Otomatik vites Megane aracınızda şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Renault Megane araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Renault Megane otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Renault Megane otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
Renault Megane Otomatik Şanzıman Çeşitleri
Renault Megane araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:
Renault Megane 1 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO 4 ileri
Renault Megane 2 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO 4 ileri
Renault Megane 3 Otomatik Şanzıman Tamiri – JF613E 6 vites
Renault Megane 3 CVT Otomatik Şanzıman Tamiri
Renault Megane 3 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri
Renault Megane 4 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri
Renault Megane Otomatik Vites Sorunu:
Renault Megane 1 ve Megane 2 araçlarda DPO şanzıman kullanılmıştır. DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin (elektropilot da denir) bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme, vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.
Renault Megane Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:
Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız:
Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa -1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, bir çok durumda selenoid değişimi sonrası vuruntu probleminini aynen devam ettiği görülmüştür.
Bu gibi arızaların kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, olay sadece selenoid valf arızası olmayıp, arızalı parça aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Megane otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:
Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa
Renault Megane Şanzıman Isınma Problemi:
Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.
Renault Megane otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.
Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.
Renault Megane Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:
Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, Megane araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.
Renault Megane Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Değişimi
Megane 1 ve Megane 2 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve on-off selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.
Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Megane selenoid valf fiyatı için 0 216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.
Renault Megane 3 1.6 CVT Vites Arızaları
Viteste titreme problemi, devir saatinde dalgalanma, rampadayken veya motor ısındığında daha belli oluyor.
Renault Megane Şanzıman Tamiri
Renault Megane araçlardaki otomatik şanzımanların tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Renault Megane otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Renault Megane araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Renault Megane şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Renault Megane 1 otomatik şanzıman fiyatı, Renault Megane 2 otomatik şanzıman fiyatı ve diğer Renault otomatik şanzıman fiyatları için (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.
Renault Megane Şanzıman Yağı Değişimi
Renault Megane şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Renault Megane otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Renault Megane şanzıman beyni tamiri, Renault Megane I otomatik şanzıman beyni fiyatı ve Renault Megane II otomatik şanzıman beyni fiyatı ile ilgili bilgilere, sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
105 thoughts on “Renault Megane Otomatik Şanzıman Tamiri”
Merhaba bilgi almak istediğim bir konu var ;
Megane 2 Dynamic 2004 model 2000 motor triptonik vites aracım var. Aracım son zamanlarda şu şekilde bir durum içinde ; ilk kalkışta gaza normal seviyede basınca araç sallanmaya başlıyor, bir iki saniye şurup geçiyor. Sallanmaktan kasıt , titreme sanki gitmede zorlanma gibi anlatabilirim. Bunun süresi maximum iki üç saniye. Sonra bir şey yok normale dönüyor. Gaza çok çok hafif basınca kalkış anında bu anlattığımi kesinlikle yapmıyor. Sadece yapmamasi için gaza çok çok hafif basmak gerekiyor. Aksi halde bu sallama titremeyi yapıyor. Görüş ve bilgilerinizi rica ederim. Saygılarımla
Merhaba 2000 megane coupe 1.6 16 valf aracimda 1 vitesten 2 vitese geçerken vuruntu var ayrica yokuslarda geri geri geri cikarken kaydırma yapiyor sizce sebebi ne olabilir
Merhaba; yüksek sabit hızda giderken ona bakmak benimde aklıma gelmişti . Hayır yok oynama yapmamakta. Rampada çok hafif geri kaçırma var evet. Ama o hemen hemen hep var gibi bir şeydi. Çok minik kaçırma yapıyor yüksek rampalarda ama.
… Ayrıca rölanti de çalışırken devir 1000 nin altında aşağı yukarı 800 de falan. Bunu da belirteyim. Aklıma şu da geliyor, acaba bu sorunum gaz pedalınin ayarsizligi ile ilgili de olabilir mi?
Emre Bey, sorununuz direk olarak tork konvertörü ile alakalı gözükmüyor. Zaman içerisinde DPO şanzımanlarda basınç kaybından dolayı problemler yaşanıyor ama sizinkisi sanki aracın motoru ve daha çok sizin bahsettiğiniz üzere gaz pedalı ile alakalı gibi duruyor.
1-2-3-4 normal kullanimda gecislerimde sorun yok. 1-2-3 viteslerde 6 bin deviri cok rahat gorurken , 4 gecmiyor(155km/sa kaliyor). 4ncu vites yine ayni sekilde 4200 devirden sonra gitmiyor (155km/sa hizi gecmiyor)
Megane 3 / 2011 moldel priv.
Merhaba 2001 Scenic 1.6 16v rxt Otomatik aracım var. Araba 213000 km’de. Araç sabahları ilk çalıştırdığımda beklemeden motor soğukken hareket edince hafif rampa yada hızımı arttırınca otomatik vites arıza lambası yanıyor. Yandığında kapatıp açıyorum ve düşük hızda motor ısınıncaya kadar gidersem birşey çıkmıyor.
Merhaba,megane2 aracim yolda giderken birden vites bosa cikti,gaz yemedi durdum p konumuna aldim tekrar d konumuna aldim 2 saniye gecikmeyle tak diye arkadan birsey vurmus gibi ses geldi vitese geciş sesi araci kapatip tekrar calistirdim bir daha yapmadi sorun ne olabilir teskler
Mahmut Bey, sorun hidrolik üniteniz üzerindeki vites geçiş selenoidlerinden veya şanzıman yağınızın fazla ısınmasından dolayı olabilir. Aracınızda LPG var mıdır?
