Tork Konvertörü (Şanzıman Türbünü) Arızaları

Tork Konvertörü Arızaları:

Tork konvertörlerinde sıklıkla karşılaşılan problemlerin başında balatalar gelmektedir. Zamanla aşınan ve yanan balatalar tork konvertöründe performans düşüklüğüne sebep olmaktadır.

Şanzıman türbününde sıklıkla arıza yapan diğer bir parça tek yönlü kavrama olan sprag’dır. Sprağın bozulması neticesinde tek yönlü kavramanın her iki yönde dönmesi neticesinde tork içerisindeki yağın çalışması bozulur ve araçta titreşimlere ve güç kaybına neden olur.

Bazı şanzımanlarda şanzımanlarda spragın bozulması yokuşlarda kaydırmaya veya geri vites ile rampa çıkışında problemlere neden olabilir.

Otomatik Şanzıman Tork Konvertörü Arızası Belirtileri:

Otomatik şanzıman tork konvertörü arızalarının en çok olarak karşılaşılan sorunların en başında balatalar gelir. Zamanla aşınmış yada yanmış olan balatalar tork konvertöründe bir performans düşüklüğüne neden olabilmektedir.

Otomatik şanzıman türbin arızası belirtileri

Aşınmış kaçıran balataların en belirgin özelliği aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Tork konvertör arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size  kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır.

Şanzıman türbininde sürekli olarak arıza yapan diğer parça da tek yönlü kavrama olan statordur. Statorun bozulması nedeniyle tek yönlü kavramanın değilde iki taraflı olarak dönmesi sonucunda tork içerisinde olan yağın çalışması bozulmaktadır ve araçta güç kaybı yada herhangi bir titreme meydana gelmektedir. Bazı şanzımanlarda statorun arıza yapması aracın yokuş alanlarda kaydırma yada geri vites ile rampaya çıkışlarda sorunlara neden olabilmektedir.

Aynı zamanda otomatik şanzıman tork arızaları genel olarak kilometresi yüksek olan arabalarda daha çok görülmektedir. O yüzden arızanın şanzımana aksetmesinden önce, tork konvertörünü revizyon yaptırmanızda fayda olacaktır. 

Universal-Otomatik-Sanziman-Ariza-Kodlari

145 thoughts on “Tork Konvertörü (Şanzıman Türbünü) Arızaları

  1. halil
    halil / Cevapla 14 Mart 2019 at 22:37

    selamlar bmw e46 3.20 aracım var. sabit bir hızda giderken devir saatinde oynama oluyor. bir ustaya baktırdım türbin arızası dedi. sorun türbin arızasımı acaba. türbin arızası ise türbin ne kadara tamir edersiniz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Mart 2019 at 21:25

      Halil Bey, muhtemel bir türbün arızası yaşıyorsunuz. Eğer İstanbul’da iseniz, ücretsiz ekspertiz için müsait olduğunuzda sizi bekleriz. Sadece türbün tamiri fiyatımız yaklaşık 800 TL’dir.

    • Mehmet
      Mehmet / Cevapla 18 Eylül 2019 at 20:43

      Aynı olay bendede var. Sabit hızda giderken devir yükselmiyor düşüp kalkıyor. Bana türbin arızası dediler. Bende yaptıracağım ama arada aracı olmadan yaptırabilsek iyiydi fazla para vermedik.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 23:10

        Mehmet Bey, 05304678991nolu telefondan Ata Bey’e ulaşırsanız, aracısız olarak bu işlemi direk bizde yaptırabilirsiniz.

        • Mehmet
          Mehmet / Cevapla 19 Eylül 2019 at 13:52

          Bu numara yanlış kişiye bağlıyor
          Tekrar numara verseniz çok iyi olurdu.

        • Mehmet
          Mehmet / Cevapla 19 Eylül 2019 at 13:52

          Bu numara yanlış kişiye bağlıyor
          Tekrar numara verseniz çok iyi olurdu. Bu arada benim de araç BMW 320d 2003

          • AtcoAdmin
            AtcoAdmin / 19 Eylül 2019 at 22:50

            Mehmet Bey, kusurumuza bakmayın yanlış olmuş. Doğru numara 05305678991 dir.

    • Baho
      Baho / Cevapla 13 Ekim 2019 at 20:32

      Iyi gunler 2002 e 270 mersedes otomotik viteste soyle sikinti olustu ilk baslarda duz yolda silkeleme yapiyodu aldiris etmedin kullanmaya devam ettim ve ensonunda vites yag bosaltti simdi sanzuman islevisini yitirdi artik araba yerinden cabalamiyor simdi sanzumani komplemi deyiscem yoksa sadece tirbunumu kolay gelsin iyi gunler

  2. Şeref
    Şeref / Cevapla 17 Mart 2019 at 23:20

    Merhabalar,2006 model hyundai Tucson 4*4 dizel otomatik aracım var,130 bin km de.arıza lambası yandı bilg. Bağlattım tork konvertör kavrama arızası verdi vites geçişlerinde rahatsız edici bir sorun yok ama araç hızlanırken sanki bozuk bilye sesine benzer bir uğultu veya lokurtu gibi tuhaf sesler geliyor ama sadece gaz verince oluyor gazı bırakınca ses kesiliyor sizce tork konvertör arızasından mı kaynaklanıyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mart 2019 at 01:31

      Tork konvertörü, araç güç istediği zaman (yüksek viteslerde, gaza yüklenildiğinde, ilk kalkışlarda) devreye girmektedir. Anlattığınız kadarı ile konvertörünüzün içerisinde mekanik bir arıza bulunmaktadır. Müsait olur uğrarsanız beraber test edip kesin teşhisi koyabiliriz.

    • Adem ali balcı
      Adem ali balcı / Cevapla 10 Eylül 2019 at 18:12

      Aracım 2010 model cruze 2 bin km önce yağını değiştim şimdi 10 dk yol gidince özellikle sıkışık trafikde 1. Ve 2. Viteslerde kalkerken kavrama ve 1500 ile 2000 devir arasında motorun gezinmesi var araç hızlanınca yüksek devirlerde bu problem yok acaba sorun nerede

  3. hamit
    hamit / Cevapla 18 Mart 2019 at 23:04

    merhaba benim aracım audi a6 2004 2,5 tdi araç 3. viteste sanki 2 kere vites atıyormuş gibi yapıyor sebebi ne olabilir acaba

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Mart 2019 at 09:10

      Merhaba, aracınızda 5HP19FL şanzıman olup, bu şanzımanların hidrolik üniteleri (şanzıman beyinleri) genellikle zaman içerisinde bu tip problemlere neden olabilmektedir. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımız için, eksper ustalarımız ile birlikte bir test edelim.

  4. Ahmet hoca
    Ahmet hoca / Cevapla 21 Mart 2019 at 00:09

    Öncelikle verdiğiniz cevaplar için teşekkürler. Bende 2006 model 1.6 düz motor otomatik vites Audi A3 var. Sabahları veya iş çıkışı motor soğukken aracı ilk çalıştırmada yoğun ıslık sesine benzer bir ses mevcut. Lakin sadece gaza basarken geliyor. Araç dururkende yürürken de geliyor. Bir ustam türbin dedi ama şuanda bekliyoruz. Aynı zamanda şanzıman da çok hafif yağ kaçağı da var. Sizcen ne olabilir tahmini olarak masraf ne tutar cevaplarsaniz sevinirim kolaylıklar dilerim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Mart 2019 at 09:18

      Ahmet bey merhaba. aracınızda 09G (Tf-60) şanzıman var büyük ihtimalle. Bu şanzımanın tork konvertörünü tamir edebiliriz. Sadece torku söküp bize gönderirseniz 1000 TL gibi bir revizyon ücreti çıkabilir. Araç ile gelirseniz, torkun araç üzerinden sök/tak işlemini de biz yaparsak 2000 TL gibi bir masraf çıkabilir.

      • Serdar duman
        Serdar duman / Cevapla 5 Eylül 2019 at 10:10

        Bende bmw 3.20 1992 otoöatik var p ye aldım istop ettim çalıştırırken o de iken ccırrr diye dişli sesi geliyor sanki ve usta şanzımanı değiştirme kararı aldı ama eski türbün hakkında emin değiliz eski şanzıman dan çıkan türbünü revizyon ettirmeden test edilebiliyor mu yoksa temizlenmesi mi gerekiyor.

