Chevrolet Captiva Otomatik Şanzıman Tamiri

Chevrolet Captiva şanzıman arızası yaşıyorsanız, doğru yerdesiniz. Chevrolet Captiva otomobillerinizin otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Chevrolet marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.

Chevrolet Captiva Şanzıman Çeşitleri

Revizyonunu gerçekleştrdiğimiz Captiva şanzıman türleri:

    • GM 6T45 Otomatik Şanzıman

ChervoletCaptiva6T45otomatiksanziman

    • Aisin 55-51SN AF33 Otomatik Şanzıman

Chevrolet Captiva Şanzıman Arızaları

Chevrolet Captiva şanzıman sorunlarının başında otomatik şanzıman vuruntu problemi gelmektedir. Vuruntu problemi 4×4 Aisin 55-50 AF33 şanzımanlarda ve 2012 Captiva ve sonrası üretimlerdeki GM 6T45 şanzımanlarda sıklıkla meydana gelmektedir. Captiva otomatik vites vuruntusu birçok kez selenoidlerin bozulması ile başlar ve eğer zamanında müdahale edilemezse şanzımanın içerisinde mekanik hasara yol açar.

55-51 Aisin Şanzımanlı Captiva Şanzıman Sorunları

Bu şanzıman sorunlarının en başında tork konvertör (tirbün) problemleri gelir. Genellikle P0741 veya P2757 arıza kodu atar ve araç yüksek hızda giderken, 120-130 km gibi, 5.viteste iken esp on/off ışıkları ve abs ışıkları yanar, 4.viteste aracı korumaya alır. Durdurup tekrar kontağı açınca normal haline döner. Bu arızada tork konvektör (tirbün) revizyon işlemi gerçekleştirilirken şanzıman beyinin’de açılıp tamir olması gerekmektedir.

Vites geçişlerinde vuruntu: En belirgin arızalardan bir taneside 3.vitesten 4.vitese geçerken boşa düşme veya sarsıntıdır. İlk etapta Selenoidler ve beyinin kontrol edilmesi gerekmektedir. 

Geri viteste kaçırma: Geri kaçırma yüksek kilometrelere sahip birçok Captiva otomatik şanzımanlı araç sahibinin ortak şikayetidir. Kök neden tork konvertörü olup, konvertörün revizyon olması gerekir.

Captiva GM 6T45 Otomatik Şanzıman Sorunları

6T45 GM şanzıman kullanan Captiva araçlarda en sık rastlanan 4 şanzıman arızası şunlardır:

  1. Geri vites arızası: Motor ısınınca vitesi R ye alındığında bazen 5-10 saniye bekleyip geç alıyor, araç gaz yemiyor ve takır takır sesi geliyorsa şanzımanınızın dip tası ile ilgili mekanik sıkıntısı mevcuttur. Bu durum şanzımanın komple açılması ve revizyon işleminin uygulanması gerektiğini göstermektedir.
  2. Vites geçişlerinde kaçırma: Vites geçişlerinde gecikme, devir saatinin yükselmesi, vites boşa düşüyor hissi yaşanıyorsa ilk adımda şanzıman beyninizin sökülerek hem hidrolik ünitenin, hem de solenoidlerin test edilmesi gerekmektedir.
  3. Otomatik vites vuruntusu: Captiva araçlardaki şanzımanlar özellikle 1’den 2’ye geçerken ve 2’den 3’e geçerken vuruntu yapabilmektedir. Aracınızda benzer vuruntu şikayetleri var ise ilk etapta şanzıman beyini (hidrolik ünite) kontrollerinin yapılması gerekmektedir. Sonuçlarına bağlı olarak “şanzımanınız sökülmeden” teşhisini sağladığımız test makinemiz ile, şu anda sadece İstanbul’da bu hizmetimiz mevcuttur, basınç testi yaparak problemin nereden kaynaklı olduğunu tespit edebiliriz.
  4. Rapmada zorlanma: Tork konvertörünün kaçırmaya başlaması, otomatik şanzıman için basınç kayıpları, şanzıman tas ve teflonlarındaki mekanik kaçırmalar ve balatalarda yanma olabilir. Her durumda bir uzman tarafından aracın test edilmesi gerekmektedir.

Captiva Şanzıman Selenoid Valfi Arızası

Captiva araçlarda selenoid problemi yaşanmaya başlandığında TCM ilk olarak P0700 arıza kodu atar ve şanzıman arıza lambasını yakar.  Eğer aracınızda şanzıman arıza lambası yanıyorsa, hiç vakit kaybetmeden en yakın servise gitmeniz gerekmektedir. Selenoidler veya şanzıman içerisindeki hasara göre şanzıman kendisini bu arızadan sonra korumaya alabilir. Bu durumda aracınızda sadece geri vites ve 5.vites devrede kalacaktır.

Captiva araçlardaki AF33 şanzıman 3 adet PWM, 5 adet on-off elektro vanaya sahiptir. Captiva 6T45 şanzımanlarda ise 6 adet PWM, 1 adet on-off solenoid bulunmaktadır. Captiva PWM otomatik şanzıman selenoid valflerinin çalışma süresi içerisinde, çoğunlukla şanzımanın içerisindeki kirlilikten dolayı bozulurlar. Bu yüzden Captiva otomatik şanzıman yağı değişimi , şanzıman ömrü açısından oldukça önemlidir.

