Citroen C3 Otomatik Şanzıman Tamiri

Citroen C3 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Citroen C3 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Citroen C3 otomatik vites sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Her türlü Citroen C3 vites kutusu arızası için uzman ekibimize her zaman 02163659500 nolu danışma hattından ulaşabilirsiniz.

Citroen C3 Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. 

Citroen C3 Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Citroen C3 araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Citroen C3 >> AL4/DP0 Otomatik Şanzıman Tamiri

  • Citroen C3 >> TF-72SC (AWF6F25) Otomatik Şanzıman Tamiri

Citroen C3 Otomatik Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Citroen C3 otomatik vites kutusunun aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.

Citroen C3 AL4 DPO Otomatik Vites Sorunları:

Citroen C3 araçlarda kullanılan AL4 DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme,  vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.

Citroen C3 DP0 AL4 Selenoid Valf Problemi:

Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – 1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
  • Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
  • Hem kar hem de spor modu simgesi yanıyorsa
  • Aracınız gaz yemiyorsa ve devir almıyorsa
  • Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, C3 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Citroen C3 Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, C3 araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.

C3 DPO Şanzıman Selenoid Valf Değişimi

AL4 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve on-off selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. 

Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız C3 selenoid valf fiyatı için 0 216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Citroen C3 Robotlu Şanzıman Tamiri

ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda C3 araçlarda bulunana robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız. Robotlu şanzımanlara sahip C3 araç modelleri şunlardır:

  • 2011-2015 model 1.4 e-Hdi C3 araçlar
  • 2014-2016 model 1.2 Vti C3 araçlar
  • 2014-2016 model 1.4 Vti C3 araçlar
  • 2018 ve sonrası 1.2 Puretech C3 araçlar

Citroen C3 Şanzıman Tamiri

Citroen C3 araçlardaki otomatik şanzımanların tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Citroen C3 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede her türlü Citroen C3 şanzıman sorunu usta ekibimizce garantili olarak çözülerek otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Citroen C3 otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Citroen C3 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.

Maalesef Covid19 sebebi ile Citroen C3 araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!

Citroen C3 Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

Citroen C3 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Citroen C3 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Citroen C3 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Citroen C3 otomatik vites beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Citroen C3 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Citroen C3 aracınızda motor problemi olduğunuz düşünüyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

16 thoughts on “Citroen C3 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Murat Bahçeci
    Murat Bahçeci / Cevapla 29 Kasım 2019 at 14:29

    Merhaba aracım 2005 Model Citroen C3 yarı otomatik 1.4i geri vitese alırken zorlanıyoruz birkaç denemede ancak giriyor araç geri vitese bunun için ne yapmamız gerekiyor tavsiyeleriniz nelerdir acaba

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2020 at 16:32

      Merhaba Murat Bey, ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda C3 araçlarda bulunana robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız.

  2. Yusuf ERDOĞAN
    Yusuf ERDOĞAN / Cevapla 12 Haziran 2020 at 23:11

    2012 benzinli yarı otomatik C3 aracımı çalıştırmak için anahtarı çevirdiğim anda marş basmadı ve aynı anda ekranda ‘vites kutusu arızası’ belirdi. Vitesi atmak için ileri geri taktığımda hiç bir tepki de vermiyor. Tarihte sıfırladı bu arada. Fikirleriniz ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2020 at 08:44

      Yusuf Bey, maalesef Atco olarak şu anda yarı otomatik şanzımanlara müdahale edemiyoruz.

    • Ali uğur
      Ali uğur / Cevapla 30 Haziran 2020 at 11:20

      Yusuf Erdoğan bey aynı sorun benim aracımda da çıktı. Nereye gösterdiniz veya nasıl çözüm buldunuz?

    • Faruk
      Faruk / Cevapla 12 Şubat 2021 at 19:52

      Yusuf Bey

      Bende de aynı sorun var. Çözebildiniz mi sorunu? Çözdüyseniz nasıl?

  3. mert yılmaz
    mert yılmaz / Cevapla 29 Temmuz 2020 at 16:16

    2004 c3 aracımda uzun kullanımdan sonra kar ve sport ışıkları yanıp sönüyor vites takılı kalıyor stop edip bir süre bekledikten sonra düzeliyor.al4 şanzıman.

  4. Yusuf Kaplan
    Yusuf Kaplan / Cevapla 12 Ağustos 2020 at 22:47

    Merhaba, aracım 2010 model c3 tam otomatik 1.6 benzinli. Arac ısındığında sadece 1 den 2. Vitese geçişlerde vuruntu yapıyor. Önerinizi rica ediyorum. Iyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Mart 2021 at 08:54

      Yusuf Bey, yukarıdaki teknik açıklamalarımızda selenoid valf problemlerinde detaylı bilgiler tarafınıza sunulmuştur.

  5. Riza sur
    Riza sur / Cevapla 21 Ağustos 2020 at 22:54

    Merhaba aracın 2005 citroen c3 sx otomatı k ve triptonik . Yokusta kasma , sx ayni anda yaniyor ve ileriye firlatiyor .masraf ortalama nedir.

  6. İbrahim sağlam
    İbrahim sağlam / Cevapla 1 Eylül 2020 at 21:29

    Merhaba 2004 model c3 benzinli
    Araçın triptoniği çalışmıyor

  7. onur
    onur / Cevapla 28 Eylül 2020 at 12:38

    2012 Model Citroen c3 1.4 vti yarı otomatik şanzıman aracım bazen yokuş aşağı giderken viteste olmasına rağmen boştaymış gibi gidiyor. kontak açılıp kapandığında cırtlama sesi çıkarıyor. Vites geçişlerinde bu cırtlama sesi oluyor. varaç vites değiştirecek veya yazvaş giderken gazı bırakıp frene hafif dokunduğumda bu sesi yapıyor. geri vitese ileri vitesi geçirirken aracı çak sesi geliyor ama yarı otomatik diye normal dediler.

  8. Bahattin
    Bahattin / Cevapla 6 Mart 2021 at 23:06

    Aynen bende öyle benim otomobil imde oluyor c3 2014 model

  9. Hasan Tekin
    Hasan Tekin / Cevapla 28 Mart 2021 at 15:25

    Aracım 2012 citroen c3 yarı otomatik
    Araç yokuşta kalkmıyor. 1 den 2 ye atarken hafif sarsıyor. Kahramanmaraşta yaşıyorum. Buraya yakın şubeniz veya tavsiye edeceğiniz bir yer var mı? Baskı balata setini değiştirdim daha iyi durumda ama sarsma hala devam ediyor

  10. Murat
    Murat / Cevapla 25 Haziran 2021 at 20:30

    Merhabalar ;
    Aracım Citroen c3 2012 comfort yarı otomatik dizel 120 bin km de araç vites kutusu arızası vermekte arıza kodları p1755 ve p1804 bunla ilgili yapmamız gereken nedir. Teşekkürler .

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Haziran 2021 at 18:20

      Murat Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik Citroen şanzımanlara maalesef destek sunamıyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.