    • Hacı Gorgunoglu
      Hacı Gorgunoglu / Cevapla 30 Haziran 2019 at 21:43

      Aracım 1999 model 1.8 Passat araç şanzıman yeni yapıldı ama arab 60 ile 70 kilometre sonra aptallasiyor 4 geçmiyor bağırıyor kaç aydır bu sorunla uğraşıyorum tribün den çıktı türbin keçe değişti yine aynı arac istop Edip çalışıyorum biraz düzeliyor geri aynı arıza yi veriyor ustalar da anlamıyor yardım lütfen

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 3 Temmuz 2019 at 07:31

        Hacı Bay, eğer şanzımanın içerisini toplayan arkadaşlardan eminseniz, muhtemelen ısınınca şanzıman beyninizde problem oluyor. Dilerseniz ilk etapta şanzıman beyninizi söküp bize gönderin, biz burada valf gövdesi ve selenoid testlerini gerçekleştirelim. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun bir çayımızı için, o sırada aracın diagnozunu ücretsiz olarak yapalım.

        • Yilmaz
          Yilmaz / Cevapla 12 Temmuz 2019 at 19:02

          Benim aracim da isindiginda 1800-2000 devir arasinda titreme yapiyor.gaza birden basarsam titreme yok ama yavas yavas yedire yedire basarsam titreme yapiyor.

          • AtcoAdmin
            AtcoAdmin / 14 Temmuz 2019 at 20:48

            Yılmaz Bey, tork konvertörünüz devreye girişi ile ilgili sıkıntı var gibi gözükmektedir. Konvertörünüz revizyon isteyebilir.

      • Murat Yıldırım
        Murat Yıldırım / Cevapla 24 Ağustos 2019 at 20:00

        Aracım 2006 dizel otomotik ford focus aracım Kalkışlarda geç kalkıyor otomotik vites kutusu arza lambası yanıyor vites geçişlerinde Bi sıkıntı yok ama pefonması gayet iyi Kalkışlarda sıkıntı var

    • O
      O / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 15:29

      Merhaba. Golf otomatik vites aracim bazen düz alanda dahi kalkışta ileri gitmiyor yada hafif rampada kayıyor. Minik bir firene dokunmamla da silkeleyip kendini öne ufaktan itiyor. Bazan hizim düşükken ayağım gazda yada frende değilken ani hızlanıyor. Ornegin dönüş yapicam hızımi ayagimi gazdan cekip azalttim zaten hizim da azdi tam dönecekken aniden hızlandı. Burkac kez yasadim bunu donerken ve giderken.arada altinda ufak yag kaçakları da görüyordum. Dün oldukca fazla yag akitma oldu. Birsuru kişi birsuru sey söyledi. Ama ben hiç ses duymadim yolda. Bahsettikleri arıza da seslerdwn dw soz ediyorlar. Sizce neden kaynaklanıyor olabilir

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 20:54

        Merhaba, öncelikle şanzıman yağ seviyenizi kontrol ettirmenizi ve yağınız eksikse tamamlatmanızı, problem devam ederse tarafımıza bildirmenizi rica ederiz.

  5. kadir
    kadir / Cevapla 26 Mart 2019 at 16:11

    ustam 1997 model w210 mercedesim var ootımatik vites araç 2.vitesten 3.vitese geçerken vuruntu yapıyor neden olabilir.teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 26 Mart 2019 at 17:24

      Kadir Bey, aracınızdaki vuruntuyu her zaman mı yapıyor, yoksa motor ısınınca mı?

    • Adnan gökçek
      Adnan gökçek / Cevapla 22 Mayıs 2019 at 12:55

      Opel astra j kasa otomatik 2012 ,araç ilk kalkışta vuruntulu kalkıyor,duruşta da vuruntulu duruyor.
      Önemli bir arızası varmıdır,arıza ışığı yakıyor,bilgisayarabağlandığı zaman tork konvektör arızası kodu veriyor, bazende balata sıkışması kodu veriyor.
      Bunun masrafı ne kadar çıkar.(birde usatının birı janzuman yağını değiştirdi,bu arıza kesebilirdi dedi ama yinede arasıra yapıyor.
      Şimdiden vereceğiniz bilgiler için teşekür ederim.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 19:37

        Adnan Bey, aracınızda selenoid arızası olması muhtemeldir. Yapılması gereken şanzımanın beyninin sökülerek hem beynin hem de selenoidlerin test edilmesidir. Bu esnada eğer çapaklanma var ise, muhtemel hasardan dolayı, şanzımanın da sökülmesi gerekebilir. Bu yüzden arızanınız gerçekten tork konvertöründen mi, balatalardan mı, ya da diğer etkenlerden mi anlayamadığımız için, size fiyat bilgisi de sunamıyoruz. Bize arıza kodlarınızı paylaşabilirseniz, veya eğer İstanbul’da yaşıyorsanız, müsait bir zamanınızda bize uğrarsanız, arıza kodlarına birlikte bakar, teşhis yapabiliriz.

      • Yusuf
        Yusuf / Cevapla 26 Haziran 2019 at 20:26

        İyi günler, 2010 model E90 kasa 320d otomatik aracım, 2 ve 3 viteslerde iken araç devir saati oynama yapıyor ve sanki araç dalgalanıyor aynı zamanda vites geçip geçmediğini tam karar veremiyor gibi, ancak yüksek hız ve ileriki viteslerde bu sorunum yok. Aracım görev gereği bulunduğum Şırnak ilinde bu arıza için İstanbula yerinize gelmem gerekli mi ve fiyat konusu ne kadardır maliyeti?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 26 Haziran 2019 at 21:38

          Yusuf Bey, bahsettiğiniz arıza tork konvertöründen ziyade aracın motoru veya hidrolik ünitesi ile ilgili olabilir. Eğer yolunuz İstanbul’a düşerse buyurun aracınızı getirin bir de biz bakalım. Aksi takdirde önce motor ve enjeksiyon sisteminizi kontrol ettirmenizi, sorununuz düzelmezse bize bildirmenizi rica ederiz.

      • Tuncay
        Tuncay / Cevapla 30 Temmuz 2019 at 18:19

        Merhaba ustam 2003 honda accord 2.4 otomatik aracım ekrandaki d ışığı yanıp sönüyor bu olunca araç 3.vitese vuruntu yaparak geçiyor ve daha üst viteslere geçmiyor aynı zamanda geri vitese takıncada ne kadar gaz versende vites boştaymış gibi hiş hareket etmiyor stop ediyorum biraz zaman geçiyor çalıştırıyorum d ışığı sabit yanınca herşey normale dönüyor bilgisayara bağlattığımda hata kodu p0985 ab8 diye çıkıyor yardımcı olursanız sevinirim

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 19:09

          Tuncay Bey, aracın korumaya alması (herhangi bir viteste sabit kalması), şanzıman mekanizmasında oluşan bir arıza oluşumundan dolayı şanzımanın kendini korumaya almasından kaynaklanmaktadır. Stop edip çalıştırınca geçici hafızadaki arıza silinir, bir daha aynı koşullar oluştuğunda yine arıza yaratır. maalesef Honda markası üzerine çalışmamız olmadığı için size daha fazla yardımcı olamıyoruz.

  6. Hüseyin
    Hüseyin / Cevapla 3 Nisan 2019 at 18:38

    Merhaba, E87 120D otomatik aracım var 185 binde. yokuş aşağı motor kompresörde iken özellikle düşük viterlerde daha belirgin bir uğultu var. Boşa atınca ses kesiliyor. Yokuş yukarı da yapıyor fakat motor sesi bu uğultu sesini bastırdığı için herkez duyamıyor. Yağ değişimi 45bin km önce apıldı acaba yağ azalmış olabilir mi? Bir de hafif rampa çıkınca yada çok düşük devir ve yüklerde (800-1200 RPM) arası titreme oluyor. Motor takozu bozukken daha çok titriyordu değiştirdim titreme bariz azaldı fakat özellikle 3. viteste giderken çok yavaşlarsam devir 1000RPM e yaklaştıkça araç titriyor acaba şanzıman takozları da mı bozuk? yada tork konvertör yada yağ eksikse yaparmı? Bu arada aracın vites geçişleri vs gücü kusursuz, rampa da ışıklarda beklerken d konumda geri kaçırmıyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Nisan 2019 at 08:46

      Hüseyin Bey, aracınızda yağ azalması durumunda vites geçişlerinde vuruntu hissedersiniz. Bununla birlikte düşük devirde titreme probleminiz tork konvertörü arızası olabileceği gibi bahsettiğiniz üzere şanzıman takozları ve motor, özellikle motor hava emiş sistemi problemi de olabilir. Eğer İstanbul’da iseniz buyun gelin, master teknisyenlerimiz aracınızı bir test etsinler, sizlere o zaman daha sağlıklı bilgiler sunabiliriz.