Araç tamir piyasasında pwm selenoid valflerin temizliği yapılsa da, selenoid valf temizleme işlemi yeterli yağ basıncı ile yapılmadığı için fayda etmeyecektir. Captiva selenoid valf arızasını tespit etmenin ve eğer temizleme yapıldı ise temizliğin sonuç verip vermediğini kontrol etmenin tek yöntemi özel tasarlanmış selenoid test makinelerinde bu selenoid valflerin test edilmesidir. 

Oldukça pahalı olan otomatik şanzıman selenoidlerinin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı selenoidin tespit edilmeden değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır.

Captiva Solenoid Arıza Kodları

Eğer belirtilen arıza kodlarından bir tanesini yaşıyorsanız, sizinde selenoid valflerinizde sıkışma var demektir:

  1. P0776 – P0777: PC2 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  2. P0796 – P0797: PC3 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  3. P2714 – P2715: PC4 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  4. P2723 – P2724: PC5 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
  5. P0752 – P0753: SS1 selenoidi takılı kalmış
  6. P0741 – P0742: TCC selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış

Bunlar dışında olabilecek diğer arıza kodları, şanzıman kartı, şanzıman beyni veya şanzıman içerisinde mekanik arızayı işaret edebilir. Şanzıman kartı ve kart üzerindeki şalter arızalarının çoğunluğu elektrik arızalarıdır ve silinmez, silinsede kısa bir süre sonra tekrar arızaya düşer. Bunlar Şasiye kısa devre (Short circuit), açık/yüksek direnç, voltaj kısa arızaları olabilir.

Eğer bu arızalar selenoid performans arızaları ile birlikte atıyorsa, bir ihtimal selenoid değişimi ile düzelir. Aksi durumda kart değişimi gerekir. Şalter elektrik arızaları: P0973, P0974, P0976, P0977
Selenoid elektrik arızaları: P0961, P0962, P0963, P0965, P0966, P0967, P0970, P0971, P0973, P0974, P2719, P2720, P2721, P2728, P2729, P2730, P2762, P2763, P2764

Ayrıca şalter elektrik arızası atmadan aşağıdaki şu arızaları da atabilir: P0842, P0843, P0872, P0873, P0877, P0878, P0989, P0990 … Bu arıza kodları takılı kalmış switchler, takılı kalmış selenoidler, bozuk valf gövdesi veya karttan olabilir. 

Chevrolet Captiva 6T45 otomatik şanzıman selenoid valf arızaları konularında uzman kişiler tarafından değerlendirilmezse, çok kısa süreler içerisinde arıza tekrarları gerçekleşebilir.

Firmamızda Captiva şanzıman tamirlerinde sadece arızalı selenoidler tespit edilip değiştirilmektedir. Bununla birlikte sıfır ve testleri gerçekleştirilmiş selenoidlerimiz satışa hazırdır. Sıfır ve test edilmiş otomatik şanzıman selenoid valf fiyatları için 0216 365 95 00 nolu telefondan bizlere ulaşabilirsiniz.

Captiva Otomatik Şanzıman Beyni Arızası

Firmamızda Chevrolet Captiva şanzıman beyinleri özel test ünitelerinde test edilerek kontrol edilmektedir. Gerçekleştirilen testler sonucu kavramaya istenilen basınçta ve zamanda yağ göndermeyen valfler tespit edilebilmektedir.

Araç üzerindeki çalışma koşullarını simüle eden makinelerden çıkan test sonuçlarına göre şanzıman beyinleri uzman teknisyenlerimiz tarafından tamir edilmektedir. Captiva otomatik şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Chevrolet Captiva otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz. Ayrıca her türlü Opel ve Captiva şanzıman yedek parçaları için 0 216 365 95 00 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz. 

Captiva Otomatik Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Chevrolet Captiva otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Chevrolet Captiva araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Chevrolet Captiva şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Chevrolet Captiva otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Chevrolet Captiva Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

Chevrolet Captiva otomatik şanzıman yağı ne zaman değişir? Elimizdeki teknik verilere göre her 150.000 km’de bir Captiva şanzıman yağı değişimi gereklidir.

