Bmw 1.16i Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw 1.16i aracınızda otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Bmw 1.16i araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Bmw 1.16i otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Bmw 1 serisi araçlarında ZF şanzıman kullanmaktadır. Bmw 1.16i otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

BMW 1.16i Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Bmw 1.16i grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

    • Bmw 1.16 E81 ZF6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw1.166HP21otomatiksanzimann

    • Bmw 1.16 E82 ZF6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw1.166HP21otomatiksanziman

    • Bmw 1.16 E87 ZF6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw1.166HP19otomatiksanziman

    • Bmw 1.16 E87 ZF6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw1.166HP21otomatiksanzimannn

    • Bmw 1.16 E88 ZF6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw1.166HP21otomatiksanzimann

    • Bmw 1.16 F20 ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

      • Bmw 116 F22 ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW 1.16i Otomatik Şanzıman Sorunları

2012 model yılına kadar Bmw 1.16i araçlarda otomatik şanzıman olarak ZF 6HP serisi şanzımanlar ve GM üretimli 6L45 şanzımanlar kullanılmaktaydı. Bmw E81 serilerindeki 6HP19 ve 6HP21 şanzımanların sorunlarının başında tork konvertörü (şanzıman türbünü) arızası gelmektedir. Gizli balataya sahip bu şanzımanarda sabit hızda giderken devir saatinde gezinme, yüksek hızda giderken kasisin üzerinden geçiyormuş hissi gibi titreme problemleri görülmektedir.

Bmw 1.16i şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 5.vitese devirlenmede problem, 1’den 2.vitese geçerken zorlanmas hissi ve vuruntu, 5’ten 4.vitese geçerken boşa düşme hissidir. Eğer bu arızalar ilerlemişse artan otomatik şanzımanın basınç kayıpları ile birlikte ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar.

Bir diğer problem ise motoru çalıştırdığınızda park konumunda gelen bir vuruntudur. Genellikle bunu şu iki arıza kodu izler:

4E8A Monitoring of valve position

507D Parking gear incorrectly disengage

Şanzıman beyni ile alakalı olan bu arızalar firmamızda garantili olarak tamir edilmektedir.

Gerek E81, gerekse 2012 yılı sonrası Bmw F20 otomatik şanzıman olan 8HP45 ZF şanzımana sahip 1.16i araçların bir başka şanzıman şikayeti otomatik şanzıman vuruntu problemidir. Özellikle D ve 1-2.vites yükseltme ve düşürme esnasında olan vuruntuların nedeni şanzıman beynidir. Diğer vuruntuların nedeni selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki balatalardaki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.

Bmw 1.16 F20 şanzımanların diğer bir sorunu şanzıman yağ soğutucusunu (eşanjörü) patlatmasıdır. Ortalama 100.000 km civarında gördüğümüz bu arıza sonucu şanzımanların sökülerek revize olması gerekmektedir. Eğer bu operasyonda şanzıman beyni ve selenoidleri incelenmez ve gerekli müdahale yapılmazsa, araçta vuruntu ve durmaya yakın titreme sorunları yaşanabilmektedir.

BMW 1.16i Tork Tamiri

Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F30 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. Bmw şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, özellikle 1300-2000 devirler arası silkeleme, 70 km/saat civarında bir hızda giderken kasayı titretme, yüksek hızlarda hız sabit iken devir dalgalanması gibi arızalar F30 Bmw araçlarda da görülebilmektedir. Ayrıca şanzıman tork konvertörü kaçırmaya başlayınca şanzıman ısınması meydana gelir ve zaman içerisinde şanzımanın iç aksamına zarar vermeye başlar. Akabinde oluşan şanzıman basınç kayıpları sürüş konforunu ciddi olarak etkileyecektir.

Firmamızda ZF şanzımanlara ait tork konvertörleri tam otomatik makineler ile garantili olarak yenilenmektedir. Türkiye’nin en gelişmiş tork konvertör revizyon atölyesine sahip firmamızda yapılan işlemler ile ilgili kısa tanıtım videomuzu izleyebilirsiniz.

                               

BMW Selenoid Valf ve Şanzıman Beyni Testi 

Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Otomatik şanzıman selenoid testi ve şanzıman beyni videolarımızı www.sanzimanbeyni.com sitemizden izleyebilirsiniz.

Garantili 1.16 Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Bmw 1.16i otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Bmw 1.16i araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Bmw 1.16i şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Bmw 1.16i otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Bmw Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

Bmw E81 ve F20 1.16i şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Bmw 1.16i otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Bmw 1.16i şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Bmw 1.16i şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Bmw E81 ve F20 Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

Audi A3 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Bmw E81 ve F20 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Bmw E81 ve F20şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Audi A3 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Bmw E81 ve F20 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer E81 ve F20 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

2 thoughts on “Bmw 1.16i Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. salih
    salih / Cevapla 2 Temmuz 2019 at 08:22

    Aracın 3 silindir olması beklenen performansın altında kalmasına sebep olmuştur.

  2. Yılmaz
    Yılmaz / Cevapla 21 Ağustos 2019 at 00:29

    Merhabalar aracım bmv 1. 16 otomatik fites d ye koyumca gez yemiyor

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.