Mercedes Otomatik Şanzıman

Mercedes marka aracınızda otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Mercedes araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Mercedes otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Mercedes otomatik vites arızalarına kesin çözüm üretmekteyiz. Her türlü Mercedes otomatik şanzıman tamiri için, Türkiye’nin en modern tesisi olan firmamız ile irtibata geçebilirsiniz.

Mercedes Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Mercedes araçlarda özellikle 722.6 W210 otomatik şanzıman arızalarını çözüme ulaştırma konusunda uzman kuruluşumuzda,  garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz Mercedes otomatik şanzıman tipleri:

Mercedes 722.6 Otomatik Şanzıman Arızaları

Mercedes imali 722.6 serisi şanzımanlarda en belirgin sıkıntı,  otomatik şanzıman vites geçiş sorunudur. Özellikle R ve D’ye alınca ve 1-2 vites geçişlerinde vuruntu, şanzımanda müşterileri en fazla rahatsız eden arızaların başında gelmektedir.

Ayrıca yüksek kilometrelerde otomatik şanzıman basınç kaybı, gaza yüklenince aracın boşa düşmesine (devir saatinin yükselmesine) ve otomatik vites vuruntusuna sebep olmakta, bazı durumlarda soğukken her vites geçişinde 1500-2000 devir arası devir saatinin sürekli oynamasına ve otomatik vites geçiş sorununa neden olabilmektedir.

5G-Tronic şanzımanların tork konvertörleri oldukça hassas olup, özellikle 80-90 km hızlarda kasada titreme yapmaktadır. Tork konvertör arızasının bir diğer belirtisi sabit hızda giderken devir saatinde gezintidir.  

Mercedes şanzıman kartı arızası sıklıkla karşılaşılan bir başka 722.6 şanzıman arızasıdır. Bozulmuş olan kart üzerinde elektronik akımlar birbirine karışır ve doğru vites geçişi sağlanamaz. Kullanıcılar bu şikayeti istenilen vites yerine bir başka vitese geçme, vites karıştırma olarak tarif etmektedirler.

Mercedes 722.9 Otomatik Şanzıman Sorunları

7G Tronic şanzımanların en bilinen arızaları şanzıman elektronik kartının üzerindeki hız sensörlerinin bozulmasıdır. Bilgisayar ile bağlandığınızda  şu arıza kodlarının bir veya birkaç tanesini görebilirsiniz:

  • P0717 – Signal from Y3/8n1 turbine sensor
  • P0718 – Faulty unit Y3/8n1
  • P2767 – Signal from Y3/8n2 turbine sensor
  • P2768 – Faulty unit Y3/8n2

7G Tronic şanzımanların bilinen bir başka problemi devir saatinde gezinmedir. Tork konvertör tamiri ile bu problem ortadan kaldırılabilmektedir. 

Mercedes Otomatik Şanzıman Resetleme

Mercedes araçlarda kontrol ünitesi kullanıcının tarzını en son 40 vites geçişini inceleyerek ve vites geçiş sürelerini bu kullanım tarzına uygun hale getirerek adaptif bir şekilde öğrenmektedir. Örnek vermek gerekirse, siz sürekli yarış halinde gaza basarak kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 3.000 devire göre ayarlanırken, eğer nazikçe kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 1.800 devire göre ayarlanacaktır. 

Yaygın ve yanlış olan bir kanı şanzıman resetleme işleminden sonra şanzıman kulanımının ilk günkü haline döneceğidir. Binlerce kilometre kullanılmış, içinde mekanik aşınmalar başlamış, selenoidleri yıpranmış bir şanzımandan bu sonucu beklemek biraz yanlıştır. Tecrübemiz göstermektedir ki sadece yeni revize edilmiş araçlar bu adaptasyon ile ilk günkü haline gelmektedir. Eğer şanzımanınızda mekanik sorunlar ve aşınmalar var ise, bu işlem pek bir işe yaramayacaktır. Bazı durumlarda, hafızadaki program aracın problemli parçalarını gözönüne alarak çalıştığından, resetleme sonrası araçtaki vuruntuların değiştiği ve fazlalaştığı da görülmüştür.

