Bmw 3.18d Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW 3.18d aracınızda otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites BMW 3.18d araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. BMW 3.18d otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. BMW 3.18d araçlarında ZF şanzıman kullanmaktadır. BMW 3.18d otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz BMW 3.18d otomatik şanzıman tipleri:

  • BMW 3.18d (E90) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman TamiriBmw5.30i6HP21otomatiksanzimann
  • BMW 3.18d (E91) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman TamiriBmwX56HP21otomatiksanzimannn
  • BMW 3.18d (F20) ZF 8HP45 Otomatik Şanzıman TamiriAudi-Q7-ZF-8-ileri-8HP45-Otomatik-Sanziman-Tamiri-01
  • BMW 3.18d (F30) ZF 8HP45 Otomatik Şanzıman TamiriVolkswagen Amarok_8_ileri_ZF_8HP45
  • BMW 3.18d (F31) ZF 8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW 3.18d Otomatik Şanzıman Sorunları

2012 model yılına kadar Bmw 3.18d araçlarda otomatik şanzıman olarak ZF 6HP21 şanzımanlar kullanılmaktaydı. Bmw E90 6HP21 şanzımanların sorunlarının başında tork konvertörü (şanzıman türbünü) arızası gelmektedir. Gizli balataya sahip bu şanzımanarda sabit hızda giderken devir saatinde gezinme, yüksek hızda giderken kasisin üzerinden geçiyormuş hissi gibi titreme problemleri görülmektedir.

Bmw 3.18d şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 5.vitese devirlenmede problem, 1’den 2.vitese geçerken zorlanmas hissi ve vuruntu, 5’ten 4.vitese geçerken boşa düşme hissidir. Eğerbu arızalar ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar.

Bir diğer problem ise motoru çalıştırdığınızda park konumunda gelen bir vuruntudur. Genellikle bunu şu iki arıza kodu izler:

4E8A Monitoring of valve position

507D Parking gear incorrectly disengage

Şanzıman beyni ile alakalı olan bu arızalar firmamızda garantili olarak tamir edilmektedir.

Gerek E90, gerekse 2012 yılı sonrası Bmw F30 otomatik şanzıman olan 8HP45 ZF şanzımana sahip 3.18d araçların bir başka şanzıman şikayeti otomatik şanzıman vuruntu problemidir. Özellikle D ve 1-2.vites yükseltme ve düşürme esnasında olan vuruntuların nedeni şanzıman beynidir. Diğer vuruntuların nedeni selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki balatalardaki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.

Bmw 3.18d F30 şanzımanların diğer bir sorunu şanzıman yağ soğutucusunu (eşanjörü) patlatmasıdır. Ortalama 100.000 km civarında gördüğümüz bu arıza sonucu şanzımanların sökülerek revize olması gerekmektedir. Eğer bu operasyonda şanzıman beyni ve selenoidleri incelenmez ve gerekli müdahale yapılmazsa, araçta vuruntu ve durmaya yakın titreme sorunları yaşanabilmektedir.

BMW 3.18d Tork Konvertör Tamiri

Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F30 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. Bmw şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, özellikle 1300-2000 devirler arası silkeleme, 70 km/saat civarında bir hızda giderken kasayı titretme, yüksek hızlarda hız sabit iken devir dalgalanması gibi arızalar F30 Bmw araçlarda da görülebilmektedir. Ayrıca şanzıman tork konvertörü kaçırmaya başlayınca şanzıman ısınması meydana gelir ve zaman içerisinde şanzımanın iç aksamına zarar vermeye başlar.

Firmamızda ZF şanzımanlara ait tork konvertörleri tam otomatik makineler ile garantili olarak yenilenmektedir. Türkiye’nin en gelişmiş tork konvertör revizyon atölyesine sahip firmamızda yapılan işlemler ile ilgili kısa tanıtım videomuzu izleyebilirsiniz.

Garantili 3.18d Şanzıman Revizyonu

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW 3.18d otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

BMW 3.18d araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW 3.18d şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel BMW 3.18d otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

BMW 3.18d Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

BMW 3.18d şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. BMW 3.18d otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

BMW 3.18d şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve BMW 3.18d şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Bmw E90 ve F30 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer E90 ve F30 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

2 thoughts on “Bmw 3.18d Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Semih
    Semih / Cevapla 9 Nisan 2019 at 23:19

    Bmw e90 318d aracımda sıkıştırma esnasında 3800rpm ve 4100 rpm arasında bi silkeleme yapıyor sadece o devırlerde oluyor,normal sürüşlerde hıc bır problem yaratmıyor sadece aracı manuele alıp sıkıstırdıgımda yapıyor oda 4,5 viteslerde oluyor sebebi ne olabılır ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Nisan 2019 at 00:14

      Semih Bey, aracınızdaki problem şanzıman kaynaklı olmayabilir. Zira yüksek devirler aynı zamanda şanzımanın yüksek tork girişi istediği bölümler olarak karşımıza çıkmaktadır. Müsaitseniz buyurun bir çayımızı için, master teknisyenimiz ile birlikte aracı test edelim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.