Öncelikle slm benim 2009 model dizel otomatik vites megan 2 var arac soğukken çok güzel ısınınca rampalarda bağırıyor vites değiştirmeye calışıyor değiştiremiyor ve atlama yapıyor selonoit leri değiştirdiler Şanzıman yağını değişdirdiler olmada bu hareketi yaptığında fan motoru yüksek calışıyor stop ettiğim takdirde durmuyor anca Kontağı açıp kapayınca duruyor soğukken çok güzel ısınınca çok kötü oluyor şanzumanın üstündeki yağ soğutucusunada baktılar acık nedir aba bu arza rica etsem bilkiverebilrmisiniz tşkr ederim
Merhaba, 2009 model 180000 km Megane 2 aracımın son zamanlarda vites geçişleri daha hissedilir hale gelirken dik rampaları çıkarken balata kokusu gelmeye başladı. Düz yolda herhangi bir koku gelmesi durumu söz konusu değil. Bu durum ile ilgili görüşünüzü öğrenmek istiyorum. Saygılar sunarım…
Fatih Bey, aracınızda rampa çıkarken balata kokusu geliyorsa tork konvertörünüzü revizyon ettirmenizi tavsiye ederiz. Ayrıca şu anda muhtemelen şanzıman yağınızda da kararma mevcuttur. Yağınızı kontrol ettirme şansınız var mıdır?
Merhaba benim aracım 2004 Megane 2 1.6 16 v otomatik,sorunum şu vites geçişlerinde özellikle ikinci vitese geçerken zorlanıyor birde yokuş çıkarken zorladınmı arabada sert sarsıntılar oluyor şiddetli biçimde,şanzıman beynine baktılar bi sorun çıkmadı 145000 de yağıda hiç değişmedi değiştirmelimiyim onuda bilmiyorum,birde tüp taktıralı bir sene oldu tüpten öncede yapıyordu
Megan 2 2008 otomatik 190000 km arac soguk iken vites gecislerinde hic ama hic sorun yok kısın 1saatlik kullanim sonrasi 1nci viteste 2 ye gecerken arkadan sert vuruntu yapiyor yazin 10 dakikalik kullanim sonrasi basliyor ancak rampalarda geri kaydirma yok ama zayif duruyor hata msj yok herkez farki seyler soyluyor deneme yanilmadan bahsediyorlar deneme yanilma tamirciye ait olsun ve tecrube etmis olurlar bilgi kendilerine kalir biz yapilan isleme para verelim deneme yanilmalara degil net cevabi ihtiyacim var tskler.
Oskan Bey, DPO şanzımanlarda hidrolik basınç kaçağından kaynaklanan bir durumdur. Hidrolik ünitenin (şanzıman beyni) sökülerek test cihazına bağlanması gerekmektedir. Kaçaklar selenoid kaynaklı mı, gövde kaynaklı mı, yoksa şanzımanın içerisinden mekanik kaynaklı mı o zaman belli olacaktır.
Slm. 2000 model Renault megan 1 Coupe otomatik vites aracım var; aracım aşırı derecede geri vites vuruntusu yasıyorum yalnız araba soğukken asla ve asla geri vuruntu olayı yaşamıyorum ama araç ısındıktan sonra geri vites gecikmeli olarak vuruntulu bir şekilde oturuyor ve uzun yola çıktığımda bazen kırmızı ışıkta beklemelerde araç D pozisyonundayken hareket etmiyor boşa çıkıyor biraz gaz verip 4 yada 5 saniye sonra vuruntulu bir sekilde kalkıyor ama bunu arasıra yapıyor geri vites ise arabayı aldım alalı var yardımcı olabilirsiniz sevinirim iyi günler kolay gelsin
Slm abi benim 2009 mld Megan 2 ben yağını ve selenoid leri demişti ama vites geçişleri çok az hıssediyorum bazen de 3 veya 4 duncu vites hafıf vuruntulu geçiyor birde de gaza basıp veya çekerken araç selam veriyor gibi oluyor
Kolay gelsin
2003 model Megan 1 aracım bazen vites geçişleri vuruntulu oluyor. Bu aralar çok sık yapmaya başladı 4. Vitesten küt diye 3.vitese düşüyor ve bir daha 4. Vitese geçmiyor. Aracı durdurup stop Edip yeniden kalkış yapmak zorunda kalıyorum. Sorun ne olabilir ve ne kadar masrafı olur teşekkürler.
Şahin Bey, sorun vites geçiş selenoidlerinizden veya şanzımanın içerisindeki mekanik parçalardan olabilir. Bu şekilde kullanmanız tamir maliyetini arttıracaktır. Selenoid arızaları için öncelikle elektriksel arıza incelemesi yapılmalı buna göre değişime gidilmelidir. Arıza maliyeti 500 TL’den başlar komple revizyon ücreti 6.500 TL’ye kadar gidebilir, aracı test etmeden birşey söylemek oldukça güçtür.
2002 otomatik Megane 1 dynamiq 178000de araç bayır yukarı çıkarken otomatik arıza lambasini yaktı selenoid leri değiştirdik herşey mükemmel fakat bu seferde vites gistegesinde ara sıra geçişler olmuyor yani yukardan aşağıya doğru çok nadir olmakla birlikte özellikle aşağıdan yukarıya doğru yani 1 de 2 ye ordan d ye aldığımda vites konum ışığı yanıp sönüyor ve bı gariplik daha aşağıdan yukarıya direk r ye aldığımda veya p ye bu sorun olmuyor. Selenoidler arizalidir diye garantiden onları tekrar değiştirdik ama sorun bı oncekine nazaran daha az ollsada devam ediyor çekiş yakıt geçişler çok güzel maşallah da bu sorun kaldı bı tek şimdiden teşekkürler
İlyas Bey, muhtemelen hidrolik üniteniz problemli olabilir. İkinci ihtimal şanzımanın içerisindeki mekanik aşınmadır. Dilerseniz hidrolik ünitenizi (şanzıman beyni) söküp gönderin, burada test edelim.
Slm. 2009 megan 2 otomatik vites aracim 4.vites sonrası 5 e geçmiyor.gaza yüklendiğimde araç sanki boşa geçiyor.devir 4000 üzeri motor bağırıyor.gazı kestigimde normale dönüyor. Bu ciddi bir sorun mu? Şanzıman da hafif yağ kaçağı var ama yağı normal seviyede. Bilgi verirseniz memnun olurum.ne yapmalıyım?
merhaba .Aracım 2004 megan 2 dinamik otm.Aracım çalıştıktan sonra 3.-5 saniye devirden düşüyor motor titriyor sonra normale dönüyo , beyinine bakıldu oksijen sensörü dediler..ayrıca araç çekiçten düşmeye başladı,rampada geri vitese takıyorum gitmiyor.düz yoldada eskisi gibi fırlamıyor sabnki boşa gaz veriyormuş gibi….şanzıman kaçırıyor dediler ..motordaki bu titremeylemi alakalı acaba yoksa şanzımanda ayrı bir sıkıntımı var
Saner Bey, aracınızda motor ile ilgili bir problem (hava emiş veya çekiş problemi) var ise, öncelikle bunun giderilmesi gerekmektedir. Arızalı bir motorla şanzımanınız gerekli tork ve motor gücünü alamazsa, kaçırıyor gibi tepki verebilir. Öncelikle motordaki titremeyi gidermenizi tavsiye ederiz. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, aracınızı master teknisyenlerimiz test etsinler. Bu işlem için herhangi bir ücret almıyoruz.