  7. Burak Şengül
    Burak Şengül / Cevapla 11 Nisan 2019 at 01:22

    Merhaba, 2005 model tork konvertörlü otomatik chevrolet lacetti aracımda düşük devirlerde(genelde trafikte dururken) stop etme ve emsallerine göre daha fazla yakıt tüketimi ve performans sorunu var. Bu sorunların otomatik şanzımanla ilgili olma ihtimali var mıdır?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Nisan 2019 at 14:44

      Burak bey merhaba. İstanbul’da ikamet ediyorsanız buyurun gelin bakalım aracınızın durumuna. Aracı bir cihaza bağlayıp arıza koduna göre size yardımcı olmaya çalışalım. Aracınızın üzerinde büyük ihtimalle 6T30 şanzıman bulunuyor. Bu şanzımanlarda “Selenoid Valf Arızası” ile karşılaşıyoruz genelde. Bu selenoidlerden biri tork konvertörünün yağ basıncını ayarlar. Eğer bu selenoid bozuksa aracınızda tork konvertörü arızası yaşayabilirsiniz.

  8. Hasan
    Hasan / Cevapla 11 Nisan 2019 at 22:19

    Merhabalar ben de 2009 hyundai tucson var araç birden arıza lambası yaktı arıza kaydı olarak iki arıza vermiş biri motor biri de şanzıman motor olan .P0700 kontrol ünitesi mil talebi. Şanzıman P0741.Tork konvertör kavraması devresi arıza kaydı verdi bana şanzıman arızalı dediler bir de yağı ve filitre değişmesini söylediler kararsız kaldım kimle görüştüysem sizi önerdi bu konu da yardımcı olurmusunuz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Nisan 2019 at 08:10

      Hasan Bey, P0700 genel bir arıza kodudur. Orjinal cihazla baktırdığınızda ek olarak sadece P0741 arızası çıkıyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır ve revizyon olması gerekmektedir. Sadece yağ ve filtre değişmekle bu arızanın önüne geçemezsiniz. Müsaitsen olursanız aracınızın arızalarına birlikte bakmak daha uygun olacaktır.

  9. Murat GÜL
    Murat GÜL / Cevapla 12 Nisan 2019 at 21:46

    Selamlar aracım 97 otomatik mazda lantis yolda giderken bir anda 4000 devirde gaz yemeye ve vites atmaya başladı sonra durdum be alttan yağ boşaldı ve daha sonra vitese geçmedi yağ tamamlayıp yürüttüm ama yine boşalarak yol aldı sorun acaba nedir ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Nisan 2019 at 16:25

      Murat Bey ,aracınızda yağ boşaldı ise, mutlaka keçelerinizden birisi patlamıştır. En yakın servise gitmenizi tavsiye ederiz.

  10. Kenan
    Kenan / Cevapla 17 Nisan 2019 at 10:49

    Merhaba,
    2008 model nissan note 1.6 motor otomatik vites aracımda,vites 2 den 3’e geçmiyor.Gaza bastıkça devir 4000-5000 civarında araba boşa geçiyor.Bu arıza meydana gelmeden önce yine 2 il 3. vites arasında bazen gaza basınca ön taraftan boşta dönen kayış sesine benze bir ses geliyor,vites attıktan sonra ses kesiliyordu.
    Aracımı 2 tane şanzımancıya gösterdim,şanzımanın yanık olduğunu, revizyon yaptırmam gerektiğini söylediler.
    Bu arada şanzıman yağında müthiş bir yanık kokusu var ve rengi simsiyah olmuş.
    Sorum şu;şanzıman eğer revizyon istiyorsa minimum ve maksimum revizyon fiyatlarının aralığı nedir acaba?
    Eğer komple revizyon isterse sıfır şanzıman taktırmak daha mı mantıklıdır?
    Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Nisan 2019 at 21:13

      Kenan Bey, şanzımanınız maalesef anlattığınız kadarı ile yanmış. Bu tip bir şanzımanın revizyonu yaklaşık 5.000 TL tutmaktadır. Bu şanzımanın sıfırını temin edebilmek oldukça güçtür. Bizim elimizde Infiniti versiyonu sıfır şanzıman mevcuttur. Dilerseniz detayları telefonda görüşebiliriz.

    • Tahir özturk
      Tahir özturk / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 12:32

      Ustam merabalar bende 2001 bmw 3.20 triptonik vites aracım var. Aracım vitesteyken fenden ayağımı çekince geri kaçırıyor… frende tutuncada araba gitmek isyiyor gibi sallıyor… ikinci vites hızında virajları dönerken hafif gaz verdigimde kendiliğinden 3-4-5 yükseliyor… küçülmeye çalışıyorum küçülmüyor sadece frene bastığım zaman küçültebiliyorum… aynı sorun yokuslarda 2 nci vitesteyken kendiliğinden 3-4-5 yükseliyor… balata kokusu geliyor… sonrada şanzıman ışığını yakıyor.. stop edip çalıştırınca düzeliyor…
      Şanzımanciya gittim makineye taktı P0741 yada P0743 galiba öyle bi arıza verdi. İçi açılmadan bişey belli olmaz dedi.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 17:34

        Tahir Bey, aracınızda tork konvertör arızası olduğu belli oluyor. Bununla birlikte anlattıklarınızdan şanzımanın içerisinde de (şanzıman beyni veya mekanik kısımlarda) arıza olduğu anlaşılıyor. P0741 tork konvertör arızasıdır. Diğer kodları paylaşabilirseniz daha fazla yardımcı olmak isteriz.

  11. Muharrem
    Muharrem / Cevapla 20 Nisan 2019 at 16:47

    Merhabalar ustam
    Aracim 2012 dizel hyundai 4 ileri otomatik 88bin de km de aracim var. Arac bazen yolda giderken sanki arabayi arkadan asılır gibi oluyor. Servise gittiğimde mazota pislik olabilr egr veya partikülden kaynakli olabilr demislerdi. Ancak yukarıdaki açıklamalarda buna benzer sorunun olabileceği geldi. Acaba sorun tespiti bilgisayar ile mi yoksa kullanarak mi tespit ediyorsunuz..

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Nisan 2019 at 19:12

      Muharrem Bey, arıza tespitini hem bilgisayar ile hem de aracı kullanarak yapıyoruz. Müsait bir zamanınızda uğrarsanız, size de yardımcı olmaya çalışırız.

  12. Recep Akkalp
    Recep Akkalp / Cevapla 22 Nisan 2019 at 21:37

    Merhabalar ustam. 2005 model honda vtec otomatik arabam var. 132 bin km de. Şanzuman Yagını en son 30 bin km önce ozel bir honda servisinde degiştirdim.arabayı calısyırıyorum geri vitese taktıgımda da demirin genleşmesi gibi ses geliyor daha açıkcası gıyyyyrttt gıbı.geri vitese taktıgımda geri geri giderken sag ön taraftan sanzumanın tarafından hafif gaza basıp bıraktığımda tıkır tıkır tıkır ses geliyor.aynı akis başı sıyırmış kaydırıyormuş gibi. Gaza sureklı basıp gerı gidersem o ses gelmiyor. Gazı bırakıp frene hafif dokunduğunmda tıkır tıkır tıkır ses geliyor. Öne dogru giderken boyle bir ses yok.sadece geri dogru giderken azcık gazverıp bıraktığımda bu sesi yapıyor. Tüm alt takımı kontrol ettirdim. Herhangi bisey yok dedi arkadaş. Kalkış yaptıgımda 1 den 2 ye gecerken sankı hissedilir sekılde gecıyor gıbı. Ama özelikle arac ısındıktan sonra herhangi bir sorun yok vites geçişlerinde. Dip gaz yapıyorum ani kalkmıs yapıyorum Herhangi bir sıkıntı yok. Bulunduğum yerde de sanzıman cı yok. Allah rızası için yardımcı olun. Sizce bu arızanın sebebi nedir. Sanzıman mı konvortormu. Hıc boyle bir arızaya rasladınız mı. Şimdiden çok teşekkür ederim ustam.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Nisan 2019 at 19:11

      Recep Bey, Atco olarak şu anda Honda şanzımanlara hizmet vermiyoruz. Bahsettiğiniz ses problemleri ise ancak dinlendiği zaman teşhis konulabilir türdedir. Dilerseniz İstanbul’da iseniz uğrayın, en azından arıza teşhis konusunda size yardımcı olalım.

      • recep akkalp
        recep akkalp / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 18:37

        çok eşekküler

  13. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 28 Nisan 2019 at 01:58

    Merhaba iyi çalışmalar,

    Nissan Almera 2001 1.8 A/T araç sahibiyim. Araç kalkış vitesinden bir üst vitese geçerken sanki arabanın arka tamponuna hafifçe çarpmışlar gibi öne doğru ivmeleniyor. Gaz düzeyini asgari tutarak bu keskin geçişi daha az hissedilir hale getirmeye çalışıyorum. Araç ısındıkça sorun daha az hissedilir hale geliyor. Diğer vites geçişlerinde ise bir sorun yok. Bu şanzıman tipleri için böyle bir durum normal mi? Size oldukça uzak bir şehirdeyim. Bu sorun için nasıl bir yol izlemeliyim?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2019 at 17:51

      Ahmet Bey, aracınızın hidrolik ünitesi (şanzıman beyni) arızalı olabilir. Aracınızda herhangi bir arıza kodu var mıdır? Hangi ilde yaşıyorsunuz?

