Selenoid Valf Arızaları

Selenoid (elektrovana) arızaları genelde elektriksel arızalar olup, elle ve gözle kontrolü mümkün değildir. Ancak selenoid test makinesinde açma/kapama yapıp yapmadığı test edilebilir. Bununla beraber araç arıza tespit cihazına bağlanarak, elden edilen arıza kodları yorumlanabilir.

Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Arızası Nasıl Anlaşılır?

Elektriksel olarak bakıldığında valf gövdesi üzerinde çalışan selenoidler zamanla işlevselliğini yitirdiği gibi, yağın kirlenmesinden kaynaklı selenoidlerin çalışma hareketlerinin kısıtlanması veya selenoid burçlarının aşınmasından kaynaklı nedenlerden ötürü yine şanzımanın anormal çalışmasına sebep olmaktadır. Selenoid valf arızası belirtileri, araçta vites geçişlerinde vuruntu

42 thoughts on “Selenoid Valf Arızaları

  1. Mikail
    Mikail / Cevapla 19 Nisan 2019 at 08:00

    Merhabalar,

    Citroen c3 2003 model otomatik aracım var.

    Lexia ile bağlandığımda “fault code: 06” hatası veriyor. Bu hatanın açılımı da; selenoid valflerin arızalı olduğuyla alakalı olarak yağ basıncını doğru ölçmediğinden kaynaklı.

    Araç, şanzıman hatası verince, kontağı kapatıp açınca düzeliyor. Vites geçişleri sorunsuz.

    Selenoid valf değişimi, (ve buna bağlı olarak yağ değişimi vs.) toplam ne kadar sürede gerçekleşir? Sabah aracı bıraksam akşam aracı alabilir miyim. Uzak yerden geleceğim.

    Bir de fiyatı nedir ? Kredi kartı geçiyor mu? Taksit imkanı var mıdır ?

    Teşekkürler.

  2. AtcoAdmin
    AtcoAdmin / Cevapla 21 Nisan 2019 at 16:19

    Mikail Bey, AL4 DPO şanzımanlarda sıklıkla görülen bir arızadır. Üç adımlı bir tamir metodu, arızalı parçaların durumuna göre uygulanmaktadır. Detaylara http://atco.com.tr/citroen-otomatik-sanziman-tamiri/citroen-c3-otomatik-sanziman-tamiri/ sayfamızdan ulaşabilirsiniz.
    Sadece selenoid valf ve yağ değişimi 800-1000 TL civarındadır. Bu işlemi yaptırmak için ille de bize gelmeniz gerekmemektedir. Bunu yerel bir işletmede de yaptırabilirsiniz. Dilerseniz size bulunduğunuz il/ilçe de bu konuda yardımcı olabiliriz.

  3. İlker
    İlker / Cevapla 24 Nisan 2019 at 23:41

    Merhabalar,
    Eat 6 şanzımana sahip bir Citroen c4 araca sahibim.
    Aracım sadece 4. vitesten 3. vitese düşerken vuruntu yapıyor. Diğer viteslerde ve performansında hiç bir noksanlık bulunmamakta.
    İşi bilmeyenlere aracı emanet edip, sonrasında pişman olmak istemiyorum.
    Sizce sorun nerden kaynaklanıyor?
    İstanbulda olmadığım için servisinize uğrama şansım şimdilik yok gibi.
    Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ediyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Nisan 2019 at 18:45

      Sorun muhtemelen bir vites geçiş selenoidinizin bozulmaya başlamış olmasındandır. Bu vuruntu zaman içerisinde artacaktır. Doğru adım arızanız daha başlarda iken selenoidlerinizi ve hidrolik üniteyi (şanzıman beyni) kontrol ve tamir ettirmenizdir.

