Renault Clio Otomatik Şanzıman Tamiri

Renault Clio otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Renault Clio araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Renault Clio otomatik vites sorunu zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Renault Clio otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Renault Clio Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Renault Clio araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Renault Clio 1 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO
  • Renault Clio 2 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO
  • Renault Clio 3 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO

Renault-Clio-AL4-DPO-Otomatik-Sanziman

  • Renault Clio 3 CVT Otomatik Şanzıman Tamiri

  • Renault Clio 3 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Renault Clio 4 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri

Renault Clio Otomatik Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Renault Clio otomatik vites kutusunun aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.

Renault Clio AL4 DPO Otomatik Vites Sorunları:

Renault Clio araçların ilk üretimlerinde AL4 DPO şanzıman kullanılmıştır. DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin (elektropilot da denir) bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme, vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.

Renault Clio DP0 AL4 Selenoid Valf Problemi:

Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – 1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
  • Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
  • Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
  • Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Clio otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Renault Clio Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, Clio araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.

Clio AL4 Şanzıman Selenoid Valf Değişimi

AL4 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve on-off selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. 

Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Clio selenoid valf fiyatı için 0216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Renault Clio Şanzıman Tamiri

Renault Clio araçlardaki otomatik şanzımanların tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Renault Clio DPO/AL4, EDC ve CVT otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Renault Clio araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Renault Clio şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Renault Clio otomatik şanzıman fiyatı ve revizyonlu ekonomik Clio şanzıman fiyatı için (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Renault Clio Şanzıman Yağı Değişimi

Renault Clio otomatik şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Renault Clio otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Renault Clio şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Renault Clio şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

50 thoughts on “Renault Clio Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. iboni
    iboni / Cevapla 13 Nisan 2019 at 18:12

    Nekadar tutar dp0 otomatik sanziman =?

  2. AtcoAdmin
    AtcoAdmin / Cevapla 15 Nisan 2019 at 10:44

    DPO otomatik şanzıman komple revizyonlu şanzıman satış fiyatımız 5.000 TL+KDV’dir

    • Fırat akçe
      Fırat akçe / Cevapla 2 Ağustos 2019 at 00:05

      Merhaba bende 2001 model clio 2 1.4 16v
      Otımatik arac var arac trafikte durunca gaza basınca devir yükseliyor fakat vitese gecmiyor sonra aniden geciyor ve sanki arkadan vuruyorlar gibi kalkıyor aracım bu arızanın selenoidden dolayı olduğu söylendi bana . Bu arızanın tamiri ne kadara cıkar sizin fiyatlarınız nelerdir öğrenebilirmiyim.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 10:42

        Fırat Bey, biz bu araçlarda sadece selenoid ve yağ değişimi önermiyoruz. Bu işlemi sanayilerde yaptırabileceğiniz gibi bizde de yaptırabilirsiniz. Ücreti yaklaşık 800 TL ile 1.000 TL arasında olacaktır. Bu masrafı ettikten sonra %50 durumda arızanız düzelebilecektir.

  3. Ali İnaç
    Ali İnaç / Cevapla 22 Nisan 2019 at 00:26

    Clio 3 grandtour extreme aracta vites kutusu kontrol edin uyarısı var. Selonoit valf ve yag degisimi ücreti ne kaxar tutar. Tesekkur ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Nisan 2019 at 19:13

      Ali Bey, Selenoid valf ve yağ değişim ücretimiz 1000 TL civarındadır. Genellikle bu onarımı müşterilerimize tavsiye etmemekteyiz.

      • mehtap ayrıksa
        mehtap ayrıksa / Cevapla 6 Ağustos 2019 at 10:35

        merhaba ben de aynı sıkıntıyı çekmekteyim ali bey ile yorumunuzu okudum selonoid valf değişimi ni önermiyormusunuz öğrenebilirmiyim rica etsem

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 10:43

          Mehtap hanım, eğer şanzımanın içerisinde veya hidrolik ünitenin içerisinde basınç kaçakları mevcut ise, boşu boşuna işlem yapmış olacaksınız. Biz önermiyoruz, müşterilerimiz isterlerse yapıyoruz. Doğrusu hidrolik ünitenin sökülerek test tezgahında basınç kaçaklarının kontrol edilmesidir.

  4. Mehmet deliktas
    Mehmet deliktas / Cevapla 20 Mayıs 2019 at 23:12

    Iyi akşamlar 2010 renault clio 1.5 otomatik vites aracımda renault orjinal programı clip te df078 hidrolik kumanda arızası almaktayım yagi yağ kutusundan geri tepiyor bir miktar eksilince de arızaya geçiyor ariza sebebi nedir ve nekadar tutar en uygun şekilde cozmemiz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Mayıs 2019 at 19:23

      Mehmet Bey, hidrolik ünitenizin (valf body) test tezgahında test edilerek kontrol edilmesi gerekmektedir. İstanbul’da mı yaşıyorsunuz?

