Renault Laguna Otomatik Şanzıman Tamiri

Renault Laguna otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Renault Laguna araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Renault Laguna otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Renault Laguna otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Renault Laguna Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Renault Laguna araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Renault Laguna 1 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO 
  • Renault Laguna 2 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO AL4-DPO-otomatik-sanziman
  • Renault Laguna 2 Otomatik Şanzıman Tamiri- SU1 (Aisin AW-55-50) 
  • Renault Laguna 3 Otomatik Şanzıman Tamiri- AJ0 6 Vites Renault-Koleos-6vites-AJ0-JF613E-Otomatik-Sanziman

Laguna Otomatik Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Renault Laguna otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.

Renault Laguna Otomatik Vites Arızası:

Renault Laguna araçların ilk üretimlerinde DPO şanzıman kullanılmıştır. DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin (elektropilot da denir) bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme,  vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.

Renault Laguna DP0 AL4 Selenoid Valf Problemi:

Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – 1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
  • Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
  • Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
  • Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Laguna otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Renault Laguna DPO Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, Laguna araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.

AL4 Şanzıman Selenoid Valf Değişimi

AL4 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve on-off selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. 

Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Laguna selenoid valf fiyatı için 0 216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Renault Laguna Şanzıman Tamiri

Renault Laguna araçlardaki otomatik şanzımanların tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Renault Laguna otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede yaşamakta olduğunuz Renault Laguna otomatik vites sorunu garantili olarak çözülerek, otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Renault Laguna araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Renault Laguna şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Renault Laguna otomatik şanzıman fiyatı için (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızı arayabilirsiniz.

Renault Laguna Şanzıman Yağı Değişimi

Renault Laguna şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Renault Laguna otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Renault Laguna şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Renault Laguna şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

2 thoughts on “Renault Laguna Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. HAKAN SEZER
    HAKAN SEZER / Cevapla 5 Nisan 2019 at 12:46

    S.A ÖNCELİKLE KOLAY GELSİN HAYIRLI İŞLER DİLİYORUM. SORUNUMA GELİNCE; BENDE MEGAN 1 1.6 16V OTOMATİK COUPE ARACIM VAR 2000 MODEL ARAÇDA GERİ VİTES VURUNTUSU YAŞIYORUM, ARAÇ İLK ÇALIŞMADA GERİYE TAKINCA BU SORUN YOK AMA BELLİ BİR SÜRE SONRA ISINDIKTAN SONRA GERİ VİTES VURUNTUSU VE GERİ VİTESE GEÇ GEÇME SORUNU VAR BİR İKİNCİ SORUNUM ARAÇ KIRMIZI IŞIKTA DURUP KALKTIKTAN SONRA 1. VİTESTEN 2. VİTESE GEÇİP ARAÇ DAHA DEVİRİNİ ALMADAN 3 E GEÇİYOR YANİ 2. VİTESTE FAZLA DEVİR ALMADAN 3 E GEÇİŞ PROBLEMİ YAŞIYORUM
    BİR CEVAP VEREBİLİRİSENİZ ÇOKSEVİNİRİM İYİ GÜNLER.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Nisan 2019 at 08:24

      Hakan Bey, bahsettiğiniz sorunlar sıklıkla karşılaşılan Megane otomatik vites arızalarından farklılık göstermektedir. Müsait bir zamanınızda uğrayabilirseniz, aracınızı birlikte test etmek isteriz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.