Peugeot 406 Otomatik Şanzıman Tamiri

Peugeot 406 otomatik şanzıman problemi yaşıyorsanız, doğru yerdesiniz. Peugeot 406 otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Peugeot marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.

Peugeot 406 Otomatik Şanzıman Arızaları

Peugeot 406 Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:

Peugeot 406 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen Peugeot 406 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
  • Spor kar lambası yanıp sönmeye başlıyorsa
  • Otomatik şanzıman arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
  • Araç ekranınızda “Automatic Gear Fault” arızası yanıyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 406 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Peugeot 406 Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Peugeot 406 otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, varsa aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de bütün bu masraflardan sonra sorununuz çözülemeyebilir.

Peugeot 406 Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer üzerinde DPO şanzıman olan Peugeot 406 aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 406 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.

Peugeot 406 Selenoid Valf Değişimi

Peugeot 406 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, her Peugeot 406 “Automatic Gear Fault” arızasında, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.  Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız 406 otomatik şanzıman selenoid valf fiyatları için 0 216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Peugeot 406 Şanzıman Tamiri

Peugeot 406 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün 4 vites AL4/DPO ve 6 vites AF40 (TF-80SC) otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Güncel Peugeot 406 otomatik şanzıman fiyatı ve her türlü 406 şanzıman sorununuz için 02163659500 nolu destek hattımızı arayabilirsiniz.

Peugeot 406 Şanzıman Yağı Değişimi

Peugeot şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 406 otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Peugeot 406 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 406 otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

15 thoughts on “Peugeot 406 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. ertan aytemur
    ertan aytemur / Cevapla 9 Mayıs 2019 at 16:44

    406 aracımda şehir içi çok ısındığı zaman herhangi bir duraklamada kendini boşa alma ve devam etmeye çalıştığınız zaman yüksek gaz vererek birden vuruntulu şekilde hatta patinaj yapacak kadar sert şekilde kalkma durumu mevcut bunun sorunu nedir çözebilir misiniz?
    lütfen telden ulaşın 05426151378

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Mayıs 2019 at 10:50

      Ertan Bey, bahsettiğiniz telefon numarasından size ulaşamıyoruz. 05522901567 nolu telefonumuzdan bize ulaşabilirsiniz.

  2. Ümmet
    Ümmet / Cevapla 22 Temmuz 2019 at 23:35

    Yokuş çıkarken araba y gaza basmama ragmen yavaşlıyor daha sonra kar Işık’larını yakıyor durup istop ediyom Işık’lar sönüyor yola devam ediyom n yapmam gerekir yardımcı olursanız sevinirim saygılar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 07:53

      Merhaba, aracınızda ya tork konvertörünüzde ya da hidrolik ünite (şanzıman beyni veya elektrovanalarda) probleminiz mevcut. Bundan dolayı ışıkları yakıyor ve hafızaya arıza atıyor. Stop edip çalıştırınca geçici hafızadaya atılan geçici arıza silinir, aracınızı bir müddet daha kullanabilirsiniz. Bu şekilde aracınızı çok kullanmamanızı tavsiye ederiz. Dilerseniz buyurun gelin bir çayımızı için, birlikte aracınızın arızasına bakalım.

    • Hasan güler
      Hasan güler / Cevapla 25 Temmuz 2019 at 12:24

      Merhaba Hasan ben.benim 1999 model 406 otomatik şanzıman aracım hareket halinde uzun bir klm yaptıktan sonra spor ve kar modu uyarı veriyor sebeb ne olabilir aydınlatır iseniz çok sevinirim teşekkürler

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 16:55

        Hasan Bey, aracın spor ve kar modu uyarısı vermesi (ve bunu takiben bir viteste sabit kalması), şanzıman mekanizmasında oluşan bir arızanın işaretçisidir. Eğer bunu sadece uzun yol sonucu yapıyorsa muhtemelen bir soğutma problemi yaşamaktasınız. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

  3. HASAN HUSREV KARAHAN
    HASAN HUSREV KARAHAN / Cevapla 26 Ekim 2019 at 20:12

    OTOMATİK 406 ARACIM VAR 4. VİTESTE ORTALAMA 2000 DEVİRLERDE ANİDEN VİTESİ 3 E VURUNTULU OLARAK ÇEKİYOR VE KAR IŞIĞI İLE BİRLİKTE İKİZ TANE LAMBA YANIP SÖNÜYOR. AYRICA ŞEHİR İÇİNDE 3. VİTESE GİDEKEN DE ARIZAYA GEÇİYOR AMA SONRADAN NE KADAR GAZA BASSAM 4. VİTESE GEÇMİYOR . mekanik tüm parçaları değişti ama bu arıza hal devam ediyor 0,533,2440691