      • Mehmet deliktas
        Mehmet deliktas / Cevapla 22 Mayıs 2019 at 00:41

        Evet kartalda yasamaktayim

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 20:19

          Mehmet Bey, o zaman müsait bir zamanınızda sizleri Şerifali’deki tesisimize beklemekteyiz.

  5. deniz
    deniz / Cevapla 13 Haziran 2019 at 14:40

    Merhaba 3 ay once , 2011 model renault clio 1.5 dci extreme arç satin aldım, yolda giderken kendiliğinden otomatik vitesten manüel vitese geçiyor. internette araştırıyorum bir çok kişi aküden veya bağlantı kablolarından diyor . akünün sebep olduğunu duşunmuyorum çünkü akü yenidir. . sizce bu arızannın sebebi nedir ve maliyeti nedir yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2019 at 23:07

      Merhaba, eğer aracınızda 4 ileri vites AL4/DPO şanzıman var ise, muhtemelen manuel vitese geçiş selenoidiniz problemli olup bu kanalı istem dışı açmaktadır. Eğer istanbul’da iseniz buyurun gelin bir de biz bakalım.

  6. Mesut
    Mesut / Cevapla 19 Haziran 2019 at 09:45

    Merhaba,

    2003 Model Clio HB otomatik vites aracımda vites konumu uzun süre N ve P halinde beklerken ve uzun yolda giderken belli aralıklarla şanzuman arızası vermektedir. Aracımda kontağı açıp kapattıktan sonra klasik olarak bu arıza sönmektedir. Bunun için aracımdaki selenoidler, yağ değişimi, elektrovanalar ve şanzuman beynı değiştirildi fakat bu arıza hala devam etmektedir. Sizlerin çözüm noktasında bir yardımı olursa aracımı getirmek isterim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Haziran 2019 at 13:37

      Mesut Bey, aracınıza takılan şanzıman beyni sıfır mıdır? Eğer durum böyle ise tesisat veya şanzımanın içerisinden arıza gelmektedir. Dilerseniz aracınızı bir getirin, teknisyen arkadaşlarımız incelesinler. Çıkacak olan sonuca göre değerlendirme yapalım. Ekspertiz için herhangi bir ücret almıyoruz.

  7. ahmet
    ahmet / Cevapla 21 Haziran 2019 at 11:24

    Merhaba, 2005 model Clio HB 1.4 16V otomatik vites benzinli hiç tüp takılmamış aracım da rampa çıkarken gaz kesiyor şanzıman yağ ışığı yanıyor ve sanki şanzıman boşa düşüyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda şanzıman yağ ışığı sönüyor ve sorunsuz rampayı çıkıyorum. Araca 1 ayda 3 kez sol aks keçesinı değiştim. ve yıne ufakta olsa yağ kaçakları mevcut. Aracın nasıl bir sorunu var nasıl bu sorunu çözebilirim bilgi almak istiyorum.
    teşekkür ederim iyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Haziran 2019 at 13:38

      Ahmet Bey, şanzımanınız içerisinde yağ kaçağı mevcut, eğer keçedeki kaçaktan dolayı yağ eksik seviyede kalmıyorsa. Eğer durumunuz keçe değişiminden sonra devam ediyorsa, buyurun gelin, bir hidrolik ünite ve selenoidlerini test edip sonucuna bakalım. Muhtemelen bu parçalarda kaçağınız olabilir.

  8. Hakan Akkaya
    Hakan Akkaya / Cevapla 8 Temmuz 2019 at 19:40

    Merhaba,

    2008 model Renault Clio 3 1,2 otomatik aracım var. 1 hafta önce akü değişimi yaptırdım. Takılan akü 60 amper. Akü değişiminden yaklaşık 50 km sonra vites kutusunu kontrol ettir uyarısı alıyorum. Araç otomatik moda geçmiyor, manuel kullanımda bir sorun yok, vites geçişleri hissedilmiyor neredeyse. Nasıl yardımcı olabilirsiniz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 21:00

      Hakan Bey, aracınızdaki şanzıman tam otomatik mi, robotlu otomatik midir?

