Bmw 3.18i Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw 3.18i aracınızda otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Bmw 3.18i araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Bmw 3.18i otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Bmw 3.18 araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. Bmw 3.18i otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

BMW 3.18i Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. 

Bmw 3.18i grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

    • Bmw 3.18i (E46) 5L40E Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw3.18i5L40Eotomatiksanziman

    • Bmw 3.18i (E90) ZF6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw3.18i6HP21otomatiksanziman

    • Bmw 3.18i (E91) ZF6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • Bmw 3.18i (F30) ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • Bmw 3.18i (F31) ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW E46 3.18i Otomatik Şanzıman Arızaları

BMW 3.18 E46 şanzıman arızaları, araçlarda kullanılan GM 5L40E şanzıman üzerinden incelenebilir.

  1. Otomatik Şanzıman Arıza Lambası Yanması: Her iki şanzıman türünde de sıklıkla karşılaşılabilecek bir arıza türüdür. Tecrübelerimiz çoğu zaman lamba yanma sebebinin devir sensörü arızası olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte eğer arıza lambanız yanıyorsa, en yakın arıza tespit cihazından alacağınız arıza kodları size yardımcı olmamızı kolaylaştıracaktır. 
  2. Kalkış problemleri: Işıklarda durup kalkmalar esnasında araç geç kalkış yapıyorsa genelde karşılaştığımız hata (92-Can Tork Arabirim) hatası oluyor ve tork konvektörünün revizyon olması gerektiğini gösteriyor.
  3. Vuruntu problemleri: D ve R’de vuruntu, ani yüklenmelerde araç kendini korumaya alıyor ise vites dişli oran arızası atmaktadır ve şanzımanın revizyon olması gerekir
  4. Şalter hataları: Eğer aracınızda P-R-N-D veya manuel bölümlerine aldığınızda aracınız konumu göstermiyosa arızanız pozisyon şalterinden ya da Ecu beyninden kaynaklı olabilir yılından dolayı tesisat konrolü yaptırmanız gerekir.

Bmw E46 Şanzıman Türbünü Tamiri

15 yaşın üzerinde olan E46 kasalarında kullanılan tork konvertörleri zaman içerisinde aşınmayla birlikte bozulurlar. Özellikle 80-90 km/h kendini titreme ve devir saati 1500-2000 devir aralığında devir saatini oynatarak kendini belli etmekte. Araç yaşı itibariyle karşılaşılabilecek şaft ve mafsal arızalarıda kendini ilk kalkışlarda vites ile orta konsol aralığında kendini belli eden bir titremesi vardır. 

BMW E90 3.18i Otomatik Şanzıman Arızaları

Bmw E90 şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 4 vitese geçerken boş yapma, titreme, 4’ten 5.vitese geçerken devir saatinde kaydırma yapmasıdır. Bir başka E90 şanzıman arızası 1’den 2.vitese vuruntulu geçiş, aracın her zaman 2.vitese geçmemesi, 2.vitese geçtikten sonra ayağınızı gazdan çekerseniz vuruntu, 6.vitese geçmeme ve 5.viteste kalma olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğer arıza ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar. Genellikle şu arıza kodlarını atar:

4F85: Ratio monitoring

4F8A: 4-5 geçisi problemli

4F83: C Clutch Failure

4F57: Shift Monitoring 1-2

4F5B: Shift Monitoring 5-6

4F4E: Gear Monitoring

Eğer aracınızda bu yukarıdaki arızalardan bir yada birkaç tanesi mevcutsa, şanzımanın tamir edilmesi gerekmektedir. Firmamızda bu sorunlar garantili olarak çözüme ulaştırılmaktadır.

Makyajlı kasa E90 3.18i şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 5.vitese devirlenmede problem, 1’den 2.vitese geçerken zorlanmas hissi ve vuruntu, 5’ten 4.vitese geçerken boşa düşme hissidir. Eğerbu arızalar ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar.

Bir diğer problem ise motoru çalıştırdığınızda park konumunda gelen bir vuruntudur. Genellikle bunu şu iki arıza kodu izler:

4E8A Monitoring of valve position

507D Parking gear incorrectly disengage

Şanzıman beyni ile alakalı olan bu arızalar firmamızda garantili olarak tamir edilmektedir.

BMW F30 3.18i Otomatik Şanzıman Arızaları

8HP45 ZF şanzımana sahip F30 3.18i araçların bir başka şanzıman şikayeti otomatik şanzıman vuruntu problemidir. Özellikle D ve 1-2.vites yükseltme ve düşürme esnasında olan vuruntuların nedeni şanzıman beynidir. Diğer vuruntuların nedeni selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki balatalardaki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.

Bmw 3.18d F30 şanzımanların diğer bir sorunu şanzıman yağ soğutucusunu (eşanjörü) patlatmasıdır. Ortalama 100.000 km civarında gördüğümüz bu arıza sonucu şanzımanların sökülerek revize olması gerekmektedir. Eğer bu operasyonda şanzıman beyni ve selenoidleri incelenmez ve gerekli müdahale yapılmazsa, araçta vuruntu ve durmaya yakın titreme sorunları yaşanabilmektedir.

Bmw 3.18i Otomatik Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Bmw 3.18i otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Bmw 3.18i araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Bmw 3.18i şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Bmw 3.18i otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

BMW ZF Tork Konvertör Arızaları

6HP serisi ZF şanzıman kullanan Bmw E90 3.18i araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır. Ayrıca şanzıman tork konvertörü kaçırmaya başlayınca şanzıman ısınması meydana gelir ve zaman içerisinde şanzımanın iç aksamına zarar vermeye başlar. Bir süre sonra yanan kavramalar ile birlikte otomatik şanzıman basınç kaybı aracınızı çalışmaz hale getirebilir.

Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F30 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. Bmw şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, özellikle 1300-2000 devirler arası silkeleme, 70 km/saat civarında bir hızda giderken kasayı titretme, yüksek hızlarda hız sabit iken devir dalgalanması gibi arızalar F30 Bmw araçlarda da görülebilmektedir.

BMW 3.18i ZF Konvertör Tamiri

Firmamızda ZF şanzımanlara ait tork konvertörleri tam otomatik makineler ile garantili olarak yenilenmektedir. Türkiye’nin en gelişmiş tork konvertör revizyon atölyesine sahip firmamızda yapılan işlemler ile ilgili kısa tanıtım videomuzu izleyebilirsiniz.

Bmw 3.18i Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

Bmw 3.18i şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Bmw 3.18i otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Bmw 3.18i şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Bmw 3.18i şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Bmw E90 ve F30 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer E90 ve F30 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

38 thoughts on “Bmw 3.18i Otomatik Şanzıman Tamiri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.