Chevrolet Captiva şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Yağ değişimi, bir numaralı Captiva şanzıman sorunu olan Captiva şanzıman vuruntu probleminin düşük kilometrelerde ortaya çıkmasını engellemektedir. Chevrolet Captiva otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Chevrolet Captiva şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Chevrolet Aveo şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Chevrolet Captiva Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Chevrolet Captiva aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

83 thoughts on “Chevrolet Captiva Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Murat
    Murat / Cevapla 27 Nisan 2019 at 21:42

    2007 model Captivam var araç 1 ay önce rampa çıkarken devir saati 400 bin üzerine çıkıp küt diye bir vuruntu yaptı sonra normale döndü bunu bir kaç kez yaptı. Neden ola bilir bana yağı değiştir dediler birde beyinden ola bilir denildi bu konuda yardımcı olursanız çok teşekkür ederim. Araç Trbzn’da gerekirse gelirim ve ne kadar masraf tutar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 17:12

      Murat Bey, yüksek kilometrelerdeki Captiva araçlarda benzer sıkıntılar yaşanmaktadır. Yağ değişmi bir ihtimal bu sorununuzu ortadan kaldırabilir. Beyin problemi ise zaten aracınızda bir arıza kodu oluşması gerekmektedir. Trabzon’da bir yetkili veya özel serviste şanzımanınızda bir arıza kodu olup olmadığına baktırabilir misiniz? Dilerseniz biz de bir tanıdık vasıtası ile size yardımcı olmaya çalışırız.

      • murat
        murat / Cevapla 15 Eylül 2019 at 17:27

        yardımcı olursanız çok bu konuyla ilgili çok makbule geçer

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 10:01

          Murat Bey, whatsup destek hattımız 05522901567 nolu telefondan Ata Bey’e ulaşırsanız kendisi size yardımcı olacaktır.

      • Ahmet varlı
        Ahmet varlı / Cevapla 6 Haziran 2020 at 02:15

        Mrb araç 2008 mod da.2000motur araç birinci vites te kalkış sorunu yaşıyor gaz yemiyor aradan zaman geçtikten sonra çok yavaş yavaş ilerliyor ondan sonra sıkıntı yok ama durduğunda kalkış yapmıyor,rampa da durursa çok zor kalkış yapıyor tşk.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 6 Haziran 2020 at 03:06

          Ahmet Bey, muhtemelen tork problemi yaşıyorsunuz. Müsait bir zamanda servisimize uğrarsanız, birlikte bir test etmek isteriz. Test işlemleri için ücret almıyoruz.

    • Mustafa kaba
      Mustafa kaba / Cevapla 8 Nisan 2020 at 23:04

      Captiva aracım hızı 130 km ye geldiğinde arıza lambası yanıyor makineye bağlantım otomatik şanzıman arızası tespit edildi aracın yagida değişti normal suruste hiç bir sıkıntı yok fikriniz nedir 5359278595

  2. ramazan
    ramazan / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 19:53

    2011 captiva aracımda uzun yoldan geldim sıkıntı yktu aracı stop edip markete girdim çıktım çalıştırdım bismillah d konumuna altım hareket edicem teker 1 tur döndü takır tukur ses geldi eğildim baktım yağ akıtıyor yavru şanzumanın ordan arıza ışığı yakmadı araç halen yakmıyor bilgi verirseniz sevinirim caresizce uzulmekten başka elimden bişi gelmiyor teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Mayıs 2019 at 10:37

      Ramazan Bey, durumunuza biz de üzüldük. Aracınız yağ kaçırıyorken bu şekilde kullanmayınız. En yakın servise göstermenizde fayda olacaktır.

      • İbrahim
        İbrahim / Cevapla 9 Kasım 2019 at 23:25

        İyi günler aracım 2008 model 168 bin kmde kısa bir süre önce aracım. Esp on of yokuş İnş destek ışıgı ve motor arza ikazı yanda ve araç 2. 4 viteste takılı kaldı. Stop edip çalıştrınca problem kalmıyor cihazda P0700 arza kodu veriyor nasıl çözebiliriz maliyet ne olur

        • Koray
          Koray / Cevapla 26 Aralık 2019 at 10:01

          Abicim aynı arıza kodu var benim aracta da 2010 model nasıl çözdunuz arızayı bilgi verirseniz sevinirim

          • AtcoAdmin
            AtcoAdmin / 28 Mayıs 2020 at 04:09

            Koray Bey, P0700 şanzımanınızdan kaynaklı bir arıza olduğunu belirli eden genel bir arıza kodu olup yanında bir kod daha atması gerekmektedir. Şanzımanlar bu kodu atıp korumaya aldıklarında kontağı açıp kapatmanız anlık reset sağlasa da, koşullarının ilk tekrarında aynı kod atacaktır. İkinci arıza kodunuzu biliyor musunuz? Eğer bilmiyorsanız İstanbul veya İzmir’deki servis noktalarımızdan birisine uğrayıp ücretsiz olarak öğrenebilirsiniz. Bu kodu bizimle paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz.

        • Şaban çevik
          Şaban çevik / Cevapla 27 Mayıs 2020 at 22:08

          Merhaba sizin yaşadığınız sorunun aynısını şimdi ben yaşıyorum. Acaba neler oldu ne yapıldı bilgi alabilirmiyim sizden

          • AtcoAdmin
            AtcoAdmin / 28 Mayıs 2020 at 04:09

            Şaban Bey, P0700 şanzımanınızdan kaynaklı bir arıza olduğunu belirli eden genel bir arıza kodu olup yanında bir kod daha atması gerekmektedir. Şanzımanlar bu kodu atıp korumaya aldıklarında kontağı açıp kapatmanız anlık reset sağlasa da, koşullarının ilk tekrarında aynı kod atacaktır. İkinci arıza kodunuzu biliyor musunuz? Eğer bilmiyorsanız İstanbul veya İzmir’deki servis noktalarımızdan birisine uğrayıp ücretsiz olarak öğrenebilirsiniz. Bu kodu bizimle paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 04:08