  4. ilyas
    ilyas / Cevapla 12 Aralık 2019 at 20:05

    Merhaba.2001 model 406 arabam var.Aracımın vites geçişlerinde herhangi bir sıkıntı yok yalnızca 2 den 3 e geçerken aracı ileri doğru bir tepme yapıyor.Dikkat ettim bu işlemide 2 bin devirde vites atıyor yani 2 den 3 e atıyor. 1den 2 ye atarken 2 bin devrin biraz daha üzerinde atıyor. Bunun sebebi şanzıman mı yoksa boğaz kelebeğinden olabilir mi? 0551 418 53 74

  5. Arif Şanlı
    Arif Şanlı / Cevapla 12 Ocak 2020 at 17:23

    Merhaba 2003 model otomatik 406 model aracım var Aracımı çalıştırıp vites D konumunda 100 metre ilerledikten sonra vites boşa çıkıyor. Aracı Stop edip Marş Yaptığımda sorun düzeliyor fakat 100 metre sonra aynı arızayı tekrar veriyor sebebi nedir ? Yardımcı olursanız sevinirim 05388905378
    yada irtibat numarası bırakır mısınız ?

  6. Uğur
    Uğur / Cevapla 20 Ocak 2020 at 21:27

    İyi geceler 2003 2.0hdı otomatik 406ımız var d konumuda ilerlerken kendini boşa atıyor stop edip calıstırıyoruz max 300m gidip tekrar aynı sorun oluyor

  7. Metin
    Metin / Cevapla 26 Ocak 2020 at 08:44

    Aracım otomatik 406 st lpgli 2000 model aracımdaki sorun belirli bir süre gittikten sonra durduğunda fren salmıyo be kalkarken vuruntulu kalkıyor

  8. Serhat özer
    Serhat özer / Cevapla 7 Şubat 2020 at 20:51

    Merhaba benim aracım da sert vuruntu oluyor. Spor kar ışığı yanıyor ve araç ağırlaşıyor. Aracı kapatıp açtığımda düzeliyor. Makina ya bağlattım selenoid valf ve yağ değişimi gibi birşey yazıyor. Bunun dışında üç gündür aracı kontak kapatıyorum ama ışıklar disönmüyor arıza veriyor. Seyir halindeyken devir ve km ibresi kendi kendine yukarı aşağı iniyor yön sinyalleri yanmıyor. Park ettiğimde kutup başını söküyorum. Yoksa araç kapanmıyor.

  9. Haluk
    Haluk / Cevapla 8 Şubat 2020 at 15:08

    İyi günler Peugeot 406 ST 2.0 benzinli otomatik vites şansıman arızası verdi yer Kocaeli kendi ustam komple değişmesi lazım diyor arıza 2 ay önce spor lambalarının yanıp sönmesi ve vuruntu sesleriyle başladı usta söktü yaptı oksitlenme var dedi temizledi tekrar yapıyordu şimdi komple gitti 2.el parça şanzıman veya ne yapabiliriz teşekkürler 0530 155 23 08

  10. mustafa yaşar
    mustafa yaşar / Cevapla 10 Şubat 2020 at 22:49

    kolay gelsin afyonda ikamet ediyorum 2002 model 406 sahibiyim kar ve spor modu olayımız vardı elektrovana değiştirdik fakat şöyle birşey yaptık renault parçacısından aldık uyumlu diye aldık taktık yolda giderken bir müddet sonra vites tam geçmiyor gibi bağırıp gitmeme yapıyor stop edip tekrar çalıştırdığımızda hiç bir problem kalmıyor bir süre gittikten sonra yine aynısını yapıyor herhangi bir hata durumuna düşmüyor kar ve spor mod yanmıyor yani araba yürüyor vitesler atıyor fakat son vitesde bağırıyor vites atamıyor sanki acaba taktığımız elektrovanalardan mı yoksa yağ eksikliğinden yapar mı yardımlarınızı bekliyorum

  11. Melih safak
    Melih safak / Cevapla 9 Mart 2020 at 16:17

    98 406 2.0 sv otomatik sanziman aracimda geri vitese geciyor harekette ediyor ama gaz bastigimda yukleme yapmiyor hizlanmiyor sebebi nedir tesekkurler
    545 742 01 86

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.