    • Bayram yenici
      Bayram yenici / Cevapla 3 Haziran 2019 at 21:06

      Merhaba efendim hayırli bayramlar,
      Bende peugeot 407 2.0 otomatik kullanıcısıyım, arac geri viteste hafif bir vuruntu yapıyor(aks bosluğunu alır gibi)
      1,2,3,4 vuruntu var ama sarsıcı bir vuruntu değil sadece hissettiriyor, konya da oturuyorum, sizlerin değerli yorumunu ve bulunduğum bölgede sizin tavsiye edebileceğiniz bir işletmeye yönledirme yapmanızı bekliyorum , iyi bayramlar efendim

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2019 at 18:05

        Bayram Bey, anlattığınız problem, özellikle vuruntular yol testi yapılmasını gerektirir. Konya’da bir arkadaşımız var ama daha çok sökme takma işleri yapıp şanzımanı bize gönderiyor. Sizin İstanbul’a gelme durumunuz nedir?

        • Bayram yenici
          Bayram yenici / Cevapla 27 Haziran 2019 at 19:24

          Merhaba efendim hayırli bayramlar,
          Bende peugeot 407 2.0 otomatik kullanıcısıyım, arac geri viteste hafif bir vuruntu yapıyor(aks bosluğunu alır gibi)
          1,2,3,4 vuruntu var ama sarsıcı bir vuruntu değil sadece hissettiriyor, konya da oturuyorum, sizlerin değerli yorumunu ve bulunduğum bölgede sizin tavsiye edebileceğiniz bir işletmeye yönledirme yapmanızı bekliyorum , iyi bayramlar efendim
          Gelme ihtimalim suan için yok hocam ama yönledireceğiniz arkadasın teşhisine göre plan yapabilirim,

          • AtcoAdmin
            AtcoAdmin / 9 Temmuz 2019 at 21:04

            Bayram Bey, Konya bölgesinde Peugeot üzerine arkadaşlarımız bulunmuyor maalesef. Biz alternatif araştırıyoruz, size bilgi vereceğiz.

  4. İlker
    İlker / Cevapla 29 Nisan 2019 at 22:00

    Çok teşekkür ederim ilginiz için.
    Son bir soru daha.
    Bu işlemi sizde yaptırsam ne kadara ve ne kadar zamana mal olur?
    Antalya’da ikamet ediyorum. Yukarıda ki yorumumuzda gördüm. Ona dayanarak soruyorum Sakın yanlış anlamayın Antalya’da tavsiye edeceğiniz bir usta mevcut mudur?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Mayıs 2019 at 22:13

      İlker Bey, Antalya’da aracınızdan valf gövdesini sökerek bize gönderecek bir anlaşmalı servisimiz mevcuttur. Şu sıra sadece selenoid gruplarını tamir edebilmekte olup, kısa bir süre içerisinde hidrolik ünite tamiri hizmeti de vermeye başlayacağız. Yeni hidrolik ünite ve selenoidlerin fiyatı ise 5.000 TL civarındadır.

  5. özen
    özen / Cevapla 6 Mayıs 2019 at 07:40

    Merhabalar
    Peugeot 307 1.6 benzinli aracım var normal seyir halinde giderken ara ara ekranda auto fault gear hatası veriyor aracı stop edip çalıştırdığımda normal hiçbişey olmamış gibi kullanabiliyorum bu neyden kaynaklanabilir birde tecrübelerinize dayanarak bu arızanın onarım tutarı ne olur.
    selamlar

  6. ALİ İHSAN
    ALİ İHSAN / Cevapla 14 Mayıs 2019 at 11:20

    selam 2007 model citröen c4 1,6 benzinli aracımda sadece geri vitese geçişte vuruntu ses oluyor şanzıman ve motor takozları değişti ses gene var yardımcı olursanız sevinirm

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Mayıs 2019 at 13:37

      Ali İhsan Bey, problem şanzıman selenoidlerinizden kaynaklanabilir. Bir diğer ihtimal şanzıman içindeki mekanik aşınmalardır.

