Renault Megane Otomatik Şanzıman Tamiri

Otomatik vites Megane aracınızda şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Renault Megane araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Renault Megane otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Renault Megane otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Renault Megane Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Renault Megane araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Renault Megane 1 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO 4 ileri
  • Renault Megane 2 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO 4 ileri
  • Renault Megane 3 Otomatik Şanzıman Tamiri – JF613E 6 vites 
  • Renault Megane 3 CVT Otomatik Şanzıman Tamiri

  • Renault Megane 3 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Renault Megane 4 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri

Renault Megane Otomatik Vites Sorunu:

Renault Megane 1 ve Megane 2 araçlarda DPO şanzıman kullanılmıştır. DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin (elektropilot da denir) bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme, vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.

Renault Megane Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:

Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa -1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
  • Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
  • Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
  • Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, bir çok durumda selenoid değişimi sonrası vuruntu probleminini aynen devam ettiği görülmüştür.

Bu gibi arızaların kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, olay sadece selenoid valf arızası olmayıp, arızalı parça aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Megane otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Renault Megane Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Renault Megane otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.

Renault Megane Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, Megane araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.

Renault Megane Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Değişimi

Megane 1 ve Megane 2 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve on-off selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. 

Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Megane selenoid valf fiyatı için 0 216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Renault Megane 3 1.6 CVT Vites Arızaları

Viteste titreme problemi, devir saatinde dalgalanma, rampadayken veya motor ısındığında daha belli oluyor.

Renault Megane Şanzıman Tamiri

Renault Megane araçlardaki otomatik şanzımanların tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Renault Megane otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Renault Megane araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Renault Megane şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Renault Megane 1 otomatik şanzıman fiyatı, Renault Megane 2 otomatik şanzıman fiyatı ve diğer Renault otomatik şanzıman fiyatları için (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Renault Megane Şanzıman Yağı Değişimi

Renault Megane şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Renault Megane otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Renault Megane şanzıman beyni tamiri, Renault Megane I otomatik şanzıman beyni fiyatı ve Renault Megane II otomatik şanzıman beyni fiyatı
ile ilgili bilgilere, sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

54 thoughts on “Renault Megane Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Emre DİZDAR
    Emre DİZDAR / Cevapla 27 Nisan 2019 at 14:39

    Merhaba bilgi almak istediğim bir konu var ;
    Megane 2 Dynamic 2004 model 2000 motor triptonik vites aracım var. Aracım son zamanlarda şu şekilde bir durum içinde ; ilk kalkışta gaza normal seviyede basınca araç sallanmaya başlıyor, bir iki saniye şurup geçiyor. Sallanmaktan kasıt , titreme sanki gitmede zorlanma gibi anlatabilirim. Bunun süresi maximum iki üç saniye. Sonra bir şey yok normale dönüyor. Gaza çok çok hafif basınca kalkış anında bu anlattığımi kesinlikle yapmıyor. Sadece yapmamasi için gaza çok çok hafif basmak gerekiyor. Aksi halde bu sallama titremeyi yapıyor. Görüş ve bilgilerinizi rica ederim. Saygılarımla

    • Doğuş
      Doğuş / Cevapla 14 Haziran 2019 at 06:37

      Merhaba 2000 megane coupe 1.6 16 valf aracimda 1 vitesten 2 vitese geçerken vuruntu var ayrica yokuslarda geri geri geri cikarken kaydırma yapiyor sizce sebebi ne olabilir

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 15 Haziran 2019 at 10:41

        Doğuş Bey, hidrolik ünitenizde basınç kaybı mevcut. Şanzıman beyninizin sökülerek revize olması gerekmektedir.

  2. AtcoAdmin
    AtcoAdmin / Cevapla 27 Nisan 2019 at 18:25

    Emre Bey, yüksek hızda sabit hızda giderken devir saatinizde oynama var mıdır? Ya da rampada geri kaçırma gibi bir probleminiz var mıdır?