  9. fırat
    fırat / Cevapla 10 Temmuz 2019 at 11:28

    2008 model 1.2 clio 3 aracım robotlu otomatik vites robopta sorun olduğu için tamir edildi 1700 tl ve şimdi bu robota yağ gönderen hidrolık pompa sürekli olarak yanıyor beş defa deyiştim ama sorun yine bitmiyor ve çok çaresisiz bir aydan beri aracım sanayi köşelerinde yatıyor nerdeyse umudu kesecem arabadan bir fikriniz varmı

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:12

      Fırat Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik (robotlu) şanzıman tamiri yapmıyoruz bundan dolayı çok fazla bir fikrimiz bulunmamaktadır.

    • ahmet
      ahmet / Cevapla 21 Temmuz 2019 at 03:31

      kardesım gecmıs olsun aynı sıkıntı bende de var bır cozum bula bıldın mı bende neredeyse 2 aydır ugrasıyorum bu sorunla

  10. Erdem
    Erdem / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 18:05

    Merhaba, 2008 model 160k km’de Clio 3 robotize şanzımanlı aracım var. 3. ve 4. viteste 2000 -3000 devir aralıklarında ve tüm vites geçişlerinde anormal ses çıkartmaya başladı. Sanayiye gidemeden( 50 km), kırmızı ışıkta durmak için yavaşlarken, 2.viteste tabiri caizse pat-küt sesler çıkartarak stop etti ve aracım bozuldu. Sebebi ne olabilir? Masrafımız yaklaşık ne olacaktır?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2019 at 08:53

      Erdem Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Ses probleminiz var ise büyük ihtimal mekanik parçalarınızda hasar mevcuttur.

  11. adil
    adil / Cevapla 18 Temmuz 2019 at 17:26

    Merhaba,

    1.2 2015 model benzinli, otomatik clio sahibiyim. Araç bazen vites kutusu kontrol ettiriniz uyarısı veriyor ve kısa süreli de olsa çekiş düşmüş gibi bir his veriyor bu arıza çok nadir de olsa cıkıyor zaman zaman ne önerirsiniz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 21:49

      Adil Bey, aracınızda anlık olarak bir arıza oluşuyor. Bu gibi arızalarda şanzıman kontrol ünitesi hafızaya bir arıza kodu atar. Bu kodu öğrenip bizimle paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz. Alternatif olarak eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

  12. hakan
    hakan / Cevapla 27 Temmuz 2019 at 15:23

    merhabalar kolay gelsin 2000 model tam otomatik clıo rte aracım var aracımdaki arıza zaman zaman d lambası yanıp yanıp sönüyor auto arıza lambası yakıyor bu arıza neden kaynaklanmaktadır acaba teşekkürler (bı kaç usta vıtes kontaktörü değişecek dedi)

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Temmuz 2019 at 08:49

      Hakan Bey, arızanız çok genel bir arıza olup birçok farklı nedeni olabilir. Cihaza bağlanıp verilen arıza koduna göre yorum yapmak sağlıklı olacaktır.

  13. Bayram
    Bayram / Cevapla 29 Temmuz 2019 at 19:06

    Hocam benim de eşimin kullandığı 2002 model clio var. Arabada motoru marş dinamosunu dizdirdim, şanzuman beynini değiştirdim. Rölanti motoru değişti, bujiler bobinler değişti. Ama araç d ye alındığında hem vurma yapıyor, hem stop ediyor, ve ekranda p de iken bazen yanıp sönüyo ve bundan kaynaklı marş basmadığı oluyor. Ne yapmalıyım hocam lütfen bir Öner’i verin

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Temmuz 2019 at 08:50

      Bayram bey, aracınızda bir arıza kodu var mıdır? Bunu bir cihaza bağlatıp görebilirsiniz. Alternatif olarak eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

    • Nilüfer
      Nilüfer / Cevapla 2 Ağustos 2019 at 20:25

      Merhaba 2009 model Clio 3 100 bin.km deki LPG li 1.6 16 valf 110 beygir tam otomatik şanzıman li arabamınn P ve R harfleri otomatik şanzıman ekranında görünürken N ve D harfleri bazen gözüküyor bazen sönüyor.ayrica vites kutusunu kontrol ettiğiniz uyarısı çıktı daha sonra o ikaz kendiliğinden geçti.acaba sıkıntı nedir . teşekkürler iyi çalışmalar

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:11

        Eğer tek sorununuz N ve D harfleri ile ilgili ise, bu sorun vites pozisyon şalterinden kaynaklanabilir. Bununla birlikte vites kutusunu kontrol ettiğiniz uyarısı çıkınca genellikle bir arıza kodu atar. Bu kodu bizimle paylaşabilir misiniz? Eğer İstanbul’da iseniz bu kodun tespiti konusunda biz de ücretsiz olarak destek sunabiliriz.

