Volvo S80 Otomatik Şanzıman Tamiri

Volvo S80 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Volvo S80 şanzıman sorunu yaşayan araç sahiplerine, tamir ve bakım hizmetlerini garantili olarak sunmaktayız. Volvo S80 otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir.

Volvo S80 Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Atco Mühendislik’te Volvo S80 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.Volvo S80 grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre şanzıman tipleri:
  • Volvo S80 AW55-50SN (AF33-5) Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Volvo S80 Geartronic TF-80SC (AF40) Otomatik Şanzıman TamiriAlfa-Romeo-159-AF40-TF-80SC-Otomatik-Sanziman-Tamiri
  • Volvo S80 Powershift Şanzıman Tamiri (MPS6 – DCT450)
  • Volvo S80 Şanzıman Kavrama Kiti Değişimi ve Tamiri – Powershift Islak Kavrama

Volvo S80 55-50 Şanzıman Arızaları

5 ileri tam otomatik şanzımanlara sahip Volvo S80 araçlarda en sık rastlanan şanzıman arızaları aşağıda belirtilmiştir. Firmamızda Volvo S80 şanzıman tamiri garantili olarak gerçekleştirilmektedir. Bununla birlikte maalesef LPGli araçlara garanti verilememektedir. En sık karşılaşılan S80 şanzıman arızaları şunlardır:

  • Tork Konvektör (Tirbün) problemleri: Bu arıza olduğunda genellikle P0740, P0741 ve 2757 arıza kodu ile karşılaşırsınız. Sıklıkla karşılaşılan durumda yüksek hızda giderken, örnek 120-130 km/saat hızda 5. viteste, Esp on/off ışıkları ve abs ışıkları yanar ve araç kendisini 4.viteste korumaya alır. Durdurup tekrar kontağı açınca normal haline döner. Volvo S80 araçlarda bazen bu arıza kodları yerine TCM-002F arıza kodu da çıkmaktadır.Bu arıza olması durumunda tork konvektör (tirbün) revizyon işlemi gerçekleştirilirken şanzıman beyininde açılıp tamir olması gerekmektedir.
  • Vites D ve R’ye alındığında vuruntu: Aracı vitese aldığınızda geç doldurma, iki kez doldurma gibi arızalar firmamızda garantili olarak tamir edilmektedir.
  • Vites geçişlerinde vuruntu: Özellikle 3’ten 4’e geçerken boşa düşme veya sarsıntı en fazla karşılaşılan sorundur. İlk etapta selenoidler ve beyinin kontrol edilmesi gerekmektedir. Atco Otomatik Şanzıman olarak geliştirdiğimiz test makinamız ile şanzımanınız sökülmeden belli noktalardan basınç vererek içerisindeki problemleri tespit edilebilmektedir.

S80 Geartronic Şanzıman Arızaları

Volvo S80 araçlarda kullanılan Aisin marka 6 ileri vites Geartronic şanzımanların en sık karşılaşılan 3  problemi şunlardır:
  • Isınınca, dur kalklarda, mesela lambada dururken, kalkışta, D’de veya R’de vuruntu
  • Vites düşürürken vuruntu, vites yükseltirken devir saatinde boşa düşme ve kaçırma, özellikle 2-3, 3-4 geçişleri – S80 şanzıman vuruntusu
  • Rampada vites yükseltmeme, düz yolda çok hızlı bir şekilde vites değiştirme
Kullanıcılar arasında yaygın bir kanı Geartronic şanzımanlarda yağ değişimi yapılarak bu yukarıdaki problemlerin ortadan kaldırılacağıdır. Biz eğer şanzımanınızda bu yukarıdaki sorunlar var ise yağ değiştirmenizi önermemekteyiz. Yukarıda sizler için Volvo S80 Geartronic şanzıman şikayetlerini özetlemeye çalıştık. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi olarak Volvo Geartronic şanzıman sorunlarına garantili çözümlerimizle sizlerin hizmetinizdeyiz.

Volvo S80 Powershift Arızaları

Volvo S80 powershift şanzımanların en büyük sorunu olan kalkışta titreme problemidir. Kavrama sorunu haricinde Volvo powershift şanzımanların diğer bilinen bir arızası, powershift mekatronik ünitenin bozulmasıdır. En belirgin arıza tipleri, geri vites veya D konumuna alındığında şanzımanda vuruntu ve ilerleyen durumlarda şanzımanın bazı viteslere hiç geçmemesidir. Çoğu zaman araç ekranında bu durumda “Düşük Şanzıman Performansı” uyarısı belirir.

