileriye dönük problemler olmaması için şanzıman beynininde işlemler esnasında test edilmesini önermekteyiz.

Range Rover Sport SDV Şanzıman Arızaları

Rangerover Sport SDV6 araçlarda kullanılan 8HP serisi şanzımanların ortak arızaları şunlardır:

  1.  Eşanjör ( Yağ soğutucusu) patlaması: Şüphesiz şanzımanın başına gelen en kötü şeydir. Şanzıman içerisi su karışır. Bazı servisler şanzıman yağının değiştirilmesi önersede maalesef bu işlem çözüm değildir. Bu olay başımıza geldiğinde şanzımanın iç kısmına giren su balataların şişmesine ve şanzıman beynin ara contasının işlevini yitirmesine sebebiyet vererek vites geçişlerinde vuruntular, durmaya yakın vuruntular, aracın vites konumlarını D ve R olarak değiştirdiğimizde vuruntu-çift doldurma gibi problemlere sebebiyet verir. Yapılması gereken şanzımanın açılması ve giren suyun verdiği zararın gözlemlenmesi buna bağlı olarak şanzımanın revizyon edilmesi.
  2. Tork arızası: 1300-2000 devir arası silkemele, 70 km hızda kasa titretme ve devirde dalgalanma en belirgin tork konvektör (türbin) arızalarıdır. Tork konvertörünün revizyon olması ve ileriye dönük sıkıntılar olmaması için şanzıman beyni kontrollerinin yapılmasını önermekteyiz.

Range Rover Sport Tork Konvertör Arızaları

6HP serisi ZF şanzıman kullanan Range Rover Sport araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Tork konvertör arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır.

Bir başka Range Rover Sport otomatik şanzıman türbini arızası alt devirlerde sarsıntıdır. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.

Range Rover Sport Tork Konvertör Tamiri

Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir.

                               

Range Rover Sport ZF Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Range Rover Sport ZF otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Güncel Range Rover Sport şanzıman fiyatlarımızı 02163659500 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Range Rover Sport Şanzıman Yağı Değişimi

Range Rover Sport şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Range Rover Sport otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Range Rover Sport şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Range Rover Sport şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Range Rover Sport Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Range Rover Sport aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

16 thoughts on “Range Rover Sport Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. can
    can / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 22:40

    2008 model 2,7 dizel Range Rover şanzıman türübün arızası tamir fiyatı verirmisiniz

  2. Yunus emre
    Yunus emre / Cevapla 2 Ekim 2019 at 21:05

    2006 2.7 Range şanzıman tribünü tamir fiyatı ne kadar ve ne kadar sürede teslim?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Ekim 2019 at 21:33

      Yunus Bey, yaklaşık 2 gün sürer, mevcut torkun revizyonu yapılırsa 4.000 TL ücreti bulunmaktadır. Yeni tork alırsanız ücret daha yüksek olacaktır.

  3. zafer
    zafer / Cevapla 26 Ekim 2019 at 13:48

    merhaba, 2002 model vogue 3,0 diesel aracım var. sert kalkışlarda arka alttan takırtı şeklinde bir ses var. sanki bir aktarma organı sıyırıyor gibi, yüksek hızda yüklendiğim zaman yapmıyor. aracı sakin kullandığım zaman her hengi bir ses yada sıkıntı yok. neden olabilir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2020 at 19:33

      Zafer Bey, arazi şanzımanı zinciri problemli olabilir.

  4. Ünal özen
    Ünal özen / Cevapla 13 Şubat 2020 at 08:11

    Merhaba
    2.7 Range Rover sport marka aracımla yolda gidiyorum ilk 60 km hıza ulaşana kadar sorun yok ama 60-70 arasında vites sanki değişmiyor ve F arızası çıkıyor ekranda yokuş aşağı veya fazla yüke binmediğinde araç vites geçiyor ve 120-130 km hıza çıkabiliyorum sorun nedir bununla alakalı bir bilginiz var mı yardımlarınız için teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2020 at 19:35

      Ünal Bey, dip gaz yaparak kullanırsanız 4 ve 5.vites geçişlerinde bu sorunu yaşıyor musunuz? Bu arıza klasik ZF şanzıman arızasıdır ve şanzımanınıza garantili çözüm sunabiliyoruz.

