Allison Otomatik Şanzıman Tamiri

1915 yılında James A. Allison, kendi adını taşıyan şirketini kurdu. Allison’ın yenilikçi mühendisleri ve tasarımcıları, ilk olarak yarış otomobilleri üretmeye başladılar. Daha sonra uçak motorları geliştirdiler. Son olarak da orta ve ağır ticari araçlar için tam otomatik şanzımanları dünya piyasasına sundular.

Allison Transmission, bugün orta ve ağır ticari araçlar için dünyanın en büyük tam otomatik şanzıman ve hibrit tahrik sistemleri tasarımcısı, geliştiricisi, üreticisi ve dağıtıcısıdır.

Allison Transmission, Atlanta’daki Güney Amerika Ticari Araç Fuarı’nda ilk dokuz vitesli modelini tanıttı. Orta ve ağır segment ticari araçlar için tasarlanan bu yenilikçi tam otomatik şanzımanın 2020 yılında global pazara sunulması hedefleniyor.

Allison Transmission Ürün Mühendisliği ve Ürün Geliştirme ekiplerinin Kıdemli Başkan Yardımcısı Randy Kirk açıklamasında; “Bu yeni şanzıman ile Allison, yakıt verimliliği ve sera gazı emisyonlarına ilişkin standartları sağlamaya olan kararlılığını ortaya koyuyor. Bu ürünü piyasaya sunmamız, Çevre Koruma Ajansı (EPA) Safha 2 GHG ve Yakıt Verimliliği Standartlarının zamanlaması ile örtüşüyor” diyerek belirtti.   Yüksek ilk  vites oranı ve sektöre öncülük eden diğer vites oranlarıyla Allison dokuz vitesli şanzıman; tork konvertörünün birinci viteste erken lock up yapmasını sağlayan yüksek verimli dişli tasarımı sayesinde önemli bir yakıt tasarrufu sunuyor. Ayrıca dokuz vitesli şanzıman, motor yeniden başlatıldığında şanzımanın direkt devreye girmesini ve aracın aynı pozisyonda tutulmasını sağlayan entegre start-stop sistemini kapsıyor. Çeşitli uygulamalara değer katan dokuz vitesli yeni  model, dağıtım kamyonları, kiralık kamyonlar ve okul otobüsleri için ideal olarak sunuluyor.   Kirk açıklamasında; “Yazılımımız, elektronik kontrol paketlerimiz ve diğer yakıt tasarrufu teknolojilerimiz, FuelSense® ile birleştirildiğinde dokuz vitesli yeni modelimiz, yakıt verimliliği ve düşürülen emisyonlar için yeni bir standart yaratarak Sera Gazı Emisyonları Modelinin tüm gerekliliklerini karşılayacak. Asya, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki birçok araç üreticisi,  kendileri için henüz bu yıl başlayan prototip değerlendirmelerinin heyecanını ve merakını yaşadıklarını ifade etti” dedi.   Allison dokuz vitesli şanzıman, tüm dünyada 100 milyar milden fazla yol kat etmiş olan Allison 2000 Serisi altı vitesli ticari tam otomatik şanzımanların kanıtlanmış dayanıklılığını güçlendiriyor.

Allison, 2000 Serisi ile birlikte piyasaya sürülen araçlara entegrasyon kolaylığı sağlayarak önceki altı vitesli modeli gibi aynı araç üreticilerinin ara yüzlerinde kullanılmak üzere tasarlandı.   Bu yeni şanzıman modeli ile sürücüler, daha sarsıntısız bir kalkış sağlayan küçük  vites aralıkları sayesinde daha da yüksek bir konforu tecrübe edecekler. Ayrıca daha fazla verimlilik sunan arttırılmış ivmelenmenin keyfini yaşayacaklar.   Allison şanzımanlar, motor torkunu sarsıntısız şekilde arttırmak ve tekerleklere daha fazla güç iletmek için Kesintisiz Güç Teknolojisini kullanıyor. Allison şanzımanları kullanan sürücüler,  manüel ve otomatikleştirilmiş manüel şanzımanları kullananlara göre daha yüksek verim, yakıt tasarrufu, sürüş konforu, güvenliği ve kullanım esnekliğini tecrübe ediyorlar. Allison şanzımanlar, global olarak kalitesi, güvenilirliği ve daha yüksek tasarruf sunması ile tanınıyor. Bu değerler, manüel, otomatikleştirilmiş manüel şanzıman yada çift kavramalı şanzımanlar (DCT) ile karşılaştırıldığında Allison donanımı araçların avantajlarını gösteriyor.

5 thoughts on “Allison Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Cihangir sönmez
    Cihangir sönmez / Cevapla 23 Kasım 2019 at 17:19

    Slm iyi günler opel insignia 2000 motor dizel 2011 model aracımı alalı 3 gün oldu.normal kullanımda vites geçişlerinde bir sıkıntı yok fakat 150 yi geçtiğim zaman ekranda servis şanzıman yazdı ve yola devam ettim.daha sonra sağa çekip kontak kapattım ve açtım ekrandan o yazı gitti.tekrar yola devam ettim ve kırmızı ışıga geldiğim zaman vites düşüşlerinde vurma hissettim.benden önceki sahibi 120.000 de şansızamn yağını degiştirmiş.şuan araç 143.000 km de.acaba sorun nedir.herkes değişik bir şey söylüyor.aracı bilgisayara bağlattım motor ve şansızamn sorunu yok dediler.lütfen yardımcı olursaniz sevinirim.denizli çivril ilçesinde ikamet esiyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Kasım 2019 at 09:10

      Cihangir Bey, Insignia araçlarda bahsettiğiniz kilometrelerde hidrolik şanzıman beyninden kaynaklanan bu tip arızalar yaşabilirsiniz. Bilgisayara bağlattığınızda mutlaka bir arıza kodu atması gerekmektedir. Vites geçişlerindeki vurmanın nedeni bu olabilir.

  2. Mehmet
    Mehmet / Cevapla 8 Nisan 2020 at 23:22

    , 96 model laguna sanzuman nım bozuk kacırma yapıyor ne yapmam lazım

  3. Halil Ertan
    Halil Ertan / Cevapla 17 Haziran 2020 at 07:47

    Arabam şanzıman tamirci bana şanzıman yanmış dedi. Araba çalışıyor vites geciyor bir araba boyu gidiyor duruyor. Gaza basınca gitmiyor. Şamzımancı 3 bin işçilik toplamda 10 bin tl masraf dedi. Bende şanzıman neden yanr dedim yağı azdır /eskidir v.b.dedi ama 10 gün önce şanzımancıda komple yağı değişti bilgisayara bağlandı şanzımanda sadece selenoid değişimi olacak ama 10/12 bin km sonra dedi.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Haziran 2020 at 09:44

      Halil Bey, araç marka ve modelinizi de belirtirseniz size yardımcı olalım.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.