      • Ahmet
        Ahmet / Cevapla 12 Ekim 2019 at 21:41

        Merhaba ustam ben epey sanzumanciya gittim epey fiyat cikardilar ama bi tanidigim motorcuya goturdugumde sanzuman yag kacagi icin baktiginda aks kecelerinde sorun oldugunu ve onu degistirdikten sonrada az damlatmaya devam ettigini gordum bidaha soyledigimde sanzumandandir baska yere yonlendiriyor acaba sizin yeriniz nerde arabam clio 1 otomatik 98 modeldir fiyati felan yuksekmidir yapimi nasil yapabiliriz

  14. murat
    murat / Cevapla 7 Ağustos 2019 at 13:57

    merhaba,
    2000 model orjinal bir clio araç satın aldım alırken şanzıman arızası vardı arızaya geçtiğinde önceki sahibi kontağı kapatmadan bu şekilde kullanmış ve araç hep 2 viteste kalkmış hidrolik ünite söküldü basınç ve konvertör kilit elektrovanaları değişti şanzıman yağı komple boşaltılıp castrol dex3 multivehicle yağ konuldu 200-300 km sonra boşaltıldı tekrar bi 3 litre yağ eklendi bir kaç sefer bu işlemi yaptırdım yağdaki karartı gitti yağ berraklaştı aracımı arızasız 5 aydır kullanıyorum ama özellikle 2 viteste yada 3 te yolda giderken gazı bırakıp tekrar bastığımda devir saati yükselip düşüyor.bunu gaza her bastığımda yapıyor sanki balata kaçırıyor.ve 2 vitese atarken sanki arkadan birisi ittiriyormuş gibi şanzıman yağı soğukken bunu yapıyor. bu sorunun sebebi nedir.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:14

      Murat Bey, bu problemin nedeni hidrolik beyindeki vites geçiş selenoidleri veya şanzıman içerisindeki balatalar olabilir. Özellikle soğuktaki arızalar daha çok mekanik arızalardır.

      • murat
        murat / Cevapla 24 Ağustos 2019 at 13:35

        Peki şanzımanı söküp size getirsem bunun orjinal balataları ile toplamanız mümkünmü yoksa farklı bir marka balata ile mi revizyon yapıyorsunuz

  15. Selahattin K.
    Selahattin K. / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 23:41

    Merhaba aracim 2010 Clio 1.5 TomTom edition. Robot şanzımana sahip. 1 ve 2 vites arası ozelljkle büyük vuruntu yapıyor. Bazen geçişlerde bir vitesi atıyor sonra geri alıyor tekrar atıyor. Manuel kullanırken sorun teşkil etmese de birinci den 2 viteste geçerken araç bir vuruntu yapıp 2.vuruntunsonrasi gazı kavrıyor. Bazen vites kutusunu kontrol ettir yazıyor. Seleboid valve problemi mi vardır bu duruma göre?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:17

      Selahattin Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Bahsettiğiniz arıza selenoid veya kontrol modülü arızası gibi gözükmektedir.

  16. Selçuk
    Selçuk / Cevapla 13 Ağustos 2019 at 17:58

    1997 clio otomatik şanzıman aracım var arac geriye gidiyor ileri viteslere kullanılamıyor sanki boşta gibi durduk yere oldu. Araçta ne bi ses ne bi vurma var arıza ne olabilir ve fiyat ortalaması ne cıkar..

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:07

      Selçuk Bey, şanzımanınız 3 ileri vites midir?

  17. kerim
    kerim / Cevapla 29 Ağustos 2019 at 11:18

    iyi günler 1997 otomatik clio1 ilk sahibiyim aracımda sıkıntı kontağı çevirdiğimde şanzıman ışığı yandığında araç çalışıyor bu normal ama bazen ilk kontakta şanzıman ışığı yanmıyor ve o zaman araç marş basmıyor. ışığın ne zaman yanıp söndüğünü takip ediyorum genellikle sıçak havalarda ışık yanmıyor ve araç çalışmıyor ama soğuk havada sabaha güneş görmeden ve akşamları marş basıyor. uzun yolda ise tek marşta basıp gidiyorum vites geçişlerinde bir sorun yok ama durup mola vermem gerektiğinde tekrar çalıştırmam gerektiğinde ışık yanmıyor ve marş basmıyor 1-2 saat veya daha fazla bekletiyor. şunu da fark etttim uzun yolda problemsiz gidiyorum ama ışıklarda fazla beklediğimde trafiğe girdiğimde araç fan açmaya başladığında şanzıman 3 cü viteste takılıp kalıyor problem nedir acaba. problemin ilk defa oluşunda viteste kaldığında şanzıman ışığı bir anlık yanıp sönmüştü ve hemen sanayi ye gidip şanzıman yağını değiştirdim keçelerde kaçak vardı keçeleri de değişti ama problemim devam ediyor yardımınızı bekliyorum teşekkürler. aracım 135.000 km.de.