          İbrahim Bey, P0700 şanzımanınızdan kaynaklı bir arıza olduğunu belirli eden genel bir arıza kodu olup yanında bir kod daha atması gerekmektedir. Şanzımanlar bu kodu atıp korumaya aldıklarında kontağı açıp kapatmanız anlık reset sağlasa da, koşullarının ilk tekrarında aynı kod atacaktır. İkinci arıza kodunuzu biliyor musunuz? Eğer bilmiyorsanız İstanbul veya İzmir’deki servis noktalarımızdan birisine uğrayıp ücretsiz olarak öğrenebilirsiniz. Bu kodu bizimle paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz.

    • Furkan adali
      Furkan adali / Cevapla 9 Haziran 2020 at 22:49

      Merhabalar 2007 captiva aracimda motor sogukken ilk calistirmada sikinti yok motor isindikdan sonra d den r ye e den dye gecerken cok hafif bir vuruntu gibi sarsilma oluyor neden kaynakli olabilir?

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 12 Haziran 2020 at 07:01

        Furkan Bey, öncelikle hidrolik ünite(şanzıman beyni) kontrol edilmelidir.

  3. hakan
    hakan / Cevapla 22 Mayıs 2019 at 12:11

    merhabalar benim 2008 model 307 bin de olan bir captiva aracım var… bu aracım 120 ye geldiğinde 3 dk sonra bir anda motor arız ışığı abs ışıkları ile 4. vitese düşüyor. aracı durdurup 2 dk sonra çalıştırdıktan sonra tekrar eski halini alıyor. ustaya götürdüğümde ise tork arızası var denildi. bu sıkıntı tork arızasından meydana gelir mi?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 19:34

      Hakan Bey, arızayı net olarak bizlere anlatacak olan aracın arıza kodlarıdır. Arıza şanzıman tork konvertörü, 5.vites selenoidleri, hidrolik beyin olabileceği gibi tıkalı partikül filtresi gibi motoru o devirlerde zorlayacak farklı komponentlerde bu arızaya neden olabilir. Eğer bir cihazla aracınızın arıza koduna baktırırsanız size detaylı bilgi verebiliriz. Eğer İstanbul’da yaşıyorsanız, müsait bir zamanınızda bize uğrarsanız, arıza kodlarına birlikte bakar, teşhis yapabiliriz.

      • isa yılmaz
        isa yılmaz / Cevapla 26 Mart 2020 at 21:12

        21000 binde 2007 captivam var motor soğukken vites te sıkın ti yok sıcakken d ye alınca bir vuruntu yapıyor şanzıman yağ daha önce değişmiş mi bilmiyorum cvp niz icin tskler

    • Mustafa
      Mustafa / Cevapla 2 Eylül 2019 at 18:04

      Hakan bey merhabalar, aynı problemi benim aracım da yapmaya başladı, problemi çözdünüz mü acaba, nasıl çözdünüz bilgi verirseniz sevinirim.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 10:00

        Mustafa Bey, sizinde aracınız bu şekilde korumaya alıp tek bir viteste sabitliyorsa veeğer İstanbul’da yaşıyorsanız, müsait bir zamanınızda bize uğrarsanız, arıza kodlarına birlikte bakar, ücretsiz bir teşhis yapabiliriz.

  4. Mustafa
    Mustafa / Cevapla 23 Mayıs 2019 at 20:53

    Merhaba 2011 model 188 binde aracım geri vitesten d ye aldığım da vuruntu yapıyor herhangi bir arıza ışığı yakmadı aracım sebeb ne olabilir bu konuda ne yapabilirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 19:49

      Mustafa Bey, aracınızda geç doldurma problemi var. Bu kavrama tası boşluğu olabileceği gibi selenoid ve valf gövdesinden de kaynaklanabilir.

      • Yilmaz oktay
        Yilmaz oktay / Cevapla 8 Temmuz 2019 at 15:30

        Merhaba 2011 epica ltz arabam var 135 binde bir anda yolda giderken d konumunda bosa gecti hicbir sekilde yurumuyor ancak geri vites calisiyor sebebi nedir aku basligi cikarip taktik ama duzelmedi. Sebebi nedir

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 20:59

          Yılmaz Bey, muhtemelen selenoidleriniz takılı kalmış olabilir. Selenoid ve TCM ünitesinin sökülerek test edilmesi gerekmektedir.

        • Mustafa aka
          Mustafa aka / Cevapla 22 Haziran 2020 at 23:11

          Selamunaleykum 2008 model dizel 4×4 captiva aracim var herhangi bir arıza kodu vermiyor sadece geri vitese aldığımda 4 saniye sonra harekete geçiyor yardimci olursaniz sevinirim

          • AtcoAdmin
            AtcoAdmin / 23 Haziran 2020 at 13:05

            Mustafa Bey, Captiva araçlarda genellikle hidrolik ünite kaynaklı bu tip problemler olmaktadır.