  5. kadir trn
    kadir trn / Cevapla 27 Mart 2020 at 11:09

    merhaba,
    araçta vites düşüşlerinde horultulu bir ses geliyor. servisi VTG harızası olarak tespit ettiklerini söylediler. tam olarak nedir bu vtg arıza ve şanzımana bir zararı varmıdır.

    • kadir trn
      kadir trn / Cevapla 27 Mart 2020 at 11:10

      2017 model HSE sport

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2020 at 19:36

        Kadir Bey, bizimle arıza kodunuzu paylaşabilir misiniz?

  6. orhan
    orhan / Cevapla 14 Temmuz 2020 at 15:01

    merhaba. 2011 model ranger rover sport 3.0 aracımla. tam 1000 devre düştüğümde alttan güçlü tarama sesi gib bir ses geliyor.özellikle yokuş yukarı hızla gidip gazdan ayağımı çektiğimde 1000 devirde ses daha belirgin geliyor. yine normal de bin devirden giderken daha hafif bir hırıltı şekline ses geliyor. nedeni ne olabilir.

    • Taylan
      Taylan / Cevapla 18 Temmuz 2020 at 23:28

      Merhaba 2011 model 3.0 tdv6 model range Rover sport aracım var 135000 km de. Yakın zaman önce 1000 devir ile 2000 devir arasında hareket ederken 2. Vitesten 3. Vitese geçişte vuruntu yapıyordu ve en az günde 1 kere olmak kaydı ile tekrarlıyordu. Arıza lambası yanıyor vites kutusu arızası yazıyordu ve birlikte kısıtlı performans ifadesi yazıyordu! Aracı devirli yani hızlı kullandığımda böyle bir problem olmuyordu. 10.000 km lik bakımlarını ve şanzıman yağını filtresini değiştim 2000-3000 km önce şuan da vuruntuyu kesti gibi 1-2 kere yaptı. Şanzıman yağı değiştikten sonra Şuanda araç 1000-2000 devir arasında titreme yapıyor fakat arıza lambası yanmıyor. Arabayı yeterince titretiyor vitesi manuel kullanımda herhangi bit sorun yok otomatikte sürekli aynı o devir de titreme. Problemin tam olarak adı nedir ? Varsa tamiri ve onarım fiyatı nedir ?

  7. Barbaros gülmez
    Barbaros gülmez / Cevapla 22 Temmuz 2020 at 20:33

    2012 evoque benzinli otomatik aracın aküsü değişmiş ve şarj dinamosu arızalı olduğunu söyledi usta ve araçta şanzıman hatası motoru durdurmadan parkı secin diye bir ikaz çıkıyor usta da şarz dinamo arızasından kaynaklı o hata kodu silinemiyor dedi ne yapmam gerk

  8. Yasemin
    Yasemin / Cevapla 1 Ağustos 2020 at 00:38

    Merhaba 2005 model voguemuz var trans. Faılsafe prog. (şanzıman arızası) veriyor şanzımanı değiştirmiştik ama beyinle alakalı uyarılar veriyor böyle yol gidilirmi? Nasıl bir yol izlemek gerek… En sık vites boştadır uyarısı veriyor

  9. Emre
    Emre / Cevapla 28 Ağustos 2020 at 23:41

    2007 rr sport tdv6 hse motor 2.7 aracım 60-80 hızları arasında sakin kullanımda devir saati oynuyor araç tutup tutup bırakıyor arıza nedendir ve ne kadar masraf olur

  10. efe soylu kuday
    efe soylu kuday / Cevapla 17 Eylül 2020 at 19:28

    Merhaba, 2006 range rover sport aracım var, aracımda kimsenin çözemediği ve anlamadığı bir ses var, araç hızlanırken herhangi bir ses yok vites geçişlerinde bir sorun yok, sabit hızla giderken gazdan ayağımı çok az çektiğimde yada araçla tırmanırken dip gazda değil de araç devrini bulduğun da sabit hıza geldiğinde yine cırıtlı sesi geliyor ama gaza yüklenince geçiyor, tork converterinin içindeki birşey kaçırıyor olabilir dediler şarj dinamosundan olabilir dediler ama kimse net birşey söyleyemiyor, gaza basıp çektiğinde de geliyor düz yolda ilerlerken aynı cırıtlı, arada da yukarı tırmanırken az gazda biraz titreme yapıyor ama gaza yüklenince hiç bir sorun olmuyor, problem nedir bir fikriniz var mı?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.