  14. Zekeriya
    Zekeriya / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 22:26

    Merhaba ben bursadan zekeriya .ustam benim sorunum gecen hafta basladi ekranda herangi bir ariza kodu cikmiyo aracim peuguet 508 yari otomatik vites yukseltirken hic sorun yok özellikle durup vites bostayken 1 e atınca eger frene sert basmassam orta siddette kutleme sesiyle vitese geciyo .birde sadece 2den 1e duserken tam durma noktasinda bu ses geliyor aracin dedigim gibi vitesler yukselirken hic sorun yok bazende yine geri vitese takarken bu ses geliyo bunuda yine frene sert basip degisirsem ses gelmiyo yardimci olursaniz sevinirim .insallah kötü bir durum degildir..simdiden tesekkurler..

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Mayıs 2019 at 21:53

      Zekeriya Bey, Atco olarak yarı otomatik vites kutusu tamirine henüz başlamadık. Yarın özel mailinize bu konuda uzman olan bir arkadaşımızın iletişim bilgilerini paylaşacağız. Kendisine bizim selamımız ile danışabilirsiniz.

  15. Dinçer
    Dinçer / Cevapla 2 Mayıs 2019 at 12:41

    Ustam Merhaba Peugeot 307 aracım var araç soğukken herşey normal fakat 15 20 dakika yol gidince yada yoğun trafiğe girdiğim zaman 1.vites ve geri vitesi kavramıyor araç boştaymış kalıp bağırıyor kar moduna aldığımda ise 2.viteste kalkış yapıp sorunsuz ileriyor. Pc ile şanzuman beynine bağlandığımızda herhangi bir arıza göstermiyor. Yardım ve yorumlarınızı bekliyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Mayıs 2019 at 21:54

      Dinçer Bey, şanzımanınızda kısmi bir kavrama veya selenoid problemi sözkonusudur. Müsait bir zamanınızda gelirseniz birlikte test etmek isteriz, zira şu ana kadar bizim başımıza gelmiş bir olay değildir.

  16. Dinçer
    Dinçer / Cevapla 2 Mayıs 2019 at 13:47

    İyi Çalışmalar

    307 aracım şanzıman ısındıktan sonra 1viteste ve geri viteste kavramamaya başlıyor. Kalkışları 2.vites de yapıyorum sorunun çözümü ne olabilir.

    İlginize teşekkürler

  17. Selhattin erdeveci
    Selhattin erdeveci / Cevapla 2 Mayıs 2019 at 17:24

    mrb 2004 fusion 1.4 tdci yari otomatik aracım var arac vites atışlarında bazen 2 bin devirde bazen 2 bin devire varmadan vites atıyor bazen de biraz yol gittikten sonra tüm vites atışlarında 2 bin devire gelince birden 4 bin devire yükselip vites atıyor birde 2 3 4 vitese geçtikten sonra ilk bi vuruntu yapıyor birde yokuşta arac 2 den 3 e 3 den 4 e hizlanirken titreme var yorumlariniz için şimdiden teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Mayıs 2019 at 21:56

      Selahattin Bey, Atco olarak yarı otomatik şanzımanların tamirine henüz başlamadık. Bu konuda herhangi bir uzmanlığımız bulunmamaktadır. Yarı otomatik araçlar tork konvertörü bulunmamaktadır. Muhtemel bir kavrama problemi yaşıyor olabilirsiniz.

  18. Cem Güneş
    Cem Güneş / Cevapla 3 Mayıs 2019 at 02:01

    W220 S500 4matic 2004 195000km. Gaza yüklendiğimde özellikle kalkiş anında titreme ve lakırtı oluyor. Sonrasında düzeliyor. Konvertor mü şanzıman mı sizce. Tahmini masraf hangi aralıkta olabilir.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 3 Mayıs 2019 at 06:07

      Cem Bey, aracınızda yüksek hızda giderken kasisten geçiyormuş gibi bir titreme olmakta mıdır?

  19. Erdem BAYDEMİR
    Erdem BAYDEMİR / Cevapla 3 Mayıs 2019 at 13:08

    İyi günler, 2009 model Kia Sportage 2.0 dizel otomatik (180.000Km) aracımla 80 km üzerine çıktığımda araç yükteyken salınım yapıyor, ayağımı gazdan çekince salınım duruyor. Özellikle yokuş çıkarken 80-110 arası salınım yapıyor. Düz yolda ya da yokuş aşağı giderken yapmıyor. Tork konvertörüyle alakalı olabilir mi? Bazen de 2. vitesten 3. vitese geçerken devir yükseltiyor. Onarım maliyeti nedir? Teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 11:28

      Erdem Bey, aracınızda tork konvertör problemi var gibi gözükmektedir. Sadece tork revizyonu yaklaşık 750 TL civarındadır. bununla birlikte 2’den 3’e devir yükselmesi ayrıca incelenmelidir. Aracınızda herhangi bir arıza kodu var mıdır?

  20. Agun
    Agun / Cevapla 15 Mayıs 2019 at 11:45

    merhabalar,
    öncelikle araç sahiplerine yapmış olduğunuz yorum ve tavsiyeler için teşekkür ederim.
    1998 E240 240.000km’de mercedes aracımı yaklaşık 120.000km’dir kullanıyoruz. 722.6 şanzıman var malum. bu süre içinde 2 kez yağ ve filtre değişimleri, hidrolik beyin temizliği, hidrolik kart ve soket yenilemeleri, 3-2 vites küçültme esnasında gaz verildiğinde motor devri yükselerek vuruntu yapmadan sert geçiş yaptığı için yapıldı. 25.000km önce yapılan son değişimde würth atf katkısı da eklendi. 722.6 şanzıman için üreticinin ilk olarak uygun gördüğü 236.10 atf konuldu. belirtilen sert 3-2 vites geçişi yok gibiydi fakat son 2000km’dir yine 3-2 vites geçiş esnasında gazı bırakıp tekrar gaz verildiğinde motor devri yükselerek sert 2.vitese geçiş oluyor ve nadir olarak da durma esnasında (yüksek viteslerden düşüşte) 1. vitese geçişinde vuruntu oluyor. adaptasyon değerlerini sıfırlayıp denediğimde de düzelme olmadı. selenoid ohm değerlerini elektronik karta gelen soket üzerinden ölçtüğümde de dirençler uygun, bazılarında 1-2 ohm yüksek görünüyor. sorun nerede olabilir? yardımcı olursanız memnun olurum.saygılar teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Mayıs 2019 at 13:47

      Agün Bey, muhtemelen şanzıman beyni (hidrolik ünite) içerisindeki kanallarda kaçak mevcut. Eğer valf gövdesini söküp bize gönderirseniz burada gerekli testleri gerçekleştirebiliriz.

      • Agun
        Agun / Cevapla 17 Mayıs 2019 at 17:57

        cevabınız için teşekkür ederim. test sonrası kaçak bulunursa blok ya da başka elemanlarda onarımını yapıyor musunuz?
        saygılar

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2019 at 07:44

          Agün Bey, test sonuçlarına göre belirli arızalarda tamir hizmetimiz var. Çözüm üretemediğimiz durumda komple hidrolik ünite değişimi öneriyoruz.

    • Osman
      Osman / Cevapla 13 Eylül 2019 at 20:38

      Merhaba 1.6 otomatik vites qashai aracım var rampa çıkarken arac geri kayıyor ve rampaydı geri çıkarken gaz yemiyip cikmiyor sanzumanin oradan ses geliyor tork konvektörle ilgili bir sorun olabilirmi simdiden tesekkürler

  21. ahmet yılmaz
    ahmet yılmaz / Cevapla 23 Mayıs 2019 at 14:52

    Ssangyong Kyron 2008 4*4 otomatik aracımda yokuşta vites d de iken frene basıp durduruyorum. daha sonra ne kadar gaza bassamda araç ilerlemiyor. geriye gidiyor fakat ileri hareket etmiyor. düz yola inince böyle bir sorunu olmuyor. tork konvertörü arızalı dediler. Sizin uzman yorumunuz nedir ? benim ve tüm arkadaşların sorularını cevapladığınız için teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 19:48

      Ahmet Bey, arkadaşlarımızın tespiti doğruya benziyor. Bununla birlikte aracınızın G sensörünüzün adaptasyonunu ve kontrolünü yaptırmanızı tavsiye ederiz.