  7. sezgin
    sezgin / Cevapla 21 Mayıs 2019 at 09:43

    merhabalar,
    98 model mondeo otomatik araca sahibim,araç soğukken vites geçişleri ve gidişi gayet düzgün,
    fakat araç ile yarım saat yol yapıp ısındıktan sonra arıza işığını yakıyor ve aracın vites geçişleri,ilk kalkışda vuruntulu kalkma aracın hızlanması gibi arızalar başlıyor,
    konu ile ilgili nasıl bir yol izlemeliyim, yardımınıza ihtiyacım var teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Mayıs 2019 at 19:25

      Sezgin Bey, aracınızın içerisinde veya beyninde problem var. Öncelikle bir arıza tespit cihazına bağlatıp arıza kodlarına baktırmanız gerekmektedir.

  8. abdullah
    abdullah / Cevapla 23 Mayıs 2019 at 11:50

    benim 2011 ford fiestam var. tam bir yıl önce vites vurup ekranda şanzıman arızası gösteriyordu. cihaz taktıklarında iki 3 farklı arıza çeşidi gösterip aralıklı diyordu. kimse net birşey söylemeyince ben de yaptırmadım. kendi kendine geçti. şimdi tekrar başladı. 2günde bir yapıyor. hafif vurunca anlıyorum ya boşa geçecek yada ekranda şanzıman arızası diyecek. ne yapabilirim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 19:47

      Abdullah Bey, şanzımanınızın revizyon zamanı gelmişe benziyor. Şu anda arıza atarsa bu kodları lütfen bizimle paylaşın. Belki sadece daha büyük maliyetlere neden olmadan kısa yollu selenoid valf gövdesi revizyonu kurtarabilirsiniz.

  9. Bülent boyçay
    Bülent boyçay / Cevapla 27 Mayıs 2019 at 22:11

    Merhabalar,aracımı özel serviste yol adaptesi için cihaza bağlattığımda selenoidlerin arızalı olduğu uyarısı olduğunu gösterdi.sonra ben Gaziantep te olduğum için sizin atco İstanbul’u aradım ve gelmem mümkün olmadığı için bana bir usta söylermisiniz dedim, konuştuğum arkadaşta uygun bir usta bulup size döneceğim dedi.hala cevap bekliyorum

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Mayıs 2019 at 23:23

      Bülent Bey, maalesef yoğunluktan dolayı bazen geridönüş sürelerimiz uzuyor. Araç marka modelinizi belirtirseniz size yardımcı olalım.

  10. ismet
    ismet / Cevapla 2 Haziran 2019 at 15:05

    aracım 92 pontiac transsport aracımda 4t60e şanzıman var araç şuan vites değiştirmiyor kalkışları manuel 2 ile kalkıyorum D sadece 3 var aracın 1ve4 yok neden yapar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2019 at 18:06

      İsmet Bey, 4T60E çok sık yaptığımız bir şanzıman olmamak ile birlikte 1 ve 4.viteste ortak çalışan kavrama grubunuzda problem var gibi gözükmektedir.

  11. Bora
    Bora / Cevapla 8 Haziran 2019 at 21:18

    Hayırlı akşamlar, 2000 model Astra G 1.6 otomatik aracım var.şu an kilometresi 420.000 oldu. Aracımın bakımlarını yapan ustam, şanzıman daha önce hiç açılmamış yakında revizyon isteyebilir dedi. Arac hep uzun yolda kullanıldı. Ben bir sorun hissetmiyorum. Ama ustama da guvenirim. Acaba aracımın otomatik şanzımanı kaç TL ye revize edilir? Cevabınız için teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Haziran 2019 at 01:04

      Bora Bey, eğer aracınızı uzun dönem kullanmak için garantili bir revizyon işlemi isitiyorsanız 6.000 TL gibi (ek masraflarda çıkabilir) bir bedeli gözden çıkarmanız gerekir. Piyasada çıkma şanzımanlar daha uygun fiyatlara mevcut. Biz Atco olarak çıkma şanzıman temini ve montajı gerçekleştirmiyoruz.