  18. MEHMET
    MEHMET / Cevapla 2 Eylül 2019 at 11:34

    selamlar kolay gelsin.. 99 cilo HB rte aracımda kalp atışı şeklinde olan elektronik hata uyarısı göstergesi yanmaya başladı. bu uyarı yandığı zaman araç sanki 2. viteste kalkıyor. aracı istop edip tekrar çalıştırdığım zaman uyarı sönüyor ve kalkışta sorunsuz olarak 1. viteste kalkıyor, ama bir müddet sonra tekrar uyarı yanıyor ve araç kalkışında sıkıntı yaratıyor. bu sorun ne olabilir

  19. MEHMET
    MEHMET / Cevapla 2 Eylül 2019 at 11:36

    selamlar kolay gelsin.. 99 cilo HB rte tam otomatik aracımda kalp atışı şeklinde olan elektronik hata uyarısı göstergesi yanmaya başladı. bu uyarı yandığı zaman araç sanki 2. viteste kalkıyor. aracı istop edip tekrar çalıştırdığım zaman uyarı sönüyor ve kalkışta sorunsuz olarak 1. viteste kalkıyor, ama bir müddet sonra tekrar uyarı yanıyor ve araç kalkışında sıkıntı yaratıyor. bu sorun ne olabilir

  20. tayfun. erbay
    tayfun. erbay / Cevapla 11 Eylül 2019 at 18:45

    Merhaba,
    2001 model clio 1.4 otomatik şanzıman aracım var. Hes sabah araç soğukken , ilk 15 dakikada 2-3 kez araç silkeleyerek sarı ikaz işiğı yanıyor, gaz yemiyor. kenara çekip kontağı kapatıp açtığımda sarı şansıman ışığı sönüyor. daha sonra gün boyu bu arızayı yapmıyor.
    arızanın nedeni ne olabilir acaba 15 dakikayı geçince bu arızayı tekrar yapmıyor.

  21. tayfun
    tayfun / Cevapla 12 Eylül 2019 at 16:39

    Merhaba aracım 2010 clio 1.5 tomtom edition 1 den 2 ye geçişler de kendisini otomatikten manuele alıyor arıza ne olabilir ve fiyat ortalama ne kadar çıkar.

  22. ömer faruk
    ömer faruk / Cevapla 22 Eylül 2019 at 11:40

    2011 model clio3 expression otomatik aracım var, 1. vitesten 2. vitese geçerken vuruntu yapıyor, trafikte olduğum zaman özellikle her kalkışta vuruyor, bazen geri viteste yapıyor, herhangi bir arıza ışığı yanmıyor, aracı bilgisayara bağladılar şanzımanda hata çıkmıyor, ama vuruntu gitmiyor, 6 ay önce kavrama değişti ondan sonra olmaya başladı

  23. umit altintas
    umit altintas / Cevapla 3 Ekim 2019 at 14:21

    2000 model clio rte otomatik aracımda vitesler yukarı doğru giderken sorun yok aşağı giderken ise tam durma seviyesinde yavaşlama gerçekleştiğinde bir vuruntu oluyor bunu aldığım adama sordum bu modellerde hep böyle dedi ben de bilmediğim için güvendim aldım. siz bir profesyonel olarak bu sorun hakkında ne düşünüyorsunuz. normal bi durum mu bu. normal değilse tamir gerekir mi ve ne kadara mal olur acaba

  24. Ersin kuğu
    Ersin kuğu / Cevapla 6 Ekim 2019 at 22:54

    Merhaba öncelikle herkese bıkmadan cvp verdiğiniz için tebrikler.anladığım kadarıyla baya kuruhsal bir firmasının. 1.6 16w clio 3 2007 model aracım var.1. Den 2 ye geçerken küçükte olsa içime sinmeyen bir vuruntu var..önceki aracım hondaydi ve hiç hissetmeden yağ gibi geçerdi. Bumarım aracı yeni aldım…acaba sorun neden kaynaklidir yaklaşık maliyet nedir..en kısa zamanda ziyaret edeceğim

  25. orhan satı
    orhan satı / Cevapla 9 Ekim 2019 at 14:43

    2013 model clıo 4 120 bg.otomatik vites arabamda 4.vitesten 5.vitese bazen gecmiyor.sorun nedir bana nekadara malolur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.