Cihan demircioglu / Cevapla 9 Haziran 2019 at 17:59
Merhaba megan 2 araç hendekte kaldı otomotikci burada yok fakat tamirci selenoidlerde olabilir diye soktu temizledi selenoidleri 12 voltla çalıştırdı çalıştığını söyledi bu şekilde topladi. Ama araç gaz yiyor geri gitmiyor ileri viteste hizlanmiyor vites atmiyor 2000 devirden sonra vites kendini boşa atıyor vites kutusunu kontrol edin uyarısı veriyor.Bu konuda yardimlarini zi bekliyorum. Selonoidlerin olduğu parçayı söktürüp getittirsem olurmu.
Cihan Bey, dilerseniz selenoidlerin olduğu parçayı (hidrolik ünite) selenoidleri ile birlikte söktürüp bize kargo yapın, burada test makinelerinde test edip gerekli ise revizyonunu yapalım. Fakat anlattıklarınız kadarı ile şanzımanın veya aracın gelmesi daha sağlıklı olacaktır.
Merhaba. Aracım 2013 Megane 3 CVT 1.6 benzin lpg sistemlidir. Sorunum D’de seyir halinde iken uyarı ekranında ”Vitesi N’ye alınız” yazması. Motor bu esnada çalışıyor ama D’de gaza basılsa da gitmiyor. Sorunumun nedeni nedir acaba hiçbir yerde bulamadım cevabını.. Şimdiden değerli yorumlarınız için Teşekkürler iyi çalışmalar.
Halil İbrahim Bey, aracınız şanzımandan dolayı korumaya alıyor. Bu durumda bir arıza kodu atması gerekiyor. Aracınızı bir Clip cihazına bağlatıp arıza kodunu paylaşabilir misiniz? Eğer İstanbul’da iseniz bu işlem için biz de yardımcı olabiliriz.
Merhaba megan 2 exp aracının vites geçişlerinde vuruntu vardı bazan boşa çıkma vardı yağını bostancidadegistim. 2litre otomatik 2 litre normal sanjuman hafif kalın yağla karıştırıp değiştiler herşey düzeldi.1sene sonra yani 7 ayda aracım hafif rampada manueldeyken arıza verdi vites numaraları yazmadı arac yavaşladı. Kontak kapatıp açtım düzeldi. Düz yolda sorun yok.4 defa yaptı şanzuman i soğutucu dedi ama gittiğin yol 500 metre idi aşırı ısınamaz tereddütteyim sıkıntı ne olabilir
Hocam selamlar araç 1999 megane 2000 motor.rxe çok sıcak havada seyir halinde sorun yok ama kırmızı ışıklarda kalkmak isteyince araçta devir yükseliyor fakat yurumuyor 5-6saniye sonra kendini ileriye atıyor.ama gece veta sabah serinde kullanınca sorun yok.nedir sebep sizce?
Selçuk Bey, eğer sorununuz sadece 3’ten 4’e geçerken ise, muhtemelen selenoid kaynaklı bir gecikme yaşıyorsunuz. Eğer bu sorun 2’den 3’e geçerken de yaşanıyorsa, tork konvertörünüze baktırmanız gerektirmektedir.
Aracim 2011 megane 3 priv.
1-2-3-4 gecislerde hicbir sorunum yok. 3 de 6 deviri gecince 4 e gecmiyor (155 km/sa da kaliyor)
Ayni sekilde 4 ncu viteste 160 i gecmiyor. Benzinde 145 i gecmiyor
Sizce sorun nedir nasil bir yol izlemeliyim.
Iyi gunler. 2010 model benzin lpg Megane 3 otomatik vites Aracimi 1 hafta once satın aldım. Yaklasik 1 haftalik surecte Aracimda herhangi bir sorun yoktu. 1 haftadir yaklasik 1 km dik yokus yolu olan is yerime gidip geliyordum. Ancak bugun yokusa geldigimde araba gitmedi. Hatta bi sure sonra yolda kaldı. Mecbur geri donmek zorunda kaldim. Otomatikten manuele de gecmedi arac. Sorun sanzumanda midir?
Onur Bey, şanzıman selenoidleriniz ısınınca problem yaratıyor gibi gözükmektedir. Aracı LPGsiz kullanmayı deneyin, sorununuz devam ederse, öncelikle soğutucunuzu değiştirin. Halen devam ederse buyurun getirin birlikte bir ekspertiz yapalım.
2002 otomatik Megane 1 178000km de selenoid valfleri değişti geçişlerde çekişte hiç bir sıkıntı yok fakat değişimden önce olmayan bir arıza çıktı buseefer. Vites konum lambası özellikle aşağıdan yukarıya doğru yanin1 den 2 ye ordan d ye geçtiğinde konum gösterge ışığı yanıp sönüyor vitese gecemiykr yani araç aşağıdan yukarı direk r veya p ye sorunsuz geciyir ama. Ayrıca p den r ye ve d ye daha az sıklıkta ollsada yapıyor baazen. Değişen selenoidler arızi diye onları garantiden tekrar değiştirdik sorun öncekine göre daha azaldı ama.tamamen geçmedi fikrinizi sormak isterim
İlyas Bey, muhtemelen hidrolik üniteniz problemli olabilir. İkinci ihtimal şanzımanın içerisindeki mekanik aşınmadır. Dilerseniz hidrolik ünitenizi (şanzıman beyni) söküp gönderin, burada test edelim.
İlyas Bey, selenoidler ile birlikte hidrolik ünite içerisindeki yağ akışı istenilen seviyeye geldi. Eğer hidrolik ünite gerekli yağı sağlamaya başladı ise de şanzıman içerisindeki bir bölgedeki yağ kaybı hissedilir hale gelmiş olabilir.