  3. Emre
    Emre / Cevapla 29 Nisan 2019 at 11:37

    Merhaba; yüksek sabit hızda giderken ona bakmak benimde aklıma gelmişti . Hayır yok oynama yapmamakta. Rampada çok hafif geri kaçırma var evet. Ama o hemen hemen hep var gibi bir şeydi. Çok minik kaçırma yapıyor yüksek rampalarda ama.

  4. Emre
    Emre / Cevapla 29 Nisan 2019 at 11:40

    … Ayrıca rölanti de çalışırken devir 1000 nin altında aşağı yukarı 800 de falan. Bunu da belirteyim. Aklıma şu da geliyor, acaba bu sorunum gaz pedalınin ayarsizligi ile ilgili de olabilir mi?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 17:19

      Emre Bey, sorununuz direk olarak tork konvertörü ile alakalı gözükmüyor. Zaman içerisinde DPO şanzımanlarda basınç kaybından dolayı problemler yaşanıyor ama sizinkisi sanki aracın motoru ve daha çok sizin bahsettiğiniz üzere gaz pedalı ile alakalı gibi duruyor.

      • Doğuş
        Doğuş / Cevapla 15 Haziran 2019 at 20:27

        Tahmini ne kadar bi masrafı olabilir peki

      • Goksel deviren
        Goksel deviren / Cevapla 22 Haziran 2019 at 17:09

        1-2-3-4 normal kullanimda gecislerimde sorun yok. 1-2-3 viteslerde 6 bin deviri cok rahat gorurken , 4 gecmiyor(155km/sa kaliyor). 4ncu vites yine ayni sekilde 4200 devirden sonra gitmiyor (155km/sa hizi gecmiyor)
        Megane 3 / 2011 moldel priv.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 23 Haziran 2019 at 11:59

          Göksel Bey, tork konvertörünüzde problem olabilir.

  5. Eray
    Eray / Cevapla 30 Nisan 2019 at 10:17

    Merhaba 2001 Scenic 1.6 16v rxt Otomatik aracım var. Araba 213000 km’de. Araç sabahları ilk çalıştırdığımda beklemeden motor soğukken hareket edince hafif rampa yada hızımı arttırınca otomatik vites arıza lambası yanıyor. Yandığında kapatıp açıyorum ve düşük hızda motor ısınıncaya kadar gidersem birşey çıkmıyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 17:20

      Eray Bey, şanzımanınızda basınç ile ilgili problem mevcut. Öncelikle selenoid değişimi yaptırmanızı tavsiye ederiz.

  6. Mahmut
    Mahmut / Cevapla 2 Mayıs 2019 at 23:43

    Merhaba,megane2 aracim yolda giderken birden vites bosa cikti,gaz yemedi durdum p konumuna aldim tekrar d konumuna aldim 2 saniye gecikmeyle tak diye arkadan birsey vurmus gibi ses geldi vitese geciş sesi araci kapatip tekrar calistirdim bir daha yapmadi sorun ne olabilir teskler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 11:38

      Mahmut Bey, sorun hidrolik üniteniz üzerindeki vites geçiş selenoidlerinden veya şanzıman yağınızın fazla ısınmasından dolayı olabilir. Aracınızda LPG var mıdır?

  7. Fatih
    Fatih / Cevapla 3 Mayıs 2019 at 13:24

    Merhaba, 2009 model 180000 km Megane 2 aracımın son zamanlarda vites geçişleri daha hissedilir hale gelirken dik rampaları çıkarken balata kokusu gelmeye başladı. Düz yolda herhangi bir koku gelmesi durumu söz konusu değil. Bu durum ile ilgili görüşünüzü öğrenmek istiyorum. Saygılar sunarım…

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 11:42

      Fatih Bey, aracınızda rampa çıkarken balata kokusu geliyorsa tork konvertörünüzü revizyon ettirmenizi tavsiye ederiz. Ayrıca şu anda muhtemelen şanzıman yağınızda da kararma mevcuttur. Yağınızı kontrol ettirme şansınız var mıdır?

      • Fatih
        Fatih / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 15:19

        En kısa zamanda kontrol ettireceğim. Revizyon için de size uğrayacağım. Yorumunuz için teşekkür ederim..