  22. Muhittin
    Muhittin / Cevapla 26 Mayıs 2019 at 02:22

    Merhaba BMW e39 5.25i 2003 model aracım (240.000km) vites geçişlerinde vuruntı vs yok gayet memnunum fakat 3. Vitese geçtiği zaman gaz pedalına çok hafif dokunarak ilerlediğimde devir 1900 2000 civarında araba titriyor gaz pedalına çok hafif dokunmam veya geri çekmemle düzeliyor. Birde dip gaz yaptığım zaman yüksek devirde 3 den 4 e geçişte sanki 1sn lik gaz yememe gibi bi boşluk oluyor. Bunlar bi arızaya sebepmidir.
    Denem yaptım 90 100 km arası sabit giderken devir saatinde oynama vs olmuyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Mayıs 2019 at 19:38

      Muhittin Bey, muhtemelen şanzıman hidrolik ünitenizde bir kaçak mevcut. Bu titremeyi sadece 3.viteste mi yapmaktadır?

  23. ALPER KOCAK
    ALPER KOCAK / Cevapla 26 Mayıs 2019 at 14:13

    Merhabalar,

    Aracim 2011 model ford mondeo 6 ileri sanziman,aracimla ilgili vites geçişlerinde bir dengesizlik yaşıyorum. Kalkış 1.vites ve 2.vites normal geçiş sağlarken 3.vites geçişinde devir saatinde inişli çıkışlı dengesizlik atlama gibi oluyor kısa süreli 4., 5. Ve 6.viteslere sorunsuz geçiş sağlıyor um.
    Aynı sıkıntı araç normal hızında seyrederken frene basıp yavaşlama durumunda aynı sıkıntıyı 3.vitese geçerken yaşıyorum bunun sebebi ile ilgili bana yardımcı olmanızı rica ediyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Mayıs 2019 at 19:38

      Alper Bey, 3.vites pistonunuzda veya hidrolik ünitenizde problem olabilir. Aracınızda herhangi bir şekilde arıza lambası yanmakta mıdır?

  24. ENESSS
    ENESSS / Cevapla 27 Mayıs 2019 at 21:31

    MERHABA
    2004 CLIO VAR ARACIM SEYIR HALINDE VEYA DURURKEN NEYDEN KAYANAKLANDIGINI BİLMEDİĞİM BİR ARIZA VERİYOR. ARAC İMMBOLIZER ISIĞI İLE ARAC MOTOR ARIZASI ISIGINI VE DE SANJIMAN ARIZA ISIGINI YAKIYOR VE DEVIR 2000 DEVIRE CIKIYOR BUNU ELEKTRIKCIDE BILGISAYARA BAGLADIĞIMDA
    ARAC HIZ SENSORU SİNYALİ YOK MOTOR DEVRIYLE TUTTARZILIK DF007
    GAZ KELEBEĞİ PEDALI POZİSYTON SENSORU A DEVRESİ P0120
    SANJIMAN KONTROL SİSTEMİ MİL İSTEĞİ P0700
    GAZ KELEBEĞİ POTANSIYOMETRESİ DF002
    FREN PEDAL SENSORU DF135
    GAZ KELEBEĞİ KONTROL VALFİ DF254
    SABİT HIZ KONTROLU,IKI FREN PEDALI SENSORUNDEN BİRİ DF235
    HATA KODLARINI VERIYOR SİZCE NE YAPMALIYIM ???

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 19:06

      Enes Bey, öncelikle gaz kelebeği, fren pedal sensörü ve immo arızalarınızı hallettiriniz. Problemleriniz sona ermez ise aracı bize teste getirmeniz gerekmektedir.

  25. SEMİH
    SEMİH / Cevapla 28 Mayıs 2019 at 17:33

    Merhaba, Ben Bursa’dan sizlere yazıyorum. Aracım 1999 model bmw 320 otomatik. Aracımı ilk çalıştırdığımda gaza basmama rağmen gitmiyor. Çok fazla basarak sadece hareket ettirebiliyorum buda bir müddet sonra şanzıman arızasına geçiyor. Araştırdım yorumlarınızda böyle bir sorun ile karşılaşan bulamadım. Bu arızanın ücreti ne kadar olur bursada yönlendirebileceğiniz yer varmıdır? Yardımlarınızı bekliyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 19:07

      Semih Bey, aracınızda birden fazla problem bulunmaktadır. Bundan dolayı şanzımanınız açılmadan bir fiyat vermemiz çok zor. Şanzımanınızın sökülüp bize gelmesi gerekiyor. İsterseniz bu konuda size yardımcı olabiliriz.

  26. ERMAN TURNAOĞLU
    ERMAN TURNAOĞLU / Cevapla 30 Mayıs 2019 at 08:44

    ustam merhaba
    2011 model kıa sportage 4×4 dizel otomatik aracım var.aracım 98 bin km de temiz baktığım bir araçtır.
    10 bin km önce şanzuman yağını değiştirdim.ancak yeni yeni hissetiğim bazı şanzuman sorunum var.
    araç normal seyir halinde iken fren yaparak hız azaltığımda vites küçültürken sadece belli bir viteste hafif titreme yapıyor.
    diğer viteslerde yükseltme yada düşürme yaparken herhangi bir sıkıntı yok veya triptronikte kullanırken de herhangi bir sıkıntı yok.sorun ne kaynaklı olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 19:09

      Erman bey, sorununuz tork konvertör problemi olabileceği gibi, hidrolik ünite içerisindeki selenoidlerden kaynaklanabilir. Aracınızda herhangi bir arıza kodu var mıdır?

  27. Murat
    Murat / Cevapla 30 Mayıs 2019 at 19:06

    2014 model makyajlı kasa scırocco kullanıyorum. Aracım sanki bırsey çekiyormuş gibi performans kaybı var ve seri vites geçişleri yapıyor dip gaz yapınca bile vites küçültmüyor araç aynı zamanda belırtmek gerekirse son susturucu ve orta susturucu iptali var.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 19:10

      Murat Bey, aracınızdaki modifiyeler muhtemelen oksijen sensörlerini de etkilemektedir. Aracınızı orjinal hale getirmenizi tavsiye ve temenni ederiz.

  28. Sinan oğuz
    Sinan oğuz / Cevapla 3 Haziran 2019 at 04:35

    Ustam sonata 2001 model 2.5 V6 aracımız var Şanzuman 3.viteste kalıyor geri ve ileri vitese attığımızta zor geçiyor bilgisayarda türbin giriş sensörü arızası veriyor sensörü mü değiştirmemiz gerekiyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2019 at 17:52

      Sinan Bey, muhtelemen sensör veya sensörün kablolarında problem vardır. Bunları kontrol edip değiştirmenizi önermekteyiz.

  29. Emre can
    Emre can / Cevapla 11 Haziran 2019 at 23:37

    Merhaba, aracım 94 BMW e34 otomatik 520i
    İki sefer şu sorunla karşılaştım, orta eğimli bir rampa çıkışında aracım durma noktasına geldi ve durdu ancak bu arada gaz versemde gaz yemiyor yani devir saati çok az oynuyor araç bağırmıyor. Sonrasında aracı stop edip bir müddet bekledikten sonra tekrar çalıştırdığımda her şey normale dönüyor. Bu sorun şanzımandan mı yoksa başka bir arızadan mı kaynaklanıyor?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Haziran 2019 at 20:04

      Emre Can Bey, anlattığınız şanzıman arızası gibi durmaktadır. Valf gövdesi ve tork konvertörü kontrolü gerekmektedir.

  30. emrah kan
    emrah kan / Cevapla 13 Haziran 2019 at 10:54

    merhaba, aracım 2008 model 1.4 TSI 140 HP 6 iler iDSG Şanzıman Golf , km 122xxx
    aracımda motor şanzıman ısınınca kırmızı ışıklarda , dur kalk yaparken ( ileri – geri ) vuruntu yaparak kalkıyor. d konumunda
    iken ayak frenden çekilence şanzıman soğuk olduğu gibi kalkmıyor. gaz verince de aracı titreterek kalkıyor. yani vuruntu şekilde kalkıyor. nedeni ve arıza nedir ?
    yarıdmcı olursanız sevinirim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2019 at 22:07

      Emrah Bey, anlattıklarınızdan anladığımız kadarı ile aracınızda mekatronik/kavrama problemleri mevcut. En sağlık tespiti ancak aracınızı test edersek söyleyebiliriz. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

      • emrah
        emrah / Cevapla 15 Haziran 2019 at 14:33

        elazığ da çevre illerde yönlendirebileceğiniz bir yer var mı ?

  31. Selman KIR
    Selman KIR / Cevapla 14 Haziran 2019 at 18:43

    Merhabalar. Opel astra g kasa aracında d konumunda iken ayağımı frenden çektiğimde aracım yavaş yavaş one gidiyordu. Artık ayağımı frenden çektiğimde ilerlemiyor. Sabit yerinde kalıyor. Fakat rampalarda da geri kaydırma yapmıyor. Neden olabilir. Ayağımı gaza dokundurdugumda biraz sarsıntılı kalkıyor. Neden olabilir. Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Haziran 2019 at 20:20

      Selman Bey, muhtemelen selenoidten kaynaklanan bir problem yaşıyorsunuz. Tork ve tork selenoidinizin kontrol edilmesi gerekmektedir.

