Range Rover Otomatik Şanzıman Tamiri

Range Rover şanzıman problemi yaşıyorsanız, doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Land Rover Range Rover araçlarınızın otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Range Rover marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arızası tespiti, bakımı, tamiri, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.

Range Rover Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Range Rover serisi araçlarda GM şanzıman ve ZF şanzıman çeşitleri kullanılmaktadır. Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Range Rover ZF otomatik şanzıman tipleri:

  • Range Rover 4.4i 5HP24 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Range Rover 3.0 TD6 5L40E GM Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Range Rover 3.6 TDV8 6HP26 ve 6HP28 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Range Rover 4.4 TDV8 8HP70 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Range Rover 3.0 TDV6 8HP70 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Range Rover 2.0 TD4 8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Range Rover Tork Konvertör Arızaları

Range Rover 3.0 TD6 GM Otomatik Şanzıman Arızaları

GM 5L40E şanzıman araçlarda en fazla karşılaşılan Range Rover şanzıman problemi şunlardır:

  1. Işıklarda durup kalkmalar esnasında araç geç kalkış yapıyorsa genelde karşılaştığımız hata P0741 arıza kodlu tork konvertör köprüleme hatasıdır ve tork konvektörünün revizyon olması gerektiğini gösteriyor.
  2. D ve R’de vuruntu, ani yüklenmelerde araç kendini korumaya alıyor ise vites dişli oran arızası atmaktadır ve şanzımanın revizyon olması gerekir
  3. Eğer aracınızda P-R-N-D veya manuel bölümlerine aldığınızda aracınız konumu göstermiyosa arızanız pozisyon şalterinden ya da Ecu beyninden kaynaklı olabilir yılından dolayı tesisat konrolü yaptırmanız gerekir.

Range Rover 3.6 TDV8 Şanzıman Arızaları

Rangerover 3.6 TDV8 araçlarda kullanılan 6HP serisi şanzımanların ortak arızaları şunlardır:

  1. Vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artması: Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 5.vitese devirlenmede problem, 1’den 2.vitese geçerken zorlanmas hissi ve vuruntu, 5’ten 4.vitese geçerken boşa düşme hissidir. Eğer bu arızalar ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar.
  2. Pozisyon şalteri problemleri: Bir diğer problem ise motoru çalıştırdığınızda park konumunda gelen bir vuruntudur. Bazen araç lambada dururken kendisini boşa veya parka alabilir.
  3. Range Rover tribün problemi: 1500-2000 devirde sabit hızda giderken devir saatinde gezinti ve 80-90 km’de araçta titreme en belirgin tork konvertör arızalarıdır. Kalkışta viteste titreme – özellikle rampada tork balatasının bittiğini göstermektedir. Tork konvektör revizyonlarında ileriye dönük problemler olmaması için şanzıman beynininde işlemler esnasında test edilmesini önermekteyiz.

Range Rover 8 İleri Otomatik Şanzıman Arızaları

Rangerover TDV6 – TDV8 araçlarda kullanılan 8HP serisi şanzımanların ortak arızaları şunlardır:

  1.  Eşanjör ( Yağ soğutucusu) patlaması: Şüphesiz şanzımanın başına gelen en kötü şeydir. Şanzıman içerisi su karışır. Bazı servisler şanzıman yağının değiştirilmesi önersede maalesef bu işlem çözüm değildir. Bu olay başımıza geldiğinde şanzımanın iç kısmına giren su balataların şişmesine ve şanzıman beynin ara contasının işlevini yitirmesine sebebiyet vererek vites geçişlerinde vuruntular, durmaya yakın vuruntular, aracın vites konumlarını D ve R olarak değiştirdiğimizde vuruntu-çift doldurma gibi problemlere sebebiyet verir. Yapılması gereken şanzımanın açılması ve giren suyun verdiği zararın gözlemlenmesi buna bağlı olarak şanzımanın revizyon edilmesi.
  2. Tork arızası: 1300-2000 devir arası silkemele, 70 km hızda kasa titretme ve devirde dalgalanma en belirgin tork konvektör (türbin) arızalarıdır. Tork konvertörünün revizyon olması ve ileriye dönük sıkıntılar olmaması için şanzıman beyni kontrollerinin yapılmasını önermekteyiz.

Range Rover 6HP ve 8HP ZF Tork Konvertör Problemleri

6HP serisi ZF şanzıman kullanan Land Rover Range Rover araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Range Rover şanzıman türbünü arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size  kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır.

Bir başka Range Rover şanzıman türbini arızası alt devirlerde sarsıntıdır. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.

8 ileri ZF otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. Range rover 4 şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, özellikle 1300-2000 devirler arası silkeleme, 70 km/saat civarında bir hızda giderken kasayı titretme, yüksek hızlarda hız sabit iken devir dalgalanması gibi arızalar 2012 sonrası Rangerover araçlarda da görülebilmektedir.

Range Rover Tork Konvertör Tamiri

Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir.

                               

Türkiye’nin en büyük ve modern otomatik şanzıman merkezi olarak Range rover tork konvertör tamiri firmamızda garantili olarak gerçekleştirilmektedir. Range rover konvertör revizyonu, sıfır konvertör fiyatlarına göre çok daha makuldur ve kullanım süresi aynıdır. Güncel Range Rover tork konvertör tamir fiyatı bilgisi için 02163659500 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.

Range Rover Şanzıman Tamiri

Range Rover vites kutusu arızası hakkında tecrübe ve deneyimlerizi sizinle paylaşmaya hazırız. Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Range Rover ZF otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Range-Rover-Otomatik-Sanziman-Tamiri-Range-Rover-8HP70

Güncel Land Rover Range Rover şanzıman fiyatlarımızı 02163659500 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Land Rover Range Rover Şanzıman Yağı Değişimi

Land Rover Range Rover şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Land Rover Range Rover otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Land Rover Range Rover şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Land Rover Range Rover şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Land Rover Range Rover Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Land Rover Range Rover aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.