youtube mp3 dönüştürücü siyahbet giriş deneme bonusu deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler

Tork Konvertörü Nedir?

Tork konvertörü nedir?

Tork konvertörü (şanzıman türbünü) otomatik vitesli araçlarda kullanılan, şanzıman ile motor arasında yer alan ve mekanik vites kutulu araçlardaki debriyajın görevini karşılayan, kavrama görevi yaparak motordan aldığı hareketi şanzımana ileten veya iletmeyen ve tork artışı sağlayan bir sistemdir.

Tork Konventörü tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara, Bursa ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.Tüm servislerimiz randevulu çalışmaktadır ,lütfen gelmeden önce ilgili servisimizi arayıp randevu talep ediniz!

Tork Konvertörü ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17

1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ataşehir, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:

0 850 640 0 685

Tork konvertörlerin, hidrolik kavramalardan farkı ve en önemli özelliği ise motor momentini yani torkunu artırmasıdır.

Tork Konvertörü Parçaları

Tork konvertörü temel olarak 4 parçadan oluşur:

  1. Impeller: Dış kapak içinde sabitlenmiş ince kanatçıklı bir pervanedir. Görevi motordan aldığı hareket ile sürekli dönerek tork konvertörünün içindeki yağı hareketlendirmektir.
  2. Stator: Statorün  görevi yağın akışını dıştan içe doğru değiştirerek türbüne aktarmaktadır.
  3. Türbün: Kendi kendine dönen bir pervanedir. Türbünü döndüren Impeller’dan gelen ve statorden geçen yağ sirkülasyonudur. Sonuç olarak yağ hareketini şanzımana aktarır.
  4. Arka Kapak: Motor volanına monte edilerek tork konvertörünün motordan hareket almasını sağlar. Bütün parçalar birleştirilince tork konvertörünün sürekli dönmesini sağlar.

Tork konvertörü nedir

7 thoughts on “Tork Konvertörü Nedir?

  1. Tuğrul çiçek
    Tuğrul çiçek / Cevapla 23 Mayıs 2019 at 00:04

    merhaba.. aracim 2003 model 1.6 dynamique tekno son zamanlarda aracımda su şekilde bir sorunla karşılaştık Sebebi nedir öğrenmek isterim.. aracı stop ediyorum tekrar araca bindiğimde vites park konumunda ancak vites Işık’ları D konumunda takılı kalıyor ekranda da yine D konumunu gösteriyor aracı çalıştırmıyorum hareket ettiremiyorum aracımı Renault özel servise götürdüm bilgisayara bağladı sanzimanda herhangi bir sorun olmadığını araç üzerinde bulunan double din GPS özellikli ekranlı teybin vitesin ayarını bozduğunu söyledi ve basından attı bana cok saçma geldi ama tabi ben usta olmadığım icin yorum yapamıyorum sizce bu sorun neyden kaynaklanıyor artık iyice sinirlerim bozuldu arabaya benzin döküp yakacağım o durumdayım yardımlarınızı rica ediyorum teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 19:44

      Tuğrul Bey, arıza teşhisi biraz garip olmuş. Nerede yaşadığınızı belirtirseniz sizi iyi bir Renault servisine (yetkili veya özel) yönlendirebiliriz.

  2. Berk
    Berk / Cevapla 17 Eylül 2019 at 23:38

    Merhaba. Aracım 1998 Opel Omega 2.5 v6i CDX 4 ileri otomatik şanzımana sahip ve 243000 km’de. Araç yolda ilerlerken vites geçişleri sorunsuz, bir vuruntu veya sarsıntı yok. Sadece yavaşlarken ve 1.vitese düşerken ufak bir itme mevcut. Bunun haricinde durur haldeyken P’den R veya D’ye veyahut D-R vitesleri arasındaki geçişlerde şiddetli olmamakla beraber itme-vurma gibi bir durum gerçekleşiyor.

    Bu olay kısa vadede bana bir problem çıkarır mı? Bu problemi çözmek istersek bana maliyeti ne olur? Yanıtınız için şimdiden teşekkür eder, iyi çalışmalar ve bol kazanç dilerim.

  3. emre
    emre / Cevapla 4 Kasım 2019 at 11:58

    2009 kia sportage 114000 km dizel otm 83,5kw aracımızda tork konvektor arızası verıyor bazen motor ilk çalıştırmada tıtreme yapıyor ve gaz pedalı hiç işlemiyor 15/20 sn sonra düzeliyor calışma sı normalleşiyor birde araç normalde yakıt 10lt gösteriyor fakat park halınde veya ışıklarda biraz fazla kaldığında 14lt ye çıkıyor yokuşlarda devir düsmesini de ekleye bilirim sizce arıza nedendir ve maliyeti ne kadar teşekkürler

  4. mustafa
    mustafa / Cevapla 7 Eylül 2020 at 14:36

    2012 Hyundai accent blue 4 ileri otomatik aracım da yolda giderken hiç bir sorun yok ama belli bir süre yol gidip durduğum zaman çok sık olmasada arabayı çalıştırıp d konumuna getirdiğim zaman araba 1 2 saniye gazı yiyip kalkmıypr ve daha sonra sanki biri tutup bırakıyormuş gibi hareket ediyor hareket ettikten sonra bir sıkıntı olmuyor arıza ışığıda yakmıyor yardımcı olabilirmisiniz acaba

  5. Ömer
    Ömer / Cevapla 17 Şubat 2023 at 09:48

    2006 Ford Mondeo 2.0 TDCİ OTOMATİK ŞANZUMAN ARACIM VAR
    D DE IŞIKLARDA DURDUĞUNDA ŞANZIMAN GİTMEK İSTİYOR VURUNTU YAPIYOR KALKIŞTA İSE 1. 2. SANİYE SONRA KALKIYOR SEBEBİ NEDİR

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Şubat 2023 at 14:20

      Merhaba Ömer Bey, şanzıman beyniyle alakalı bir arızanız olabilir. Daha net bir arıza tespiti için araca cihaz bağlatıp arıza kodlarına bakmamız gerekmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.

deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler youtube mp3 dönüştürücü siyahbet giriş bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler