Bmw 5.20i Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW 5.20i otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites BMW 5.20i araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. BMW 5.20i otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Atco olarak bütün BMW 5.20i otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Bmw-520i-Otomatik-Sanziman-Tamir-Servisi

BMW 5.20i Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Bmw 5.20 serisi araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. BMW 5.20i grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

    • BMW 5.20xi (E39) GM5L40E Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw5.20i5L40Eotomatiksanziman

    • BMW 5.20i (E39) ZF5HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri
  •  

    • BMW 5.20i (E60) ZF 6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw5.20i6HP21otomatiksanzimannn

    • BMW 5.20i (E60) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw5.20i6HP19otomatiksanziman

    • BMW 5.20i (F10) ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW 5.20 Tork Konvertör Arızaları

Bmw E39 şanzımanlarda yaşanan en büyük sorunların başında tork konvertör arızası gelmektedir. E39 şanzıman türbünü sorunu, kullanım ömrü dolmaya yaklaşan tork konvertör balatalarının aşınması ile kendini belli eder. Özellikle ilk kalkışlarda ve sabit hızda 1500-2000 devirde seyrederken devir oynamaları ile kendini belli eden 5.20i tork konvertör arızaları firmamızda garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır.

6HP serisi ZF şanzıman kullanan Bmw E60 5.20i araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Şanzıman türbünü arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır. Ayrıca şanzıman tork konvertörü kaçırmaya başlayınca şanzıman ısınması meydana gelir ve zaman içerisinde şanzımanın iç aksamına zarar vermeye başlar.

Bir başka Bmw E60 ZF şanzıman arızası alt devirlerde sarsıntıdır. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.

5.20i Tork Konvertör Tamiri

Bmw E39 şanzıman türbünü, yüksek titizlikle revizyon edilmesi gereken bir tork konvertörü çeşitidir. Ayrıca gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir. Firmamızda ZF şanzımanlara ait tork konvertörleri tam otomatik makineler ile garantili olarak yenilenmektedir.

                               

Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F10 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. Bmw şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, özellikle 1300-2000 devirler arası silkeleme, 70 km/saat civarında bir hızda giderken kasayı titretme, yüksek hızlarda hız sabit iken devir dalgalanması gibi arızalar F10 Bmw araçlarda da görülebilmektedir.

BMW 5.20i Otomatik Şanzıman Sorunu

Bmw E39 otomatik şanzıman arızalarının başında, özellikle ZF 5HP19 şanzıman kullanan araçlarda, şanzıman beyni kanallarının aşınması sonucu otomatik vites geçişlerinde vuruntu yaşanmasıdır. Geri viteste vuruntu ve sarsıntı, geri viteste aracın gaz yememesi, D’ye alınca vuruntu, rampada aracın çekişten düşmesi, vites geçişlerinde vuruntu ve boşa düşmesi gibi sorunlar kilometresi yüksek 5.20i araçlarda sıklıkla karşılaşılan problemlerdir.

GM şanzımanlarda genellikle tork konvertör selenoidleri bozulurken, ZF 5HP19 şanzımanlarda EPC selenoid hatası şanzımanda vuruntuya neden olmaktadır. GM şanzımanlarda karşılaşılan başka bir sorunda aracın geç kalkmasıdır.

Bmw E60 şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 4 vitese geçerken boş yapma, titreme, 4’ten 5.vitese geçerken devir saatinde kaydırma yapmasıdır. Eğer arıza ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar. Genellikle şu arıza kodlarını atar:

4F85: Ratio monitoring

4F8A: 4-5 geçisi problemli

Eğer aracınızda bu yukarıdaki iki arıza mevcutsa, şanzımanın tamir edilmesi gerekmektedir. Firmamızda bu sorunlar garantili olarak çözüme ulaştırılmaktadır. Bir başka E60 şanzıman arızası 1’den 2.vitese vuruntulu geçiş, aracın her zaman 2.vitese geçmemesi, 2.vitese geçtikten sonra ayağınızı gazdan çekerseniz vuruntu, 6.vitese geçmeme ve 5.viteste kalma olarak karşımıza çıkmaktadır. Genellikle şu arıza kodlarını atar:

4F83: C Clutch Failure

4F57: Shift Monitoring 1-2

4F5B: Shift Monitoring 5-6

4F4E: Gear Monitoring

Eğer aracınızda bu yukarıdaki arızalardan bir yada birkaç tanesi mevcutsa, şanzımanın tamir edilmesi gerekmektedir. Firmamızda bu sorunlar garantili olarak çözüme ulaştırılmaktadır.

E60 ZF şanzımanların bir diğer problemi otomatik vites vuruntusudur. Özellikle vites geçişlerinde yaşanan vuruntu ve sarsıntılar bir süre sonra sürüş keyfini ciddi olarak bozmaktadır. 6HP serisi şanzımanların kullanıldığı E60 5.20i araçlarda vuruntunun nedeni selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir. Firmamızda selenoid ve beyin testleri TÜBİTAK projesi ile hayata geçirdiğimiz özel makinelerde yapılmakta, firmamız bu konuda yurtdışındaki teknolojinin Türkiye’ye kazandırılmasında da örnek bir rol üstlenmektedir.

Bununla birlikte E60 araçlarda bazen 5088 şanzıman switch arızası ve L1-L4 arızaları görülebilmektedir. Bu problem ancak şanzıman şalterinin değişmesi ile düzelebilmektedir.

Bmw F10 şanzıman olarakta bilinen 8HP45 serisi şanzımanın karşılaşlan en büyük sorunu şanzıman yağ soğutucusunu (eşanjörü) patlatmasıdır. Ortalama 100.000 km civarında gördüğümüz bu arıza sonucu şanzımanların sökülerek revize olması gerekmektedir. Eğer bu operasyonda şanzıman beyni ve selenoidleri incelenmez ve gerekli müdahale yapılmazsa, araçta vuruntu ve durmaya yakın titreme sorunları yaşanabilmektedir.

Bunun haricinde F10 şanzıman sorunları daha çok mekanik aksamlarda (kavrama tasları) yaşanan aşınmalardan dolayı vuruntu problemi, titreme, devir saatinde alıp verme, aniden yığılma sorunları ve D ve R’ye alınınca vuruntu olarak karşımıza çıkmaktadır. Uzman teknisyenlerimiz ile şanzımanınız garantili olarak revize edilmekte ve vuruntu problemi ortadan kaldırılmaktadır.

BMW ZF Şanzıman Selenoid Valf Sorunları

Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Firmamızda:

  • ZF 5HP19 – selenoid ve şanzıman beyni testi
  • GM 5L40E – selenoid ve şanzıman beyni testi
  • ZF 6HP19 – selenoid ve şanzıman beyni testi
  • ZF 6HP21 – selenoid ve şanzıman beyni testi
  • ZF 8HP45 – selenoid ve şanzıman beyni testi

Konusunda uzman mühendislerimiz yönetimindeki ekibimizce yapılabilmekte, bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Otomatik şanzıman selenoid testi ve şanzıman beyni videolarımızı www.sanzimanbeyni.com sitemizden izleyebilirsiniz.

BMW Otomatik Şanzıman Testi

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW 5.20i otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

BMW 5.20i araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW 5.20i şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel BMW 5.20i otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

BMW 5.20i Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

BMW 5.20i şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. BMW 5.20i otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

BMW 5.20i şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve BMW 5.20i şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Bmw E39-E60-E61-F10 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer E39-E60-E61-F10 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

86 thoughts on “Bmw 5.20i Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Sedat baban
    Sedat baban / Cevapla 26 Mayıs 2019 at 23:42

    Merhaba. 2015 5.20i araca sahibim. 46000 kmde. Arac vites atarken ozelikle ust devirlerde vuruyor.3000devir ustu. Baya tekme atiyor. Ayrica al lt devirde gitmiyor sonra vites kucultup birden firliyor. Kavrama gibi hiseettiriyor. Sizde tahmini sorun ve yaklasik maliyet nedir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Mayıs 2019 at 19:39

      Sedat Bey, bu araç İstanbul’da mıdır? Birlikte bir test etmek isteriz.

  2. İbrahim
    İbrahim / Cevapla 19 Haziran 2019 at 23:03

    2004 BMW 5 20 i standart. Normal giderken sanki vitese geceçekmiş te geçmiyor hafiften vuruntu gibi bir şey yapıyor. Devir saati hafiften aşağı doğru inip kalkıyor saniye nin onda biri kadar zaman da. İlk 5 km yapmıyor. Yeğenim motorcu şanzıman yağ filtresi den olabilir dedi ama. ..

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 09:30

      İbrahim Bey, arızanız şanzıman ile ilgili olabileceği gibi motordaki bir güç kaybı, manifoldtaki bir kaçak, kirlenmiş Maf sensörü vb de bu olayı tetikleyebilir. Şanzıman yağ fitresi ile ilgili olabileceğini düşünmüyoruz. Bu arada vitese geçecekmiş gibi vuruntu dediğiniz bütün viteslerde mi, yoksa sadece belirli viteslerde mi? Devir saati oynaması hangi devir aralıklarında yapıyor?

      • Şafak Özdemir
        Şafak Özdemir / Cevapla 7 Haziran 2020 at 18:32

        İyi günler aracım 1999 model 520ia modelidir araç 1500-2000 devirlerinde devirde dalgalanma ve 5inci vitesten 4 e duserken vuruntu yapıyor sebebi nedir?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2020 at 12:17

          Şafak Bey, devir dalgalanmanız tork konvertöründen, 5-4 vuruntusu şanzıman beyninden kaynaklanmaktadır.

    • Kemal doganay
      Kemal doganay / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 17:05

      Selam 92 model 520i araci bilgisayar ile tam kapsamli olarak ariza gosterecek cihaziniz varmi acaba bayramdan sonra persembe gunu acikmisiniz

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:00

        Kemal Bey, maalesef elimizdeki arıza tespit cihazları 92 model araçlara giriş yapamamaktadır.

      • Ali nas
        Ali nas / Cevapla 7 Ocak 2020 at 14:19

        2005 model 5.20i standart paket aracım var aracı park ettikten sonra tekrar çalıştıracağım zaman ekranda şanzıman iletim hatası orta deracede kullanın diye bir şey çıkıyo ve araç çalışmıyor bir belli bir süre sonra çalışıyor sizce nedendir

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 20:51

          Ali bey, aracınızı bir cihaza bağlatıp arıza kodunu öğrenmeniz gerekiyor. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz sizin için bu işlemi ücretsiz olarak yapabiliriz.

    • abdullah
      abdullah / Cevapla 15 Ocak 2020 at 02:37

      sorun bulundumu aynisi bende var

    • Şaban
      Şaban / Cevapla 24 Mart 2020 at 10:50

      Merhaba lar 520i e34 1991 model bmv otomatik vites üçüncü viteste takılı kaldı sanırım vites atmıyor geriye geçiyor sorun ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim

  3. Ümit
    Ümit / Cevapla 10 Temmuz 2019 at 23:22

    Mrb aracim.1den 3e kadar normal gecis sagliyor 4.vitese gectiginde tekrar 3e geri atiyor cihaza bagladigimizda delphi 100 devir gözlemi hatasi veriyor .arac 97 528 5hp18

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:26

      Aracınızda şanzıman beyni veya mekanik aksam ile ilgili problem bulunuyor. Bu şekilde çok kullanmamanızı tavsiye ederiz.

  4. Oğuzhan
    Oğuzhan / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 19:17

    İyi günler. Aracım 5.20 i 99 model. Benim sıkıntım aracın kalkışlarda ciddi hantal olmasıdır. Devir saati 4000leri bile bulsa bile ciddi bir ivmelenme hissedemiyorum. Vites geçişleri iyi uzun yolda hiç hissetmiyorum. Yokuş yukarı yığılma oluyor. Yardımcı olablirmsiniz?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2019 at 08:56

      Oğuzhan Bey, aracınızda tork konvertör problemi var gibi gözükmektedir. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

      • Oğuzhan
        Oğuzhan / Cevapla 30 Temmuz 2019 at 08:20

        Teşekkür ederim. Ben Sivas’ta yaşıyorum. Birde sormak istediğim şanzıman için hangi yağı tavsiye edersiniz..

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 10:01

          Oğuzhan Bey mümkünse ZF’nin orijinal yağını kullanın

        • Sercan
          Sercan / Cevapla 18 Aralık 2019 at 20:35

          Merhaba. Aracım e39 1998ia bmw aracım vites geçişlerini çok geç atıyor 4bin deviri buluyor 3. viteste. Sorun ne olabilir ustam acaba .

    • Ali nas
      Ali nas / Cevapla 7 Ocak 2020 at 14:58

      2005 model 5.20i standart paket aracım var aracı park ettikten sonra tekrar çalıştıracağım zaman ekranda şanzıman iletim hatası orta deracede kullanın diye bir şey çıkıyo ve araç çalışmıyor bir belli bir süre sonra çalışıyor sizce nedendir

  5. Emrah
    Emrah / Cevapla 18 Temmuz 2019 at 23:13

    Merhabalar. Aracım 94 model e34 kasa bmw 520i otomatik şanzıman. Yolda giderken bazı zaman araç gaz yemiyor gibi viteslerde vuruntu yapıyor ve vites çubuğu aşırı sınıyor kontak kapatıp bir müddet bekleyip tekrar çalıştırdığımız zaman düzeliyor ve bunu bazen yapıyor her zaman yapmıyor muhtemel arızası ne olabilir şimdiden teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 21:50

      Emrah Bey, probleminiz aşırı ısınmadan kaynaklanabilir. Motor ve şanzımanın soğutma sistemini kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.

  6. Cihan C
    Cihan C / Cevapla 20 Temmuz 2019 at 13:36

    Merhaba kolay gelsin 2013 520i 106.000 km de ki aracım da rahatsız etmeyen kısım bir ugultu var sanırım vitesden geliyor, vites geçişine kadar hafif artıyor vites geçişinden sonra rahatlıyor tekrar vites geçişinde gene aynısı oluyor ama yüksek viteslerde genelde yok ugultu… rolantide yavaş hızlarda 1-2 gibi vites geçişlerinde geliyor sizce sorun ne olabilir. (Ses tofaş şahin kartalların geri geri giderken çıkarttıkları ugultu tarzı gibi)

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 21:53

      Cihan Bey, aracınızda 8 ileri tam otomatik şanzıman mevcut diye anlıyoruz. 8 ileri şanzımanlarda maalesef zaman içerisinde özellikle 1’den 2’ye geçerken vuruntu yapabiliyor. Uğultu konusunda ise sesi mutlaka dinlememiz gerekiyor, zira uğultu ile çok fazla karşılaşmıyoruz. İstanbul’da mı ikamet ediyorsunuz?

      • Cihan c
        Cihan c / Cevapla 3 Ağustos 2019 at 21:01

        Evet istanbuldayım araç 8ilere araçta vuruntu yok düşük devirlerde fazlasıyla hissedilen işlik gibi ses var ve vites geçişleri biraz sertleşti birde araç 70km hıza çıkınca kasada direksiyonda titreme olmaya başladı balanslardan ve lastiklerden olmadığını şanzuman tuneli gibi birşey söylediler bilgi verirseniz memnun olurum

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 17:16

          Cihan Bey, bahsettiğimiz üzere sesi dinlememiz ve titremeyi test etmemiz daha doğru olacaktır. Müsait bir zamanınızda buyurun bir çayı için, biz de hem arıza tespit cihazı, hem de yol testi ile aracınızı kontrol edelim. Ekspertiz işlemlerimiz için herhangi bir ücret talep etmiyoruz.

  7. Cengizhan kunt
    Cengizhan kunt / Cevapla 26 Temmuz 2019 at 13:24

    Merhabalar aracım 520i 1998 model araç manuelde sıkıntı yok otomatikte 2 vites yukarısına çıkmıyor sebebi nedir acaba iyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 17:17

      Cengizhan Bey, şanzıman hidrolik ünitenizde (şanzıman beyninde) problem var gözükmektedir. Söküp bize gönderirseniz revizyon işlemlerini gerçekleştirebiliriz.

  8. ramazan
    ramazan / Cevapla 8 Ağustos 2019 at 12:31

    merhaba;
    ben 2001 2003 arası e39 almayı düşünüyorum . Nelere dikkat etmeliyim. Ya da almamalı mıyım. teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 17:18

      Ramazan Bey, E39 oldukça kullanımı keyifli bir kasa olup, almadan evvel yürüyen aksamlarını iyice kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.

  9. Alperen
    Alperen / Cevapla 8 Ağustos 2019 at 15:15

    İyi günler kolay gelsin aracım bmw 5.20 i 1998 e 39 kasa aracımdaki sıkıntı 4 vitesden aşağıya düşmüyor bunun çözümü şanzımanın değişmesi mi yoksa tamir falan olur mu ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 17:19

      Alperen Bey, şanzımanınız tamir olabilir. Komple değişim neden demişler anlayamadık.

  10. selçuk durmuş
    selçuk durmuş / Cevapla 9 Ağustos 2019 at 19:54

    selamlar 2004 e60 525 benzinli 180 bin km de aracım,1-2-3 aralıklarında geçişler hissedilir derece de özellikle 1den 2 ye gecerken öne dogru ittirerek geçiyor aracın adaptasyon ayarlarını resetliyoruz bir müddet düzeliyor ama bir hafta geçince yine aynı hata devam ediyor.yağ değşimi iki 3 kez yaptım mobil lt 71141 marka yağ kullandık hep.filtre birkez değişti.1 ila 2 hız aralıgında yavaş giderken arac 2 ikiyemi geceyim bir demi kalayım diye kara veremiyor o anda da hataya düşüyor 4F57 değişim kontrol 1_2 hatası veriyor.bulundugum yerde şanzıoman konusunda pekte bilgili usta yok o yüzden kurcalattırmak istemedim.seri gidişlerde pek vuruntu hissedilmiyor.sizce hata ne olmalıdır nerden başlanılmalı ilginize teşekkür ederim saygılar.ısparta selçuk durmuş 05059353505

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 17:20

      Selçuk Bey, öncelikle bayramınız kutlu olsun. Bayram dönüşü danışman arkadaşlarımız size ulaşacaklar.

  11. Mustafa
    Mustafa / Cevapla 10 Ağustos 2019 at 15:15

    Merhaba ,
    2008 model e60 kasa 520d 132000km de aracim var M47 kodlu motora ve joystick olmayan otomatik bir sanzimana sahip. Bu aralar kalkislarda vites gecislerinde bosluga duser gibi bir his ve vinlama seklinde bir ses duyuyorum. Bunun sebebi ne olabilir acaba.?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 17:22

      Mustafa Bey, boşluk hissiniz devir saatinin aşağıya gitmesi yerine yükselmesidir. Bunu sadece kalkış anında yapıyorsa, tork konvertörü olarak düşünebilirsiniz. Diğer viteslerde bu boşluk hissi veya vınlama sesi var mıdır?

      • Mustafa
        Mustafa / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 13:25

        Yola koyulduktan sonra böyle bir problem görülmüyor. Hatta otobanda 240 km/h e kadar hız görebiliyorum. Acaba konvertör de kavrama problemi başlangıcı mı yaşıyorum. Eğer durum buysa, çözümü nasıl olur, ben ığdır da yaşıyorum. Ayrıca masrafı konusunda bir bilgi alabilir miyim? Teşekkürler…

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 00:58

          Mustafa Bey, konvertör kalkışta kaçırıyor olabilir. Öncelikle aracınızı bir arıza tespit cihazına bağlamanızı ve orada çıkan hata kodlarını paylaşmanızı rica ederiz. Akabinde şanzımanı orada söktürüp sadece konvertörü bize kargo yapabilirsiniz. Yaklaşık 1.500 TL gibi ücreti olacaktır.

      • Cevat
        Cevat / Cevapla 5 Ocak 2020 at 12:14

        Selamun Aleykum Aracim 99 model 520i sanzuman kendini korumaya aliyor 5 viteste takili kaliyor bilgisayar baglayip sifirlayinca duzeliyor fakat zaman zaman yine yapiyir bu ara cok sık yapmaya basladı yardimci olabilir misiniz

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 21:01

          Cevat Bey, bilgisayara bağlandığınızda arızayı silmeden evvel arıza kodunu alıp bizimle paylaşır mısınız? İsterseniz bize uğradığınızda bu konuda ücretsiz olarak biz de yardımcı olabiliriz.

  12. Efe
    Efe / Cevapla 20 Ağustos 2019 at 16:49

    1997 model e39 520i sahibiyim aracımın 3. viteste kalkma sebebi nedir?

  13. Erhan Kurtoğlu
    Erhan Kurtoğlu / Cevapla 23 Ağustos 2019 at 23:58

    2004 520ia benzinli lpg li aracımı yeni aldım ankaradan İstanbula geldim hiç sıkıntı yok bu gün akşam sahilden gezmeden geliyorduk ve bayağı bir dik rampa vardı ama kısa idi rampa orda gaza birden asıldı gaz yemedi bir daha denedim araba boşa sarar gibi oldu ve şanzıman lambası yaktı… Normal kullanımda hiç bir şeyi yok neden yapabilir masrafı tuzlu mu çıkar

  14. Kenan
    Kenan / Cevapla 15 Eylül 2019 at 01:13

    Merhaba e60 510i aracım yolda giderken şanzıman ısı uyarı veriyor yeni radyötör değiştik ama 1 hafta sonra yine verdi aynı uyarı biraz soğuyunca geçti sebep ve Öner’iniz nedir saygılar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 21:02

      Merhaba Kenan bey, şanzıman yağ seviyesini kontrol etmenizi öneririz.

  15. Nail
    Nail / Cevapla 5 Ekim 2019 at 09:53

    Selamünaleyküm kolay gelsin 95 model bir e34 520ia sahibim aracım yolda giderken yada durmaya yaklaştığımda kendini 4 vitese atıyor aracı N alıp stop edip tekrar çalıştırdığımda düzeliyor sorun filtremi selonoidler mi yoksa basınç valflerindemi şimdiden teşekkürler

    • Fatih
      Fatih / Cevapla 27 Mayıs 2020 at 15:31

      Cozdunuz mu sorunu acaba bendedeayni sorun var

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 04:11

        Fatih Bey, araç kendisini korumaya aldıklarında kontağı açıp kapatmanız anlık reset sağlasa da, koşullarının ilk tekrarında aynı kod atacaktır. Bu esnada beyne de bi arıza kodu atar. Bu arıza kodunuzu biliyor musunuz? Eğer bilmiyorsanız İstanbul veya İzmir’deki servis noktalarımızdan birisine uğrayıp ücretsiz olarak öğrenebilirsiniz. Bu kodu bizimle paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz.

  16. Mustafa
    Mustafa / Cevapla 12 Ekim 2019 at 01:30

    İyi günler 2016 520i 60 binde aracım 90 km de başlayan ve kasa titremesi şeklinde olan bir şey yaşıyorum 3-4 ustaya gittim be balatalar diskler bilyalar ve şaft balansı dahi yapıldı sizce durum nedir randevu almak isterim Teşekkürler

    • Murat
      Murat / Cevapla 29 Aralık 2019 at 01:27

      Selamlar,
      Bende de benzer bir sıkıntı var.
      Serviste diferansiyel takozu değişimi sonrası başladı.Araça 90km sonrası kabin içerisinde bir ugultu olulturuyor. Bir çözüme ulaştıysanız lütfen cevaplayın.
      Teşekkürler

  17. Eyüp
    Eyüp / Cevapla 26 Ekim 2019 at 00:14

    Bende BMW e 6o 2004 model var hidrolik şanzıman pistonu az bişey çizikler olmuş onu beyinni almak lazım yoksa pistonu değiştirsem olurmu

    • Ali gözel
      Ali gözel / Cevapla 28 Aralık 2019 at 23:48

      Merhaba 2011 5.20 d aracım var
      Aracimin kalkışlarda bir problem yok ama düşüşte 5.vitese gelince bi vuruntu yapıyor.
      5.vites selüloit arızası olabilir dediler.eger durum buysa fiyat ne kadar çıkar..fiyata göre randevu alıp getiricem size aracimi

  18. Hamza
    Hamza / Cevapla 9 Kasım 2019 at 00:27

    Merhabalar 2001 model 520i aracim bazen ilk kalkislarda gaza basıyorum devir saati yükseliyor fakat gaza basıldığında ve çıkardığı sese göre yavaş gidiyor bu sırada kendiliğinden stop ediyor. Sorun neden olabilir.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 21:04

      Hamza Bey, kalkış tasınızın içerisinde basınç kaçağı var gibi gözüküyor.

  19. Cihangir
    Cihangir / Cevapla 16 Kasım 2019 at 18:27

    Merhabalar önlecelikle bu şekilde burdan bizi aydınlattığnız için çok teşekkür ederim. Benim sorunum şöyleki; Aracım 1997 model bmw 5.20i otomatik vites aracımda ne vites geçişlerinde nede başka bi şeyinde sorum yok yanlızca 2. Vitesten 3. Vitese normal seyrindeylen atmıyo 6 bin devirde atıyo. Manuelde bi sıkıntı yok çok güzel atıyo. Yanlızca 2 den 3 e geçeceği zaman 6 bin devirde atıyo vitesi. Bi aydınlatırsanız çok sevinirim. Şimdiden teşşekür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 21:05

      Cihangir Bey, mekanik olarak tasınızda kaçak var, veya selenoidlerinizin bir tanesi takılı kalıyor.

  20. Mustafa
    Mustafa / Cevapla 28 Aralık 2019 at 19:18

    Merahabalar benim aracim 2004 e60 520i
    Aracla trafik isiklarinda durdugum zaman, veya kisa sureli viteste beklemelerde d pozisyonunda iken arac silkeleme yapiyor sanzuman da bir vuruntu var. Arac sanki ileri gidecekmis gibi vurmalar oluyor. Birde araci cok sikistirdigimda 3-5 arka arkaya roket actirma mi deniyor dip gaz yapinca balata kokusu gibi bir koku geliyor. Yardimci olirsaniz sevinirim. Calismalariniz da basarilar.

  21. Fatih y
    Fatih y / Cevapla 30 Ocak 2020 at 01:18

    Merhabalar, 520i e39 aracımızda, asiri derece de bir verim düşüklüğü yaşıyoruz.
    Kalkışta ve normal hızda ilerlerken gazı kökleyince, sanki gaza basmamış gibi araç yavaş yavaş devir alıyor.
    Gaz yiyip hızlanmama değil de,. Yavaş yavaş gaz yeme ve yavaş hızlanma diyelim
    1, 3 Doblo bizi kalkışta veya sollamada geçiyor.
    150 hp nin yarısı yok sanki
    Sizce bu durum neyden kaynaklanıyor olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 21:08

      Fatih bey iki sebep olabilir. Birincisi tork konvertörünüz dağılmıştır. İkincisi şanzıman içerisinde ciddi bir basınç kaçağı mevcuttur.

  22. elçin bülbül
    elçin bülbül / Cevapla 2 Şubat 2020 at 18:01

    iyi çalışmalar kolay gelsin…
    bmw 2015 f30 320iedi aracım 110,000 km iken şanzımanda hafif tıkırtı başgöstermişti
    yağ tahliye kapağı tam kapalı değildi o vakit kaçak tespitinde 1 litreye yakın yağı tamamladık şuan 185,000 eksiltme yok kaçakta yok ancak ses giderek arttı çekişinde gidişinde vuruntu vs bir sorun yok ancak çok ses var…değerli tecrübelerinize ihtiyacım var bursa ikame ediyorum nasıl bir yol gösterirsiniz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 21:09

      Merhaba, sesi dinlememiz gerekiyor. Yasaklar kalkınca İstanbul’a yolunuz düşer mi?

