Valf Gövdesi (Şanzıman Beyni) Nedir?

Hidrolik kontrol ünitesi ya da daha bilinen adıyla valf gövdesi/şanzıman beyni, yağın basıncını kontrol ederek gerekli kavramalara veya ünitelere gönderen ana kumanda bölümüdür. Hidrolik kontrol ünitesi, selenoidlerden ve yağ kanallarını açıp kapatan valflerden oluşmaktadır. Konvansiyonel araçlarda selenoidlere hareket şanzımanın dışındaki TCM ünitesinden gönderilen elektrik sinyalleri ile verilirken, yeni birçok şanzıman tipinde TCM valf gövdesinin üzerine taşınmış ve mekatronik kart halini almıştır.

14 thoughts on “Valf Gövdesi (Şanzıman Beyni) Nedir?

  1. Şenol
    Şenol / Cevapla 17 Mayıs 2019 at 23:55

    Nissan Qashqai 2016 model 1.6 dizel P17F1 – sürekli değişken şanzıman(cvt) titreşimleri( kontrol valfi incelemesi)
    – Aralıklı
    Hata kodu veriyor.. çözüm ve maliyet ne olur.. teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2019 at 07:41

      Şenol Bey, aracınızda basınç kaybından dolayı titreşim problemi mevcut. Öncelikle aracın yazılımını yetkili serviste güncelletiniz. Eğer düzelmiyorsa, yetkili servisten sıfır hidrolik beyin alıp taktırmanız gerekmektedir. Bu işlemi biz de yapabiliriz. Yaklaşık 8.000 TL civarında maliyet çıkmaktadır. Büyük ihtimalle sorununuz düzelecektir. Piyasada çok sayıda ikinci el çıkma ve iş görmeyen hidrolik üniteler mevcuttur. Biz Atco olarak bu üniteleri takmıyoruz, zira bozuk ünite olma ihtimali çok yüksek. Eğer aracınızda uzun süre bu arıza mevcut ise hidrolik ünite kullanımı sorununuzu çözmeyebilir. Şanzımanınızın sökülmesi gerekmektedir. Bekleme şansınız mevcut ise, şu sıralar hidrolik ünite tamiri üzerine bir projemiz mevcut. Çok daha uygun maliyetlerle çözüm üretmeye çalışıyoruz.

  2. Murat
    Murat / Cevapla 23 Aralık 2019 at 10:38

    Merhaba, 2012 model otomatik Accent Blue aracım var. Aracım yokuş yukarı giderken 4. vitesten 3.vitese düşüyor ve kontak kapatıp açana kadar vites değişikliği olmuyordu. Tamire bıraktığım servisin söylediklerine göre aracın selenoidleri yenisiyle değiştirildi, dişlilerine bakım yapıldı, baskı balata yeni olmasına rağmen tekrar değiştirildi. Ancak arabam şuan daha kötü durumda 3.vitese çıktığı gibi takılıyor. Servisin söylediğine göre selenoidler beynin kodlamasını bozmuş ve bu yüzden şanzıman beyni değişmesi gerekiyormuş, ancak beyin değişince sorun düzelir mi net cevap veremiyorlar. Sizce sorun buradan mı kaynaklıdır? Eğer buradan kaynaklı ise servisinizde maliyeti tahmini ne olur?

  3. Osman
    Osman / Cevapla 10 Nisan 2020 at 13:46

    Merhaba,
    Alfa romeo 159 2007 model 1.9 jtd distinctive qtronic model 260.000km de aisin warner af40 tf80sc kodlu otomatik şanzıman arac sahibiyim.
    Aracımın sorunu şanzıman ısısı ideal seviyeye ulaştıktan sonraki kullanımlarda park edilme esnasında geri vites taktıktan 2 saniye sonra aracı sert bir şekilde vurarak vitesin geçtiğini anlıyorum.bazende ileri vites atımlarında 3 den 4 e atmaya çalışırken 3 saniye sürebilen boşluk takılma meydana geliyor.Çözüm ve maliyet değerlendirmesinde bulunabilirmisiniz.Saygılarımla

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 19:13

      Osman Bey, şanzıman ısındıktan sonra geri vites vuruntusu şanzımanın içerisindeki tas ile alakalıdır. Vites geçişindeki boşluk ise şanzıman beyninden veya şanzıman için oluşan boşluklardan kaynaklanmaktadır.