  8. Yunus
    Yunus / Cevapla 10 Mayıs 2019 at 13:11

    Merhaba benim aracım 2004 Megane 2 1.6 16 v otomatik,sorunum şu vites geçişlerinde özellikle ikinci vitese geçerken zorlanıyor birde yokuş çıkarken zorladınmı arabada sert sarsıntılar oluyor şiddetli biçimde,şanzıman beynine baktılar bi sorun çıkmadı 145000 de yağıda hiç değişmedi değiştirmelimiyim onuda bilmiyorum,birde tüp taktıralı bir sene oldu tüpten öncede yapıyordu

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Mayıs 2019 at 16:37

      Yunus Bey, şanzıman beynini nasıl test ettirdiniz? Genellikle bu arızalar selenoidler ve şanzıman beyninden kaynaklanmaktadır.

    • Oskan
      Oskan / Cevapla 31 Mayıs 2019 at 23:24

      Megan 2 2008 otomatik 190000 km arac soguk iken vites gecislerinde hic ama hic sorun yok kısın 1saatlik kullanim sonrasi 1nci viteste 2 ye gecerken arkadan sert vuruntu yapiyor yazin 10 dakikalik kullanim sonrasi basliyor ancak rampalarda geri kaydirma yok ama zayif duruyor hata msj yok herkez farki seyler soyluyor deneme yanilmadan bahsediyorlar deneme yanilma tamirciye ait olsun ve tecrube etmis olurlar bilgi kendilerine kalir biz yapilan isleme para verelim deneme yanilmalara degil net cevabi ihtiyacim var tskler.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 4 Haziran 2019 at 06:35

        Oskan Bey, DPO şanzımanlarda hidrolik basınç kaçağından kaynaklanan bir durumdur. Hidrolik ünitenin (şanzıman beyni) sökülerek test cihazına bağlanması gerekmektedir. Kaçaklar selenoid kaynaklı mı, gövde kaynaklı mı, yoksa şanzımanın içerisinden mekanik kaynaklı mı o zaman belli olacaktır.

  9. HİKMET BADEMKIRAN
    HİKMET BADEMKIRAN / Cevapla 11 Mayıs 2019 at 08:02

    MEGAN 2 OTOMATİK BENZİN LPG SON ZAMANDA ENJEKSİYON ARIZA GÜSTERİYORDU 4 SEFER TAMİCİME GÜTÜRDÜM YAPTIM DEDİ YİNE ARIZA VERDİ DÜNDE GİDERKEN YOLDA BİRDEN TOK TUK SESLER BİLGİSAYARA SOKTUM ŞANZIMANDAN GÜSTERİYOR

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Mayıs 2019 at 16:42

      Hikmet Bey, enjeksiyon arızası şanzıman arızasını tetikleyebilir. Bilgisayarda şanzıman ile ilgili nasıl bir arıza kodu vermiştir?

  10. Hakan sezer
    Hakan sezer / Cevapla 13 Mayıs 2019 at 00:13

    Slm. 2000 model Renault megan 1 Coupe otomatik vites aracım var; aracım aşırı derecede geri vites vuruntusu yasıyorum yalnız araba soğukken asla ve asla geri vuruntu olayı yaşamıyorum ama araç ısındıktan sonra geri vites gecikmeli olarak vuruntulu bir şekilde oturuyor ve uzun yola çıktığımda bazen kırmızı ışıkta beklemelerde araç D pozisyonundayken hareket etmiyor boşa çıkıyor biraz gaz verip 4 yada 5 saniye sonra vuruntulu bir sekilde kalkıyor ama bunu arasıra yapıyor geri vites ise arabayı aldım alalı var yardımcı olabilirsiniz sevinirim iyi günler kolay gelsin

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Mayıs 2019 at 14:02

      Hakan Bey, araçta muhtemel selenoid arızaları yaşıyorsunuz. Şanzıman beyninizin sökülüp test edilmesi gerekmektedir.