  23. MUSTAFA
    MUSTAFA / Cevapla 10 Şubat 2020 at 11:17

    S.A KOLAY GELSİN 1999 MODEL 5,20 VAR GEÇENLERDE YOLDA GİDERKEN SANZUMAN ARIZASINA GECİŞ YAPTI İZMİTTE İKAMET EDİYORUM BU ARADA BURDAKİ USTALARA GÖTÜRDÜK ŞANZUMANDA HİÇBİRŞEY YOK ABS LAMBASI YANDIGI İÇİN ARIZAYA GEÇİYOR OLABİLİR DEDİLER ABS SÖNDÜRDÜK YİNE AYNI ARIZAYI VERDİ PANELDEKİ BÜÜTN IŞIKLAR GİDİYO YANİ D VE P OLAN HERŞEYİ DENEDİLER FAKAT BULAMADILAR MOTOR TEKLEMESİNDEN YAPAR DEDİ USTA TEKLME YAPIYO DEDİ AMA ARAÇ 3 LE KALKTIGI İÇİN TEKLEMESİ NORMAL DEGİLMİ.SONRA DEVAMLI OLMUYO ARIZA ÇALIŞTIKTAN BİR MÜDDET SONRA KORUMAYA GEÇİYOR NEDEN YAPABİLİR ACABA YARDIMCI OLURMUSUNUZ.BİLGİNİZE İHTİYACIMIZ VAR ÇÜNKİ BURDAKİ USTALAR ÇÖZEMİYOLAR.ANLAMADIM GİTTİ

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 21:09

      Mustafa Bey, araç arızaya geçince bir arıza kodu atar. Aracı cihaza bağlatıp arıza kodunu paylaşırsanız yardımcı olmaya çalışırız.

  24. caner özen
    caner özen / Cevapla 14 Şubat 2020 at 14:14

    merhaba ,2006 model 5.25i aracım var.küçük vites geçişlerinde çok hafif bir vuruntu var hissettiriyor geçişleri.aracı yeni aldım.bu durum normal mi? hiç hissetmemek mi lazım bu geçişleri.bmwye ilk defa biniyorum, 2014 toyotam vardı onda hiç hissetmezdim vitesleri

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 21:10

      Caner Bey, 15 yaşında bir aracın şanzımanında ufak tefek vuruntular olması normaldir.

  25. Adem
    Adem / Cevapla 24 Mart 2020 at 17:39

    Iyi günler 97 520 bmw aracım var 4.Vitese kadar herşey yolunda fakat 5. Viteste ekranda ariza lambası yaniyo araç neredeyse gaz yemez hale geliyo

  26. Önder
    Önder / Cevapla 29 Mart 2020 at 14:03

    Merhaba, Bmw E39 Kasa 5.20i otomatik vites aracımın silindir hacmini büyüttük, 5.30i krank piston vs. takıldı. Şanzımanım artan tork ve beygir gücünü kaldırır mı? (şanzıman türbünü kısa zaman önce yenilenmişti),
    Teşekkürler .

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 21:11

      Önder Bey, Atco olarak araç üzerinde yapıla hiçbir tadilatı uygun bulmuyoruz, bir süre sonra diğer aksamlara zarar verebiliyor.

  27. Hüseyin
    Hüseyin / Cevapla 4 Nisan 2020 at 05:05

    Merhaba;
    Aracım 98 model 520,
    Aracı manuel vitesete kullandığımda en düşük 2. Vitese iniyor 1. Vitese ben indiriyorum. Ayrıca araba yavaşladığım zaman vites küçültme esnasında sarsma yapıyor. Sebebi ne olabilir acaba. Yardımcı olursanız sevinirim.

    • AKIN
      AKIN / Cevapla 9 Mayıs 2020 at 23:42

      2003 e39 5 ileri şanzuman bende de aynı sorun ile karşı karşıya kaldım aracı benzine aldığımda yapmadı ancak çok deneyemedim inşallah büyük bir arza değildir bu ?

    • AKIN
      AKIN / Cevapla 10 Mayıs 2020 at 09:48

      Merhaba

      Aaracım 2003 e39 kasa 520 benimde aracım yokuş aşşagı inerken vites gecısini hissettiriyor. Araç lpgli benzinde denedim yapmadı ancak lpg ayarı yaptirmistim o fark eder mi ? Sorun ne olabilir

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 21:13

        Akın Bey, LPG yüksek ısı yarattığı için şanzıman beynindeki selenoidleri kilitleyebiliyor. mümkünse LPGsiz kulalllanın bir süre, sonuca göre tekrar bilgi verirsiniz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 21:12

      Hüseyin Bey, 2-1 vites geçiş selenoidiniz muhtemelen kapatmıyor.

