Renault Scenic Otomatik Şanzıman Tamiri

Renault Scenic otomobillerinizin otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Renault marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız. Renault Scenic otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Renault Scenic otomatik vites arızası için kesin çözüm üretmekteyiz.

Renault Scenic Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Renault Scenic otomatik şanzıman tipleri:

  • Renault Scenic 1 >> AL4/DPO Otomatik Şanzıman Tamiri Renault-Megane-II-DPO Otomatik-Sanziman-Revizyonu
  • Renault Scenic 2 >> AL4/DPO Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Renault Scenic 3 >> EDC Otomatik Şanzıman Tamiri

  • Renault Scenic 3 >> CVT Otomatik Şanzıman Tamiri

  • Renault Scenic 3 >> AJ0/JF613 Otomatik Şanzıman TamiriRenault-Koleos-6vites-AJ0-JF613E-Otomatik-Sanziman
  • Renault Scenic 4 >> EDC Otomatik Şanzıman Tamiri

Renault Scenic Otomatik Şanzıman Arızaları

Scenic Otomatik Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Renault Scenic otomatik vites kutusunun aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.

Renault Scenic AL4 DPO Otomatik Vites Sorunları:

Renault Scenic araçların ilk üretimlerinde AL4 DPO şanzıman kullanılmıştır. DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin (elektropilot da denir) bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme,  vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.

Renault Scenic DP0 AL4 selenoid valf problemi:

Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – 1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
  • Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
  • Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
  • Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Scenic otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Renault Scenic otomatik şanzıman vuruntu problemi:

Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, Scenic araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.

Scenic AL4 Şanzıman Selenoid Valf Değişimi

AL4 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve on-off selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. 

Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Scenic selenoid valf fiyatı için 0 216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Renault Scenic Şanzıman Tamiri

Renault Scenic araçlardaki otomatik şanzımanların tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Renault Scenic otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Güncel Renault Scenic otomatik şanzıman fiyatı için 02163659500 nolu destek hattımızı arayabilirsiniz.

Renault Scenic Şanzıman Yağı Değişimi

Renault Scenic şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Renault Scenic otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Renault Scenic şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Renault Scenic şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

24 thoughts on “Renault Scenic Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. yavuz
    yavuz / Cevapla 10 Mayıs 2019 at 23:47

    sayın yetkili benim aracım senic şanjıman da sorunlar yaşıyorum aracın cekişi düşük şimdide p ve d
    ekranda gorünmüyor ama arac yürüyor bunu yaparsanız ne kadar fiyat olur

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Mayıs 2019 at 16:40

      Yavuz Bey, şanzımanınızda pozisyon şalteri veya TCM arızası olabilir. Şanzımanınızı revize ettirmeniz boşuna masraf açabilir. Öncelikle bu iki aksam üzerine uzman bir servise gitmenizi tavsiye ederiz. Eğer istanbul’da iseniz dilerseniz biz de yardımcı olabiliriz.

  2. Nihat dağ
    Nihat dağ / Cevapla 6 Haziran 2019 at 08:13

    İyi günler benim 1999 model 2.0 motor otomatik vites aracım var. Benim sorunum araç düz yolda giderken kendini viteste attı. Hangi vitese alırsam alayım sadece geri vitesindeymiş gibi davranıyor geri gidiyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Haziran 2019 at 01:15

      Nihat Bey, vites pozisyon şalter mekanizmanız veya şanzımanının içerisindeki mekanik kısımlarda arıza var. Araç İstanbul’da mıdır?

  3. Hakan
    Hakan / Cevapla 19 Haziran 2019 at 13:13

    iyi günler benim araç ta 1 senedir problem var. 6 ay önce şanzıman arızası yüzünden rektefe gibi bişey yapıldı ama sürekli hata alıyorum yolda giderken aniden şanzıman arızası verip vites düşürüp bağırmaya başlıyor. Kontak kapatıp açınca düzeliyor bir müddet sonra tekrar. yapılan tamirat tribün ve yağ soğutucu değişimi ve yağ değişimi . bobin değiştirdim buji değiştirdim. ama devam ediyor hala, konya dayım ne yapmam gerekir acaba.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Haziran 2019 at 12:04

      Hakan Bey, bu arızanın iki nedeni olabilir, şanzıman beyni veya şanzımanın içindeki mekanik parçalar. Dilerseniz şanzıman beyninizi söküp gönderin bakıp test edelim, dilerseniz komple şanzımanı veya aracınızı bize yönlendirin.