    • ahmet
      ahmet / Cevapla 8 Ekim 2019 at 21:43

      mustafa bey sorununuz cozuldumu yada ileri bir arıza cıkardımı

    • MBÇ
      MBÇ / Cevapla 23 Ocak 2020 at 17:12

      Aracım 2011 captiva geri vitese aldığımda frene basılıyken hırıldama gibi ses geliyor ayağımı fenden çekince rahatlıyor d ye getirdiğinde frene basınca bu ses çıkmıyor sorun ne olabilir acaba

  5. Nedim
    Nedim / Cevapla 11 Haziran 2019 at 17:01

    2007 model captiva aracım 3 vites den 4 vitese geçerken boşa çıkıyor sanki sonra normale dönüyor hani araba baskı balata ister o gibi sizce beyinle alakası mı var yoksa selenoid ile mi

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Haziran 2019 at 07:55

      Nedim Bey, sadece 3’ten 4’e geçerken mi bu problemi yaşıyorsunuz? Arıza anlattığınız kadarı ile beyin problemi gibi duruyor. Zaten beyin ve selenoidlerin hem ayrı ayrı, hem de birlikte test edilmesi gerekiyor.

      • Nedim
        Nedim / Cevapla 15 Haziran 2019 at 15:17

        Evet sadece 3 vites den 4 vitese geçerken yapıyor araç boşa çıkıyor gibi sonra vitese geçiyor Manuel araçta baskı balata biter gaza basarsın devir çıkar gitmez sonra gitmeye başlar aynen öyle ara boşa çıkıyor gibi sadece 3 vites ten 4 geçerken yapıyor

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 09:39

          Nedim Bey, muhtemel bir şaznıman beyni arızası. Hidrolik ünitenizi söktürüp gönderebilirseniz biz burada gerekli testlerini gerçekleştirebiliriz. Alternatif olarak aracı da bize getirebilirsiniz.

      • Aydın
        Aydın / Cevapla 10 Temmuz 2019 at 12:16

        Merhaba captiva 2012 model aracım arabanın motor arıza lambası yanıyor ve devir yükseliyor fakat araç gaz yemiyor ve gitmiyor sorun nedir

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:14

          Aydın Bey, motor arıza lambanızın yanması demek, şanzımanınızın bir sebepten dolayı korumaya alması demektir. Bu durumda aracın gaz yememesi normaldir. Aracınızı arıza tespit cihazına bağlatıp arıza kodunuza baktırmanız gerekmektedir. Eğer İstanbul’da yaşıyorsanız, müsait bir zamanınızda bize uğrarsanız, arıza kodlarına birlikte bakar, teşhis yapabiliriz. Bu işlem için ücret almıyoruz.

    • Durmuş Tuncer
      Durmuş Tuncer / Cevapla 6 Eylül 2019 at 00:19

      Aynı sorun bende de var çözüm buldunuz mu bulursanız haber ederseniz sevinirim…

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 10:03

        Durmuş Bey, aracınızı servisimize getirirseniz size yardımcı olmaya çalışırız.

  6. Nevzat
    Nevzat / Cevapla 17 Haziran 2019 at 10:50

    2013 model captivam var yaklaşık 2.5 senedir bende araç 67.00 km de son zamanlarda ilk kaşkışlarda şanzıman vuruntu yapmaya başladi.durum nedir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Haziran 2019 at 21:02

      Nevzat Bey, henüz yeni başladı ise acilen selenoidlerinizin ve valf gövdenizin test edilmesi gerekmektedir. Aksi durumda kalkış tasınız bozulacak ve daha fazla masraf çıkacaktır.

  7. İsmail Civan
    İsmail Civan / Cevapla 21 Haziran 2019 at 23:00

    Kolay gelsin. Benim 2007 Captiva var. Araba ısınınca geri vitese takınca stop ediyor. Sogukken böyle birşey yok. Aracımın vites geçişleri çok güzel ama şimdi böyle birşey yapıyor. Cihaza baglattim hata kodu vermedi. Herşey normal gözüküyor. Acaba şanzımana yazılım güncelleme gibi birşey varmı. Ne yapmalıyım.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 09:41

      İsmail Bey, bildiğimiz kadarı ile artık bu araçlar için şanzıman yazılım güncelleme diye birşey kalmadı. Bununla birlikte ısınınca yapıyorsa, şanzıman veya hidrolik ünitede bir basınç kaçağı mevcuttur. Bu bir selenoidten kaynaklanabileceği gibi şanzımanın içinde bir tastan da kaynaklabilir. Müsait bir zamanınızda uğrayabilirseniz, ücretsiz bir arıza tespiti yapabiliriz.

  8. İsmail Civan
    İsmail Civan / Cevapla 21 Haziran 2019 at 23:01

    Aracım 250.000 km de

  9. Vahit DAĞ
    Vahit DAĞ / Cevapla 29 Temmuz 2019 at 13:43

    2012 154.000 km de captiva D konumunda dururken ileri doğru hafif ataklar yapıyor. Bilgisayara bağlandığında ”P003A turbo şarj kontrol pozisyonu öğrenilemedi” mesajı aldık.D konumunda dururken devir saati inip kalkıyor.Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 09:50

      Vahit Bey, aracınız turbodan dolayı motor devrini ayarlayamıyor olabilir. Öncelikle turbo arızanızı gidermenizi sorun devam ederse tarafımızla iletişime geçmenizi tavsiye ederiz.