  28. Emre D.
    Emre D. / Cevapla 22 Mayıs 2020 at 19:58

    İyi günler ,
    1 hafta önce aldığım Bmw 520d Otomatik 2008 E60 aracımla yolda 100kmh ile giderken hafif rampada hızlanmak için gaz pedalına yarım bastım ve vites düşürerek hızlanmak üzere araç atıldı aniden devir 5bini vurdu ve sanırım vites D de olmasına rağmen boşa kaçırdı. Hemen akabinde turuncu şanzıman arıza ışığı yaktı. Sizce sebebi nedir ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2020 at 06:51

      Emre Bey, 5.20 arızalarında bu konuyu detaylı olarak sizler için ele aldık. Temel probleminiz basınç istediğiniz anda şanzımanın devir yükseltmesi yani kaçırmasıdır. Büyük ihtimalle neden otomatik şanzıman içindeki basınç kaçakları olup, özellikle bu şanzımanların yüksek vites gruplarında (4 – 5 – 6.vitesler) karşımıza çıkmaktadır. İstanbul ve İzmir’deki servislerimizden birisine uğrayabilirseniz, hem ücretsiz olarak aracınzın arıza kodlarına bakarız, hem yol testini birlikte yaparız. Bu şekilde size daha net bilgi sunabiliriz.

  29. Yusuf Cihan
    Yusuf Cihan / Cevapla 28 Mayıs 2020 at 23:56

    iyi günler
    bmw e 39 1997 model araçımda 1 2 3 çok rahat atıyo ama 4. vitese gelince 6 bin devire kadar çıkıyo nedeni nedir acaba?
    yanıtlarsanız çok sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 29 Mayıs 2020 at 00:08

      Yusuf Bey, 4.vites kavramanız ile ilgili bir problem var gibi. Araç sıcak veya soğukken fark ediyor mu?

  30. Eser
    Eser / Cevapla 26 Haziran 2020 at 22:42

    Merhaba aracım bmw e39 528 1997 model otomatik

    Sorunum:şanzuman kendini korumaya aldı
    Hatayı verdiği an 4 vitese geciyo arada duzeliyor duzeldiğinde sorunsuz calısıyo vuruntu vs bişi yok sadece 3 viteste bazen tutma yapıyo uzuyo gec değiştiriyo hatayla bağlantısı varmıdır bilmiyom ben aydındayım mantıklı bi acıklama sonucu izmirde yeriniz varmış gelebilirim bi onceki yorumunuzda sıcak soğuk fark ediyomu yazmısınız bnde sıcak soğuk fark etmıyo ama sanki 3 viteste uzama esnasında veriyo hatayı

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2020 at 18:35

      Eser Bey, aracınızı Aydın’da arıza tespit cihazına bağlatma şansınız var mı? Bize arıza kodunuz gerekmektedir…

      • Eser
        Eser / Cevapla 28 Haziran 2020 at 23:37

        Ben yarın yani 29 hazıran da izmire geleceğim geldiğimde bizzat arkadaslar kendisi baksın yeriniz nerede izmirde ayrıca iletişim numarasını aradım acan olmadı bana izmirdeki subenizin numarasını adresini yazın

  31. Onur
    Onur / Cevapla 1 Temmuz 2020 at 02:13

    Merhaba aracim 97 model e39 giderken genelde yokuş aşağı inerken sanzuman hatasi yakıyor stop edip tekrar calistirdigimda normale dönüyor makinaya bağlattim hız izleme hatası verdi neden yapar acaba

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 10:22

      Onur Bey, şanzıman içerisinde mekanik kaçaklar olduğu anlaşılıyor.

      • Onur
        Onur / Cevapla 3 Temmuz 2020 at 02:39

        Merhaba arac yağına baktılar yag tertemiz herhangi renk değişimi yanik kokusu ve çapak falan yoktu bana mekanik problem olmayacağını beyinden olabilceğini söylediler teşekkür ler

  32. BARIŞ
    BARIŞ / Cevapla 2 Temmuz 2020 at 18:26

    Merhaba aracım 2010 520 d e60. düşük viteslerde çok hafif titreme, çok küçük güç kaybı devir saatinde küçük azalıp artmalar yaşıyorum. herhangi bir arıza ışığı yanmadı ve bağlattığımda bir arıza görünmüyor. biraz fazla titiz olduğum için tribün tamiri ve şanzıman bakımı yaptırmayı düşünüyorum. bilgilendirirseniz sevinirim. Ayrıca maliyeti konusunda da bilgi rica edeceğim. Bursa da yaşıyorum ist a gelmemde sorun yok.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.