      • Hakan
        Hakan / Cevapla 3 Temmuz 2019 at 02:38

        Teşekkür ederim ayarlamaya çalışayım

      • Halit kahveci
        Halit kahveci / Cevapla 31 Temmuz 2019 at 19:39

        Merhaba benim aracim 2001 scenic problem su duz yolda giderken ya ekranda sanziman arizasi yaniyor veya once bir vuruntu yapiyor araba gidebiliyor ancak stop edip rekrar calistiryorsunuz ariza lambasi sonuyor akabinde valfler degisim yapildi yag degisti epey maseaf yapildi ne yapabilirom trabzondayim

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 10:30

          Halit Bey, yukarıda bahsettiğimiz üzere her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.
          Şanzımanın hidrolik ünitesini (beyni) söktürüp bize gönderirseniz, arızanın kaynağını size söyleyebiliriz.

      • Furkan
        Furkan / Cevapla 9 Eylül 2019 at 21:00

        İyi günler,
        Bizde 2002 Renault scenic var. Araçla giderken önce 5. Vitese geçerken sorun yaşamaya başladım 5 vitese geçmeden aracı boşa düşürüyor en son giderken yağ boşalttı sorun ne olabilir. Teşekkür ederim 🙂

  4. Yunus
    Yunus / Cevapla 28 Haziran 2019 at 19:11

    Öncelikle Merhabalar benim aracım Renault Scenic 1 2000 model 1.6 16 valf otomatik vites geçişlerinde vuruntu var ve 3000 devirde vites geçiyor vuruntu valfini değiştirdim selonoid sensörleri değişti şanzıman yağı değişti bunun dışında sebep neden kaynaklanabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 08:09

      Yunus bey, sorun vites geçiş selonoidlerinizden, hidrolik üniteden (şanzıman beyni) ve şanzıman içerisindeki mekanik arızalardan kaynaklanabilir. Dilerseniz üzerinde selenoidler olan şanzıman beyninizi komple söktürüp bize gönderin, test edip sonucunu size bildirelim.

  5. ali kocabey
    ali kocabey / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 16:07

    merhaba efendim
    aracımı ilk caşlıtırdıgımda 10 15 gün önce arac boşta iken gaza basınca son devire gelmiyordu aldııgım gaza kabahat buldum shele gittim
    arabayı ototmatik d ye alınca titremeler başladı
    şimdi ise yaptıgı arıza normal gazda yerinden kalkamıyor ama gazı souna basınca asvaltı yolduruyor
    normal gaza tekrar cekince araba neredeyse durma noktına geliyor
    şanzıman arızası desek arac son gazda neden acayip hızlanıyor
    motor arızası desek gene aynı son gazda neden araba bişey yokmus gibi gidiyor ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2019 at 08:52

      Ali Bey, problem motor ve enjeksiyon üniteniz ile ilgilidir. Gaz sisteminizi de kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.

  6. Fatih
    Fatih / Cevapla 20 Temmuz 2019 at 12:34

    Merhaba! Aracım 2007 Scenic 2 1.6 Aracımı çalıştırıp yola çıktığımda 1 km gittikten sonra çok sert vuruntu yapıyor ve arabayı sarsıyor. Kendi tamircim yaptığı kontrollerde şanzıman içi basınç arızası aldığını (yanlış hatırlamıyorsam atc arızası dediler) şanzıman revizyon görmesi gerektiği söyleniyor. Bu sorun ayrıca gazdayken daha fazla oluyor. Sizce sorun nedir? Teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 22:16

      Fatih Bey, şanzımanın ısınması ile birlikte basınç kaçaklarınız başlıyor. Bu arızanın iki nedeni olabilir, şanzıman beyni veya şanzımanın içindeki mekanik parçalar. Dilerseniz şanzıman beyninizi söküp gönderin bakıp test edelim, dilerseniz komple şanzımanı veya aracınızı bize yönlendirin.

