Tork Konvertörü Nedir?

Tork konvertör nedir?

Tork konvertörü (şanzıman türbünü) otomatik vitesli araçlarda kullanılan, şanzıman ile motor arasında yer alan ve mekanik vites kutulu araçlardaki debriyajın görevini karşılayan, kavrama görevi yaparak motordan aldığı hareketi şanzımana ileten veya iletmeyen ve tork artışı sağlayan bir sistemdir.

Tork Konventörü tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.

Tork konvertörlerin, hidrolik kavramalardan farkı ve en önemli özelliği ise motor momentini yani torkunu artırmasıdır.

Tork Konvertörü Parçaları

Tork konvertörü temel olarak 4 parçadan oluşur:

  1. Impeller: Dış kapak içinde sabitlenmiş ince kanatçıklı bir pervanedir. Görevi motordan aldığı hareket ile sürekli dönerek tork konvertörünün içindeki yağı hareketlendirmektir.
  2. Stator: Statorün  görevi yağın akışını dıştan içe doğru değiştirerek türbüne aktarmaktadır.
  3. Türbün: Kendi kendine dönen bir pervanedir. Türbünü döndüren Impeller’dan gelen ve statorden geçen yağ sirkülasyonudur. Sonuç olarak yağ hareketini şanzımana aktarır.
  4. Arka Kapak: Motor volanına monte edilerek tork konvertörünün motordan hareket almasını sağlar. Bütün parçalar birleştirilince tork konvertörünün sürekli dönmesini sağlar.

5 thoughts on “Tork Konvertörü Nedir?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.