Renault Clio Otomatik Şanzıman Tamiri

Renault Clio otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Renault Clio araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Renault Clio otomatik vites sorunu zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Renault Clio otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Renault Clio Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Renault Clio araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Renault Clio 1 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO
  • Renault Clio 2 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO
  • Renault Clio 3 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO

Renault-Clio-AL4-DPO-Otomatik-Sanziman

  • Renault Clio 3 CVT Otomatik Şanzıman Tamiri

  • Renault Clio 3 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Renault Clio 4 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri

Renault Clio Otomatik Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Renault Clio otomatik vites kutusunun aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.

Renault Clio AL4 DPO Otomatik Vites Sorunları:

Renault Clio araçların ilk üretimlerinde AL4 DPO şanzıman kullanılmıştır. DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin (elektropilot da denir) bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme, vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.

Renault Clio DP0 AL4 Selenoid Valf Problemi:

Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – 1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
  • Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
  • Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
  • Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Clio otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Renault Clio Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, Clio araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.

Clio AL4 Şanzıman Selenoid Valf Değişimi

AL4 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve on-off selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. 

Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Clio selenoid valf fiyatı için 0216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Renault Clio Şanzıman Tamiri

Renault Clio araçlardaki otomatik şanzımanların tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Renault Clio DPO/AL4, EDC ve CVT otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Renault Clio araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Renault Clio şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Renault Clio otomatik şanzıman fiyatı ve revizyonlu ekonomik Clio şanzıman fiyatı için (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Renault Clio Şanzıman Yağı Değişimi

Renault Clio otomatik şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Renault Clio otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Renault Clio şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Renault Clio şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

21 thoughts on “Renault Clio Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. iboni
    iboni / Cevapla 13 Nisan 2019 at 18:12

    Nekadar tutar dp0 otomatik sanziman =?

  2. AtcoAdmin
    AtcoAdmin / Cevapla 15 Nisan 2019 at 10:44

    DPO otomatik şanzıman komple revizyonlu şanzıman satış fiyatımız 5.000 TL+KDV’dir

  3. Ali İnaç
    Ali İnaç / Cevapla 22 Nisan 2019 at 00:26

    Clio 3 grandtour extreme aracta vites kutusu kontrol edin uyarısı var. Selonoit valf ve yag degisimi ücreti ne kaxar tutar. Tesekkur ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Nisan 2019 at 19:13

      Ali Bey, Selenoid valf ve yağ değişim ücretimiz 1000 TL civarındadır. Genellikle bu onarımı müşterilerimize tavsiye etmemekteyiz.

  4. Mehmet deliktas
    Mehmet deliktas / Cevapla 20 Mayıs 2019 at 23:12

    Iyi akşamlar 2010 renault clio 1.5 otomatik vites aracımda renault orjinal programı clip te df078 hidrolik kumanda arızası almaktayım yagi yağ kutusundan geri tepiyor bir miktar eksilince de arızaya geçiyor ariza sebebi nedir ve nekadar tutar en uygun şekilde cozmemiz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Mayıs 2019 at 19:23

      Mehmet Bey, hidrolik ünitenizin (valf body) test tezgahında test edilerek kontrol edilmesi gerekmektedir. İstanbul’da mı yaşıyorsunuz?

      • Mehmet deliktas
        Mehmet deliktas / Cevapla 22 Mayıs 2019 at 00:41

        Evet kartalda yasamaktayim

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 20:19

          Mehmet Bey, o zaman müsait bir zamanınızda sizleri Şerifali’deki tesisimize beklemekteyiz.

  5. deniz
    deniz / Cevapla 13 Haziran 2019 at 14:40

    Merhaba 3 ay once , 2011 model renault clio 1.5 dci extreme arç satin aldım, yolda giderken kendiliğinden otomatik vitesten manüel vitese geçiyor. internette araştırıyorum bir çok kişi aküden veya bağlantı kablolarından diyor . akünün sebep olduğunu duşunmuyorum çünkü akü yenidir. . sizce bu arızannın sebebi nedir ve maliyeti nedir yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2019 at 23:07

      Merhaba, eğer aracınızda 4 ileri vites AL4/DPO şanzıman var ise, muhtemelen manuel vitese geçiş selenoidiniz problemli olup bu kanalı istem dışı açmaktadır. Eğer istanbul’da iseniz buyurun gelin bir de biz bakalım.