  12. osman
    osman / Cevapla 10 Haziran 2019 at 10:08

    Merhaba, Aracım opel astra j 1,4 T otomatik vites bayram tatili için cıktığım uzun yolda belli bir süre geçtikten sonra 90-100 km hızda düşük devirde kullanırken yolun durumuna göre hızlanmak için gaza bastığımda araç 6. vitesten 5. vitese gecerken önce arac 3-4 sn de birden yavaşlıyor ve buyuk bir vuruntuyla vitese geçiyor.devirli kullandığımda ya da manuel modda kendim vites değiştirdiğimde bir sorun yaşamadım.Sebebi ne olabilir.Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Haziran 2019 at 10:23

      Osman Bey, eğer manuelde probleme yaşamıyorsanız, sorununuz büyük ihtimalle selenoid, ikinci etapta da valf gövdesindedir. Bu şekilde kullanmanız kısa bir dönem sonra şanzımanda mekanik hasara neden olacaktır. En kısa sürede ilgili parçaların sökülerek test edilmesi ve revizyonu gerekmektedir.

  13. Hakan Avcı
    Hakan Avcı / Cevapla 14 Haziran 2019 at 10:03

    Merhabalar
    Ben 2012 78 binde otomatik yeni Aveo sahibiyim: Araçta vites yükseltirken bir sorun yok fakat sadece yavaşlarken vites 5ten 4e geçerken sarsıntı ve ses yapıyordu 1 ay önce serviste adaptasyon yaptırdım. Sadece sarsıntı kaldı o da azaldı. Ama bu sabah sarsıntı arttı ve ses yapar gibi oldu. Özellikle motor soğukken yapıyor, 20-30 km yapınca sorun yüzde 70-80 azalıyor. Hocam sizce sorun nerde olabilir ? Ankarada gösterebileceğiniz iyi bir şanzumancı var mı ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Haziran 2019 at 10:42

      Hakan Bey, problem sadece 5’ten 4’e vites düşürürken mi yaşıyorsunuz? Diğer vites geçişlerinde bir sorun var mıdır?

      • Hakan Avcı
        Hakan Avcı / Cevapla 15 Haziran 2019 at 17:44

        Diğer vites geçişlerinde sorun yok. Sadece 5 ten 4 e geçerken

  14. Ömer
    Ömer / Cevapla 15 Haziran 2019 at 01:13

    Merhabalar 99 model otomatik golf 4 aracım iki gündür şanzımanda arıza vermeye başladı yolda giderken ayağımı gazdan çekince boşa alıyor gaz verincede vuruntu yapmaya başladı bulunduğum il aksaray anlayanı bulamadık cihaza bağladık selehoid valf 2 arızası var yazıyor neyden yapar bunu ne yapabilirim masraf ne çıkar bilgi vermenizi rica ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Haziran 2019 at 10:50

      Ömer Bey, selenoid, tesisat veya valf gövdesi arızası gibi duruyor anlattıklarınızdan. Masraf hasarlı selenoid sayısına ve valf body durumuna göre 250 ile 1.250 TL arasında değişecektir. Tesisat problemli ise ayrıca temin edilmesi gerekir.

  15. Vural
    Vural / Cevapla 19 Haziran 2019 at 20:43

    Merhabalar aracım mercedes aclass w168 2001 model 140 bin km de otomatik vitesimde kalkışlarda problem yaşamaktayım yagını ve filtresini değiştirtim ama sonuç değişmedi devir yükseliyor ama araç zor harekey ediyor belirli bir hıza geldiğinde gayet sorunsuz vites atıyor ama durduğunda kalkışta zorlarnıyır birde zzzz diye bir çalışma sesi geliyor d iken

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 21:05

      Vural Bey, muhtemelen şanzıman içerisindeki ilk tasınız çatlamıştır. Bu şanzımanlarda kroniktir.

