Renault Megane Otomatik Şanzıman Tamiri

Otomatik vites Megane aracınızda şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Renault Megane araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Renault Megane otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Renault Megane otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Renault Megane Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Renault Megane araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Renault Megane 1 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO 4 ileri
  • Renault Megane 2 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO 4 ileri
  • Renault Megane 3 Otomatik Şanzıman Tamiri – JF613E 6 vites 
  • Renault Megane 3 CVT Otomatik Şanzıman Tamiri

  • Renault Megane 3 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Renault Megane 4 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri

Renault Megane Otomatik Vites Sorunu:

Renault Megane 1 ve Megane 2 araçlarda DPO şanzıman kullanılmıştır. DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin (elektropilot da denir) bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme, vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.

Renault Megane Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:

Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa -1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
  • Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
  • Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
  • Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, bir çok durumda selenoid değişimi sonrası vuruntu probleminini aynen devam ettiği görülmüştür.

Bu gibi arızaların kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, olay sadece selenoid valf arızası olmayıp, arızalı parça aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Megane otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Renault Megane Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Renault Megane otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.

Renault Megane Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, Megane araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.

Renault Megane Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Değişimi

Megane 1 ve Megane 2 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve on-off selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. 

Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Megane selenoid valf fiyatı için 0 216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Renault Megane 3 1.6 CVT Vites Arızaları

Viteste titreme problemi, devir saatinde dalgalanma, rampadayken veya motor ısındığında daha belli oluyor.

Renault Megane Şanzıman Tamiri

Renault Megane araçlardaki otomatik şanzımanların tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Renault Megane otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Renault Megane araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Renault Megane şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Renault Megane 1 otomatik şanzıman fiyatı, Renault Megane 2 otomatik şanzıman fiyatı ve diğer Renault otomatik şanzıman fiyatları için (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Renault Megane Şanzıman Yağı Değişimi

Renault Megane şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Renault Megane otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Renault Megane şanzıman beyni tamiri, Renault Megane I otomatik şanzıman beyni fiyatı ve Renault Megane II otomatik şanzıman beyni fiyatı
ile ilgili bilgilere, sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

20 thoughts on “Renault Megane Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Emre DİZDAR
    Emre DİZDAR / Cevapla 27 Nisan 2019 at 14:39

    Merhaba bilgi almak istediğim bir konu var ;
    Megane 2 Dynamic 2004 model 2000 motor triptonik vites aracım var. Aracım son zamanlarda şu şekilde bir durum içinde ; ilk kalkışta gaza normal seviyede basınca araç sallanmaya başlıyor, bir iki saniye şurup geçiyor. Sallanmaktan kasıt , titreme sanki gitmede zorlanma gibi anlatabilirim. Bunun süresi maximum iki üç saniye. Sonra bir şey yok normale dönüyor. Gaza çok çok hafif basınca kalkış anında bu anlattığımi kesinlikle yapmıyor. Sadece yapmamasi için gaza çok çok hafif basmak gerekiyor. Aksi halde bu sallama titremeyi yapıyor. Görüş ve bilgilerinizi rica ederim. Saygılarımla

  2. AtcoAdmin
    AtcoAdmin / Cevapla 27 Nisan 2019 at 18:25

    Emre Bey, yüksek hızda sabit hızda giderken devir saatinizde oynama var mıdır? Ya da rampada geri kaçırma gibi bir probleminiz var mıdır?

  3. Emre
    Emre / Cevapla 29 Nisan 2019 at 11:37

    Merhaba; yüksek sabit hızda giderken ona bakmak benimde aklıma gelmişti . Hayır yok oynama yapmamakta. Rampada çok hafif geri kaçırma var evet. Ama o hemen hemen hep var gibi bir şeydi. Çok minik kaçırma yapıyor yüksek rampalarda ama.

  4. Emre
    Emre / Cevapla 29 Nisan 2019 at 11:40

    … Ayrıca rölanti de çalışırken devir 1000 nin altında aşağı yukarı 800 de falan. Bunu da belirteyim. Aklıma şu da geliyor, acaba bu sorunum gaz pedalınin ayarsizligi ile ilgili de olabilir mi?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 17:19

      Emre Bey, sorununuz direk olarak tork konvertörü ile alakalı gözükmüyor. Zaman içerisinde DPO şanzımanlarda basınç kaybından dolayı problemler yaşanıyor ama sizinkisi sanki aracın motoru ve daha çok sizin bahsettiğiniz üzere gaz pedalı ile alakalı gibi duruyor.

  5. Eray
    Eray / Cevapla 30 Nisan 2019 at 10:17

    Merhaba 2001 Scenic 1.6 16v rxt Otomatik aracım var. Araba 213000 km’de. Araç sabahları ilk çalıştırdığımda beklemeden motor soğukken hareket edince hafif rampa yada hızımı arttırınca otomatik vites arıza lambası yanıyor. Yandığında kapatıp açıyorum ve düşük hızda motor ısınıncaya kadar gidersem birşey çıkmıyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 17:20

      Eray Bey, şanzımanınızda basınç ile ilgili problem mevcut. Öncelikle selenoid değişimi yaptırmanızı tavsiye ederiz.