  32. Ahmet Zahit ERBAŞ
    Ahmet Zahit ERBAŞ / Cevapla 25 Haziran 2019 at 14:01

    Kolay gelsin 2001 Model Opel Zafira aracımla uzun yolda giderken araç önce titredi sonra arıza lambası yandı. Stop edip çalıştırınca söndü sonra rampalarda tekrar aynı arızayı verdi. Vites 3 veya 4 ‘te takılı kaldı sanki. Bu şekilde Erzincan’a ulaştım. Usta yağı eksik dedi ve 1 litre yağ ekledi. Sonrasında dönüş yolunda yaklaşık 200 km gittikten sonra araç yine aynı arızayı verdi. Bu sefer de Sivas’taki motor ustası tüp beyninin tıkalı olduğunu, aracın su devridaiminin sağlıklı olmadığını fark etti. Tüpü değiştirdikten sonra arıza artık geçer, çünkü şanzıman beyni su ile soğuyordu, devridaim sağlıklı olmadığı için şanzıman beyni ısınmış ve arızaya düşmüş olabilir dedi. Böyle bir şey mümkün müdür. Şu an aracım sanki pek de düzelmedi gibi. Binmeye de çekiniyorum. Anlayan usta da yok. Her kafadan bir ses çıkıyor. Yardımcı olabilir misiniz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 26 Haziran 2019 at 21:40

      Ahmet Bey, nerede ikamet ediyorsunuz? Aracınız incelenmeden bu arıza için yorum yapabilmek inanın ki çok güç…

  33. Samim
    Samim / Cevapla 29 Haziran 2019 at 20:56

    Merhaba.
    2006 model kia sportage aracım var.
    Genelde rampalarda ve ya yuksek hızlara cıktığımda arıza ışıgı yanıyor.
    Tork konvertörü arıza veriyor.
    Arıza ışıgı kendiliğinden sönüyor.
    Yukarda anlattığım durumlarda tekrar yanıyor.
    Aracın çekişinde zayıflama var. Onun dışında bi sıkıntısı yok bu şekilde kullanıyorum.
    Ne gibi işlemler yapılmalı ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 13:04

      Samim Bey, tork konvertörünüzün revizyon zamanı gelmiş gözüküyor. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun aracınızı birlikte bir test edip cihaza bağlayalım. Bu şekilde daha sağlıklı yardımcı olabilriz. Test ve tespit işlemleri için bir ücret almıyoruz.

    • Hakan
      Hakan / Cevapla 25 Temmuz 2019 at 08:29

      Kolay gelsin iyi çalışmalar aracım 2004 bpra pasifik arcımda motor şanzıman elektrik bağlantısı ve konvertör köprülemesi için kavrama arızası veriyor usta sanzıman inecek dedi 3500 tl fiyat çıkardı ne yapmalıyım başka ustayada göstermelimiyim ilginiz için teşekkurler

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 19:04

        Hakan Bey, elektriksel olarak devrenizde açık var. Bu şekilde sağlam bir şanzıman da aracınızda düzgün çalışmaz. Ayrıca tork konvertör probleminiz var gözüküyor. Bu durumun incelenmesi için önce elektrik tesisat probleminizin giderilmesi gerekmektedir.

  34. erdoğan güneş
    erdoğan güneş / Cevapla 2 Temmuz 2019 at 12:01

    iyi günler sayın ilgili;
    bende 2013 model renault magane 3 ıcon 1.6 cvt var..kalkıştan itibaren gaza basınca 50 ye çıkana kadar aracımdan sanki uçak kalkış sesine benzer bir ses geliyor.5 yi geçince bu ses kayboluyor.renault servşsede gittim bir çözüm bulamadım onlar bir ses duymadıklrını söylediler.fikriniz nedir. teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 13:05

      Erdoğan Bey, sesi dinlemeden bir yorum yapmamız çok zor. CVT şanzımanların bu tip sesleri olabileceği gibi turbo veya diğer aksamlardan da ses gelebilir. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun bir çayımızı için, aracınızı bir de biz test edip sesi dinleyelim.

  35. mustafa bozdogan
    mustafa bozdogan / Cevapla 8 Temmuz 2019 at 10:32

    merhabalar
    2004 e320 cdi w211 araç 1400 1700 devir aralığına sabit düşük hızlarda vuruntu yapıyor sendeliyor fakat daha yüksek devir ve hızlarda en ufak vuruntu sarsıntı olmuyor . tahminen sebebni nedir tamir ort. fiyatı verebilirsenz sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 20:56

      Mustafa Bey, muhtemel tork arızası yaşıyor. Yaklaşık 3.000 TL gibi bir tamir fiyatı olabilir.

  36. ENGİN
    ENGİN / Cevapla 10 Temmuz 2019 at 17:15

    Ustam hayırlı günler.
    Jeep 2.7 crd aracım var. Vites geçişlerim sessiz vuruntusuz temiz. Ancak İvmelenme de biraz sorun yaşıyorum. Ayrıca seyir halinde giderken (özellikle rampalarda) aracın gaz pedalına dokununca devir saati 500 – 100 devir arası yükseldiğinde araç sonradan hızlanıyor. Mesela örnek vermek gerekir ise manuel vitesli araçlarda bitik debriyaj sıyırması gibi bir his uyandırıyor. Son olarak ota diklikte bir rampada araç geri kaçıyor. Sebebi türbin midir… Ayrıca fiyatı ne tutar..

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:21

      Engin Bey, bahsettiğiniz arıza tork arızası gibi durmaktadır. Maliyeti sökme-takma, yağ, tork revizyonu ve işçiliklerle birlikte 3.000 TL civarındadır.

  37. RIFAT
    RIFAT / Cevapla 11 Temmuz 2019 at 13:01

    Merhaba Ustam

    1991 Model 200e otomatik vites aracımın 3000 devirde hangi vites olursa olsun bir sürtme ve uğultu sesi var. Aracı boşa attığımda ses kesiliyor ve boşta gaza bastığımda 3000 ile 3.300 devir arasında bariz ses geliyor. Eğsozu baktırdım sıkıntı yok dediler. Şanzumana baktırdım sıkıntı yok dediler. Tek endişem Tork convektör kaldı bu sesi yaparmı. Araç park halinde de 4000 devire çıkarım bırakıyorum gene 3000 devirde sesi verip kesiyor. Yardımınızı rica ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:33

      Rıfat Bey, ilginç bir arızanız var. Tork konvertör ve şanzıman pompası bu sesi yapabilir. Bunlara birlikte baktırmanızı tavsiye ederiz.

  38. Hüseyin kurt
    Hüseyin kurt / Cevapla 12 Temmuz 2019 at 14:22

    ustam kolay gelsin..2013 Kuga benzinli aracım var.Yüksek devirde kullanırken hiç bir sorun yok.Yüksek devirden düşük devire düşüp/1200-1500 devir)gaza çok yüklenmeden hafif gaz verince özellikle rampada arabadan takırtı şeklinde(sanki dönen bir şey bir yere sürtüyormuş gibi) ses geliyor,gazı kesince yada gaza yüklenince geçiyor..ayrıca bu ses olduğundan beri çok sessiz olan araç yüksek rölantide çaılışıyormuş gibi ses yapıyor,ancak rölanti değeri her zamanki gibi..ne yapabilirim..saygılar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:43

      Hüseyin Bey, 6F35 şanzımanınızda tork konvertörünüz problemli gibi gözükmektedir. Büyük ihtimal ile tork revizyonu ile sorunlarınız ortadan kalkacaktır.

  39. Hakan
    Hakan / Cevapla 20 Temmuz 2019 at 11:28

    ustam kolay gelsin, 2010 model chevrolet cruze otomatik vites aracım vites büyütürken sanki kendini geri çekercesine vites değiştiriyor yani motor freni yapıp vites değiştiryor gibi bir hal var. ikinci bir sorunum da 2500-3000 devir arasında motor tarafından zırıltı sesi geliyor 3000 devirin üzerinde ses kesiliyor. bunların sorunu ne olabilir ?

    • Hakan
      Hakan / Cevapla 21 Temmuz 2019 at 15:13

      bazen de aracı durdurduktan sonra vitesi r konumuna getirince geri vitese geçmiyor tekrar n ve d’ye aldıktan sonra tekrar r’ye alıyorum

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 22:13

      Hakan Bey, ilk bahsettiğiniz şanzıman beyninden ve selenoidlerinden kaynaklanabilir. Zırıltı sesi dediğiniz ise dinlememiz gereken bir sestir. İstanbul’da mı yaşıyorsunuz?