Yeni selenoidler daha yüksek frekansta çalıştıkları için cızırtı duyabilirsiniz. 2002 olduğu için aracınız zaten muhtemelen sizden çıkan selenoidlerde eski modeldi. Dolayısı ile ECU ünitenizde selenoidlerin iyileştirilmiş olduğunu da kodlatmanız gerekmektedir.
2003 megan 1 1.6 otomatik aracim.aracim birsure kullandıktan sonra durup kalktığımda vurma yapıyor.sanayiye götürdüğümde bayram haftası olduğundan sonra getirin dendi bakilmadi ve şanzıman degistiririz dendi.sayfanizdan anladığım kadarıyla soğutucu problemi yada yağı degistirmem gerek sanirim.boyle bir sayfa için teşekkür ederim.
Türker Bey, probleminiz ısınınca başlıyor. Komple şanzıman değiştirecek kadar ciddi bir sorun olduğunu düşünmüyoruz. Yağdan ziyade soğutucu ve radyatör ile öncelikle şanzıman dışı etkenleri elemenizi tavsiye ederiz. Komple şanzıman değişiminden çok daha ucuz olacaktır.
Merhabalar, Aracım Scenic 2001 model 1.6 otomatik 225.000 kmde. Sorunum ise uzun yola çıktığımda yani uzun süre 4. viteste ilerlediğimde otomatik vites arıza lambası yanıyor ve vites kendini korumaya alarak 4. vitesten 3. vitese geçiyor. aracı durdurup kısa bir süre bekledikten sonra arıza lambası sönüyor ve herşey normale dönüyor. Ama 10 dakika daha yol alınca yine aynı problem oluşuyor. şehir içinde kullanırken ise arıza lambası hiç yanmıyor.(4. viteste çok uzun süre kullanmadığım için olduğunu düşünüyorum.) bunun yanında vites geçişlerinde vuruntu da mevcut. özellikle 2. vitesten 3 e geçerken devir neredeyse 5000 lere geldiğinde vuruntulu bir şekilde geçiş oluyor. 5 bin km önce şanzıman yağını değiştirdim. yokuşta geri kaçırma falan yok. ama ilk çalıştırdığımda vitese geçtiğimde vuruntu yapıyor.
Vuruntu ve arıza lambası yanması sorunu aynı sebepten midir?
öncelikle değiştirmem gereken şanzıman dışı parça var mı?
Radyatörün yeterince soğutma yapmaması bu belirtilere sebep olur mu? (hararet göstergesi stabil)
şanzıman için hangi parçalardan değişime başlanması gerekir?
Şimdiden teşekkür ederim.
Mümin Bey, sorunlarınız şanzıman yağından ziyade hidrolik üniteden kaynaklı gözüküyor. Sorularınıza gelince:
1. Vuruntu aynı anda iki kavramanın üst üste çalışmasından gelmektedir, ki arıza lambasını genellikle bu değil, buna sebebiyet olan koşul yaktırır.
2-3. Şanzıman soğutcunzu değiştirmeniz sadece uzun yoldaki 4.vites probleminizi hafifletebilir.
4. Şanzıman içi öncelikle hidrolik beyin sökülmeli ve vites geçiş selenoidleri test edilmelidir.
Merhaba arabam Renault scenic 2000 model 214 bin de lpg li yeni sıfır değiştirdik LPG ti sorunum şu vites geçişlerinde zorlanıyor ve rampada geri kaçırıyor her seferinde olmuyor bu durum yeni olmaya başladı neyle alakalı olabilir Şanzımanın komple mi değişmesi gerekiyor yoksa yağı ile mi alakalı
Fatma Hanım, sorun şanzımanın komple değişmesi gerekliliği değildir. Basınç kaçakları olduğunda DPO şanzımanlar bu tip arızalar yaratırlar. İlk etapta yağ ve selenoid değişimi bütün sanayilerde yapılmaktadır. Biz Atco olarak bunu tavsiye etmiyoruz, öncelikle hidrolik ünitenin kontrolünü önermekteyiz.
MErhabalar bende 2008 model megane 2 aracım var. araç fan acıtıgı zaman lambalarda durdugumda vitesi boşa atıyor. gaza bastığımda 5 sn vitese gecmiyor. daha sonra sert bir şekilde tak diye vuruyor ve araç ilerliyor. bunun için ne yapmam gerekli sadece fan actıgında problem yaşıyorum…
selam aracım megan 3 2012 model grand toer otomatik 1,5 dci sorum araç bazen vites kutusu kontrol edin diye yazı çıkıyo ekranda önce araç yeni kalkarken titriyo son 1 değilde sanki 3 te kalkıyo gibi hızlanıyor ondan sonra bu yazı çıkıyor. aracı durdurup stop ediyorum tekrar çalıştıryorum düzeliyor. bu konu ne yapmam gerekir yardımcı olabilirmisiniz nası bi yol izleyelim.teşekkür ederim
Osman Bey, vites kutusunu kontrol ettirin dedikten sonra bir servise gidin ve aracı arıza tespit cihazına bağlatın. Burada alacağınız arıza kodu size daha fazla yardımcı olmamıza fayda sağlayacaktır. Alternatif olarak eğer İstanbul’da iseniz, buyurun biz aracınıza cihaz bağlayalım. Bu işlem için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhaba 2013 megane 3 1.6 cvt aracımda yokuş yukarı giderken hızlanmak istediğimde titreme yapıyor adeta sürekli kafa atar gibi bir hali var nedir acaba problem
Merhaba bilgi almak istediğim bir konu var ;
Megane 2 Dynamic 2004 model 2000 motor triptonik vites aracım var. Aracım son zamanlarda şu şekilde bir durum içinde ; ilk kalkışta gaza normal seviyede basınca araç sallanmaya başlıyor, bir iki saniye şurup geçiyor. Sallanmaktan kasıt , titreme sanki gitmede zorlanma gibi anlatabilirim. Bunun süresi maximum iki üç saniye. Sonra bir şey yok normale dönüyor. Gaza çok çok hafif basınca kalkış anında bu anlattığımi kesinlikle yapmıyor. Sadece yapmamasi için gaza çok çok hafif basmak gerekiyor. Aksi halde bu sallama titremeyi yapıyor. Görüş ve bilgilerinizi rica ederim. Saygılarımla
Merhaba 2000 megane coupe 1.6 16 valf aracimda 1 vitesten 2 vitese geçerken vuruntu var ayrica yokuslarda geri geri geri cikarken kaydırma yapiyor sizce sebebi ne olabilir
Doğuş Bey, hidrolik ünitenizde basınç kaybı mevcut. Şanzıman beyninizin sökülerek revize olması gerekmektedir.