  16. Hasan
    Hasan / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 13:02

    Merhaba 2008 Model Ford S-Max Tam otomatik aracım var 172.000 km herhangi bir yağ değişimi olmamış bildiğim kadarı ile. Sorunum; P0741 – P0700 hatası veriyor. düz yollarda herhangi bir sıkıntı yok. yokuş yukarı 110 km üzeri yollarda her zaman olmasa da ekranda otomatik vites hatası veriyor bilgisayara bağlandığında belirttiğim hata kodunu veriyor kontak açıp kapatınca hata gidiyor.. Manuel olarak vitesi arttırıp azaltabiliyorum güç olarak bir kaybı yok yalnız devir 250-300 rpm artıyor yakıt tüketimi de buna bağlı artıyor. şu ana kadar tüm şanjımancılar şanjıman inecek diyor. ama aracımda herhangi bir güç kaybı vuruntu ve vites değişmeme sorunu yok bundan dolayı size yazmak istedim. hatta sorunu şu şekilde çözüyorum yokuş bir yol geldiğinde manuel moda alıp 5 viteste çıkıyorum hiç hata vermiyor. araştırmalarım sonucunda TCC selenoid valfi (Aisin-AW AF 21 şanjımanında) genellikle yokuş ve 113 km hız ve üzerinde devreye giriyor. motor güç ve devrini ayarlamaya sağlıyor. acaba aracın şanjıman yağını değiştirsek selenoid hatası kalkar mı? biraz uzun oldu ama şimdiden cevabınız için teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 21:07

      Hasan Bey, tork konvertör balatanız bitmiş. Bundan dolayı aracınız daha hızlı vites değiştirir. TCC valfi ve kanalının hidrolik test makinesinde ayrıca test edilmesi gerekmektedir. Sadece yağ değişiminin bu problemi çözmeyeceğini düşünmekteyiz.

  17. Hasan
    Hasan / Cevapla 10 Temmuz 2019 at 10:53

    Bu işlemlerin maliyeti nedir.(yağ değişimide dahil) tork konvertör balatasının bitip bitmediğini test makinaları ile mi anlıyorsunuz. Ayrıca valf Test işlemini Şanzımanı sökmeden mi yapıyorsunuz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:11

      Hasan Bey, tork konvertör revizyonu, şanzımanın sökme-takma ve yağ değişimi ile birlikte 2.500-3.000 TL civarındadır. Tork konvertör balatasının bitip bitmediğini araçta yol testinde anlıyoruz. Valf test işlemleri için şanzımanın sökülmesine gerek yoktur, şanzıman beyninin sökülmesi gerekmektedir.

  18. Enes
    Enes / Cevapla 11 Temmuz 2019 at 09:52

    Merhaba 99 model Vectra b 2.0 CD aracım şanzıman i yeni revizyon yaptırdım ( 6 bin ) bugün yine arıza verdi d konumunda giderken problem yok 1-2-3 yapıp d ye aldığımda vites 3 te takiliyor ve arıza veriyor sizce neden olur iyi günler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:12

      Enes bey, şanzımanınız korumaya alıyor. Arıza kodu atması gerekiyor. Bu konu paylaşırsanız size yardımcı olabiliriz.

  19. Görkem ateş
    Görkem ateş / Cevapla 16 Temmuz 2019 at 20:09

    Merhaba 2000 model passat 1.8T triptonik vites aracımda Hızlı gidip birden yavaşlatınca 3 ten 2ye geçişte hafif vuruntu ve durduktan sonra R konumuna alıp hafif gaza bastığımda vuruntu yapıyor sebebi ne olabilir. Fakat D konumunda normal ilerlerken vites geçişleri hissetmeden geçiyor. Ne yapmam gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Temmuz 2019 at 07:44

      Görkem Bey, selenoid veya valf gövdeniz ile ilgili problem var gibi gözüküyor. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun bir çayımızı için, birlitke bir diyagnoz yapalım. Bu işlem için ücret almıyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.