Tork Konvertörü (Şanzıman Türbünü) Arızaları

Tork Konvertörü Arızaları:

Tork konvertörlerinde sıklıkla karşılaşılan problemlerin başında balatalar gelmektedir. Zamanla aşınan ve yanan balatalar tork konvertöründe performans düşüklüğüne sebep olmaktadır.

Şanzıman türbününde sıklıkla arıza yapan diğer bir parça tek yönlü kavrama olan sprag’dır. Sprağın bozulması neticesinde tek yönlü kavramanın her iki yönde dönmesi neticesinde tork içerisindeki yağın çalışması bozulur ve araçta titreşimlere ve güç kaybına neden olur.

Bazı şanzımanlarda şanzımanlarda spragın bozulması yokuşlarda kaydırmaya veya geri vites ile rampa çıkışında problemlere neden olabilir.

Arıza Belirtileri:

Otomatik şanzıman tork konvertörü arızalarının en çok olarak karşılaşılan sorunların en başında balatalar gelir. Zamanla aşınmış yada yanmış olan balatalar tork konvertöründe bir performans düşüklüğüne neden olabilmektedir.

Şanzıman türbininde sürekli olarak arıza yapan diğer parça da tek yönlü kavrama olan statordur. Statorun bozulması nedeniyle tek yönlü kavramanın değilde iki taraflı olarak dönmesi sonucunda tork içerisinde olan yağın çalışması bozulmaktadır ve araçta güç kaybı yada herhangi bir titreme meydana gelmektedir. Bazı şanzımanlarda statorun arıza yapması aracın yokuş alanlarda kaydırma yada geri vites ile rampaya çıkışlarda sorunlara neden olabilmektedir. Aynı zaman da otomatik şanzıman tork arızaları genel olarak kilometresi yüksek olan arabalarda daha çok görülmektedir.

Universal-Otomatik-Sanziman-Ariza-Kodlari