  10. Serkan
    Serkan / Cevapla 7 Ağustos 2019 at 18:12

    Merhaba 2008 172 binde captivam gaza basarken 2 saniye sonra araç yürüyor lütfen yardımcı olun

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 09:50

      Serkan Bey, bu sorun sadece kalkışta mıdır, yoksa bütün viteslerde midir?

    • Azad gultekın
      Azad gultekın / Cevapla 1 Aralık 2019 at 23:53

      Merhabalar hocam 2011 captıva bende 90 bınde vıtes atması cok gec atıyor devır 4 ve 5 lerde vıtes degıstırıyor nedenı nedır acaba bıde yuz km redr 11.8 yıyıyor

  11. Ugur
    Ugur / Cevapla 18 Ağustos 2019 at 21:04

    Merhaba 2009 model captiva aracımın 3 vıtes den 4 e gecerken cok hafıf bır sallama yapıyor belli belirsiz aracı kullanan anlat o derece az hafif hata kodu ise p0733-00 sorun ne olabilir teşekkurederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 02:03

      Uğur bey, 5 ileri 55-51 Aisin şanzımanlarda genellikle hidrolik ünite problemlerinde bu tip arızalar yapabilmektedir.

  12. Emre
    Emre / Cevapla 26 Ağustos 2019 at 09:59

    Merhaba, 2009 Model 160 Bin Km Captiva aracımda geri vitese taktığımda yüksek olarak gıcırdama sesi yapıyor, bu sesi bazen D konumda iken hafiften yapıyor aynı durum P konumunda da geçerli. Acaba sorun neden kaynaklıdır? Şimdiden cevabınız için teşekkür ederim, iyi çalışmalar.

    • Önder
      Önder / Cevapla 17 Eylül 2019 at 17:13

      2010 model captivam var 175 bin km de .araç 120 km ye kadar istersen 2000 km yol git hicbir sıkıntı yaşamıyorsun.ama yanlışlıkla 130 km hıza çıkarsan esp on/off ışığı aynı anda yanıyor ve motor arıza isigi yakıyor.aracin 1 3 5 vitesler iptal oluyor. sadece 2 4 çalışıyor.aracin şanzıman yağı yenilendi, soğutucu yenilendi, aracın şanzıman komple sokuldu selenoid valfleri kontrol edildi hicbir sorun bulunamadı. Nasıl bir şeydir bu anlayabilen yok. Çözebiliriz derseniz size getirmek isterim nedir bu arıza

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 10:06

        Önder Bey, şanzımanı söküp takan arkadaşlarımız arıza kodlarınıza baktılar mı? Sorununuz aynen devam ediyorsa lütfen uğrayın bir çayımızı için, aracınıza bir de biz ücretsiz ekspertiz gerçekleştirelim.

        • Bülent
          Bülent / Cevapla 25 Eylül 2019 at 03:06

          Po700
          P2757
          Kodları çikıyor. 120 km kadar hiç sıkıntı yok geçince koruma moduna geçiyor Chevrolet Captıva 2008 model. 2 yıl oldu böyle kullanıyoruz. Stop edip çaliştırınca düzeliyor birde 30 ve 35 hızlarında tıtreme oluyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 10:04

      Emre Bey, sorununuz şanzımanın içerisindeki mekanik parçalardan olabileceği gibi, aks ve şaftdan da kaynaklanabilir. Ses problemlerini en iyi şekilde araç üzerinde dinleyerek çözebilmekteyiz.

  13. Mehmet
    Mehmet / Cevapla 26 Ağustos 2019 at 21:36

    Merhaba
    Aracım 2012 model yeni kasa captiva.
    Aracım yüksek hızda 130km ve üstü hızlarda vitesi bir büyütüp bir küçültüyor son hızına ulaşamıyor. Özellikle yokuş yukarı son gaz yaparsam daha çok zorlanıyor. Sizce sorun ne olabilir. Bir ustaya gösterdim turbonun üstüne fener koydu gaza basıp çekmemi istedi öyle yapınca turbodan hafif duman çıktı turboda kaçak var dedi sizce doğrumu

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 09:55

      Mehmet Bey, bahsettiğiniz problem şanzıman tork konvertörü olabileceği gibi, şanzımana gücü sağlayan motor ve turbo ünitesi arızası da olabilir. Dilerseniz bir ara uğrayıp bir çayımızı için, arkadaşlarımız ücretsiz bir ekspertiz gerçekleştirsinler.