  7. hasan efe
    hasan efe / Cevapla 4 Ağustos 2019 at 18:07

    Dün itibariyle yokuşlarda zorlanınca ne kadar gaza basarsam basayım otomatik vites geçişi yapmıyor yaklaşık 2500 devir de sabit hız ve D vitesinde yavaş yavaş hareket ediyor. Vitesi sağa çekip manuel gibi kullanmak istesem bile D ekranında kalıyor bana vites geçirme imkanı vermiyor. Oldukça yavaş bir seyir hızında devam ediyor. Ayrıca ekranda SERVICE ışığı yanıyor. Sizce neden olmuş olabilir ayrıca Ankaradayım nerenen yaptırabilirim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 10:33

      Hasan Efe bey aracın korumaya alması (herhangi bir viteste sabit kalması), şanzıman mekanizmasında oluşan bir arıza oluşumundan dolayı şanzımanın kendini korumaya almasından kaynaklanmaktadır. Stop edip çalıştırınca geçici hafızadaki arıza silinir, bir daha aynı koşullar oluştuğunda yine arıza yaratır. 05305678991 nolu telefona bir mesaj atarsanız, bayram dönüşü sizi bir servisimize yönlendirebiliriz.

  8. Halil Dr.
    Halil Dr. / Cevapla 3 Ekim 2019 at 09:33

    2001Scenic 1.6 rxt otomatik bir aracımız var. Babama ait ilk günden beri bizimle. Brc seq24 sistem takılı son 20 bin km dir. 150bin km de. Genel olarak sadece yokuş yukarı giderken 3 ten 4 e geçmiyor( bu belki normaldir bilmiyorum) bir de normal düz yolda da 3 ten 4 e geçerken devir saati 3500d/dk yı buluyor, bu durum sadece 3 ve 4 arasında , diğer viteslerdehiç sıkıntı yok. Bu gün ilk kez otomatik vites arıza ışığı yandı, sanki motor sesine göre torkda azaldı. Kenara çekip stop edip çalıştırdım sorun düzeldi. Sorun LPG sıcaklığından olamaz çünkü evden çıktıktan sonra 10 dakika henüz olmuştu. 3 ten 4 e geçiş te yaşanan sıkıntı LPG öncesi de vardı. Babam şanzımana düzenli bakım yaptırırdı hep. Bana öneriniz var mı?

  9. Halil şimşek
    Halil şimşek / Cevapla 5 Ekim 2019 at 23:25

    İyi akşamlar benim 2000 model otomatik vites 1.6 scenic aracım var aracımda farklı sorunlar var .15 gün önce aldım fakat aracımı ilk çalıştırdığımda vites R yi görüyor fakat D yi görmüyor 4 – 5 defa istop edip çalıştırdıktan sonra normale dönüyor. Aracım ısındıktan sonra hiç sorun kalmıyor vites geçişleri gayet normal çalışıyor. Birde sabahları ilk çalıştırdığımda 2000 devirde çalışıyor vites değişince 1000 devire düşüyor. Bu arızalar neden olur acaba yardımcı olursanız sevinirim.

  10. Tufan
    Tufan / Cevapla 3 Kasım 2019 at 17:19

    2001 scenic otomatik aracımda kimi zaman 20 km de kimi zaman 80 km bir sanzuman ikazı yanıyor arabayı durdurup kontak ac kapa yapınca düzeliyor ikaz yandıktan sonra araçta herhangibir vites geçişlerinde sıkıntı güçten düşme olmuyor.bilgisayara bağlandığında konverter irtibat kayması ve çok işlevli p/n kontağı arızası veriyor yağ basıncı düşük dediler bi arada eski yağ ikazı veriyordu.nasil bir yol izlemeliyim.

  11. ilhan
    ilhan / Cevapla 7 Kasım 2019 at 23:12

    mrb benim bir sorum olucak 2005 renault scenick 2 var araci sogukken calistirip hareket ettikden 5 dak sonra kut diye bir ses cikiyor sonra ekranda vites kutusu kontrol ve elektronik ariza yazisi cikiyor neden acaba o yazi araci istop edip calistirdikdan sonra gidiyir

    • Halil Dr.
      Halil Dr. / Cevapla 13 Kasım 2019 at 20:04

      Selonoid arızası. Epeydir buradan cevap vermiyorlar. Benzer durum bende vardı selonoid valfleri değişti bitti sorun.

  12. metin ocak
    metin ocak / Cevapla 19 Kasım 2019 at 12:17

    Öncelikle kolay gelsin istanbuldaki yerinize geldiğimde tatil nedeni ile yetkili kimse ile görüşemedim benim aracım 2003 scenic I otomatik vites daha önce selonoidleri değişti ancak bazen 1 ci vites ile 2 ci vites arasında hafif bir vuruntu oluyor ne yapılabilir teşekkürler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.