  4. Can
    Can / Cevapla 15 Mayıs 2020 at 08:51

    Merhaba;

    2011 Kia Pro CEED DSL Cool Plus aracım var;
    Herhangi bir arıza ışığı yanmıyor ancak bazen trafik ışıklarında 1. vitese geçmiyor, bazen yolda kendiğinden vites düşüyor, bazen 4. vitese geçmiyor. Sorun ne dir acaba, tahmini fiyatı ne olur. Teşekürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 19:15

      Can Bey, aracınızda bir arıza kodu var mı? Dilerseniz bir servisimize uğrayın, hem aracınızı birlikte test edip bilgisayara bağlayalım, hem de size daha doğru bir teşhis ve fiyat sunalım. Test işlemleri için herhangi bir ücret almıyoruz.

  5. celal
    celal / Cevapla 11 Ağustos 2020 at 12:24

    Merhaba ustam 406 pejo sv 2000 otomatik aracım 1 den 2 ye geçişlerde vurma yapıyordu şanzuman ve yakıt kelebeği adaptasyonu yapılacak dedi ustam yaptırdım adaptasyonu 5 gün sonra 1den 2 ye geçişlerde ara sıra vuruntu yapmaya başladı 2den 1 re geçişlerde bayağı vurmaya başladı şanzumanı 4 ay önce t…. şanzumana yaptırmıştım şimdide şanzuman beyni 4 HP 20 2 el bula bilirsen değiştirelim keser diyor ama ona inancım kalmadı çünkü hakkında hiç olumlu referans veren olmadı ama geç kaldım. şimdiden teşekkür ederim birde masrafı ne olur öğrene bilirmiyim saygılar.

  6. celal
    celal / Cevapla 11 Ağustos 2020 at 12:27

    Merhaba ustam 406 pejo sv 2000 otomatik aracım 1 den 2 ye geçişlerde vurma yapıyordu şanzuman ve yakıt kelebeği adaptasyonu yapılacak dedi ustam yaptırdım adaptasyonu 5 gün sonra 1den 2 ye geçişlerde ara sıra vuruntu yapmaya başladı 2den 1 re geçişlerde bayağı vurmaya başladı şanzumanı 4 ay önce t…. şanzumana yaptırmıştım şimdide şanzuman beyni 4 HP 20 ,2 el bula bilirsen değiştirelim keser diyor ama ona inancım kalmadı çünkü hakkında hiç olumlu referans veren olmadı ama geç kaldım. şimdiden teşekkür ederim birde masrafı ne olur öğrene bilirmiyim saygılar.

  7. Oğuzhan
    Oğuzhan / Cevapla 6 Ekim 2020 at 20:05

    Merhaba 2006 Mondeo 2.0Tdci otomatik vites aracim ilk.kalkış anında 1-2 saniye gecikmeli doldurup ani bir tepkimeyle kalkıyor.Bunun sebebi neden olur ankaradayim yeriniz istanbulda oldugu için firmanıza gelemedim.yardımlarınız için tesekkürler

  8. Halil Katman
    Halil Katman / Cevapla 28 Aralık 2020 at 22:06

    Merhaba 2008 kia sorento 170 hp aracım 3 ten 4 e geçmiyor. Otomatikten manuale geçerek kullandığımda 4 e geçiş gösterse de tam tersi 2 ye düşüyor. Bunula ilgili ne yapabilirsiniz. Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 29 Aralık 2020 at 10:48

      Merhaba Halil Bey araçtaki problem şanzıman içi mekaniksel bir problem aracınızı yerinde görmek isteriz. Dilerseniz ücretsiz test için İstanbul yada İzmir şubemize bekleriz.

  9. Gökhan
    Gökhan / Cevapla 27 Temmuz 2021 at 01:28

    Merhaba kolay gelsin . 2014 Megane 3 yarı otomatik aracımda vites kutusunu kontrol ettiriniz uyarısı çıkıyor. Sanayi ve servise götürdüm büyük ihtimal cvt şanzıman hidrolik beyni değişebilir dediler. Sizde cvt hidrolik beyin var mı ? Fiyatı ne kadar olur?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Temmuz 2021 at 09:10

      Gökhan Bey, elimizde hidrolik beyin mevcut. Eskisini almak kaydıyla 4.000 TL ücreti vardır. Bununla birlikte bu şanzımanlarda genellikle sadece hidrolik beyin değişimi ile hiçbir arıza çözülmez.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.