Volvo S80 Mekatronik ve Selenoid Arızaları

Powershift mekatronik ünitesinin bozulması, yüksek kilometreli S80 araçlarda sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. En belirgin arıza tipleri, geri vites veya D konumuna alındığında şanzımanda vuruntu ve ilerleyen durumlarda şanzımanın bazı viteslere hiç geçmemesidir. Çoğu zaman araç ekranında bu durumda “Düşük Şanzıman Performansı” uyarısı belirir. Bu uyarıyı aşağıdaki arıza kodları takip edebilir:
  • P0766 – Shift Solenoid D Stuck – Selenoid D Sıkışık
  • P0796 – Pressure Control Solenoid C Performance or Stuck off – Selenoid C Performans
  • P2714 – Pressure Control Solenoid D Performance Or Stuck Off – Selenoid D Performans
Firmamız, Tübitak desteği ile projelendirilip hayata geçirilen özel valf gövdesi test makinesi ile bu arızaların garantili tamirini müşterilerine sunabilen Türkiye’deki ilk kuruluştur.

Volvo S80 Kavrama Kiti

Özellikle yokuşta kalkışta titreme olarak kendini belli eden Volvo S80 kavrama sorunu ancak kavrama kiti tamiri veya değişimi ile çözüme kavuşturulabilir. Volvo S80 Powershift titreme sorunu çözümü için bize danışabilirsiniz. Volvo Powershift şanzımanların en büyük sorunu olan kalkışta titreme problemine karşı, firmamızda kavrama kiti tamiri ve değişimi yapılmaktadır. Güncel Volvo S80 Powershift kavrama fiyatı ve Volvo powershift kavrama değişimi fiyatı hakkında bilgi almak için 0 216 365 95 00 nolu telefondan servis danışmanımıza ulaşabilirsiniz. Dilerseniz İstanbul Kartal’daki servisimizde ücretsiz ekspertiz ve test sürüşü hizmetimizden faydalanabilirsiniz.

Garantili S80 Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Volvo S80 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir. Volvo S80 araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Volvo S80 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Volvo S80 şanzıman fiyatları ve S80 tork konvertör fiyatı hakkında bilgi almak için 0 216 365 95 00 nolu telefondan servis danışmanımıza ulaşabilirsiniz.

Volvo S80 Şanzıman Yağı Değişimi

Volvo S80 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Volvo S80 otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz. Volvo S80 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Volvo S80 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz. Güncel Volvo S80 otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Ustaya Sor – Volvo S80 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır. Eğer Volvo S80 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

14 thoughts on “Volvo S80 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. AHMET AKŞAYICI
    AHMET AKŞAYICI / Cevapla 15 Ekim 2019 at 23:40

    MERHABA USTAM
    BENİM VOLVO 2012 DİZEL S80 ARACIMDA İLK KALKIŞLARDA VİTESE GİRMİYOR VİTES GEÇİŞLERİNDE ARAÇ BOŞA GİRİYORDU.
    BENDE ARACI VOLVO USTASINA GÖSTERDİM ŞANZIMAN YAĞINA FİLTRESİNE FALAN BAKTI HİÇ DEĞİŞMEMİŞ DEDİ ARAÇ 165.000 KM DE YAĞI FİLTREYİ DEĞİŞTİRİRSEN SORUN ORTADAN KALKAR DEDİ BENDE TAMAM DEDİM DEĞİŞTİRDİ ARABAYI BÜTÜN GÜN SÜRDÜM SORUN GÖRMEDİM ARAÇTA FAKAT USTA TESLİM EDERKEN TİRBÜN ARIZALI DEDİ BANA BİLGİSAYARDAN O HATAYI VERİYOR FAKAT KULLANDIKTAN SONRA DÜZELEBİLİR DEDİ
    SİZE SORMAK İSTEDİĞİM BU HATA VERİRSE BANA MALİYETİ NE OLUR USTAM
    GÖSTERDİĞİM USTA İLE DAMADI TAMİRİ İÇİN BİRBİRİNDEN FARKLI ŞEYLER SÖYLEDİLER BİRİ ŞANZIMANI KOMPLE İNDİRMEMİZ FALAN DEDİ DİĞERİ SADECE ONU DEĞİŞTİRECEĞİZ DEDİ KAFAM KARIŞTI

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 22:07

      Ahmet Bey, tork konvertörü tamiri için şanzımanın komple inmesi gerekmektedir.