  14. Mehmet
    Mehmet / Cevapla 30 Ağustos 2019 at 13:16

    Tekrar merhaba;
    Daha önce yazdığım gibi aracım 2012 model 163 bg yeni kasa.
    Arcımın turbo manifoltunu değiştirdik düzelmedi. Ayrıca gaza yüklenince motordan tıkırtı gelmeye başladı. En büyük sorun ise halen aynı. Ölçüm yaptım araç 60km den 140 km ye 37 saniyede çıkıyor. Ve 160 ı geçmiyor. Lütfen yardımcı olur musunuz. ( forumlardan okuduğuma göre tork konvektöründen şüpeleniyorum)

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 09:58

      Mehmet Bey, bu araçlarda tork konvertörleri 3.vitesten itibaren devreye girer. Bir başka problemi ise manifold içerisindeki klepelerdir. Bunun sökülmesi için motorun komple sökülmesi gerekir. Eğer gaza yüklenince motordan tıkırtı geliyorsa, problem motordan kaynaklanıyor olabilir. Detaylı inceleme için servisimize uğrarsanız yardımcı olmaya çalışırız.

  15. Mustafa yılmaz
    Mustafa yılmaz / Cevapla 23 Eylül 2019 at 00:57

    2011 model kaptıva var arabadan birden bısesler geldi vıdesdeyken araba hareket etmiyor ne ileri nede geri gidiyor bunun aklımagelen ilk şey sanzuman geldi bunda ney olabılır

  16. Olcay Gumus
    Olcay Gumus / Cevapla 26 Ekim 2019 at 19:08

    Iyi gunler. Aracim 2013 captiva ltz 154000 kmde. Arac yuksek vitesde 3000 deviri 140 km hizi gecmiyor. Bide sanki arabayi arkadan biri tutup tutup birakiyormus gibi devir 200 rpm oynuyor surekli. Bugun bi bilgisayara baglattim U0100 – P0796 – P2730 arizalari okudu. Silmeye denedi silinmedi. Sorun nedir acaba. Simdiden tesekkurler.

    • Enis
      Enis / Cevapla 10 Aralık 2019 at 01:50

      Olcay bey ayni sorun bende de var cözum bulabildinizmi nedenmis

      • Sedat okur
        Sedat okur / Cevapla 12 Ocak 2020 at 15:27

        2009 model kaptivamda şanzımandan gırr. Diye sürtme sesi geliyor araç iyice ısınınca ses azalıyor sebebi ne olabilir çok maliyeti Çınar mı

  17. Hüseyin
    Hüseyin / Cevapla 6 Aralık 2019 at 10:55

    Merhaba,

    Tavsiye üzerine size ulaştım. 2010-11-12 model otomatik dizel Chevrolet Cruze ya da Captiva satın alacağım. İstanbulda bir kaç araç sahibi ile iletişim halindeyim, anlaşırsak size getirmek istiyorum. Sorum biraz genel olacak ama bu araçların şanzıman tamiri, bakımı masrafları hakkında ilk ve yetkin ağızdan bilgi almak istiyorum. Yardımcı olabilir misiniz?

    İlave olarak İzmir de yaşıyorum. Başka bir şubeniz olmadığını görüyorum internet sitenizde. İzmir içinde yönlendirme yapabileceğiniz, referans olabileceğiniz bir servis var mıdır?

    Teşekkürler.

  18. mahmut çalışkan
    mahmut çalışkan / Cevapla 1 Ocak 2020 at 18:06

    2012 captiva ltz var aracım yolda giderken gaza bastıgında sanki turboya geçer gibi vuruntu yapıyor normalmidir birde frene bastıgınızda hız düşüşlerinde bu vuruntu oluyor.teşekkür ederim.

  19. Hasan
    Hasan / Cevapla 19 Ocak 2020 at 01:12

    Merhaba!
    2011 model captivam var araçta 60 70 km hızla ilerlerken bir uğultu sesi gelmeye başlıyor hızım 90 km ulaşınca kesiliyor 60 70 km ile ilerlerken gaz kesince o seste kesiliyor boşa alınca kesiliyor fakat o hızla sabit giderken ses devam ediyor bir tamirciye gösterdim şanzımandanda olabilir defransiyelden olabilir dedi bu konu da yardımcı olabilirmisiniz Gaziantep’ten yazıyorum

  20. Mustafa 50
    Mustafa 50 / Cevapla 6 Şubat 2020 at 01:12

    Hayırlı işler 2007 captivam var geri vitese takınca vuruntu yapıor bazen iki defa geciyor gibi iki kere vuruntu yapıor adaptasyon yaptır düzelir yada yagını değiş dediler yardıöcı olurmusunuz arac nevşehirde.. Teşekkurler

  21. Şeref
    Şeref / Cevapla 17 Şubat 2020 at 13:23

    Merhabalar benim 2007 model Captiva m var araçta d ye vites geçişi olunca vuruntu yapıyor ama araç ısınınca sadece ilk d ye geçişte vites geçişlerde sıkıntı yok bunun sebebi nedir

  22. Mahmut
    Mahmut / Cevapla 25 Şubat 2020 at 23:43

    Slm Captiva 2012 var bende seyir halindeyken birden devirde döşüyor ve araba stop ediyor gırt bir ses geliyor sonra stop ediyor 5 dakıka bekliyorum kantataği vuruyorum çalişiyor araba hiç bir şey yokmuş gidiyor ama araba 2 saat çaliştiği znm yapiyor servise götürdum bir şey yok dedler başka bir ustaya götürdüm egzoz kurum var ısınıyor onda yapıyor dedi onunda yaptım gene aynı yapıyor. Şimden cvp için teşekkür ederim