  11. Fatih
    Fatih / Cevapla 20 Mayıs 2019 at 18:07

    Slm abi benim 2009 mld Megan 2 ben yağını ve selenoid leri demişti ama vites geçişleri çok az hıssediyorum bazen de 3 veya 4 duncu vites hafıf vuruntulu geçiyor birde de gaza basıp veya çekerken araç selam veriyor gibi oluyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Mayıs 2019 at 19:20

      Fatih Bey, selenodileriniz değişti ise, hidrolik ünitenizin valf body test tezgahında test edilerek kontrol edilmesi gerekmektedir.

  12. Şahin
    Şahin / Cevapla 3 Haziran 2019 at 09:26

    Kolay gelsin
    2003 model Megan 1 aracım bazen vites geçişleri vuruntulu oluyor. Bu aralar çok sık yapmaya başladı 4. Vitesten küt diye 3.vitese düşüyor ve bir daha 4. Vitese geçmiyor. Aracı durdurup stop Edip yeniden kalkış yapmak zorunda kalıyorum. Sorun ne olabilir ve ne kadar masrafı olur teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Haziran 2019 at 00:49

      Şahin Bey, sorun vites geçiş selenoidlerinizden veya şanzımanın içerisindeki mekanik parçalardan olabilir. Bu şekilde kullanmanız tamir maliyetini arttıracaktır. Selenoid arızaları için öncelikle elektriksel arıza incelemesi yapılmalı buna göre değişime gidilmelidir. Arıza maliyeti 500 TL’den başlar komple revizyon ücreti 6.500 TL’ye kadar gidebilir, aracı test etmeden birşey söylemek oldukça güçtür.

      • İLYAS YAVUZ
        İLYAS YAVUZ / Cevapla 5 Temmuz 2019 at 12:39

        2002 otomatik Megane 1 dynamiq 178000de araç bayır yukarı çıkarken otomatik arıza lambasini yaktı selenoid leri değiştirdik herşey mükemmel fakat bu seferde vites gistegesinde ara sıra geçişler olmuyor yani yukardan aşağıya doğru çok nadir olmakla birlikte özellikle aşağıdan yukarıya doğru yani 1 de 2 ye ordan d ye aldığımda vites konum ışığı yanıp sönüyor ve bı gariplik daha aşağıdan yukarıya direk r ye aldığımda veya p ye bu sorun olmuyor. Selenoidler arizalidir diye garantiden onları tekrar değiştirdik ama sorun bı oncekine nazaran daha az ollsada devam ediyor çekiş yakıt geçişler çok güzel maşallah da bu sorun kaldı bı tek şimdiden teşekkürler

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 5 Temmuz 2019 at 19:32

          İlyas Bey, muhtemelen hidrolik üniteniz problemli olabilir. İkinci ihtimal şanzımanın içerisindeki mekanik aşınmadır. Dilerseniz hidrolik ünitenizi (şanzıman beyni) söküp gönderin, burada test edelim.

  13. saner çelik
    saner çelik / Cevapla 8 Haziran 2019 at 16:44

    merhaba .Aracım 2004 megan 2 dinamik otm.Aracım çalıştıktan sonra 3.-5 saniye devirden düşüyor motor titriyor sonra normale dönüyo , beyinine bakıldu oksijen sensörü dediler..ayrıca araç çekiçten düşmeye başladı,rampada geri vitese takıyorum gitmiyor.düz yoldada eskisi gibi fırlamıyor sabnki boşa gaz veriyormuş gibi….şanzıman kaçırıyor dediler ..motordaki bu titremeylemi alakalı acaba yoksa şanzımanda ayrı bir sıkıntımı var

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Haziran 2019 at 00:52

      Saner Bey, aracınızda motor ile ilgili bir problem (hava emiş veya çekiş problemi) var ise, öncelikle bunun giderilmesi gerekmektedir. Arızalı bir motorla şanzımanınız gerekli tork ve motor gücünü alamazsa, kaçırıyor gibi tepki verebilir. Öncelikle motordaki titremeyi gidermenizi tavsiye ederiz. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, aracınızı master teknisyenlerimiz test etsinler. Bu işlem için herhangi bir ücret almıyoruz.