  6. Mesut
    Mesut / Cevapla 19 Haziran 2019 at 09:45

    Merhaba,

    2003 Model Clio HB otomatik vites aracımda vites konumu uzun süre N ve P halinde beklerken ve uzun yolda giderken belli aralıklarla şanzuman arızası vermektedir. Aracımda kontağı açıp kapattıktan sonra klasik olarak bu arıza sönmektedir. Bunun için aracımdaki selenoidler, yağ değişimi, elektrovanalar ve şanzuman beynı değiştirildi fakat bu arıza hala devam etmektedir. Sizlerin çözüm noktasında bir yardımı olursa aracımı getirmek isterim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Haziran 2019 at 13:37

      Mesut Bey, aracınıza takılan şanzıman beyni sıfır mıdır? Eğer durum böyle ise tesisat veya şanzımanın içerisinden arıza gelmektedir. Dilerseniz aracınızı bir getirin, teknisyen arkadaşlarımız incelesinler. Çıkacak olan sonuca göre değerlendirme yapalım. Ekspertiz için herhangi bir ücret almıyoruz.

  7. ahmet
    ahmet / Cevapla 21 Haziran 2019 at 11:24

    Merhaba, 2005 model Clio HB 1.4 16V otomatik vites benzinli hiç tüp takılmamış aracım da rampa çıkarken gaz kesiyor şanzıman yağ ışığı yanıyor ve sanki şanzıman boşa düşüyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda şanzıman yağ ışığı sönüyor ve sorunsuz rampayı çıkıyorum. Araca 1 ayda 3 kez sol aks keçesinı değiştim. ve yıne ufakta olsa yağ kaçakları mevcut. Aracın nasıl bir sorunu var nasıl bu sorunu çözebilirim bilgi almak istiyorum.
    teşekkür ederim iyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Haziran 2019 at 13:38

      Ahmet Bey, şanzımanınız içerisinde yağ kaçağı mevcut, eğer keçedeki kaçaktan dolayı yağ eksik seviyede kalmıyorsa. Eğer durumunuz keçe değişiminden sonra devam ediyorsa, buyurun gelin, bir hidrolik ünite ve selenoidlerini test edip sonucuna bakalım. Muhtemelen bu parçalarda kaçağınız olabilir.

  8. Hakan Akkaya
    Hakan Akkaya / Cevapla 8 Temmuz 2019 at 19:40

    Merhaba,

    2008 model Renault Clio 3 1,2 otomatik aracım var. 1 hafta önce akü değişimi yaptırdım. Takılan akü 60 amper. Akü değişiminden yaklaşık 50 km sonra vites kutusunu kontrol ettir uyarısı alıyorum. Araç otomatik moda geçmiyor, manuel kullanımda bir sorun yok, vites geçişleri hissedilmiyor neredeyse. Nasıl yardımcı olabilirsiniz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 21:00

      Hakan Bey, aracınızdaki şanzıman tam otomatik mi, robotlu otomatik midir?

  9. fırat
    fırat / Cevapla 10 Temmuz 2019 at 11:28

    2008 model 1.2 clio 3 aracım robotlu otomatik vites robopta sorun olduğu için tamir edildi 1700 tl ve şimdi bu robota yağ gönderen hidrolık pompa sürekli olarak yanıyor beş defa deyiştim ama sorun yine bitmiyor ve çok çaresisiz bir aydan beri aracım sanayi köşelerinde yatıyor nerdeyse umudu kesecem arabadan bir fikriniz varmı

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:12

      Fırat Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik (robotlu) şanzıman tamiri yapmıyoruz bundan dolayı çok fazla bir fikrimiz bulunmamaktadır.

  10. Erdem
    Erdem / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 18:05

    Merhaba, 2008 model 160k km’de Clio 3 robotize şanzımanlı aracım var. 3. ve 4. viteste 2000 -3000 devir aralıklarında ve tüm vites geçişlerinde anormal ses çıkartmaya başladı. Sanayiye gidemeden( 50 km), kırmızı ışıkta durmak için yavaşlarken, 2.viteste tabiri caizse pat-küt sesler çıkartarak stop etti ve aracım bozuldu. Sebebi ne olabilir? Masrafımız yaklaşık ne olacaktır?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2019 at 08:53

      Erdem Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Ses probleminiz var ise büyük ihtimal mekanik parçalarınızda hasar mevcuttur.

  11. adil
    adil / Cevapla 18 Temmuz 2019 at 17:26

    Merhaba,

    1.2 2015 model benzinli, otomatik clio sahibiyim. Araç bazen vites kutusu kontrol ettiriniz uyarısı veriyor ve kısa süreli de olsa çekiş düşmüş gibi bir his veriyor bu arıza çok nadir de olsa cıkıyor zaman zaman ne önerirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.