  23. Ömer
    Ömer / Cevapla 16 Nisan 2020 at 18:16

    İyi günler 2010 Captiva 265000 de geçmişini bilmiyorum ama sorunum şu 2000 devire gelmeden araba toparlamiyor. Turbo enjektör ne varsa bakıldı araçta hiçbir arıza kodu yok sabah soğukta araç bir kaç dakika geçmeden zor devir alıyor ve hareket edemiyor biraz ısınınca da 1700 2000 devir aralığını bulana kadar toparlamiyor. Sorun şanzıman deyip ustalar pes etti ama arıza kodu olmayınca şanzıman ustalarida açıp bakmamız lazım diyorlar Ankaradayim tavsiye niz nedir veya arızaya ilişkin düşünceniz

  24. Murat
    Murat / Cevapla 3 Mayıs 2020 at 00:23

    2012 model yeni kasa captivam var 1 vitesten 2 vitese gecerken arasira gunde 1 defa falan vuruntu yapiyor 100000km de yagini degistirdim duzelmedi neden olabilir bilgi alabilirmiyiz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 04:05

      Murat Bey, sorun bozulmuş bir selenoidinizden kaynaklanıyor olabilir. Yağ değişimi vuruntu problemlerine çoğu zaman çözüm olmamaktadır.

  25. hamdullah
    hamdullah / Cevapla 14 Mayıs 2020 at 05:12

    merhabalar..2012 captivam var… araç dun hiç bir sıkıntı yok iken bugün calıştırdıgımda …vitese geçiyor tekerlere güç veriyor yalnız sanki el freni cekilmiş gibi gitmiyor sabebi ne olabilir… ne ileri ne geri gidiyor… teşekkürler şimdiden

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 04:04

      Hamdullah Bey, sorun tork konvertörünüzden veya şanzıman giriş milinizden kaynaklanıyor olabilir.

  26. Murat
    Murat / Cevapla 6 Haziran 2020 at 09:09

    Merhabalar aracım 2013 model captiva p0700 ve p2246 arızası verdi araçla giderken sıkıntı olmuyo vites düşerken vuruntu yapıp arızaya geçiyo ve o visteste kalıyo açıp kapatıyorum düzeliyo sonra yine aynı sorunu 1 ay sonra felan yapıyo vites düşerken vuruntu yapıp arızaya geçiyo ama aç kapat 1 ay kullan sıkıntı yok anlamadım gitti

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2020 at 11:21

      Murat Bey, P2246 egzoz sisteminden dolayı şanzımanın korumaya almasıdır.

  27. Mustafa konu
    Mustafa konu / Cevapla 22 Haziran 2020 at 02:00

    2010 model captiva aracım var bites R ve D konumundayken ekranda göstermiyor fakat şanzimanda sıkıntı yok vites geçişleri arabanın gidişi normal ancak geri vites lambaları yanmiyor ve araç park sensörü arizası yakiyor neden olabilir yardımcı olur musunuz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Haziran 2020 at 10:36

      Mustafa bey, park sensöründen kaynaklı bir arıza yaşıyorsunuz.

  28. isa yılmaz
    isa yılmaz / Cevapla 22 Haziran 2020 at 22:20

    Merhaba hocam 2007 captivam var 212000 km bu zamana kadar şanzıman yağı degismismi bilmiyorum araç ısınınca d konumuna alınca vitese vuruntu oluyor araç da sebebi nedir merak konusu tskler saygilar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Haziran 2020 at 12:59

      İsa Bey, bu klasik 55-50 arızasıdır. Yukarıda D’de ve R’de vuruntuyu izah etmeye çalıştık.

  29. recep kır
    recep kır / Cevapla 20 Temmuz 2020 at 08:35

    kolay gelsin 2011 captivam var arac sıcak ken yani biraz gezdikden sonra aracı istop edip tekrar bastıgımda önce gaz yemiyor sonra birden vitese vitese geçiyor küt diye vuruyor herzaman yapmıyor ama herzamana dogruda ilerliyor gibi bu arıza beyinden ise yazılım ile düzelirmi

  30. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 29 Ağustos 2020 at 23:00

    İyi akşamlar benim aracımda anı kalkışlarda böyle boşluk gibi kaçırıyor gibi yapıyor ama gitmede sorun yok gidiyor ama birşey siyirir gibi dişlilerin biri eksik oradan atlıyor gibi yapıyor anı kalkışlarda ve yüke bindiği zaman aşırı belli olmuyor ama can sıkıcı Akis lalesi felan dediler nereden yapabilir herhangi bi arza yok yardımcı olursanız sevinirim

  31. Şeyhmus
    Şeyhmus / Cevapla 1 Eylül 2020 at 14:05

    Merhaba lar 2009 captiva var bende hiç bir sıkıntı yok 60 bin km’de danışma amaçlı sanziman yağı değişmesi gerekir mi teşekkür ler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.