Kısaca eğer Mercedes aracınız yüksek kilometrelerde ise, şanzıman resetleme ve adaptasyonu yaşadığınız vites geçişleri sorunları, vitese geçişte sarsıntı, gaz yemiyor ve otomatik şanzıman vites atmıyor problemlerini büyük ihtimal ortadan kaldırmayacaktır.

Mercedes Otomatik Şanzıman Adaptasyonu

5G-Tronic ve 7G-tronic şanzımanlarda adaptasyon iki farklı şekilde yapılabilmektedir. Bunların ilki diagnostik cihazı ile bağlanarak adaptif verilerin silinmesi ve aracın 15 dakika kullanılmasıdır. Bu işlemde beyin öğrenilmiş verinin tamamını silecek ve aracınız ilk günkü verileri kullanır haline dönecektir.

Sizin kendi başınıza yapabileceğiniz resetleme ve Mercedes şanzıman adaptasyon öğretisi ise şu 7 adımdan oluşmaktadır:

  1. Kontağı 2 pozisyonuna getirin – Ekran ışıkları yanacak, motor çalışmayacaktır.
  2. Gaz pedalına sonuna kadar basın
  3. En az 10 saniye ayağınızı dip gazda tutun
  4. Kontağı kapatın
  5. Ayağınızı gaz pedalından çekin
  6. İki dakika bekleyin
  7. Aracı en az 15 dakika kullanın.

Bu kullanım esnasında aracınızı önünüzdeki dönem nasıl kullanmak istiyorsanız, o şekilde kullanmanız faydalı olacaktır. Bu işlem esnasında şanzımanınız resetlendiği için bu 15 dakikalık kullanımızda motor beyni (ECU) ve şanzıman beyni (TCM) kullanım tarzınızı öğrenerek adaptasyon işlemine tamamlayacaktır.

Mercedes Otomatik Şanzıman Beyni Testi 

Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır. 

Mercedes Şanzıman Tamiri ve Testi

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Mercedes otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Mercedes araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Mercedes şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Mercedes otomatik şanzıman fiyatlarını (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Ayrıca Mercedes şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Mercedes şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Mercedes Şanzıman Yağı Değişimi

Mercedes şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Mercedes otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Mercedes Otomatik Şanzıman Yağı Ne Zaman Değişir?

Eğer aracınızda vuruntu şikayetiniz yok ise, her 60.000 km’de bir, otomatik şanzıman yağınızı ve filtrenizi değiştirmenizi tavsiye etmekteyiz.

Ustaya Sor – Mercedes Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Mercedes aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

4 thoughts on “Mercedes Otomatik Şanzıman

  1. Vefa Ülker
    Vefa Ülker / Cevapla 12 Mayıs 2019 at 11:15

    Merhaba mersedes 2011 C 180 kompresör aracım arada troptronic ve spedtronic çalışmıyor yazısı çıkıyor ve fiteslerde vuruntu yapıyor dün fark ettim şanzıman ustasına gittim cihaz bağladı bir kaç hata var dedi hataları sildi araç normale döndü 500 TL ile 1000 TL arası masraf çıkar dedi

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Mayıs 2019 at 11:41

      Mrehaba, muhtemelen aracınızda yazılım ile ilgili bir sıkıntı var. Öncelikle mutlaka güncel yazılımı yükletip adaptasyonunu tamamlatmanız gerekiyor. Hata kodlarını görmeden maalesef daha fazla yardımcı olamıyoruz.

  2. Murat
    Murat / Cevapla 8 Aralık 2019 at 00:35

    Merhaba. Gle 350 aracım var. 86000 km de . Aracım çekişten dustu ve stop etti. Servise götürdüm.sanziman beyni değişti. Sorunlar devam etti. Sonra tork konvertörü radyatör değişti. Kısmi olsada sorun çözüldü. 2 hafta sonra tekrar ayni sorun oldu. Baktığımda radyotorde sanziman yağı var. Sanziman değişimi önerdi servis. Sanziman değişmeden halledebilirmiyiz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 25 Mayıs 2020 at 08:24

      Murat Bey, şanzımanı değiştirmeden onararak tamiri mümkündür.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.