Valf Gövdesi (Şanzıman Beyni) Nedir?

Hidrolik kontrol ünitesi ya da daha bilinen adıyla valf gövdesi/şanzıman beyni, yağın basıncını kontrol ederek gerekli kavramalara veya ünitelere gönderen ana kumanda bölümüdür. Hidrolik kontrol ünitesi, selenoidlerden ve yağ kanallarını açıp kapatan valflerden oluşmaktadır. Konvansiyonel araçlarda selenoidlere hareket şanzımanın dışındaki TCM ünitesinden gönderilen elektrik sinyalleri ile verilirken, yeni birçok şanzıman tipinde TCM valf gövdesinin üzerine taşınmış ve mekatronik kart halini almıştır.

7 thoughts on “Valf Gövdesi (Şanzıman Beyni) Nedir?

  1. Şenol
    Şenol / Cevapla 17 Mayıs 2019 at 23:55

    Nissan Qashqai 2016 model 1.6 dizel P17F1 – sürekli değişken şanzıman(cvt) titreşimleri( kontrol valfi incelemesi)
    – Aralıklı
    Hata kodu veriyor.. çözüm ve maliyet ne olur.. teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2019 at 07:41

      Şenol Bey, aracınızda basınç kaybından dolayı titreşim problemi mevcut. Öncelikle aracın yazılımını yetkili serviste güncelletiniz. Eğer düzelmiyorsa, yetkili servisten sıfır hidrolik beyin alıp taktırmanız gerekmektedir. Bu işlemi biz de yapabiliriz. Yaklaşık 8.000 TL civarında maliyet çıkmaktadır. Büyük ihtimalle sorununuz düzelecektir. Piyasada çok sayıda ikinci el çıkma ve iş görmeyen hidrolik üniteler mevcuttur. Biz Atco olarak bu üniteleri takmıyoruz, zira bozuk ünite olma ihtimali çok yüksek. Eğer aracınızda uzun süre bu arıza mevcut ise hidrolik ünite kullanımı sorununuzu çözmeyebilir. Şanzımanınızın sökülmesi gerekmektedir. Bekleme şansınız mevcut ise, şu sıralar hidrolik ünite tamiri üzerine bir projemiz mevcut. Çok daha uygun maliyetlerle çözüm üretmeye çalışıyoruz.

  2. Murat
    Murat / Cevapla 23 Aralık 2019 at 10:38

    Merhaba, 2012 model otomatik Accent Blue aracım var. Aracım yokuş yukarı giderken 4. vitesten 3.vitese düşüyor ve kontak kapatıp açana kadar vites değişikliği olmuyordu. Tamire bıraktığım servisin söylediklerine göre aracın selenoidleri yenisiyle değiştirildi, dişlilerine bakım yapıldı, baskı balata yeni olmasına rağmen tekrar değiştirildi. Ancak arabam şuan daha kötü durumda 3.vitese çıktığı gibi takılıyor. Servisin söylediğine göre selenoidler beynin kodlamasını bozmuş ve bu yüzden şanzıman beyni değişmesi gerekiyormuş, ancak beyin değişince sorun düzelir mi net cevap veremiyorlar. Sizce sorun buradan mı kaynaklıdır? Eğer buradan kaynaklı ise servisinizde maliyeti tahmini ne olur?

  3. Osman
    Osman / Cevapla 10 Nisan 2020 at 13:46

    Merhaba,
    Alfa romeo 159 2007 model 1.9 jtd distinctive qtronic model 260.000km de aisin warner af40 tf80sc kodlu otomatik şanzıman arac sahibiyim.
    Aracımın sorunu şanzıman ısısı ideal seviyeye ulaştıktan sonraki kullanımlarda park edilme esnasında geri vites taktıktan 2 saniye sonra aracı sert bir şekilde vurarak vitesin geçtiğini anlıyorum.bazende ileri vites atımlarında 3 den 4 e atmaya çalışırken 3 saniye sürebilen boşluk takılma meydana geliyor.Çözüm ve maliyet değerlendirmesinde bulunabilirmisiniz.Saygılarımla

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 19:13

      Osman Bey, şanzıman ısındıktan sonra geri vites vuruntusu şanzımanın içerisindeki tas ile alakalıdır. Vites geçişindeki boşluk ise şanzıman beyninden veya şanzıman için oluşan boşluklardan kaynaklanmaktadır.

  4. Can
    Can / Cevapla 15 Mayıs 2020 at 08:51

    Merhaba;

    2011 Kia Pro CEED DSL Cool Plus aracım var;
    Herhangi bir arıza ışığı yanmıyor ancak bazen trafik ışıklarında 1. vitese geçmiyor, bazen yolda kendiğinden vites düşüyor, bazen 4. vitese geçmiyor. Sorun ne dir acaba, tahmini fiyatı ne olur. Teşekürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mayıs 2020 at 19:15

      Can Bey, aracınızda bir arıza kodu var mı? Dilerseniz bir servisimize uğrayın, hem aracınızı birlikte test edip bilgisayara bağlayalım, hem de size daha doğru bir teşhis ve fiyat sunalım. Test işlemleri için herhangi bir ücret almıyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.