  6. Mahmut
    Mahmut / Cevapla 2 Mayıs 2019 at 23:43

    Merhaba,megane2 aracim yolda giderken birden vites bosa cikti,gaz yemedi durdum p konumuna aldim tekrar d konumuna aldim 2 saniye gecikmeyle tak diye arkadan birsey vurmus gibi ses geldi vitese geciş sesi araci kapatip tekrar calistirdim bir daha yapmadi sorun ne olabilir teskler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 11:38

      Mahmut Bey, sorun hidrolik üniteniz üzerindeki vites geçiş selenoidlerinden veya şanzıman yağınızın fazla ısınmasından dolayı olabilir. Aracınızda LPG var mıdır?

  7. Fatih
    Fatih / Cevapla 3 Mayıs 2019 at 13:24

    Merhaba, 2009 model 180000 km Megane 2 aracımın son zamanlarda vites geçişleri daha hissedilir hale gelirken dik rampaları çıkarken balata kokusu gelmeye başladı. Düz yolda herhangi bir koku gelmesi durumu söz konusu değil. Bu durum ile ilgili görüşünüzü öğrenmek istiyorum. Saygılar sunarım…

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 11:42

      Fatih Bey, aracınızda rampa çıkarken balata kokusu geliyorsa tork konvertörünüzü revizyon ettirmenizi tavsiye ederiz. Ayrıca şu anda muhtemelen şanzıman yağınızda da kararma mevcuttur. Yağınızı kontrol ettirme şansınız var mıdır?

      • Fatih
        Fatih / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 15:19

        En kısa zamanda kontrol ettireceğim. Revizyon için de size uğrayacağım. Yorumunuz için teşekkür ederim..

  8. Yunus
    Yunus / Cevapla 10 Mayıs 2019 at 13:11

    Merhaba benim aracım 2004 Megane 2 1.6 16 v otomatik,sorunum şu vites geçişlerinde özellikle ikinci vitese geçerken zorlanıyor birde yokuş çıkarken zorladınmı arabada sert sarsıntılar oluyor şiddetli biçimde,şanzıman beynine baktılar bi sorun çıkmadı 145000 de yağıda hiç değişmedi değiştirmelimiyim onuda bilmiyorum,birde tüp taktıralı bir sene oldu tüpten öncede yapıyordu

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Mayıs 2019 at 16:37

      Yunus Bey, şanzıman beynini nasıl test ettirdiniz? Genellikle bu arızalar selenoidler ve şanzıman beyninden kaynaklanmaktadır.

  9. HİKMET BADEMKIRAN
    HİKMET BADEMKIRAN / Cevapla 11 Mayıs 2019 at 08:02

    MEGAN 2 OTOMATİK BENZİN LPG SON ZAMANDA ENJEKSİYON ARIZA GÜSTERİYORDU 4 SEFER TAMİCİME GÜTÜRDÜM YAPTIM DEDİ YİNE ARIZA VERDİ DÜNDE GİDERKEN YOLDA BİRDEN TOK TUK SESLER BİLGİSAYARA SOKTUM ŞANZIMANDAN GÜSTERİYOR

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Mayıs 2019 at 16:42

      Hikmet Bey, enjeksiyon arızası şanzıman arızasını tetikleyebilir. Bilgisayarda şanzıman ile ilgili nasıl bir arıza kodu vermiştir?

  10. Hakan sezer
    Hakan sezer / Cevapla 13 Mayıs 2019 at 00:13

    Slm. 2000 model Renault megan 1 Coupe otomatik vites aracım var; aracım aşırı derecede geri vites vuruntusu yasıyorum yalnız araba soğukken asla ve asla geri vuruntu olayı yaşamıyorum ama araç ısındıktan sonra geri vites gecikmeli olarak vuruntulu bir şekilde oturuyor ve uzun yola çıktığımda bazen kırmızı ışıkta beklemelerde araç D pozisyonundayken hareket etmiyor boşa çıkıyor biraz gaz verip 4 yada 5 saniye sonra vuruntulu bir sekilde kalkıyor ama bunu arasıra yapıyor geri vites ise arabayı aldım alalı var yardımcı olabilirsiniz sevinirim iyi günler kolay gelsin

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Mayıs 2019 at 14:02

      Hakan Bey, araçta muhtemel selenoid arızaları yaşıyorsunuz. Şanzıman beyninizin sökülüp test edilmesi gerekmektedir.

  11. Fatih
    Fatih / Cevapla 20 Mayıs 2019 at 18:07

    Slm abi benim 2009 mld Megan 2 ben yağını ve selenoid leri demişti ama vites geçişleri çok az hıssediyorum bazen de 3 veya 4 duncu vites hafıf vuruntulu geçiyor birde de gaza basıp veya çekerken araç selam veriyor gibi oluyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Mayıs 2019 at 19:20

      Fatih Bey, selenodileriniz değişti ise, hidrolik ünitenizin valf body test tezgahında test edilerek kontrol edilmesi gerekmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.