  14. Cihan demircioglu
    Cihan demircioglu / Cevapla 9 Haziran 2019 at 17:59

    Merhaba megan 2 araç hendekte kaldı otomotikci burada yok fakat tamirci selenoidlerde olabilir diye soktu temizledi selenoidleri 12 voltla çalıştırdı çalıştığını söyledi bu şekilde topladi. Ama araç gaz yiyor geri gitmiyor ileri viteste hizlanmiyor vites atmiyor 2000 devirden sonra vites kendini boşa atıyor vites kutusunu kontrol edin uyarısı veriyor.Bu konuda yardimlarini zi bekliyorum. Selonoidlerin olduğu parçayı söktürüp getittirsem olurmu.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Haziran 2019 at 19:49

      Cihan Bey, dilerseniz selenoidlerin olduğu parçayı (hidrolik ünite) selenoidleri ile birlikte söktürüp bize kargo yapın, burada test makinelerinde test edip gerekli ise revizyonunu yapalım. Fakat anlattıklarınız kadarı ile şanzımanın veya aracın gelmesi daha sağlıklı olacaktır.

  15. Halil İbrahim
    Halil İbrahim / Cevapla 9 Haziran 2019 at 18:57

    Merhaba. Aracım 2013 Megane 3 CVT 1.6 benzin lpg sistemlidir. Sorunum D’de seyir halinde iken uyarı ekranında ”Vitesi N’ye alınız” yazması. Motor bu esnada çalışıyor ama D’de gaza basılsa da gitmiyor. Sorunumun nedeni nedir acaba hiçbir yerde bulamadım cevabını.. Şimdiden değerli yorumlarınız için Teşekkürler iyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Haziran 2019 at 19:51

      Halil İbrahim Bey, aracınız şanzımandan dolayı korumaya alıyor. Bu durumda bir arıza kodu atması gerekiyor. Aracınızı bir Clip cihazına bağlatıp arıza kodunu paylaşabilir misiniz? Eğer İstanbul’da iseniz bu işlem için biz de yardımcı olabiliriz.

      • Halil İbrahim
        Halil İbrahim / Cevapla 9 Haziran 2019 at 19:54

        Admin bey ikametim İzmir. İlk fırsatta dediğinizi yapıp kodu öğreneceğim.

  16. Selcuk
    Selcuk / Cevapla 19 Haziran 2019 at 21:09

    Merhaba aracim megane 2 2004 model benzinli ot. Vts benim sorum arabam vites gecislerini 3.5 devirde yapoyor 3- 4 gecerken bi skntidan mi kaynakli tskler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Haziran 2019 at 12:01

      Selçuk Bey, eğer sorununuz sadece 3’ten 4’e geçerken ise, muhtemelen selenoid kaynaklı bir gecikme yaşıyorsunuz. Eğer bu sorun 2’den 3’e geçerken de yaşanıyorsa, tork konvertörünüze baktırmanız gerektirmektedir.

  17. Goksel deviren
    Goksel deviren / Cevapla 22 Haziran 2019 at 22:31

    Aracim 2011 megane 3 priv.
    1-2-3-4 gecislerde hicbir sorunum yok. 3 de 6 deviri gecince 4 e gecmiyor (155 km/sa da kaliyor)
    Ayni sekilde 4 ncu viteste 160 i gecmiyor. Benzinde 145 i gecmiyor
    Sizce sorun nedir nasil bir yol izlemeliyim.

  18. AtcoAdmin
    AtcoAdmin / Cevapla 23 Haziran 2019 at 12:04

    Göksel Bey, aracınızda problem 4.viteste hız yapmaması mı, 3’ten 4’e geçerken vitesin boş gibi yapıp 6.000 devire çıkmanız mı?

  19. Hasan
    Hasan / Cevapla 25 Haziran 2019 at 22:53

    Megane 2 privilange aracım son zamanlarda rampada hareket yapıyor ve geri viteste az bir rampada bile gitmiyor nedeni nedir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 26 Haziran 2019 at 21:42

      Hasan Bey, geri vites problemi muhtemel tork konvertörünüz içerisinde spragtan kaynaklanıyor. Aracınız rampada nasıl bir hareket yapmaktadır?