Merhaba benim 2002model Megane 1 otomatik aracım var araçta auto ışığı yanıyor sürekli vites atmıyor arızası ne olabilir
Emre Bey, yüksek hızda sabit hızda giderken devir saatinizde oynama var mıdır? Ya da rampada geri kaçırma gibi bir probleminiz var mıdır?
Merhaba; yüksek sabit hızda giderken ona bakmak benimde aklıma gelmişti . Hayır yok oynama yapmamakta. Rampada çok hafif geri kaçırma var evet. Ama o hemen hemen hep var gibi bir şeydi. Çok minik kaçırma yapıyor yüksek rampalarda ama.
… Ayrıca rölanti de çalışırken devir 1000 nin altında aşağı yukarı 800 de falan. Bunu da belirteyim. Aklıma şu da geliyor, acaba bu sorunum gaz pedalınin ayarsizligi ile ilgili de olabilir mi?
Emre Bey, sorununuz direk olarak tork konvertörü ile alakalı gözükmüyor. Zaman içerisinde DPO şanzımanlarda basınç kaybından dolayı problemler yaşanıyor ama sizinkisi sanki aracın motoru ve daha çok sizin bahsettiğiniz üzere gaz pedalı ile alakalı gibi duruyor.
Tahmini ne kadar bi masrafı olabilir peki
1-2-3-4 normal kullanimda gecislerimde sorun yok. 1-2-3 viteslerde 6 bin deviri cok rahat gorurken , 4 gecmiyor(155km/sa kaliyor). 4ncu vites yine ayni sekilde 4200 devirden sonra gitmiyor (155km/sa hizi gecmiyor)
Megane 3 / 2011 moldel priv.
Göksel Bey, tork konvertörünüzde problem olabilir.
Merhaba 2001 Scenic 1.6 16v rxt Otomatik aracım var. Araba 213000 km’de. Araç sabahları ilk çalıştırdığımda beklemeden motor soğukken hareket edince hafif rampa yada hızımı arttırınca otomatik vites arıza lambası yanıyor. Yandığında kapatıp açıyorum ve düşük hızda motor ısınıncaya kadar gidersem birşey çıkmıyor.
Eray Bey, şanzımanınızda basınç ile ilgili problem mevcut. Öncelikle selenoid değişimi yaptırmanızı tavsiye ederiz.
Merhaba,megane2 aracim yolda giderken birden vites bosa cikti,gaz yemedi durdum p konumuna aldim tekrar d konumuna aldim 2 saniye gecikmeyle tak diye arkadan birsey vurmus gibi ses geldi vitese geciş sesi araci kapatip tekrar calistirdim bir daha yapmadi sorun ne olabilir teskler
Mahmut Bey, sorun hidrolik üniteniz üzerindeki vites geçiş selenoidlerinden veya şanzıman yağınızın fazla ısınmasından dolayı olabilir. Aracınızda LPG var mıdır?
Öncelikle slm benim 2009 model dizel otomatik vites megan 2 var arac soğukken çok güzel ısınınca rampalarda bağırıyor vites değiştirmeye calışıyor değiştiremiyor ve atlama yapıyor selonoit leri değiştirdiler Şanzıman yağını değişdirdiler olmada bu hareketi yaptığında fan motoru yüksek calışıyor stop ettiğim takdirde durmuyor anca Kontağı açıp kapayınca duruyor soğukken çok güzel ısınınca çok kötü oluyor şanzumanın üstündeki yağ soğutucusunada baktılar acık nedir aba bu arza rica etsem bilkiverebilrmisiniz tşkr ederim
Merhaba, 2009 model 180000 km Megane 2 aracımın son zamanlarda vites geçişleri daha hissedilir hale gelirken dik rampaları çıkarken balata kokusu gelmeye başladı. Düz yolda herhangi bir koku gelmesi durumu söz konusu değil. Bu durum ile ilgili görüşünüzü öğrenmek istiyorum. Saygılar sunarım…
Fatih Bey, aracınızda rampa çıkarken balata kokusu geliyorsa tork konvertörünüzü revizyon ettirmenizi tavsiye ederiz. Ayrıca şu anda muhtemelen şanzıman yağınızda da kararma mevcuttur. Yağınızı kontrol ettirme şansınız var mıdır?
En kısa zamanda kontrol ettireceğim. Revizyon için de size uğrayacağım. Yorumunuz için teşekkür ederim..
Merhaba benim aracım 2004 Megane 2 1.6 16 v otomatik,sorunum şu vites geçişlerinde özellikle ikinci vitese geçerken zorlanıyor birde yokuş çıkarken zorladınmı arabada sert sarsıntılar oluyor şiddetli biçimde,şanzıman beynine baktılar bi sorun çıkmadı 145000 de yağıda hiç değişmedi değiştirmelimiyim onuda bilmiyorum,birde tüp taktıralı bir sene oldu tüpten öncede yapıyordu
Yunus Bey, şanzıman beynini nasıl test ettirdiniz? Genellikle bu arızalar selenoidler ve şanzıman beyninden kaynaklanmaktadır.
Megan 2 2008 otomatik 190000 km arac soguk iken vites gecislerinde hic ama hic sorun yok kısın 1saatlik kullanim sonrasi 1nci viteste 2 ye gecerken arkadan sert vuruntu yapiyor yazin 10 dakikalik kullanim sonrasi basliyor ancak rampalarda geri kaydirma yok ama zayif duruyor hata msj yok herkez farki seyler soyluyor deneme yanilmadan bahsediyorlar deneme yanilma tamirciye ait olsun ve tecrube etmis olurlar bilgi kendilerine kalir biz yapilan isleme para verelim deneme yanilmalara degil net cevabi ihtiyacim var tskler.
