Bmw 5.30 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW 5.30 aracınızda otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites BMW 5.30 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. BMW 5.30 serisi araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. BMW 5.30 otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. BMW 5.30 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

BMW 5.30 grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

    • BMW 5.30x (E39) GM5L40E Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw5.30i5L40Eotomatiksanziman

    • BMW 5.30 (E39) ZF5HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • BMW 5.30 (E39) ZF6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw5.30i6HP19otomatiksanziman

    • BMW 5.30 (E60) ZF6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw5.30i6HP21otomatiksanzimann

    • BMW 5.30 (E60) ZF6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • BMW 5.30 (F10) ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

5.30 E39 Otomatik Şanzıman Sorunları

Bmw E39  ZF 5HP19 şanzıman kullanan araçlarda, şanzıman beyni kanallarının aşınması sonucu otomatik vites geçişlerinde vuruntu yaşanmaktadır. Geri viteste vuruntu ve sarsıntı, geri viteste aracın gaz yememesi, D’ye alınca vuruntu, rampada aracın çekişten düşmesi, vites geçişlerinde vuruntu ve boşa düşmesi,özellikle 5.vitesten 4.vitese geçerken boşa düşme hissi gibi sorunlar kilometresi yüksek 5.30 araçlarda sıklıkla karşılaşılan problemlerdir.

5.30 E60 Otomatik Şanzıman Sorunları

E60 5.30 şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 4 vitese geçerken boş yapma, titreme, 4’ten 5.vitese geçerken devir saatinde kaydırma yapmasıdır. Eğer arıza ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar. Genellikle şu arıza kodlarını atar:

  • 4F85: Ratio monitoring
  • 4F8A: 4-5 geçisi problemli

Eğer aracınızda bu yukarıdaki iki arıza mevcutsa, şanzımanın tamir edilmesi gerekmektedir. Firmamızda bu sorunlar garantili olarak çözüme ulaştırılmaktadır. Bir başka E60 şanzıman arızası 1’den 2.vitese vuruntulu geçiş, aracın her zaman 2.vitese geçmemesi, 2.vitese geçtikten sonra ayağınızı gazdan çekerseniz vuruntu, 6.vitese geçmeme ve 5.viteste kalma olarak karşımıza çıkmaktadır. Genellikle şu arıza kodlarını atar:

  • 4F83: C Clutch Failure
  • 4F57: Shift Monitoring 1-2
  • 4F5B: Shift Monitoring 5-6
  • 4F4E: Gear Monitoring

Eğer aracınızda bu yukarıdaki arızalardan bir yada birkaç tanesi mevcutsa, şanzımanın tamir edilmesi gerekmektedir. Firmamızda bu sorunlar garantili olarak çözüme ulaştırılmaktadır.

E60 ZF şanzımanların bir diğer problemi otomatik vites vuruntusudur. Özellikle vites geçişlerinde yaşanan vuruntu ve sarsıntılar bir süre sonra sürüş keyfini ciddi olarak bozmaktadır. 6HP serisi şanzımanların kullanıldığı E60 5.20i araçlarda vuruntunun nedeni selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir. Firmamızda selenoid ve beyin testleri TÜBİTAK projesi ile hayata geçirdiğimiz özel makinelerde yapılmakta, firmamız bu konuda yurtdışındaki teknolojinin Türkiye’ye kazandırılmasında da örnek bir rol üstlenmektedir.

Bununla birlikte E60 araçlarda bazen 5088 şanzıman switch arızası ve L1-L4 arızaları görülebilmektedir. Bu problem ancak şanzıman şalterinin değişmesi ile düzelebilmektedir.

5.30 F10 Otomatik Şanzıman Sorunları

Bmw 5.30 F10 kasa araçların şanzımanlarının en büyük sorunu şanzıman yağ soğutucusunu (eşanjörü) patlatmasıdır. Ortalama 100.000 km civarında gördüğümüz bu arıza sonucu şanzımanların sökülerek revize olması gerekmektedir. Eğer bu operasyonda şanzıman beyni ve selenoidleri incelenmez ve gerekli müdahale yapılmazsa, araçta vuruntu ve durmaya yakın titreme sorunları yaşanabilmektedir.

Bunun haricinde F10 şanzıman sorunları daha çok mekanik aksamlarda (kavrama tasları) yaşanan aşınmalardan dolayı vuruntu problemi, titreme, devir saatinde alıp verme, aniden yığılma sorunları ve D ve R’ye alınınca vuruntu olarak karşımıza çıkmaktadır. Uzman teknisyenlerimiz ile şanzımanınız garantili olarak revize edilmekte ve vuruntu problemi ortadan kaldırılmaktadır.