  2. Yalçın
    Yalçın / Cevapla 5 Ocak 2020 at 19:13

    Ustacim selemineleykum 2001model Volvo S80 aracımda vites geçişlerinde vurma oluyor bunun nedeni nedir ne olabilir ki

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 22:07

      Yalçın bey, genellikle hidrolik ünite (beyinden) kaynaklanır.

    • Volvo s80
      Volvo s80 / Cevapla 28 Temmuz 2020 at 22:33

      Merhaba 70 ila 140 arasında bazen ( çok nadir ) 2 kere sert frene basar gibi bir yavaşlama oluyor ama yarım saniyeden daha kısa süreyle böyle vurur gibi ama değil hissediyorum fren yapıyor gibi oluyor birde vites halatı gerekiyor bana sizde varmı? Şanzımanım 55-50

  3. Ömer Çelik
    Ömer Çelik / Cevapla 20 Mayıs 2020 at 13:49

    Slm ustam 2001 model S80 t 6 var otomatik vites devreye geçmiyor triptonik te ve geride sıkıntı yok bunun nedeni ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2020 at 08:52

      Ömer Bey, aracınızdaki 4 ileri şanzıman ile ilgili maalesef çok fazla bir tecrübemiz bulunmuyor.

  4. Koray
    Koray / Cevapla 12 Haziran 2020 at 21:14

    Merhabalar,
    2004 model 2.0 T s80 sahibiyim. Aracının şanzımanında öncesinde sorun yokken motorda bazı müdahalelerde sonra şanzıman servis gerek arızası veriyor. Arasıra kendini korumaya alıp direkt 3 veya 4. Viteste kaldırıyor aracı. Bazen vites geçişlerinde dalgalanma oluyor. Aracı kapatıp açınca düzeliyor. Bir süre sonra tekrarlıyor. Nedeni ne olabilir?
    Teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2020 at 08:54

      Koray Bey, anlaşıldığı kadarı ile şanzımanınız kendisini korumaya alıyor. Bu durumlarda genellikle bir arıza kodu atar. Bu arıza kodunuzu biliyor musunuz? Eğer bilmiyorsanız İstanbul veya İzmir’deki servislerimizden birisine uğrarsanız ücretsiz olarak aracınızı diyagnoza bağlar, sizinle kodunuzu paylaşır ve arızanıza sağlıklı bir yorum yapabiliriz.

      • Koray
        Koray / Cevapla 2 Eylül 2020 at 09:52

        tcm-002f kodunu alıyoruz

  5. Hakan alkan
    Hakan alkan / Cevapla 21 Haziran 2020 at 13:42

    Merhaba İstanbul’dan.. s 80. 2.5t geartonic. 235000kmde….sabah özellikle R ve D ye takarken tak diye ses var sadece bununla ilgili nasıl yardım edebilirsini… 05455151525

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Haziran 2020 at 10:35

      Hakan Bey, bu şanzımanlarda bir ihtimal selenoid tamiri veya hidrolik beyin değişimi ile sorun çözülmektedir ama çok düşük bir ihtimal.

    • Arif Arslan
      Arif Arslan / Cevapla 23 Temmuz 2020 at 16:43

      İyi günler. 2010 S80 d5 otomatik şanzıman aracım şu an 131.000 km de. Şehir içi trafiğinde yani düşük hızlarda vites geçişlerinde vuruntu oluyor. Yüksek hızlarda aynı problem olmuyor. Bu konuda nasıl yardımcı olabilirsiniz?

  6. Furkan
    Furkan / Cevapla 27 Temmuz 2020 at 16:16

    Selamun aleyküm aracim 1999 model s80 t5 yeni motor yaptirdim ama sonrasinda araba kalkis esnasinda o kadar düşük performans gösteriyorki çekmiyor araç kasiste arabayi hareket ettirmeye çalıştığında kasisi bile çıkmıyor geri takip hizlandirip cikabiliyorum sadece 2 . Vitese gectikten sonra sıkıntı yok ordaki usta dediki uzum zamandir yatan araç sürdükçe açılır dedi ordan ciktiktan sonra otobanda deneyim dedim 3 viteseten 4. Vitese gecmiyor araç devir yukseltiyorum yok hic bir şekilde geciremiyorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.