Oskan Bey, DPO şanzımanlarda hidrolik basınç kaçağından kaynaklanan bir durumdur. Hidrolik ünitenin (şanzıman beyni) sökülerek test cihazına bağlanması gerekmektedir. Kaçaklar selenoid kaynaklı mı, gövde kaynaklı mı, yoksa şanzımanın içerisinden mekanik kaynaklı mı o zaman belli olacaktır.
MEGAN 2 OTOMATİK BENZİN LPG SON ZAMANDA ENJEKSİYON ARIZA GÜSTERİYORDU 4 SEFER TAMİCİME GÜTÜRDÜM YAPTIM DEDİ YİNE ARIZA VERDİ DÜNDE GİDERKEN YOLDA BİRDEN TOK TUK SESLER BİLGİSAYARA SOKTUM ŞANZIMANDAN GÜSTERİYOR
Hikmet Bey, enjeksiyon arızası şanzıman arızasını tetikleyebilir. Bilgisayarda şanzıman ile ilgili nasıl bir arıza kodu vermiştir?
Slm. 2000 model Renault megan 1 Coupe otomatik vites aracım var; aracım aşırı derecede geri vites vuruntusu yasıyorum yalnız araba soğukken asla ve asla geri vuruntu olayı yaşamıyorum ama araç ısındıktan sonra geri vites gecikmeli olarak vuruntulu bir şekilde oturuyor ve uzun yola çıktığımda bazen kırmızı ışıkta beklemelerde araç D pozisyonundayken hareket etmiyor boşa çıkıyor biraz gaz verip 4 yada 5 saniye sonra vuruntulu bir sekilde kalkıyor ama bunu arasıra yapıyor geri vites ise arabayı aldım alalı var yardımcı olabilirsiniz sevinirim iyi günler kolay gelsin
Hakan Bey, araçta muhtemel selenoid arızaları yaşıyorsunuz. Şanzıman beyninizin sökülüp test edilmesi gerekmektedir.
Slm abi benim 2009 mld Megan 2 ben yağını ve selenoid leri demişti ama vites geçişleri çok az hıssediyorum bazen de 3 veya 4 duncu vites hafıf vuruntulu geçiyor birde de gaza basıp veya çekerken araç selam veriyor gibi oluyor
Fatih Bey, selenodileriniz değişti ise, hidrolik ünitenizin valf body test tezgahında test edilerek kontrol edilmesi gerekmektedir.
Kolay gelsin
2003 model Megan 1 aracım bazen vites geçişleri vuruntulu oluyor. Bu aralar çok sık yapmaya başladı 4. Vitesten küt diye 3.vitese düşüyor ve bir daha 4. Vitese geçmiyor. Aracı durdurup stop Edip yeniden kalkış yapmak zorunda kalıyorum. Sorun ne olabilir ve ne kadar masrafı olur teşekkürler.
Şahin Bey, sorun vites geçiş selenoidlerinizden veya şanzımanın içerisindeki mekanik parçalardan olabilir. Bu şekilde kullanmanız tamir maliyetini arttıracaktır. Selenoid arızaları için öncelikle elektriksel arıza incelemesi yapılmalı buna göre değişime gidilmelidir. Arıza maliyeti 500 TL’den başlar komple revizyon ücreti 6.500 TL’ye kadar gidebilir, aracı test etmeden birşey söylemek oldukça güçtür.
2002 otomatik Megane 1 dynamiq 178000de araç bayır yukarı çıkarken otomatik arıza lambasini yaktı selenoid leri değiştirdik herşey mükemmel fakat bu seferde vites gistegesinde ara sıra geçişler olmuyor yani yukardan aşağıya doğru çok nadir olmakla birlikte özellikle aşağıdan yukarıya doğru yani 1 de 2 ye ordan d ye aldığımda vites konum ışığı yanıp sönüyor ve bı gariplik daha aşağıdan yukarıya direk r ye aldığımda veya p ye bu sorun olmuyor. Selenoidler arizalidir diye garantiden onları tekrar değiştirdik ama sorun bı oncekine nazaran daha az ollsada devam ediyor çekiş yakıt geçişler çok güzel maşallah da bu sorun kaldı bı tek şimdiden teşekkürler
İlyas Bey, muhtemelen hidrolik üniteniz problemli olabilir. İkinci ihtimal şanzımanın içerisindeki mekanik aşınmadır. Dilerseniz hidrolik ünitenizi (şanzıman beyni) söküp gönderin, burada test edelim.
Slm. 2009 megan 2 otomatik vites aracim 4.vites sonrası 5 e geçmiyor.gaza yüklendiğimde araç sanki boşa geçiyor.devir 4000 üzeri motor bağırıyor.gazı kestigimde normale dönüyor. Bu ciddi bir sorun mu? Şanzıman da hafif yağ kaçağı var ama yağı normal seviyede. Bilgi verirseniz memnun olurum.ne yapmalıyım?
merhaba .Aracım 2004 megan 2 dinamik otm.Aracım çalıştıktan sonra 3.-5 saniye devirden düşüyor motor titriyor sonra normale dönüyo , beyinine bakıldu oksijen sensörü dediler..ayrıca araç çekiçten düşmeye başladı,rampada geri vitese takıyorum gitmiyor.düz yoldada eskisi gibi fırlamıyor sabnki boşa gaz veriyormuş gibi….şanzıman kaçırıyor dediler ..motordaki bu titremeylemi alakalı acaba yoksa şanzımanda ayrı bir sıkıntımı var
Saner Bey, aracınızda motor ile ilgili bir problem (hava emiş veya çekiş problemi) var ise, öncelikle bunun giderilmesi gerekmektedir. Arızalı bir motorla şanzımanınız gerekli tork ve motor gücünü alamazsa, kaçırıyor gibi tepki verebilir. Öncelikle motordaki titremeyi gidermenizi tavsiye ederiz. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, aracınızı master teknisyenlerimiz test etsinler. Bu işlem için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhaba megan 2 araç hendekte kaldı otomotikci burada yok fakat tamirci selenoidlerde olabilir diye soktu temizledi selenoidleri 12 voltla çalıştırdı çalıştığını söyledi bu şekilde topladi. Ama araç gaz yiyor geri gitmiyor ileri viteste hizlanmiyor vites atmiyor 2000 devirden sonra vites kendini boşa atıyor vites kutusunu kontrol edin uyarısı veriyor.Bu konuda yardimlarini zi bekliyorum. Selonoidlerin olduğu parçayı söktürüp getittirsem olurmu.