  40. ayhan
    ayhan / Cevapla 22 Temmuz 2019 at 14:09

    megan 2 otomatik 2009 dizel aracımı şubat ayında aldım Şu an 179.000 de araç..İlk defa bir %30 luk bir rampayı çıkarken zorlanıyordu bende biraz gaza bastım. otamatik vites kutusunu konttrol ettirin. yazısı çıktı.aracı şanzımancıya götürdük bu arıza için elektro vanalae değişecek dedi şansıman yağı ve vanalar değişti.ama rampaları zorlanarak çıkması değişmedi.daha il dişına adıyaman taraflarına gitmek için konya dan çıktım.otobanda bir tünelden çıkarken gaza dokunduğumda enjeksiyon arıza yazdı sonra gitti bi daha çıkmadı. ama sonra araba gaz yememeye başladı .hafif rampalarda bile 30-40 geçemiyordu.Dönüşte bir tamirci turbo arıza olabilir dedi.Gelirken bazen düz yolda bile 30 geçmedi en fazla 50 cıktı.Dönüşte yanlışlıkla girdiğim ulukışla yolunda 30 u geçmedi araba .ama ereğli sapağında ereğli yoluna dönunce 90/100 ne bastıysam gitti.Konya reno servisine götürdüm.turbo ile alakası yok dedi bilgisayara bağladı enjeksiyon arızasıda gözükmüyor dedi.Beyne atmamış ama tribün devri bilgisi arızası gözüküyor ondan olabilir dedi.Şanzımancıya götür dedi.Benim kafam karıştı.Acaba siz ne dersiniz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 22:23

      Ayhan Bey, elektrovana değişmeniz rapmayı çıkmanıza etki etmemişse, tork konvertörünüz arızalıdır. Şanzımanınız bu veya başka bir sebepten dolayı korumaya alırsa sizi 3.viteste torksuz olarak kullanıma zorlar, bu durumda da aracınız 50’yi geçmez. Muhtemelen de uzun yolda bunu yaşamışsınız. Ereğli sapağında dönünce bir yerde kontak açıp kapatmışsanız araç kendini resetlemiştir. Türbün arızanız bunların hepsinin nedeni olabilir.

  41. Süleyman
    Süleyman / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 19:08

    Merhabalar aracım E320 Mercedes benzinli serisi aracımda yeni çalıştırdığımda araç titreme yapıyor fakat motor yağı ısındı hararet 90’ı ulaştığı zaman araç sıfır gibi ne titreme kalıyor ne vurma kalıyor ne alıp verme kalıyor hiçbir sıkıntım olmuyor şanzıman yağını yeni değiştirdim şanzıman beyni yeni değiştirdim komple şanzıman beyni benzinli yıkanıp temizlendi ve yerine takıldı türbin arızası diye söylüyorlar Acaba bu denildiği giibi turbun arızasınızdır ve tamir fiyatları ve süresi hakkında bilgi verirseniz sevinirim iyi çalışmalar.

  42. ayhan
    ayhan / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 11:27

    yolda araç gaz yemediği gitmediği zaman kontağı kapatıp çalıştırdım gene düzelmedi ayrıca ereğli sapağında da kontak açıp kapatmadım.

  43. Tayfun
    Tayfun / Cevapla 30 Temmuz 2019 at 14:21

    Merhaba. 2011 Renault Koleos 2.0 dizel 4×4 130 bin km deki aracımda kalkışta gaza yüklendiğimde özellikle 1. ve 2. viteste oldukça fazla 3. ve 4. viteslerde daha az olmak üzere titreme oluyor. Ayrıca 3 ten 4. vitese geçerken nadiren, çok kısa süre için devir saati sanki boşta kalmış gibi gaz yiyerek yükseliyor ve ardından vurma ile vites yükseltiyor. Ve çoğunlukla yavaşlarken tam durmak üzere 2. vitese düşerken vurma gibi silkelenme yapıyor. Sebebi ne olabilir? Masraf aralığı nedir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 19:05

      Tayfun Bey, aracınızda sanki hidrolik ünite ve selenoid kaynaklı arızalar var. Tam olarak maliyet tespiti yapabilmemiz için aracınızı test etmemiz gerekmektedir.

  44. Mustafa44
    Mustafa44 / Cevapla 31 Temmuz 2019 at 19:46

    Slm..benim 2011 charwolet cruze marka otomatic vites arabam 2 gün önce geri vitese alırken arabayı sallayarak geçmeye başladı ve dün akşam yolda birde d iken vites atmamaya başladı..gaza bastıkça devir göstergesi artıyor fakat vites atmıyor..durdurdum 10dk..sonra çalıştırdım..r ye geri vitese aldım gitmedi d ye aldım gitmedi..bende yan tarafa manule aldım kendim vites atarak ilerlettim eve getirdim arabayı..sabah burdaki bir servise baktırayım dedim onlar bana şanzıman tası dagıtmış dediler..bu tarz bir sorunun nedeni bu olabilrmi..birde tası dagıtmışsa ne kadara fiata bana mal olur ögrenmek istiyorum

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 19:07

      Mustafa Bey, bahsettiğiniz sorun tastan kaynaklanıyor olabilir. Elektriksel olarak selenoid problemi de yaşıyor olabilirsiniz. Aracı incelemeden herhangi bir fiyat vermemiz yanlış olacaktır. Problem selenoidlerdense 1.000 ile 3.000 TL, mekanik problemler de var ise 5.000 ile 10.000 TL arası masraf çıkabilir.

  45. semih
    semih / Cevapla 6 Ağustos 2019 at 17:25

    Merhaba 99 hyundai sonata otomatik şanzıman aracım var 1 den 2 ye geçerken vuruyor bazende d ye geçerken vuruyor sebebi nedir türbinmidir ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 10:07

      Semih Bey, bahsettiğiniz arıza türbün arızası değildir. Muhtemelen selenoid veya mekanik aşınma gibi problemleriniz var. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

      • semih
        semih / Cevapla 25 Ağustos 2019 at 20:52

        admin bey istanbulda değilim elazığdayım açıkcası iyi bir usta yok bu şekilde devam edersem sorun büyürmü

  46. Çağatay opus
    Çağatay opus / Cevapla 10 Ağustos 2019 at 14:31

    Selamunaleykum hayırlı bayramlar.Opel omega 2.2 aracımız var otomatik Sanziman bu arıza kodlarını veriyor ;
    Otomatik şanzıman menzil sensörü devresinde arıza P0705
    Otomatik şanzıman menzil sensörü devresi performans P0706
    Ek olarak araç D ve R konumlarında firene basınca titreme yapıyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 10:08

      Çağatay Bey, aracınızda sensör hataları mevcut. Sensörleri ve tesisatlarını kontrol ettirdiğinizde problemleriniz büyük oranda ortadan kalkacaktır.

  47. Can
    Can / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 22:30

    2008 Model Range Rover 2,7 dizel türübün arızasını kaça yaparsınız ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:12

      Can Bey, sökme takma işlemleri ile birlikte 3.000-4.000 TL aralığında olacaktır.

  48. erhan şahin
    erhan şahin / Cevapla 13 Ağustos 2019 at 14:26

    hocam merhabalar, aracım 2001 model 320.000 km bmw 320 ci aracı 2,el olarak yeni aldım ancak aracımda performans yönünden sıkıntı yaşamaktayım kalkışlarda ve rampalarda aracım çok hantallaşıyor vites geçişlerinde herhangi bir sorun yok bir kaç tamirciye gösterdim sorunun tork konvekltorunden türübünden olacıgını söyediler. doğrumudur bundan ise aracı size getirsem sökme takma onarım maliyeti tahmini ne olur teşekkürler iyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:13

      Erhan Bey, sorununuz tork konvertöründen olabilir. Aracı bize getiriseniz, yaklaşık 2.500 TL komple maliyeti olacaktır. Sadece tork konvertörünü getirirseniz 1.000 TL gibi masrafı olacaktır.

  49. Semih
    Semih / Cevapla 23 Ağustos 2019 at 20:27

    Değerli admin, Bmw x6 4.0d 2011 model 202000 km de ki aracımda türbin arızası olduğunu öğrendim bunun maliyeti ne olur,ayrıca bir sebepten uzun yola gitme mecburiyetim olacak yaklaşık 3000 km lik yolu bu şekilde gidersem sorun olur mu zorlamadan gidebilirmiyim? Teşekkür ederim.

    • Ahmet
      Ahmet / Cevapla 26 Ağustos 2019 at 22:07

      Merhabalar 99 model 2.0 honda accordum var. Aracım bugün gündüz r ye takıp geri gittigimde sanki gaz yemiyor boğuluyor gitmiyor bisey sıkıyormuş gibi. Birkaç kere denedim bir seferinde düzeldi. Sonra yine ayni.
      Aksam eve geldim parka aldım.
      Baktım şanzımanın oradan 10 saniye gibi arayla ses geliyor sanki bise atlama yapıyor gibi.
      D de ve diğerlerin de problem yok.
      Şimdiden teşekkürler

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 24 Eylül 2019 at 11:21

        Ahmet Bey, aracınızın geri vitesi ile ilgili bir problem var gözüküyor. Eğer tork konvertöründen olsaydı, süreklilik göstermesi ve D’ye alınca da problem devam ederdi.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Eylül 2019 at 11:20

      Semih Bey, bu şekilde aracı 3.000 km kullanabilirsiniz. Sadece şikayetleriniz biraz daha artacaktır. Tork konvertör revizyonu yaklaşık 3.500 TL tutacaktır.