  20. Onur Erdoğan
    Onur Erdoğan / Cevapla 27 Haziran 2019 at 11:37

    Iyi gunler. 2010 model benzin lpg Megane 3 otomatik vites Aracimi 1 hafta once satın aldım. Yaklasik 1 haftalik surecte Aracimda herhangi bir sorun yoktu. 1 haftadir yaklasik 1 km dik yokus yolu olan is yerime gidip geliyordum. Ancak bugun yokusa geldigimde araba gitmedi. Hatta bi sure sonra yolda kaldı. Mecbur geri donmek zorunda kaldim. Otomatikten manuele de gecmedi arac. Sorun sanzumanda midir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Temmuz 2019 at 19:35

      Onur Bey, şanzıman selenoidleriniz ısınınca problem yaratıyor gibi gözükmektedir. Aracı LPGsiz kullanmayı deneyin, sorununuz devam ederse, öncelikle soğutucunuzu değiştirin. Halen devam ederse buyurun getirin birlikte bir ekspertiz yapalım.

      • Onur Erdoğan
        Onur Erdoğan / Cevapla 10 Temmuz 2019 at 22:59

        Sayın admin ilginiz icin cok tesekkur ederim. Benzinde kullanıp deneyimimi tekrar paylaşacağım.

  21. İLYAS YAVUZ
    İLYAS YAVUZ / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 02:44

    2002 otomatik Megane 1 178000km de selenoid valfleri değişti geçişlerde çekişte hiç bir sıkıntı yok fakat değişimden önce olmayan bir arıza çıktı buseefer. Vites konum lambası özellikle aşağıdan yukarıya doğru yanin1 den 2 ye ordan d ye geçtiğinde konum gösterge ışığı yanıp sönüyor vitese gecemiykr yani araç aşağıdan yukarı direk r veya p ye sorunsuz geciyir ama. Ayrıca p den r ye ve d ye daha az sıklıkta ollsada yapıyor baazen. Değişen selenoidler arızi diye onları garantiden tekrar değiştirdik sorun öncekine göre daha azaldı ama.tamamen geçmedi fikrinizi sormak isterim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 07:09

      İlyas Bey, muhtemelen hidrolik üniteniz problemli olabilir. İkinci ihtimal şanzımanın içerisindeki mekanik aşınmadır. Dilerseniz hidrolik ünitenizi (şanzıman beyni) söküp gönderin, burada test edelim.

      • İLYAS YAVUZ
        İLYAS YAVUZ / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 11:04

        Peki bu arızanın selenoidlerin değişiminden sonra hiç birsey yokken ortaya çıkmasını neye baglayabiliriz

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 10:22

          İlyas Bey, selenoidler ile birlikte hidrolik ünite içerisindeki yağ akışı istenilen seviyeye geldi. Eğer hidrolik ünite gerekli yağı sağlamaya başladı ise de şanzıman içerisindeki bir bölgedeki yağ kaybı hissedilir hale gelmiş olabilir.

  22. İLYAS YAVUZ
    İLYAS YAVUZ / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 19:35

    Birşey daha danışmak isterim bu yeni selenoidler cızırtılı çalışıyor diye görüşler var forumlarda sizce de normalmi bu cızırtı

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 10:25

      Yeni selenoidler daha yüksek frekansta çalıştıkları için cızırtı duyabilirsiniz. 2002 olduğu için aracınız zaten muhtemelen sizden çıkan selenoidlerde eski modeldi. Dolayısı ile ECU ünitenizde selenoidlerin iyileştirilmiş olduğunu da kodlatmanız gerekmektedir.

  23. Türker mise
    Türker mise / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 21:54

    2003 megan 1 1.6 otomatik aracim.aracim birsure kullandıktan sonra durup kalktığımda vurma yapıyor.sanayiye götürdüğümde bayram haftası olduğundan sonra getirin dendi bakilmadi ve şanzıman degistiririz dendi.sayfanizdan anladığım kadarıyla soğutucu problemi yada yağı degistirmem gerek sanirim.boyle bir sayfa için teşekkür ederim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.