Cihan Bey, dilerseniz selenoidlerin olduğu parçayı (hidrolik ünite) selenoidleri ile birlikte söktürüp bize kargo yapın, burada test makinelerinde test edip gerekli ise revizyonunu yapalım. Fakat anlattıklarınız kadarı ile şanzımanın veya aracın gelmesi daha sağlıklı olacaktır.
Merhaba. Aracım 2013 Megane 3 CVT 1.6 benzin lpg sistemlidir. Sorunum D’de seyir halinde iken uyarı ekranında ”Vitesi N’ye alınız” yazması. Motor bu esnada çalışıyor ama D’de gaza basılsa da gitmiyor. Sorunumun nedeni nedir acaba hiçbir yerde bulamadım cevabını.. Şimdiden değerli yorumlarınız için Teşekkürler iyi çalışmalar.
Halil İbrahim Bey, aracınız şanzımandan dolayı korumaya alıyor. Bu durumda bir arıza kodu atması gerekiyor. Aracınızı bir Clip cihazına bağlatıp arıza kodunu paylaşabilir misiniz? Eğer İstanbul’da iseniz bu işlem için biz de yardımcı olabiliriz.
Admin bey ikametim İzmir. İlk fırsatta dediğinizi yapıp kodu öğreneceğim.
Merhaba megan 2 exp aracının vites geçişlerinde vuruntu vardı bazan boşa çıkma vardı yağını bostancidadegistim. 2litre otomatik 2 litre normal sanjuman hafif kalın yağla karıştırıp değiştiler herşey düzeldi.1sene sonra yani 7 ayda aracım hafif rampada manueldeyken arıza verdi vites numaraları yazmadı arac yavaşladı. Kontak kapatıp açtım düzeldi. Düz yolda sorun yok.4 defa yaptı şanzuman i soğutucu dedi ama gittiğin yol 500 metre idi aşırı ısınamaz tereddütteyim sıkıntı ne olabilir
Hocam selamlar araç 1999 megane 2000 motor.rxe çok sıcak havada seyir halinde sorun yok ama kırmızı ışıklarda kalkmak isteyince araçta devir yükseliyor fakat yurumuyor 5-6saniye sonra kendini ileriye atıyor.ama gece veta sabah serinde kullanınca sorun yok.nedir sebep sizce?
Merhaba aracim megane 2 2004 model benzinli ot. Vts benim sorum arabam vites gecislerini 3.5 devirde yapoyor 3- 4 gecerken bi skntidan mi kaynakli tskler
Selçuk Bey, eğer sorununuz sadece 3’ten 4’e geçerken ise, muhtemelen selenoid kaynaklı bir gecikme yaşıyorsunuz. Eğer bu sorun 2’den 3’e geçerken de yaşanıyorsa, tork konvertörünüze baktırmanız gerektirmektedir.
Aracim 2011 megane 3 priv.
1-2-3-4 gecislerde hicbir sorunum yok. 3 de 6 deviri gecince 4 e gecmiyor (155 km/sa da kaliyor)
Ayni sekilde 4 ncu viteste 160 i gecmiyor. Benzinde 145 i gecmiyor
Sizce sorun nedir nasil bir yol izlemeliyim.
Göksel Bey, aracınızda problem 4.viteste hız yapmaması mı, 3’ten 4’e geçerken vitesin boş gibi yapıp 6.000 devire çıkmanız mı?
Megane 2 privilange aracım son zamanlarda rampada hareket yapıyor ve geri viteste az bir rampada bile gitmiyor nedeni nedir
Hasan Bey, geri vites problemi muhtemel tork konvertörünüz içerisinde spragtan kaynaklanıyor. Aracınız rampada nasıl bir hareket yapmaktadır?
Iyi gunler. 2010 model benzin lpg Megane 3 otomatik vites Aracimi 1 hafta once satın aldım. Yaklasik 1 haftalik surecte Aracimda herhangi bir sorun yoktu. 1 haftadir yaklasik 1 km dik yokus yolu olan is yerime gidip geliyordum. Ancak bugun yokusa geldigimde araba gitmedi. Hatta bi sure sonra yolda kaldı. Mecbur geri donmek zorunda kaldim. Otomatikten manuele de gecmedi arac. Sorun sanzumanda midir?
Onur Bey, şanzıman selenoidleriniz ısınınca problem yaratıyor gibi gözükmektedir. Aracı LPGsiz kullanmayı deneyin, sorununuz devam ederse, öncelikle soğutucunuzu değiştirin. Halen devam ederse buyurun getirin birlikte bir ekspertiz yapalım.
Sayın admin ilginiz icin cok tesekkur ederim. Benzinde kullanıp deneyimimi tekrar paylaşacağım.
2002 otomatik Megane 1 178000km de selenoid valfleri değişti geçişlerde çekişte hiç bir sıkıntı yok fakat değişimden önce olmayan bir arıza çıktı buseefer. Vites konum lambası özellikle aşağıdan yukarıya doğru yanin1 den 2 ye ordan d ye geçtiğinde konum gösterge ışığı yanıp sönüyor vitese gecemiykr yani araç aşağıdan yukarı direk r veya p ye sorunsuz geciyir ama. Ayrıca p den r ye ve d ye daha az sıklıkta ollsada yapıyor baazen. Değişen selenoidler arızi diye onları garantiden tekrar değiştirdik sorun öncekine göre daha azaldı ama.tamamen geçmedi fikrinizi sormak isterim
İlyas Bey, muhtemelen hidrolik üniteniz problemli olabilir. İkinci ihtimal şanzımanın içerisindeki mekanik aşınmadır. Dilerseniz hidrolik ünitenizi (şanzıman beyni) söküp gönderin, burada test edelim.