Bmw 5.30 Tork Konvertör Tamiri

Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir. Firmamızda ZF şanzımanlara ait tork konvertörleri tam otomatik makineler ile garantili olarak yenilenmektedir.

                               

Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F10 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. Bmw şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, özellikle 1300-2000 devirler arası silkeleme, 70 km/saat civarında bir hızda giderken kasayı titretme, yüksek hızlarda hız sabit iken devir dalgalanması gibi arızalar F30 Bmw araçlarda da görülebilmektedir.

Bmw 5.30 Otomatik Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW 5.30 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

BMW 5.30 araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW 5.30 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel BMW 5.30 otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

BMW 5.30 Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

BMW 5.30 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. BMW5.30 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

BMW 5.30 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve BMW 5.30 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Bmw E39-E60-E61-F10 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer E39-E60-E61-F10 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

7 thoughts on “Bmw 5.30 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Murat
    Murat / Cevapla 19 Kasım 2019 at 01:28

    Merhaba 2004 model 530i aracım la seyir halinde giderken vites değişmeden vuruntu gibi bir şey hissediyorum bu araba ısındıktan sonra oluyor ve vites sanırım super modda gibi geç geçiyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 08:46

      Murat Bey, bu arızayı kaçıncı viteste iken yaşıyorsunuz?

  2. Dursun Başar
    Dursun Başar / Cevapla 1 Haziran 2020 at 10:07

    Bmw 530i Model 2007 Facelift Otamatik Şanzıman..
    Motor ve şanzıman’ın birleştiği yerden yağ sızdırıyor.. Keçe ile birlikte bir kac contanın değişmesi sızıntıyı kesmedi hatta bir vidadan sızdırırken şimdi iki vidadan sızdırmaya başladı.. Acaba birleşiyorken oluşan bir sıkıntı mı ne olabilir bilgi verirseniz sevinirim.isterseniz foto’da gonderebilirim..
    Ağustos ilk haftası nasipse tr deyim. Arabayı size göstermek istiyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2020 at 22:07

      Dursun Bey, problem şanzımandan değil motordaki krank keçesinden veya motorun üst kısmından da geliyor olabilir. Maalesef yerinde inceleme yapmadan sızmanın nereden olduğunu anlamamız mümkün değildir. Aracınızı getirirseniz yardımcı olmaya çalışırız.

  3. Oğuzhan Tekdoğan
    Oğuzhan Tekdoğan / Cevapla 1 Temmuz 2020 at 01:08

    Hocam kolay gelsin. 2004 model Bmw 5.30 i sahibiyim. Aracımız türbin arızası vardı Ankara da yaptırıldı motor ustam tarafından. Aracın 3.sahibiyim evveliyatını biliyorum arkadaşımdan aldım. 211.000 km de aracım. Şimdi bilgisayarla beyne bağlandığımızda 4 ve 5 . Viteslerde arıza gösteriyor ve 6-7 kez arıza uyarısı verdi beyindede söylüyor zaten. Bunu nasıl çözebiliriz ve neye mal olur. Normal kullanımda yokuş aşağı inerken yaşıyorum problemi. Aşırı yüklenmelerde bi peoblem yaşamadım vites küçültme esnasında oluyor. Aracımı aldığım arkadaşım bir süre pedal box denen o baş belası ile aracı kullandı yaklaşık bi 5 bin km civarı.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 10:21

      Oğuzhan Bey, özellikle basıncın arttığı gaza yüklenme ve vites düşürmelerde 4 ve 5.vites arızası – E kavraması hatası – dediğimiz bu arıza sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. 4F85: Ratio monitoring 4F8A: 4-5 geçisi arızaları ile de karşılaşılabilir. Şanzımanın inip revizyon olması gerekmektedir.

  4. cihat ekmekci
    cihat ekmekci / Cevapla 5 Temmuz 2020 at 14:58

    SLM, BMW 2005 MODEL E 60 Aracımda, yukarıda bahsedilene benzer olarak 90 km (sabit) hızdan sonra motor devrinde inip çıkma oluyor, özellikle yokuşlarda devir dalgalanması artıyor, vites geçişlerinde problem yok.
    Aracımı 2. el aldığım için şanzıman bakımı ne zaman yapıldı bilmiyorum. BEN BURSA DAN GELECEĞİM. şanzıman yağ değişimi ve konvertör tamiri için ne kadar ücret alıyorsunuz . İşlemler ne kadar sürüyor

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.