Selenoid Valf Arızaları

Selenoid (elektrovana) arızaları genelde elektriksel arızalar olup, elle ve gözle kontrolü mümkün değildir. Ancak selenoid test makinesinde açma/kapama yapıp yapmadığı test edilebilir. Bununla beraber araç arıza tespit cihazına bağlanarak, elden edilen arıza kodları yorumlanabilir.

Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Arızası Nasıl Anlaşılır?

Elektriksel olarak bakıldığında valf gövdesi üzerinde çalışan selenoidler zamanla işlevselliğini yitirdiği gibi, yağın kirlenmesinden kaynaklı selenoidlerin çalışma hareketlerinin kısıtlanması veya selenoid burçlarının aşınmasından kaynaklı nedenlerden ötürü yine şanzımanın anormal çalışmasına sebep olmaktadır. Selenoid valf arızası belirtileri, araçta vites geçişlerinde vuruntu

13 thoughts on “Selenoid Valf Arızaları

  1. Mikail
    Mikail / Cevapla 19 Nisan 2019 at 08:00

    Merhabalar,

    Citroen c3 2003 model otomatik aracım var.

    Lexia ile bağlandığımda “fault code: 06” hatası veriyor. Bu hatanın açılımı da; selenoid valflerin arızalı olduğuyla alakalı olarak yağ basıncını doğru ölçmediğinden kaynaklı.

    Araç, şanzıman hatası verince, kontağı kapatıp açınca düzeliyor. Vites geçişleri sorunsuz.

    Selenoid valf değişimi, (ve buna bağlı olarak yağ değişimi vs.) toplam ne kadar sürede gerçekleşir? Sabah aracı bıraksam akşam aracı alabilir miyim. Uzak yerden geleceğim.

    Bir de fiyatı nedir ? Kredi kartı geçiyor mu? Taksit imkanı var mıdır ?

    Teşekkürler.

  2. AtcoAdmin
    AtcoAdmin / Cevapla 21 Nisan 2019 at 16:19

    Mikail Bey, AL4 DPO şanzımanlarda sıklıkla görülen bir arızadır. Üç adımlı bir tamir metodu, arızalı parçaların durumuna göre uygulanmaktadır. Detaylara http://atco.com.tr/citroen-otomatik-sanziman-tamiri/citroen-c3-otomatik-sanziman-tamiri/ sayfamızdan ulaşabilirsiniz.
    Sadece selenoid valf ve yağ değişimi 800-1000 TL civarındadır. Bu işlemi yaptırmak için ille de bize gelmeniz gerekmemektedir. Bunu yerel bir işletmede de yaptırabilirsiniz. Dilerseniz size bulunduğunuz il/ilçe de bu konuda yardımcı olabiliriz.

  3. İlker
    İlker / Cevapla 24 Nisan 2019 at 23:41

    Merhabalar,
    Eat 6 şanzımana sahip bir Citroen c4 araca sahibim.
    Aracım sadece 4. vitesten 3. vitese düşerken vuruntu yapıyor. Diğer viteslerde ve performansında hiç bir noksanlık bulunmamakta.
    İşi bilmeyenlere aracı emanet edip, sonrasında pişman olmak istemiyorum.
    Sizce sorun nerden kaynaklanıyor?
    İstanbulda olmadığım için servisinize uğrama şansım şimdilik yok gibi.
    Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ediyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Nisan 2019 at 18:45

      Sorun muhtemelen bir vites geçiş selenoidinizin bozulmaya başlamış olmasındandır. Bu vuruntu zaman içerisinde artacaktır. Doğru adım arızanız daha başlarda iken selenoidlerinizi ve hidrolik üniteyi (şanzıman beyni) kontrol ve tamir ettirmenizdir.

  4. İlker
    İlker / Cevapla 29 Nisan 2019 at 22:00

    Çok teşekkür ederim ilginiz için.
    Son bir soru daha.
    Bu işlemi sizde yaptırsam ne kadara ve ne kadar zamana mal olur?
    Antalya’da ikamet ediyorum. Yukarıda ki yorumumuzda gördüm. Ona dayanarak soruyorum Sakın yanlış anlamayın Antalya’da tavsiye edeceğiniz bir usta mevcut mudur?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Mayıs 2019 at 22:13

      İlker Bey, Antalya’da aracınızdan valf gövdesini sökerek bize gönderecek bir anlaşmalı servisimiz mevcuttur. Şu sıra sadece selenoid gruplarını tamir edebilmekte olup, kısa bir süre içerisinde hidrolik ünite tamiri hizmeti de vermeye başlayacağız. Yeni hidrolik ünite ve selenoidlerin fiyatı ise 5.000 TL civarındadır.

  5. özen
    özen / Cevapla 6 Mayıs 2019 at 07:40

    Merhabalar
    Peugeot 307 1.6 benzinli aracım var normal seyir halinde giderken ara ara ekranda auto fault gear hatası veriyor aracı stop edip çalıştırdığımda normal hiçbişey olmamış gibi kullanabiliyorum bu neyden kaynaklanabilir birde tecrübelerinize dayanarak bu arızanın onarım tutarı ne olur.
    selamlar

  6. ALİ İHSAN
    ALİ İHSAN / Cevapla 14 Mayıs 2019 at 11:20

    selam 2007 model citröen c4 1,6 benzinli aracımda sadece geri vitese geçişte vuruntu ses oluyor şanzıman ve motor takozları değişti ses gene var yardımcı olursanız sevinirm

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Mayıs 2019 at 13:37

      Ali İhsan Bey, problem şanzıman selenoidlerinizden kaynaklanabilir. Bir diğer ihtimal şanzıman içindeki mekanik aşınmalardır.

  7. sezgin
    sezgin / Cevapla 21 Mayıs 2019 at 09:43

    merhabalar,
    98 model mondeo otomatik araca sahibim,araç soğukken vites geçişleri ve gidişi gayet düzgün,
    fakat araç ile yarım saat yol yapıp ısındıktan sonra arıza işığını yakıyor ve aracın vites geçişleri,ilk kalkışda vuruntulu kalkma aracın hızlanması gibi arızalar başlıyor,
    konu ile ilgili nasıl bir yol izlemeliyim, yardımınıza ihtiyacım var teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Mayıs 2019 at 19:25

      Sezgin Bey, aracınızın içerisinde veya beyninde problem var. Öncelikle bir arıza tespit cihazına bağlatıp arıza kodlarına baktırmanız gerekmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.