  50. AKİF KURTOĞLU
    AKİF KURTOĞLU / Cevapla 28 Ağustos 2019 at 09:23

    iyi günler ustam
    2013 model TSI 1.4 MOTOR 120 BEYGİR
    DSG ŞANSIMAN
    ARACIM BAZIN KALKERN TİTRİYOR GENELLİK AZ RANPALI YOLDA KIRMIZI ISIKTA KALKARKEN TİTRİYOR SADECE KALKARKEN YAPIYOR
    85 BİN KM DEDİR

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Eylül 2019 at 11:22

      Akif Bey, aracınızda kavrama problemi bulunmaktadır. Kavrama değişimini önermekteyiz. Aracınızda tork konvertörü bulunmamaktadır.

  51. Erdi
    Erdi / Cevapla 4 Eylül 2019 at 22:56

    Ustam selamlar, bmw 116i f20 tork konvertörü arızası var aracımda (titreme) kıbrısta yaşadığım ve şu an aracı türkiyeye getiremediğim için bu şekilde kullanmaya çalışıyorum, titremeleri minimumda tutmaya çalışıyorum (4. vitesten sonra, manuele alıp yüksek devirli kullanıyorum). Öncelikle bu haliyle kullanmaya 7-8 bin km daha devam edersem çok hasar verir miyim? bir de konvertörü söktürüp getirsem revizyon masrafı ne olur?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Eylül 2019 at 11:23

      Erdi Bey, bu şekilde kullanmanız sadece arızanın büyümesine neden olacaktır. Bir an evvel revizyon yaptırmanızı tavsiye ederiz. Konvertörü getirseniz yaklaşık 1.500 TL masrafı olacaktır.

  52. Ömer Keman
    Ömer Keman / Cevapla 11 Eylül 2019 at 12:44

    Merhaba.
    2011 Model 1.8 CGI 7G 93.500 kmde C180 aracım var. Özellikle 1-2 vites geçişlerinde hafif bir itme söz konusu.
    Hafif bayır yukarı çıkışlarda da araba 2. Viteste iken 1e geçişte vuruntu yapıyor dönem dönem. 1.vitesi istiyor, hafif titreme gibi olduktan sonra bazen vuruntu yapabiliyor. 2-3-4-5-6-7 geçişlerinde sorun yok. Sanki gaz vermelere bazen geç tepkisiz kalıyor gibi. Aracı cihaza baglattim, tork konvertörü arızası dendi ama konvertörü yaptirsalar dahi devam eden şikayetler okudum. Sizce aracimin sorunu nedir, yağ değişimi yaparsan geçer diyen usta da çok oldu.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Eylül 2019 at 11:26

      Ömer Bey, problem sanki tork konvertörü gibi gözükmemektedir. Öncelikle aracınıza mutlaka yetkili serviste yazılım güncellemesi yaptırmanızı tavsiye ederiz. Aracınızın arıza kodlarını bizimle 05305678991 nolu telefondan paylaşabilirseniz, size daha fazla yardımcı olmaya çalışırız.

  53. Tuna
    Tuna / Cevapla 15 Eylül 2019 at 20:58

    Merhaba, aracımda eat6 şanzıman var. Titreme, hafif silkeleme ve yokuşta az da olsa geri kaydırma var. Yazınızdan anladığım kadarıyla statör arızası gibi. Aşağı, yukarı masraf ne çıkar?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Eylül 2019 at 23:08

      Tuna Bey, yaklaşık 3.000 TL maliyeti olur.

  54. Yusuf
    Yusuf / Cevapla 19 Eylül 2019 at 14:11

    Merhabalar. Aracım 2013 model Opel Corsa D 1.4 tam otomatik 126.000 km. Araç çalışır durumda iken parka aldığımda yada ayağımı frene basılı tuttuğumda belli bir süre sonra arıza lambası yanıyor ve araba gaz yemiyor. Gaza ne kadar bassamda devir 2000-3000’i geçmiyor. Stop edip tekrar çalıştırdığımda hem arıza lambası sönüyor hemde araba normal şekilde çalışıp hareket ediyor. cihaza bağladığımızda P1700 şanzıman kontrol modülü istenen SVS aydınlatması ve P2544 Şanzıman Tork Talep Sİnyali Mesaj Sayacı Hatalı kodlarını veriyor. Bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir? Yapılırsa Tahmini ne kadar masraf çıkar? İlginiz için şimdiden teşekkür ediyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Eylül 2019 at 11:28

      Yusuf Bey, bahsettiğiniz arızalar torktan ziyade tesisat ve sensörlerle ile ilgili gözükmektedir. Daha önce benzer arızalı tam otomatik vitesli bir araç ile karşılaşmadığımız için tahmini bir masraf sunamıyoruz.

  55. Serkan
    Serkan / Cevapla 20 Eylül 2019 at 23:34

    Usta merha aracim 2000 model 320i bmw e46 .aracimi n den d konuma takinca tak diye ses geliyor sanki manuel viteski araclardaki gibi ayagini birden debriyajdan cekince ileri hareket etmeye calisiyor ya onun gibi oluyor ariza nedir sizce birde basen 2 den 3 felan vites gecislerinde hafif tak diye ses geliyor

  56. YAHYA DİNÇ
    YAHYA DİNÇ / Cevapla 22 Eylül 2019 at 15:26

    selamlar; 2010 model mercedes viano 2.2 otomatik vites aracım var son zamanlarda araç 2000 devirlerde vites değiştirmeye başladı bu yüzdende çekişten düşüyor mesela yokuşlarda durma derecesine geliyor vites küçültmüyor..Aracı durdurup stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor fakat gün geçtikçe daha sık yapmaya başladı sorun nedendir ve siz halledebilirmisiniz TEŞEKKÜRLER..

  57. Süleyman
    Süleyman / Cevapla 29 Eylül 2019 at 20:55

    Merhaba,
    2013 model N13 motor bmw F30 arac sahibiyim. Son zamanlarda aracım 1500-2000 arası devirlerde silkeleme yapıyor , deviri topladıgında ve sport modda herhangi bir sorum yok , bu silkeleme yokusta daha bir hissedilir durumda. Aracım 105.000 kmde sorun ne olabilir ,ve ortalama tamir ücreti nekadar cıkar

  58. Çağdaş
    Çağdaş / Cevapla 4 Ekim 2019 at 23:46

    Merhabalar 2000 model BMW 318 i aracım var boylu rampalarda şanzıman arıza veriyor ve çekişten düşüyor şanzıman soğutma hortumları şişerek patlıyor sebebi ne olabilir?

  59. mustafa
    mustafa / Cevapla 15 Ekim 2019 at 13:15

    merhaba
    77 binde aldığım şu an 92 binde olan 2011 fluence 1,6 lpg li bva aracımda genelde şehir içinde ısınınca 1 den 2ye geçerken hafif vuruntu yapıyor.2-3-4 veya düşüşlerde 4-3-2-1 sıkıntı yok.vuruntuyu her zaman yapmıyor belli devirde olursa yapıyor hatta otm. şanzuman ustası bir kaç km kullandı hiç yapmadı.herhangi bir arıza ışığı ve yazısı yok clip cihazındada arıza gözükmüyor.
    2,el aldığım için yağ değişim zamanını bilmiyorum bunlarda değişim gereklimi?
    yukardaki arıza sebebi ve maliyeti nedir?
    aracı aldığımdan beri bu şekilde kullanıyorum zararı varmıdır.
    al4 / dpo şanzumanlarda ısınma problemi var diyorlar doğrumudur ne yapılabilir.
    zaman ayırdığınız için teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

  60. nurettin
    nurettin / Cevapla 21 Ekim 2019 at 18:59

    merhaba iyi çalışmalar kolay gelsin 98 model mercedes w210 kasa avangard aracımda araç normal seyirinde iken yüklendiğimde 3000 devirde yada 100-120 geçtiğimde vitesin oldugu yerde zırıltı yapıyordu şaft a balans yapılıp altıgen takoz,orta askı ve şanzıman takozu değişti seste %80 azalma oldu fakat şimdi ise 3000 devirde değil sadece araca yüklendiğimde geliyo araç normal devirinde hızlanınca gelmiyor artık tork konvertoru olabilir dediler araştırdımda internetten araç hızını sabitlediğinde 120 ye devir ibresindse dalgalanmalar olmuyor aracın katalizör ü boş oldugunu söyledi egsozcu ondan yapabilir mi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.