Peki bu arızanın selenoidlerin değişiminden sonra hiç birsey yokken ortaya çıkmasını neye baglayabiliriz
İlyas Bey, selenoidler ile birlikte hidrolik ünite içerisindeki yağ akışı istenilen seviyeye geldi. Eğer hidrolik ünite gerekli yağı sağlamaya başladı ise de şanzıman içerisindeki bir bölgedeki yağ kaybı hissedilir hale gelmiş olabilir.
Birşey daha danışmak isterim bu yeni selenoidler cızırtılı çalışıyor diye görüşler var forumlarda sizce de normalmi bu cızırtı
Yeni selenoidler daha yüksek frekansta çalıştıkları için cızırtı duyabilirsiniz. 2002 olduğu için aracınız zaten muhtemelen sizden çıkan selenoidlerde eski modeldi. Dolayısı ile ECU ünitenizde selenoidlerin iyileştirilmiş olduğunu da kodlatmanız gerekmektedir.
2003 megan 1 1.6 otomatik aracim.aracim birsure kullandıktan sonra durup kalktığımda vurma yapıyor.sanayiye götürdüğümde bayram haftası olduğundan sonra getirin dendi bakilmadi ve şanzıman degistiririz dendi.sayfanizdan anladığım kadarıyla soğutucu problemi yada yağı degistirmem gerek sanirim.boyle bir sayfa için teşekkür ederim.
Türker Bey, probleminiz ısınınca başlıyor. Komple şanzıman değiştirecek kadar ciddi bir sorun olduğunu düşünmüyoruz. Yağdan ziyade soğutucu ve radyatör ile öncelikle şanzıman dışı etkenleri elemenizi tavsiye ederiz. Komple şanzıman değişiminden çok daha ucuz olacaktır.
Merhabalar, Aracım Scenic 2001 model 1.6 otomatik 225.000 kmde. Sorunum ise uzun yola çıktığımda yani uzun süre 4. viteste ilerlediğimde otomatik vites arıza lambası yanıyor ve vites kendini korumaya alarak 4. vitesten 3. vitese geçiyor. aracı durdurup kısa bir süre bekledikten sonra arıza lambası sönüyor ve herşey normale dönüyor. Ama 10 dakika daha yol alınca yine aynı problem oluşuyor. şehir içinde kullanırken ise arıza lambası hiç yanmıyor.(4. viteste çok uzun süre kullanmadığım için olduğunu düşünüyorum.) bunun yanında vites geçişlerinde vuruntu da mevcut. özellikle 2. vitesten 3 e geçerken devir neredeyse 5000 lere geldiğinde vuruntulu bir şekilde geçiş oluyor. 5 bin km önce şanzıman yağını değiştirdim. yokuşta geri kaçırma falan yok. ama ilk çalıştırdığımda vitese geçtiğimde vuruntu yapıyor.
Vuruntu ve arıza lambası yanması sorunu aynı sebepten midir?
öncelikle değiştirmem gereken şanzıman dışı parça var mı?
Radyatörün yeterince soğutma yapmaması bu belirtilere sebep olur mu? (hararet göstergesi stabil)
şanzıman için hangi parçalardan değişime başlanması gerekir?
Şimdiden teşekkür ederim.
Mümin Bey, sorunlarınız şanzıman yağından ziyade hidrolik üniteden kaynaklı gözüküyor. Sorularınıza gelince:
1. Vuruntu aynı anda iki kavramanın üst üste çalışmasından gelmektedir, ki arıza lambasını genellikle bu değil, buna sebebiyet olan koşul yaktırır.
2-3. Şanzıman soğutcunzu değiştirmeniz sadece uzun yoldaki 4.vites probleminizi hafifletebilir.
4. Şanzıman içi öncelikle hidrolik beyin sökülmeli ve vites geçiş selenoidleri test edilmelidir.
Merhaba arabam Renault scenic 2000 model 214 bin de lpg li yeni sıfır değiştirdik LPG ti sorunum şu vites geçişlerinde zorlanıyor ve rampada geri kaçırıyor her seferinde olmuyor bu durum yeni olmaya başladı neyle alakalı olabilir Şanzımanın komple mi değişmesi gerekiyor yoksa yağı ile mi alakalı
Fatma Hanım, sorun şanzımanın komple değişmesi gerekliliği değildir. Basınç kaçakları olduğunda DPO şanzımanlar bu tip arızalar yaratırlar. İlk etapta yağ ve selenoid değişimi bütün sanayilerde yapılmaktadır. Biz Atco olarak bunu tavsiye etmiyoruz, öncelikle hidrolik ünitenin kontrolünü önermekteyiz.
MErhabalar bende 2008 model megane 2 aracım var. araç fan acıtıgı zaman lambalarda durdugumda vitesi boşa atıyor. gaza bastığımda 5 sn vitese gecmiyor. daha sonra sert bir şekilde tak diye vuruyor ve araç ilerliyor. bunun için ne yapmam gerekli sadece fan actıgında problem yaşıyorum…
Özhan Bey, öncelikle soğutucunuzu kontrol ettirin veya değiştirin diye tavsiye edebiliriz.
selam aracım megan 3 2012 model grand toer otomatik 1,5 dci sorum araç bazen vites kutusu kontrol edin diye yazı çıkıyo ekranda önce araç yeni kalkarken titriyo son 1 değilde sanki 3 te kalkıyo gibi hızlanıyor ondan sonra bu yazı çıkıyor. aracı durdurup stop ediyorum tekrar çalıştıryorum düzeliyor. bu konu ne yapmam gerekir yardımcı olabilirmisiniz nası bi yol izleyelim.teşekkür ederim
Osman Bey, vites kutusunu kontrol ettirin dedikten sonra bir servise gidin ve aracı arıza tespit cihazına bağlatın. Burada alacağınız arıza kodu size daha fazla yardımcı olmamıza fayda sağlayacaktır. Alternatif olarak eğer İstanbul’da iseniz, buyurun biz aracınıza cihaz bağlayalım. Bu işlem için herhangi bir ücret almıyoruz.
çok teşekkür ederim ilginiz için ama aracım konya da eğerki istanbula gelecek olursam uğrarım.
Merhaba 2013 megane 3 1.6 cvt aracımda yokuş yukarı giderken hızlanmak istediğimde titreme yapıyor adeta sürekli kafa atar gibi bir hali var nedir acaba problem