Peugeot 207 Otomatik Şanzıman Tamiri

Peugeot 207 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 207 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 207 otomatik vites sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 207 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Peugeot 207 Otomatik Vites Kronik Sorunları

Peugeot 207 Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:

Peugeot 207 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen Peugeot 207 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
  • Spor ve kar modu ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa
  • Araç arıza moduna düşüyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Peugeot AL4/DP0 Selenoid Valfi

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 207 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Peugeot 207 Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Peugeot 207 otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, varsa aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de bütün bu masraflardan sonra sorununuz çözülemeyebilir.

Peugeot 207 Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer Peugeot 207 aracınızda otomatik vites geçişlerinde vuruntu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akünüzü ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 207 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır. 

Peugeot AL4/DP0 Otomatik Şanzıman

Peugeot 207 Otomatik Şanzıman Selenoid Değişimi

Peugeot 207 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, bütün arıza koşullarında 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.  Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. 

Peugeot 207 Robotlu Şanzıman Tamiri

ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda Peugeot 208 araçlarda bulunan robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız. Robotlu şanzımanlara sahip 208 araç modelleri şunlardır:

  • 2008-2011 model 1.4 Vti Peugeot 207 araçlar
  • 2008-2011 model 1.4 benzinli Peugeot 207 araçlar

Peugeot 207 Şanzıman Tamiri

Peugeot 207 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün AL4 DP0 Peugeot 207 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili olarak 207 otomatik vites arızası çözülerek otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Peugeot 207 araçların otomatik vites arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 207 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Peugeot 207 otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Maalesef Covid19 sebebi ile Peugeot 207 araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!

Peugeot 207 Şanzıman Yağı Değişimi

Peugeot 207 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 207 otomatik şanzıman yağı fiyatları ve Peugeot 207 otomatik şanzıman selenoid fiyatı için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Peugeot 207 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 207 otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Peugeot 207 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Peugeot 207 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

4 thoughts on “Peugeot 207 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Meriç ŞAKAR
    Meriç ŞAKAR / Cevapla 18 Haziran 2020 at 20:23

    Merhabalar, benim aracım 2011 model peugeot 207 1.6 vti outdoor premium benzinli. Araç ısındıktan sonra 1. vitesten 2. vitese geçişte gaza bastığınız zaman 1 sn devir yükseldikten sonra bir kütleme eşliğinde geçiyor ve bu durum bir kütleme sonrası biraz daha azalarak kütlüyor. Bu durum sürüş devam ettiğinde bekleme 2-3 saniyeye kadar çıkıyor ve kütleme şiddetli oluyor. Öyle olduğunda aracın ekranında “vites kutusu arızası aracı tamir ettirin” mesajı çıkıyor. Aracı stop ettiğinizde bu mesaj hem ekrandan gidiyor hem de arıza kaydında görünmüyor. 2017 yılında selenoid valf, bujiler ve şanzıman yağını değişti ancak bir düzelme olmadı. Yani hiç fark etmedi. Boşuna para ödedim. Ben bu sorunumu 2012 yılında Peugeot Ankara Göral servise ilettiğimde(ilk bakım) biz aracı bilgisayara bağladık bir arıza vermedi dediler. Her servise gidişimde aynı cevabı aldım. 2016 yılında ısrarım üzerine serviste çalışan bir usta ile bindik ve aynı arıza yaşandıktan sonra servise döndük, bu sefer usta kontağı kapatmadan bilgisayara bağladı, iki adet arıza kodu çıktı ve 6.500 TL. gibi uçuk bir para talep ettiler. Ben 2012 deki bakımda bu arızayı servise ilettiğimi ancak garantideyken düzeltmediklerini söyleyince %10 indirim teklif ettiler kabul etmedim. Raporları da bana vermediler. O nedenle hata kodu yok elimde.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Haziran 2020 at 09:05

      Merhaba klasik DPO arızası yaşamaktasınız. Kolay kolay arıza kodu atmaz, selenoid değişimi çözüm olmayabilir, detaylarını sayfamızda paylaşmış bulunuyoruz.

  2. mert
    mert / Cevapla 11 Eylül 2020 at 13:14

    merhabalar aracım 2009 1.4 90 hp yarı otomatik 207 araçin vitesi r den n ye n den d ye geçirildiğinde tık-şık sesine benzer ses cıkarıyor. ve bazende cok yuksek devirde vitesi geçiriyor sanki boşta bekliyor. özellikle r ye alınca aracı 2 3 sanıye bekliyor gaz verince sonra kavrıyor sebebi ne olabilir şimdiden teşekkürler.

  3. Eyüp
    Eyüp / Cevapla 15 Eylül 2020 at 13:52

    Merhaba, 2012 1.6 vti 120hp OV 4 ileri araçta P000b arıza kodu verdi, araç 92,000 km _ kodu 90,000 km ‘de verdi kendi kendine gidip sonra yine veriyor ve araca 66,000 ‘de LPG takıldı (Sorun LPG kaynaklı değil) bu aracın şanzımanı ile ilgili olabilir mi ? şanzımanda yağ değişimi vb. yapılmadı ve aracın gidişi ile ilgili hiç bir sorun yok arıza lambası dışında.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.